Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Ariel

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

17-jarige die opgepakt werd na rellen Blankenberge opnieuw gearresteerd in Schaarbeek: twee agenten verwond bij arrestatie

Een 17-jarige Brusselaar die eerder deze week opgepakt werd voor zijn betrokkenheid bij de rellen van vorige week zaterdag in Blankenberge is vrijdagavond opnieuw opgepakt in Schaarbeek. Hij daagde twee agenten uit en zette omstaanders op tegen de politie. De minderjarige kon uiteindelijk opgepakt worden, maar bij zijn arrestatie geraakten twee agenten gewond.

Twee agenten waren vrijdagavond met een verkeerscontrole in de buurt van het Liedtsplein in Schaarbeek bezig toen ze plots uitgedaagd werden door een jongeman. Toen de agenten hem wilden controleren, werd hij weerspannig en zette hij de omstaanders op tegen de politie. “Met heel wat moeite konden de agenten de agressieve 17-jarige oppakken, maar daarbij liepen ze wel verwondingen op”, zegt Willemien Baert van het Brusselse parket. “Ze zijn allebei enkele dagen werkonbekwaam.”

Na afloop bleek dat de minderjarige enkele dagen eerder al opgepakt werd in het kader van de rellen van vorige week zaterdag op het strand van Blankenberge. De jeugdrechter legde de 17-jarige, die niet gekend was bij het gerecht, dinsdag nog een dienstprestatie op die hij moet uitvoeren ten dienste van de maatschappij. De amokmaker moest zaterdag opnieuw voor de jeugdrechter verschijnen wegens smaad, weerspannigheid en slagen en verwondingen tegen de politie. Die besliste om hem te plaatsen in een open instelling.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Bericht door Ariel »

Mag niet van de politie!!!
Voetbalsupporters komen ’helpen tegen overlast allochtonen’

De politie in Blankenberge heeft vier supporters van Club Brugge opgepakt die zeiden dat ze de politie aan de kust ’kwamen helpen met de problemen met allochtonen’.

Dat zegt een woordvoerder van de Belgische politie tegen Het Nieuwsblad. Het gaat om leden van de harde supporterskern van Club Brugge. Het gezelschap bevond zich in een bar op de zeedijk, waar er redelijk wat gedronken werd en er discussies ontstonden.

De vier waren naar de kust gekomen nadat er vorige week een massale vechtpartij was uitgebroken waarbij tientallen mensen elkaar te lijf gingen. Er werden toen enkele leden van een Brusselse bende opgepakt. Het ging om jongeren van allochtone afkomst. De vier supporters zouden in Blankenberge volgens de politie allochtonen hebben lastiggevallen.

De politie, die meteen massaal ter plekke was, probeerde eerst nog de gemoederen te bedaren zonder arrestaties. Omdat dat uiteindelijk niet lukte, werden de vier mannen aangehouden. Volgens de politie kreeg het viertal ’veel commentaar van de overige aanwezigen.’

De politie was voorbereid op incidenten: er liepen maar liefst 30 agenten van de federale eenheden op en rond de zeedijk. Het incident lokte opnieuw veel toeschouwers. Die applaudisseerden toen de mannen meegenomen werden.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

mercator

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo aug 16, 2020 10:54 am
Mag niet van de politie!!!
Oh nee, die laten zich liever bespuwen en neersteken door Marokkanen . Nu vind ik het ook niet gepast van die voetbalfans om zich daar te moeien . Riskant en nutteloos want de overheid staat toch aan de zijde van de bruine criminelen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ariel

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Groepje mannen bedelt om eten en geld... en valt daarna Yves (45) met breekmes aan: “Het kon véél erger dan wat snijwonden geweest zijn”

Een 45-jarige arbeider is maandagnacht door een groepje mannen overvallen langs het jaagpad langs de Ter Doeststraat in Lissewege. Yves De Waele was er signalisatieborden aan het ophalen toen er plots vijf mannen hem omsingelden. “Ze vroegen in het Engels om eten, drank en geld. Toen er een discussie ontstond, haalde een van hen een breekmes boven en werd ik verscheidene keren gesneden”, zegt de veertiger.

Yves Dewaele woont op de Zeedijk in Zeebrugge en was maandagnacht rond 3.30 uur bijna thuis toen hij in Lissewege stopte voor een laatste opdracht. De 45-jarige man werkt bij een bedrijf dat signalisatieborden plaatst en moest langs het jaagpad controleren of er nog borden waren achtergebleven. “Vlak nadat ik was uitgestapt, stond er plots een groepje transmigranten rond me”, begint Yves zijn verhaal. “Ze vroegen in het Engels om eten, drank en geld. Ze gedroegen zich agressief, waarop er een discussie ontstond. Seconden later haalde één van de mannen een breekmes boven.”

Geluk gehad
In het tumult haalde een van de daders met het mes uit richting Yves. “Ik kon me gelukkig nog net wegtrekken. Mijn T-shirt scheurde, maar ik mag er niet aan denken wat er was gebeurd als ik de uithaal niet had zien aankomen”, zegt de man. Aan het tumult dat daarop volgde, hield de veertiger verscheidene snijwonden aan zijn armen over. Pas toen hij in een reflex zijn geldbeugel op de grond gooide, hielden de daders op. “Ze sprongen op het geld en vluchtten weg. Ik was in shock, maar besef dat ik wellicht aan erger ben ontsnapt.”

De scheepvaartpolitie kwam ter plaatse voor de nodige vaststellingen, maar de daders konden uiteindelijk niet meer aangetroffen worden. “Dit was een héél laffe daad”, zucht het slachtoffer. “Normaal kan ik me goed verweren, maar dit kwam zó onverwacht. Op het moment dat ze een mes bovenhalen, flitsen er allerlei zaken door je hoofd: je vrouw, je kinderen… Ik stond te schudden en beven toen ze wegvluchtten.”

Yves werd meteen na het incident verzorgd en bekomt thuis verder van de overval. Uiteindelijk houdt hij vooral oppervlakkige verwondingen over aan de overval. Hij kan in principe snel weer aan het werk. “Ik hoop vooral dat er iets wordt gedaan aan de problematiek met transmigranten. Ze worden steeds agressiever. Zo kan het echt niet verder."

Ariel

Bericht door Ariel »

De 12-jarige Ilias, de jongen uit Mortsel die sinds donderdag vermist was, is levend en wel teruggevonden in het Waalse Steenkerke. De jongen was in het gezelschap van zijn oom.

Wat blijkt nu, de oom die hem ontvoerde, zou een radicale moslim zijn. Het feit dat Ilias ook jarenlang les volgde in een radicale islamschool in Antwerpen die kinderen indoctrineert, toont aan dat er veel meer aan de hand is. Maar wat , dat zullen we waarschijnlijk nooit horen.

Afbeelding

hans van de mortel

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
wo sep 16, 2020 2:09 pm
Groepje mannen bedelt om eten en geld... en valt daarna Yves (45) met breekmes aan: “Het kon véél erger dan wat snijwonden geweest zijn”

De scheepvaartpolitie kwam ter plaatse voor de nodige vaststellingen, maar de daders konden uiteindelijk niet meer aangetroffen worden."
Typisch Nederlands politiewerk waar geen mens bij gebaat is. Na vijf minuten opgeven. Kom op zeg! Je zet een gebied af in de omtrek en kamt dit uit. Asielzoekerscentrum. Of wonen die Afrikaanse apen in de bosjes? Negers zijn niet zo slim dat zij zich na een overval gaan verspreiden. Die blijven domweg als een roedel apen bij elkaar. Dus niet al te moeilijk voor het opsporingspotentieel. Maar tsja . . . als de wil ontbreekt, dan kunnen wij ons beter zelf bewapenen als wij in de nacht alleen op pad gaan.

Nederland staat om zijn slechte opsporingsresultaten bekend in vergelijking met bijvoorbeeld Duitsland. Dankzij het doorzettingsvermogen van journalist Peter R. de Vries konden aardig wat criminelen alsnog in de kraag gepakt worden.

Nee, het opsporingswerk van de politie in Nederland is bar, boos en dramatisch slecht. Het ontbreekt hen niet aan mankracht maar aan daadkracht. Lamlendig gemakzuchtig onverschillig zooitje. Dat is het. Al jááááren.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED

Plaats reactie