Antwerpse moslims gelukkigste van Europa

pd7835

Antwerpse moslims gelukkigste van Europa

Berichtdoor pd7835 » Wo Sep 14, 2011 3:52 pm

Van de Antwerpse moslims voelt 88 procent zich thuis in de stad. Antwerpen scoort daarmee beter dan andere onderzochte Europese steden, zo blijkt uit een studie. Dat schrijft Gazet van Antwerpen.

De studie 'Moslims in EU-steden' van de Open Society Foundation onderzocht in migrantenwijken in elf steden in de EU hoe moslims zich er voelen.

Met 88 procent dat zich goed voelt, scoort Antwerpen opmerkelijk beter dan bijvoorbeeld Parijs (54 procent), Marseille (55 procent) of Londen (74 procent). Toch voelt maar één op de vijf zich thuis in België.

Opvallend is dat slechts 40 procent van de Antwerpse moslims vertrouwen heeft in het stadsbestuur, tegen 71 procent bij niet-moslims. En 40 procent van de moslims heeft weinig vertrouwen in de politie, bij niet-moslims is dat maar 26 procent. (belga/sps) http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... ropa.dhtml

Paul Bruynen, Deurne

Natuurlijk! Dit zijn, dankzij Patrickske (rode baron), ereburgers! Ik zou ook gelukkig zijn hé. En ik kan ze geen ongelijk geven!

Gaspareke Thys, Koekelberg

Je mag je hoofdoek dragen, je hebt je eigen moskee op de hoek van de straat, je krijgt dop of OCMW, een sociale woning, eigen beenhouwerij en bakkerij, nu ook de eigen rechtbank. Geef toch toe! Wij doen ook echt alles om deze mensen gelukkig te maken... nie?

Lac osa, Leuven

En hoeveel Belgen voelen zich nog thuis in Belgie? Ik allesinds niet!

Objectieve Gerritz, Ronse

Ze zouden beter keer vragen aan hoeveel belgen zich nog thuisvoelen in Antwerpen

ali baba ali baba, Sint-Andries

Een op 5 voelt zich thuis in belgie, men moet zich dringend afvragen wat men hier komt doen dan...

Manon

Re: Antwerpse moslims gelukkigste van Europa

Berichtdoor Manon » Wo Sep 14, 2011 4:25 pm

Mijn dochter woont in 2060 Antwerpen.
Ze gaat verhuizen.
Zo leuk vindt ze het daar met die djellaba's, drugsdealers en hoofddoeken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 14, 2011 4:55 pm

Wat ik nu gaat zeggen is en beetje sneu voor de echte Belgen en niet gelovige, maar het lijkt me een blits plan om alle moslims ( ook de Hollandse ) te laten verhuizen naar Antwerpen. Ik gun ze namelijk een beetje geluk.
Hoeveel moslims kunnen er in Antwerpen? De ZOO meegerekend?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

stropke

Berichtdoor stropke » Do Sep 15, 2011 12:16 pm

Ariel schreef:Wat ik nu gaat zeggen is en beetje sneu voor de echte Belgen en niet gelovige, maar het lijkt me een blits plan om alle moslims ( ook de Hollandse ) te laten verhuizen naar Antwerpen. Ik gun ze namelijk een beetje geluk.
Hoeveel moslims kunnen er in Antwerpen? De ZOO meegerekend?

Ik weet nie of ze in de ZOO welkom zijn. Daar zit de Vlaamse Leeuw. :rongue: :razz: :laugh1:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Sep 15, 2011 5:40 pm

Dat kan ik me heel goed voorstellen als je door Borgerhout wandelt. Buiten een ander klimaat is er weinig tot geen verschil met Marokko.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Okt 07, 2011 12:16 pm

Afbeelding

Zijn er ook cijfers over de gelukkigheid van de moslima's? Of zijn die niets gevraagd?
Maar verder is het goed nieuws dat de slachtoffers van alles en nog wat, toch niet vreselijk ongelukkig zijn met hun lot.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Okt 07, 2011 1:33 pm

Opvallend is dat slechts 40 procent van de Antwerpse moslims vertrouwen heeft in het stadsbestuur, tegen 71 procent bij niet-moslims. En 40 procent van de moslims heeft weinig vertrouwen in de politie, bij niet-moslims is dat maar 26 procent. (belga/sps)

Als ik uit Antwerpen kwam en even kijk wat er de laatste jaren veranderd is zou ik geen enkel vertrouwen in zowel het stadsbestuur als het landsbestuur hebben.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

stropke

Berichtdoor stropke » Vr Okt 07, 2011 3:07 pm

Mahalingam schreef:Afbeelding

Zijn er ook cijfers over de gelukkigheid van de moslima's? Of zijn die niets gevraagd?
Maar verder is het goed nieuws dat de slachtoffers van alles en nog wat, toch niet vreselijk ongelukkig zijn met hun lot.

Een paar Zilverrugs uit de Zoo erop loslaten. Hebben ze een mooie klimpaal en dan laten slopen, haha :laugh1: :laugh1:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Okt 07, 2011 4:33 pm

Gaspareke Thys, Koekelberg

Je mag je hoofdoek dragen, je hebt je eigen moskee op de hoek van de straat, je krijgt dop of OCMW, een sociale woning, eigen beenhouwerij en bakkerij, nu ook de eigen rechtbank. Geef toch toe! Wij doen ook echt alles om deze mensen gelukkig te maken... nie?

Het zou ook heel raar zijn dat de moslims hier ongelukkig en ontvreden zijn. Hier in de westerse wereld hebben ze ongekende vrijheden. Er wordt niet gekeken of iemand Shjiiet of Soeniet is. Er worden geen hoofddoeken verboden of verplicht gesteld. Vrouwen en meisjes mogen gewoon alleen de straat op wanneer hun man of vader dat goedkeurt. En ze worden niet verplicht om vijf keer per dag te bidden of met zon's opgaan op te staan. En ook de ramadan is niet verplicht. En ongetrouwde moslimmannen kunnen zo vaak naar de hoeren als ze willen. En zo zullen er nog wel een paar dingen zijn.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Okt 09, 2011 10:10 am

Uiteraard, nergens heeft een moslim het zo goed als in een willekeurig niet-moslimland.In Antwerpen zie je ze in kuddes rondlopen met hun kinderwagens in de winkelstraten. In het cultureel en sociaal leven zijn ze totaal afwezig.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Nov 18, 2011 11:09 am

Ik weet even niet waar deze het best te plaatsen. Volgens mij hadden we deze nog niet. Luister vooral even wat er na 0.25 geroepen wordt...

Ik begrijp trouwens niet goed wat nou de aanleiding voor deze oproer was. Is het omdat muziek verboden is? Dan kunnen ze elke dag overal en altijd wel om zich heen slaan. Nou dat doen ze al bijna.

In der belgischen Stadt Antwerpen haben Muslime am vergangenen Samstag Besucher eines Konzertes im "De Roma Club" am Betreten des Gebäudes gehindert. Sie nahmen den Besuchern mit Gewalt Konzertkarten ab und behaupteten, Musik sei "verboten". Musik treibe Menschen zur Trunksucht, verleite zum Rauchen und zum Konsum von Rauschgift. Darüber berichtete nun die Zeitung "Gazet van Antwerp". (Quelle: Gazet van Antwerp, 12. Dezember 2006)

naar boven

Berichtdoor naar boven » Vr Nov 18, 2011 11:23 pm

Zwartmeer schreef:Ik begrijp trouwens niet goed wat nou de aanleiding voor deze oproer was. Is het omdat muziek verboden is? Dan kunnen ze elke dag overal en altijd wel om zich heen slaan. Nou dat doen ze al bijna.

Wat de aanleiding voor deze oproer was, in 2006?

Raadpleeg het meest complete archief op het internet vwb dit soort gevalletjes:

Muziek is 'haram'

en:

Antwerpen screent radicale moslims
RTFM

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Nov 19, 2011 12:08 am

Ik heb die links een beetje doorgenomen. Het was dus al in 2006.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Za Nov 19, 2011 12:29 am

Zwartmeer schreef:Ik heb die links een beetje doorgenomen. Het was dus al in 2006.

Overigens laat het filmpje beelden zien van een ander incidentje, eerder in 2006:

Heethoofden zorgen voor vernielingen - Borgerhout smeult weer
maandag 13 februari 2006

ANTWERPEN/BORGERHOUT - Wat begon als een ingetogen protest tegen de spotprenten van de profeet Mohammed, ontaardde zaterdagavond in verschillende wijken in opstootjes. De politie wist de situatie onder controle te houden maar in de straten van Borgerhout zat de schrik er even goed in. De rellen van drie jaar geleden zijn nog niet helemaal vergeten.

Hoewel het protest zaterdagmiddag niet officieel aangekondigd was, verzamelden toch zo'n vijfhonderd moslims op de Groenplaats om hun ongenoegen te uiten over de spotprenten. De jonge en oude moslims zorgden voor een uniek schouwspel met een groot gebed. Nadien riep de Merksemse imam Nordine Taouil, tevens voorzitter van de Moslimraad, op tot vrede.

,,Wij haten niemand maar we zijn heel erg gekwetst door de prenten. Wij hebben respect voor het geloof, voor alle geloof.'' Waren de woorden van de imam mild maar sommige pamfletten waren provocerend. Daarin werd opgeroepen tot een boycot van Deense producten en stond ,,De Denen zullen wenen'' te lezen. Enkele honderden heethoofden sloegen ook de oproep van de imam tot vreedzaam betogen in de wind probeerden zich te verspreiden over de binnenstad. Daarbij beschadigden ze verschillende wagens en bloembakken.

,,Dit gaat echt te ver'', vindt Natasha Vandermeulen, die op dat ogenblik in een winkel in de Hoogstraat werkte. ,,Mijn autospiegel is vernield en in de deur werd een deuk gestampt. Waarom moet het protest met geweld gepaard gaan'', vraagt ze.

De politie, die weliswaar massaal aanwezig was, keek eerst even de kat uit de boom. Toen de jongeren aanstalten maakten de Meir op te trekken, schoten de agenten in actie en versperden ze de jongeren de weg. De heethoofden trokken dan verder naar de Grote Markt, waar Brabo werd bestormd. Daarna ging het richting kaaien, het Sint-Jansplein en uiteindelijk de Turnhoutsebaan in Borgerhout. Daar laaide het vuur weer even hevig op en werd de tram bestormd. Veel buurtbewoners waren ongerust. De rellen van meer dan drie jaar geleden zijn nog altijd niet vergeten.

De politie hield in totaal 55 personen bestuurlijk aan, onder wie 22 minderjarigen. Daarnaast werden ook nog eens twee personen gerechtelijk aangehouden, waarvan een voor slagen aan een agent.
RTFM

Terug naar “België - Vlaanderen”