Terrorismeproces in België begonnen

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

Het terrorismeproces in België begonnen. Wie is deze neanderthaler ? Hij ziet er goed uit.
Afbeelding

Van de 46 zijn er slechts acht in persoon aanwezig: Fouad Belkacem (32), Hakim E. (22), Elias T. (24), Walid L. (23), Jejoen Bontinck (19), Mohamed E.Y. (30), Michaël Delefortrie (25) en El Ouazna N. (51). Die laatste liet aanvankelijk verstek gaan.
Nog 2 zijn vertegenwoordigd door een advocaat.
Onder grote mediabelangstelling en met zware veiligheidsmaatregelen is maandagochtend in Antwerpen het terrorismeproces begonnen tegen leden van de inmiddels opgedoekte radicaal islamitische organisatie Sharia4Belgium. De verdachten zouden onder meer jongeren hebben geronseld om te strijden in Syrië of daar zelf hebben gevochten.

Van de 46 beklaagden zijn er acht aanwezig in de rechtbank. Onder hen ook de leider Fouad Belkacem. Twee anderen laten zich door een advocaat vertegenwoordigen. De andere verdachten zijn nog in Syrië. Van enkelen wordt gevreesd dat ze zijn gedood.

Ook Syriëganger Jejoen Bontinck is verdachte in dit proces, al ziet het Openbaar Ministerie (OM) hem ook als slachtoffer. Bovendien heeft hij belastende verklaringen afgegeven over medeverdachten. Hij is dus eveneens kroongetuige.

Bontinck kwam in het nieuws omdat zijn vader probeerde hem eigenhandig uit Syrië te halen. Omdat de jongeman naar eigen zeggen weigerde te vechten in de frontlinie, werd hij gevangen gezet. Hij zou een cel hebben gedeeld met de later onthoofde Amerikaanse journalist James Foley. Bontinck ontsnapte en keerde terug naar België, waar hij werd opgepakt op verdenking van terrorisme.

Maandag komt alleen het OM aan het woord. Dinsdag is het de beurt aan de zogeheten burgerlijke partijen, personen die beweren schade te hebben opgelopen en een schadevergoeding eisen. De verdediging krijgt het woord op 8 oktober.

Volg hier het proces
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

Spannend verhaal van onze Belg Jejoentje...."Met zaklamp, slaapzak en 2.000 euro vertrok ik naar Syrië"
Spoiler! :
"Ik zocht op Wikipedia: 'Wat is islam?'"

De eerste keer dat Vlaanderen kennismaakt met de aparte voornaam 'Jejoen' is in maart 2010. De dan 15-jarige Jejoen Bontinck is één van de kandidaten in het VT4-programma 'Move Like Michael Jackson'. De Antwerpse jongen met een Belgische vader en een Nigeriaanse mama raakt niet tot in de finale, al is presentatrice Véronique De Kock onder de indruk van zijn danspasjes. Een dag later is iedereen Jejoen vergeten.

Jejoen krijgt die zomer een B-attest en moet van richting en van school veranderen. In dezelfde periode maakt zijn lief het uit na een relatie van drie jaar. Alles zit tegen. Jejoen heeft het vooral moeilijk door zijn liefdesverdriet.

Jejoen: "Een Marokkaans meisje stelde mij op school de vraag waarom ik mij niet zou bekeren tot de islam... Ik ben er meer over gaan opzoeken, onder andere op Wikipedia, meer bepaald onder de rubriek 'Wat is islam?' Toen heb ik beslist mij te bekeren."

Antwerpenaars die zich bekeren tot de islam, doen dat meestal in de moskee De Koepel in Borgerhout bij imam Suleyman Van Ael, zelf een bekeerling. De imam geeft Jejoen een micro en laat hem zijn getuigenis afleggen in een volle moskee. Hij is dan net zestien geworden.

Jejoen: "Ik was voor mijn bekering volledig anders. Ik ging uit en ik dronk alcohol, ik dacht niet aan geloof. Dat is sinds mijn bekering veranderd. Ik begon met vijf keer bidden. Tot nu toe heb ik nog geen enkele dag gehad dat ik het beu was."

Jejoen woont vlak bij het Antwerpse De Coninckplein, een buurt met veel Noord-Afrikaanse moslims. Vlakbij in de Dambruggestraat woont zijn jeugdvriend Azeddine, op 200 meter van het lokaal van Sharia4Belgium. Azeddine vraagt Jejoen mee naar een bijeenkomst van Sharia4Belgium, maar die wimpelt het aanbod af. In moskee De Koepel wordt Sharia4Belgium bestempeld als "extremistisch". Uiteindelijk gaat Jejoen op een zondag toch eens mee. "Uit nieuwsgierigheid en om Azeddine een plezier te doen", zegt hij.

"Zonder Belkacem was ik nooit naar Syrië gegaan"

Jejoen raakt bij Sharia4Belgium onmiddellijk in de ban van leider Fouad Belkacem.

Jejoen: "De wijze waarop Fouad Belkacem praat, is uniek. Niemand binnen Sharia4Belgium komt ook maar in zijn buurt. Fouad Belkacem is zonder meer mijn geestelijke leider. Zijn lessen werken als een spuit die je wordt toegediend. Je wordt volledig opgezogen door de organisatie en hun beweging. Zonder die invloed van Fouad Belkacem was ik nooit naar Syrië gegaan. Achteraf bekeken is Sharia4Belgium de mentale voorbereiding geweest voor de jihad in Syrië."

Het is de winter van 2011 en Sharia4Belgium ligt nog niet wakker van de massale straatprotesten in Syrië. De mannen hebben het te druk met de bekering van Antwerpen. Jejoen gaat regelmatig naar de lezingen van Belkacem en naar de gevechtstraining in het lokaal van Sharia4Belgium. Die wordt gegeven door gewezen bewakingsagent Ahmed Daoudi. De leden worden per sms verwittigd door bestuurslid Mohammed Bali: "Training van Ahmed om 20.30 in pand inshalah. Wees erbij dan kunnen we goed wa worstelen."

Jejoen Bontinck vecht en predikt mee. Dat gaat zeer ver. Op een dag trekt hij zelfs naar een Antwerpse speeltuin en maant de moslimkinderen aan hun geloof niet te verwaarlozen.

Jejoen doet ook vrijwilligerswerk en gaat dikwijls bidden voor mensen die ziek zijn of met een depressie kampen. Volgens de speurders gaat het hier om regelrechte duiveluitdrijvingen.

Jejoen: "Ik ben een paar keer bij duiveluitdrijvingen geweest. Ik heb nooit dingen gedaan waar mensen bij gewond geraakt zijn, zoals een geval in Antwerpen en Brussel waarbij een vrouw tijdens een duiveluitdrijving is omgekomen. Ik reciteerde verzen voor mensen en wou hen een beter gevoel geven. Ik heb daarvoor boeken van buiten moeten studeren. Ik deed dat zowel voor mannen als vrouwen. Toch vooral vrouwen. Ik ben geen vrouwengek, ik ben steeds door die vrouwen gecontacteerd."

Binnen Sharia4Belgium wordt er geroddeld dat Jejoen tijdens zijn duivelsuitdrijvingen zijn handen niet kan thuishouden en vrouwen bepotelt. Als het gerucht ook leider Fouad Belkacem bereikt, gooit die Jejoen buiten. Tien maanden voor hij naar Syrië zal vertrekken, is Jejoen niet meer welkom bij Sharia4Belgium. De advocaten van Belkacem zullen dit conflict op het proces breed uitsmeren. 'Hoe kon Belkacem Jejoen overtuigen om naar Syrië te gaan als hij hem bijna een jaar voor zijn vertrek zelf aan de deur heeft gezet?'

Tot ergernis van vader Dimitri Bontinck zit Jejoen vanaf dan meestal thuis voor de computer. Hij ziet niemand meer van Sharia4Belgium en gaat niet meer naar hun lokaal in de Dambruggestraat. Alleen met zijn beste vriend Azeddine spreekt hij wel eens af. Om te bidden blijft hij naar de moskee gaan. Hij heeft wel veel 'contact' met een alleenstaande vrouw. De vrouw verklaart aan de politie dat zij Jejoen leerde kennen tijdens een duiveluitdrijving - de zogenaamde roqia.

Verloofde F.: "Jejoen is bij mij thuis geweest voor roqia. Dit wil zeggen lezen uit de Koran voor zieke mensen om genezing te brengen. Ik was verdrietig omdat mijn vader net gestorven was. Wij voelden ons goed bij elkaar en we hebben ons heel snel verloofd. Voor ons gevoel waren we getrouwd, maar er is geen akte opgesteld. Jejoen was een soort imam. Hij wou altijd mensen helpen en genezen. Wij woonden niet echt samen, maar hij was wel bijna altijd bij mij. Hij vertelde mij dat hij een slechte band had met zijn vader."

Het is deze vrouw over wie vader Bontinck later zal zeggen dat zij zwanger is van Jejoen. "Zij verwacht zelfs een drieling", schreeuwt hij uit in de kranten.

F: "Neen, dit klopt niet. Dit heeft vader Dimitri Bontinck verzonnen. Ik heb dit ook gelezen. Toen ik hem daarover aansprak, zei hij mij dat hij dat had verzonnen om Jejoen terug te krijgen."

"Afspraak gemist door Burger King"

In Syrië is ondertussen het Vrije Syrische Leger opgericht en is de burgeroorlog in alle hevigheid losgebarsten. Op internet verschijnen filmpjes met mensonterende taferelen over de manier waarop president Assad zijn tegenstanders afmaakt. Bij Sharia4Belgium worden de filmpjes in groep bekeken en besproken. Ook Jejoen zit thuis en raakt in de ban van de video's op Facebook en YouTube. Hij krijgt het gevoel dat hij iets moet doen. Begin 2013 krijgt hij ineens telefoon van zijn vriend Azeddine die met een buitenlands nummer belt.

Jejoen: "Het nummer begon met + 963 .... Ik vroeg hem wie er al in Syrië was, hij zei 'iedereen'... Eén van de eerste namen die hij noemde was Abu Fallujah, Houssein. Hij zou mijn komst naar Syrië met hem bespreken, en dan zou hij me terugbellen. Twee dagen later belde hij terug, hij vroeg me hoeveel geld ik had en hij gaf me details hoe ik naar Syrië moest gaan."

Jejoen trekt naar de Decathlon voor een zaklamp, een slaapzak en wat warme kledij. Op 22 februari haalt hij zijn bankrekening leeg en vertrekt met 2.000 euro vanuit Schiphol naar Istanboel. Redouan, de broer van Azeddine, brengt hem naar de luchthaven.

Jejoen: "Ik heb op Schiphol afscheid genomen van Redouan en heb gezegd: 'Wie weet tot binnenkort, en anders is het tot in het hiernamaals.' Ik moest in Istanboel overstappen op een vlucht naar Adana. Die vlucht heb ik gemist omdat ik naar de Burger King ben gegaan. Daardoor ben ik ook de afspraak met twee Brusselse broeders die naar Syrië gingen misgelopen."

"Wat doede gij hier?"

Uiteindelijk komt Jejoen met de twee Brusselaars met de bus in Antakya aan, vlak bij de Turks-Syrische grens. Na een nacht in een grensdorp pikt een auto hen op. In de wagen zitten Houssein Elouassaki en Feisal Yamoun, twee kopstukken van Sharia4Belgium. De wagen rijdt naar een villa in Kafr Hamra, het hoofdkwartier van de Belgische, Nederlandse en Franse Syriëstrijders. Daar wordt hij in het plat Antwerps begroet.

Jejoen: "De eerste persoon die ik zag, was mijn goede vriend Mohamed Bali, die ondertussen gestorven is. Daarna kwam Azeddine met een brede glimlach op mij af: "Wat doede gij hier?"

Jejoen zal acht maanden in Syrië blijven. Wat hij er doet, probeert hij aanvankelijk geheim te houden. In de eerste ondervraging heeft hij het enkel over humanitaire hulp. "Ik heb vooral in een ziekenhuis gewerkt." Zoals overigens alle teruggekeerde Syriëstrijders beweren. Antwerpenaars Walid Lakdim, Mohammed El Youssoufi en Vilvoordenaars Elias Taketloune en Hakim Elouassaki, die net als Jejoen maandag terechtstaan, zeggen eveneens geen wapen te hebben aangeraakt. Hakim Elouassaki hield zich bezig met kinderen in vluchtelingenkampen - hij had nog als animator gewerkt bij Thomas Cook. Elias Taketloune toonde de speurders zijn medewerkerskaart van de Syrian Arab Red Crescent (een variant op het Rode Kruis) en een foto tijdens een hulptransport van de Verenigde Naties. "Allebei getrukeerd", geeft hij later toe.

Jejoen ziet in dat blijven liegen over de gang van zaken in Syrië weinig zin heeft. Bij zijn tweede ondervraging vertelt hij hoe het er echt aan toeging bij Maglis Shura, de brigade van buitenlandse strijders -die treedt midden 2013 toe tot de terreurbeweging Islamitische Staat.

Jejoen: "Je moest eerst 20 dagen op trainingskamp. Dat bestond uit drie onderdelen: conditietraining, tactische training en lezingen. De conditietrainingen begonnen na het ochtendgebed en bestonden uit lopen, trainen van het bovenlichaam en de benen. Die training werd gegeven door Abu Mushab, een Egyptenaar die opgeleid was bij de Special Forces. Nadien volgde het ontbijt, en dan kregen we tactische training. Hier werd geleerd hoe er met een wapen moest omgegaan worden. Men simuleerde ook aanvalsposities en we leerden wat we moesten doen bij een aanval van een vliegtuig. Er werd ook geoefend op welke gebaren men moest maken. De tactische trainingen duurden ongeveer 2 uur. Nadien begonnen dan de lezingen. De voertaal in het trainingskamp was Arabisch, maar alles werd vertaald naar het Nederlands."

"Geen losgeld = executie"

De Syriëstrijders moeten hooguit één keer per maand deelnemen aan een veldslag. De rest van de tijd hangen zij rond in hun villa waar alles voorhanden is: internet, PlayStation, flatscreens... Aanvankelijk moeten de mannen zelf koken, maar wanneer de rebellengroepen samensmelten tot Islamitische Staat (IS) wordt het eten voortaan aan de villa geleverd. Wie verder iets nodig heeft, pakt het gewoon af.

Jejoen: "Onze leider Abu Aseer was de grote financierder van alles. Individueel weet ik niet hoe je daar aan geld zou kunnen komen. Verder is er ook zoiets als een oorlogsbuit. Wanneer de vijand gevangen of gedood werd, mocht je die bezittingen tot jou nemen. Als er na een veldslag soldaten gevangengenomen werden, werden zij onmiddellijk gedood. Als zij berouw toonden, konden zij eventueel vrijkomen."

Een andere teruggekeerde Syriëstrijder, Elias Taketloune, onthult aan de speurders nog een andere manier om aan geld te geraken.

Elias: "Er werden door Hussein Elouassaki, mijn broer Tarik, Nabil, Zakaria en de Tsjetsjeen mensen ontvoerd. Zij deden dit om losgeld te bekomen. Dat varieerde van kleine bedragen tot soms wel 70.000 euro. Er werden christenen en sjiieten gevangengenomen. Indien het losgeld niet betaald kon worden, werden zij geëxecuteerd. Ofwel onthoofd met een mes of met een kogel in het hoofd... Houssein heeft me een film van de onthoofding op zijn gsm getoond. (dat filmpje zorgde voor groot ophef toen het in België bekend raakte, red.) Hij vertelde dat hij diegene was die de onthoofding uitvoerde. Ik weet ook dat mijn broer Tarik een onthoofding heeft uitgevoerd, net als Zakaria Asbai en Magomed, de Tsjetsjeen uit onze groep."

Jejoen Bontinck houdt vol dat hij nooit aan gevechten of andere gewelddaden heeft deelgenomen. Omdat hij weigerde te vechten, denken de andere Syriëstrijders dat Jejoen een spion is. Zij gooien hem in de cel en dreigen hem te executeren.

Jejoen: "Zakaria heeft een handgeweer tegen mijn hoofd gehouden. Hij zei: 'Eén schot en het is gedaan'. Abu Sayef hield mij bij de keel. Ze hebben mij op het bed geduwd. Ondertussen waren anderen aan het herladen en hadden ze hun wapens op mij gericht. Abu Chechen zijn vizier was op mij gericht. Ik sloot mijn ogen. Uiteindelijk is iedereen weggegaan en hebben ze mij in de cel achtergelaten."

Jejoen wordt één keer vrijgelaten, maar een week later alweer opgesloten. In de zomer van 2013 zit hij enkele weken samen in de cel met de ontvoerde journalisten James Foley en John Cantley. Wanneer Jejoen akkoord gaat om mee wacht te lopen aan de checkpoints van Islamitische Staat in Duarina, komt hij opnieuw vrij. Hij krijgt een kalasjnikov en een handgranaat voor de wachtopdrachten. In zijn vrije uren bezoekt hij een internetcafé in Aleppo en kan hij contact leggen met zijn vader. Die stippelt een ontsnappingsroute uit, maar zet zelf geen stap in Syrië. De speurders onderscheppen het chatgesprek tussen vader en zoon, die zich op Facebook Sayfullah Ahlu Sunna noemt (zie kader rechts).

Met de bus naar Turkije

Jejoen volgt de richtlijnen van zijn vader op en raakt met het gratis openbaar vervoer tot in een ziekenhuis vlak bij de Turkse grens. Een tussenpersoon haalt bij vader Dimitri het reispaspoort van Jejoen en het visum op. De dag nadien passeert Jejoen zonder problemen langs de Turkse grenswacht en valt hij zijn dolgelukkige vader in de armen. Samen vliegen zij via Schiphol terug en komen in een vakantiepark in Zierikzee enkele dagen op adem. Wanneer zij op 12 oktober in Antwerpen aankomen, staat een vriendinnetje hem thuis op te wachten.

Vader Dimitri: "Hij heeft zich echt kunnen acclimatiseren. Jejoen heeft vanuit Nederland met verschillende meisjes uit Antwerpen gechat via Facebook. Vriendinnen uit zijn periode van voor Sharia4Belgium. Eén van die meisjes was vrijdag aanwezig toen hij werd gearresteerd. Het was zelfs de bedoeling dat het meisje bij hem zou blijven slapen."

De speurders pakken Jejoen al na een uurtje thuis op voor ondervraging. Daarna laat de onderzoeksrechter hem opsluiten in de gevangenis. Daar zal hij ruim twee maanden blijven. Net voor zijn vrijlating op 13 december 2013 willen de speurders nog weten hoe hij zijn toekomst ziet.

Jejoen: "Ik ben niet teruggekomen om in de gevangenis te zitten. In Nederland en Frankrijk wordt niemand aangehouden en worden de jongeren geholpen om aan werk te geraken. Ik wil niet meer terug naar Syrië of andere plaatsen waar er oorlog is. Ik wil hier mijn leven opbouwen en normaal functioneren en niet meer zo extreem denken als daarvoor. Misschien wil ik wel een bvba oprichten of zo om iets creatiefs te doen met eten, bijvoorbeeld een halal fastfoodrestaurant. Ik wil verder oprecht zijn in mijn aanbidding van Allah."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Het terrorismeproces in België begonnen. Wie is deze neanderthaler ? Hij ziet er goed uit.
Afbeelding
Het lijkt eerder een screenshot uit de eerste Apenplaneet film [icon_lol.gif] .
Nu moet Fouad Belkacem alias Abu Imran zijn gezellige Islamitische gezinnetje in Boom missen. Vooral de kleine Osama (!) groeit als kool en steekt al kattekwaad uit als voorbereiding op de latere jihad.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

Voor de tweede maal op enkele dagen tijd is een bomalarm van kracht aan de Brusselse politierechtbank in de Regentschapsstraat. Afgelopen vrijdag ging het om een bommelding via mail, ditmaal is er aan de ingang van de rechtbank een verdacht pakket aangetroffen. Het zou gaan om een koffer die daar werd achtergelaten.

Het gebouw is ontruimd en de Regentschapsstraat is afgesloten voor het verkeer. De politie heeft ook een veiligheidsperimeter ingesteld en de ontmijningsdienst van het leger DOVO is verwittigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Voor de tweede maal op enkele dagen tijd is een bomalarm van kracht aan de Brusselse politierechtbank in de Regentschapsstraat. Afgelopen vrijdag ging het om een bommelding via mail, ditmaal is er aan de ingang van de rechtbank een verdacht pakket aangetroffen. Het zou gaan om een koffer die daar werd achtergelaten.

Het gebouw is ontruimd en de Regentschapsstraat is afgesloten voor het verkeer. De politie heeft ook een veiligheidsperimeter ingesteld en de ontmijningsdienst van het leger DOVO is verwittigd.
het terrorismeproces gaat door in Antwerpen hoor. Dit van Brussel is gewoon een leuk akkefietje van de verrijktertjes.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Manon »

Ik volg het proces zo'n beetje live online.

zo krijg je leuke dingetjes te weten. Bijvoorbeeld mijn stokpaardje: krijgen de gewonde Syriestrijders van ons belastingsgeld een leuke levenslange invaliditeitsuitkering? JA HOOR!
Een van de advocaten stoort zich ook enorm aan de behandeling van beklaagde Hakim Elouassaki die zogezegd bekentenissen zou hebben afgelegd over zijn betrokkenheid bij feiten in Syrië. Volgens de advocaat werd Elouassaki zwaar onder druk gezet om te bekennen en werd daarover ook al onterecht bericht in de media. Hakim Elouassaki raakte ook gewond in Syrië en liep daarbij mentale schade op. Volgens de advocaat kunnen mogelijke bekentenissen dan ook niet ernstig worden genomen. De halfverlamde man had tijdens verhoor minstens medische bijstand moeten krijgen.
http://www.gva.be/cnt/dmf20140928_01292 ... -jejoen-co

ho wacht het beste had ik nog niet gelezen:
Advocaat Abderrahim Lahlali vraagt om Hakim Elouassaki uit dit dossier te halen. De man heeft na de aanval op zijn hersenen geen goede behandeling gekregen, zegt advocaat Lahlali en beschuldigt de Belgische staat van onaanvaardbare behandeling van zijn cliënt.

Ik weet dat velen steeds denken dat ik gewoon ironisch ben, en ik denk dat regelmatig ook. Maar deze vorm van ironie was zelfs nog niet in mijn drie hersencellen opgekomen! De BELGISCHE STAAT (ik dus) wordt beschuldigd van onaanvaardbare behandeling van die brave belg die een "aanval op zijn hersenen" kreeg in Syrië?

Ik heb dat toch goed begrepen hé?

Enfin, er volgt een bijkomend onderzoek (op onze kosten natuurlijk) om te zien of hij ontoerekeningsvatbaar zou geworden zijn (interessant: voordien was het dus wel toerekeningsvatbaar, maar nadien niet?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Manon »

ik leer hier weeral vanalles bij:
Fransen (openbare aanklager) legt de ideologie van het jihadistische salafisme uit. Die stroming vraagt een letterlijke lezing van de Koran en een terugkeer naar het oorspronkelijke, primitieve islamisme. Dat doel mag via jihadisme met geweld bekomen worden. Het jihadistische salafisme verwerpt alle ideologiëen en religies die niet aan het salafisme voldoen en dat gedachtegoed moet gewapend bekomen worden. Allah is in die ideologie de enige leider. Wereldlijke organen en autoriteiten worden verworpen en de democratie en onderwerping aan wereldlijk gezag worden verworpen.
Er is dus blijkbaar een oorspronkelijk primitief islamisme....????? en dan een versie 2 die minder primitief zou zijn?
Iemand?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

circe schreef:De BELGISCHE STAAT (ik dus) wordt beschuldigd van onaanvaardbare behandeling van die brave belg die een "aanval op zijn hersenen" kreeg in Syrië?
Niet als het aan de openbaar aanklager ligt. Hij zegt tegen de rechters over de gewonde Syriëganger Hakim Elouassaki "Ik vraag u niet mee te laten slepen door de vragen van de verdediging. Hij moet terecht staan voor gijzeling en marteling in Syrië.

En zo is het maar net!!!!!

"Fransen stelt ook dat het psychiatrisch rapport stelt dat verdachte Hakim Elouassaki veinsde dat hij zich niets meer herinnerde. Er zou enkel een lichte cognitieve stoornis zijn
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Manon »

een leukerdje:
Dat incident startte met controle van de echtgenote van Belkacem die protesteerde toen ze omwille van haar nikab werd gecontroleerd door de politie. Daarop riep hij op tot actie tegen de politie. Politiemensen raakten gewond en het commissariaat raakte zwaar beschadigd. Hijzelf was op dat moment bij zijn vrouw in het ziekenhuis, maar stelde wel een leider voor de actie aan.
Dat was - althans volgens de media - niet zijn "echtgenote" die had hij namelijk al in Boom zitten met een paar koters, maar "zijn vriendin".
Dit wil ik toch wel eens netjes weten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Manon »

Eerste substituut Luc Festraets: "Andere beklaagden deden ook verklaringen over Jejoen Bontinck. Zo werd verklaard dat Bontinck werd opgesloten omdat hij te kennen had gegeven dat hij terug naar huis wilde keren. Er werden onderzoeken gedaan bij hem: er zou geen posttraumatisch stressyndroom zijn, maar Bontinck zou wel een narcistische persoonlijkheid hebben en een hoge eigendunk hebben."
zou dat erfelijk zijn?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

circe schreef:
zou dat erfelijk zijn?
Ik denk wel eens dat bijna elke moslim narcistisch is. Ik ken een Christen uit Syrie. Die is ook narcistisch. Misschien word je dat als je te dicht bij moslims woont.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef:Het terrorismeproces in België begonnen. Wie is deze neanderthaler ? Hij ziet er goed uit.
Afbeelding
Ik zie inderdaad weinig verschil met een echte neanderthaler.
Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Manon »

en ja, de neanderthalers woonden het langst in Spanje, maar ik vermoed toch wel dat ze naar Marokko kunnen zijn overgestoken!

De gelijkenis is opmerkelijk!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Marokkanenproces in België begonnen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe zit het eigenlijk in België aangaande de roep om Marokkanen? Moeten die er nu meer of minder zijn? In Nederland mag je beslist niet om minder roepen. Want dan wordt de kans op criminele oorlogsveteranen terroristen alleen maar kleiner en dat kan nooit de bedoeling zijn van een op de toekomst gerichte multiculturele samenleving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Manon »

Kijk vanaf minuut 11.55 http://www.canvas.be/programmas/reyers- ... ce847c6ee2

Advokaat van die strijder die "ergens" verlamd geraakte en hersenbeschadiging heeft opgelopen, kwam gisteren in Reyers laat wat TVmoment halen, en mag vandaag niet meer in de rechtbank binnen!

Ook interessant is die "neutrale" onderzoeker die voordien als expert werd opgevoerd op onze nationale staatszender. Neenee, hij is neutraal hoor.


Het proces is live te volgen op : http://www.gva.be/cnt/dmf20140930_01295 ... ismeproces
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

circe schreef: Het proces is live te volgen op : http://www.gva.be/cnt/dmf20140930_01295 ... ismeproces
En terecht dat de advocaat gestraft wordt. Het is hem verboden om met de pers praten, maar in dat programma hij gebruikt de "expert" om zijn verhaal te doen. Slim hoor...Het blijkt maar weer dat moslims graag in de belangstelling staan.

Wat is die Montasser Alde’emeh een arrogant kereltje :scratch: " Ik de juiste persoon om te analyseren"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

Deze zware straffen zijn geëist, maar ik vermoed dat het zo ver niet zal komen . Ik vermoed eerder dat ze er met een aai over de bol vanaf komen.
Fouad Belkacem, de leider van de inmiddels opgedoekte radicale moslimbeweging Sharia4Belgium, zou 15 jaar de cel in moeten. Het Openbaar Ministerie heeft dat geëist in het terrorismeproces voor de rechtbank in Antwerpen. Tegen Syriëganger Jejoen Bontinck is 4 jaar gevangenis en 6000 euro boete geëist voor zijn deelname aan terroristische activiteiten.

Belkacem, die dinsdag niet aanwezig was in de rechtbank, is de grote schuldige, aldus het OM en daarom eiste het dan ook de maximumstraf. Hij en de andere leiders van de organisatie dragen een ,,verpletterende verantwoordelijkheid'' aldus het OM. Naast een celstraf eiste het OM ook een boete van 30.000 euro voor Belkacem.

Het OM eiste ook voor andere 15 kopstukken van Sharia4Belgium celstraffen van 8 tot 15 jaar en boetes tot maximaal 30.000 euro. Tegen andere leden, lager in de hiërarchie, werden celstraffen tot 10 jaar gevorderd.

Bij het voorlezen van de strafeisen was er nogal wat rumoer in de rechtbank. Zo riep de vader van Jejoen Bontinck, Dimitri, ,,schandalig'', toen hij hoorde dat zijn zoon 4 jaar de cel in zou moeten. Volgens hem is Jejoen vooral slachtoffer, mede omdat hij gevangen zat in Syrië. Jejoen werkte mee met justitie en legde belastende verklaringen af over andere leden van Sharia4Belgium. Maar omdat hij in Syrië heeft gevochten, vorderde het OM een stevige straf.

Het proces, dat met zware veiligheidsmaatregelen omkleed is, gaat 8 oktober weer verder. Dan komen eerst de zogeheten burgerlijke partijen, personen die beweren schade te hebben opgelopen en een schadevergoeding eisen, aan het woord en daarna de verdediging.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

En het is zo'n lieve jongen. Maar Ai Jejoen, dit is niet slim zo tijdens het terrorismeproces .
Syriëganger opgepakt voor mishandelen ex

De bekende Belgische Syriëganger Jejoen Bontinck is opgepakt in Antwerpen. Justitie verdenkt hem ervan zijn ex-vriendin te hebben mishandeld.

Volgens de Standaard ging Bontinck maandagavond door het lint na een ruzie met zijn voormalige geliefde. Hij zou de vrouw meerdere rake klappen hebben gegeven. De jihadist is dinsdag voorgeleid aan de Antwerpse onderzoeksrechter. Die stelde hem onder voorwaarden weer op vrije voeten.

Bontinck is een belangrijke spil in het terrorismeproces dat België al maanden in zijn greep houdt. In totaal staan 46 verdachten terecht voor onder meer deelname aan een terroristische beweging en het ronselen van jongeren voor de gewapenden strijd in Syrië. Bontinck riskeert een celstraf van vier jaar. De uitspraak wordt binnen enkele weken verwacht.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Ariel schreef:Deze zware straffen zijn geëist, maar ik vermoed dat het zo ver niet zal komen . Ik vermoed eerder dat ze er met een aai over de bol vanaf komen.
Heb ik hier even misgeschoten...Fouad Belkacem, de leider van de radicale moslimbeweging Sharia4Belgium, moet twaalf jaar de gevangenis in. Ook kreeg hij een boete opgelegd van 5000 euro, oordeelde de rechtbank in Antwerpen woensdag.
De rechter acht Belkacem verantwoordelijk voor de radicalisering van jongeren „om hen klaar te stomen voor de gewapende strijd waarin geen plaats is voor democratische waarden”. Volgens de rechter is bewezen dat Belkacem dé leider was van de terroristische organisatie Sharia4Belgium.

De straf is lager dan de eis van het Openbaar Ministerie. Het OM wilde dat Belkacem vijftien jaar cel en een boete van 30.000 euro zou krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door mercator »

Ik heb Fouad nog gekend als klein Marokkaantje in het armoedige plaatsje Boom tussen Brussel en Antwerpen. Toen hield hij zich onledig met het gebruikelijke werk: kleinschalig drugs dealen, BTW oplichten en verzekeringszwendel met auto's.
Mss denkt hij nu had ik het daar maar bij gelaten ipv het Woord van de Profeet te willen volgen... . Of hij is opgelucht dat hij in een Belgische luxegevangenis kan verblijven en niet in een Marokkaanse cel( eerder een grot) waar ze hem ook graag 8 jaar willen laten brommen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Manon »

Ons jejoentje gaat er waarlijk nog geld aan verdienen!

Hij krijgt 40 maanden VOORWAARDELIJK (= ge moogt naar huis) én 5000 euro SCHADEVERGOEDING (omdat ze hem hadden opgesloten).

Papa Dimitri zal content zijn. En Jejoentje kan nu gerust met dat geld op congé naar Turkije!
Fouad Belkacem veroordeeld tot twaalf jaar cel

Fouad Belkacem is als leider van een terroristische organisatie veroordeeld tot twaalf jaar cel. Beklaagde Jejoen Bontinck, die tegen Sharia4Belgium getuigde, werd niet gezien als slachtoffer. Hij krijgt veertig maanden cel met uitstel en een geldboete.

De rechter oordeelde dat Sharia4Belgium een terroristische organisatie was die jongeren ronselde om in Syrië te gaan strijden, net zoals het openbaar ministerie de voorbije maanden probeerde aan te tonen. Voor alle 45 beklaagden is leiderschap of lidmaatschap van de terreurgroep bewezen.


Voor de rechter was Fouad Belkacem overduidelijk de leider van Sharia4Belgium. Zijn advocaten hebben tevergeefs de vrijspraak gevraagd. Volgens hen is hij enkel een provocateur en geen terrorist. Ook spijtoptant Jejoen Bontinck, die in Syrië een tijdlang werd vastgehouden en heel wat informatie doorstuurde aan de onderzoekers, vroeg de vrijspraak. Maar de rechtbank beschouwt hem niet als een slachtoffer en veroordeelt hem tot veertig maanden cel met uitstel. Dat is wel de laagste straf van alle beklaagden. Hij krijgt ook 5.000 euro morele schadevergoeding voor zijn opsluiting in Syrië.

Voor 45 mensen is het leiderschap of lidmaatschap bewezen en voor de leidinggevenden zijn straffen uitgesproken van 15 jaar effectief. De gewone leden kregen straffen van vijfjaar. Naast Belkacem waren nog zes andere verdachten in de rechtszaal aanwezig. Het merendeel van hen zit ook op dit moment nog in Syrië, onder wie Brian De Mulder.

'De leden zijn aanhangers van het gewelddadige jihadistische ideëengoed', stelde de rechter in het vonnis.'Sharia4Belgium wilde vanuit gewelddadig jihadisme bestaande regimes omverwerpen en vervangen door totalitaire islamitische staat.'

De rechtbank vindt dat de groep jongeren met strenge trainingen mentaal en fysiek voorbereidde op de gewapende strijd. 'Onder meer door examens af te nemen en video's te tonen die onthoofdingen lieten zien', klonk het. Het martelaarschap werd ook constant verheerlijkt door Belkacem.
D Islam en de islamieten hebben hier natuurlijk niks mee te maken.

Na het islamisme, islamisten en krijgen we echter nog een andere benaming voor dingen die niks met islam te maken hebben:
'De leden zijn aanhangers van het gewelddadige jihadistische ideëengoed', stelde de rechter in het vonnis.'Sharia4Belgium wilde vanuit gewelddadig jihadisme bestaande regimes omverwerpen en vervangen door totalitaire islamitische staat.'


Bij de les blijven hoor mensen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door mercator »

Nu zal Fouad de kleine Osama niet zien opgroeien :cry:
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door mercator »

Manon schreef:
'De leden zijn aanhangers van het gewelddadige jihadistische ideëengoed', stelde de rechter in het vonnis.'Sharia4Belgium wilde vanuit gewelddadig jihadisme bestaande regimes omverwerpen en vervangen door totalitaire islamitische staat.'
Idd als je die motivatie van het vonnis leest zou je haast vergeten dat het hier moslims betreft. Beter dat "jihadistisch" er ook nog uit weglaten, gewelddadig ideeëngoed
is meer dan genoeg om het brave Vlaamse volkje gerust te stellen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door King George »

Zou het woord Jihadisme dan nog kunnen worden geassocieerd met de vlag die de lading van de subversieve baggerschuit de Islam dekt?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Terrorismeproces in België begonnen

Bericht door Ariel »

King George schreef:Zou het woord Jihadisme dan nog kunnen worden geassocieerd met de vlag die de lading van de subversieve baggerschuit de Islam dekt?
Bijna niet meer. Ik las al ergens dat demonstranten van de pegida beweging ook al jihadisten werden genoemd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie