Jihad heeft niks met islam te maken!

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Apr 08, 2013 1:14 am

en de syrie-gangers doen dit uit rechtvaardigheidsgevoel!

niet kijken met een volle maag (gevaar voor maagkrampen en :wot: ):
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... zevendedag
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Manon

Re: Jihad heeft niks met islam te maken!

Berichtdoor Manon » Ma Apr 08, 2013 2:06 am

Meer erkende moskeeën om radicalisering tegen te gaan'
zondag 07 april 2013, 14u31
Bron: vrt

.Burgemeester Bart Somers pleit in ‘De zevende dag' op Eén voor een expertisecentrum dat burgemeesters adviseert hoe ze moeten omgaan met radicaliserende jongeren. Mohamed Achaibi van de moslimexecutieve vraagt dat er werk gemaakt wordt van meer erkende moskeeën om de radicalisering aan te pakken.

De burgemeester van Mechelen trok eerder al aan de alarmbel omdat verschillende Vlaamse jongeren blijken mee te vechten met de rebellen in Syrië. Er wordt gesproken over 70 à 80 jongeren, maar er zijn geen officiële cijfers.

‘Of het er nu 70, 80 of 100 zijn, maakt eigenlijk niet zo veel uit', aldus Somers. ‘We moeten het probleem ernstig nemen.' Hij wil meer middelen voor het lokale niveau. ‘Ik stel vast dat er een groot verschil is tussen de knowhow die onze inlichtingendiensten hebben en de doorstroming naar het lokale niveau. De informatieoverdracht naar de burgemeesters loopt nog niet zoals het hoort.'

Hij wil dat minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) een centrum opricht om het probleem aan te pakken. ‘De burgemeester heeft nu geen instrumenten om daar op een goede manier preventief mee om te gaan. Wat er zou moeten gebeuren, is dat er een expertisecentrum komt dat burgemeesters die geconfronteerd worden met gevaarlijk radicalisme, informeert op een goede manier en hen ondersteunt met een integrale aanpak, die zowel repressief als preventief is.'

Kanonnenvlees

Volgens Somers moet aan de jongeren gezegd worden dat ze ‘een fout maken'. ‘We moeten hen duidelijk maken dat de stap om in een ander land te gaan vechten als kanonnenvlees, een heilloos pad is.'

In het debat kwamen ook de achterliggende redenen aan bod die de jongeren overtuigen om naar Syrië te trekken. Volgens professor internationaal recht Rik Coolsaet wordt daarbij te veel de nadruk gelegd op religie. ‘De grote meerderheid weet het eigenlijk ook niet. Ze gaan uit een soort van onrechtvaardigheidsgevoel. Ze zijn het slachtoffer, want ze worden gebruikt als kanonnenvlees.'

Filip Dewinter (Vlaams Belang) ziet het anders. ‘Het fundamentele probleem is de radicalisering van de islam, die jongeren zijn maar een teken aan de wand', zei hij. ‘Die jongeren die naar Syrië gaan om als jihadi te vechten, daar gaat een heel proces van radicalisering aan vooraf en daar grijpt de overheid niet in.'

Moskeeën

Dewinter heeft het over recrutering in moskeeën en op het internet en Facebook, waartegen zou moeten worden opgetreden. Volgens Coolsaet is er geen sprake van grootschalige rekrutering. Ook van Mohamed Achaibi krijgt de Vlaams Belanger de wind van voren. ‘U zaagt al jaren aan diezelfde boom, meneer Dewinter. De islam is erkend in België. Als u dat niet wil, moet u dat zeggen.'

Achaibi zei ook dat de moskeeën willen helpen bij de opvang van jongeren die terugkeren uit Syrië. ‘Iedereen krijgt er mee te maken, ook de moskeeën', aldus Achaibi. ‘We moeten echt eens nadenken hoe we dat kunnen aanpakken. Wij zijn verantwoordelijk voor de erkende imams en moskeeën. Met hen is een directe link. We moeten werk maken van meer erkenning van de moskeeën, zodat er een werkzame structuur is. Nu al leiden we imams op, geven we ze een vorming. Zo voorkomen we dat jongeren die keuzes maken.'

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 7_00531953

Allez, méér moskeeën méér geld geven en dan gaan ze niet meer ondergronds aan het sudden jihad syndroom lijden. Straffe toestanden!

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Apr 08, 2013 8:18 am

De reden dat ze gaan is niet religie.......maar..... moskeeen kunnen wel voorkomen dat ze gaan...... :nietverstaan:
Amorele atheistische nitwit

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Apr 08, 2013 8:41 am

Wat een heisa om niets. Er vallen per week meer slachtoffers in het verkeer dan een in een eeuw een paar incidentele fanatici in een vreemd land.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

King George

Berichtdoor King George » Ma Apr 08, 2013 9:12 am

Manon schreef:en de syrie-gangers doen dit uit rechtvaardigheidsgevoel!

Jihad heft niks met Islam te maken? Niet iedere Moslim is een Jihadi, maar wel alle Jihadi's zijn Moslim.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Apr 08, 2013 9:14 am

Monique schreef:De reden dat ze gaan is niet religie.......maar..... moskeeen kunnen wel voorkomen dat ze gaan...... :nietverstaan:

tja, ik vraag medan ook af waarom ze die mijnheer van de moslimoplichter executieve hebben uitgenodigd. Wat had hij er tenslotte mee te maken?

King George

Berichtdoor King George » Ma Apr 08, 2013 9:15 am

‘Of het er nu 70, 80 of 100 zijn, maakt eigenlijk niet zo veel uit', aldus Somers. ‘We moeten het probleem ernstig nemen.' Hij wil meer middelen voor het lokale niveau. ‘Ik stel vast dat er een groot verschil is tussen de knowhow die onze inlichtingendiensten hebben en de doorstroming naar het lokale niveau. De informatieoverdracht naar de burgemeesters loopt nog niet zoals het hoort.'

Hij wil dat minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) een centrum opricht om het probleem aan te pakken. ‘De burgemeester heeft nu geen instrumenten om daar op een goede manier preventief mee om te gaan. Wat er zou moeten gebeuren, is dat er een expertisecentrum komt dat burgemeesters die geconfronteerd worden met gevaarlijk radicalisme, informeert op een goede manier en hen ondersteunt met een integrale aanpak, die zowel repressief als preventief is.'

Toch is "Die zien we nooit meer terug!" de effectiefste oplossing.
Laatst gewijzigd door King George op Ma Apr 08, 2013 11:33 am, 2 keer totaal gewijzigd.

King George

Berichtdoor King George » Ma Apr 08, 2013 9:18 am

Kanonnenvlees

Volgens Somers moet aan de jongeren gezegd worden dat ze ‘een fout maken'. ‘We moeten hen duidelijk maken dat de stap om in een ander land te gaan vechten als kanonnenvlees, een heilloos pad is.'

In België achterblijven is heilloos voor België. Zie Die zien we nooit meer terug!

In het debat kwamen ook de achterliggende redenen aan bod die de jongeren overtuigen om naar Syrië te trekken. Volgens professor internationaal recht Rik Coolsaet wordt daarbij te veel de nadruk gelegd op religie. ‘De grote meerderheid weet het eigenlijk ook niet. Ze gaan uit een soort van onrechtvaardigheidsgevoel. Ze zijn het slachtoffer, want ze worden gebruikt als kanonnenvlees.'

En daar hebben we die slachtofferol weer.

Filip Dewinter (Vlaams Belang) ziet het anders. ‘Het fundamentele probleem is de radicalisering van de islam, die jongeren zijn maar een teken aan de wand', zei hij. ‘Die jongeren die naar Syrië gaan om als jihadi te vechten, daar gaat een heel proces van radicalisering aan vooraf en daar grijpt de overheid niet in.'

Filip Dewinter heeft gelijk.
Laatst gewijzigd door King George op Ma Apr 08, 2013 9:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Apr 08, 2013 9:19 am

Milquet heeft al laten weten dat ze geen expertisecentrum wil oprichten. Niks aan het handje.

King George

Berichtdoor King George » Ma Apr 08, 2013 9:20 am

Er is dus geen radicaliseringsprobleem? Net als dat er in Nederland geen Marokkanenprogleem is?

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Apr 08, 2013 9:20 am

Sommige mensen wens ik echt besneden dochters en kleindochters toe: Coolsaet is er één van.

Die vond ook dat Al quada niet bestond/bestaat.

Moge zijn zonen bekeerd worden.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Apr 08, 2013 9:29 am

King George schreef:

Jihad heft niks met Islam te maken? Niet iedere Moslim is een Jihadi, maar wel alle Jihadi's zijn Moslim.

Ik hoop dat ik helemaal verkeerd zit, maar tot nu toe ben ik ervan overtuigd dat alle moslims jihadgenen hebben. Met als onderling verschil dat de een meer prikkels nodig heeft dan de ander om ze aan de praat te krijgen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Apr 08, 2013 9:50 am

Mercator heeft het ook gezien. Hij zou zulke zaken moeten vermijden want is slecht voor de gezondheid. Vieze ongeschoren moslims(moslim-executieve) ziet hij genoeg op straat, moet dat dan ook nog s op teevee ?

Ja ik heb het ook onthouden. De Syrië gangers zijn een soort ontwikkelingshelpers die niet tegen onrechtvaardigheid kunnen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Apr 08, 2013 9:52 am

Dhana schreef:Ik hoop dat ik helemaal verkeerd zit, maar tot nu toe ben ik ervan overtuigd dat alle moslims jihadgenen hebben. Met als onderling verschil dat de een meer prikkels nodig heeft dan de ander om ze aan de praat te krijgen.

Je zit niet verkeerd, door langdurige en herhaalde omgang met moslims ben ik dat te weten gekomen. Moslims die niet moorden en roven zijn gewoon luie moslims.

King George

Berichtdoor King George » Ma Apr 08, 2013 11:55 am

of ex-Moslims (van het opiaat Islam afgekickte Moslims) of dode Mosims. Soms denk ik wel eens: De beste Moslims tref je op de begraafplaats aan.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Apr 08, 2013 12:11 pm

Manon schreef:Sommige mensen wens ik echt besneden dochters en kleindochters toe: Coolsaet is er één van.

Ik wist ook niet wat ik zag. Je ziet beelden van rovende, schietende en vechtende moslims in Syrië en die achterlijke Coolsaet(een "expert") vertelt er doodleuk bij dat ze aan menslievendheid aan het doen zijn.

En heel de tijd de angstige vraag hoe kunnen we die arme jongens en meisjes terug halen? ter wijl de juiste vraag zou moeten zijn hoe zorgen we ervoor dat ze aub NOOIT meer terugkomen?

Maar geen nood, de in de moskeeën gaan de imams een opleiding volgen om die arme knapen te "deradicaliseren" :sheik:

op z'n kop

Berichtdoor op z'n kop » Ma Apr 08, 2013 12:47 pm

mercator schreef:
Manon schreef:Sommige mensen wens ik echt besneden dochters en kleindochters toe: Coolsaet is er één van.

Ik wist ook niet wat ik zag. Je ziet beelden van rovende, schietende en vechtende moslims in Syrië en die achterlijke Coolsaet(een "expert") vertelt er doodleuk bij dat ze aan menslievendheid aan het doen zijn.

En heel de tijd de angstige vraag hoe kunnen we die arme jongens en meisjes terug halen? ter wijl de juiste vraag zou moeten zijn hoe zorgen we ervoor dat ze aub NOOIT meer terugkomen?

Maar geen nood, de in de moskeeën gaan de imams een opleiding volgen om die arme knapen te "deradicaliseren" :sheik:

Ja dat is toch juist goed?
Ik bedoel als die islamisten (met de koran op zak) het bloedvergieten standaard inprinten bij kinderen, projecteerd het zich toch lekker weer op onze kinderen.
Juist door de afvalligen en zichtbare krankzinnigheid van de islamieten wordt de infidel lekker gemaakt met stromen van bloed, rijkdom, lust en plezier wederom.
Die afschuwelijke platen met piramides van schedels en prachtige tuinen horen gewoon standaard in de klas. Lijkt mij.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

Dhana

Berichtdoor Dhana » Di Apr 09, 2013 6:56 am

Zoals er geen eicel aan te pas komt bij conceptie.

Monique

Berichtdoor Monique » Di Apr 09, 2013 7:36 am

Dhana schreef:

Zoals er geen eicel aan te pas komt bij conceptie.

Afbeelding
Amorele atheistische nitwit

Manon

Berichtdoor Manon » Do Apr 11, 2013 8:29 pm

Heerlijk. Terzake van vanavond op Canvas.
Met Coolsaet (weeral) en Kris Luyckx de advokaat van de vader van Jejoen.

Verboden woorden zijn:
    islam
    moslims
    muzelmannen
    koran
    islamisme zelfs niet

Gebruik daarom
  • regime
    oppositie
    rebellen
    strijders
    radicalisatie

en als het niet anders kan
    Iraakse Jihadis
    Syrische Jihadis

(die laatste hebben dus ook niks met islam te maken).

Wie het woord islam/moslim/islamitisch terrorisme hoort, laat het me weten.

Het is werkelijk de moeite om eens te luisteren! Zelfs als het over het ronselen van die jonge kinderen gaat kan er enkel het woord "radicalisatie" vallen! niet te doen!
http://www.canvas.be/programmas/terzake

Manon

Berichtdoor Manon » Do Apr 11, 2013 9:42 pm

Gevonden op Facebook bij Professor Frank Thevissen:

De bekeerde moslim Denis 'Abdelkarim' Honing lichtte op 22 maart jl. bij Pauw & Witteman (Pauw en Witteman) toe waarom jongeren zich aangetrokken voelen om zich te mengen in de oorlog in Syrië.

Misschien meteen een prima suggestie voor pr...of. internationale betrekkingen, Rik Coolsaet om Denis eens uit te nodigen voor een gastcollege. De, zo blijkt, niet zo onderlegde professor in deze materie kan mogelijk wat opsteken van deze onderlegde bekeerling (met gevoel voor humor bovendien). Het kan Coolsaet, wie weet, een eerstvolgend genant, en vooral, onwetend optreden in De Zevende Dag of elders besparen.
Geluidsfragmenten: Pauw & Witteman (VARA), 22-03-2013 en De zevende dag (VRT) 07.04.2013.

http://www.facebook.com/home.php#!/fran ... group_id=0

(sorry, kan geen youtube meer linken, pc kaput)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Apr 11, 2013 9:47 pm

Grappig. icon_clap.gif Onderlegde bekeerling. Nou ja, humor heeft Dennis wel. Het is een jongen van de straat. Eerlijk is hij ook. Hij verteld wat de zuivere Islam is. Ik mag Dennis wel.

Dit is het filmpje wat je bedoelt Manon?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Apr 11, 2013 9:54 pm

yeps. Dankje Ariel. Ik laat hem morgens eens nakijken

----------------------------------------------------------------------------------------------

Zou Coolsaet betaald worden om net te doen alsof islam er niks mee te maken heeft?

Het is daar wel een heilige oorlog

Ruim een week geleden belde ik via skype met een oude studievriend van de universiteit van Damascus. Hij vecht momenteel bij een salafistische groepering in Syrië, coördineert de toestroom van buitenlandse strijders. Deze jihadi's komen overal vandaan: Tsjetsjenië, het Midden-Oosten en ook West-Europa. Naast hem, zei hij, zaten drie jongens uit de Kaukasus, voor wie hij een geleidebrief opstelde voor de Muhajerin-brigade, een gevechtsgroep die vrijwel uitsluitend uit buitenlanders bestaat. ‘De Syrische en de buitenlandse strijders zijn twee handen op één buik', sprak mijn vriend. ‘Ze slapen in onze woningen, eten aan onze tafel, trouwen met onze vrouwen.'

Daar gaat de eerste bewering in sommige media dat de bevolking in het noorden van Syrië eigenlijk niets moet hebben van deze buitenlandse strijders. Een tweede bewering die geen hout snijdt, is de claim van amateurpsychologen dat de moslims die naar Syrië afreizen ‘verwarde types' zijn, die eigenlijk door de overheid moeten worden beschermd. Deze jongeren zijn mogelijk beïnvloed door radicale imams of dito internetfora, maar hen collectief afschrijven als niet goed bij hun hoofd is werkelijk arrogant. Het gaat om diep religieuze jongeren die precies weten waar ze mee bezig zijn.

‘Het zijn juist betrokken jongeren die de ellende in Syrië niet langer kunnen verdragen en bereid zijn om daar hun leven voor te geven', proberen Europese moslims de keuze voor de jihad te verdedigen. Ik wil best meegaan in het idee dat deze jongeren het heel erg vinden wat er gebeurt in Syrië, maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal. Er vielen ook duizenden doden tijdens de opstand in Libië tegen Kadhafi. Maar daar ging niemand naartoe om mee te vechten.

Doden oké, maar niet bidden?

Waarom dan wel naar Syrië? Dat heeft te maken met het feit dat de machtsbasis van president Assad berust op de minderheid van de alawieten, een heterodoxe afsplitsing van de sjiitische islam. Alawieten houden er een afwijkende geloofsleer op na en nemen het niet zo nauw met de regels van de sharia. In de ogen van orthodoxe moslims zijn de alawieten daarom ongelovigen. De jihadisten in Syrië voeren dus niet alleen strijd tegen een repressieve overheid, maar vooral ook tegen een heidens regime. Hierbij geldt dat deze tweede opvatting misschien wel zwaarder telt dan de eerste.

Ik hoor het ook vaak genoeg bij moslims in mijn eigen omgeving in Nederland. ‘Bashar, oh die man in Syrië die zijn eigen volk vermoordt. Heel erg, hoor. Maar weet je wat pas echt erg is? Dat hij niet bidt.'

Dit gaat er bij niet-gelovige Europeanen misschien moeilijk in en daarom zoeken zij naar sociologische verklaringen. Maar waarom eigenlijk? Als een moslim hier zegt dat hij vecht voor zijn religie, dan geloof ik hem. Dit is de jihad, de individuele plicht (fard ‘ayn) van iedere moslim om zich te verdedigen als hij wordt aangevallen door niet-moslims. En als hij daar om wat voor reden niet toe in staat is, dan is het de taak van zijn geloofsgenoten om hem in die strijd te helpen. Dat is binnen de islam geen wereldvreemd gedachtegoed.

Geloven oké, maar doden?

Het enige wat je deze jihadi's kunt verwijten, is een beperkt begrip van het conflict. Wie de oorlog in Syrië terugbrengt tot een heilige strijd van onderdrukte moslims tegen een ongelovig of sjiitisch regime, doet geen recht aan de complexiteit ervan. Vorige week nog hoorde ik het verhaal van iemand die naar Libanon was gevlucht om zijn dienstplicht te ontlopen. Hij had geen kant gekozen in het conflict, maar hij kon ook niet langer in Syrië blijven. Enkele weken geleden had het leger een groep jongens uit zijn dorp tegen hun wil mee genomen, om te vechten aan de kant van het regeringsleger. Ze reden in bussen naar het front. Drie dagen later kwamen die bussen weer terug, nu gevuld met de lijken van diezelfde jongens.

Hoe zeer Europese jihadstrijders ook oprecht geloven dat zij het woord van de Heer ten uitvoer brengen, zij zullen ook moeten beseffen dat zij verantwoording moeten afleggen voor het doden van mensen. Is het niet aan een regering hier of aan hun eigen geweten, dan toch in ieder geval aan een hogere macht. Een macht overigens, die volgens beide kampen in het conflict aan hun kant staat.

Maarten Zeegers is schrijver van 'wij zijn Arabieren, portret van ondoordringbaar Syrië.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 0_00536039

----------------------------------------

Het is omdat ze duidelijk beginnen te liegen en taqqyah praktijken beginnen uit te voeren, dat ik vrees dat we ons ernstige zorgen moeten maken! Dit conflict kan m.i. elk moment ook in Europa uitbarsten.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Apr 11, 2013 10:04 pm

Manon schreef:
Het is omdat ze duidelijk beginnen te liegen en taqqyah praktijken beginnen uit te voeren, dat ik vrees dat we ons ernstige zorgen moeten maken! Dit conflict kan m.i. elk moment ook in Europa uitbarsten.

Dat moet dan maar. Het grootste gros van Belgen en Hollanders interesseert het niet dat hun kleinkinderen straks de puinhopen van Islam mogen opruimen. En omdat ze het hun kinderen 'gunnen' vind ik het niet meer dan eerlijk dat ze zelf ook kennis maken met de zuivere Islam.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Apr 11, 2013 10:09 pm

Ariel schreef:
Manon schreef:

Dat moet dan maar. Het grootste gros van Belgen en Hollanders interesseert het niet dat hun kleinkinderen straks de puinhopen van Islam mogen opruimen. En omdat ze het hun kinderen 'gunnen' vind ik het niet meer dan eerlijk dat ze zelf ook kennis maken met de zuivere Islam.

Als het zo door gaat is er straks geen puinhoop op te ruimen omdat onze nazaten zo ver zijn gebrainwashed dat ze met liefde op die puinhoop wonen en hem nog groter maken ook. We mogen wel beginnen met een mega databank aan te leggen willen die kinderen ooit nog iets te zien krijgen over hoe het toen werkelijk was.

Terug naar “België - Vlaanderen”