Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door Ariel »

Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen, zo blijft uit een onderzoek van de KU Leuven.

Hoewel jongvolwassenen in Vlaanderen van alle leeftijdsgroepen het minst negatief staan tegenover vreemdelingen, heerst ook bij hen "heel wat achterdocht" jegens allochtonen. Dat staat in De Standaard en Het Nieuwsblad na een onderzoek door de Leuvense professoren Koen Abts en Marc Swyngedouw.

De professoren vroegen een kleine 500 jongvolwassenen, tussen 18 en 35 jaar, "hoe ze tegenover de migrant en de islam staan". Uit de antwoorden blijkt dat de jeugd duidelijk worstelt met de multiculturele samenleving.

"Eén op de vier jongvolwassenen beschouwt migranten als onbetrouwbaar, twee op de vijf zien migranten als een culturele bedreiging en de helft van de jongvolwassenen noemt migranten een bedreiging voor de sociale zekerheid", luidt het.

Vooral de islam lijkt de grootste motor achter die wijdverspreide achterdocht. "Meer dan de helft van de jongeren is van mening dat de islamitische landen zich tegen Europa zullen keren als het erop aankomt, en is meer dan 40 procent ervan overtuigd dat de islamitische waarden een bedreiging vormen voor Europa."

Ook opmerkelijk: hoe ouder iemand wordt, hoe negatiever de houding tegenover alles wat vreemd lijkt. (Belga/EE)

http://www.knack.be/nieuws/belgie/vlaam ... 36449.html
Vlaamse jongeren staat nog wat te wachten als ze wat ouder zijn. Zij zijn de werkelijk slachtoffers van onze hedendaagse leiders.
Goed dat de jeugd ondanks de linkse indoctrinatie toch nog voor zich zelf kunnen denken. Maar hoelang nog. Een volgende generatie zal nog meer gewend zijn aan de multiculturele samenleving, en onze vrijheid niet meer kennen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door Schepsel! »

Het zou ook raar zijn als dit niet zo was! Ik ben ongetwijfeld niet de enige die willekeurig door kansenparels is uitgescholden of lastiggevallen. Ik ben ook ongetwijfeld niet de enige die het is opgevallen dat er een soort fundamentele houding is van ''wij horen niet bij jou en jij niet bij ons''-houding bij met name Marokkanen (ik heb andere ervaringen met sommige andere moslims. Enig verschil per land/cultuur. Afrikaanse moslims zijn vaak wat opener? (Somalische meisjes, Soedan)).

Daarnaast zie je -onbewust- toch een soort patronen. Dat de hele denkwijze fundamenteel anders is of vaak anders is dan bij ons! Dat veel dingen die ze zeggen en doen überhaupt niet eens in ons opkomen en dat veel ervan huiveringwekkend of bizar is.

Bijvoorbeeld laatst nog, zei S tegen mij, nadat ze door de periferie van Amsterdam was geweest, dat het misschien hard klinkt, maar als je zo'n hekel hebt aan Nederlanders dan GA je toch gewoon?

Ze zijn lang niet allemaal PVV, beslist niet. Maar die afstand, die scheiding, voelt iedereen.
(^v^)
orfeus
Berichten: 86
Lid geworden op: do aug 25, 2011 4:36 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door orfeus »

Bijvoorbeeld laatst nog, zei S tegen mij, nadat ze door de periferie van Amsterdam was geweest, dat het misschien hard klinkt, maar als je zo'n hekel hebt aan Nederlanders dan GA je toch gewoon?
Ik vind dat zij het ons kwalijk nemen dat wij anders zijn dan hen ... (of zie ik dat verkeerd?) en dat het slechts een kwestie van tijd is tot zij in de meerderheid zullen zijn. Ik zou dus zeggen beperk kinderbijslag...
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Het verwondert mij niks. Ik heb 2 jaar in Antwerpen gestudeerd en ik heb de smerige blikken, de haatdragende houding en een aantal keer ook het ongepaste gedrag van allochtonen met mijn eigen ogen gezien. Ik ben ook getuige geweest van allochtone jongeren die een jong autochtoon meisje beledigden en belaagden. Ik ben er tamelijk zeker van dat veel jongeren negatieve ervaringen hebben gehad met allochtonen, en dat het daarom een wonder zou zijn als ze geen achterdochtige houding zouden aannemen.

Maar dat veranderd daarom nog niet veel aan het stemgedrag van jongeren.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re:

Bericht door Manon »

KevinB schreef:Het verwondert mij niks. Ik heb 2 jaar in Antwerpen gestudeerd en ik heb de smerige blikken, de haatdragende houding en een aantal keer ook het ongepaste gedrag van allochtonen met mijn eigen ogen gezien. Ik ben ook getuige geweest van allochtone jongeren die een jong autochtoon meisje beledigden en belaagden. Ik ben er tamelijk zeker van dat veel jongeren negatieve ervaringen hebben gehad met allochtonen, en dat het daarom een wonder zou zijn als ze geen achterdochtige houding zouden aannemen.

Maar dat veranderd daarom nog niet veel aan het stemgedrag van jongeren.
Een buurmeisje van me durfde niet meer in antwerpen naar de cinema omdat de uitgang volledig geblokkeerd werd door Mocro's en de meisjes constant bepampeld en betast werden als de de cinema wilden verlaten; Ze hadden op den duur wel een zij-ingang gevonden waarbij ze dan zonder mocro's naar buiten konden. Leuke dingen voor de mens.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door Mahalingam »

In Allahstan hebben de vrouwen nog een officieele aparte ingang bij van alles, ook bij cinema's.
In Allahstan zitten de vrouwen ook exclusief achterin de bus. Daar worden ze dan niet lastig gevallen.
Maar aangezien we hier sexe-gelijkheid hebben zitten we nu met een probleem.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door Ozes »

Schepsel! schreef:
Ze zijn lang niet allemaal PVV, beslist niet. Maar die afstand, die scheiding, voelt iedereen.
Helaas niet. Er heerst zo'n enorm taboe op het stemmen op Wilders.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Re:

Bericht door Ozes »

circe schreef:
KevinB schreef:Het verwondert mij niks. Ik heb 2 jaar in Antwerpen gestudeerd en ik heb de smerige blikken, de haatdragende houding en een aantal keer ook het ongepaste gedrag van allochtonen met mijn eigen ogen gezien. Ik ben ook getuige geweest van allochtone jongeren die een jong autochtoon meisje beledigden en belaagden. Ik ben er tamelijk zeker van dat veel jongeren negatieve ervaringen hebben gehad met allochtonen, en dat het daarom een wonder zou zijn als ze geen achterdochtige houding zouden aannemen.

Maar dat veranderd daarom nog niet veel aan het stemgedrag van jongeren.
Een buurmeisje van me durfde niet meer in antwerpen naar de cinema omdat de uitgang volledig geblokkeerd werd door Mocro's en de meisjes constant bepampeld en betast werden als de de cinema wilden verlaten; Ze hadden op den duur wel een zij-ingang gevonden waarbij ze dan zonder mocro's naar buiten konden. Leuke dingen voor de mens.
Hopelijk staat zij wel open voor het stemmen op het VB.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door Manon »

Hopelijk staat zij wel open voor het stemmen op het VB.
Ze is jammer genoeg al een aantal jaren geleden overleden aan kanker. Maar ik geloof idd. dat ze voor VB stemden met het ganse gezin.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door Ozes »

circe schreef:
Hopelijk staat zij wel open voor het stemmen op het VB.
Ze is jammer genoeg al een aantal jaren geleden overleden aan kanker. Maar ik geloof idd. dat ze voor VB stemden met het ganse gezin.
Ah, wat een rotziekte is dat ook.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik zelf sta niet noodzakelijk volledig achter het hele VB-programma of achter alles wat de partij en haar mandatarissen verklaren, maar op het vlak van islamisering en immigratie zijn ze veruit de enige redelijke partij. Ze hebben ook nog een aantal andere zeer redelijke standpunten. Voor mij voldoende om achter het VB te staan, of er althans op te stemmen. Maar er heerst volgens mij nog steeds een serieus taboe op die partij. In het onderwijs en de media wordt ze in ieder geval niet al te best behandeld.

Kanker is inderdaad een afschuwelijke ziekte. Helaas is de ziekte nog steeds veel te vaak te sterk voor de medische wetenschap, hoe goed die ook is.
Laatst gewijzigd door KevinB op zo apr 06, 2014 1:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door mercator »

Grappig is dat al die onderzoekjes er a priori van uitgaan dat achterdocht naar allochtonen toe een negatief verschijnsel is. Terwijl het natuurlijk een heuglijke vaststelling is dat onze jongeren niet meer automatisch trappen in de linkse mei68 propaganda die ze op school en in de media opgedrongen krijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re:

Bericht door xplosive »

KevinB schreef:Kanker is inderdaad een afschuwelijke ziekte. Helaas is de ziekte nog steeds veel te vaak te sterk voor de medische wetenschap, hoe goed die ook is.
In het artikel Foods for Cancer Prevention staat :
Conclusion

A cancer prevention diet is one that is high in fiber, low in fat (especially animal fat), and includes generous portions of fruits and vegetables. It also minimizes or excludes alcohol. The best diets are pure vegetarian diets.
Voorkomen is beter dan genezen. Helemáál voorkomen kun je kanker op die manier waarschijnlijk niet, maar je kunt de kans op kanker daarmee waarschijnlijk wel sterk verlagen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door Mahalingam »

Ik denk dat een middenweg optimaal is. Immers ons gebit en ons spijsverteringssysteem zijn van een alleseter (omnivoor).

Zou het gaar maken van voedsel invloed hebben?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door xplosive »

We kunnen als omnivoren van alles eten, hetgeen niet wil zeggen dat we als omnivoren ook van alles moeten eten. Het zwaartepunt van de voeding zou, of je nou (veel) vlees eet of niet, afgaande op het artikel toch moeten liggen bij veel plantaardig voedsel. Hoeveel zouden we als omnivoren trouwens van nature verhoudingsgewijs überhaupt aan dierlijk voedsel hebben gegeten ten opzichte van plantaardig voedsel kun je je ook afvragen. In de praktijk blijkt "van nature" juist niet altijd optimaal te zijn. Anders waren alle holbewoners wel zonder uitzondering als honderdplusjarigen gestorven. Als ze vroeger de veertig jaar haalden was het al veel.
Laatst gewijzigd door xplosive op zo apr 06, 2014 4:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door King George »

Ook opmerkelijk: hoe ouder iemand wordt, hoe negatiever de houding tegenover alles wat vreemd lijkt. (Belga/EE)
Hoe ouder je wordt, hoe meer je tegen negatieve ervaringen met allochtonen bent aangelopen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door xplosive »

King George schreef:Hoe ouder je wordt, hoe meer je tegen negatieve ervaringen met allochtonen bent aangelopen.
Een goeie ! icon_thumbup.gif
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door KevinB »

xplosive schreef:We kunnen als omnivoren van alles eten, hetgeen niet wil zeggen dat we als omnivoren ook van alles moeten eten. Het zwaartepunt van de voeding zou, of je nou (veel) vlees eet of niet, afgaande op het artikel toch moeten liggen bij veel plantaardig voedsel. Hoeveel zouden we als omnivoren trouwens van nature verhoudingsgewijs überhaupt aan dierlijk voedsel hebben gegeten ten opzichte van plantaardig voedsel kun je je ook afvragen. In de praktijk blijkt "van nature" juist niet altijd optimaal te zijn. Anders waren alle holbewoners wel zonder uitzondering als honderdplusjarigen gestorven. Als ze vroeger de veertig jaar haalden was het al veel.
Met andere woorden, we moeten allemaal groenten en fruit knabbelen als konijnen en geen enkel plezier hebben van ons eten, of we gaan dood aan kanker of andere vieze ziektes. Genot = slecht. Vlees in het bijzonder is des duivels.

Ik heb het echt gehad met al die neo-puriteinen en voedselfascisten en hun gezeik!
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door xplosive »

KevinB schreef:Met andere woorden, we moeten allemaal groenten en fruit knabbelen als konijnen en geen enkel plezier hebben van ons eten,
Geen plezier? Dan heb jij zeker nog nooit uitgebreid bourgondisch veganistisch getafeld.
KevinB schreef:Genot = slecht.
Welnee.
KevinB schreef:Vlees in het bijzonder is des duivels.
Het richt op grote schaal vooral veel schade aan.
KevinB schreef:Ik heb het echt gehad met al die neo-puriteinen en voedselfascisten en hun gezeik!
Het zij zo.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door H.Numan »

xplosive schreef:Geen plezier? Dan heb jij zeker nog nooit uitgebreid bourgondisch veganistisch getafeld.
Ik doe niet anders. De hele dag konijnenvoer vreten. Walgelijk.
Sorry dat ik het zeg. Je kunt me niet harder straffen. Hooguit door extatisch en erg opvallend te genieten als ik me door die kwelling worstel.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door Schepsel! »

Extreem dierenleed afwijzen is natuurlijk wel wat anders dan ''genot bestraffen'' of iets in die trant. Dat zijn twee totaal verschillende onderwerpen.
(^v^)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door xplosive »

H.Numan schreef:
xplosive schreef:Geen plezier? Dan heb jij zeker nog nooit uitgebreid bourgondisch veganistisch getafeld.
Ik doe niet anders. De hele dag konijnenvoer vreten. Walgelijk.
Sorry dat ik het zeg. Je kunt me niet harder straffen. Hooguit door extatisch en erg opvallend te genieten als ik me door die kwelling worstel.
De Thaise keuken is niet de enige keuken ter wereld, hoor [icon_lol.gif]

Ik neem tenminste aan dat je niet alle alternatieve mogelijkheden die er op de wereld bestaan uitputtend hebt uitgeprobeerd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Schepsel! schreef:Extreem dierenleed afwijzen is natuurlijk wel wat anders dan ''genot bestraffen'' of iets in die trant. Dat zijn twee totaal verschillende onderwerpen.
Volgens mij ging het niet eens over dierenleed of over ethische overwegingen inzake het kweken, gebruiken en slachten van dieren voor menselijke consumptie. Dat is een lastig en controversieel maar misschien ook interessant onderwerp, waarvan ik me wel afvraag hoe prioritair het is, en het is ook niet waar het hier over ging. De reactie van Xplosive en mijn reactie daarop hadden volgens mij meer te maken met de gezondheidsaspecten van vlees en andere (dierlijke) voedingswaren. Met de 'voedselfascisten' in mijn bericht meende ik in ieder geval te verwijzen naar de moeilijke en controversiële relatie tussen voeding en gezondheid. Dierenactivisten zijn een hele andere, aparte kwestie.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ook jongeren staan achterdochtig tegenover allochtonen,

Bericht door xplosive »

Jouw reactie daarop vond ik hoe dan ook (ook als het puur en alleen om gezondheid gaat) toch wel een béétje vreemd. Ik snapte de relatie met "geen genot mogen hebben" tenminste totaal niet.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

xplosive schreef:Jouw reactie daarop vond ik hoe dan ook (ook als het puur en alleen om gezondheid gaat) toch wel een béétje vreemd. Ik snapte de relatie met "geen genot mogen hebben" tenminste totaal niet.
Nou, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat bepaalde groepen, waaronder diegenen die ik 'neopuriteinen' en 'voedselfascisten' heb genoemd, erop gebrand zijn om alles waar mensen van genieten of kunnen genieten, zij het nu alcohol, vlees, zuivel, producten met (veel) suiker en vet, wat dan ook, als slecht, ongezond et cetera te brandmerken. Het lijkt er tegenwoordig op dat zowat alles wat ook maar enigszins plezierig is slecht is, en anders krijg je er wel kanker van. Ik bespeur in heel wat zaken tegenwoordig een attitude die ingaat tegen plezier en genieten, en ik bespeur ook radicalisme en totalitaire tendensen in bepaalde groepen en bewegingen. Vandaar dat ik de termen puriteinen en fascisten gebruikte.
Plaats reactie