Zwembad verbiedt burkini

HowardRoark

Berichtdoor HowardRoark » Wo Dec 24, 2008 2:12 am

Polleke schreef:Het gaat natuurlijk niet om hygiëne, maar om wederzijds respect. Of het nu gaat om een aanstootgevend schilderij, begraafplaats, begroeting, zwembad, eetgelegenheid, een advocaat die niet op wilt staan, straatcoaches die geen handen willen schudden, steeds weer moet de autochtone gemeenschap een handreiking doen.

Tegelijkertijd gaat het 'anderszijn' voortdurend gepaard met een morele superieure air. Ik denk ook wel dat de gemiddelde Vlaming en Nederlander hier helemaal mee klaar is.

Het wordt ook eens tijd om orthodoxe moslims een spiegel voor te houden. Sinds wanneer moet achterlijke cultuur beloond worden? De emancipatie slaat dood op de muur van dogmatische religie en haar argumenten.

Verdraagzaamheid en tolerantie tegenover geloof en spiritualisme is een noodzakelijk grondrecht. Maar tegenover een Burkini? Het symboliseert 1400 jaar gestroomlijnde achterlijkheid. Laat het haar maar weten, en ook haar mannetje als ze wordt opgehaald.

Dat er op sommige zaken die onder de moslims spelen - en min of meer hun invloed op de samenleving hebben - kritiek is, daarbij kan ik me best wat voorstellen. Maar dat is geen argument om alles wat met moslims te maken heeft af te zeiken, zonder argumenten maakt men zich namelijk op die manier belachelijk bij de mensen met kritisch denkvermogen - een helaas kleine categorie.

Ik denk dat het niet vreemd is om bij verschil in sommige waarden en normen, de eigen superieur te achten. Die waarden en normen worden immers, naar ik hoop, uit overtuiging aangehangen. Arrogant gedrag van moslims hierdoor - wat ik slechts bij enkelen zie, zoals de roemruchte moslimadvocaat - is echter ook geen reden om alles wat met moslims te maken heeft, af te zeiken.

Meningen verschillen, jij vindt jouw mening over de burkini waar, bent minachtend jegens degenen die het badpak dragen, gedraagt je dus eveneens superieur. Dat bevestigt dat niet alleen moslims de eigen waarden en normen superieur achten.
Ask yourself whether the dream of heaven and greatness should be waiting for us in our graves - or whether it should be ours here and now and on this earth.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Dec 24, 2008 2:25 am

HowardRoark schreef:
We hadden het niet over de moslimreligie, maar over de burkini. Als je daarover niets zinnigs te melden hebt, is het wellicht een idee te zwijgen.

Jij bent dus blijkbaar niet in staat om in te zien dat zulke achterlijke en arrogante fratsen als burkini's juist ALLES met Islam te maken hebben. Zoals schapen kelen in de badkuip terwijl voor anderen thuis slachten verboden is, of een hele maand ramadan de luiaard spelen op de werkvloer, of kruisbeelden en afbeeldingen van varkens laten verwijderen etc.etc....
Die burkinis, niqaabs en hoe die flauwekul ook mag heten, en ook die luizen-kopvodden, zijn niet bedoeld om de in alle vrijheid de"eigen identiteit uit te dragen" , zoals naiëvelingen zoals jij denken, maar juist in tegendeel om de anderen die aan die onzin NIET meedoen te brandmerken als minderwaardig!

Denk jij nu echt dat die luizen-kopvod of burkini een teken van culturele vrouwelijke identiteit is? NEEN, dat is een signaal aan andere vrouwen die aan die onzin niet willen meedoen dat ze naar hartelust mogen bepoteld en verkracht worden door de moslim-mannetjes die met hun lusten geen raad weten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Polleke

Berichtdoor Polleke » Wo Dec 24, 2008 2:34 am

Meningen verschillen, jij vindt jouw mening over de burkini waar, bent minachtend jegens degenen die het badpak dragen, gedraagt je dus eveneens superieur. Dat bevestigt dat niet alleen moslims de eigen waarden en normen superieur achten.

Nou integendeel, ik ben tegen een verbod van de burkini. Maar je moet de dingen wel in perspectief plaatsen.

Veel zwembaden waar nu de burkini zwemt zijn ooit tijdelijk gesloten of onder verscherpt toezicht geplaatst omdat de moslimjongeren hun handjes niet thuis konden houden. Want, zo verklaarden ze, als je zo zwemt ben je een hoer, een tfoe. Ga nu niet beweren, dat de burkini geen symbool is van omgekeerd sexisme.

Een analogie: vorig jaar werd een jonge filmploeg door BNN uit haar opeidingsprogramma gezet. Ze wilden op de Kalverstraat filmen hoe een gevallen burqadraagster genegeerd werd door autochtone inwoners van Amsterdam. Na de montage werd de publiciteit gezocht en moord en brand geschreeuwd. Helaas stond er een lokale cameraploeg die vastlegde dat wel degelijk iedereen hielp. Nooit meer wat van gehoord, maar helpen nu met de organisatie van Nationale Bekeerlingendag 2009.

Bij de birkini zwemster in Zwolle gebeurde hetzelfde: nog voordat het zwembad een besluit had genomen had mevrouw al de hele media in gelicht.

Dit is geen toevalligheid; orthodoxen zoeken voortdurend en bewust de grenzen op om haar eigen gedachtengoed in te voeren. Zoals vandaag nog het verzoek van de Islamitische Onderwijs Stichting Nederland om voortaan reizen naar Mekka als educatief te beschouwen zodat de belastingbetaler de reis vergoedt.

Het is een patroon van bewuste provocatie, van orhodoxen die jou niet meer beschouwen als een excuus-truus. Het wordt eens tijd om je wat dieper in deze materie te verdiepen.

En nee, ik ben geen cultuurrelativist. Ik vind orthodoxie achterlijk. Verbieden? Nee. Tegen ageren? Altijd.
Laatst gewijzigd door Polleke op Wo Dec 24, 2008 2:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Dec 24, 2008 2:41 am

Geweldig Howard, dat jij zo liberaal bent. Alsof ik mezelf 8 jaar geleden hoor praten.
Ik ben ook erg voor diversiteit. Ik vind het enorm leuk om een Vietnamese loempia te kopen op de markt, en het is geweldig dat men een Turkse winkel kan binnen lopen om een lekker Turks brood te kopen, of heerlijk couscous kan gaan eten in een Marokkaans restaurant.
Of is dat geen diversiteit. ?

Wij zijn geen islamitische staat en zoals ik het niet in mijn hoofd zal halen om bijv. in Saoedie Arabier ( als ik daar al in kom, want het blijkt dat men in SA niet zo van diversiteit houdt) in een minirok te gaan lopen, verwacht ik hier geen boerka’s en geen boerkini’s te zien. Ik ben ook eigenlijk tegen hoofddoekjes, en tegen de nachthemden waarin Moslim mannen zich hullen.

Jaren geleden was er geen mens geïnteresseerd om te gaan zwemmen in boerkini. Dit probleem speelde niet. De laatste jaren gebeurt er een verdere polarisering tussen de 'westerse' wereld en de 'islam'.
Nu is het de boerkini. Straks is het muziek waar Moslims zich aan storen.
De volgende keer is het weer een schilderij of een cartoon waar men zich aan ergert.
Stap voor stap geven we iets toe, en stap voor stap veranderd ons eens zo liberale landje in een Islamitische staat.

Trouwens. Dat hele boerkini verhaal draait om dwang, en misschien ook om afzetten tegen onze normen en waarden.

Boerkini aan? .. Prima, maar dan wel in een Islamitisch land.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Dec 24, 2008 9:40 am

HowardRoark schreef: Dat bevestigt dat niet alleen moslims de eigen waarden en normen superieur achten.

Maar van die Moslims lijk je die houding te accepteren en toe te juichen als een "uiting van culturele diversiteit", maar van je eigen volk(ik neem aan dat je een autochtone Nederlander bent) niet?
Als een moslim vindt dat ie zijn vrouw moet inpakken in zwarte vodden vindt je dat zo iets moet kunnen, als ik zeg dat zo iets een achterlijk en mensonterend gebruik is dat niet past in een moderne maatschappij ben IK onverdraagzaam!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Terug naar “België - Vlaanderen”