Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef: Het ziet er naar uit dat Hans de loopbaan van Mo in essentie goed weergeeft.
Op basis van welke historische bron kwam u tot die conclusie?
Ik begin u steeds aardiger te vinden ondanks dat u het niet kunt laten uw insinuerende streken kwijt te raken. Maar wat niet is kan nog komen.

Eerst een vriendelijk punt van orde in uw eigen belang: u zegt één keer dat u nooit meer bezoek aan de deur wilt hebben van Jehovah's Getuigen en dan komen ze niet meer. Ja, pas na vijf jaar of later om beleefd te vragen of u er nog zo over denkt. Dat is keurig netjes. Want niets zo veranderlijk dan de mens.

Wat Mohammed betreft heb ik u duidelijkmaken dat alles wat WIJ over islam en mohammedanen (moslims in de volksmond) schrijven, niet uit onze eigen fantasie of rücksichtlose anti-islam houding komt, maar door opgedane kennis van de enorme hoeveelheid publicaties vanuit de verjaarde religieuze beerput van zichzelf gekwalificeerde Islam- en Korangeleerden die op de voet gevolg worden door jongens en meisjes die zich nooit afvragen hoe die zogenaamde religieuze Allah-geleerden tot hun conclusie zijn gekomen. Het is toch zeer merkwaardig dat wij u nu hierop moeten wijzen die meent het allemaal beter te weten maar zelf nooit met sterke argumenten komt aanzetten en zich uitsluitend bedient van het uitdagen - uit de tent lokken - van de ander.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef: Het ziet er naar uit dat Hans de loopbaan van Mo in essentie goed weergeeft.
Op basis van welke historische bron kwam u tot die conclusie?
Die mag ik toch wel bekend veronderstellen? Ik vraag me op mijn beurt af welke historische bronnen een andere lezing geven.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef: Het ziet er naar uit dat Hans de loopbaan van Mo in essentie goed weergeeft.
Op basis van welke historische bron kwam u tot die conclusie?
Die mag ik toch wel bekend veronderstellen? Ik vraag me op mijn beurt af welke historische bronnen een andere lezing geven.
De bronnen die me bekend zijn zijn ontmaskerd als volstrekte verzinsels. U had dat kunnen weten als u wat verder had gekeken dan leugenpoelen als E.J. Bron en The Gates of Vienna.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

'Hans van de Mortel' schreef: Eerst een vriendelijk punt van orde in uw eigen belang: u zegt één keer dat u nooit meer bezoek aan de deur wilt hebben van Jehovah's Getuigen en dan komen ze niet meer. Ja, pas na vijf jaar of later om beleefd te vragen of u er nog zo over denkt. Dat is keurig netjes. Want niets zo veranderlijk dan de mens.
Het waren heel vriendelijk en buitengewoon hoffelijke mensen hoor. Ze roken bij mij kennelijk een kans iemand in hun gelederen bij te voegen en dat zagen ze goed. Ik bezocht in die tijd ook bijeenkomsten van de Pinkstergemeente (u weet wel, die mensen die van blijdschap niet in slaap kunnen komen) en ik was dus, spiritueel gesproken, met een rolletje drop te versieren.

Ik begrijp dat u zich van deze kleverige sekte hebt weten los te rukken. Daarmee wens ik u geluk. Mogelijk heeft u van het meerjarige lidmaatschap wel een neiging tot rancune jegens gelovigen overgehouden. Dat is te begrijpen. Men ziet hetzelfde verschijnsel bij ex-rokers. Nadat ze zich van hun verslaving weten los te maken ontwikkelen ze niet zelden een sterke neiging op hoge toon rokers te informeren over de schadelijke gevolgen van het roken. Bekeerden zijn de fanatiekste bestrijders van de kerk die ze verlieten.
Wat Mohammed betreft heb ik u duidelijkmaken dat alles wat WIJ over islam en mohammedanen (moslims in de volksmond) schrijven, niet uit onze eigen fantasie of rücksichtlose anti-islam houding komt, maar door opgedane kennis van de enorme hoeveelheid publicaties vanuit de verjaarde religieuze beerput van zichzelf gekwalificeerde Islam- en Korangeleerden die op de voet gevolg worden door jongens en meisjes die zich nooit afvragen hoe die zogenaamde religieuze Allah-geleerden tot hun conclusie zijn gekomen. Het is toch zeer merkwaardig dat wij u nu hierop moeten wijzen die meent het allemaal beter te weten maar zelf nooit met sterke argumenten komt aanzetten en zich uitsluitend bedient van het uitdagen - uit de tent lokken - van de ander.
U zegt het treffend: hetgeen we denken te weten over de islam komt uit een verjaarde religieuze beerput van verzinsel en fantasie. In die legendarische geschiedschrijving wordt Mohammed geschetst als een geëxalteerde goeroe die door Allah de Heilige Boodschap werd ingefluisterd die hij vervolgens dicteerde aan ademloze volgelingen. Inmiddels is duidelijk dat de meeste teksten in de aldus ontstane Koran dateren van voor en na de tijd dat de actieve krijgsheer, die er in de tussentijd in slaagde de vechtende woestijnstammen bij elkaar te drijven, vermoedelijk heeft geleefd. Hoe die politieke rol van oorlogszuchtige vechtjas en profeet bij elkaar passen blijft onduidelijk maar een paar eeuwen nadien wist men daar wel een redelijk coherente mythe van te dichten. Het is een buitengewoon sterk verhaal dat overigens ruikt naar plagiaat: ook Abraham verkeerde immers op vertrouwelijke voet met Jahweh (God wisselt door de geschiedenis steeds van naam) die hem hielp de Tien Geboden op kleitabletten te graveren. Deze mythologisering is overigens goed te begrijpen: de mens verlangt naar zijn aard naar een vertrouwelijke omgang met de Allerhoogste en heeft behoefte aan profeten die hem tonen dat dit best goed mogelijk is.

Het grappige van uw bijdragen (maar voor Pilgrim en Ali Yas lijkt dat ook te gelden) is dat u die idiote mythe zonder problemen lijkt te geloven en vervolgens daar vrolijke beschouwingen op weet te baseren. Mogelijk is uw doel niet de werkelijkheid te beschrijven maar daar spannende verhalen over te fantaseren en daar heb ik ook geen bezwaar tegen zolang u van mij maar accepteert dat ik het waarheidsgehalte ervan niet hoger aansla dan de absurdistische televisieshows van Monty Pythons Flying Circus.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Op basis van welke historische bron kwam u tot die conclusie?
Die mag ik toch wel bekend veronderstellen? Ik vraag me op mijn beurt af welke historische bronnen een andere lezing geven.
De bronnen die me bekend zijn zijn ontmaskerd als volstrekte verzinsels. U had dat kunnen weten als u wat verder had gekeken dan leugenpoelen als E.J. Bron en The Gates of Vienna.
Ow. Dat is pijnlijk. Je gaat me toch niet vertellen dat je niet weet van het bestaan van de oude levensbeschrijvingen van Mo & vrinden?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Ow. Dat is pijnlijk. Je gaat me toch niet vertellen dat je niet weet van het bestaan van de oude levensbeschrijvingen van Mo & vrinden?

Op welke beschrijvingen doelt u?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Pilgrim »

Zoals ik al eerder zei, een echte zeikerd! :rolleyes:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:U zegt het treffend: hetgeen we denken te weten over de islam komt uit een verjaarde religieuze beerput van verzinsel en fantasie.
Dit is mogelijk, maar niet zeker.
Boudewijn Abma schreef:In die legendarische geschiedschrijving wordt Mohammed geschetst als een geëxalteerde goeroe die door Allah de Heilige Boodschap werd ingefluisterd
Een pijnlijke misser. Volgens de verhalen was het niet Allah zelf, maar een engel.
Boudewijn Abma schreef:die hij vervolgens dicteerde aan ademloze volgelingen. Inmiddels is duidelijk dat de meeste teksten in de aldus ontstane Koran dateren van voor en na de tijd
Vooral van ervoor. Erna is vooral geredigeerd (met rampzalige gevolgen, maar dat terzijde).
Boudewijn Abma schreef:... dat de actieve krijgsheer, die er in de tussentijd in slaagde de vechtende woestijnstammen bij elkaar te drijven,
Zo gaat het verhaal niet. Het was zijn eigen vechtende stam die de andere onder de voet liep. Je kunt denken dat dat een onjuiste voorstelling van zaken is, maar we hebben geen andere.
Boudewijn Abma schreef:... vermoedelijk heeft geleefd.
Wij vermoeden niets.
Boudewijn Abma schreef:Hoe die politieke rol van oorlogszuchtige vechtjas en profeet bij elkaar passen blijft onduidelijk
Helemaal niet. De profeet kreeg opdracht de oorlogszuchtige vechtjas uit te hangen (hoewel hij het vechten, en zelfs de legerleiding, aan anderen overliet).
Boudewijn Abma schreef:maar een paar eeuwen nadien wist men daar wel een redelijk coherente mythe van te dichten.
Zo veel later was het niet. De eerste verhalen kwamen vermoedelijk wel uit één bron, die e.e.a. een kleine eeuw na dato op schrift zou hebben gesteld, waarbij de dikke duim mogelijk goede diensten heeft bewezen. Verhalen van later datum worden hoe langer hoe mooier en mohammedaanse theologen plaatsten daar dus steeds meer vraagtekens bij. Het vervelendste van de sagen was echter dat de volgorde van gebeurtenissen daarin totaal niet stroken met de volgorde van Koranverzen. Dat werpt de vraag op of de redacteurs van de Koran wel wisten waar ze mee bezig waren.
Boudewijn Abma schreef:Het is een buitengewoon sterk verhaal dat overigens ruikt naar plagiaat: ook Abraham verkeerde immers op vertrouwelijke voet met Jahweh
Zoals gezegd: Mo liet zich volgens de verhalen niet door een god maar door een engel de les lezen. In de mohammedaanse theologie is er grote afstand tussen god en mensen. Mohammeds god heeft geen vrienden.
Boudewijn Abma schreef:(God wisselt door de geschiedenis steeds van naam)
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt, maar allah.
Boudewijn Abma schreef:... die hem hielp de Tien Geboden op kleitabletten te graveren.
Zo gaat het verhaal niet, maar jij weet het kennelijk beter. Was je er soms bij?
Boudewijn Abma schreef:Deze mythologisering is overigens goed te begrijpen: de mens verlangt naar zijn aard naar een vertrouwelijke omgang met de Allerhoogste en heeft behoefte aan profeten die hem tonen dat dit best goed mogelijk is.
Die profeten vervullen juist de functie van intermediair, en in de hoofdstroom van mohammedaanse theologie was het met die profetieën na Mohammed afgelopen. Mensen met die behoefte komen daar van een koude kermis thuis.
Boudewijn Abma schreef:Het grappige van uw bijdragen (maar voor Pilgrim en Ali Yas lijkt dat ook te gelden) is dat u die idiote mythe zonder problemen lijkt te geloven
Ik geloof er geen snars van en Pilgrim misschien ook wel niet. Maar dat dondert niet: het gaat erom wat mohammedanen geloven. Zij baseren er hun besef van goed en kwaad op.
Boudewijn Abma schreef:... en vervolgens daar vrolijke beschouwingen op weet te baseren.
Het mohammedanisme biedt weinig reden tot vrolijkheid, behalve in de vorm van spot.
Boudewijn Abma schreef:Mogelijk is uw doel niet de werkelijkheid te beschrijven maar daar spannende verhalen over te fantaseren en daar heb ik ook geen bezwaar tegen zolang u van mij maar accepteert dat ik het waarheidsgehalte ervan niet hoger aansla dan de absurdistische televisieshows van Monty Pythons Flying Circus.
Het fantaseren is al gebeurd, ons rest niets anders dan de aandacht te vestigen op wat voor mohammedanen nu de normen zijn. De grappen van meneer Cleese hebben trouwens voor zover ik weet geen schare gewelddadige volgelingen opgeleverd; ik zou Molenbeek dan ook liever met zijn fans bevolkt zien dan met die van Mohammed.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef: Het ziet er naar uit dat Hans de loopbaan van Mo in essentie goed weergeeft.
Op basis van welke historische bron kwam u tot die conclusie?
Die mag ik toch wel bekend veronderstellen? Ik vraag me op mijn beurt af welke historische bronnen een andere lezing geven.

U heeft geen idee, is het niet?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Abma schreef:
Ali Yas schreef:
Boudewijn Abma schreef: Op basis van welke historische bron kwam u tot die conclusie?
Die mag ik toch wel bekend veronderstellen? Ik vraag me op mijn beurt af welke historische bronnen een andere lezing geven.

U heeft geen idee, is het niet?
Is dat wel goed Nederlands?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef:
Is dat wel goed Nederlands?
Geen idee dus.

Ik heb werkelijk met u te doen.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Ali Yas schreef: Dit is mogelijk, maar niet zeker.
Nee, veel zekerheid is er over de historische Mohammed niet te vinden.

Ik betwijfel of u nog informatie kunt opnemen die in strijd zijn met het kaartenhuis van uw wereldbeeld maar niet geschoten is altijd mis: https://www.historischnieuwsblad.nl/nl/ ... islam.html

De rest van uw beschouwingen tonen wat ik al vermoedde: u weet niet waarover u praat en ik ga daar verder niet meer op in.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Pilgrim »

Boudewijn Abma schreef:De rest van uw beschouwingen tonen wat ik al vermoedde: u weet niet waarover u praat en ik ga daar verder niet meer op in.
Doe dat dan ook niet en verdwijn! icon_yawn.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Pilgrim schreef:
Boudewijn Abma schreef:De rest van uw beschouwingen tonen wat ik al vermoedde: u weet niet waarover u praat en ik ga daar verder niet meer op in.
Doe dat dan ook niet en verdwijn! icon_yawn.gif

Ik begrijp uw behoefte. Cognitieve dissonantie is onaangenaam.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Pilgrim »

Boudewijn Abma schreef:Ik begrijp uw behoefte. Cognitieve dissonantie is onaangenaam.
Nee, daar hebben we hier helemaal geen last van (bezoekers van onze site daarenteggen soms wel). Ik heb last van zeikerds, die ons forum vervuilen. Trollen die zich verbeelden dat we ons altijd voor hun moeten inspannen om tegemoet te komen aan hun overzadigbare behoefte aan aandacht en altijd 'gelijk willen krijgen'. Kleine egootjes met een bekrompen wereldbeeld die, als je op al hun provocaties en gedrein ingaat, alleen maar tijd en energie kosten, maar waar je verder niets mee opschiet. Het zijn eigenlijk net een soort vervelende kleine kinderen. :hangover:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Pilgrim schreef:
Boudewijn Abma schreef:Ik begrijp uw behoefte. Cognitieve dissonantie is onaangenaam.
Nee, daar hebben we hier helemaal geen last van (bezoekers van onze site daarenteggen soms wel). Ik heb last van zeikerds, die ons forum vervuilen. Trollen die zich verbeelden dat we ons altijd voor hun moeten inspannen om tegemoet te komen aan hun overzadigbare behoefte aan aandacht en altijd 'gelijk willen krijgen'. Kleine egootjes met een bekrompen wereldbeeld die, als je op al hun provocaties en gedrein ingaat, alleen maar tijd en energie kosten, maar waar je verder niets mee opschiet. Het zijn eigenlijk net een soort vervelende kleine kinderen. :hangover:
Pilgrim, uw boosheid verklaar ik uit het feit dat u inhoudelijk te kort komt in het debat. Uw bijdragen maken vaak een naïeve en weinig geïnformeerde indruk. U heeft een hekel aan moslims en daar zoekt u de bewijzen bij maar u mist de kennis en de argumenten om dat een beetje effectief te doen. Ik begrijp dat het hoogst irritant is als iemand langskomt die al die fantasieën en vastgezette ideeën moeiteloos doorprikt en ze ontmaskerd als flagrante onzin. Ik begrijp ook uw pleidooien om mensen die dat doen de mond te snoeren en uw smeekbedes aan mijn adres om hier te verdwijnen. Ik snap dat u uw islamofobe wereldbeeld graag overeind wilt houden en omdat dit een soliditeit heeft van een kaartenhuis snap ik ook dat het minste zuchtje tegenspel akelig riskant is. Ik snap het allemaal maar dat neemt niet weg dat u hopeloos ignorant bent en het totaal verkeerd ziet.

Mooier kan ik het voor u verder niet maken. Inhoudelijk heeft u in de discussie geen schijn van kans maar mogelijk kunt u de moderator ertoe brengen mij een ban op te leggen. Dat geeft u dan tijdelijk weer wat rust.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Pilgrim »

Beste heer Abma, denkt u nou echt dat we uw spelletje niet door hebben? [icon_lol.gif] Uw reactie is beslist humoristisch om te lezen, maar het begint nu toch wat te vervelen. Mocht u echt in uw (hopelijk gespeelde) opgeblazen eigendunk geloven, dan bent u wat mij betreft rijp voor het gekkenhuis. We hebben hier echt meer verstand over de islam in onze kleine teen dan u in uw hele hoofd. Alleen al het Bronnencentrum staat daar garant voor. Wat die ban van de moderator betreft, ik ben zelf moderator geworden vanwege mijn grote staat van dienst hier. Ik zou u dus makkelijk een ban kunnen geven, maar heb dat om verschillende redenen nog niet gedaan. Ten eerste heerst hier een dermate grote tolerantie en gevoel voor democratie dat hier vrijwel nooit een ban gegeven wordt. Links-extremisten en moslims kunnen hier rustig posten zonder dat ze gelijk hoeven te vrezen voor een ban, dit in tegenstelling tot zogenaamde tolerante linkse en ook moslimsites. Ze krijgen natuurlijk wel de wind van voren en dit is waarschijnlijk de oorzaak dat de meeste opponenten het hier al gauw voor gezien houden. U houdt het wat langer vol, maar dat komt misschien omdat u betaald wordt voor al uw gezanik. Uw werkgever zal uiteraard willen zien wat u allemaal gepresteerd hebt. (Een oplossing voor ons zou dan misschien zijn om al uw posts gewoon te verwijderen!). Een andere reden om u geen ban te geven is omdat u hoogst vermakelijk op ons overkomt. Een klucht zoals u brengt wat leven in de brouwerij van FFI, dat gekenmerkt wordt door deprimerend nieuws m.b.t. het verval van onze beschaving en sombere toekomstperspectieven. Maar als er dan zo’n clown plotseling tussen door huppelt kunnen we ook weer even lachen. Want hoe deprimerend mensen zoals u ook kunnen zijn, je moet er ook altijd weer om lachen... Het is haast niet te geloven dat je bij zoveel naïviteit nog als een menselijk wezen kan functioneren. Lachen, gieren, brullen! Ik kom soms gewoon niet meer bij!! :roll: Een derde reden waarom ik u nog geen ban gegeven heb is omdat ik zo fair ben om de eer gewoon aan uzelf te laten houden. :wink2:

(Als het allemaal niet zo ernstig was met onze wereld zou je je gewoon dood lachen.)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ali Yas »

Vind je het goed dat ik even reageer, Pilgrim? Ik weet dat je prima voor jezelf kunt opkomen maar ik vind het gewoon leuk hier de zaag in te zetten.
Boudewijn Abma schreef: Pilgrim, uw boosheid verklaar ik uit het feit dat u inhoudelijk te kort komt in het debat.
Deze riedel lezen we vaak. Maar het oordeel "inhoudelijk tekortkomen" kan niet worden geveld door één van de partijen, in dit geval nog wel een partij die ter "ondersteuning" van zijn eigen "inhoudelijke" argumenten niet schroomt te verwijzen naar websites die het tegenovergestelde bewijzen van wat hij betoogt.
Boudewijn Abma schreef:Uw bijdragen maken vaak een naïeve en weinig geïnformeerde indruk.
De eigen indruk van een gezaghebbend persoon zou een argument zijn. Nu heeft BA hier geen gezag, dus zou je denken: waarom doet hij dit dan? Dat zit zo: mensen gaan er vanuit dat andere mensen dingen doen omdat ze denken dat ze daarmee iets bereiken. BA speelt daarop in door de indruk te wekken dat hij gezag heeft. "Kleren maken de man".
Boudewijn Abma schreef:U heeft een hekel aan moslims en daar zoekt u de bewijzen bij
Dit is een Freudiaanse vergissing. BA probeert zelf bewijzen te vinden bij zijn stelling dat de ander "een hekel aan moslims" heeft.
Boudewijn Abma schreef:... maar u mist de kennis en de argumenten om dat een beetje effectief te doen.
Ook dit slaat weer op zichzelf.
Boudewijn Abma schreef:Ik begrijp dat het hoogst irritant is als iemand langskomt die al die fantasieën en vastgezette ideeën moeiteloos doorprikt en ze ontmaskerd als flagrante onzin.
Opnieuw spreekt BA voor zichzelf, waarbij hij in het vuur van zijn betoog zowaar een flagrante schrijffout maakt.
Boudewijn Abma schreef:Ik begrijp ook uw pleidooien om mensen die dat doen de mond te snoeren en uw smeekbedes aan mijn adres om hier te verdwijnen.
Een woord als "smeekbedes" suggereert een onderworpen positie. Zelf torent BA hier dan boven uit. Dat de werkelijke verhoudingen een beetje anders zijn lijkt in zijn gedachten niet op de voorgrond te staan.
Boudewijn Abma schreef:Ik snap dat u uw islamofobe wereldbeeld...
Het woord "islamofobie" is een blijvertje, ondanks de onbruikbare definities. Misschien moeten we dit ook maar zien als het gooien met het eigen naamkaartje. BA is duidelijk bang voor de islam en gaat daarom alvast aan de "goede" kant staan. In feite lijden hele volksstammen aan dit Stockholmsyndroom. Erkenning van deze angst is uitgesloten: het zou het zelfbeeld aan gruzelementen slaan.
Boudewijn Abma schreef:... graag overeind wilt houden
Precies.
Boudewijn Abma schreef:... en omdat dit een soliditeit heeft van een kaartenhuis snap ik ook dat het minste zuchtje tegenspel akelig riskant is.
Exact.
Boudewijn Abma schreef:Ik snap het allemaal
Uiteraard.
Boudewijn Abma schreef:... maar dat neemt niet weg dat u hopeloos ignorant bent en het totaal verkeerd ziet.
Van onwetendheid is hier geen sprake, ook bij BA niet, althans niet in de Westerse zin van het woord. In de islamitische zin heeft hij gelijk: ignorant / onwetend is iedereen die de islam niet aanvaardt. Dit soort subtiele begripsverwarringen doen me vermoeden dat BA een crypto-moslim is.
Boudewijn Abma schreef:Mooier kan ik het voor u verder niet maken.
BA wekt hier de indruk genadig te zijn en in zijn goedheid zijn tegenspeler zo ver mogelijk tegemoet te komen. In het licht van de eraan voorafgaande totale diskwalificatie komt dit wat gespeeld over.
Boudewijn Abma schreef:Inhoudelijk heeft u in de discussie geen schijn van kans
De herhaling is de kracht van de reclame, moet BA hier hebben gedacht. Maar herhaling kan geen vervanging voor inhoud zijn.
Boudewijn Abma schreef:maar mogelijk kunt u de moderator ertoe brengen mij een ban op te leggen.
Met deze suggestie leidt BA de schuld voor een eventuele toekomstige verbanning alvast af naar een ander. Ik hoop voor hem dat hij niet zelf gelooft dat dit werkt.
Boudewijn Abma schreef:Dat geeft u dan tijdelijk weer wat rust.
Ach, forummen is geen verplichting dus iedereen kan zo veel rust krijgen als hij wil. De enige die zichzelf geen rust schijnt te gunnen, is BA zelf. Als dit niet wijst op een obsessie dan wijst het op een vaste baan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Boudewijn Abma schreef:
Pilgrim schreef:
Boudewijn Abma schreef:Ik begrijp uw behoefte. Cognitieve dissonantie is onaangenaam.
Nee, daar hebben we hier helemaal geen last van (bezoekers van onze site daarenteggen soms wel). Ik heb last van zeikerds, die ons forum vervuilen. Trollen die zich verbeelden dat we ons altijd voor hun moeten inspannen om tegemoet te komen aan hun overzadigbare behoefte aan aandacht en altijd 'gelijk willen krijgen'. Kleine egootjes met een bekrompen wereldbeeld die, als je op al hun provocaties en gedrein ingaat, alleen maar tijd en energie kosten, maar waar je verder niets mee opschiet. Het zijn eigenlijk net een soort vervelende kleine kinderen. :hangover:
Pilgrim, uw boosheid verklaar ik uit het feit dat u inhoudelijk te kort komt in het debat. Uw bijdragen maken vaak een naïeve en weinig geïnformeerde indruk. U heeft een hekel aan moslims en daar zoekt u de bewijzen bij maar u mist de kennis en de argumenten om dat een beetje effectief te doen. Ik begrijp dat het hoogst irritant is als iemand langskomt die al die fantasieën en vastgezette ideeën moeiteloos doorprikt en ze ontmaskerd als flagrante onzin. Ik begrijp ook uw pleidooien om mensen die dat doen de mond te snoeren en uw smeekbedes aan mijn adres om hier te verdwijnen. Ik snap dat u uw islamofobe wereldbeeld graag overeind wilt houden en omdat dit een soliditeit heeft van een kaartenhuis snap ik ook dat het minste zuchtje tegenspel akelig riskant is. Ik snap het allemaal maar dat neemt niet weg dat u hopeloos ignorant bent en het totaal verkeerd ziet.

Mooier kan ik het voor u verder niet maken. Inhoudelijk heeft u in de discussie geen schijn van kans maar mogelijk kunt u de moderator ertoe brengen mij een ban op te leggen. Dat geeft u dan tijdelijk weer wat rust.
De enige substantiële bewering in uw betoog is dat ik naar uw mening betaald wordt voor mijn bijdragen.
Welke 'werkgever' denkt u daartoe bereid te zijn en met welk motief?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:Ach, forummen is geen verplichting dus iedereen kan zo veel rust krijgen als hij wil. De enige die zichzelf geen rust schijnt te gunnen, is BA zelf. Als dit niet wijst op een obsessie dan wijst het op een vaste baan.
Dhr. BA zou beter s zelf naar Molenbeek trekken om daar de visu vast te stellen tot welke achterlijke negorij alle West Europese steden er binnen 10 jaar zullen uitzien dankzij zijn geliefde moslims. Wel autoportieren gesloten houden en niet stoppen voor de verkeerslichten. Dat laatste doen de allochtonen daar ook niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Pilgrim »

Boudewijn Abma schreef:De enige substantiële bewering in uw betoog is dat ik naar uw mening betaald wordt voor mijn bijdragen.
Welke 'werkgever' denkt u daartoe bereid te zijn en met welk motief?
Om veiligheidsredenen gaan we u (en anderen die dit lezen!) niet wijzer maken. :rolleyes:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Pilgrim schreef:
Boudewijn Abma schreef:De enige substantiële bewering in uw betoog is dat ik naar uw mening betaald wordt voor mijn bijdragen.
Welke 'werkgever' denkt u daartoe bereid te zijn en met welk motief?
Om veiligheidsredenen gaan we u (en anderen die dit lezen!) niet wijzer maken. :rolleyes:
Dit is niet de eerste keer dat u een eenvoudige vraag naar bronnen en onderbouwing ontwijkt. Het tekent u als ondermaatse debater.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Pilgrim »

Welnee, we laten ons gewoon niet door u aan het werk zetten. In dit geval is er natuurlijk geen bron maar betreft het een vermoeden dat u in opdracht van een derde op diverse fora aanwezig bent. Het is wel bewezen dat die 'derde' dat soort activiteiten ook inderdaad doet, d.w.z. trollen inzet op diverse sociale media en fora op internet, en daar kunnen we ook wel de bron van geven. Maar dat doen we niet om vijandige buitenstaanders die hier meelezen niet op ideeën te brengen. Dat is alles.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Boudewijn Abma
Berichten: 596
Lid geworden op: do jan 19, 2017 5:01 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Boudewijn Abma »

Pilgrim schreef: In dit geval is er natuurlijk geen bron maar betreft het een vermoeden
Als het slechts een vermoeden is, kunt u dan aangeven wie volgens u de vermoedelijke 'werkgevers' zijn en welk (vermoedelijk) doel daarmee wordt beoogd?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Pilgrim »

Ja, dat kan ik, maar zoals ik al zei doen we dat niet. :finger: U bent wel erg nieuwsgierig... :sly7:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie