'I'm muslim, don't panik'

Plaats reactie
Ariel

Bericht door Ariel »

Zucht.....
Jan Goossens, artistiek leider van de KVS, schrijft om de twee weken een opiniestuk voor De Gedachte. Vandaag: Médine, de meiden van Halal en de vijanden in onszelf.

De islam is hier en gaat niet meer weg. Jan Goossens haalt zowel de Franse hiphopster Médine als de Nederlandse Meiden van Halal aan om te tonen waarom we het ons niet kunnen permitteren om de brains, de energie en het engagement van Belgische moslims te negeren.

Klaagzangen over de jeugd van tegenwoordig zijn van alle tijden, maar wie op 13 maart in Brussel present gaf op het concert van de Frans-Maghrebijnse hiphopster Médine, georganiseerd door de socio-culturele organisatie Comac-Quartier, kwam buiten met de indruk dat het met de jonge allochtone generatie in onze hoofdstad wel goed komt, als er naar hen geluisterd en met hen gedebatteerd wordt.

Rapper Médine ziet er uit als een zware jongen, heeft een stoere podiumact, maar zijn teksten, door 800 Brusselse jongeren van a tot z meegezongen, getuigen van een constructief politiek bewustzijn en blijven ver van alle gangsta rap-clichés. Die cocktail slaat aan, in die mate dat Médine al zijn eigen kledinglijn heeft, met als motto 'Le savoir est une arme'. 'I'm muslim, don't panik', staat er op een van zijn t-shirts.

Die kreet vat krachtig samen wat Médine, en zoveel jongeren van Maghrebijnse afkomst uit de Franse banlieues, Schaarbeek, Molenbeek en de rest van ons land, aan de wereld te zeggen hebben: wij zijn hier en gaan niet meer weg, en wij willen echt een deel van de samenleving zijn.

Een hoofddoek en een grote bek
We zouden dom zijn als we met dat signaal niet ons voordeel doen: de energie en de brains van de Brusselse fanclub van Médine - ja natuurlijk, deels gelovige moslims - kunnen we in Brussel beter niet verspillen, al was het maar omdat onze stad anders een tijdbom wordt. Laat ons van islamofobie dus geen plicht maken, zoals Filip Dewinter vraagt. Dat zou een historische vergissing zijn.

Dat we het moeilijk hebben om de realiteit te aanvaarden dat van onze 'wij' onder meer ook vrijgevochten, felgebekte en gehoofddoekte jongedames deel uitmaken, bleek recent toen Phara in een briljante move Dewinter confronteerde met de Meiden van Halal. De zussen Esmaa, Jihad en Hajar Alariachi zijn bekende tv-figuren uit Nederland met alle vermelde kwaliteiten: een heerlijke Hollandse grote bek, uitgesproken meningen en felgekleurde hoofddoeken.

Ze hadden één punt: wij zijn geboren en getogen Hollanders die alle Nederlandse wetten respecteren, en ook gelovige moslima's die iedere dag gehoofddoekt naar het werk gaan. Geen speld tussen te krijgen, maar toen de zussen aan Dewinter het niet onlogische verwijt maakten dat hij onze samenleving dreigt te 'ontwrichten' met zijn islamofobe pleidooi en stelling dat ook de zussen 'onderdrukte vrouwen' zijn, ontstak het studiopubliek in pro-Dewinter toorn.

Uiteraard moet de islam kritisch bevraagd worden, maar stilaan is er sprake van een uitzichtloze obsessie tegen die islam. Dat bleek vorig weekend ook uit een opiniestuk van DS-criticus Mark Cloostermans. Die stelde de pertinente vraag of de heisa rond de niet-selectie van Erwin Mortier voor de kanselredes in Mechelen niet overdreven was. Een pleidooi voor nuancering, tot de aap uit mouw kwam: echt 'smadelijk' was dat de linkse kerk fel inhakte op onze kardinaal maar niet op Tom Lanoye, die een petitie tekende met de vraag om Hamas van de lijst van terroristische organisaties te schrappen.

Makkelijk vijandbeeld
Cloostermans' stelling: Lanoye steunt Hamas en dus ook de invoering van de sharia, en hij komt er nog mee weg ook. Zijn conclusie: Hollands essayist Joost Zwagerman heeft alweer gelijk - kritiek op de islam mag niet. En Mortier wentelt zich in een makkelijk 'vijandbeeld'. Misschien is Cloostermans selectief doof, maar mijn oren tuiten ondertussen van de kritiek op de islam, ook uit zelfverklaarde linkse hoek. Het discours van Zwagerman lijkt me, voor wie Paul Scheffer las, al zowat tien jaar oud. Tenslotte: wie Mortier om nuancering vraagt, wentelt zich best zelf niet in makkelijke vijandbeelden van Lanoye en de islam.

Inzien dat decriminalisering van het democratisch verkozen Hamas noodzakelijk is in Palestina, is geen goedkeuring van ieder Hamas-programmapunt. Bovendien is de Hamas-houding tegenover die sharia in snelle evolutie, wat niet geldt voor onder meer het mysogine en door België gesteunde regime in Saoedi-Arabië.

Een onderzoek van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen toont aan dat onverdraagzaamheid en racisme in Vlaanderen en Wallonië ingeburgerd raken. Brussel scoort over de hele lijn beter, gemiddeld 15 tot 20 procent, wat het centrum tot het inzicht brengt dat veelvuldig contact met 'anderen' onze samenleving vooruithelpt. Niet zo lang geleden kwamen nieuwsgierige Vlamingen per bus naar culturele actviteiten in Brussel. Misschien moeten we dat opnieuw promoten, in een geactualiseerde versie: ook een concert van Médine zou op de agenda kunnen staan. Het zou een speelse manier zijn om het makkelijke vijandbeeld te counteren dat 90 procent van de gelovige moslims gevaarlijke fundamentalisten zijn.

Of we nu willen of niet: gelovige moslims zullen 'onze' toekomst mee vormgeven, in Brussel en België. Om het laatste woord te geven aan Bono: "Dat hele 'zij versus wij'-gezeik is melig. Er is geen 'zij', alleen 'wij'. Onze vijanden zijn innerlijke demonen zoals ijdelheid die je beletten om je volle potentieel waar te maken. Dat zijn pas interessante tegenstanders." Misschien moeten we islamofobie aan dat lijstje van tegenstanders toevoegen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Ge ... anik.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Re: 'I'm muslim, don't panik'

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Om het laatste woord te geven aan Bono: "Dat hele 'zij versus wij'-gezeik is melig. Er is geen 'zij', alleen 'wij'. Onze vijanden zijn innerlijke demonen zoals ijdelheid die je beletten om je volle potentieel waar te maken. Dat zijn pas interessante tegenstanders." Misschien moeten we islamofobie aan dat lijstje van tegenstanders toevoegen.
l[/quote]

Ach ja, die Bono...nog zo'n ikoon van de politiek correcte beweging,even nutteloos en dwaas als Mandela en Che Guevara maar alles wat links en groen is(of denkt te zijn) drinkt die wijze woorden in als geestelijke nectar.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Manon

Bericht door Manon »

Dat we het moeilijk hebben om de realiteit te aanvaarden dat van onze 'wij' onder meer ook vrijgevochten, felgebekte en gehoofddoekte jongedames deel uitmaken, bleek recent toen Phara in een briljante move Dewinter confronteerde met de Meiden van Halal. De zussen Esmaa, Jihad en Hajar Alariachi zijn bekende tv-figuren uit Nederland met alle vermelde kwaliteiten: een heerlijke Hollandse grote bek, uitgesproken meningen en felgekleurde hoofddoeken.

Ze hadden één punt: wij zijn geboren en getogen Hollanders die alle Nederlandse wetten respecteren, en ook gelovige moslima's die iedere dag gehoofddoekt naar het werk gaan. Geen speld tussen te krijgen, maar toen de zussen aan Dewinter het niet onlogische verwijt maakten dat hij onze samenleving dreigt te 'ontwrichten' met zijn islamofobe pleidooi en stelling dat ook de zussen 'onderdrukte vrouwen' zijn, ontstak het studiopubliek in pro-Dewinter toorn.
Zoals gewoonlijk was het gekwebbel van de meiden van Halal tegenover opposant De Winter weer één van die programma's die blijkbaar in dubbel worden uitgezonden.

Voor alle gemak kan je het hier nog even herbekijken. Het betreft de uitzending van 12 maart 2009

Ik heb me blauw geërgerd aan het nutteloze nietszeggende "ik ben zo vrij" verhaaltje van de ingepakte "nederlandse" dames die blijkbaar graag "een dagje Syrie" erbij doen... :question: als ze "op verlof" naar Turkije gaan?

Kortom: mijn commentaar over de kwebbelende kakelkippen is perfect samengevat in deze cartoon:
De heerlijke Hollandse grote bek: (met mijn excuses aan mijn Nederlandse vrienden).
Afbeelding
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit is Esmaa Alariachi, een van de Meiden van Halal. En ze is een boze moslima omdat zij gediscrimineerd werd en een discotheek niet in mocht met haar hoofddoek op.
Dat wordt dus klagen bij de bevoegde instanties. Helaas, het gebeurde in Beiroet (Libanon) en daar hebben ze geen bevoegde instanties voor dat soort dingen. Je kan proberen om een Maffia van Allah in te schakelen om je zin te krijgen.
Meid van Halal moest hoofddoek af
Esmaa Alariachi, één van de "Meiden van Halal' is woedend op een discotheek in Beiroet die haar niet met een hoofddoekje op wilde binnenlaten.
"Zegt die uitsmijter: ik ben moslim, jij bent moslim , jij komt niet binnen", vertelt ze in Het Parool.
"Met een hoofddoek kom je niet binnen", kreeg ze nogmaals te horen. De erbij gehaalde manager legde uit dat moslims hun hoofddoek afdoen omdat binnen alcohol wordt geschonken.
"Zij vinden dat een geloofssymbool niet thuishoort op een plek waar ook alcohol is".

Volgens hem zou het slecht zijn voor de mensen binnen als er 1 wel een doek draagt. "Ik zei: ik heb schijt aan de mensen. Ik zweer je ik was in alle staten". Uiteindelijk mocht ze na een hoop gedoe wel naar binnen met hoofddoek.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Weer spijkers op laag water zoeken. Als een discotheek een bepaald beleid voert, en jj daar voet wilt zetten dien jij je te conformeren aan de heersende regels. En anders zoek je maar een andere discotheek, waar je wel met vod en al naar binnen mag. Beschamend is dat deze discotheek zich toch een vazal van deze bimbo Esma heeft gemaakt. Het is me opgevallen dat het gros van de moslims (niet allemaal) geen conformiteitsdwang hebben, maar het wel van anderen eisen. Jammer, ze hadden haar toegang moeten weigeren, onder het motto: ''het is haram om je in een discotheek te bevinden. We willen je slechts behoeden.''
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

mercator

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Afbeelding

Dit is Esmaa Alariachi, een van de Meiden van Halal.
Wat een walgelijke, door haat en vet opgeblazen gifkikker zeg. Ik word onpasselijk als ik dat Mohameddaans smoel zie.
Ik heb zo'n zin om een cartoon te tekenen De Geiten van Halal, waarbij de 3 jonge moslima's worden afgebeeld als gehoofddoekte geiten die besprongen worden door Balkenende, Bos en Aboutalip.
Helaas kan ik niet tekenen.

Bernie

Bericht door Bernie »

chaimae schreef:Jammer, ze hadden haar toegang moeten weigeren, onder het motto: ''het is haram om je in een discotheek te bevinden. We willen je slechts behoeden.''
Precies...........

Deze moslima stond op het punt om een hoop regels te overtreden:
- Naar een plaats met gemengd publiek gaan
- Zonder mahram op pad
- Naar een plaats waar muziek is gaan

Aan haar gezicht te zien, dacht ze bij het maken van de foto wel aan deze liefdevolle "god" die dit alles verbiedt.

Het maken van een foto (=afbeelding) is overigens ook haram
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Hypocriete vodjes. Wanneer schaffen ze dat nou af?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Niet, natuurlijk. De dhimmisering werkt er uitstekend door.
Wees realitisch: mag een mohammedaan alcohol drinken? Nee, dat mag niet. Behalve medicinaal.
Mag een mohammedaan alcohol indirect aanraken? Volgens mij staat er nergens in de koran dat je geen doos met flessen drank mag aanraken.
Je mag het niet drinken, meer niet.
Dus al die poehaa van beledigde mohammedanen die weigeren vakken te vullen in de super of baardjes die weigeren hun handen te wassen omdat er alcohol in de zeep zou zitten is er met de baardharen bijgesleept.
Zolang ze die zeep niet opeten, of de flessen leegdrinken is er niks aan de hand.

Maar waarom zouden ze domme dhimmies wijzer maken dan ze al zijn?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Manon

Bericht door Manon »

H.Numan schreef:Niet, natuurlijk. De dhimmisering werkt er uitstekend door.
Wees realitisch: mag een mohammedaan alcohol drinken? Nee, dat mag niet. Behalve medicinaal.
Mag een mohammedaan alcohol indirect aanraken? Volgens mij staat er nergens in de koran dat je geen doos met flessen drank mag aanraken.
Je mag het niet drinken, meer niet.
Dus al die poehaa van beledigde mohammedanen die weigeren vakken te vullen in de super of baardjes die weigeren hun handen te wassen omdat er alcohol in de zeep zou zitten is er met de baardharen bijgesleept.
Zolang ze die zeep niet opeten, of de flessen leegdrinken is er niks aan de hand.

Maar waarom zouden ze domme dhimmies wijzer maken dan ze al zijn?
Over dichte flessen in de rekken zetten heb ik nog niets gelezen.

Wèl mogen ze niet aan éénzelfde tafel zitten met mensen die wèl alcohol drinken ( lijkt me logische verwittiging om niet te negotieren met zatte mensen, maar dat is natuurlijk mijn eventueel foutieve interpretatie). Ergens heb ik ooit gehoord dat ze ook niet in één kamer mochten zitten waar alcohol geschonken wordt, want ik maakte me toen de bedenking dat ze dan niet moesten zeuren over discotheken en cafés waar ze niet gewenst waren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

mercator

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:Hypocriete vodjes. Wanneer schaffen ze dat nou af?
Ik vind dat hoofddoeken voor moslims VERPLICHT zouden moeten worden, ook voor de mannelijke exemplaren.

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Manon schreef:Over dichte flessen in de rekken zetten heb ik nog niets gelezen.
In Engeland is dat al geregeld bij Tesco-Lotus. Vakkenvullers uit Geitenwipperije hoeven geen alcohol aan te raken. Niet als vakkenvuller en niet als kassageit. In het laatste geval verzoekt ze om assistentie (wel eens mee gemaakt in een super? Hoe vonden de mensen achter jouw dat?). wacht op die assistentie. Verlaat tijdelijk de kassa. De assistentie verplaatst (raakt aan) de drank of varkensvleeswaren of wat mogelijk als haram kan worden uitgelegd, en rekent af.
Wèl mogen ze niet aan éénzelfde tafel zitten met mensen die wèl alcohol drinken ( lijkt me logische verwittiging om niet te negotieren met zatte mensen, maar dat is natuurlijk mijn eventueel foutieve interpretatie). Ergens heb ik ooit gehoord dat ze ook niet in één kamer mochten zitten waar alcohol geschonken wordt, want ik maakte me toen de bedenking dat ze dan niet moesten zeuren over discotheken en cafés waar ze niet gewenst waren.
Nee, ze mogen zelf geen alcohol drinken. Meer niet. Alleen zeer fanatieke baardjes eisen dat er geen alcohol aan anderen wordt geserveert tijdens TV intervieuws en zo.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Plaats reactie