42 illegalen teruggevlogen met 87 begeleiders

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 09, 2011 1:30 am

Dit geloof je toch bijna niet? :shock: Ik hoop maar dat er genoeg champagne en kaviaar aan boord was om de gerepatrieerde illegalen op hun gemak te stellen.

Theo Francken.

Bij de repatriëring van 42 illegalen uit ex-Joegoslavië werden op 19 mei 87 bewakers ingezet. Dat heeft staatssecretaris voor Asiel en Migratie Melchior Wathelet geantwoord op een vraag van N-VA-Kamerlid Theo Francken. De Vlaams-nationalist vraagt zich af of dit niet overdreven is.
De federale overheid zette vorige maand een Airbus A330 van Defensie in om 42 illegalen uit Kosovo (29), Macedonië (7) en Servië (6) naar hun land van herkomst te brengen. De Balkanlanden staan al een tijdje bovenaan het lijstje met landen die het grootste aantal asielzoekers leveren.

Bij de vlucht - die meer dan 67.000 euro kostte - werden maar liefst 87 bewakers ingezet. Het ging om vijf officieren, zeven hoofdinspecteurs, 63 inspecteurs, vier leden van het maatschappelijk en psychologisch ondersteuningsteam en twee leden van de inspectiediensten van de federale politie, een immigratieambtenaar, een geneesheer, een centrumdirecteur en drie sociaal assistenten van de Dienst Vreemdelingenzaken.

"Ik vraag me werkelijk af of een dergelijke vlucht niet met minder begeleiders kan. Het gaat hier om dubbel zoveel begeleiders als illegalen", stelde Francken in de Kamercommissie Binnenlandse Zaken.

Staatssecretaris Wathelet gaf toe dat het aantal groot lijkt, maar voegde eraan toe dat dit gebeurt volgens de aanbevelingen die de Commissie-Vermeersch deed naar aanleiding van de dood van Semira Adama eind de jaren '90. Het parlement keurde die aanbevelingen unaniem goed, benadrukte hij. (belga/vsv)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... ders.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Re: 42 illegalen teruggevlogen met 87 begeleiders

Berichtdoor mercator » Do Jun 09, 2011 8:59 am

Ariel schreef:Dit geloof je toch bijna niet? :shock: Ik hoop maar dat er genoeg champagne en kaviaar aan boord was om de gerepatrieerde illegalen op hun gemak te stellen.

Niet alleen dat, maar ze krijgen ook een flink zakcentje mee terug, en komen volgend jaar nog s langs!
België heeft ook 85 % van de openstaande schulden van de Democratische Republiek Congo kwijtgescholden, en de verkiezingen daar betaald. We weten dus weeral s voor wie en wat we werken in België.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Manon

Berichtdoor Manon » Do Jun 09, 2011 2:49 pm

mercator schreef:
Ariel schreef:Dit geloof je toch bijna niet? :shock: Ik hoop maar dat er genoeg champagne en kaviaar aan boord was om de gerepatrieerde illegalen op hun gemak te stellen.

Niet alleen dat, maar ze krijgen ook een flink zakcentje mee terug, en komen volgend jaar nog s langs!
België heeft ook 85 % van de openstaande schulden van de Democratische Republiek Congo kwijtgescholden, en de verkiezingen daar betaald. We weten dus weeral s voor wie en wat we werken in België.

ge wordt wel kribbig van die Van Hengel. Raar toch dat ze over zulke beslissingen zelfs niet hoeven mee te delen door de "voorlopige ontslagnemende regering". De grijns op leterme's gezicht wordt - net als die van Verhofstadt, dé grote staatsman :shock: indertijd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Jun 12, 2011 2:50 am

Een Oostenrijkse entrepreneur wilde een aantal jaren geleden een luchtvaartmaatschappij Asylum Airways opzetten. Dat bedrijf zou charters uitvoeren voor regeringen om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te vliegen. De vliegtuigen waren gewone toestellen, alleen met wat extra stoelriemen. En de stewardessen waren meer stewards. Met een resumé waarin een militaire/politie achtergrond, karate en judo een belangrijk onderdeel vormden.

Een toestel zou een rondje maken via diverse Europese steden, en dan de lading afzetten buiten de EU in hun zand van herkomst. Iedere ticket zou een stuk duurder zijn dan een gewone ticket, maar begeleiders zijn niet nodig, de overige passagiers wordt een vervelende scene bespaard, de uitgezette asielzoekers kunnen geen amok maken, en de vluchten kunnen discreet geregeld worden. Bijv. vertrek om 03.00 vanaf Eindhoven, Volkel of Maastricht ipv van 13.00 op Schiphol.

Het lijkt me een schitterend idee. Het ei van Columbus en het spreekwoordelijke gat in de markt. Maar na het eerste persbericht heb ik er niets meer van gehoord. :crying:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jun 12, 2011 11:00 am

H.Numan schreef:
Het lijkt me een schitterend idee. Het ei van Columbus en het spreekwoordelijke gat in de markt. Maar na het eerste persbericht heb ik er niets meer van gehoord. :crying:

Ik heb een nog beter idee. Je nodigt de uitgeprocedeerde luitjes uit op een typisch Vlaamse maaltijd, waarbij ze ook tijdelijke verblijfspapieren zullen krijgen. Geen definitieve, daar trappen ze wss niet in. Maar in de Vlaamse stoofpot(halal natuurlijk) zit flink wat Rohypnol. Eens de exotische luitjes in diepe slaap worden ze op een vliegtuig gehesen en afgezet in zand van herkomst. Grote verrassing als ze hun oogjes terug opendoen! Voordelen: goedkoop, ongevaarlijk, efficiënt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Jun 12, 2011 1:14 pm

H.Numan schreef:Een Oostenrijkse entrepreneur wilde een aantal jaren geleden een luchtvaartmaatschappij Asylum Airways opzetten. Dat bedrijf zou charters uitvoeren voor regeringen om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te vliegen. De vliegtuigen waren gewone toestellen, alleen met wat extra stoelriemen. En de stewardessen waren meer stewards. Met een resumé waarin een militaire/politie achtergrond, karate en judo een belangrijk onderdeel vormden.

Een toestel zou een rondje maken via diverse Europese steden, en dan de lading afzetten buiten de EU in hun zand van herkomst. Iedere ticket zou een stuk duurder zijn dan een gewone ticket, maar begeleiders zijn niet nodig, de overige passagiers wordt een vervelende scene bespaard, de uitgezette asielzoekers kunnen geen amok maken, en de vluchten kunnen discreet geregeld worden. Bijv. vertrek om 03.00 vanaf Eindhoven, Volkel of Maastricht ipv van 13.00 op Schiphol.

Inderdaad het ei van columbus! te simpel dus. (europese regelgeving en zo ?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Joop Klepzeiker

Berichtdoor Joop Klepzeiker » Zo Jun 12, 2011 9:10 pm

Uitzetten waarom?

Gewoon een stelletje aardige dames opzoeken voor ze ze laten trouwen met benen laten schoppen en dan na 2 jaar die dames liefdevol opvangen,probleem opgelost.

Uiteraard alles heel beleefd en met respect hoor, denk erom!!!
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening

miss1979

Berichtdoor miss1979 » Zo Jun 12, 2011 9:15 pm

Als begeleiding een paar mensen met grote kalasnikovs in hun handen. Dan zullen ze zich wel koest houden.

Joop Klepzeiker

Berichtdoor Joop Klepzeiker » Zo Jun 12, 2011 9:18 pm

miss1979 schreef:Als begeleiding een paar mensen met grote kalasnikovs in hun handen. Dan zullen ze zich wel koest houden.

welk type?
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Jun 13, 2011 5:44 am

Manon schreef:Inderdaad het ei van columbus! te simpel dus. (europese regelgeving en zo ?)

Ik ga niet in op onzinnige ideeën die te gek zijn voor woorden. :bash:

Het idee van Asylum Airways is helemaal geen vreemd of dom idee. Het lost een flink aantal problemen op, en ik denk dat juist de EU en alles wat multikul is daar nou net niet op zaten te wachten. Alles wat multikul is, is een hoop. Zo ongeveer alle bestuurders van alle organisaties binnen en buiten de politiek die zich niet verwant of verbonden voelen met de PVV of gelijke partijen in andere landen.

Natuurlijk willen linkse actievoerders en politici het uitzet probleem niet oplossen. Daar verdienen ze flink aan. Denk eens aan advocaten collectieven die tot aan de raad van Europa door procederen. Op wiens kosten? Juist. Die van ons. Burgemeesters vinden het schitterend om eventjes onder de aandacht te komen. Cornelisse van Gouda of Aleid van Utrecht, zou je die Asylum Airways zien bellen? Hoe groter de stennis die uitgezette asielzoekers schoppen, hoe beter. Maakt het lastiger om ze uit te zetten, ten slotte. Van Rompuy en Barrosa zie ik ook niet snel warm lopen.

Dus ik denk dat het idee een zeer goed, prima werkbaar idee is (anders zou een entrepreneur er echt niet aan willen beginnen) dat op politieke gronden afgeschoten is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Terug naar “België - Vlaanderen”