Vlaamse ouders kamperen voor school kinderen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Vlaamse ouders kamperen voor school kinderen

Bericht door Ariel »

Doen ze dit om hun kinderen op een blanke school te krijgen?
Vlaamse ouders kamperen voor school kinderen

De juiste school voor je kind vinden is in België een probleem. Om toch kans te maken op een plekje op de favoriete school kampeerden veel ouders afgelopen weekeinde voor de schoolpoort. Maandag begon de inschrijving voor het volgende schooljaar.

Veel scholen kampen met een tekort aan plaatsen en te veel interesse, zowel voor de kleuterklassen als voor de hogere klassen. Zusjes of broertjes van al schoolgaande kinderen krijgen voorrang, zodat het aantal nieuwe plekken beperkt is.

„Ik wil mijn zoontje naar de kleuterschool in ons eigen dorp sturen. We hebben geen andere keuze dan hier te kamperen”, zegt Tony Heynen in het Laatste Nieuws maandag, die zijn tent voor de school in Nossegem, vlakbij Brussel, zette.

In Hasselt heerst een echte festivalsfeer aan de schoolpoort. Bier, wijn en koelboxen zijn meegenomen om het kamperen aangenamer te maken. Thermo-ondergoed, skipakken en terrasverwarmers moeten voor warmte zorgen. „Om voor de komende negen jaar het beste voor je kind te hebben, stelt dit niets voor”, klinkt het onder de ouders, schrijft Het Belang van Limburg.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vlaamse ouders kamperen voor school kinderen

Bericht door Manon »

Beide vrees ik.

In al onze vrijheid mogen ouders niet meer echt kiezen in welke school hun kinderen gaan zitten;
Hier loopt het storm voor een school in Brasschaat omdat mensen uit de omliggende gemeentes anders verplicht zijn hun kinderen naar de Antwerpse All-alloch Scholen te sturen.

hoe verrijkend toch allemaal.

Binnenkort krijgen ze weer een paasei met een arabisch kaartje erbij.... och nee, dat gebeurde een aantal jaren geleden toen het Suikerfeest samenviel met de Paasperiode. De persoon die het me vertelde heeft daags nadien zijn kinderen van school veranderd. Alleen: nu gaat dat niet meer, de kolonisatie is in deze streken reeds volledig.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie