Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Het trieste lot van vrouwen op de trein in Belgie. Telkens geïntimideerd worden door allochtone testosteronbommen.
Wie niet ingaat op de avances van deze opdringerige mannen, krijgt te horen dat ze racist is.
Bang op de trein: 'Al op het perron scan ik welke wagon ik best neem'

Onveiligheidsgevoel op de trein: Romi Verhaeghe, Kato Dalle, Katia Warny en Véronique Mertens getuigen.

Een getuigenis van een Brusselse vrouw die werd lastiggevallen op de trein, krijgt op sociale media heel wat bijval. Zeker op de late treinen voelen vrouwen zich onveilig en alleen. “Conducteurs komen 's avonds vaak niet meer langs, maar net dan is het nodig.” BRUZZ sprak vier vrouwen over hun ervaringen, en wat de NMBS eraan kan doen.

De post op sociale media gaat over een incident dat zich voordeed op woensdagavond, tussen 22 en 23 uur. Romi Verhaeghe, een Nederlandstalige Brusselse vrouw van 25, beleidsondersteuner in een lagere school, is op de terugweg van Diest. “In de eerste wagon waar ik opstapte, waren er mannen aan het roken: de tabak lag op tafel, heel de wagon hing vol rook en de mannen waren dronken. Bij het voorbijlopen riepen ze iets onverstaanbaars naar mij. Toen ik in de volgende wagon aankwam, zat er dan weer een louche type ineengezakt met bloedvlekken op zijn tafeltje. Ik zocht een vrouw om bij te zitten, maar vond die niet, en heb me dan bij een mannelijke leeftijdsgenoot gezet die er in mijn ogen ‘betrouwbaar’ uitzag; niet omdat hij blank was, maar omdat hij gewoon een boek zat te lezen in plaats van te roken of bloeden…"

"Toen deze jongen in Aarschot afstapte, kwam er plots een van de louche mannen die ik eerder voorbijstak, naar me toe. Hij ging meteen bij mij zitten en stelde me heel wat vragen: waar woon je, hoe heet je, waar moet je naartoe, hoe oud ben je, heb je een vriendje, mag ik je sociale media account hebben….Ik was vriendelijk maar liet uitschijnen dat ik geen interesse had. Hij bleef zitten en vroeg of ik bang was voor hem en of ik wou dat hij wegging. Ik zei ja, maar hij lachte en bleef toch gewoon zitten. Hij vroeg me of ik ook in Brussel-Centraal af moest stappen en toen ik aarzelend ja zei, kreeg ik meteen spijt.”

"Toen ik na een tijdje zei dat hij zijn mondmasker moest opzetten, werd hij plots heel agressief. Hij zei dat iedereen recht had om de trein te nemen, van welke nationaliteit dan ook. ‘Jij bent een racist’, zei hij, ‘ik kom hier gewoon wat babbelen en jij wijst mij af en zegt me dat ik een masker moet dragen…’ Toen we stopten in Brussel-Noord, zwaaide hij naar een man op het perron die opstapte en ook bij mij kwam zitten. Ik zat nog steeds alleen in die wagon met deze (nu twee) louche mannen. Ze beginnen te babbelen en wanneer deze tweede man mij ook iets vraagt, verzamel ik al mijn moed die ik nog heb, sta ik op en ga ik zo snel als ik kan de conducteur zoeken, die nog geen enkele keer gepasseerd was en in 1ste klas zat. Ik begon meteen te huilen, van ontlading - ik had me bijna een uur lang onveilig gevoeld."

Deuren gesloten
"De conducteur was heel vriendelijk en vroeg of er iemand iets gedaan had. Ik zei van niet, maar gaf wel aan dat ik me zeer onveilig voelde en de mannen zeer opdringerig waren. Uiteindelijk heeft hij ervoor gezorgd dat de deuren van de trein dicht waren in Brussel-Centraal toen ik afstapte, zodat ik alleen de roltrap naar boven kon nemen. Want ik was echt bang dat de mannen mij zouden volgen omdat ze ook daar af moesten stappen. Ik moest hierna nog de metro nemen, maar heb de mannen gelukkig niet meer gezien.”

Romi vindt het belangrijk deze getuigenis te delen. "Omdat ik ook wel in de war ben over of ik niet overgereageerd heb. Maar als ik er goed over nadenk, denk ik dat elke jonge vrouw zich onveilig had gevoeld in deze situatie", schrijft ze verder. "En ik zou zo graag de trein willen nemen ‘s avonds laat, mijn koptelefoon opzetten en in slaap vallen tegen het raam, of voor school werken op mijn laptop. Maar ik denk dat velen kunnen bevestigen dat dit als vrouw gewoon geen optie is, want ik ben bang dat ze die zouden stelen.”

Kato Dalle: 'Geen begrip van conducteur'
Romi is niet alleen met deze getuigenis. Op sociale media krijgt ze heel wat bijval, vooral van vrouwen die zich herkennen in de situatie. Zo ook Kato Dalle (26) uit Sint-Gillis. “Ik heb zoiets al vaak meegemaakt”, zegt ze. “Bijna altijd als ik de laatste trein naar huis neem, zijn er bepaalde mannen op de trein waardoor ik niet meer op ‘t gemak een boek kan lezen. En net als Romi durf ik er geen gsm of laptop bij te nemen. Begin december gebeurde het op de laatste trein van Gent naar Brussel. Ik had ze al zien staan op het perron, met blikjes bier, rond te kijken. Op dergelijke momenten denk ik al meteen welke wagon ik moet nemen om me toch veilig te voelen, iets wat ik nu standaard toe. De trein kwam toe, het was helaas een hele korte, en jawel, ze kwamen rond mij in de wagon zitten. Ook al zeiden ze nog niks, toch was het al heel intimiderend – het kan soms echt in houdingen of in bepaalde blikken zitten."

"Omdat dit al zoveel meegemaakt heb, ben ik bijna meteen rechtgestaan, nog voor ze iets konden zeggen, en in 1ste klas gaan zitten. Toen de conducteur daar langs kwam, had ik gehoopt op begrip, maar dat had hij totaal niet. Hij was heel arrogant en neerbuigend snauwde hij naar mij: ‘dan moet je in het vervolg maar meteen een ticketje voor eerste klasse kopen’, waarna hij wegwandelde. Ik voelde me heel klein toen, een onnozele trien, en net als Romi had ik het gevoel dat ik overreageerde.”

Katia Warny: 'Het beperkt me'
Ook Katia Warny (43) maakte dit soort taferelen al mee, al dateren haar ervaringen al van wat langer geleden. “Een jaar of vijf, zes geleden ging ik ‘s morgens na een nachtje stappen in Brussel naar huis, in Leuven. Een groepje van 4 of 5 zwart-Afrikaanse mannen stapte ook op, maar in een andere wagon. Ze waren niet meer piepjong, zo rond de 25 of 26 en leken me ook niet dronken. Een van hen kwam vervolgens bij me zitten en stelde allerlei vragen: 'Waar ga je naartoe, heb je een vriend, wat is je telefoonnummer,...' Van zodra ik zei dat ik geen telefoonnummer wilde geven, reageerde hij heel agressief. ‘Ben ik niet goed genoeg misschien? Racist! Enzovoort'."

"Er was al die tijd geen conducteur te zien, dus ik wist echt niet wat ik moest doen, want wat als hij mee zou afstappen? Ik ben toen toch afgestapt en de lift ingesprongen, dus het is goed afgelopen. Maar dit soort voorvallen houdt me steeds meer tegen om nog alleen naar huis te gaan. Het begint me echt te beperken, en ik ben 43, wat moet dat niet zijn voor een meisje van 19? Daarom ga ik altijd naast hen zitten, wanneer ik jonge meisjes ineen zie krimpen als ze lastiggevallen worden, en vraag ik hen of die man hen stoort. Een keer zei een man ‘Waar moei je je mee?’, maar toen antwoordde ik dat hij haar ook niet bepaald gevraagd had of ze een babbel wilde doen.”

Véronique Mertens: 'Doe of ik hen niet versta'
Ook Véronique Mertens (28) ten slotte, kan terugblikken op nare treinervaringen. “Zeker één keer per maand gebeurt zoiets”, zegt ze. “En ook ik pas er mijn gedrag voor aan. Als ik bijvoorbeeld een vriendin in Gent ga bezoeken, blijf ik slapen omdat ik weet dat er na 22 uur rare mensen op de trein zitten. Maar ook in het station voel ik me onveilig. Zo had ik na een weekendje Ardennen mijn aansluiting in Brussel-Zuid gemist, en moest ik een uur wachten. Het was al na 22 uur en toen Sams Café (nu Prêt à Manger, red.) dichtging, had ik echt schrik. Mijn ouders zijn me toen komen halen, en toen ik via Horta naar buiten liep, zag ik al die blikken van mensen die gedronken hadden...ik voelde me echt een prooi."

Véronique heeft er vaak last van, naar eigen zeggen omdat ze klein, fragiel en blond is. “Ze hebben de indruk dat ik een barbie ben die er wel voor open zal staan. Het begint altijd heel vriendelijk en ik heb ook effectief moeite om te zeggen: ‘Ga weg’. Maar als je er niet op ingaat, worden ze sowieso agressief. Daarom doe ik nu alsof ik geen Nederlands, Frans of Engels versta, en het probleem is opgelost. Mijn Balkan-trekken geven die claim blijkbaar wat geloofwaardigheid (lacht).

En nu?
Wat moet er gebeuren om dit te vermijden? “Een mentaliteitswijziging bij de mensen zelf,” stelt Véronique, “laat ons gewoon met rust. Maar de NMBS zou ook wel de controles mogen opvoeren. In de stations is het vooral overdag dat ik politie zie, dan voel ik me wel echt veiliger.”

Kato kijkt vooral naar Securail, de veiligheidsdienst van de NMBS, “want ik snap dat de conducteur ‘s avonds laat niet meer langs wil komen om bepaalde confrontaties niet meer aan te moeten gaan. Twee conducteurs per trein zou daarom al helpen, net als een beetje begrip van hen - áls er dan zoiets voorvalt.”

Ook Romi, die de met de Facebookpost het vuur aan de lont stak, wil dat de NMBS haar verantwoordelijkheid neemt. “Ik snap dat ze niet altijd iets zeggen van incorrect gedragen mondmaskers en zo. Maar als je ziet dat er een jong meisje opstapt, terwijl er verderop gasten opvallen in negatieve zin en sigaretten zitten te roken in de wagon, lijkt het me toch wel nuttig om eens langs te gaan. En ja, twee conducteurs op een trein lijkt me ook voor hen een meerwaarde.”

'Conducteurs hebben heel wat taken'
Gecontacteerd rond dit voorval, laat de NMBS weten dat op de langere treinen er sowieso twee conducteurs zijn. “Maar die conducteurs hebben heel wat taken op de trein, en zijn daarom niet altijd in de wagon”, zegt woordvoerder Bart Crols. “Daarom, als iemand dringend nood heeft aan hulp, kan hij of zij die de conducteur altijd zelf opzoeken. Of men kan het noodnummer van Securail bellen (0800/30.230), dat 24/7 beschikbaar is.”

Dat conducteurs ‘s avonds niet meer zouden controleren om confrontaties te vermijden, ontkent Crols. “Onze mensen controleren wanneer ze dienst hebben.” Of het oogluikend wordt toegestaan dat conducteurs ‘s avonds laat niet meer controleren? “Absoluut niet! Ook zij kunnen trouwens Securail bellen als ze dat nodig achten.” Die veiligheidsdienst van de Belgische spoorwegen patrouilleert sowieso ook op sommige lijnen, ook ‘s avonds. “Al kunnen zij, met 3800 treinen per dag, natuurlijk niet overal aanwezig zijn.”

Geen precieze cijfers
Of er een evolutie zit in het aantal incidenten? Dat is moeilijk te zeggen omdat er heel vaak geen aangifte wordt gedaan, en de categorie waaronder dit valt niet altijd duidelijk is. Wel wordt bijgehouden hoe vaak Securail gebeld wordt. In 2018: was dat 8.008 keer, in 2019 7.032 en in 2020 nog maar 5.497, weliswaar het eerste coronajaar. “Dat is wel alles samen: hier vallen dus ook zaken onder zoals overlast, diefstal, agressie, maar ook mensen die verkeerdelijk naar dit nummer bellen voor inlichtingen rond de uurregeling", aldus Crols.

Precieze cijfers zijn er dus niet, maar dat het een breed gedeeld probleem betreft, bewijzen de vele reacties en getuigenissen, en de onmacht over hoe hiermee verder om te moeten gaan. “Nu gaat het wel”, zegt Romi, “maar ik moet die trein elke week nemen. En ik vraag me nu af: ‘wat ga ik anders doen? Hoe voorkom ik dat zoiets weer gebeurt?"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ik heb dat ook gelezen. In het hell-hole Brussel kan je niks anders verwachten. Je ziet het al aan de Belgische treinen zelf: enorm smerig en volgekliederd met graffiti. Alleen al omwille van de hygiëne zou je die moeten mijden. Dat gebeurt dan ook massaal door mensen die dat kunnen. De treinen worden dus hoofdzakelijk bevolkt door studenten die geen auto hebben en tuig dat ze gebruikt om gratis van A naar B te geraken.
Er is nauwelijks personeel om eea te controleren. Dat begint al op de stations en de perrons waar je ook al gemolesteerd en overvallen kan worden. Mij krijg je geen trein meer in omwille van de vuiligheid en het publiek daar dus wat moet het voor jonge vrouwen dan wel niet zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Een 12-jarige jongen heeft donderdagmiddag in Peer (België) een wijkagent neergestoken. De jongen werd opgepakt, net als zijn moeder en broer. Aan de steekpartij zou een discussie tussen de agent en de familie zijn voorafgegaan.

De 41-jarige wijkagent stond omstreeks 15.30 uur het verkeer te regelen op de Collegelaan, toen hij meerdere malen in de rug werd gestoken door de 12-jarige jongen, die daar in de buurt op het Agnetencollege zit.
12-jarige die agent neerstak in Peer, verschijnt voor jeugdrechter voor ‘poging tot doodslag’

De 12-jarige die donderdag een wijkagent neerstak in het Belgische Peer zal vrijdag voor de jeugdrechter voorgeleid worden. Momenteel hanteert men de kwalificatie ‘poging tot doodslag’. Ook zijn broer (17) zal voorgeleid worden. Bij hem gaat het om ‘weerspannigheid in bende’.

Donderdagmiddag vlak na schooltijd stak een 12-jarige jongen een wijkagent twee keer in de rug. Dat terwijl zijn moeder en broer van 17 jaar oud in de buurt waren. De agent kwam ervan af met een klaplong. De twee jongens en de moeder werden opgepakt en door de politie meegenomen. Het Belgische Openbaar Ministerie laat weten dat het onderzoek naar de omstandigheden van het steekincident in Peer loopt.

’Poging tot doodslag’
Beide minderjarigen zullen in de loop van vrijdagnamiddag voorgeleid worden bij de jeugdrechter in Hasselt. Voorlopig hanteert men voor de 12-jarige de kwalificatie ’poging tot doodslag’. Ten aanzien van de 17-jarige gaat het om “weerspannigheid in bende”.

“De jeugdrechter zal vervolgens oordelen over de gepaste maatregelen, onder meer rekening houdend met de ernst van de feiten, de persoonlijkheid van de minderjarigen en hun leefomstandigheden”, klinkt het.
Beelden opgedoken van de 12-jarige jongen die in Belgische Peer de agent neersteekt. “Op beelden op sociale media is te zien dat de agent eigenlijk een conflict had met de oudere broer van de jongen en dat de moeder daarbij tussenkomt. Daarop grijpt de jongen van 12 jaar naar een mes en steekt hij in op de agent, waarop hij wegloopt”

journaliste Greet Henderix voegt toe dat de oudere broer van 17 jaar “zeer goed gekend is hier bij de politiediensten”. “We horen van getuigenissen dat hij, samen met een groepje andere jongeren, de buurt zowat onveilig maakt”, klinkt het. “Dat is niet meteen een goed voorbeeld voor een jongen van 12 natuurlijk, al is het hier gisteren wel extreem uit de hand gelopen.”

Broer van 12-jarige die agent neerstak, pleegde overval toen hij 14 jaar was: “Hij zorgde al voor zoveel overlast”

Het is nog onduidelijk waar de jongen het mes vandaan heeft. Er gaan geruchten de ronde dat hij het mes gekregen of afgenomen zou hebben van een 13-jarig meisje uit het tweede middelbaar. Het meisje is intussen ook verhoord.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Ach, hoe zielig. :finger:
Advocate van 12-jarige jongen die agent neerstak: “Hij is enorm aangeslagen”

De 12-jarige jongen die een wijkagent in Peer met een mes in de rug stak nabij het Agnetencollege, is voorlopig voor drie maanden in een halfopen jeugdinstelling geplaatst. Dat heeft de jeugdrechter vanmiddag in Hasselt bepaald, bevestigt zijn advocate Eylem Turan. Volgens de advocate is de jongen “enorm aangeslagen” na de feiten. Zijn 17-jarige broer is intussen terug vrij, meldt zijn advocaat. Hij stond al onder toezicht van een jeugdrechter en zal nu intensievere begeleiding krijgen.

“We zijn het erover eens geworden dat het misschien beter is voor de rust, zowel voor de maatschappij als voor de minderjarige zelf, om hem voorlopig in een halfopen instelling te laten vertoeven”, aldus de advocate in een reactie.

“Dat is een beslissing die waarschijnlijk voor drie maanden gaat genomen worden. Dat wil niet zeggen dat we niet op voorhand nog een herevaluatie kunnen verkrijgen.”

“Hijzelf is enorm aangeslagen”, zegt Turan over haar 12-jarige cliënt. “Het is een opeenstapeling van omstandigheden geweest. Hij begrijpt ook niet hoe hij in die situatie terecht is gekomen. Hij zegt dat hij op dat moment in paniek is geslagen en hij dan een voorwerp heeft gebruikt dat hij diezelfde dag had verkregen.”

Halfopen?
Bij een plaatsing in een halfopen gemeenschapsinstelling zal de jongere het verblijf waarschijnlijk aanvankelijk als gesloten ervaren, maar gaandeweg kan er bekeken worden of de jongen eventueel terug naar school kan gaan. Na schooltijd moet hij dan naar de instelling terugkeren.

Op die manier wordt een traject gevolgd waarbij de jongere uiteindelijk terug in de maatschappij zal kunnen functioneren. “In de komende periode zal er een evaluatie gebeuren van zijn persoonlijkheid en omgeving om na te gaan op welke wijze hij veilig en zo snel als mogelijk terug in de samenleving kan re-integreren”, aldus persmagistraat Bruno Coppin van het parket van Limburg.

Broer op vrije voeten
Ook de 17-jarige broer van de verdachte werd gisteren opgepakt door de politie. De jeugdrechter heeft de jongeman deze namiddag terug vrijgelaten, aldus zijn advocaat Jeroen Vandenberk. “Mijn client heeft meegewerkt aan het onderzoek en zal dat ook blijven doen”, klinkt het. Net als zijn broer is de 17-jarige volgens zijn advocaat heel erg onder de indruk van wat er gebeurd is. “Hij weet ook al via via wat er al verschenen is, en dat maakt indruk op hem”, reageert meester Vandenberk.

De jongeman was al gekend bij het gerecht, onder meer voor een diefstal met geweld in een winkel. Hij stond al onder toezicht van een jeugdrechter en zal nu dus intensievere begeleiding krijgen.

De moeder van de twee minderjarigen was ook gearresteerd, maar zij mocht na verhoor beschikken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

Uit 2015:
Uit onderzoek van Dagblad de Limburger blijkt dat de veroordeelde terrorist Abdallah Ouabour uit Maaseik tot twee keer toe een lezing heeft gegeven in de Al Houda moskee in Geleen. Ouabour is in 2007 in België veroordeeld tot zes jaar cel omdat hij één van de leiders was van een Belgische cel gelieerd aan Al Qaida en streeft naar een islamitische staat op basis van de sharia.
https://ejbron.wordpress.com/2015/07/13 ... t-sluiten/

Begrijpelijk dat de overheid van België hem al vele jaren kwijt wil.
Maar dat gaat niet en zal mogelijk nooit lukken.
België krijgt geradicaliseerde haatprediker het land niet uit

Beschuldigingen zijn “te algemeen” en “te vaag”.


In juni besliste staatssecretaris voor Asiel en Migratie Sammy Mahdi (CD&V) dat Ouahbour (48), die de Marokkaanse nationaliteit heeft maar in België werd geboren en er sinds 1990 woont, zijn koffers moest pakken. Abdallah Ouahbour uit Maaseik werd door de Staatsveiligheid omschreven als een “haatpropagandist” met ernstig dreigingsniveau. De Marokkaan die in België woont zou volgens het OCAD en de Staatsveiligheid betrokken zijn bij de aanslagen in Casablanca en Madrid, waarbij samen 250 doden vielen. Hij volgede islamlessen in Syrië, en kreeg in 2001 een militaire opleiding in Afhanistan. Ouahbour staat bekend als de leidende figuur van de Groep van Maaseik. Het hof van beroep in Brussel veroordeelde het drietal Lahoucine El Haski, Abdallah Ouabour en Khalid Bouloudo uit Maaseik op 19 januari 2007 voor lidmaatschap van de terroristische organisatie GICM. El Haski kreeg zeven jaar cel, Ouabour zes jaar en Bouloudo vijf jaar. Maar de Brusselse advocaat Christophe Marchand beweerde dat ze veroordeeld werden op basis van verhoren in Marokko waarbij de ondervraagden mogelijk gemarteld zouden zijn. Na veel vijven en zessen vernietigde het Hof van Cassatie het vonnis van het Brusselse hof van beroep.

Vorig jaar startte de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) de procedure om Ouahbour het land uit te zetten. Maar Ouahbour tekende verzet aan tegen zijn uitzetting, omdat hij naar eigen zeggen aan een posttraumatisch stresssyndroom lijdt en vreest te worden opgepakt in Marokko.

De Raad voor Vreemdelingenbetwistingen oordeelt nu dat de rapporten van het OCAD en de Staatsveiligheid “geen solide basis” om iemand het land uit te zetten. De Raad vindt dat de analyses werden gemaakt in connectie met de veroordeling wegens terrorisme, terwijl daarmee geen rekening mag worden gehouden. De beschuldigingen zijn “te algemeen” en “te vaag”.

Herinnert iemand zich nog ene Jürgen Conings ?
https://pnws.be/belgie-krijgt-geradical ... -niet-uit/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Nou, dan gaan wij ook maar raden.
Onbekenden roven honderden kruisornamenten op kerkhof in Pas-de-Calais

In de gemeente Houdain, gelegen in het Franse departement Pas-de-Calais, hebben onbekenden meer dan 500 graven geplunderd en beschadigd. Omwille van een gebrek aan getuigen en bewakingsbeelden hebben de speurders het raden naar de identiteit en de motieven van de daders.

De plundertocht vond plaats tijdens de nacht van 25 op 26 januari. De verantwoordelijken gingen aan de haal met honderden koperen en messing voorwerpen, waaronder metalen kruisornamenten afkomstig van de grafstenen. Hoewel verscheiden grafzerken beschadigd raakten, is er geen sprake van enige ontheiliging. De gemeente overweegt om een collectieve klacht neer te leggen.

De conciërge van de begraafplaats ontdekte het vergrijp toen hij een stapel achtergelaten voorwerpen bij de toegang opmerkte. Een buurtonderzoek leverde niks op. Gezien de de afgelegen ligging van de begraafplaats zijn er geen getuigen van het voorval, noch zijn er bewakingscamera’s op het terrein die enige opheldering kunnen bieden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
za jan 29, 2022 2:16 am
Ach, hoe zielig. :finger:
Zeer onder de indruk en aangeslagen...ik hoorde iets anders, nl. dat de 12jarige enorm opkeek naar zijn oudere broertje omdat die al een gewapende overval had gepleegd. Dat is eventjes in het nieuws geweest maar al snel verdwenen.
Goed dat ze allebei een naar hartelust liegende Turkse advocaat hebben kunnen te pakken krijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Hoe meer moslims in België, des te meer ellende

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
Ariel schreef:
zo jan 30, 2022 5:19 pm
Nou, dan gaan wij ook maar raden.
Onbekenden roven honderden kruisornamenten op kerkhof in Pas-de-Calais

In de gemeente Houdain, gelegen in het Franse departement Pas-de-Calais, hebben onbekenden meer dan 500 graven geplunderd en beschadigd. Omwille van een gebrek aan getuigen en bewakingsbeelden hebben de speurders het raden naar de identiteit en de motieven van de daders.

De plundertocht vond plaats tijdens de nacht van 25 op 26 januari. De verantwoordelijken gingen aan de haal met honderden koperen en messing voorwerpen, waaronder metalen kruisornamenten afkomstig van de grafstenen. Hoewel verscheiden grafzerken beschadigd raakten, is er geen sprake van enige ontheiliging. De gemeente overweegt om een collectieve klacht neer te leggen.

De conciërge van de begraafplaats ontdekte het vergrijp toen hij een stapel achtergelaten voorwerpen bij de toegang opmerkte. Een buurtonderzoek leverde niks op. Gezien de de afgelegen ligging van de begraafplaats zijn er geen getuigen van het voorval, noch zijn er bewakingscamera’s op het terrein die enige opheldering kunnen bieden.
De doden zijn zich van geen kwaad bewust. Dus laat ze de moord stikken.

Alle betrokkenen zijn op de hoogte van Marokkaans geteisem in Europa met een islamitische achtergrond. In Spanje - wat ik uit eigen bron weet - is het stelen en beroven door Marokkanen al jaar en dag een ware ramp. Dus als mensen geïnteresseerd zijn in het behoud van goederen, bloemen en etensresten - de doden kunnen niet ruiken noch eten - laat zij dan collectief camera's aanbrengen of voor reguliere bewaking zorgen op de bewaarplaats van doden. We leven nu eenmaal in de tijd van - hahaha! - The Great Reset. Het is nog nooit zo erg geweest in de geschiedenis. Maar tsja . . . ik ben voor de doodstraf, zoveel mogelijk. We hebben toch immers een vrije wil volgens bijna alle slecht nadenkende mensen? Opgeruimd staat netjes. Maar dan heb je weer te maken met de linkse gedachtekronkel dat straffen niet helpt. Hoezo niet helpt? Laat je dan ook het vuilnis week in week uit op straat liggen omdat de vuilophalers staken? Dan breng je je rotzooi zelf naar de vuilopslagplaats. Niks mis mee. Dat is waarom in Amerika wapenbezit niet verboden is. Zodat je elke inbreker in je huis op een kordate wijze overhoop kunt schieten. Geheel terecht en heel erg logisch.

Wie meent over een vrije wil te beschikken, dient dan ook de consequentie van zijn daden te overzien. De meeste rechters echter spelen het liefste voor meneer pastoor in de biechtstoel. Geen vier weesgegroetjes en tien onzevaders als straf, maar slechts een voorwaardelijk straf of een lichte geldboete. Te vergelijken met een verkeersovertreding. De rechterlijke macht is zo corrupt en nalatig geworden als de pest. Het zou goed zijn als de pest weer terugkwam en voornamelijk moslims zal treffen. icon_thumbup.gif

Ik weet het. Je aan de regels van de westerse beschaving houden, is vooral lastig bij de Marokkaanse jeugd. Zij weten beter dan hun moskeevader dat Allah diefstal van ongelovigen toestaat.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Ondertussen op een school in Borgerokko: 14- en 15-jarige moslimleerlingen reageren furieus en trekken regenboogvlag af (die was opgehangen op de speelplaats). Want: "Een belediging voor de moslimgemeenschap."
Regenboogvlag veroorzaakt commotie op Xaveriuscollege in Borgerhout: “Een wake-upcall”

In het Xaveriuscollege in Borgerhout is dinsdag commotie ontstaan over een regenboogvlag die naar aanleiding van de Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie op de speelplaats was gehangen. Enkele leerlingen reageerden furieus en hebben de vlag verwijderd.

Het initiatief om op de speelplaats en aan het leerlingenonthaal van het Xaverius College een regenboogvlag te hangen, kwam van een leerkracht en enkele leerlingen. “Een goedbedoeld initiatief, maar helaas verder niet gekaderd of voorbereid tijdens de les”, zegt directeur Alex Peeters.

“Enkele leerlingen hebben zich hieraan gestoord en hebben de vlag afgetrokken, die was opgehangen aan de doelpalen op de speelplaats. Hierdoor is wat commotie ontstaan, maar ik zou zeker niet spreken van een incident. Aan de regenboogvlag aan het onthaal heeft niemand zich gestoord.”

Als belediging ervaren
De leerlingenbegeleiding is na het voorval meteen met de betrokken leerlingen in gesprek gegaan. “Het gaat om 14- en 15-jarige leerlingen met een moslimachtergrond”, vervolgt directeur Peeters. “Voor hen heeft de regenboogvlag blijkbaar als een rode lap op een stier gewerkt, ze waren duidelijk gechoqueerd. Ik kan hieruit alleen maar afleiden dat ze gevoed zijn door fake news.”

“Uit het gesprek achteraf is gebleken dat de vlag voor hen niet staat voor gelijke rechten voor iedereen. Integendeel, ze zien dit symbool van de holebigemeenschap als een belediging voor de moslimgemeenschap.”

Wake-upcall
Directeur Peeters ziet het voorval als een wake-upcall. “Holebirechten zijn een belangrijk issue, ook voor onze school, maar blijkbaar is dit thema niet voor iedereen vanzelfsprekend. We zullen hieruit onze lessen trekken en initiatieven voortaan degelijk voorbereiden en kaderen tijdens de lessen maatschappelijke vorming of godsdienst.”

“Een regenboogvlag op de speelplaats lijkt me anderzijds niet meteen het ideale middel om het thema bespreekbaar te maken. Het is beter om in de klas te discussiëren over de grond van de zaak dan over symbolen zoals de regenboogvlag.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

En die directeur beledigt en passant ook nog even alle Mohammedanen met:
" Ik kan hieruit alleen maar afleiden dat ze gevoed zijn door fake news.”
Hun persuasie over homo-gedoe leren ze op de madrassa, de koran school. En horen ze in preken door de imam.
En dan het Ware Woord van Allah te reduceren tot 'fake news' , je moet maar durven.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

En in Borgerhout woont ook een kickboxer die banden heeft met criminelen.
Hij is nu gewaarschuwd op de bekende manier: explosie aan de voordeur.
Woning Jamal Ben Saddik aangevallen met vuurwerk

In de Antwerpse districten Borgerhout en Merksem hebben onbekenden in de nacht van dinsdag op woensdag een aanslag gepleegd op de gevels van twee woningen. Dat meldt het Antwerpse parket. Telkens werd er een soort vuurwerk tot ontploffing gebracht. De eerste aanslag gebeurde in de Zegepraalstraat in Borgerhout bij de woning van de bekende kickboxer Jamal Ben Saddik.


Verschillende woningen raakten daarbij beschadigd. Op het moment van de aanval was Ben Saddik niet thuis. Hij is aan het trainen in Nederland. Zijn vader, vrouw en kind waren wel aanwezig in de woning.

Jamal Ben Saddik is een verdachte in het dossier van de gekraakte chatdienst Sky ECC. Hij was één van de resellers van de app die veel gebruikt werd door het Antwerpse drugsmilieu. Hij werd een jaar geleden daarvoor aangehouden en zat een maand lang in de cel.

In Merksem vond kort erna nog een aanslag met vuurwerk plaats in de Vrijhandelstraat. Of de twee aanslagen iets met elkaar te maken hebben kan het Antwerpse parket nog niet zeggen.

Schade is aanzienlijk

De ontploffingen maakten zo veel lawaai dat vijf personen in de buurt met gehoorschade naar het ziekenhuis moesten, onder meer ook de vader van Ben Saddik. Na verzorging mochten de slachtoffers al snel weer naar huis. De materiële schade van de aanslagen is volgens het parket wel aanzienlijk. Zo is de stenen dorpel van de woning van Ben Saddik in twee gebarsten bij de knal. Van arrestaties is volgens het parket voorlopig nog geen sprake.
Afbeelding
https://www.ad.nl/vechtsport/woning-jam ... ~ae92f7a5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
wo jun 01, 2022 10:31 am
En in Borgerhout woont ook een kickboxer die banden heeft met criminelen.
Hij is nu gewaarschuwd op de bekende manier: explosie aan de voordeur.
Ik vermoed dat Jamal de bui al zag hangen. Hij heeft een stevige voordeur . Het lijkt mij dat de deur van staal is, want er zit geen deukje in
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

En er was nog een aanslag in Belgie. Deze woming had geen stalen deur, dus deze deur is volledig verwoest.

Afbeelding
Tien minuten na de explosie in Borgerhout ontplofte ook bij een woning in de Vrijhandelstraat in Merksem een zwaar stuk vuurwerk. Verschillende woningen en auto’s raakten beschadigd. Het vuurwerk ontplofte voor een pand in het begin van de straat. “Wij hebben geen idee waarom dit gebeurd is” reageert de zoon des huizes. ”Mijn ouders wonen hier. Ik heb niets met drugs of de haven te maken.” De geviseerde woning heeft volgens hem ook niets met de familie Ben Saddik te maken. “Die ken ik alleen van televisie.”

“Of er een link is tussen beide feiten, wordt onderzocht. We hebben een onderzoeksrechter gevorderd”, zegt Aerts. “Een eventuele link met het drugsmilieu wordt eveneens onderzocht.” Volgens onze informatie lijkt die link er in beide gevallen wel te zijn. Kickbokser Jamal Ben Saddik alias Goliath komt aan bod in verschillende drugsdossiers, hij werd in maart van vorig jaar nog opgepakt omdat hij ervan verdacht wordt een van de verkopers van telefoons met Sky ECC te zijn. De aanslagen van afgelopen nacht zouden vooral gericht zijn tegen de broer van Jamal ‘Urbanus’, ook een bekende in het drugsmilieu.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Jamal Ben Saddik lag weer onder vuur. Dat drugsmilieu is een gevaarlijke omgeving om in te vertoeven.
Opnieuw aanslag op gebouw van familie Belgische kickbokser Jamal Ben Saddik

In de Antwerpse wijk Borgerhout is afgelopen nacht opnieuw een aanslag gepleegd op een winkelpand dat eigendom is van de familie van kickbokser Jamal Ben Saddik. Het is de derde keer binnen drie weken dat Saddiks familie het slachtoffer is van geweld. Van de daders geen spoor.

Er werd vannacht opnieuw een brandbom gegooid naar Poke Bowl Place aan de Stenenbrug van de familie Saddik. In het verleden baatten twee broers van Jamal - Saïd en Ibrahim Ben Saddik - in het pand een belwinkel uit. Het tweetal wordt nu belaagd, omdat zij er naar verluidt met een partij cocaïne vandoor zijn gegaan. Dat wordt in het Antwerpse drugsmilieu niet gepikt.

Bij de vorige aanslag spoten de daders de tekst ‘Dief’ op de rolluiken van het pand. Eerder werden ook al aanslagen gepleegd op panden van de familie van de bekende vechtsporter. Zo werden woningen en bedrijven die gelinkt worden aan Ben Saddik in de plaatsen Borgerhout en Borsbeek het mikpunt. Vrijdagnacht werd nog een woning in Deurne aangevallen.

De woning van de huidige uitbater van Poke Bowl Place, Abdelouahid E.Y., in Borsbeek werd ook al onder vuur genomen. Alleen schoten de daders toen op het ernaast gelegen huis. E.Y. is ook verwant aan de familie Ben Saddik. Eerder deze week waren er ook al aanslagen in Berchem en Ekeren. Vrijdag was er een dodelijke schietpartij in Deurne, waarbij drugscrimineel Ricardo G. om het leven kwam.

Kickbokser Jamal Ben Saddik wordt wel vaker gelinkt aan het Antwerpse drugsmilieu. Zo is hij verdachte in het dossier van de gekraakte chatdienst Sky ECC. Hij was één van de resellers van de app die veel gebruikt werd door drugscriminelen. Daarvoor werd Saddik een jaar geleden aangehouden. Hij zat in verband met die zaak toen ook een maand in de cel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Illegale Tunesiër (34) steekt vegetatie van Blankenbergse duinen in brand

Vrijdagavond stak een 34-jarige man de kurkdroge vegetatie in de duinen van Blankenberge in brand.

Passanten hadden vlammen en rook opgemerkt omstreeks 20.30 uur waarna de hulpdiensten verwittigd werden. De lokale politie kwam ter plaatse en kon het vuur eigenhandig blussen. Even later werd de Tunesiër, illegaal in ons land, staande gehouden. Hij werd beschuldigd van brandstichting.

De VRT: “Daarna kwam de brandweer nog eens alles controleren.”

De man werd verhoord door de politie en verscheen zaterdag al voor de onderzoeksrechter in Brugge. Hij werd ook effectief aangehouden door de onderzoeksrechter. “Hij heeft de feiten bekend en zou kampen met psychische problemen”, aldus het parket van Brugge.
Psychische problemen !! Altijd een goed excuus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

Er was ruzie over iets dat een garage deed of niet deed en toen werd de clan opgeroepen om steun te geven bij het argument.
Ruzie in Belgische garage escaleert: hand van man afgehakt met ijzeren staaf

Lokeren - In het Belgische plaatsje Lokeren is in de nacht van vrijdag op zaterdag een garagehouder aangevallen door ongeveer twintig personen. Er werden enkele schoten gelost en de hand van een man werd afgehakt met een ijzeren staaf. Dat meldt het parket van Oost-Vlaanderen.

De inval gebeurde rond middernacht. Nadien zou iedereen op de vlucht zijn geslagen, maar in het ziekenhuis kwam ongeveer tegelijkertijd een man binnen wiens hand was afgehakt. Dat bleek later door een ijzeren staaf met een scherpe rand. „Al snel bleek dat de twee incidenten met elkaar te maken hadden”, meldt het parket.

Er werden vier personen gearresteerd. De garagehouder en zijn broer, de man wiens hand werd afgehakt en de man die hem binnenbracht in het ziekenhuis. Er wordt onderzoek gedaan naar de precieze toedracht van het incident.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1254022 ... eren-staaf
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

Hier gebeurde het:

Afbeelding

Waarom werd iemands hand afgekapt aan garage in Lokeren? Meer details raken bekend: man (38) wou auto terug zonder te betalen

https://www.hln.be/lokeren/waarom-werd- ... ~a6b56583/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door King George »

En tussen wie ging de vete?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

King George schreef:
zo aug 14, 2022 11:17 pm
En tussen wie ging de vete?
Jammer dat ze het logo van de zaak geblurd hebben. Het is moeilijk zoeken zo. Maar het zegt me nog niks.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Vechtpartij bij klaarlichte dag op Markt in Berlaar, politie arresteert vier betrokkenen

Op de Markt in Berlaar is zondagavond bij klaarlichte dag gevochten tussen een zevental personen. Daarbij vielen enkele lichtgewonden. Vier betrokkenen zijn door de politie gearresteerd. Er is geen link met bewoners van het asielcentrum, zo geeft de lokale politie nog mee.

Het incident vond plaats ter hoogte van de bloemenweide en kruidentuin nabij het kruispunt met de Legrellestraat. Er waren een zevental personen bij betrokken. Twee mannen kregen het aan de stok met cafébezoekers. Toen de politie ter plaatse kwam, waren de gemoederen al deels bedaard. Even daarvoor was er nochtans flink gevochten.

“Omstreeks 20.15u is er een tussenkomst gevraagd van onze diensten omdat er nabij café ’t Dorp op de Markt in Berlaar problemen waren met een vechtpartij. Onze ploegen zijn ter plaatse gegaan. Daar was voordien een incident geweest. Er zijn enkele mensen lichtgewond geraakt. Er zijn uiteindelijk vier personen gearresteerd. Bij de interventie zijn geen politiemensen gewond geraakt”, klinkt het bij de lokale politiezone Berlaar-Nijlen, dat bijstand kreeg van omliggende politiezones.

Verschillende passanten waren getuige van het voorval bij klaarlichte dag. Daar werden ook beelden van gemaakt. Er werd geslagen, geschopt en met een stoel gechargeerd. Over de precieze aanleiding kan de politie niet meer informatie geven. De zaak wordt verder onderzocht.

Geen link met asielcentrum

Op sociale media werd het opvallende incident ook opgepikt en werd door sommigen vrijwel meteen de link gelegd met het eerder deze maand geopende asielcentrum in de legerkazerne in de Welvaartstraat. De lokale politie beklemtoont dat er géén link is. “Bij de vechtpartij van zondagavond waren geen mensen betrokken uit het asielcentrum, daar zijn we zeker van”, klinkt het.
Geen link met asielcentrum, maar de opgewonden standjes zijn wel twee mannen van Afghaanse origine die het aan de stok met kregen cafébezoekers. Ze zouden zich volgens hen misdragen hebben door zich op te houden in het portiek van de winkel naast het café en zo voor overlast te zorgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

In Brussel is een agent vermoord en één zwaar verwond door een allah ackbar roeper, die juist daarvoor op een politiebureau gezegd had dat hij een agent zou vermoorden .
Man die agent doodstak in Brussel, is geradicaliseerde ex-gevangene

De man die donderdagavond een 20-jarige agent doodstak en een andere agent verwondde met een mes, is een ex-gedetineerde die geradicaliseerd is in de gevangenis. Dat blijkt uit bronnen van HLN. De 32-jarige Y.M. staat al sinds 2015 op de CELEX-lijst, de lijst van van de Cel Extremisme van de gevangenissen en staat ook op de OCAD-lijst. Toch kon de man gisteren het psychiatrisch ziekenhuis verlaten nadat hij zich eerder die ochtend had aangemeld bij de politie in Evere. “Hij maakte onsamenhangende opmerkingen en sprak over haat naar de politie”, meldt het parket.

Omstreeks 19.15 uur werd een patrouille aangevallen in de Aarschotstraat. “De verdachte stak de twee agenten neer, maar zij konden nog versterking oproepen”, klinkt het bij het parket. “Een inspecteur van een patrouille die in versterking gekomen was, maakte vervolgens van zijn vuurwapen gebruik om de aanvaller te neutraliseren. Zowel de twee gewonde inspecteurs als de aanvaller werden overgebracht naar het ziekenhuis.” Een getuige zag het voorval gebeuren. “Hij stak de agenten al lopend neer. Daarna hoorde ik 5 of 6 schoten”, klinkt het.

Mogelijk gaat het om een daad van terreur. Zo zou de dader volgens getuigen ‘Allah Akbar’ geroepen hebben, al kan het parket dat voorlopig niet bevestigen. Hij zou zelf in het been en de buik geraakt zijn. Het federaal parket heeft alleszins een terreuronderzoek geopend. Dat bevestigt woordvoerder Eric Van der Sypt.

De agent die in de hals gestoken werd — volgens politievakbond VSOA een man van amper 20 jaar jong — is intussen overleden. Zijn collega zou op de afdeling intensieve zorgen liggen. In tegenstelling tot eerdere berichten, zou de dader wel nog in leven zijn.

Op het politiebureau in Evere had zich donderdag om 10 uur een persoon aangeboden die “onsamenhangende opmerkingen maakte en sprak over haat naar de politie”. Dat heeft het parket van de procureur des Konings van Brussel in de nacht van donderdag op vrijdag bevestigd in een persmededeling.

De man vroeg om psychologische zorg, waarop de politiediensten de dienstdoende magistraat van het parket van Brussel contacteerden om een psychiatrische observatieprocedure te starten. “Na verificatie bleek dat de persoon niet aan de wettelijke voorwaarden voldeed, aangezien hij bereid was vrijwillig een psychologische behandeling te ondergaan”, klinkt het.

De politie heeft de betrokkene vervolgens begeleid naar de psychiatrische eenheid van het Cliniques Universitaires Saint-Luc voor een opname en bleef daar totdat de persoon door de verpleegkundigen werd overgenomen. Enkele uren later werd contact opgenomen met het ziekenhuis, en bleek dat de persoon in kwestie het ziekenhuis had verlaten, luidt de mededeling.

Geradicaliseerde ex-gedetineerde
Volgens onze bronnen staat de dader gekend als geradicaliseerd. Y.M. (32). De man werd gesignaleerd als geradicaliseerd moslim terwijl hij in de gevangenis zat. Hij werd in juli 2019 vrijgelaten, nadat hij zijn straf volledig uitgezeten had. De man verblijft niet illegaal in het land en is ook niet in Syrië geweest.

Na zijn vrijlating werd hij opgevolgd door de autoriteiten omwille van zijn extremistisch gedachtegoed. Zo stond hij al sinds 2015 op de CELEX-lijst, de lijst van van de Cel Extremisme van de gevangenissen. De man staat ook op de OCAD-lijst, de lijst met personen die een extremistische of terroristische dreiging kunnen vormen voor België. Hoe de man gisteren het psychiatrisch ziekenhuis kon verlaten, is voorlopig onduidelijk.

Dreigingsniveau
Het algemeen dreigingsniveau voor België wordt overigens niet verhoogd na de aanval en blijft dus op niveau twee staan. Dat bevestigt het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse (OCAD) donderdagavond.

In het kader van het onderzoek werden meerdere straten afgesloten. “Er werd een perimeter ingesteld en er zijn verschillende onderzoeksdaden bevolen om na te gaan wat er zich precies afgespeeld heeft”, bevestigt parketwoordvoerster Sarah Durant.

“Ondraaglijk drama vanavond in Brussel”, reageert Brussels burgemeester Philippe Close op Twitter. “We zijn solidair met de politiediensten. De politie beschermt ons en moet beschermd worden. Mijn gedachten zijn bij de families en hun collega’s.”

Ook minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden reageerde intussen. “Verschrikkelijk drama en hartverscheurend nieuws”, klinkt het op Twitter. “Mijn gedachten zijn in de eerste plaats bij de nabestaanden, de leden van de politiezone en de hele politieorganisatie. Ik volg de situatie van kortbij op en sta in nauw contact met de burgemeester, de korpschef en de veiligheidsdiensten. Dit geweld tegen onze mensen is onaanvaardbaar.”

Politievakbond VSOA heeft intussen scherp gereageerd op de aanval. “Een jonge, gemotiveerde collega van 20 jaar overleed vandaag ingevolge zinloos geweld tegen de politie”, klinkt het. “En de politici zullen zoals gewoonlijk de feiten zwaar veroordelen, en morgen kijken ze weer de andere kant uit. Zoals ze al decennialang doen.”

Ook Justitie heeft volgens de vakbond een “verpletterende” verantwoordelijkheid. “De jarenlange straffeloosheid in Brussel en andere grootsteden draagt ertoe bij dat daders van geweld tegen de politie en andere hulpverleners weinig te vrezen hebben. Justitie slaagt er nog niet in om de juiste cijfers van geweld tegen de politie te verzamelen, laat staan dat het voor hen een prioriteit is. Beste politici, beste Justitie, jullie mogen er zeker van zijn: wij zullen keihard reageren.”
Uit informatie van De Morgen blijkt dat de dader van de aanval op agenten in Brussel bekend was als geradicaliseerd. Y.M. zat tot 2019 in de gevangenis, onder een streng terro-regime. Hoe kon deze ‘potentieel gewelddadige extremist’ dan ‘s ochtends zijn feiten aankondigen in een commissariaat en later op de dag toeslaan?

Diezelfde ochtend nog heeft de dader zich gemeld op het politiebureau in Evere. “Hij maakte onsamenhangende opmerkingen, sprak over haat naar de politie toe en vroeg om psychologische zorg”, zegt de woordvoerder van het Brussels parket. In overleg brachten enkele agenten hem over naar de psychiatrische dienst van een ziekenhuis, omdat hij instemde met opname.

“De politiepatrouille bleef ter plaatse totdat de persoon door de verpleegkundigen werd overgenomen”, aldus de parketwoordvoerder. “Enkele uren later nam de politie opnieuw contact op met het ziekenhuis om te controleren of de persoon onder observatie was gehouden. Toen bleek dat de persoon het ziekenhuis had verlaten.”

Enkele uren later sloeg hij toe. De zaak zit intussen bij het federaal parket, omdat er aanwijzingen zijn dat het om een terreurdaad kan gaan. Volgens OCAD is de aanslag geen reden om het dreigingsniveau in ons land te verhogen, dat blijft op niveau 2.

De Morgen kon achterhalen dat het gaat om de 32-jarige Y.M., die in 2013 in de gevangenis belandde. Hij was niet veroordeeld voor terrorisme, maar voor een misdrijf van klassiek strafrecht, zoals diefstal of een overval.

Sinds augustus 2015 wordt hij echter gesignaleerd als geradicaliseerde moslim en belandt hij op de CELEX-lijst, de lijst van de Cel Extremisme van de gevangenissen. De gevangenis van Ittre brengt hem na verloop van tijd onder in de nieuwe Deradex-afdeling, zodat hij gescheiden is van de andere gedetineerden.

In de zomer van 2017 verhuist Y.M. naar de gevangenis van Lantin, maar ook daar plaatsen ze hem in isolatie. Hij vecht die maatregel aan bij de raad van state, maar tevergeefs.

Y.M. “wordt gemotiveerd door extremistische religieuze overtuigingen en wil zijn ideologie delen met andere gevangenen”. zo staat te lezen in het arrest van Raad van State. Bovendien zou hij toen al een keer zijn overgegaan tot agressie tegenover iemand in uniform.

“Zijn gevaar wordt bevestigd door het feit dat hij al een gevangenenbewaker heeft aangevallen in de gevangenis van Ittre, waar hij verbleef in een afdeling met andere geradicaliseerden.”

De raad van state oordeelde in 2019 dat isolatie van andere gevangenen de enige manier was om de dreiging die uitging van Y.M. in te dammen en zodat hij zijn extremistische overtuigingen niet langer kon verspreiden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Te laat op het belletje geduwd: busreiziger gaat door het lint en geeft chauffeur klappen

GENT - Een buschauffeur van de Vlaamse busmaatschappij De Lijn kreeg vorig jaar van een passagier een vuistslag in het gezicht. De man had zijn halte gemist en vroeg de buschauffeur te stoppen. Toen hij dat niet deed, sloegen zijn stoppen door. „Omdat ik honger had, was ik heel prikkelbaar”, aldus de man in de Gentse rechtbank.

„Weken durfde de chauffeur niet meer achter het stuur van een bus kruipen. Zijn angst overwon hij ondertussen, maar nog steeds kijkt hij elke rit over zijn schouder om te zien wie er in de bus stapt. De schrik om dit nog eens mee te maken is echt groot”, legde Sophie Nayaert, de advocate van de buschauffeur, vrijdag uit.

Stopknop
Wat de chauffeur op 23 april meemaakte, was dan ook hallucinant. Vlak bij de halte in de Brugse Poort kreeg hij klappen van een passagier. De man was vergeten om op de stopknop te duwen en miste daardoor zijn halte. Hij vroeg de chauffeur snel te stoppen en hem te laten uitstappen, iets wat niet kon.

„Dat kan gewoon niet door veiligheidsprocedures”, pleitte Naeyert. De man moest de volgende halte uitstappen. Dat zinde hem niet en zijn stoppen sloegen stevig door. De chauffeur kreeg een vuistslag in zijn gezicht. Camerabeelden filmden alles, waardoor ontkennen geen zin had voor de passagier.

Honger
Bij de rechter probeerde de man zijn gedrag te verklaren. „Ik heb vooral veel spijt. Die dag had ik veel honger door de ramadan en was ik zo prikkelbaar. Door trauma’s uit het verleden verlies ik snel de controle. Een destructieve relatie heeft dat verslechterd. Ik moet daaraan werken”, klonk het.

Rond 27 januari volgt het vonnis. De passagier riskeert 8 maanden cel, zijn advocate Jirka Sapijn vroeg hem een voorwaardelijke celstraf op te leggen. De chauffeur vroeg ook 500 euro schadevergoeding van de man en De Lijn 340 euro schadevergoeding, doordat hun dienstregeing die dag verstoord werd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Altijd handig als je een slagersmes bij je hebt in de metro. Je weet nooit wie je tegen komt.
Eén gewonde bij aanval met “groot slagersmes” in station Brussel-Zuid

Bij een mesaanval in het station Brussel-Zuid is vanmorgen omstreeks 9.30 uur een gewonde gevallen. Een getuige vertelt dat een man met een “groot slagersmes” hard begon te schreeuwen, meldt RTL Info. Een andere persoon lag bebloed op de grond. De dader werd vrijwel meteen ontwapend en opgepakt.

“Een Franse politieagent in burger zag op weg naar de uitgang van het station een bebloed persoon op de grond liggen. Naast hem stond een man met een mes”, klinkt het op RTL Info. De agent probeerde de dader tot rede te brengen, maar zonder succes. “Twee beveiligingsagenten die ter plaatse kwamen, profiteerden van een moment van onoplettendheid bij de dader. Die werd tegen de grond gewerkt en te ontwapend. Daarbij kregen ze hulp van de Franse agent.” De dader werd in bedwang gehouden tot de politie ter plaatse was.

De juiste omstandigheden van het incident zijn nog onduidelijk, maar het lijkt te gaan om een vechtpartij. “De federale spoorwegpolitie is dinsdagvoormiddag inderdaad tussengekomen voor een vechtpartij tussen twee personen in het station Brussel Zuid”, klinkt het bij de federale politie. “Eén van beiden heeft daarbij gebruik gemaakt van een mes, en er raakte één persoon lichtgewond.”

De dader is ter plaatse gearresteerd. Het slachtoffer is naar een ziekenhuis gebracht. De federale politie bevestigde aan ‘Le Soir’ dat die niet in levensgevaar verkeert.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

De dader die gisteren willekeurig mensen aanviel met een mes in metro Brussel zou de 30-jarige Charif H.A. zijn.

Een moslim dus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Vrouw met hoofddoek: 2x minder kans op een sollicitatiegesprek… Vrouw zonder hoofddoek: 20x meer kans op intimidatie en aanranding…

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie