Onderwijzers wijzen Darwin af

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Onderwijzers wijzen Darwin af

Bericht door Ariel »

De kogel is door de kerk. :shock: Onderwijzers wijzen Darwin af.
De Gentse prof die 200.000 euro kreeg om evolutieleer te redden, heeft het niet gered.

De UGent geeft filosoof Johan Braeckman een budget van 200.000 euro om de evolutieleer in Vlaanderen te verdedigen. De professor moet de Vlamingen behoeden voor het creationisme en intelligent design.

Onderwijzers wijzen Darwin af

Toekomstige onderwijzers in België zijn terughoudend als het gaat om het doceren van de evolutietheorie van Darwin. Ze verkiezen, uit religieuze overwegingen, door te geven dat de oorsprong van het universum en van de mensheid door een hogere macht geleid zijn.

Vooral toekomstige onderwijzers biologie die moslim zijn en stagiairs afkomstig uit Marokko zouden in dat geval zitten. Bepaalde schooldirecties en de bevoegde ministers in het zuiden van België, Christian Dupont en Marie-Dominique Simonet, zijn bezorgd over de evolutie. Ze benadrukken de rol van inspecteurs om na te gaan of de onderwijsprogramma's gevolgd worden.

Er is 138.000 euro uitgetrokken voor een studie naar de omvang van het fenomeen is een zestigtal scholen. De ULB zal de studie uitvoeren.

BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

We zitten trug in de middeleeuwen.
Bedankt Islam, voor het herinvoeren van achterljkheid als regel, in Europa.

Zulke onderwijzers dienen ontslagen.
Laatst gewijzigd door BFA op ma apr 14, 2008 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

volgens mij zijn dit twee verschillende dingen hoor.


eerstens de 200.O00 euro om die evolutieleer te VERDEDIGEN(???)

en dan nog eens 138.000 euro om een STUDIE te maken om te zien hoeveel moslimbiologieleraars er al geinfiltreerd zijn (ho, sorry, wrongspeak.... ) om te onderzoeken hoeveel biologieleraars Amerikaanse neoconcreationistische PROTESTANTSE of JOODSE CREATIONISME neigingen hebben in het overwegend katholieke belgie.

Doe ik het goed zo?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

JOODSE CREATIONISME
De Zohar brengt een evolutienarratief.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik denk het wel circe. Deze berekening had ik ook gemaakt.

In Nederland krijgen we straks het zelfde probleem.
Het is hier zo erg dat leerlingen van de Pabo ( leraren opleiding) moeite hebben met basic taal en rekenen.
Pabo van de Hogeschool Rotterdam blijkt heel veel moeite te hebben om aankomende leerkrachten klaar te stomen voor het onderwijs . De leerkrachten blijken zelf niet door een eenvoudige taaltoets te komen, die aan het einde van het eerste leerjaar wordt afgenomen. Wie zakt mag niet door naar het volgende studiejaar. Zo zakte afgelopen lesjaar 66% van die aankomende leerkrachten voor de taaltoets en de helft voor een rekentoets. De reden? Een groot deel van de studenten is allochtoon en de Nederlandse taal niet of onvoldoende machtig door… een gebrekkige vooropleiding!

Iemand in de leiding kreeg een lumineus idee, en stelde voor om niet 70% van de studenten te laten zitten in het eerste leerjaar, maar om de hele ‘omgeving’ aan te passen aan de domheid van deze groep!
De Pabo vroeg toestemming aan de Hbo-raad (u weet wel, die van onze grote vriend Doekle Terpstra!) om ‘de specifieke omstandigheden in Rotterdam’ aan te mogen passen. Dat mocht en wat doet men nu dus? De taaltoets wordt pas afgenomen aan het einde van het tweede leerjaar. Zo hebben de arme studenten een jaar langer de tijd om de meest elementaire basisvaardigheden aan te leren. ‘Het niveau van de toets blijft overigens wél gelijk’, zo haastte Doekle toe te voegen.
Ik ben er bijna zeker van dat ook deze toekomstige juffen en meesters niks met de evolutieleer te maken willen hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

En zo stimuleert Doekle Terpstra, namens de HBO-Raad, de komende tweedeling in de Nederlandse samenleving. Welke Nederlander stuurt zijn kinderen naar een school waar de evolutietheorie niet wordt onderwezen?

Vragen om burgelijke ongehoorzaamheid dus en de oprichting van privéscholen. Onderwijs en opvoedkunde zijn speerpunten bij da'wa, de islamitische bekeringsdrang zeg maar.

Rond 2013/2015 zal een certificaat van de PABO volkomen waardeloos zijn; althans goed voor een baan in één van de 400 prachtwijken van Ella Vogelaar. De autochtone en westerse middenklasse zal haar eigen privéscholen oprichten. 1e graads docenten zullen worden geworven in Zuid-Afrika, met applicatiecursussen aan de Universiteit van Wes-Kaapland of Stellenbosch.

Misschien een goed idee om nu reeds een verkennende missie te sturen namens VNO/NCW?

Dit beleid is dus vragen om Amerikaanse toestanden. Ben ik aan het zwartkijken? Ach, is de visie van een simpele ziel zoals Doekle Terpstra niet makkelijk te extrapoleren?

Mmm, goed idee wel, vraagt gewoon om een ondernemingsplan.... :cool:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ben ik aan het zwartkijken?
Neen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Darwin niet in elke klas


BRUSSEL - Ook in het Vlaams onderwijs zijn er klachten over leraars die de evolutieleer niet correct voorstellen. Dat zegt de filosoof Johan Braeckman, die in heel Vlaanderen over Darwin en zijn evolutieleer lezingen geeft. 'De klachten komen vooral uit het lager onderwijs, en zijn katholiek of protestants geïnspireerd.'

Niet alleen in het Franstalig onderwijs zijn er leraars die moeite hebben om de evolutieleer objectief aan hun leerlingen te onderwijzen. Ook in Vlaanderen krijgen niet alle leerlingen de theorie van Darwin als een wetenschappelijke verworvenheid onderwezen. Dat leidt Johan Braeckman (Universiteit Gent) af uit reacties die hij krijgt na lezingen over Darwin en de evolutieleer.

'Al gaat het wel om uitzonderlijke gevallen', zegt Braeckman. 'De meeste Vlaamse leerkrachten stellen de evolutieleer ongetwijfeld op de juiste manier voor, zonder daar voor hun leerlingen levensbeschouwelijke conclusies uit te trekken. De uitzonderingen blijken zich vooral in Limburg te bevinden, zo leren me de reacties. En hun inspiratie vinden die leerkrachten in de Pinksterbeweging (één van de nieuwe bewegingen binnen de katholieke kerk, red.) of in hun protestants geloof.'

Waar Braeckman zich de meeste zorgen over maakt, is dat die voorbeelden vooral uit het basisonderwijs komen. 'Daar heeft de inspectie minder vat op wat de onderwijzers over de evolutieleer zeggen. De evolutieleer staat er niet in het leerplan, en de toepassing ervan kan niet gecontroleerd worden. Zo krijgen onderwijzers de vrijheid om opmerkingen te maken over de evolutieleer. In het secundair onderwijs is dat niet het geval. De biologieleraars moeten daar de evolutieleer als wetenschappelijk feit geven, dat staat in het leerplan.'

In het Franstalig onderwijs is gisteren een discussie ontstaan over de manier waarop leraars in het secundair onderwijs met de evolutieleer omgaan. Le Soir meldde dat er Franstalige biologieleraars zijn die vanuit hun islamitisch geloof weigeren de evolutieleer te onderwijzen.

'Dat is natuurlijk het risico wanneer meer moslim-allochtonen naar de lerarenopleiding gaan', zegt Braeckman. 'Ik ben een groot voorstander van meer allochtonen voor de klas, begrijp me niet verkeerd. Alleen mag dat niet ten koste van de correcte weergave van de evolutieleer gaan. Hetzelfde geldt trouwens voor alle andere levensbeschouwingen. Het komt er gewoon op neer dat je als leraar de evolutieleer en je levensbeschouwelijke opvattingen niet mag vermengen. Zo kan het niet dat je bijvoorbeeld de evolutieleer aan de leerlingen onderwijst, maar er daarna aan toevoegt dat die theorie toch niet zo belangrijk is.'

De grens tussen wetenschap en geloof geldt voor Johan Braeckman voor alle godsdiensten, maar evengoed bijvoorbeeld voor het atheïsme. 'Het zou ook niet door de beugel kunnen dat een ongelovige de evolutieleer aangrijpt om promotie te maken voor het atheïsme.'

Daarmee wil Braeckman aangeven dat hij geen kruisvaart tegen godsdiensten voert. De Universiteit Gent heeft hem subsidies gegeven om Darwin en zijn evolutieleer bij het brede publiek bekender te maken. De aanleiding is de internationaal groeiende groep leerlingen en leraren die deze theorie verwerpen en een scheppingsverhaal als beter alternatief vooropstellen. Dat creationisme is volgens Braeckman een bedreiging voor de wetenschap. 'De opzet van het project is niet gericht tegen de godsdienst, wel voor een goede kennis van de evolutieleer als wetenschap.'

Naar aanleiding van het Darwin-jaar in 2009 organiseert hij daarover debatten en lezingen - volgend jaar is Charles Darwin tweehonderd jaar geleden geboren en is zijn belangrijkste werk The origin of species 150 jaar oud.

Ook de Franstalige universiteit ULB kondigt nu een onderzoek naar de evolutieleer en het onderwijs aan. Onderzoekers gaan er op zoek naar de standpunten van de leraars daarover.
Bron: De Standaard
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
vlindertje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo apr 13, 2008 6:26 pm

Bericht door vlindertje »

Hebben die leerkrachten zomaar de recht om het theorie af te wijzen .Het zit toch in hun leerplan
Is er geen inspectie die naziet of wel alles op de juiste manier wordt lesgegeven ?
Laat je hart leiden door jouw verstand en jouw verstand door jouw hart .
Herne
Berichten: 75
Lid geworden op: za mar 01, 2008 4:23 pm

Bericht door Herne »

Ik vind dat je de evolutie leer met zijn bewijzen wel mag gebruiken voor de promotie van het atheisme.
Het is echt de wereld op zijn kop om anders te denken!
God is een hersenspinsel dat geen mens van nature kent.
Elk kind MOET onderwezen worden in een godsbegrip voordat die dit volgen kan. Zonder dit onderwijs of opvoeding zou elk godsebgrip het vreemd zijn. Religie wordt dus aangepraat.
Elk Godsbegrip bedient zich van leugens.
Elke religie bedient zich van geest en rede onderdrukende methodes, soms met fysiek geweld maar minstens altijd met psychies geweld.
Elke religie discrimineerd in beginsel.
Religie is als een drug!!
Het is verfoeilijk voor een ieder die wil geloven in het recht van de mens op een levenswijze die gebaseerd is op onderzoek en rede.
Men zou een straf moeten stellen op het hersenspoelen van een kind.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Herne schreef:Ik vind dat je de evolutie leer met zijn bewijzen wel mag gebruiken voor de promotie van het atheisme.
NEEN! Foute stelling!
Meneer Darwin is een mannetje. Net zoals Mozes en die vele andere bedenkers van steeds weer iets nieuws dat tot niets leidt behalve de consequente dood. Leeft Darwin? NEE, hij is zo dood als een ersteklas lul de behanger. Voor mij is hij niets, totaal niets. Hij is dood en ik leef! Helaas voor die armetierige sloeber van formaat, genaamd Darwin. Een totaal nietsnuttige persoon die totaal niets bijdraagt aan mijn welzijn. Die hele evolutietheorie interresseert mij geen malle moer. Het is een boel geouwehoer waar ik niets aan heb. Heb ik dan wat aan god? NEEN! Want geen mens kent god. Maar de waanzinnige arrogantie van al die misselijke meelopers van de evolutietheorie in de zin dat er geen almacht bestaat als oorzaker van dynamische energie, gaat mij alle perken te buiten. Wij weten in relatie tot de werkelijkheid heel weinig.

Dus laten wij liever neutraal blijven en onze arrogantie van betweters achterwege laten. Laat god met rust. Zoals ook Einstein deed. Laat daarom ook die onbelangrijke nietszeggende evolutietheorie met rust en concentreer je op de dag van je welzijn.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Godsdienstgekken kunnen andersdenkenden alleen maar zien als godsdienstgekken-met-een-andere-god.
RTFM
Plaats reactie