Half miljoen euro voor leraren uit nieuwe doelgroepen

BFA

Half miljoen euro voor leraren uit nieuwe doelgroepen

Berichtdoor BFA » Vr Mei 09, 2008 5:13 pm

BRUSSEL - De Vlaamse regering maakt de komende drie academiejaren een half miljoen euro vrij om mensen uit nieuwe doelgroepen aan te trekken voor de lerarenopleiding. De middelen gaan naar diversiteitsprojecten, die de instroom moeten bevorderen van bijvoorbeeld studenten uit minder bemiddelde milieus, allochtone studenten en studenten met een functiebeperking.
Eerder deze week bleek uit het arbeidsmarktrapport dat er de volgende jaren een grote vraag naar onderwijzend personeel zal zijn. Onderwijsminister Frank Vandenbroucke (SP.A) overlegt met de vakbonden over hoe die krapte aangepakt kan worden. De minister wil maatregelen op korte en op langere termijn.

Tegelijkertijd is er een gebrek aan diversiteit in het lerarenkorps, zegt Vandenbroucke. 'We vissen altijd in dezelfde vijver. We laten veel talenten verloren gaan, terwijl we ons dat nu echt niet kunnen veroorloven', zegt hij.

Daarom is nu een half miljoen euro uitgetrokken voor projecten die de diversiteit in de lerarenopleiding stimuleren. Het kan gaan bijvoorbeeld gaan om laagdrempelige informatie over lerarenopleiding of trajectbegeleiding.

dsl

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... soverzicht

Men weet dat er een groot deel van de leraren in opleiding, uit die doelgroepen, delen van het lesprogramma niet accepteren. Hun religie het hele lespakket kleurt.
Men heeft en erkent deze problemen nu al.

Waarom dan nog eens een helf milj. € om ze te vergroten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Manon

Berichtdoor Manon » Za Mei 10, 2008 12:05 am

ik vraag me gewoon af: waarom moeten ze die een half miljoen extra betalen om te doen wat normale mensen al lang deden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 10, 2008 12:22 am

Als je laagdrempelig mensen naar het onderwijs moet lokken, dan heb ik al weinig vertrouwen in het niveau van deze mensen .
Arme kinderen die straks door dit soort onderwijzers les gaan krijgen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Mei 11, 2008 8:49 am

Ariel schreef:Als je laagdrempelig mensen naar het onderwijs moet lokken, dan heb ik al weinig vertrouwen in het niveau van deze mensen .
Arme kinderen die straks door dit soort onderwijzers les gaan krijgen.

We weten dat kinderen van Marokkaanse ouders sowieso niet mee kunnen komen op school, uitzonderingen daar gelaten. Door het verderfelijke culturele religieuze weg-met-ons geloof van de islam zijn de meeste Marokkaanse ouders van apathische afkomst.

Ik ken een hardwerkende aardige sympathieke Marokkaan die samen met zijn broer een islamitische slagerij heeft. Ik bewonder de man vanwege zijn harde werken. ’s Morgens elke dag in de week om 5 uur opstaan om de inkopen te doen en elke avond laat thuis. Hij is een beschaafde Marokkaan die heel erg Nederlands op mij overkomt. Hij weet hoe ik over religie denk en ik vermoed dat hij het wel met mij eens is. Het enige waar hij volgens mij in zijn geloof aan vast houdt is het niet eten van varkensvlees. Hij heeft drie volwassen dochters en een zoon van 12 als nakomertje.
Zijn dochters dragen géén hoofddoekje (ook zijn zoon niet :lol:) en hebben allen een hoge opleiding. Een van zijn dochters is ingenieur, 26 jaar en nog niet getrouwd. Zij heeft de ware nog niet gevonden. Lijkt mij ook niet zo makkelijk om een geschikte Marokkaanse man te vinden die bij JOU past. KIJK! Zo kan het dus ook!
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Mei 11, 2008 9:20 am

.
Het enige waar hij volgens mij in zijn geloof aan vast houdt is het niet eten van varkensvlees.

daar kan ik dus gerust inkomen.

Hier eten sommigen ondertussen paardenvlees. Waarom daarvoor aparte beenhouwers zijn weet ik nog steeds niet, maar kom.

In Engeland echter is het eten van paardenvlees een even grote nono als het eten van varkensvlees voor een moslim.

Ik heb lang gezocht hoe dat kwam, en meen het te hebben gevonden.
In de pre-christelijke (dus keltische) tijd werd er jaarlijks een groot feest gehouden waarbij de plaatselijke koning ritueel paarde met een merrie die dan nadien werd gekookt en gezamenlijk gegeten.
Waarschijnlijk heeft men met de komst van het christendom dit ritueel zodanig de grond ingeboord en het eten van paardenvlees verboden, dat dit nu nog steeds in de taboesfeer zit.

wij eten toch ook geen hond of kat?

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Mei 11, 2008 9:43 am

Manon schreef:wij eten toch ook geen hond of kat?

Terwijl dat in China tot de lekkernijen behoort. Trouwens, allerlei gedierte. Kat weet ik niet, maar hond in ieder geval wel. Daarbij te weten dat de Chinese keuken tot de beste in de wereld wordt gerekend. :rolleyes:

BFA

Berichtdoor BFA » Di Mei 13, 2008 4:29 pm

Hier eten sommigen ondertussen paardenvlees.

Paardenvlees eten staat gelijk aan kannibalisme.
Het paard is het enige dier dat, wegens zijn grote verdienste aan de mens, door de mens, tot menselijke status is verhoffen.

Hierdoor heeft een paard benen, voeten en een hoofd. Staat het eten van paardenvlees gelijk aan het eten van de mens.

In de pre-christelijke (dus keltische) tijd werd er jaarlijks een groot feest gehouden waarbij de plaatselijke koning ritueel paarde met een merrie die dan nadien werd gekookt en gezamenlijk gegeten.
Waarschijnlijk heeft men met de komst van het christendom dit ritueel zodanig de grond ingeboord en het eten van paardenvlees verboden, dat dit nu nog steeds in de taboesfeer zit.

Mooi sprookje. Denk maar niet dat die merrie zich zo maar laat aanraken voor dingen waar ze geen zin in heeft.
Bestaan ook zulke verhaaltjes over de koning die wordt opgegeten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mei 13, 2008 4:39 pm

Ik ben het met je eens BFA.
Paardenvlees eten is not done.
Voor mij is een paard ook een edel dier, en ik zal dus nooit paardevlees eten. Trouwens, kat en hond en konijn staan ook op mijn lijsje van niet eetbare dieren.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Mei 13, 2008 5:42 pm

Ariel schreef:Ik ben het met je eens BFA.
Paardenvlees eten is not done.
Voor mij is een paard ook een edel dier, en ik zal dus nooit paardevlees eten. Trouwens, kat en hond en konijn staan ook op mijn lijsje van niet eetbare dieren.

Je zal maar honger hebben en er is niets anders te eten! Turks gekruid gehakt (lams?) vind ik heel erg lekker. Voor de rest stelt vlees qua smaak niet zoveel voor. Kip is dan nog het lekkerst. Als je weet hoe het moet. Zwaardvis is lekker. Kreeft, mits gegrild heeft geen smaak en geeft een boel rotzooi. En de echte geroosteerde indonesische saté. Om te smullen. Is die nou van varkensvlees of niet?

Manon

Berichtdoor Manon » Di Mei 13, 2008 5:50 pm

BFA schreef:
Hier eten sommigen ondertussen paardenvlees.

Paardenvlees eten staat gelijk aan kannibalisme.
Het paard is het enige dier dat, wegens zijn grote verdienste aan de mens, door de mens, tot menselijke status is verhoffen.

Hierdoor heeft een paard benen, voeten en een hoofd. Staat het eten van paardenvlees gelijk aan het eten van de mens.

Mooi sprookje. Denk maar niet dat die merrie zich zo maar laat aanraken voor dingen waar ze geen zin in heeft.
Bestaan ook zulke verhaaltjes over de koning die wordt opgegeten.

het is RITUEEL paren hé BFA, ik was er niet bij hoor. weet niet hoe hij het deed.

Maar het is wel een algemeen gekend keltisch jaarlijks ritueel hoor.

en geen paardenvlees eten? In het Antwerpse heeft men toch in elke beenhouwer "gerookt paardje"? Of het restaurant: De Peerdestal....

BFA

Berichtdoor BFA » Di Mei 13, 2008 6:35 pm

en geen paardenvlees eten?

Paardenvleeseters zijn barbaarse kannibalen.
In GB is paardenvleeseter een erg scheldwoord.

het is RITUEEL paren hé BFA, ik was er niet bij hoor. weet niet hoe hij het deed.

Ritueel paren is ook paren. Het kan zijn dat de geit de Arabier op zich laat kruipen als de Arabier zin en de geit geen zin heeft. Vergeet dat bij het paard. Op het ogenblik dat de merrie ruikt dat de mannelijke hormonen zich beginnen opstapelen, krijgt dat koninkje een mooie luchtddoop. Opdringige mannelijke hormonen mogen enkel in haar buurt, op het moment dat zij zwanger kan worden.

De paardenneus is erg gevoelig voor hormonen, ook de menselijke.
Mijn hengst toonde mij, dat vrouwtje is op het ogenblik rijp voor bevruchting.
Ik kan je verhalen vertellen van hengsten, verkocht, omdat ze eens per maand op hun eigenares wouden kruipen.

Maar het is wel een algemeen gekend keltisch jaarlijks ritueel hoor.

Caesar schrijft niets over dat ritueel, De Grieken schrijven ook niets over dat ritueel. Kelten hebben niets over zichzelf geschreven.

Over de Kelten is er niets algemeen gekend, er worden dingen algemeen geloofd. Het meeste steunt op giswerk en romantische gevoelens.
Alles wat je over de Kelten leest, steeds met een korreltje zout nemen.

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Mei 14, 2008 10:18 am

Caesar schrijft niets over dat ritueel, De Grieken schrijven ook niets over dat ritueel. Kelten hebben niets over zichzelf geschreven.

Over de Kelten is er niets algemeen gekend, er worden dingen algemeen geloofd. Het meeste steunt op giswerk en romantische gevoelens.
Alles wat je over de Kelten leest, steeds met een korreltje zout nemen.

tss tss... mijn dochter heeft daar ooit een scriptie van gemaakt en mama heeft toen een halve bib leeggelezen. Alleen.. door pc crash is het van mijn schijf gewist, anders stuurde ik je wel kopij.

Ik zal eens zoeken of ik het nog ergens online kan terugvinden. Komt dan wel van een Asatru site, daar heb ik het ook nog eens zien staan.

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Mei 14, 2008 10:28 am

voilà - en spreek me nu niet meer tegen als ik het over kelten heb hé! :wink:

Doordat het paard zo belangrijk was, is het ook niet verwonderlijk dat hij een belangrijke religieuze betekenis kreeg. Verschillende godheden, zoals Rhiannon, Epona en Macha, werden verbonden met het dier. Het was waarschijnlijk zelfs zo dat de nieuwe hoge koning van Ierland ritueel paarde met een witte merrie, die daarna ritueel geslacht werd en door iedereen gegeten.

http://www.celticbritain.co.uk/kelten.htm

en:

Het is om en rond deze woelige periode dat Paus Gregorius III (731-741) de rituele maaltijden verbood: het eten van paardenvlees werd gezien als een verbond tussen hemel en aarde waardoor de mens deel kreeg aan gans de kosmos. Dat die religieuze praktijk centraal stond in de Noordse tradities, is alom bekend. Men vindt er bijvoorbeeld verwijzingen naar in plaatsnamen als het Nederlandse Orsmaal. Het verbod op het ritueel eten van paardenvlees werd uitgevaardigd omdat het gezien werd als een ‘onreine en afschuwelijke daad’. Wat daar nu zo onrein en afschuwelijk aan is, is mij niet helemaal duidelijk, maar vermoedelijk heeft het te maken met de wijze waarop het ritueel plaatsvond. De Romeinse ritus rond het z.g. ‘Oktoberpaard’, de in Indië gepraktizeerde ‘Ashvamedha’ en de in Ierland tot laat gehandhaafde ‘banaïs rigi’ (huwelijk van de koning) als deel van het Epomuedos-ritueel, wijzen in éénzelfde gemeenschappelijke Indo-Europese richting. Giraldus Cambrensis werd van afgrijzen vervuld toen hij dit ritueel beschreef in zijn Libellus in Topographia Hibernie: “Als de volledige stam bijeengekomen is, brengt men een witte merrie in het midden van de vergadering. De koning, die er niet het statuut van prins krijgt maar dat van een beest, die geen koning wordt maar een crimineel, stapt erop af en gedraagt zich zonder schaamte, onder de ogen van iedereen, als een beest. Hierna doodt men de merrie, men kookt het vlees en men maakt een bad voor de koning klaar waarin de bouillon gegoten wordt. Vervolgens eet hij samen met zijn mensen een beetje van dat vlees. Hij drinkt ook het sop waarin hij gebaad heeft, zonder hierbij zijn handen te gebruiken, onmiddellijk met de mond. Van zodra dat gebeurd is, is zijn regering verzekerd.” De geslachtsdaad met de merrie, symbool van de kosmische manifestatie, was een hoogst heilige daad in de Keltische traditie. Maar men kan zich best indenken dat de tegenstanders van de oude traditie uitgerekend die gebruiken het sterkst zouden aanvallen, zonder daarbij ook maar in het minst minst rekening te houden met de symbolische context van het gebeuren. Het zou op hetzelfde neerkomen indien niet-christenen zich met grote afschuw en verontwaardiging zouden uitlaten over die kannibalistische christenen, die het lichaam van hun medemens en God in een rituele maaltijd verorberen.

http://www.traditie.be/Geschiedenis/12e.html

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Mei 14, 2008 2:47 pm

Manon schreef:Het zou op hetzelfde neerkomen indien niet-christenen zich met grote afschuw en verontwaardiging zouden uitlaten over die kannibalistische christenen, die het lichaam van hun medemens en God in een rituele maaltijd verorberen.

Vandaar dat ik ook zo’n pokke pest pleuris hekel heb aan de rooms-katholieke kerk die dit soort waanzinnige heidense gebruiken nog steeds in haar ogen gerechtvaardigd in ere houdt. Zij kannibaliseren door bij de communie het lichaam van Jezus Christus te verorbenen en zijn bloed te drinken. Een morbide mafketelbende is het daar in Rome. Kijk maar hoe die paus er bij loopt met al zijn aanhangerige kardinale flapdrol piassen. Volslagen van de pot gerukt. Opsluiten dat stelletje psychiatrisch gestoorden. Waarom doet iedereen of zijn neus bloedt en dat dit nog in onze beschaving anno 2008 geaccepteerd wordt? Omdat alle wereldleiders dit heidenisme met respect behandelen? Die zijn toch bijna allemaal gestoord door hun geestvervuilende tweeslachtige manier van denken!

BFA

Berichtdoor BFA » Za Mei 17, 2008 11:59 am

voilà - en spreek me nu niet meer tegen als ik het over kelten heb hé! Wink

Citaat:
Doordat het paard zo belangrijk was, is het ook niet verwonderlijk dat hij een belangrijke religieuze betekenis kreeg. Verschillende godheden, zoals Rhiannon, Epona en Macha, werden verbonden met het dier. Het was waarschijnlijk zelfs zo dat de nieuwe hoge koning van Ierland ritueel paarde met een witte merrie, die daarna ritueel geslacht werd en door iedereen gegeten.

Waarschijnlijk, omdat bijna niets wat we weten over de Kelten zeker is.

Het zou op hetzelfde neerkomen indien niet-christenen zich met grote afschuw en verontwaardiging zouden uitlaten over die kannibalistische christenen, die het lichaam van hun medemens en God in een rituele maaltijd verorberen.

Neen, want het gaat tussen een letterlijke (paard) en symbolische (hostie) maaltijd.

Door het lichaam van Christus symbolisch te verorberen wordt afstand gedaan van de nood aan elk letterlijk offer, zij het mens of dier.
Dit is een grote vooruitgang, stap weg van barbariteit, één van de dingen waar je het Christendom krediet voor kan geven.

Paardenvlees eten is en blijft barbaars. Een kannibalistische daad.

het eten van paardenvlees werd gezien als een verbond tussen hemel en aarde waardoor de mens deel kreeg aan gans de kosmos.

De achterliggende gedachte is ongeveer dezelfde, tussen het eten van het paard en het eten van de hostie.
Ik denk in het geval van de Kelten, dat het begrip Aarde in die zin beperkter is, dat het de tussenstap van het land waar men geboren is en leeft incorporeert. Doordat het Christendom ethnocentriciteit uitschakelt valt deze weg.
Het Rooms-katholieke Christendom, behoudt met al zijn heiligen, gebaseerd op heidens ethnocentrische figuren een deel van deze verbinding met de plaats der herkomst.
Protestantisme dat deze heiligen verwerpt, zich meer op regels baseert, verliest dit volledig.
Het doorgedreven secularisme dat eerst de heiligen gedood heeft, doet de verbinding met het land van geboorte ook verdwijnen in het RK-Christendom.

Dit is wat Europa nodig heeft. Dat er terug een verbinding wordt geslagen met het de Europeaan en het land van zijn geboorte.

Neo-Paganistische groeperingen, door hun nadruk op de rituelen doen dit niet. Creeren uiteindelijk alleen maar een nieuw Paganisme dat niet anders kan dan totalitair en individudodend worden. (het op zijn kleine schaal reeds is)
Meer dan een weetje in de marge wordt de kennis van zulke rituelen niet. Ze vormen de brug niet naar de Europese ziel.
Keltische rechtsspraak of 'The Thing', dat tevens een soort parlement is. De verkiezing van de nieuwe koningen of Democratie. (niet de verorbering van de oude, terwijl de nieuwe op een merrie rijdt) en de animistische verbinding met het land zijn hier belangrijk in.
Belangrijk om Europa een nieuw elan te gven in de vermerping van Islam, die volledig tegengesteld is aan al waar het zelf aan ontsproten is.

De verbinding tussen Kelten en Griekse filosofen (waar weinig van geweten is) Enkele citaten bij Democritius. Caesar die citeert dat Keltische Druides en stamhoofden het Griekse schrift en taal machtig waren, kunnen ook belangrijk zijn.

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Di Mei 20, 2008 4:14 pm

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, dus dat gebeurt er met ons geld.

Geld waarvan mensen die een jaar lager dan mij zitten goede ingenieurs konden worden wordt nu in een berenput gegoten.

Als ik VDB op straat tegenkom laat ik mij volledig gaan.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Links666

Berichtdoor Links666 » Di Mei 20, 2008 5:22 pm

Hoi BFA,

BFA schreef:Neo-Paganistische groeperingen ... Creeren uiteindelijk alleen maar een nieuw Paganisme dat niet anders kan dan totalitair en individudodend worden. (het op zijn kleine schaal reeds is)

Deze bewering over neo-paganisme is ongegrond en belachelijk. Kan je dat eens onderbouwen? Bijvoorbeeld zoals je met islamitisch terrorisme en jihad verzen zou doen? Gaat je niet lukken :) Verder ben ik het wel met je eens dat Europa haar greep op en trots voor haar identiteit weer moet terugvinden.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Mei 20, 2008 8:45 pm

Terug naar “België - Vlaanderen”