"IS-symbolen duiken op in het Antwerpse straatbeeld"

Manon

Berichtdoor Manon » Do Mar 05, 2015 2:07 pm

En zo komt de gruwel langzaam maar zeker dichter en dichter.
Een gedachtencentrum dat bepaalt dat wij zeker respect moeten uiten voor de nieuwe heersers wordt zelfs door ons eigen belastinggeld betaald. Mensen die protesteren tegen de kolonisatie krijgen Gas-boetes en onze kinderen hebben geen plaats meer in het kwaliteitsonderwijs.
Ik had dus wel nog naïef gehoopt dat deze ontwikkeling zich pas na mijn 80ste verjaardag zou voordoen.

De vlag van IS, hier in de zelfverklaarde hoofdstad Raqqa, zou nu ook opduiken in Antwerpen. © reuters.
"Het klopt dat er de laatste tijd meer IS-symbolen gesignaleerd worden. Dat gaat van vlaggen bij mensen thuis tot stickers op auto's en afbeeldingen in gsm's. Dat zegt een anonieme overheidsbron in Gazet van Antwerpen.
Met de opkomst van de terreurgroep Islamitische Staat in Irak en Syrië, groeit ook bij ons de vrees dat geradicaliseerde jongeren zich tot de groep aangetrokken kunnen voelen. Ons land zou verhoudingsgewijs nu al de meeste Syriëstrijders tellen van heel West-Europa. Volgens Gazet van Antwerpen, dat een bron citeert die uit veiligheidsoverwegingen anoniem blijft, duiken er nu ook meer en meer IS-symbolen op in Antwerpen, van vlaggen tot stickers.

"En dat kan uiteraard niet", klinkt het. "IS staat op de lijst van terroristische organisaties die opgesteld is door de Verenigde Naties. (...) Het openlijk dwepen met IS is echter niet echt een misdrijf, maar als het opgemerkt wordt, dan worden die mensen er wel op aangesproken." Bovendien zouden salafistische jongeren aan een moskee in Hoboken met t-shirts van IS rondlopen en bezoekers wijzen op hoe ze zich moeten kleden in de moskee. Al wil de bron dat risico niet overschatten: "Het is typisch salafistisch om invloed te willen uitoefenen op bestaande moskeeën. Zolang dat zuiver religieus blijft, zit daar eigenlijk geen gevaar in. Een gevaar is er nu nog niet, want er wordt niet opgeroepen tot acties in het Westen. Als IS dat wel gaat doen, dan wordt het problematisch."

Het openlijk dwepen met SS is echter niet echt een misdrijf,maar als het opgemerkt wordt, dan worden die mensen er wel op aangesproken." Bovendien zouden nazijongeren aan een clubhuis in Hoboken met uniformen van SS rondlopen en bezoekers wijzen op hoe ze zich moeten kleden in het clubhuis. Al wil de bron dat risico niet overschatten: "Het is typisch nazistisch om invloed te willen uitoefenen op bestaande clubhuizen. Zolang dat zuiver ideologisch blijft, zit daar eigenlijk geen gevaar in. Een gevaar is er nu nog niet, want er wordt niet opgeroepen tot acties in het Westen. Als SS dat wel gaat doen, dan wordt het problematisch.

Tiens.... bovenstaande lijkt me niet echt meer mogelijk wegens volledig verboden dacht ik. Waarom het eerste bericht dan niet?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Re: "IS-symbolen duiken op in het Antwerpse straatbeeld"

Berichtdoor Mahalingam » Do Mar 05, 2015 3:24 pm

En wat te doen met dit symbool dat ongetwijfeld zal verschijnen?
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Hans v d Mortel sr

Godsdienstvrijheid. Blijheid en angst.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Mar 05, 2015 4:13 pm

GODSDIENSTVRIJHEID. Prima. Maar wel onmiddellijk schrappen uit de grondwet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Terug naar “België - Vlaanderen”