Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

We kunnen die kindjes niet in de bak gooien, hé"

De zomervakantie is nog niet eens begonnen, en in Gent klagen de mensen al over spelende kinderen. In één maand tijd hebben twee buurten hun beklag gemaakt over jonge 'lawaaimakers'. "Als de zon schijnt, zijn ze daar." Burgemeester Termont sust: "Het zijn kinderen, hé. We kunnen ze toch niet in de bak gooien."

De Brunaustraat in Gent: druk autoverkeer, geen zone 30, geen speelvoorzieningen, maar toch troepen er elke dag 20 tot 25 kinderen samen. Ze doen niemand kwaad of vernielen niets. Ze maken alleen lawaai, véél lawaai. "Zeven jaar geleden begon het fenomeen", zegt buurtbewoner Lucien. "Een handvol kinderen kwam hier elke avond voetballen. Dat vonden wij vreemd want hier wonen nauwelijks kinderen. Intussen zijn ze met 25: van peuters van amper een jaar tot twaalfjarigen. Als het zonnig is, zijn ze daar. Ze komen uit de aanpalende straten en spreken hier af en maken een enorm kabaal."

Bij zijn nekvel
"Ik ben geen zure buur", zegt Lucien. "Van mij mogen die kinderen spelen zo veel ze willen maar ze moeten dat wel op de juiste plaats doen. Op slechts 50 meter van hier is een groot park waar ze zo veel kunnen spelen als ze willen. Eigenlijk is dit makkelijk op te lossen maar niets lijkt te helpen. Ik heb al een enorme map met mails en correspondentie over de zaak maar dat heeft nog niks opgeleverd."

De situatie liep al bijna uit de hand. "Op een dag stond een van de vaders voor mijn deur met een 'matrak'. Ik had een van de kinderen aangemaand om stiller te zijn of elders te gaan spelen. Dat kind is thuis gaan vertellen dat ik hem 'bij zijn nekvel had gepakt', wat trouwens niet waar was . Daarna is het tot een confrontatie gekomen. Ik heb een donorhart en zou me niet mogen opjagen, maar probeer dat maar eens in zo'n situatie."

"Er is niks waar ik blijer van word dan van regen op woensdagnamiddag en in de weekends", dan is het hier tenminste stil", zegt buurtbewoner Dirk. "Mijn auto is bekrast, ze schoppen met hun bal tegen mijn garagepoort,... Het is echt erg geworden."


Pesterijen
Burgemeester Termont bevestigt dat hij de situatie ter plekke zeer goed kent. "Het gaat voornamelijk om Bulgaarse kinderen die inderdaad beter iets verderop op het speelplein of in het park kunnen spelen. De klagende partij kan het niet laten om de kinderen steeds aan te spreken op hun gedrag. De kinderen reageren daarop met pesterijen. De politie en de buurtwerkers controleren regelmatig en dan gaan die kinderen in het park spelen maar van zodra ze hun rug gekeerd hebben, lopen ze weer te voetballen in de Brunaustraat. Wat kunnen wij meer doen? Het zijn kinderen. We kunnen hen niet in de bak steken of de nek omdraaien hé."

De kinderen beseffen maar al te goed dat niet iedereen hen even graag ziet. "De politie komt voortdurend vragen om naar het speelplein of het parkje te gaan. Maar soms spelen daar Turkse kinderen en wij zijn Bulgaren en dat gaat blijkbaar niet. We moeten dan ergens anders gaan spelen. Het heeft iets te maken met een oorlog van 90 jaar geleden maar daar kunnen wij toch niets aan doen. Wij willen gewoon spelen."

De voorbije maanden werd de stad wel vaker geconfronteerd met wijken waar kinderen voor 'problemen' zorgden. Vorige maand doken nog verhalen op uit de Hamerstraat, aan de andere kant van Gent, waar kinderen buurtbewoners bedreigden en voor overlast zorgden. Een groep kinderen van 8 tot 10 jaar oud beroofde daar volgens de bewoners andere kinderen van hun zakgeld, of bedreigde of beledigde hen. Bemiddelingspogingen mislukten ook daar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

In Gent zijn de Roden al een halve eeuw aan het bestuur en daar is het multicul-model met alle catastrofes van dien de norm. Tja wat moet je daarover zeggen...Gent mijden zeker ?
"Bulgaarse kinderen": het gaat dus over Roma zigeuners die in Gent in grote hoeveelheden aanwezig zijn en klaar staan om uw handtas te roven.
Maar het kan nog wat erger worden in Gent want Roden en Groenen zijn 1 politieke partij geworden.
In Gent is het trouwens VERBODEN om het woord "allochtoon" te gebruiken in de openbare diensten.
Laatst gewijzigd door mercator op zo jun 12, 2016 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ali Yas »

Okee. Dus niet alleen de Bulgaarse kinderen worden niet aangepakt, de Turkse óók niet. Dat wordt nog leuk als ze groot zijn.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:Okee. Dus niet alleen de Bulgaarse kinderen worden niet aangepakt, de Turkse óók niet. Dat wordt nog leuk als ze groot zijn.
Zeker. Er is in Gent een wijk die uitsluitend Turks is-de Sleepstraat. Alleen Turken, Turkse winkels, Turkse shisha-bars, halal- winkels...alles 100 % Turks en moslim. De politie heeft daar niets te zeggen. Politie agenten worden trouwens gescreend op linkse politieke voorkeur voordat ze aangenomen worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Manon »

De kinderen beseffen maar al te goed dat niet iedereen hen even graag ziet. "De politie komt voortdurend vragen om naar het speelplein of het parkje te gaan. Maar soms spelen daar Turkse kinderen en wij zijn Bulgaren en dat gaat blijkbaar niet. We moeten dan ergens anders gaan spelen. Het heeft iets te maken met een oorlog van 90 jaar geleden maar daar kunnen wij toch niets aan doen. Wij willen gewoon spelen."
Lees: als er moslims (turks of marokkaans) op een speelplaatsje spelen, dan is dat hùn plein en dan mogen er nooit andere kinderen bij, weze het vlamingen, bulgaren, chinezen, japanners, roemenen, polen, letlanders of gelijk welke niet-moslims. Dit is een gekend fenomeen.

Een vriendin van me is haar ooit eens gaan bemoeien, ging naar die gasten thuis de vader uit zijn bed halen en hen zijn saus geven. En toen mochten (even?) normale kinderen ook gebruik maken van de openbare speeltuigen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Op het gratis festival Sfinks in het Antwerpse Boechout heeft de politie gisteravond een groep van zowat 25 asielzoekers van het terrein verwijderd, nadat er geruchten waren opgedoken dat ze meisjes aan het lastigvallen waren. Dat zegt de lokale politie van de zone Minos.

Twee asielzoekers die zich verzetten tegen de verwijdering werden even bestuurlijk aangehouden. Er is voorlopig nog geen enkele klacht ingediend, maar de politie sluit niet uit dat er zich alsnog slachtoffers zullen melden.

"We waren vooraf al op onze hoede, omdat korpsen van omliggende politiezones al gewag hadden gemaakt van soortgelijke incidenten op andere evenementen", zegt Johan Wonnink van de politiezone Minos. "Toen getuigen meldden dat er meisjes lastiggevallen werden, hebben we ingegrepen en de groep asielzoekers voor de duur van de festivaldag verwijderd. We hebben dat gedaan om de veiligheid te garanderen en de festivalorganisatie te helpen - Sfinks is een echt gezinsfestival."

De asielzoekers werden allemaal geïdentificeerd voor het geval er de komende dagen of weken alsnog slachtoffers zich zouden melden. Ze waren naar Sfinks afgezakt vanuit verschillende asielcentra uit de regio. Vandaag zijn er voorlopig geen incidenten meer gemeld.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Manon »

Multicultuur natuurlijk.

Zo'n multicultifestival in hun cultuur wil uiteraard zeggen: ficki ficki met de westerse hoeren !
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Twee asielzoekers die zich verzetten tegen de verwijdering werden even bestuurlijk aangehouden.
FOUT! Onmiddellijk de asielprocedure stoppen en het land uitzetten. Geen tekst en uitleg. Zonder een woord te zeggen afhandelen.
Zo doe ik dat ook met mijn kleindochter en heb dat aan mijn zoon en schoondochter geleerd. Zo simpelvol kan succes zijn door logisch na te denken. Ik zet mijn kleindochter het land niet uit omdat zij bij mij welkom is. Het gaat erom dat zij soms kuren heeft en haar willetje probeert op te leggen net zoals die asielzoekers doen die menen dat zij vanuit hun primitieve achterlijke heidense weerzinwekkende tweedehandse religie islam ons hun normen en waarden kunnen opdringen en vooral wijsmaken. Ik heb het over volwassen heidense primitieve moslims. Mijn kleindochter heeft nog geen twee jaren.

Mijn kleindochter begint te janken. Omdat ze haar zin niet krijgt. Ik heb twee keuzes. Ik imiteer haar gekrijs en dat werkt voortreffelijk. Ze begint zelfs daarom te lachen. De andere optie - ik wissel deze beide strategische tactieken af - is dat ik haar onmiddellijk beet pak zonder verspilling van woorden van boosheid en op de fauteuil bij het raam deponeer. Plof. En ik loop snel weg. Het helpt. Het is over en ze komt direct daarna alweer bij opa slijmen. Zo hoort het. Zo simpel kan opvoeding zijn. Maar wat doen domme ouders? Die gaan vaak schreeuwen en teksten als 'niet doen' tientallen keren herhalen. Andere ouders geven geen aandacht aan het 'bazige' gedoe van de kleine en laten haar uithuilen. Dat kan ook, maar heeft niet mijn voorkeur. Dit laatste lijkt veel op de huidige benadering van de politiek: pappen en nathouden en vooral zorgen dat de mohammedaanse oproerkraaier zich niet verongelijkt voelt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

PASTOOR OVERVALLEN DOOR ASIELZOEKER

De 65-jarige Jos Vanderlee, pastoor in Lanaken, is deze middag thuis overvallen door een asielzoeker. Die belde aan en vroeg hulp en een douche. Nadien vroeg hij ook nog geld. Toen de pastoor dat weigerde, werd hij aangevallen met een mes. Hij werd afgevoerd naar het ziekenhuis, maar is niet in levensgevaar.

De overvaller belde rond 14 uur aan bij de pastoor en stelde zich voor als een kandidaat-asielzoeker in Nederland. Hij vroeg hulp en mocht een douche nemen, maar toen hij geen geld kreeg ontstond er een schermutseling. De pastoor werd met een mes aangevallen en raakte gewond aan zijn handen. De overvaller sloeg op de vlucht. De pastoor werd afgevoerd naar het ziekenhuis.

Op basis van de informatie die de gemeente Lanaken heeft, kan gesteld worden dat de overvaller geen bewoner is van het asielcentrum in Lanaken. Het parket Limburg en de politie Lanaken-Maasmechelen zijn een onderzoek gestart.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Op basis van de informatie die de gemeente Lanaken heeft, kan gesteld worden dat de overvaller geen bewoner is van het asielcentrum in Lanaken.
Lanaken is een plaats in een gebied waar het vol staat met kasten van huizen. Er wonen nogal wat rijke (ook Nederlandse) mensen. Ik had er een paar jaren geleden met vriend Mercator afgesproken. Hij kwam uit Roermond en ik was in Lanaken. Ik paste op het landgoed van wijlen mijn vriend Henk (tegen een kleine vergoeding). Lekker, zo'n upgrading voor Lanaken met een asielzoekerscentrum van moslim parasieten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Manon schreef:Multicultuur natuurlijk.

Zo'n multicultifestival in hun cultuur wil uiteraard zeggen: ficki ficki met de westerse hoeren !
Wss hebben die bruinen dan nog een gratis entree gekregen, ik kan me niet voorstellen dat het bezoeken van festivals tot de prioriteiten van door en door getraumatiseerde "jongeren" behoort.
Ik vind het wel grappig, de organisatoren van zulke post Marxistische evenementen zijn o zo multicul en links en dan weten hun bruine troeteldieren zich daar niet eens te gedragen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

Het gebeuren was gratis toegankelijk.
En nu aan de politie de taak om uit te maken wie van de 25 verdachten wat hebben gedaan bij (tot nu toe) 2 meisjes die geklaagd hebben.
Twee meisjes dienen klacht in na incident met asielzoekers op Sfinks
Twee meisjes waren afgelopen weekend vermoedelijk slachtoffer van de ongewenste intimiteiten door een groep asielzoekers op het Sfinksfestival in Boechout. Ze hebben een klacht rond aanranding van de eerbaarheid ingediend bij de politie. Dat zegt de lokale politie van de zone Minos. Verder onderzoek moet uitwijzen wie van de asielzoekers precies verantwoordelijk is.
http://www.demorgen.be/muziek/twee-meis ... -b6679e26/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Asielzoekers doen massaal beroep op gezinshereniging

Bericht door Manon »

Asielzoekers doen massaal beroep op gezinshereniging

Al 5.121 gezinsherenigingen in eerste jaarhelft 2016

Filip Dewinter: “De afgelopen vijf jaar zijn er alleen al via gezinsherenging 74.000 vreemdelingen bijgekomen, een stad zo groot als Hasselt.”

In de eerste zes maanden van dit jaar hebben 5.121 vreemdelingen een visum gekregen voor gezinshereniging. Vooral de toename van familieleden van politiek vluchtelingen valt op. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams Belang-kamerlid Filip Dewinter opvroeg bij het staatssecretariaat voor Asiel en Migratie.

De cijfers bewijzen andermaal dat de sterke aanwas van immigranten niet in het minst een gevolg is van de Belgische wet op de gezinshereniging. In de afgelopen vijf jaar werden niet minder dan 69.353 visa afgeleverd aan vreemdelingen om hun familie te vervoegen. Nemen we ook de eerste jaarhelft van 2016 in rekening, stijgt dat cijfer tot 74.474. “In bevolkingsomvang betekent dit dat er - op amper vijf jaar - alleen al via dit immigratiekanaal een stad zo groot als Hasselt is bijgekomen”, aldus Dewinter.

Hoewel Francken verwoede pogingen doet om de aangepaste wet op de gezinshereniging in de kijker te zetten, blijkt dat dus allerminst uit de cijfers. De opvallendste vaststelling is immers dat de piek van 2015 zich ook dit jaar doorzet. Uit de top tien van nationaliteiten aan wie gezinshereniging werd toegekend, blijkt duidelijk dat dit vooral een gevolg is van de aanhoudende asielinstroom. Waar vorig jaar Marokkanen de meeste visums voor gezinshereniging kregen, zijn dat vandaag vooral familieleden van mensen uit Syrië, Irak, Palestina en Afghanistan. “Na de eerste golf van vooral mannelijke asielzoekers volgt nu de tweede en grootste stroom, hun familieleden”, aldus het Vlaams Belang-kamerlid.

Volgens Dewinter is het concept van gezinshereniging voor onze samenleving zowel demografisch als budgettair onhoudbaar geworden. “In de loop der jaren is het systeem van gezinshereniging uitgegroeid tot een instrument om de officiële immigratiestop te omzeilen”. Afgelopen jaar stelde ook de gerenommeerde socioloog en immigratiedeskundige Paul Scheffer het concept van gezinshereniging in vraag (De Standaard, 26.9.2015). Volgens Scheffer zal door toedoen van de wet op de gezinshereniging het aantal asielzoekers op korte termijn verviervoudigen.

Dewinter: “Meer nog dan asiel of illegale immigratie an sich is gezinshereniging veruit de grootste immigratiepoort”. Het Vlaams Belang-kamerlid pleit daarom voor een totale opheffing van het volgens hem achterhaalde systeem. “Indien we de wet op de gezinshereniging niet afschaffen, zal ons nu reeds dichtbevolkte land compleet dichtslibben en onze sociale zekerheid imploderen.”

Bijlagen: schriftelijke vraag Filip Dewinter en antwoord staatssecretaris Francken.

Klaas Slootmans
Persverantwoordelijke Vlaams Belang
voor de bijlagen zie link op bron: http://vlaamsbelang.org/persberichten/2683
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik ga dit alles vergelijken met een oorlogsstrategie. Niet vanuit de overheid. Want zij geeft zich zonder slag of stoot over aan de vijand, maar vanuit de oorlogsstrategie van de parasietenvereniging uit de A & A regio's.

Ik begrijp best dat je vlucht voor een hoop ellende. Maar waar naar toe? Het ligt voor de hand: naar Luilekkerland. Hoe doe je dat? Daar is een oorlogsstrategie voor uitgedacht. Ik neem als voorbeeld oorlog. Logisch, want daar heb ik het over. In een aanval op de vijandelijke stellingen brengt het leger eerst de stoottroepen in stelling. Meestal zijn dat goed getrainde commando-eenheden. Zij bereiden de weg voor de rest van de invasie-troepenmacht.

Precies op dezelfde wijze uitgevoerd zien we de oorlogstactiek van de asielerende vluchtelingenstroom die richting de vijand Europa oprukt. Stoere sterke bruingebrande mannen uit de A & A regio's (Apenlanden & Allahgebieden) doen het voorbereidende werk. Eenmaal diep in vijandelijk gebied doorgedrongen en daar de economie ontregeld te hebben, kan de rest van het invasieleger bezit gaan nemen wat volgens ontcijferde codeberichten van de parasietenplaag rechtmatig toebehoort aan achtergestelde beschavingen die nooit een beschaving zijn geweest. Tenminste niet in vergelijking met waarop wij vroeger trots op waren. Hordes met vrouwen en kinderen worden door de overwonnen westerse regeringen met feestgedruis, sussende liefdesverklaringen en onderdanige slavenarbeid binnengehaald.

De tijden zijn veranderd.

God behoede ons voor de ondergang van onze met zoveel strijd verworven cultureel hoogstaande beschaving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:God behoede ons voor de ondergang van onze met zoveel strijd verworven cultureel hoogstaande beschaving.
Is dit niet in strijd met je atheïstische 'geloof'? :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:God behoede ons voor de ondergang van onze met zoveel strijd verworven cultureel hoogstaande beschaving.
Is dit niet in strijd met je atheïstische 'geloof'? :thinking:
NEEN! Het is een alom gewaardeerde uiting van hoop. Niet van vertrouwen!
Want wie slechts op God vertouwt, rekent buiten Satan.
En wie is Satan ook alweer?
Lees de Bijbel in het verhaal over Job. De koude rillingen lopen over je lijf over het crimineel sadistisch gemene gedrag van God en zijn vriendschap met Satan, die als zijn vaste gewaardeerde bezoeker op zijn regelmatig te houden vergaderingen in de hemel acte de presence geeft en telkenmale God weet te verleiden tot de verschrikkelijkste dingen tegenover de mens. Waarmee eens te meer duidelijk wordt dat God de mens haat! Ik geef toe, het staat in geen verhouding tot het sadisme dat in de Koran tentoon gespreid wordt en dat duizendmaal onvoorstelbaar verschrikkelijk erger is. :unhappy:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

Het kan best nog wel gezelliger.
Daartoe moet er dan wel meer geknuffeld worden.
Dat is goed voor hun integratie en hun werkkansen. (nu nog maar 3 %)
In België mogen Syrische asielzoekers opvangcentra overslaan
Een groot deel van de asielaanvragen van migranten uit Syrië en Eritrea wordt geaccepteerd, omdat het gaat om mensen die zijn gevlucht van oorlog. De Belgische regering vindt het daarom niet meer nodig om die mensen maandenlang in opvangcentra te houden, en stelt voor om ze na vijf à tien dagen al te laten verkassen naar appartementen. Hetzelfde moet gaan gelden voor kwetsbare asielzoekers, als kinderen en gehandicapten.

Versnelde integratie, en duidelijkheid voor de andere migranten
De maatregel is vooral bedoeld om de integratie van migranten te bevorderen, stelt een woordvoerder van staatssecretaris van Asiel Theo Francken in De Standaard. Terwijl de migranten wachten op de asielprocedure kunnen ze dan al terecht bij lokale initiatieven en wennen aan het leven in België. Oppositiepartij Vlaams Belang noemde maatregelen van Francken eerder al een vorm van ‘pamperpolitiek’.
http://www.elsevier.nl/buitenland/achte ... an-338369/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:De maatregel is vooral bedoeld om de integratie van migranten te bevorderen, stelt een woordvoerder van staatssecretaris van Asiel Theo Francken in De Standaard.
Waarom moeten die integreren, als de oorlog-die ze zelf begonnen zijn in hun fraaie thuisland-gedaan is kunnen ze niks aanvangen met een paar gebrabbelde woordjes Nederlands.
Dus de gast die bevoegd is voor "asiel" slaat een en ander over en gaat er al automatisch van uit dat dat Islamitisch IS schorremorrie in België zal blijven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Mahalingam »

Die gezellige Luchtvaartdagen zijn geschiedenis. Ze komen niet weer.
Geofferd op het altaar van de multikul.
Vanwege de terreurdreiging is de Luchtvaartdag, die in oktober was gepland, minstens een jaar uitgesteld. De dreiging op luchthavens als die in Zaventem, maakt een groot publieksevenement niet mogelijk. Ook de vliegvelden van Antwerpen, Oostende en Kortijk zullen het publiek dit jaar geen blik achter de schermen gunnen.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/bom ... ~a4355449/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Grappig, of om te huilen. :thinking:
Sjeik houdt barbecue in natuurgebied bij Venlo: asielzoekers sjouwen partytenten

Heibel over een barbecue, in de Duitse grensgemeente Nettetal. De emir van Dubai hield in juli een grillfestijn van een uur in beschermd natuurgebied. En asielzoekers mochten de partytenten aanslepen.

Een exclusieve barbecue van de emir van Dubai, sjeik Mohammed bin Rashid Al Maktoum, in het beschermde natuurgebied Krickenbecker Seen net over de Nederlands-Limburgse grens bij Venlo, heeft voor opschudding gezorgd. De barbecue van de sjeik, eind juli, was een vluggertje. Aangevraagd door het consulaat van de Verenigde Arabische Emiraten, waarvan de sjeik premier en vicepresident is, snel-snel goedgekeurd door de waarnemende burgemeester en al even voortvarend georganiseerd. Om aan alle wensen van de sjeik te voldoen, vorderde de gemeente acht asielzoekers op om partytenten en alle benodigdheden voor het grillfestijn naar het natuurgebied te sjouwen. Ze deden dat ‘vrijwillig’ en kregen geen cent. Op zich geen probleem. De asielzoekers wilden graag iets terugdoen voor de gemeente die hen opvangt. Maar als ze geweten hadden dat het voor de emir van Dubai was, hadden ze zich wellicht bedacht: “De Golfstaten doen niets voor vluchtelingen”, zegt een van hen aan de Rheinische Post.

Vermogen van acht miljard

Alle kosten die de gemeente deed, waren voor rekening van de emir. Maar omstreden is de gastvrijheid in natuurgebied nog steeds. Lokale natuurbeschermers en oppositie vinden het ongehoord dat de waarnemende burgemeester het kwetsbare vijvergebied heeft laten gebruiken voor het evenement.

Sjeik Mohammed bin Rashid Al Maktoum (67) is vader van 23 kinderen, van wie twee bij een halfzus van de koning van Jordanië. Hij is sinds 2006 aan de macht in Dubai, dat hij heeft doen uitgroeien tot een toeristisch en zakencentrum van formaat, gesymboliseerd door het hoogste gebouw ter wereld, de Burj Khalifa. De schattingen van zijn vermogen lopen uiteen, van vijf miljard tot ‘minstens’ acht miljard euro.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Dit is een verwarde man uit Gent. Volgens onbevestigde berichten loste de man schoten in de Vlaanderenstraat, in het centrum van Gent. Bij aankomst van de politie zou hij hebben geweigerd zijn wapen af te staan. Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk. Mogelijk vond de schietpartij plaats in een restaurant en was de gewapende man de eigenaar.

Zeggen ze...Kan ook zomaar zijn dat de man liefdesverdriet had, of gepest werd.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Bij aankomst van de politie zou hij hebben geweigerd zijn wapen af te staan.
Dat is idd erg onbeleefd. Aan de foto te zien is het een van de vele Turken of Marokkanen die Gent rijk is. Ik zeg Turk of Marokkaan want op last van het groen-rode bestuur van Gent mag het woordje "allochtoon" niet meer gebruikt worden.
Uiteraard zegt de leugenpers al van op voorhand dat het niets met Islam, moslim of terrorisme te maken heeft.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door King George »

De vereniging Islam is dan wel weer erg populair en trekt veel leden aan onder de verwarde mensen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

King George schreef:De vereniging Islam is dan wel weer erg populair en trekt veel leden aan onder de verwarde mensen.
Volgens een Belgische krant.

De feiten hebben naar alle waarschijnlijkheid niets te maken met terroristische motieven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

De "rijke familie "uit Belgie heeft het recht in eigen hand genomen om zo toch de bevriende Syrische familie naar Belgie te laten komen, en daarmee ook de achterlijke gewoonte van schoenenwerpen. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.
Afbeelding
Belgische staatssecretaris Francken bekogeld

De Belgische staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken is door demonstranten bekogeld met schoenen en drank. De staatssecretaris was maandagavond op de luchthaven van Charleroi te gast bij een bijeenkomst van coalitiepartner MR.

Bij aankomst werd Francken door tientallen betogers tegengehouden en werd er met schoenen en drank naar de politicus gegooid, meldden Belgische media.

Francken ligt onder vuur omdat hij weigert een visum te verlenen voor een Syrisch gezin, ook al heeft de rechter bepaald dat de Belgische regering dat wel moet doen. Het gezin is bevriend met een Belgische familie die garant wil staan voor de Syriërs en hen zelf ook wil opvangen.

Het hof dreigt met een dwangsom van 4000 euro per dag. De politicus vreest een „gevaarlijk precedent” en is in cassatie gegaan.

Binnen bij het debat verdedigde Francken zijn beslissing om geen visum af te geven voor het Syrische gezin. Dat zou volgens hem „een brug te ver zijn.” De staatssecretaris is bang dat er dan meer Syrische vluchtelingen op deze manier naar België proberen te komen.

En het is niet zo dat de familie in oorlogsgebied moet blijven. Theo Francken heeft een oplossing voor de Syrische familie. However, de "rijke Belgische familie " gaat niet akkoord. Hun vrienden moeten naar Belgie. Goed of kwaadschiks.
Spoiler! :
Premier Charles Michel stelt voor dat de Syrische familie die al wekenlang voor een Belgische visum procedeert een diplomatiek visum aanvraagt in hun buurland Libanon. Daar zouden ze door bemiddeling van de Belgische overheid “een goede kans” op opvang hebben. De familie zelf wijst het voorstel echter af.

Er zijn het voorbije weekend al diplomatieke contacten geweest tussen de Libanese en de Belgische overheid, zo is bevestigd aan onze redactie. Als het gezin zou beslissen om in Libanon een humanitair visum aan te vragen, dan zou het “een goede kans” hebben om dat ook effectief te krijgen, zo klinkt het. Van een formele toezegging is er echter nog geen sprake: het gezin moet eerst een visum voor Libanon aanvragen, en dan moet de Libanese overheid zelf beslissen over het toewijzen.


De advocaten van het kabinet van staatssecretaris van Asiel en Migratie Theo Francken willen de familie nu laten weten dat ze opvang zouden kunnen krijgen in hun buurland. Ze gaan dat doen in een brief, waarin ze ook duidelijk maken dat hun aanvraag voor een Belgisch visum kansloos is.

Mieke Van den Broeck, de advocate van het gezin, laat maandagavond aan VTM Nieuws alvast weten dat ze niet ingaat op het voorstel van de premier. “De situatie in Libanon is slecht en zelfs onmenselijk. Vluchtelingen worden daar gediscrimineerd. De familie zal in een onvriendelijk land op straat terechtkomen”, klinkt het. “We gaan niet aflaten tot er een visum is voor België.”

Deurwaarder

De advocaten van de familie lieten eerder vandaag weten dat ze bereid waren te praten over een laissez-passer of een visum lang verblijf, en zo de discussie te ontmantelen. Als de regering daar niet mee zou instemmen, dan zou er dinsdag alsnog een deurwaarder naar het kabinet-Francken zou afzakken om de opgelegde dwangsom te incasseren.

De rechtbank legde Theo Francken een dwangsom op van 4.000 euro zolang hij weigert om een humanitair visum aan een Syrisch gezin te geven. Francken is niet van plan om te betalen en zegt nu al naar de beslagrechter te zullen trekken als de deurwaarder beslag wil leggen op goederen in zijn kabinet.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161212_02622 ... ar-libanon
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie