Gaat AEL alleen ?

sprot

Gaat AEL alleen ?

Berichtdoor sprot » Zo Jun 01, 2003 12:17 am

Blijkbaar zijn ze toch niet zo tevreden over de voorbije verkiezingsresultaten en gaan er op het AEL-forum al stemmen op om RESIST 'op te blazen' en alleen verder te gaan .....
De PVDA-commies zullen nogal 'schrikken' .....maar ik weet dat ze op het vlak van 'verraad ' nogal rancuneus kunnen zijn ... :lol:
Het wordt nog amusant !

http://www.arabeuropean.org/forum/viewtopic.php?t=146
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

sprot

Een lezersbiref van op de PVDA-site

Berichtdoor sprot » Zo Jun 15, 2003 8:49 pm

Het begint te roeren in de PVDA . Deze lezersbrieven verschenen op hun forum:

' Ik schrijf graag naar jullie. Ik wil graag mijn favoriete partij (PVDA) niet schaden. Al vrees ik dat door alles wat de voorbije weken en maanden gebeurd is, dat wel is gebeurd. Ik heb net het verhaal uit over de strijd na de omverwerping van het communisme (zogezegd) in het Oostblok binnen onze beweging. 'Van Tienanmen tot Timisoara' door Ludo Martens. Als ik lees hoe in dat boek duidelijk onderscheid gemaakt wordt tussen échte communisten en de anderen, dan begrijp ik niet goed wat de laatste maanden gebeurde. Ik ben misschien niet geschikt als échte communist in jullie ogen, maar jarenlang al voel ik de grootste sympathie met de strijd van de klassen in onze wereld die door jullie meesterlijk wordt gevoerd. Ik voel warmte als ik de jongeren in Vietnam zie werken, als ik onze dokters in België gratis geneeskunde zie presteren en als onze dokters in Irak de enigen zijn die het volk nog echt helpen. Ik heb ontelbare affiches gekleefd, folders gedeeld, ... voor de partij zonder ooit echt brokken te maken binnen de partij. Dat weet ik. Wellicht omdat het strakke dat soms heerst, mij niet kan bekoren. Na de Eurotops in België had ik zeer veel hoop en ook met de strijd voor de vrede groeide die hoop. De hoop op een écht alternatief in de Belgische politiek. De hoop dat eindelijk de revolutie kon losbarsten en dat de mensen hun ogen zouden opengaan. Ik hoopte op een breed front van linkse krachten. Maar de PVDA hield de boot altijd af. Tot de AEL kwam. Ik geloof helemaal niet in Jahjah. Hij is géén communist. En nu mag hij nog 1000 keer tegen de oorlog zijn, hij zal de revolutie nooit helpen. Er waren veel linksere krachten waar jullie gewoon nooit mee wilden praten zelfs. Toch heb ik me - mede onder invloed van Han - ingezet voor Resist. Hopend dat het toch iets zou worden en dat Jahjah een kameraad zou worden. Hij werd dat helemaal niet, in tegenstelling tot bijv. Maria Vindevoghel. Zij voert wél een klassenstrijd, terwijl Jahjah alleen opkomt voor zijn nationalisme. Daarom hoopte ik dat de PVDA niet aan frontvorming zou doen met Jahjah. Als goede communist heb ik mij uiteindelijk achter het partijstandpunt gezet, in de overtuiging dat de meesten dit wouden. Maar niets blijkt minder waar. Ons hondstrouwe aantal stemmers neemt af. Je kan met cijfers alles bewijzen, maar volgens mij kan je duidelijk stellen dat we niet het verhoopte resultaat haalden. Met het ineenklappen van Agalev, na de zware investeringen in de strijd voor een andere globalisering en een hevig verzet tegen de oorlog (met dokters in Irak), hadden we veel meer potentiële kiezers dan voorheen. Die zijn vaak, samen met heelwat arbeiders, afgeschrikt door Jahjah en zijn discours. Ikzelf ken heelwat mensen in mijn omgeving die vroeger op mijn vraag PVDA stemden. Nu wouden ze niet meer mee. Dat zijn enkele stemmen, maar zo zijn er ongetwijfeld veel in België geweest. Ten voordele van wat? Denk je dat heelwat migranten niet sowieso op ons zouden stemmen en ons zouden steunen? Zonder dat we daar oproerkraaiers en Nationalisten voor nodig hebben? Er zijn zelfs van onze migranten afgehaakt. Conclusie: de samenwerking met AEL heeft meer schade aangericht en communisten weggejaagd dan gehouden. Ik heb lang getwijfeld maar uiteindelijk mijn kameraden op de lijst van RESIST toch naamstemmen gegeven. Maar als ik dan lees hoe de AEL bijv. op Indymedia reageert op de verkiezingen, word ik echt boos. Zij hebben duidelijk misbruik gemaakt van onze mobilisatiekracht, van onze organisatie en politieke ervaring. Alleen maar met de bedoeling zichzelf in beeld te brengen. Nu het niet gelukt is, scheelt het niet veel of ze spuwen ons uit. Zij beweren de grote stemmentrekkers van Resist te zijn, in plaats van onze communisten. Is dit de weg die de PVDA dan wil bewandelen? Hebben we daarvoor zolang iedereen afgescheept die niet 'overtuigd' genoeg was van het marxisme en leninisme? Om het nu te grabbel te gooien aan wat extremistische nationalisten? Ik ben geen type-communist, verre van, maar ik wil wel iets doen voor de revolutie en het bereiken van de dictatuur van het proletariaat. Ik ben ook voorstander van verregaande (volledige!) gelijkschakeling tussen mensen van alle culturen, overtuigingen en afkomsten, maar ik laat mijn partij niet ten onder gaan aan de fundamentalisten van de AEL. Ik hoop dat hierrond door de PVDA-leiding snel de juiste conclusies aan verbonden worden, maar mijn geduld is stilaan op. Met revolutionaire groeten. '

' Hoe is het mogeljk dat de PVDA zich zo heeft laten inpakken door de AEL ? Onbegrijpelijk Ik heb op hun website gekeken en daar zit een link naar een internetcafe in Borgerhout Er staat daar een aanval op tegen de evolutietheorie van Darwin In dit verband wil ik herinneren aan een uitspraak van JahJah dat Moslims geen Communisten kunnen zijn. '

' Vrijdag 13/06/2003 10u11 De AEL en Abou Jah Jah richten een eigen partij op Een moslim-democratische partij die misschien nog het best te vergelijken is met het CD&V Als je de website van de AEL bekijkt zie je een opmerkelijke tekst Tot op heden is er geen reactie van de PVDA Voor de verkiezingen heb ik het reeds gezegd ,de PVDA maakt propaganda voor een man en een beweging waar echte communisten totaal geen uitstaans mee hebben Laat het ons nog een keer herhalen,AJJ is een conservatieve-religieuse-nationalist Laat ons onmiddellijk alle banden met hem verbreken Tracht alle etnische minderheden te winnen voor het communisme en laat hen niet in handen vallen van rechtse krachten zoals de beweging van AJJ '

' Dinsdag 10/06/1960 Weer even in De Morgen gekeken Laat ons onmiddellijk alle banden verbreken met AJJ Tijd om weer te werken aan een communistische partij Laat die conservatieve-religieuse-nationalist maar op zijn eentje verder gaan '
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste

Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)

Sapere aude!

In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

CroMagnon

Re: Gaat AEL alleen ?

Berichtdoor CroMagnon » Ma Jun 16, 2003 5:33 pm

"Nusaibah bint Ka'b
Enthousiast Member":
eindelijk!

een ware opluchting als ael alleen gaat,
ik hoop dat de leiders van ael dit lezen,
ik heb resist met hart en ziel verdedigd , maar zonder ael was resist niks voor mij hoor!
ik heb schijt aan de communisten en alle andere softies,
ael moet het alleen doen en kan het alleen aan, misschien zijn we met te weinig in vlaanderen , maar niet is nederland , niet in engeland en zeker niet in frankrijk!!

ael moet zich concentreren op europees vlak en niet enkel op vlaanderen en nederland!
ik kijk gretig uit naar ael-engeland en ael-frankrijk!!
ael-duitsland, ael-noorwegen, ael-denemarken, ael-rusland (!!!),...
we are ruling!

"Eva
AEL freak":
Al had Dyab een alliantie met de duivel gemaakt, dan nog had ik hem gesteund, maar AEL solo is inderdaad beter en we gaan het maken meisjes en jongens.

"George
AEL freak":
ArabPanther wrote:
Geen links, geen Rechts maar islamitisch en Arabisch nationaal dat is onze ideologie.
de AEL zal voor de volgende verkiezingen alleen gaan. read my lips: geen allianties met linkse of rechtse krachten, ik heb een allergie gekregen tegen progessieve kommaneukers. En van racistische rechtse zaken moet ik zowiezo niks hebben.....
We do it on our own.....

Arabië ligt niet echt bij de deur hoor. Misschien ben je op de verkeerde plek je nationalistische trekjes aan het uitleven...

Trouwens, hoe kan je nu Islamitisch en Arabisch nationaal zijn op hetzelfde moment? Hoe kan je nu een landstreek naast Allah zetten?????

etc.

:lol:
~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

visit: muslim-quotes

~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

Terug naar “België - Vlaanderen”