Belgische senator in opspraak door anti-joods lied

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Nov 06, 2008 6:22 pm

do 06 nov 2008

BRUSSEL - De Belgische senator Michel Delacroix van het extreemrechtse Front National (FN) is in opspraak geraakt door het zingen van een antisemitisch lied op een privéfeestje. Een filmpje daarvan, opgenomen met een mobiele telefoon, is gemaild naar andere senatoren.

Een senator van de groenen eist nu het ontslag van Delacroix. Deze is niet van plan te vertrekken, maar hij heeft wel zijn partijvoorzitterschap van het FN neergelegd.

In zijn lied dreef Delacroix, op een melodie van Guy Béart, de spot met de vernietigingskampen van de nazi’s. Het Centrum voor Racismebestrijding wil de senator voor de rechter slepen. Ontkenning van de holocaust is in België bij wet verboden.

Delacroix is niet de eerste politicus van het FN die in opspraak komt. Partijgenoten van hem wekten verontwaardiging door vergelijkbare acties, zoals het brengen van de Hitlergroet.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2397 ... tor__.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Re: Belgische senator in opspraak door anti-joods lied

Berichtdoor mercator » Vr Nov 07, 2008 5:41 pm

Ariel schreef:BRUSSEL - De Belgische senator Michel Delacroix van het extreemrechtse Front National (FN) is in opspraak geraakt door het zingen van een antisemitisch lied op een privéfeestje. Een filmpje daarvan, opgenomen met een mobiele telefoon, is gemaild naar andere senatoren.

Ontkenning van de holocaust is in België bij wet verboden.

En publiek maken van wat iemand in zijn privé-leven doet of zegt is ook verboden zonder uitdrukkelijke toestemming.
Moest dhr. Delacroix trouwens een vergelijkbaar liedje hebben gezongen over bijv. de genocide van de Moslims op de Christelijke Armeniërs in 1915 zou er geen haan naar gekraaid hebben.

Ik vind een verbod op het ontkennen van de holocaust absurd, want totaal arbitrair: wie gaat nou bepalen welke genocides of massamoorden mogen ontkend worden en welke niet? Laat dat toch gewoon vrij, als iemand zich geroepen voelt om het bestaan van de kampen te ontkennen, laat die dan maar s met bewijzen en argumenten afkomen ipv op voorhand de discussie af te grendelen.

In Turkije heb je bijv. net het omgekeerde, daar is het verboden om die Armenen-genocide niet te ontkennen!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Nov 07, 2008 10:58 pm

De andere persoon die het liedje mee zong was een lid van het Vlaam Belang. Die is ogenblikkelijk de partij uitgegooid. De naam heb ik niet gelezen in de Belgische pers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Vr Nov 07, 2008 11:04 pm

Mahalingam schreef:De andere persoon die het liedje mee zong was een lid van het Vlaam Belang. Die is ogenblikkelijk de partij uitgegooid. De naam heb ik niet gelezen in de Belgische pers.

Een van de andere mensen die op het filmpje te zien is, is Luc Van Keerbergen, OCMW-raadslid voor het Vlaams Belang in Machelen. Hij werd donderdag door het Vlaams Belang uit de partij gezet.
bron: KNACK
RTFM

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Vr Nov 07, 2008 11:35 pm

weerzinwekkend vond ik het en dan ook nog eens die infantiele 'grinnik' van die fatso er naast, als t prototype van een meeloper kwam ie op mij over, ws tè ongenuanceerd van mij weer maar het is zoals ik er over denk, weerzinwekkend! en t doet er geen bàrst toe of er een bepaalde context of toestand zou zijn waarin en of wanneer dergelijke zaken gebeuren, t weerspiegelt wèl het soort karakter vdiegenen! bàh! ik mag lijden dat die lui overal uitgesloten van zijn en of worden! :twisted:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

mercator

Berichtdoor mercator » Za Nov 08, 2008 11:22 am

Mahalingam schreef:De andere persoon die het liedje mee zong was een lid van het Vlaam Belang. Die is ogenblikkelijk de partij uitgegooid. De naam heb ik niet gelezen in de Belgische pers.

Maar kent iemand de juiste tekst van dat liedje? Zo niet zitten we hier gewoon maar aan stemmingmakerij "van horen zeggen" te doen.

Een paar jaar geleden was er ook al zo'n ophef over de mak***endans. Ik kon daar anders wel mee lachen hoor.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Nov 08, 2008 3:49 pm

Op YouTube is een fragment. Er wordt in het Frans gezongen.
http://www.youtube.com/watch?v=GQdi6PYQ214
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

mercator

Berichtdoor mercator » Za Nov 08, 2008 4:18 pm

Mahalingam schreef:Op YouTube is een fragment. Er wordt in het Frans gezongen.
http://www.youtube.com/watch?v=GQdi6PYQ214

Heeft Delacroix zelf toegegeven dat ie dat gezongen heeft? Ik zie die zijn mond nauwelijks bewegen, en de helft van de tekst hoor je dan nog terwijl ie niet in beeld is. Het kan hier even goed om een montage gaan, links journaille zou heel goed in staat zijn om zo iets te presteren om politieke tegenstanders te bekladden.

Verder hoor ik hier nergens in dat de holocaust "ontkend" zou worden, integendeel zelfs.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Nov 08, 2008 5:36 pm

Heeft Delacroix zelf toegegeven dat ie dat gezongen heeft? Ik zie die zijn mond nauwelijks bewegen, en de helft van de tekst hoor je dan nog terwijl ie niet in beeld is. Het kan hier even goed om een montage gaan, links journaille zou heel goed in staat zijn om zo iets te presteren om politieke tegenstanders te bekladden.

FN zijn wortels liggen in Rexisme. Dit lied is niet meer dan een uiting daarvan.
FN is hier een stuk eerlijker in dan het VB, waarvan verschillende topleden doen of hun verbindingen met het Neo-Fascistische VMO nooit bestaan hebben.

De term links journaille, kan je in dit geval opvatten als een demonisering van een tegenstander omdat men liefst, de skeletten in de kast verborgen houdt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

naar boven

Berichtdoor naar boven » Za Nov 08, 2008 6:10 pm

Het is perfect bekend op welke manier dit filmpje in het nieuws is gekomen:
Scheiding
Delacroix en zijn vrouw liggen in scheiding. Zijn vrouw had het filmpje gemaakt en heeft het toegevoegd aan het echtscheidingsdossier.

Dit filmpje is gelekt naar andere senatoren in België en die zijn ermee naar buiten getreden.
bron

Dus hier hebben heel wat mensen boter op hun hoofd:
- Delacroix: zingt mee met een obceen liedje (weliswaar in de privésfeer).
- mw Delacroix: gebruikt vertrouwelijke informatie ten behoeve van haar echtscheidingszaak (ze protesteerde niet tegen de artistieke uitingen van haar echtgenoot, dus ze vond het blijkbaar ook wel leuk).
- iemand van de rechtbank of de advokaat: lekt.
- senatoren: treden ermee naar buiten (maar dat is politiek).
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Nov 08, 2008 11:00 pm

Op het vrije Volk is het filmpje met ondertiteling te zien.

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7275
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

naar boven

Re: Belgische senator in opspraak door anti-joods lied

Berichtdoor naar boven » Zo Nov 09, 2008 12:16 am

mercator schreef:Ontkenning van de holocaust is in België bij wet verboden.
...
Ik vind een verbod op het ontkennen van de holocaust absurd, want totaal arbitrair: wie gaat nou bepalen welke genocides of massamoorden mogen ontkend worden en welke niet? Laat dat toch gewoon vrij, als iemand zich geroepen voelt om het bestaan van de kampen te ontkennen, laat die dan maar s met bewijzen en argumenten afkomen ipv op voorhand de discussie af te grendelen.

In Turkije heb je bijv. net het omgekeerde, daar is het verboden om die Armenen-genocide niet te ontkennen!

Negationisme valt wat mij betreft onder de vrijheid van meningsuiting.
Als iemand zich wil étaleren als een werkelijkheidsvreemde complottheoreticus (met of zonder aluhoedje) dan moet hij dat vooral doen.

Dat de holocaust heeft plaatsgevonden is voldoende gedocumenteerd.

Bouwplannen Auschwitz teruggevonden in Berlijns appartement.

BERLIJN - Bij het leegmaken van een appartement in Berlijn zijn de oorspronkelijke bouwplannen van het nazi-vernietigingskamp van Auschwitz teruggevonden. Dat schrijft de Duitse krant Bild zaterdag. De krant drukt ook enkele van de plannen af.
Het gaat in totaal om 28 plannen op een schaal van 1/100, die dateren van de periode 1941 tot 1943. Onder verschillende plannen staan de handtekeningen van voormalige hoge SS-verantwoordelijken. Onder één van de plannen staan ook de initialen van voormalig SS-chef Heinrich Himmler.

Sommige documenten verwijzen naar de bouw van een kamp voor 'oorlogsgevangenen' in Auschwitz. Bij de teruggevonden plannen zit ook dat van een gaskamer van 11,66 meter op 11,20 meter. Dat plan is ondertekend door 'gevangene nr. 127' en gedateerd op 8 november 1941. Toen waren de experimenten met het gas Zykon B al aan de gang.

In het vernietigingskamp van Auschwitz, nabij het Poolse Krakau, zijn meer dan 1 miljoen gedeporteerden om het leven gekomen, van wie het merendeel joden.

De directeur van de Duitse archieven Hans-Dieter Kreikamp benadrukt alvast het 'buitengewone' belang van de teruggevonden documenten. 'Het is een authentiek bewijs van de systematisch geplande genocide op de joden', aldus Kreikamp.

Een merkwaardige opmerking van Kreikamp. Twijfelde hij nog aan de systematisch geplande genocide op de joden?

Bovendien: als iedereen die een complottheorie aanhangt - en een overdaad aan bewijs in twijfel blijft trekken - veroordeeld moet worden, dan is er nog heel wat werk te verrichten.
Zoals bekend wil het er bij de islamieten ook niet zo erg in dat de holocaust heeft plaatsgevonden.

Strikt genomen is evolutieontkenning ook negationisme:

Scheppingsbrochure in zes miljoen huizen
RTFM

Vrijdenker

Berichtdoor Vrijdenker » Zo Nov 09, 2008 2:03 am

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Nov 09, 2008 11:32 am

Vlaams Belang zal nog door veel watertjes moeten zwemmen om de modder van zijn verleden af te wassen.
Modder die zich hardnekkiger vastgekleefd is dan veel VB topmensen willen toegeven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Nov 09, 2008 12:27 pm

BFA schreef:Vlaams Belang zal nog door veel watertjes moeten zwemmen om de modder van zijn verleden af te wassen.
Modder die zich hardnekkiger vastgekleefd is dan veel VB topmensen willen toegeven.

Maar dat kan je dan ook zeggen van veel zogenaamd "progressieve" en mede-menselijke groenen en roden die een verleden hebben van Maoisme en andere moorddadige ideologieën.
Stel je voor dat F de Winter een boekenstalletje met fascistische Islam-lectuur had bezocht, dan zou ie geprezen zijn voor zijn multi-culturele bekering!

Het hoofd van de Groenen destijds, Mieke Vogels, bestond het om met een vod op haar kop rond te lopen om haar steun aan de Moslimpjes te belijden!

Het is het goed recht van F de W om rond te neuzen in Nazi-literatuur, ik zelf heb én Mein Kampf, én de werken van lenin, én de Koran gelezen. Ik moet zeggen dat het eerste het boeiendst was-en ook het best geschreven-, het 2de is een ware beproeving, het 3de het lachwekkendst :smile: .

naar boven

Berichtdoor naar boven » Zo Nov 09, 2008 12:50 pm

Dat openlijke geflirt met het bruine gedachtengoed is toch op zijn minst merkwaardig te noemen.

Natuurlijk mag Filip de Winter rondneuzen in nazi-literatuur, maar wat hem diskwalificeert is het feit dat hij zo stom is om dat in een openbare ruimte te doen.
RTFM

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Nov 09, 2008 1:30 pm

naar boven schreef:Dat openlijke geflirt met het bruine gedachtengoed is toch op zijn minst merkwaardig te noemen.

Natuurlijk mag Filip de Winter rondneuzen in nazi-literatuur, maar wat hem diskwalificeert is het feit dat hij zo stom is om dat in een openbare ruimte te doen.

Nogmaals, in welke mate is dat meer verwerpelijk dan een Groene of Rode die wat in moskeet of theehuis gaat slijmen met aanhangers van een ideologie van hetzelfde kaliber als nazisme?

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Nov 09, 2008 2:16 pm

Het is het goed recht van F de W om rond te neuzen in Nazi-literatuur,

Dat recht wordt niet aangevochten.
Dat recht samen met een verleden waar niet duidelijk genoeg van gedistancieerd wordt, doet twijfels rijzen over de oprechtheid nu.

Het hoofd van de Groenen destijds, Mieke Vogels, bestond het om met een vod op haar kop rond te lopen om haar steun aan de Moslimpjes te belijden!

Een van de redenen dat haar partij 'Groen Fascisme' genaamd wordt.

Nogmaals, in welke mate is dat meer verwerpelijk dan een Groene of Rode die wat in moskeet of theehuis gaat slijmen met aanhangers van een ideologie van hetzelfde kaliber als nazisme?

Beiden zijn verwerpelijk.
Groen Fascisme bestrijdt je niet met bruin fascisme. De uitkomst is hetzelfde als niets doen.

ik zelf heb én Mein Kampf, én de werken van lenin, én de Koran gelezen

Goede combinatie. Ik heb ze ook alle drie gelezen.
Daarna weet je ongeveer waar de valkuilen zitten in het ontwikkelen van je individualisme.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Nov 09, 2008 2:50 pm

BFA schreef:Dat recht wordt niet aangevochten.
Dat recht samen met een verleden waar niet duidelijk genoeg van gedistancieerd wordt, doet twijfels rijzen over de oprechtheid nu.

Dat ben ik met je eens, iedereen weet dat het VB voortkomt uit de collaboratie-beweging, alleen zij zelf wringen zich in allerlei bochten om dat te ontkennen. En ik begrijp niet goed waarom, daar openlijk voor uit komen zou ze mss nog stemmen opleveren ook.
Het zou een uiting van intellectuele eerlijkheid zijn die FdW en co. zouden sieren, nu liegen ze een eind weg en dat stoort me op zich al. Eigenlijk een vorm van "taqqueya" die geen haar beter is als die van de Moslims: net zoals die laatsten alsmaar doorl*llen over vrede en verdraagzaamheid maar in de moskeet hun haat uitschreeuwen, doet het VB net hetzelfde, zich als democratische schooljongetjes voordoen om stemmen te halen bij de NVA en Liberalen maar in de stamkroeg met gestrekte arm rondlopen.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Zo Nov 09, 2008 2:55 pm

mercator schreef:
naar boven schreef:Dat openlijke geflirt met het bruine gedachtengoed is toch op zijn minst merkwaardig te noemen.

De kwalificatie 'verwerpelijk' is niet van mij.

Het verschil tussen slijmen met de islam en je inlaten met nazilectuur is dat je bij de publieke opinie met het eerste wegkomt en dat het tweede je altijd nagedragen zal worden.
Terecht of onterecht. Een politicus die niet begrijpt hoe die zaken liggen is gewoon te dom om als kopstuk van een partij te functioneren.
RTFM

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Nov 09, 2008 3:03 pm

naar boven schreef:Terecht of onterecht. Een politicus die niet begrijpt hoe die zaken liggen is gewoon te dom om als kopstuk van een partij te functioneren.

Zie een beetje mijn vorige post. Ik begrijp dat ook niet van een FdW: iedereen wéét dat hij in zijn NSV -dagen aan de Universiteit van Antwerpen helemaal in de entourage zat van Siegfried Verbeke, de notoire kamp-ontkenner en nazi, op VMO-feestjes kwam etc. En dat gedachtengoed nog altijd koestert. Dus waarom daar zo over veinzen? Zijn eigen achterban weet dat hij liegt, en de politieke tegenstanders ook, dus heeft die komedie helemaal geen zin.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Zo Nov 09, 2008 3:23 pm

mercator schreef:Zie een beetje mijn vorige post. Ik begrijp dat ook niet van een FdW: iedereen wéét dat hij in zijn NSV -dagen aan de Universiteit van Antwerpen helemaal in de entourage zat van Siegfried Verbeke, de notoire kamp-ontkenner en nazi, op VMO-feestjes kwam etc. En dat gedachtengoed nog altijd koestert. Dus waarom daar zo over veinzen? Zijn eigen achterban weet dat hij liegt, en de politieke tegenstanders ook, dus heeft die komedie helemaal geen zin.

Natuurlijk moet hij veinzen en liegen. Doet hij dat niet dan is het einde partij. Het VB zal dan worden verboden.

Wat ik niet begrijp van FdW is:
- het anachronistische gedweep met fossiele denkbeelden.
- de aan provocatie grenzende nonchalance, de veronachtzaming van het partijbelang.
RTFM

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Nov 09, 2008 3:44 pm

naar boven schreef:Wat ik niet begrijp van FdW is:
- het anachronistische gedweep met fossiele denkbeelden.
- de aan provocatie grenzende nonchalance, de veronachtzaming van het partijbelang.

Wat dat eerste betreft, idd, Nazisme, Communisme en Fascisme zijn op de mestvaalt van de geschiedenis terechtgekomen, die ideologieën zijn onwerkzaam gebleken en het is totaal nutteloos daar nog enige inspiratie voor de toekomst uit te halen.

Het is toch zo spijtig, Vlaanderen had een sterke, volks-nationalistische anti-Islam beweging kunnen hebben als tegengewicht voor de volksverraders van Paars, maar nu hebben we er 3 die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en dus totaal onmachtig zijn.
FdW had die beweging kunnen bekomen, maar door halsstarrig vast te houden aan zijn bruine hersenschimmen is dat onmogelijk gebleken.

Terug naar “België - Vlaanderen”