Vijftien jaar cel voor jongeren die man blind sloegen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Vijftien jaar cel voor jongeren die man blind sloegen

Bericht door sprot »

Het Brusselse hof van assisen heeft Khalid Halui (23), Bilal Bouquersa (21), Ridouan Hmidou Lamarti (20) en Mohamed El Hakkouni (22) veroordeeld tot 15 jaar opsluiting. Ze sloegen hun slachtoffer blind. Het arrest zorgde voor veel emotie in de zaal.

Geweld
Gisteren werden de vier schuldig bevonden aan diefstal met geweld, met de verzwarende omstandigheid dat het slachtoffer een orgaan verloren is. De man was al aan één oog blind sinds zijn jeugd en door de overval verloor hij ook zijn andere oog.

Commotie
Het arrest veroorzaakte heel wat commotie bij het publiek, dat voornamelijk bestond uit familieleden van de veroordeelden. Verschillende vrouwen begonnen te huilen en een zus van Ridouan Hmidou Lamarti werd onwel. Er kwam een ziekenwagen aan te pas.

Beledigingen
De toeschouwers uitten beledigingen aan het adres van het Belgische gerecht. Sommigen viseerden Meester Amaury de Craecker, de advocaat van het slachtoffer Willy Roobaert en schreeuwden "Ben je tevreden met het resultaat nu? Ben je trots op jezelf?". Een vrouw smeekte "Geef me mijn zoon terug! ". De veiligheidsdiensten van het justitiepaleis slaagden er niettemin in de rechtszaal zonder al te veel problemen te ontruimen.

De rechter heeft wel rekening gehouden met de jonge leeftijd van de daders en met het feit dat ze nog geen strafblad hadden. Ze riskeerden een celstraf van dertig jaar. (belga/gb
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ja, en achter die 15 jaar, retour thuisland.
Heel simpel en nie meer over zagen en zeuren...
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Een vrouw smeekte "Geef me mijn zoon terug!
Had die vrouw haar zoon wat beter opgevoed en hem het verschil tussen goed en kwaad geleerd hoefde ze nu niet te schreeuwen van *Geef mijn zoon terug*, ze is hem trouwens niet kwijt, ze kan hem netjes elke week opzoeken in een 3 sterren-gevangenis waar hij geen fatsoenlijke mensen meer kan beroven. Met de wet Lejeune en een beetje goed gedrag staan ze sowieso binnen de kortste keren terug op straat en hebben ze nog wat slechte manieren bijgeleerd van hun inmates.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Geen woord over de lovenswaardige houding van het slachtoffer. Heb een interview met deze nu blinde man op TV gezien, hij aanvaardde de excuses van de boosdoeners en zei hen te willen vergeven...Hij hoopt ook dat de daders uit wat ze hem hebben aangedaan een les gaan leren naar hun eigen toekomst toe...
Waarschijnlijk verklaart dit voor een deel de milde straffen. Hoeveel gaan ze van die 15 jaar effectief uitzitten ?
De familieleden van de jeugdige daders zouden er beter aan doen zich dood te schamen en stilzwijgend tevreden te zijn over de lage strafmaat. Hoe zouden dezen er onder de sharia vanaf gekomen zijn ? Zelf blind gemaakt ?
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Waarom moeten die mensen eigenlijk "zitten" en niet werken?

De gevangenissen zijn helemaal niet vol. Dat is een links verzinsel. De gevangenisgebouwen die er momenteel zijn, ja. Maar de gevangenissen zijn niet vol.
Tent en slaapzak.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Vijftien jaar cel voor jongeren die man blind sloegen

Bericht door Bloodgod »

De roltekst weergegeven op Belgie 1 verhaalde over jongeren die overlast bij een zwembad te Antwerpen zouden veroorzaken, even naar gezocht maar toen vond ik dit artikel:

ANTWERPEN - Een 45-jarige man is mogelijk blijvend blind aan zijn rechteroog na een ruzie in café Den Eemmer in Antwerpen-Noord. Een groepje jongeren stookte onrust na een dispuut over een beschadigde auto.

Zondagnamiddag rond 16uur ontstond aan café Den Eemmer in de Van Montfortstraat aan het Groeningerplein tumult. Een groepje jongeren gedroeg zich erg agressief na een discussie over mogelijke schade aan een auto. 'Wij hielden hier een bingonamiddag, toen plots een man mijn zesjarig zoontje ervan beschuldigde dat hij een steen tegen zijn wagen zou hebben gegooid', vertelt de cafébazin van Den Eemmer die voorts anoniem wenst te blijven. 'Ik moest opdraaien voor de schade en ben daarom mee naar de wagen gaan kijken. Aan de auto was niets te zien. Op dat moment daagde een groepje jonge allochtonen op. Zij begonnen ons te beledigen en wij reageerden daar inderdaad op met scheldwoorden. Maar in tegenstelling tot de jongeren gedroegen wij ons niet fysiek agressief.'

Nadat de klager van de mogelijk beschadigde auto was vertrokken, escaleerde de ruzie. Al snel raakte een raam van het café beschadigd. De jongeren gooiden vervolgens met een kinderfiets en duwden een motor, die voor het café stond, omver. De eigenaar van de motor zat in het café en was niet meteen bij de ruzie betrokken. Toen hij zag dat zijn tweewieler tegen de grond werd gekegeld, stapte hij naar buiten. Eén van de jongeren viel de motorrijder aan met een broeksriem en sloeg de caféklant met de gesp in het gezicht. Het slachtoffer raakte daarbij zwaargewond aan het rechteroog en werd voor verzorging naar het Stuivenbergziekenhuis gebracht. Gezien de ernst van de verwonding, belandde hij even later in het Middelheimziekenhuis. De man loopt het risico levenslang blind te blijven aan het rechteroog. 'Voorlopig heeft hij nog tien procent zicht door het getroffen oog', vertelt de cafébazin die het slachtoffer in het ziekenhuis bezocht. 'Morgen (vandaag, nvdr.) moet hij opnieuw onder het mes. De dokters vertelden dat de kans groot is dat hij nooit meer kan zien door het oog.' Hoewel Den Eemmer niet bepaald in de meest fraaie buurt van Antwerpen ligt, reageerden de caféhouders toch verbaasd op het incident. 'Tot oktober was ik hier de patron', vertelt Gerard Wauters aan de toog. 'Drie jaar lang heb ik dit café gehad. Nooit problemen gekend. De wijk bestaat uit verschillende kleuren en culturen. We helpen elkaar en verder laten we elkaar met rust.' Ook de huidige cafébazin spreekt niet per se van een moeilijke buurt. 'Ik hoop vooral dat ze met de camera's die hier in de straat hangen, deze jongeren kunnen pakken', wil ze nog kwijt.

Na de vechtpartij vluchtten de daders in verschillende richtingen. De cel Jongerencriminaliteit voert momenteel het onderzoek.


Jochen Vandenbergh http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article ... tCode=2000
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Re: Vijftien jaar cel voor jongeren die man blind sloegen

Bericht door carabo »

sprot schreef:De toeschouwers uitten beledigingen aan het adres van het Belgische gerecht.
Het hoort tot het wezen van agressie

dat het slachtoffer de schuld krijgt.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De wil van Allah!

Bericht door hans van de mortel »

sprot schreef:Het Brusselse hof van assisen heeft Khalid Halui (23), Bilal Bouquersa (21), Ridouan Hmidou Lamarti (20) en Mohamed El Hakkouni (22) veroordeeld tot 15 jaar opsluiting. Ze sloegen hun slachtoffer blind. Het arrest zorgde voor veel emotie in de zaal.

Commotie
Het arrest veroorzaakte heel wat commotie bij het publiek, dat voornamelijk bestond uit familieleden van de veroordeelden. Verschillende vrouwen begonnen te huilen en een zus van Ridouan Hmidou Lamarti werd onwel. Er kwam een ziekenwagen aan te pas.

Beledigingen
De toeschouwers uitten beledigingen aan het adres van het Belgische gerecht. Sommigen viseerden Meester Amaury de Craecker, de advocaat van het slachtoffer Willy Roobaert en schreeuwden "Ben je tevreden met het resultaat nu?
De wil van Allah!

Moslims zijn een aanfluiting voor onze beschaving. In hun manier van denken en hun gedrag. Schaamtegevoel? Hoe bedoelt u? Wat zich hier heeft afgespeeld is de islam en de moslim ten voeten uit. Want wat gebeurd is kan men toch nauwelijks anders interpreteren dan de wil van Allah? Daar dragen die drie arme Marokkaanse jochies dan toch geen schuld aan? OK, het is vervelend dat zoiets kon gebeuren, maar . . . het was immers de wil van Allah. Ga maar eens praten met familieleden van de veroordeelden. Bijna altijd wordt Allah de schuld gegeven. Vandaar dat Marokkanen zoveel stelen, roven en andere mensen voor hun leven beschadigd toetakelen.

Ik heb geen moeite met mensen die nooit spijt kennen voor hun oerprimitieve islamgedrag te straffen met gelijke munt: Iemand met opzet blijvend blind gemaakt? Ontneem ook de dader zijn gezichtsvermogen! In de gevangenis stoppen is dan niet nodig. Daar zal niet één moslim een probleem van maken. Immers, in Marokko op vakantie aangekomen, kan hij het hele armoedige dorp in blijdschap uitleggen dat wat hem overkomen is in België de wil van Allah is. En zoals we weten is Allah de alwetende. Maar vooral barmachtig. :knorrie:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re:

Bericht door H.Numan »

migrantenjong schreef:Waarom moeten die mensen eigenlijk "zitten" en niet werken?
Oitkiering, menierrtje! :sly:
De gevangenissen zijn helemaal niet vol. Dat is een links verzinsel. De gevangenisgebouwen die er momenteel zijn, ja. Maar de gevangenissen zijn niet vol.
Tent en slaapzak.
Gevangenissen komen vlot leeg, als rechters meer van dit soort vonnissen uitspreken. Dan kijken die bontkraagjes wel linker uit hun rechter oog. Iets wat hun slachtoffer dus nooit meer kan. Die heeft levenslang.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De wil van Allah!

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:Iemand met opzet blijvend blind gemaakt? Ontneem ook de dader zijn gezichtsvermogen! In de gevangenis stoppen is dan niet nodig.
Ho Ho! Foutje! Zij moeten alsnog de gevangenis in om hun STRAF uit te zitten. Het recht heeft gezegevierd als ook zij niet meer in staat zijn om het licht in hun ogen te ontvangen, overeenkomstig wat zij de ander hebben aangedaan.

En wat anders. Ik hoorde op de radio dat er in België een dramatisch tekort is aan celruimte. Honderden zwaar veroordeelden worden nu in Nederlandse cellen ondergebracht. Nu laat men in België nog minder zwaar gestrafte met een polsbandje ’vrij’ rond lopen zodat de overheid in ieder geval weet waar ze uithangen. Maar nu blijken ook die polsbandjes op te zijn . . . :crying:

Ik dacht dat de Belgen al een lange tijd ver boven het Nederlandse intellect uitstaken. Helaas, een foute gedachte. Zij zijn daar in België weer net zo dom als ze altijd al geweest waren. Geen verbetering, geen wijze lessen geleerd. Niks. Gewoon erg corrupt en dom blijven. Dat is wat de Belgische kiezer schijnbaar zo aanspreekt in het kiezen van zijn seniele volksvertegenwoordigers. :twisted:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vijftien jaar cel voor jongeren die man blind sloegen

Bericht door BFA »

Zij zijn daar in België weer net zo dom als ze altijd al geweest waren. Geen verbetering, geen wijze lessen geleerd.
We hebben onze steenkoolmijnen gesloten.
Zouden prima dienst kunnen doen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
De rosse baard
Berichten: 20
Lid geworden op: di mei 26, 2009 11:39 am

Re: De wil van Allah!

Bericht door De rosse baard »

hans van de mortel schreef:
hans van de mortel schreef:Iemand met opzet blijvend blind gemaakt? Ontneem ook de dader zijn gezichtsvermogen! In de gevangenis stoppen is dan niet nodig.
Ho Ho! Foutje! Zij moeten alsnog de gevangenis in om hun STRAF uit te zitten. Het recht heeft gezegevierd als ook zij niet meer in staat zijn om het licht in hun ogen te ontvangen, overeenkomstig wat zij de ander hebben aangedaan.

En wat anders. Ik hoorde op de radio dat er in België een dramatisch tekort is aan celruimte. Honderden zwaar veroordeelden worden nu in Nederlandse cellen ondergebracht. Nu laat men in België nog minder zwaar gestrafte met een polsbandje ’vrij’ rond lopen zodat de overheid in ieder geval weet waar ze uithangen. Maar nu blijken ook die polsbandjes op te zijn . . . :crying:

Ik dacht dat de Belgen al een lange tijd ver boven het Nederlandse intellect uitstaken. Helaas, een foute gedachte. Zij zijn daar in België weer net zo dom als ze altijd al geweest waren. Geen verbetering, geen wijze lessen geleerd. Niks. Gewoon erg corrupt en dom blijven. Dat is wat de Belgische kiezer schijnbaar zo aanspreekt in het kiezen van zijn seniele volksvertegenwoordigers. :twisted:
Het is hier inderdaad erg. Onder de 3 jaar effectieve celstraf wordt normaalgezien niet meer uitgevoerd, of je moet al pech hebben.
Plaats reactie