Gentenaar vecht bij Al-Qaeda

Plaats reactie
Ariel

Bericht door Ariel »

GENT - Een 25-jarige Gentenaar met de naam Adelbert Naaktgeboren vecht al vijf jaar in Afghanistan. Een Franse reportagemaakster kon hem daar interviewen.

Zijn gezicht verstopt achter een donkere doek, gekleed in camouflagepak en zwaaiend met een mes en een machinegeweer. Op die manier verscheen 'Gentenaar Adelbert Naaktgeboren' gisteravond op televisie. Als een rasechte Al Qaeda-strijder in Afghanistan, met als nieuwe naam Abu Adam Saifoula. De uniformen hadden hij en zijn medestrijders buitgemaakt op de Amerikanen, bij aanvallen op de achterste linies. 'En dankzij de hulp van Allah hebben we ook al Amerikanen kunnen doden.'

Al ongeveer vijf jaar vecht de jongeman naar eigen zeggen met Al-Qaeda mee tegen de troepen van de Navo. 'Een heilige oorlog tegen de ongelovigen', noemt hij het. 'Een oorlog die pas zal eindigen als de ongelovigen allemaal bekeerd zijn tot de islam, of gesneuveld.'

Het was de Franse journaliste Mélanie Bois die de Gentse jihad-strijder Adelbert Naaktgeboren vond en ontmoette. 'In Pakistan gebeurde het', vertelde ze gisteren via de telefoon vanuit Pakistan. 'Op zes kilometer van een dorpje Dara Adamkhel, in de buurt van Peshawar. Midden in een levensgevaarlijke zone, die onder controle is van de Taliban. Over zijn leefomstandigheden wilde hij geen details geven.'

Het is Mélanie Bois die zegt dat de jongeman in zijn vorige leven 'Adelbert Naaktgeboren' heette. Zelf zegt hij voor de camera dat hij 'uit België' is, en 'van Gent'. 'Zijn paspoort heeft hij niet getoond. Maar als de camera af stond, sprak hij me aan in het Frans en het Vlaams. Hij ziet er ook uit als een Europeaan. Hij is 25 jaar oud, heeft grote bruine ogen en draagt een baard.' Naaktgeboren begon zich in 2001, na de aanslagen op de WTC-torens in New York, voor de islam te interesseren. 'Hij kon het niet verdragen dat de hele wereld zich tegen de moslims keerde. Vrij snel kwam hij in contact met salafisten (radicale moslims, red.) in Dilbeek, en via hen met leden van Al-Qaeda. De klassieke lezing van de Koran was voor hem niet streng genoeg.'

En hij is niet alleen, zegt Naaktgeboren dreigend in de reportage. Het is volgens hem onvermijdelijk dat de strijd ook in het Westen zal worden gevoerd. Uit wraak, 'omdat onze zusters op school hun hoofddoek moeten afnemen.'

Zowat vijf jaar geleden was hijzelf door Al-Qaeda voor de keuze geplaatst, zei hij tegen Mélanie Bois. 'Ofwel zou ook hij een slapende strijder worden in Europa. Ofwel zou hij naar Afghanistan kunnen trekken om de strijd daar te voeren. Hij heeft voor dat laatste gekozen. Eerst stelde een lid van Al-Qaeda hem voor om zes maanden te gaan trainen in een afgelegen gebied in Pakistan. Na die opleiding heeft hij zich bij de Al-Qaedastrijders in Afghanistan gevoegd.'

Over zijn familie in België wilde hij niets kwijt. In Gent woont momenteel één familie 'Naaktgeboren'. Die lieten gisteren aan de telefoon weten dat ze niks hebben te maken met deze man.

Adelbert Naaktgeboren vertelde Mélanie Bois dat het de preken van Anwar al-Awlaki waren die hem hadden geïnspireerd. 'Via het internet.' Al-Awlaki is ook de man die de jonge Nigeriaan Umar Farouk Abdulmutallab op kerstdag met een onderbroek vol explosieven een vliegtuig naar de Verenigde Staten liet nemen.

Bij het parket van Gent kon of wilde gisteren niemand zeggen of Adelbert Naaktgeboren een bestaande naam is en of de jongeman gekend is bij de Belgische politiediensten. 'Maar we nemen deze zaak bijzonder ernstig en maken er een absolute prioriteit van.' b, cel, gn)

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=LH2L13PK" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
BFA

Re: Gentenaar vecht bij Al-Qaeda

Bericht door BFA »

Waar een klein landje niet groot in kan zijn.

De Marrokaanse moordenaars van Massoud die de Northern League leidde in de strijd tegen Taliban hadden een Belgisch paspoort en perskaart.
De eerste vrouweiljke zelfontplofster was ook een Belgische.
Nu is er Naaktgeboren die in Afghanistan met Al Qaida vecht.

En nog veel kleine luizen die het vermelden niet waard zijn.

Kan ik niet fier zijn op mijn Belgenland?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Manon

Bericht door Manon »

Als de je video hoort, dan klinkt hij niet zozeer "gèints" .

http://www.standaard.be/video/videoplay ... oid=794577" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
stropke

Bericht door stropke »

Bij het Ghiuslain in Gent (broeders v Liefde) bekend als het "Zothuis" hebben ze nog wel een kamerke vrij voor die gast hoop ik.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
BFA

Bericht door BFA »

stropke schreef:Bij het Ghiuslain in Gent (broeders v Liefde) bekend als het "Zothuis" hebben ze nog wel een kamerke vrij voor die gast hoop ik.
Daar kan je zo buitenlopen.

KIA (killed In action) is een betere oplossing.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
stropke

Bericht door stropke »

BFA schreef:
stropke schreef:Bij het Ghiuslain in Gent (broeders v Liefde) bekend als het "Zothuis" hebben ze nog wel een kamerke vrij voor die gast hoop ik.
Daar kan je zo buitenlopen.

KIA (killed In action) is een betere oplossing.
KIA? :ermm: ik zou het KBA (killed by action) noemen.
Anders gaat dat automerk er nie kontent mee zijn, slechte reclame.
Tenzij dat anti islamisten dit type auto rijden.. [c045.gif] :laugh1:
BTW ter verduidelijking, ik rij een Daihatsu.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Petra

Bericht door Petra »

Ik kan me niet voorstellen dat een ouderpaar in 1985 een kind nog de naam Adelbert gegeven hebben..., zeker niet in combinatie met de achternaam Naaktgeboren. het zal wel een schuilnaam zijn. De videoclip is inmiddels geblokt, dus geen idee welk accent de jongeman heeft.
Maakt ook eigenlijk niet uit, en het is ook niet nieuw dat er Westerlingen voor El Qaeda actief zijn.
Hij zou dus op 20 jarige leeftijd al daar gezeten hebben? Beetje moeilijk te geloven...
Plaats reactie