Van Overtveld "geen belastingaftrek zonder inkomen voor asielzoekers".

Plaats reactie
Driepinter
Berichten: 61
Lid geworden op: za jan 01, 2011 12:54 pm

Van Overtveld "geen belastingaftrek zonder inkomen voor asielzoekers".

Bericht door Driepinter »

Commotie in het "wereld is van iedereen" c.q. asielindustriekamp. Minister van Financiën wil geen belasting"aftrek" voor asielzoekers die, omdat ze nu eenmaal geen werk hebben, geen belastbaar inkomen hebben. Voor de asielfundamentalisten slaan de stoppen echter op rood want "Er is een gouden regel. Namelijk geen uitzonderingen".

Dan zou je dus ook geen vluchtelingen mogen huisvesten in huizen die eigenlijk niet voor bewoning gebruikt mogen worden maar waar GEZIEN DE SITUATIE mensen toch heel erg blij mee kunnen zijn.

Ik stel voor die jurist dan ook maar in een opvangcentrum te huisvesten gezien hij als asielfundamentalist vindt dat alle regels ondanks GEZIEN DE SITUATIE moeten gelden en ... dus ook het verbod op huisvesting in afgekeurde woningen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Van Overtveld "geen belastingaftrek zonder inkomen voor asielzoekers".

Bericht door Manon »

Ik moet toegeven dat dit totaal nieuw voor me was.

Toen mijn toenmalige echtgenoot zijn eigen bedrijfje opstartte had hij ook meer kosten dan inkomsten. Ik herinner me nog dat ik toen veronderstelde dat men geen belastingen kon terugtrekken die men niet betaald had. Blijkbaar kunnen azielige zoekers dit dus wel.

Ik hoorde recent trouwens nog leuke verhaaltjes. Daklozen, Roma zigeuners en asielzokers kunnen van het OCMW een zogenaamde "installatiepremie" krijgen. De installatiepremie is een geldsom die u in staat moet stellen uw woning te betrekken en in te richten. Concreet kan het geld gebruikt worden om meubels te kopen (bed, tafel, koelkast, enz.) of aansluitingen te betalen (gas, elektriciteit, enz.).
Je hebt recht op een installatiepremie van 1089,82 € indien je aan de drie voorwaarden voldoet (zie link):
http://www.mi-is.be/be-nl/ocmw/daklozen ... tiepremies

Voor asielzoekers geldt een aparte regeling: “De terugbetaling van de huisvestingskosten is afhankelijk van de gemaakte kosten en bedraagt maximaal het maandbedrag van de leeflooncategorie “alleenstaande” (twee personen in een gezin krijgen dan 2x de extra maanduitkering, drie personen of meer krijgen drie maanden extra uitkering).

Tot daar aan toe.....
Recent hoorde ik echter twee verschillende verhalen (tijdspanne over 2 jaar) over een gelijkaardige situatie.

1. iemand (of een familie) zou in een gemeentelijke elektriciteitswinkel een luchter (de duurste luchter die er hing) aankopen, voor de betaling hoefde de winkelier enkel het OCMW te contacteren. Dit gebeurde en de winkelier kreeg bevestiging dat de luchter door het OCMW zou worden betaald. Daarop vroeg de familie om de luchter extra goed in te pakken, vermits deze bedoeld was om als geschenk op te sturen naar de familie in het thuisland.

2. een tweede voorbeeld betrof iemand die een MIELE wasmachine aankocht - voor eigen gebruik - tevens op kosten en goedgekeurd door het OCMW.

Vele belastingbetalers hebben helemaal geen geld voor een Miele wasmachine, noch worden er kadootjes zoals hele dure luchters aan familie gegeven: wij houden dat geld apart om de belastingen te kunnen betalen...
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Van Overtveld "geen belastingaftrek zonder inkomen voor asielzoekers".

Bericht door Ariel »

Geen belasting aftrek, maar wel gratis condooms. :scratch:
Vluchtelingen opvangen? Zet de verwarming op 22° en zorg voor gratis condooms

Twee privébedrijven gaan meer dan duizend vluchtelingen onderbrengen in oude rusthuizen en appartementen. Ze krijgen daarvoor 60 euro per volwassene per dag betaald. Maar de investeringen zijn niet min. Wie een vluchteling wil opvangen, moet aan 144 strikte voorwaarden voldoen, van verwarming op 22° tot gratis condooms.

Senior Assist heeft al een overeenkomst met Fedasil over de opvang van 550 asielzoekers op drie plaatsen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië en daar komen er binnen afzienbare tijd nog eens 600 bij. Het bedrijf ontvangt per volwassene 60 euro en per minderjarige 40 euro. De rekensom is snel gemaakt: Senior Assist gaat bijna 70.000 euro per dag krijgen, als die 1.150 mensen bij hen ondergebracht zijn.

Toon Van De Velde, filosoof-econoom aan de KU Leuven, vindt het logisch dat bedrijven vergoed worden om het werk van de overheid over te nemen. Ook op ethisch vlak ziet hij niet meteen problemen. "Maar het mag natuurlijk niet de hoofdbedoeling zijn om winst te maken op de kap van de vluchtelingen", vertelt Van De Velde. "Anders zou je de illusie kunnen wekken dat de regering te gul is. Anderzijds zijn die bedragen niet overdreven. De bedrijven zullen er wel hun kosten mee kunnen dekken, maar ze zullen er niet veel van overhouden."

Een blik op de lijst vereisten doet hetzelfde vermoeden. Bedrijven die zich bij Fedasil aanmelden voor vluchtelingenopvang, moeten voldoen aan liefst 144 verplichte technische bepalingen, verspreid over 12 pagina's.

Deze lijst vereisten geldt enkel voor bedrijven die vluchtelingen willen opvangen. Particulieren die dat willen doen, wachten nog op een wettelijk kader.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Van Overtveld "geen belastingaftrek zonder inkomen voor asielzoekers".

Bericht door Scarlatti »

Ariel schreef:Geen belasting aftrek, maar wel gratis condooms. :scratch:
Vluchtelingen opvangen? Zet de verwarming op 22° en zorg voor gratis condooms

Twee privébedrijven gaan meer dan duizend vluchtelingen onderbrengen in oude rusthuizen en appartementen. Ze krijgen daarvoor 60 euro per volwassene per dag betaald. Maar de investeringen zijn niet min. Wie een vluchteling wil opvangen, moet aan 144 strikte voorwaarden voldoen, van verwarming op 22° tot gratis condooms.

Senior Assist heeft al een overeenkomst met Fedasil over de opvang van 550 asielzoekers op drie plaatsen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië en daar komen er binnen afzienbare tijd nog eens 600 bij. Het bedrijf ontvangt per volwassene 60 euro en per minderjarige 40 euro. De rekensom is snel gemaakt: Senior Assist gaat bijna 70.000 euro per dag krijgen, als die 1.150 mensen bij hen ondergebracht zijn.

Toon Van De Velde, filosoof-econoom aan de KU Leuven, vindt het logisch dat bedrijven vergoed worden om het werk van de overheid over te nemen. Ook op ethisch vlak ziet hij niet meteen problemen. "Maar het mag natuurlijk niet de hoofdbedoeling zijn om winst te maken op de kap van de vluchtelingen", vertelt Van De Velde. "Anders zou je de illusie kunnen wekken dat de regering te gul is. Anderzijds zijn die bedragen niet overdreven. De bedrijven zullen er wel hun kosten mee kunnen dekken, maar ze zullen er niet veel van overhouden."

Een blik op de lijst vereisten doet hetzelfde vermoeden. Bedrijven die zich bij Fedasil aanmelden voor vluchtelingenopvang, moeten voldoen aan liefst 144 verplichte technische bepalingen, verspreid over 12 pagina's.

Deze lijst vereisten geldt enkel voor bedrijven die vluchtelingen willen opvangen. Particulieren die dat willen doen, wachten nog op een wettelijk kader.

bron
maar het geeft dus niet om op de kap van de AUTOCHTONEN 'winst' te maken... ik hoop dat deze 'hulpvaardigen' 'op islamitische wijze beloond' worden
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Van Overtveld "geen belastingaftrek zonder inkomen voor asielzoekers".

Bericht door Ariel »

Scarlatti schreef:
maar het geeft dus niet om op de kap van de AUTOCHTONEN 'winst' te maken... ik hoop dat deze 'hulpvaardigen' 'op islamitische wijze beloond' worden
Ik vermoed dat het bedrijf Senior vast wel rond kan komen van de 70.000 euro per dag die ze gaan krijgen.
Waar ik mijn wenkbrauwen voor ophaal, zijn die gratis condooms. Met wie moeten de mohammedaanse asielzoekers gaan neuken? Met andere asielzoekers, ( echt niet :no1: ) of met Belgische deerntjes.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Van Overtveld "geen belastingaftrek zonder inkomen voor asielzoekers".

Bericht door Scarlatti »

dat hoorde er voor mij bij hoor Ariel, in 1 adem, die vieze schoften... ten koste van, op de kap v d autochtonen ik WALG van ze en hoop dat ze op oud islamitische wijze beloond worden.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie