Moslims sms'en elkaar voor M&M's

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Moslims sms'en elkaar voor M&M's

Bericht door sprot »

In de Belgische moslimgemeenschap gaat een kettingsms rond waarin wordt gewaarschuwd voor de producten van Master Foods. In het snoep van het bedrijf, waaronder de repen Mars en Snickers en de snoepjes M&M's, zou per 1 januari 2008 vet van varkens en runderen verwerkt zitten. Volgens het smsbericht zouden de repen dan niet meer halal zijn. De Mars-fabriek is stomverbaasd.

"Wij zijn helemaal niet van plan de samenstelling van onze repen te veranderen", luidt hun reactie. "Wij gebruiken alleen plantaardige vetten." De fabriek was eerst wel van plan stremsel uit rundermagen aan hun producten toe te voegen, maar na hevige protesten van vegetariërs en moslims besloot men hiervan af te zien.

En nu waarschuwen moslims elkaar via sms voor de producten van Master Foods. 'Verboden voor moslims', zo luidt het bericht. Wie er mee is begonnen, is onbekend, maar verontruste moslims sturen ze naar de hele familie door. Vorige week dook er al een andere kettingsms op bij onze zuiderburen, maar deze was vooral tegen moslims gericht.

"Het gaat om een soort kettingbrief", weet de Antwerpse Hicham El Mzairh te vertellen. "Ik vind dit radicale taal, zo verplichtend. Ik kreeg al dergelijke berichtjes die zeiden dat ik niets meer van Nestlé of Coca-Cola mocht kopen wegens banden met Israël. Met de verkiezingen gingen berichtjes rond die beweren dat onze religie je verplicht op een bepaalde partij te stemmen. Ze willen het leefgedrag van een hele groep bepalen. Ik vind het beledigend dat we anno 2007 benaderd worden als kuddedieren. Ik ben moslim, ik drink geen alcohol. Maar ik ben oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat ik moet eten of op wie ik moet stemmen."

El Mzairh gaat verder: "In België zijn er 500.000 moslims, als die van de ene op de andere dag geen Mars meer eten, is dat een ramp voor zo'n bedrijf. Master Foods heeft duizenden mensen in dienst, daar zijn vast ook moslims bij. Zij zijn het slachtoffer van zulke berichten."
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het is nu eenmaal bekend dat Moslims achter het nieuws aanlopen.
Zucht.. Een of andere idioot moet ooit eens gehoord hebben dat maanden geleden mars beschuldigd werd van gebruik van dierlijk vet in hun producten.

Ik vind het prima dat Moslims geen Mars en Snickers en de snoepjes M&M's meer willen eten. Ze eten maar een appel of een vijg.
Veel gezonder. Mars overleefd het wel.

Wat een volk... :?

Mars barred
Only a chance inquiry revealed that Mars bars will no longer be suitable for vegetarians - a cautionary tale about how the food industry acts.

Mars has abandoned plans to use animal products in its chocolate, and has apologised to “upset” vegetarians


http://www.scouseveg.co.uk/?s=mars&paged=2
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

De fabriek was eerst wel van plan stremsel uit rundermagen aan hun producten toe te voegen, maar na hevige protesten van vegetariërs en moslims besloot men hiervan af te zien.
Als familie van een kaasmaker weet ik dat stremsel uit kalveren heel variabel is in effect. Ik ben dus blij dat er tegenwoordig bacterieel (gen-manipulatie!) stremsel is: Fromase en Maxiren. Je weet wat je krijgt, constante kwaliteit van werking en je kan betere kaas maken.
En voor zover ik weet horen bacteriën niet tot het dierenrijk dus er kan geen vegetarisch of kosher of halal bezwaar zijn tegen dit stremsel .
Net zo min als men bezwaar kan hebben tegen bacon-chips als die met uit aardolie gemaakte smaakstoffen zijn gemaakt.
De fabriek zal dus vegetarisch stremsel gaan gebruiken, zo denk ik.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Mahalingam schreef:
De fabriek was eerst wel van plan stremsel uit rundermagen aan hun producten toe te voegen, maar na hevige protesten van vegetariërs en moslims besloot men hiervan af te zien.
En voor zover ik weet horen bacteriën niet tot het dierenrijk
Zo ver ik weet bestaan bactierien volgens de islam niet. Want zo staat er geschreven "van alles wat bestaat is er een mannetje en een vrouwtje". Mannetjes bactieren en vrouwtjes bacterien bestaan echter niet. :lol:
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims sms'en elkaar voor M&M's

Bericht door Mahalingam »

Je hoeft per se geen Moslim te zijn om problemen te hebben met snoep, gewoon dom zijn is al voldoende.
Neem totaal ondeskundig winkelpersoneel aan (is goedkoop) en dan kan je dit verwachten als ze niet tevens analfabeet zijn:
15-Jarige te jong voor winegums
AMSTERDAM - Een 15-jarige jongen die een zak Haribo winegums had gekocht moest deze weer inleveren omdat volgens de winkel geen drank wordt verkocht aan kinderen onder de 18...

De Britse scholier Jaz Bhogal had de zak met snoepjes gekocht in een winkel in Wisbech (Cambridgeshire) van de winkelketen 99p Stores. Hij was net naar buiten gestapt toen hij werd teruggeroepen door een winkelmedewerker. Die gaf de jongen te verstaan de zak terug te geven omdat er geen alcohol wordt verkocht aan kinderen van 15. De bediende wees hem daarbij fijntjes op het woord 'wijn' op de verpakking.
Bhogal vertelde het verhaal thuis aan zijn stomverbaasde moeder die direct verhaal ging halen bij de winkel. "Iedereen weet toch dat er geen wijn in winegums zit", aldus moeder Sue.
De directeur van de winkelketen heeft inmiddels beloofd de fout niet nog eens te maken. Hij wijt de inname aan overijverig gedrag van zijn personeel.
Als baas ga je niet zeggen dat je personeel te stom is om voor de duvel te dansen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5142 ... ums__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie