Stop met het moskeebezoek tijdens de lesuren.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Stop met het moskeebezoek tijdens de lesuren.

Bericht door Manon »

Ik vind dat het VB in deze volkomen gelijk heeft:

Persberichten van het Vlaams Belang
Toenemend aantal klachten van ouders en leerlingen van het gemeenschapsonderwijs naar aanleiding van verplichte moskeebezoeken tijdens lesuren

'Hou ze thuis'-actie van Filip Dewinter: “Deze verplichte moskeebezoeken zijn ongrondwettelijk. Ik roep ouders op hun kinderen thuis te houden bij verplichte moskeebezoeken.”

29 juni 2012 • 07.55u

Bij het Vlaams Belang worden meer en meer klachten geregistreerd van leerlingen van het gemeenschapsonderwijs en hun ouders nadat deze leerlingen door scholen verplicht werden deel te nemen aan moskeebezoeken. Ouders van leerlingen in onder meer Antwerpen, Gent, Aarschot en Eeklo contacteerden het Vlaams Belang in dit verband. Geregeld organiseren scholen van het gemeenschapsonderwijs tijdens de lesuren in het kader van allerlei zogenaamd “pedagogische projecten” immers bezoeken aan moskeeën.

Leerlingen die met akkoord van hun ouders weigeren deel te nemen worden dan geregistreerd als “onwettig afwezig” en worden niet zelden zelfs gestraft. Dit gedrag is nochtans manifest strijdig met artikel 20 van onze Grondwet dat bepaalt: “Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden.”

Bovendien is het een realiteit dat leerlingen door deze moskeebezoeken worden misleid betreffende de ware aard van de islam. De ‘duizend-en-één-nacht’-islam die de leerlingen bij deze bezoeken wordt voorgeschoteld – die uiteraard “verdraagzaam” en “vredelievend” is – vertoont slechts weinig raakpunten met de realiteit.

Bij deze bezoeken wordt immers zedig gezwegen over zaken als de ongelijkheid van man en vrouw in de islam (vrouwen moeten in een moskee de gebedsdiensten bv. volgen van achter een muur, van waar zij de imam niet of nauwelijks kunnen zien), over de zeer problematische verhouding tussen islam en mensenrechten en over de geloofsdwang, waarbij het nog steeds een officieel islamitisch standpunt is dat afvalligen ter dood moeten worden gebracht.

Filip Dewinter organiseert daarom een 'Hou ze thuis'-actie: “Het kan niet dat deze moskeebezoeken tijdens de lesuren worden georganiseerd en het kan al helemaal niet dat leerlingen worden gestraft omdat ouders niet wensen dat hun kind deelneemt. Dit is manifest in strijd met onze grondwet. Als een school deze bezoeken toch wenst te organiseren, dan dienen deze buiten de lesuren plaats te vinden en dient deelname te gebeuren op vrijwillige basis. Ik roep ouders van Vlaamse leerlingen dan ook op hun kinderen niet te laten deelnemen aan moskeebezoeken die neerkomen op een schandelijke islamitische indoctrinatie van leerlingen.”

Filip Dewinter richt ook een schriftelijke vraag aan onderwijsminister Smet om de verplichte moskeebezoeken aan te klagen.

Wim Van Osselaer
Perswoordvoerder fractie Vlaams Belang
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Stop met het moskeebezoek tijdens de lesuren.

Bericht door Pilgrim »

Heel goed!! Ook van die ouders om hun leerlingen thuis te houden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Stop met het moskeebezoek tijdens de lesuren.

Bericht door Ariel »

Goeie actie. Ik zou willen dat in Nederland ook ouders hun kinderen thuis te houden bij verplichte moskeebezoeken. Het is van de gekke. Ik heb nog nooit gehoord dat schoolkinderen verplicht een zaal van de Jehova getuige, of te wel de "Koninkrijkszaal" moeten bezoeken. Het is schunnig dat men kinderen op een vroege leeftijd al kennis laat maken met een sekte en dan pretenteren dat deze sekte het ware geloof is.

In Engeland is het ook zo erg. Daar werden meisjes verplicht om tijdens zo'n bezoek een hoofddoek te dragen.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ruant.html

Of dat ze leren hoe een moslim bid. Bij het zien van deze video kwam de stoom uit mijn oren.



Dit gedoe is van het zelfde niveau als je kinderen een joint geven om ze kennis te laten maken met drugs, en dan om ze te vragen of ze leuk vonden om high te zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Stop met het moskeebezoek tijdens de lesuren.

Bericht door Ariel »

Getver....Moet je dit eens lezen. Wat een opgetogen stuk van een dwaze meester of juf van een katholieke school.

Spoiler! :
Mosque Visit

On Monday 7th February, as part of our RE curriculum taught by Mrs Kent, Year 4 went to visit a Mosque.

The children were very excited to be going out for the day, especially when the yellow School buses arrived. The children settled in for a trip to Moredon, near Wimbledon, passing the time singing and chatting.

All was hush when we arrived at the largest Mosque in Western Europe, a beautiful white building with dome and minaret.

We were greeted by 2 lovely female guides, Foozia and Bushra and we were led to a large hall where food is served after worship. The children were met with a drink and snack, the ladies were aware that it would be our break time at school.
Then on to the tour.

We entered the main mosque and removed our shoes. We spent time discussing what the children had learned in their RE lessons and looking at the Arabic script adorning the walls. As we entered the main prayer room, the children were very quiet and in awe of the simplicity and beauty of the room and the dome. We continued our tour to the ladies prayer room and creche, where the children were very excited to be allowed to scream to at the top of their voices to demonstrate the effect of the triple glazing in the creche so that quiet prayer is not disturbed by babies.

After lunch we were allowed into the prayer room gallery to observe prayers. The children we fascinated as the men lined up, to show equality to Allah, and kneeling and moving in unison as the prayers were spoken by the Imam.

"It was a great day, can I come again?" commented a child from 4St.

All the children thoroughly enjoyed the day and our guides were very impressed with the behaviour, manners and knowledge of our children. It was a great experience to bring the classroom to life.
http://www.stjudes.surrey.sch.uk/page_v ... sit&pid=55
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Stop met het moskeebezoek tijdens de lesuren.

Bericht door Pilgrim »

Als ik de vader van zo'n kind was verbood ik niet alleen mijn kinderen een moskee te bezoeken, maar sleepte de leiding van de school gelijk voor de rechter. Een alternatief argument voor zo'n weigering is dat je je beroept op religieuze bezwaren. Om geloofsredenen zou je dan niet mee mogen doen met heidense rituelen en dus geen afgodsdiensten mogen bezoeken. :lol:

Mocht je er toch nog al dan niet vrijwillig heen gaan dan zou je de boel kunnen verzieken door je kind kritische vragen te laten stellen. Bijvoorbeeld waarom Mohammed zijn slachtoffers martelde voor geld, gevangen genomen vrouwen door zijn soldaten liet verkrachten of waarom er zo veel vervolging is van Christenen in de islamitische wereld, enz. ;)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Stop met het moskeebezoek tijdens de lesuren.

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Goeie actie. Ik zou willen dat in Nederland ook ouders hun kinderen thuis te houden bij verplichte moskeebezoeken. Het is van de gekke. Ik heb nog nooit gehoord dat schoolkinderen verplicht een zaal van de Jehova getuige, of te wel de "Koninkrijkszaal" moeten bezoeken. Het is schunnig dat men kinderen op een vroege leeftijd al kennis laat maken met een sekte en dan pretenteren dat deze sekte het ware geloof is.

In Engeland is het ook zo erg. Daar werden meisjes verplicht om tijdens zo'n bezoek een hoofddoek te dragen.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ruant.html

Of dat ze leren hoe een moslim bid. Bij het zien van deze video kwam de stoom uit mijn oren.



Dit gedoe is van het zelfde niveau als je kinderen een joint geven om ze kennis te laten maken met drugs, en dan om ze te vragen of ze leuk vonden om high te zijn.
mogen dan ineens jongens en meisjes samen bidden? Leren ze dan niet dat die vrouwen in een aparte kamer moeten gaan zitten bidden?

Een ware schande is dit. Ik heb er geen probleem mee dat ze een paar lessen informatie krijgen OVER andere religies (hindoeisme, taoisme boeddhisme, islamisme etc....) maar blijkbaar is het niet nodig daarvoor een boeddhistische tempel te gaan bezoeken of hindoegebeden te staan prevelen. Alleen bij islam is het én bidden, én karnaval spelen én halalvoer door hun strot duwen. rara toch.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie