Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

mercator

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Berichtdoor mercator » Za Jan 05, 2019 7:09 pm

Ariel schreef:[ want ze zegt vaak tegen me..."daar wil ik het niet over hebben".

Daarmee bedoelt ze iets anders dan wat ze letterlijk zegt. Het is een laffe manier om te zeggen ik praat niet met je want ik wil niet besmet worden door jouw minderwaardigheid.

Hetzelfde zei onze platbroek premier Charles Michel toen hij in Marokko het open grenzen pact ging ondertekenen: ik sta aan de goede kant van de geschiedenis waarmee hij dus bedoelt dat alle anderen foute misdadigers zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Jan 06, 2019 7:05 pm

mercator schreef:Politie helemaal afwezig. Wel regelmatig sirenes van brandweerwagens.
Zo moet het paradijs van de groenrode linksmens eruit zien.

En jij gelooft in de vrije wil van de mens? OK! Het percentage bij jou ligt op - wat schreef je ook alweer? - 5%?

Dan zijn we nu uitgeluld. Want ik kan je tenminste gelijk geven. Neem alle 'ongemak' met Oud en Nieuw. Auto's in de fik. Ik las ook dat zelfs een apotheek in brand was gestoken. De schade loopt elk jaar in meer en meer oplopende miljoenen. En waarom?

JA WAAROM?

Een figuur als de in zijn tijd voortreffelijke Sadam Hoessein had op dat soort onzorgvuldige types die ontspoord zijn in onze beschaving van weleer, met een verwijzing naar Marokkaans moslimaccent, onmiddellijk een kogelregen geopend. In Irak was dat echter niet nodig. Alles was onder controle. Het uitgaansleven was een en al paradijs zonder problemen voor welke religie of nationaliteit dan ook. Irak was een vredige staat, onder een meer dan logisch bewind dat 24 uur per dag vrijheid gaf aan het genot van de mens. Kom daar maar eens om in deze vieze smerige vuile mensonterende op de sadistische walgelijke pedofiele profeet psychopaat Mohammed gefixeerde moslimgemeenschap die de politiek van het fatsoen aan het wankelen heeft gebracht tot het tolereren van de waanzin die vooral met de intrede van de islam in onze westerse wereld dermate heidense vormen heeft aangenomen dat het met onze cultuur en beschaving rap afgelopen zal zijn.

Vertrouwen stellen in de mensen van de islam staat gelijk aan je ziel verkopen aan de duivel.

Ik praat in geloofsconstructies. Want we hebben hier te maken met MOSLIMS. Moslims die zich massaal manifesteren als de PARASIETEN van de 21e eeuw op onze kenniseconomie en beschaving. Moslims die behept zijn met een aversie van integreren tegen een cultuur en beschaving die duizendmaal hoger staat als de achterlijke cultuur van ALLE moslims in de wereld.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Jan 07, 2019 12:39 pm

Hans v d Mortel sr schreef:Moslims die behept zijn met een aversie van integreren tegen een cultuur en beschaving die duizendmaal hoger staat als de achterlijke cultuur van ALLE moslims in de wereld.

En dan moet je weten dat Molenbeek eertijds de sjiekere wijk van Brussel was. Het klootjesvolk leefde binnen de middeleeuwse stadsring, degenen die het zich door vlijt, erfenis of intelligentie konden veroorloven lieten -voor die tijd dan toch, we spreken hier ca. 1900-comfortabele en ruime woningen bouwen aan de rand van de Molenbeek, een rustig klaterend watertje volop aan de rand van de stad.
Die belle epoque woningen zijn nu dus infecte krotten, bewoond en uitgewoond door niemand weet hoeveel zwarten en Arabieren . Sinds 1900 zijn we er dus op achteruit gegaan, niet vooruit.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jan 10, 2019 2:39 pm

PS-burgemeester Moureaux na de rellen in Molenbeek: "Als wij geen feest organiseren, maken de jongeren hun eigen feest."

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Berichtdoor mercator » Do Jan 10, 2019 3:41 pm

Ariel schreef:PS-burgemeester Moureaux na de rellen in Molenbeek: "Als wij geen feest organiseren, maken de jongeren hun eigen feest."

Een paar eeuwen vroeger organiseerde de overheid ook openbare feestelijkheden, onthoofdingen , martelingen en brandstapels mss is het zoiets dat de Molenbeekse moslims wat van hun verveling afhelpt ?
Die madame Catherine Moureaux is de dochter van haar vader Philippe Moureaux, ook burgemeester van Molenbeek en pas gestorven als "groot links intellectueel". De Belgische politiek gaat meer en meer volgens dynastieën. Zij wordt letterlijk op handen gedragen door haar Islamitische kiezers.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jan 14, 2019 2:09 pm

Brusselse ex-agent: ‘Radicale islam in opmars’

“Meer en meer moslims worden strenger in hun beleving van de islam.” Dat zegt Hamid Benichou, een Brusselse ex-agent, in een interview met La Libre Belgique.

Hamid Benichou heeft een carrière van zo’n dertig jaar als wijkagent in de politiezone Brussel-Noord achter de rug. In een interview met La Libre blikt hij terug op de nieuwjaarsrellen in Molenbeek. “De gemeente en de politie kennen het terrein. Ze hadden daarop moeten anticiperen”, zegt de gepensioneerde wijkagent.

“Die jongeren, die soms tien tot zestien jaar zijn, vinden dat Nieuwjaar niet hun feest is, maar dat van anderen.” Volgens Benichou zit er een “dosis religie in het maatschappijbeeld van die jongeren, een onderscheid tussen wat islamitisch en goed is, en wat niet islamitisch en slecht is.”

De ex-agent vindt dat de ouders een gebrek aan verantwoordelijkheidszin hebben. “De ouders geven niets mee over respect voor anderen, maar binnen families leggen ze wel het verschil tussen haram en halal uit.”

'Opkuis Brusselse imams'
Naar eigen zeggen neemt het moslimfundamentalisme toe in Brussel. “Meer en meer moslims worden strenger in hun beleving van de islam”, aldus Benichou. “Voor hen is halal een zesde gebod van de koran geworden. Binnenkort zouden ze daar nog polygamie aan kunnen toevoegen, aangezien dit couranter wordt. In hun ideologie zijn ze salafisten, moslims voor wie Nieuwjaar haram is en alcohol in cafés verboden moet worden.”

De radicaalislamitische boodschappen worden volgens Benichou niet alleen via sociale media verspreid, maar ook binnen families en moskeeën. Hij pleit daarom voor een “opkuis bij de Brusselse imams.”

“Hun verbaal geweld, onder meer tegen vrouwen, neemt meer en meer plaats in de maatschappij”, zegt hij in het interview. “De politie, verenigingen en burgers weten en zien dat. Maar wie durft hen erop aan te spreken?”

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 25, 2019 1:57 am

Advocaat bewusteloos geslagen vlak bij Brussels justitiepaleis

Een advocaat is woensdagavond bewusteloos geslagen door “drie jongeren” toen hij in zijn auto wilde stappen vlak bij het Brusselse justitiepaleis. Dat meldt Bxl1.

Meester Philippe Marcus-Elmons had net zijn kabinet in de Wolstraat verlaten en wilde in zijn wagen stappen, toen hij een zware slag tegen het achterhoofd kreeg. De man viel bewusteloos neer, waarna de daders op hem bleven schoppen. Zelf herinnert de man zich niets van de feiten.

Een buurtbewoonster was getuige van de agressie en meldde zich bij de politie. Volgens de vrouw werd Marcus-Elmons aangevallen door “drie jongeren tussen 16 en 18 jaar”. Over hun motieven is niets bekend. Er werden geen bezittingen van de advocaat gestolen. De politie is een onderzoek gestart.

Marcus-Elmons liep een gapende hoofdwonde en een gebroken kuitbeen op. Volgens Bxl1 is de man vooral verbaasd dat niemand tussenbeide is gekomen. In de omgeving van het justitiepaleis gelden momenteel namelijk strenge veiligheidsmaatregelen door het proces over de aanslag op het Joods Museum.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Feb 28, 2019 12:40 pm

Met bomgordel voorbij security: controle Brussels Airport zo lek als een zeef

Op Brussels Airport is een zogenaamde ‘mystery passenger’, die wordt ingezet om de veiligheid te testen, probleemloos voorbij de security gekomen met een nagemaakte bomgordel om z’n middel. Later wist hij ook een mes langs de beveiliging te krijgen.

,,Het incident werd gemeld bij minister van Mobiliteit François Bellot. Vijf maanden later wachten we nog steeds op concrete maatregelen”, zegt vakbondsman Bart Neyens (ACOD).

,,Op 1 oktober vorig jaar werd me gevraagd om te proberen voorbij de veiligheidscontrole te geraken met een nagemaakte bomgordel”, zegt de mystery passenger, die zwijgplicht heeft en daarom anoniem getuigt. ,,De gordel zag er erg geloofwaardig uit, met draadjes, een detonator en een stof die dezelfde dichtheid had als echte explosieven. Ik droeg hem met een elastische klittenband rond mijn middel. Toen ik gefouilleerd werd, deed ik me voor als buitenlandse passagier die geen Nederlands sprak. Ik gebaarde dat ik last had van m’n rug en liet uitschijnen dat ik een soort van harnas droeg. Tot mijn grote verbazing mocht ik doorlopen.” En daar stopt het niet. ,,Diezelfde dag heb ik de security ook tot twee keer toe omzeild met een valse personeelsbadge én kon ik ongemerkt een mes meesmokkelen.’’

Ontmaskeringspercentage
De controle is de verantwoordelijkheid van G4S. Die privéfirma zet in Zaventem 850 à 900 mensen in om de veiligheid van de terminals te garanderen en de passagiers te screenen. Die procedures worden regelmatig gecontroleerd door het Directoraat-Generaal Luchtvaart, dat daarvoor onder meer mystery passengers inzet. Er wordt gemikt op een ‘ontmaskeringspercentage’ van 70%, maar dat doel wordt zelden gehaald, zo blijkt uit grafieken die we konden inkijken.

Deze week deed zich opnieuw een merkwaardig incident voor op de luchthaven. Een West-Vlaamse sportschutter ontdekte pas bij aankomst op Gran Canaria dat er nog een kogel in zijn handbagage zat. ,,Vreemd genoeg ben ik zomaar door de veiligheidspoortjes geraakt.” Brussels Airlines zegt de zaak te onderzoeken.

mercator

Berichtdoor mercator » Do Feb 28, 2019 12:53 pm

Je moet weten dat de meeste van die "beveiligers" en bagagedragers op Zaventem Marokkanen en Turken zijn. Meestal zijn ze aan het staken maar als ze werken is het ook niet je dat blijkbaar. De arbeidsethiek van moslims is zo al beneden nul en daar komt nog bij dat ze grote achting en bewondering voor IS hebben . Het verbaast me erg dat ze zelf nog geen bom in een vliegtuig gesmokkeld hebben.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Feb 28, 2019 2:28 pm

mercator schreef:Je moet weten dat de meeste van die "beveiligers" en bagagedragers op Zaventem Marokkanen en Turken zijn.

:smile7: Dat wekt niet echt vertrouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 13, 2019 2:16 pm

‘Situatie in busstation Brussel-Noord escaleert’

De chauffeurs van De Lijn zijn de situatie in Brussel-Noord ‘kotsbeu’. Een gesprek met de directie liep gisteren op niets uit. ‘Wij willen geen nepmaatregelen meer.’

Afbeelding

Volgens de chauffeurs van De Lijn is de situatie in het busstation van Brussel-Noord de laatste weken geëscaleerd. ‘Onze mensen spreken van vechtpartijen tussen transmigranten onderling. Het station is één grote vuilnisbelt geworden’, zegt Marcel Conters (ACOD). ‘We hebben ook gehoord dat er mensen aan tbc lijden, wat dan weer voor onze chauffeurs zeer gevaarlijk is. De sanitaire omstandigheden zijn ontoelaatbaar.’

Eddy Bronselaer (ACV) vult aan: ‘De urine stroomt er letterlijk in beken. De geurhinder is niet te harden. Chauffeurs worden lastiggevallen voor geld of sigaretten.’

De vakbonden liepen gisteren boos weg van het overleg met de directie van De Lijn, omdat het bedrijf volgens hen niet met oplossingsgerichte antwoorden komt. De drie vakbonden dienden ook een stakingsaanzegging in.

‘We willen binnen de tien dagen een nieuwe vergadering, waar de directie met concrete oplossingen moet komen en onze mensen niet langer afwimpelt’, zegt Conters. ‘Voor onze mensen is de maat vol. Als er niets gebeurt, gaan wij staken. Ik zal onze chauffeurs niet kunnen tegenhouden. Iedereen is de situatie kotsbeu. Wij willen geen nepmaatregelen meer.’

Bronselaer is milder: ‘De stakingsaanzegging is vooral een drukkingsmiddel. We hebben niet de intentie onmiddellijk te gaan staken.’ De Lijn heeft ‘alle begrip’ voor de onvrede, zegt woordvoerder Annemie Truyens. ‘De toestand aan het Noordstation is lamentabel. Alle maatregelen ten spijt is er nog altijd geen aanvaardbaar niveau van veiligheid en hygiëne.’ 

Maar De Lijn zegt dat ze vooral afhankelijk is van andere instanties, zoals het Brussels Gewest of de federale regering. ‘We betreuren ook dat reizigers onder een staking zouden lijden.’

Enkele weken geleden heeft het Brussels Gewest een ruimte ingericht waar transmigranten kunnen verblijven en overnachten. Er vinden ook voedselbedelingen plaats. Maar die nieuwe ruimte is geen verbetering, vinden de chauffeurs. Ook De Lijn geeft aan dat die ruimte ‘alleszins niet de oplossing is gebleken’.

Het Gewest vindt aanpassingswerken aan het busstation op dit moment niet opportuun. Het CCN-gebouw, waar het busstation deel van uitmaakt, wordt binnenkort verkocht. ‘We kunnen alleen roeien met de riemen die we hebben’, zegt Jo De Witte, woordvoerder van minister-president Rudi Vervoort (PS).

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 13, 2019 2:25 pm

Brussels Gewest: 'Probleem Brussel-Noord gevolg van desinvestering

Afbeelding

De bushalte van De Lijn in het CCN-gebouw aan Brussel-Noord blijft de gemoederen beroeren. Er verblijven al maanden transmigranten, en dat zorgt volgens de vakbond voor overlast en een onhygiënische situatie. Het Brusselse Gewest, officieel bevoegd voor het CCN-gebouw, schuift de kaart door naar het federale niveau.

'Het blijft een uitzonderlijke en zeer complexe situatie. Er is een totale desinvestering vanop het federaal niveau wat betreft de politie in het Noordstation, hoewel dat hun bevoegdheid is', laat woordvoerster van Rudi Vervoordt (PS) Lidia Gervasi weten.

Transmigranten slapen in een voor hen voorziene ruimte in het Noordstation, maar dat zorgt voor overlast en een gebrek aan hygiëne. Volgens het kabinet Vervoort blijft hun vraag aan het federale niveau voor een oriëntatie- of opvangcentrum voor de migranten onbeantwoord. 'Het gewest stelt alles in werking om alles zo goed en veilig mogelijk te laten verlopen, maar we kunnen de gebreken van een ander niet constant compenseren', aldus Gervasi.

Verplaatsing van de bushalte

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) kondigde eerder aan dat hij De Lijn gevraagd heeft om de bushalte weg te halen uit het station Brussel-Noord. Het is de bedoeling tijdelijke haltes in te richten vlakbij, aan het Noordplein. Daar is eigenlijk de toestemming voor nodig van het Brussels Gewest, maar daar wil Weyts niet op wachten. Een verplaatsing lijkt echter nog niet voor meteen. 'We zitten volgende week, dinsdag, samen met de vakbonden om te bekijken hoe we dat gaan aanpakken', aldus een woordvoerster van De Lijn. De bonden dienden na een mislukt overleg met de directie een stakingsaanzegging in.

De vakbonden klagen de onhygiënische en onveilige situatie aan voor de chauffeurs. ‘Onze mensen spreken van vechtpartijen tussen transmigranten onderling. Het station is één grote vuilnisbelt geworden’, zei Marcel Conters (ACOD) gisteren aan De Standaard. ‘We hebben ook gehoord dat er mensen aan tbc lijden, wat dan weer voor onze chauffeurs zeer gevaarlijk is. De sanitaire omstandigheden zijn ontoelaatbaar.’

Het Brussels Gewest is eigenaar van het CCN-gebouw, maar zal dat binnenkort verkopen en doet er dus geen aanpassingen meer aan. Het Brussels Gewest had eerder wel een ruimte ingericht voor de transmigranten, en voedselbedeling georganiseerd, maar dat hielp de situatie volgens de vakbonden amper vooruit.

'Geen visitekaartje voor De Lijn'

'De Vlaamse overheid wil twee miljoen euro investeren om de site te verbeteren, maar daarvoor moeten we nog veel obstakels overwinnen', legt Weyts' woordvoerder Michaël Devoldere uit. 'Wat we nu kunnen doen, is de haltes weghalen uit de donkere spelonken. De openheid van het plein heeft een milderend effect. Hoe dan ook moeten de transmigranten daar weg, we roepen de federale regering nogmaals op om daar werk van te maken.'

De situatie is tijdelijk, maar hoe lang de haltes naar buiten worden verplaatst, is onduidelijk. 'Hopelijk is dit zo kort mogelijk nodig', aldus Devoldere. 'Hoe sneller de federale overheid er orde op zaken stelt, hoe beter. Sowieso is die donkere grot onder Brussel-Noord niet het meest aantrekkelijke visitekaartje voor De Lijn. We willen buiten aan het station een nieuwe terminal bouwen. Ons werk is gedaan, voor ons mag het vooruitgaan. In Brussel beweegt het dossier echter niet.' Waarom dat zo is, kan de woordvoerder van Weyts niet zeggen.

Eind vorig jaar werd de bushalte ook al eens tijdelijk verplaatst naar een andere locatie. Maar dat was geen ideale oplossing, bijvoorbeeld omdat de bussen stilstonden op een busstrook in de Vooruitgangsstraat. De politie dreigde toen met boetes. Na een week raakten De Lijn en het Brussels Gewest het eens over maatregelen om de toestand in het Noordstation te verbeteren en keerden de bussen terug. Eerder bleek al dat de vooruitgang onvoldoende was voor de chauffeurs.

De politiezone Brussel-Noord liet al weten de verkeerssituatie nauwlettend op te volgen bij een eventuele verplaatsing van de bushalte. 'Zoals bij elke operatie zullen we eerst zien hoe de testfase verloopt en blijven we de situatie analyseren om bij te grote verkeershinder alsnog repressief op te treden', laat de politiewoordvoerder weten.

Terug naar “België - Vlaanderen”