Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ben ik nu de enige logicus die stellig pleit voor de doodstraf?

In deze tijd van kennis over DNA, cellen, genen, moet het langzamerhand eindelijk eens duidelijk worden dat buiten de mislukte mensensoort moslims, er nog genoeg geestelijk gestoorden vrij rondlopen op aarde die ten behoeve van een samenleving, die verkiest in rustig vaarwater te plezieren, hoog nodig in de golven van het ongenoegen geworpen moet worden. Uiteraard met een betonblok om hun nek.

Eh . . . voor alle duidelijkheid . . . moslims zijn achterlijke mensen die wanneer ze niet op anderen parasiteren, rustig mogen voortbestaan. Op een virus zoals Islam zit geen gezond mens te wachten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Ben ik nu de enige logicus die stellig pleit voor de doodstraf?
Ik vind doodstraf niet zo logisch. Ook het huidige systeem van criminelen opsluiten en ze dan te voeden en kleden op kosten van degenen die niet crimineel zijn is nog veel minder logisch.
Wél logisch zou zijn om de straf voor criminelen niet uit te drukken in tijd maar in kilowatt per uur. De schade aan de maatschappij wordt getaxeerd en dan vergeleken met de courante electriciteitsprijzen. Dan wordt de crimineel vastgeketend aan een dynamo waar hij zo lang mag op trappen tot de schade verrekend is. Een voedzame maar sobere voeding wordt voorzien. Ik zie alleen maar voordelen in deze gedachtenpiste.
Maakt komaf met alle psychologische flauwekul van moeilijke jeugd, gefrustreerd door racisme etc.etc.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De doodstraf is echt wel logisch.

Hij is radicaal en effectief. Jouw oplossing is een andere oplossing die ik overigens wel leuk vind, maar of het zoden aan de dijk zet betwijfel ik.
Alles went. Ook een criminele vent. En daar wil ik vooralsnog NOOIT aan wennen. Dus is mijn oplossing - althans voor mij persoonlijk - de beste oplossing. IK denk nog aan de mogelijkheid voor het oplossen van criminelen in zoutzuur. In zoetzuur mag ook. Als ze maar doodgaan.

Dat is altijd nog beter dan wat de Islam de mensheid leert: het eeuwigdurend folteren van non-criminelen in een vuur dat nooit zal ophouden en waar helse pijnen het genoegen verschaffen aan 1,8 miljard moslims. Alhoewel juist moslims zich bewust zijn dat ook zij - en vooral vrouwen - grote kans maken te belanden in het vurige pretpark van Allah: een uitvinding van de vieze historische Arabische gore psychopaat profeet sadist Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Jonge asielzoekers bedreigen scholieren aan bushaltes Turnhout

In het Antwerpse Turnhout zal de lokale politie na schooltijd extra patrouilleren aan grote bushaltes nadat “groepjes jongeren” er opnieuw voor overlast zorgen. Het zou gaan om asielzoekers uit het asielcentrum van Arendonk, iets verderop. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

Vorig schooljaar al deden er zich regelmatig problemen voor aan bushaltes op de Grote Markt in Turnhout. Kinderen werden er omsingeld, bedreigd en soms zelfs bestolen of betast door “groepjes jongeren”. Het gaat om jongemannen die na schooltijd rondhangen aan de bushaltes om de bus richting het asielcentrum in Arendonk, niet ver van Turnhout, te nemen. Bij het begin van dit schooljaar laait de problematiek weer op.

Politie Turnhout op de hoogte
Eén van de slachtoffers is het 14-jarig metekind van Ellen Kox. “De problemen zijn vorig jaar al begonnen, maar gaan dit schooljaar gewoon verder”, aldus Ellen in Het Laatste Nieuws. “Telkens zij een short of T-shirt draagt, krijgt ze kritiek van andere jongeren. Ze omsingelen haar en dwingen haar om armen en benen te bedekken. Ook een vriendje van haar die zich geout heeft als homo is een doelwit. Ze worden opgewacht, gevolgd en omsingeld. Er zijn zelfs al messen getoond om hen te bedreigen.”

De lokale politie stelt weet te hebben van het probleem en zal extra patrouilles inzetten. “We zijn op de hoogte van de problematiek”, klinkt het. “Er zijn rustige periodes, maar soms steekt het probleem weer de kop op en moeten we enkele jongeren interpelleren. Ook vorig jaar hebben we een tijd gelijkaardige problemen gekend. We dachten dat het momenteel redelijk rustig was. Nu blijkt dat er toch weer problemen zijn bij de start van het schooljaar zijn we terug gestart met extra toezicht.”

Vlaams Belang

Ook Vlaams Belang reageerde al op de problematiek. “Het Vlaams Belang is niet te spreken over de intimidaties, bedreigingen – al dan niet met messen – ten aanzien van kinderen en jongeren aan de bushaltes op de Grote Markt. Het is ongehoord dat jongeren door ‘niet-Turnhoutenaren’ aangemaand worden hun armen en benen te bedekken als zij rokjes, korte broeken of t-shirts dragen. Bovendien kan het niet dat een jongen die homo is, het doelwit is van onaanvaardbaar religieus fanatisme.”
“Het Vlaams Belang zal over deze zaak interpelleren op de eerstvolgende gemeenteraad en eisen dat alle krachten worden ingezet om deze onwaarschijnlijke toestanden een halt toe te roepen”, klinkt het. “Wij zullen dan ook oproepen dat de politie – eventueel in burger – hier een tandje bijsteekt, dat de camera’s op de markt operationeel zijn en dat ook burgers niet zullen aarzelen om bij onregelmatigheden aan de bushaltes of elders onmiddellijk te melden bij de politie en de overheid. Tevens vragen wij dat alles zal gedaan worden om overtreders hard aan te pakken met afdoende straffen. De tijd van preventieve praatjes is voorbij.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Lutgarde Maes stond open voor een open samenleving. :thinking:
Gambiaanse tuinman verdacht van moord op filosofe Lutgarde

De Gambiaanse tuinman van een alleenwonende vrouw in een villa in Brakel is opgepakt. Hij wordt verdacht van de moord op de 67-jarige Lutgarde Maes.

De vrouw des huizes, een filosofe die boeken schreef waarin stond dat ze ’openstond voor alle culturen’, verdween op vrijdag 6 september van de aardbodem. Buren hadden de was twee dagen buiten zien hangen en besloten toen de politie te bellen. Agenten doorzochten de villa, maar vonden niks.

Een week later werd een speurhond ingezet. Die vond haar lijk onder een stapel hout in de tuin van haar villa in het Belgische dorp. De 46-jarige Gambiaan die sinds enige tijd in haar tuinhuisje woonde, is elders in België gearresteerd, zo schrijft Het Nieuwsblad.

Omwonenden zeiden al direct dat Lutgarde onenigheid had met haar inwonende tuinman. Dat zou de vrouw zelf verteld hebben aan omwonenden. Ze was op een dag zelfs naar buren gevlucht met de kreet „Hij gaat me vermoorden”, aldus Belgische media.

De vrouw woonde alleen in de villa in Brakel, sinds haar partner enkele jaren geleden naar een woon-zorgcentrum was verhuisd. Haar echtgenoot was vroeger hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven. „Lut was een vriendelijke vrouw”, zo herinneren de buren haar. „We kenden haar als iemand die graag en veel boeken las, en graag reisde.” Buurtbewoners zagen ook regelmatig de Gambiaanse tuinman in haar auto rondrijden.

Lutgarde, die pas op latere leeftijd een masterdiploma in de filosofie behaalde, stond open voor een open samenleving. „Wat multiculturaliteit betreft, is de grootste uitdaging om de mentaliteit door middel van onderwijs bij te schaven. Onbekend is nu eenmaal onbemind.” De Universiteit waar ze studeerde haar ook gevraagd mee te denken over multiculturele vraagstukken, aldus de krant.

De familie van de vrouw wilde niet reageren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Lutgarde Maes stond open voor een open samenleving. :thinking:
Bewijs temeer dat een studie filosofie nutteloos tijdverlies is en niks bijdraagt tot de algemene ontwikkeling. Samen met sociologie, pedagogie, psychologie etc.
Dat mens was ook nog eens raciste: ZIJ had in het tuinhuis moeten gaan wonen, niet die gediscrimineerde arme zwarte [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Bewijs temeer dat een studie filosofie nutteloos tijdverlies is en niks bijdraagt tot de algemene ontwikkeling. Samen met sociologie, pedagogie, psychologie etc.
Dat mens was ook nog eens raciste: ZIJ had in het tuinhuis moeten gaan wonen, niet die gediscrimineerde arme zwarte [icon_lol.gif]
:razz: Misschien was dat de reden van de ruzie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef: :razz: Misschien was dat de reden van de ruzie.
Dàt, en een uit de hand gelopen dispuut over over de al dan niet aanwezige verdiensten van de Verlichtingsfilosofie van Kant versus de Traumdeutung van Jung [icon_lol.gif] . In dat tuinhuis uiteraard.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
Ariel schreef: :razz: Misschien was dat de reden van de ruzie.
Dàt, en een uit de hand gelopen dispuut over over de al dan niet aanwezige verdiensten van de Verlichtingsfilosofie van Kant versus de Traumdeutung van Jung [icon_lol.gif] . In dat tuinhuis uiteraard.
You made my day mercator. :roll:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:You made my day mercator. :roll:
Het bizarre is dat ik met mijn absurde humor telkens achter de feiten aanhol. Net nadat ik die tuinhuis-bijdrage had gepost kwam een "deskundige" hier op de teevee de bevolking dringend oproepen om buddy te worden voor 1 of meer "nieuwkomers" , want wetenschappelijk onderzoek( jawel!) had nl. uitgewezen dat een "nieuwkomer" met een lokale aanspreekpersoon meer dan dubbel zoveel kans maakt op de woon-en arbeidsmarkt dan eentje zonder.
Het promoten van situaties zoals met die breeddenkende filosofe die geëindigd is als lijk onder haar mesthoop dus.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Het bizarre is dat ik met mijn absurde humor telkens achter de feiten aanhol. Net nadat ik die tuinhuis-bijdrage had gepost kwam een "deskundige" hier op de teevee de bevolking dringend oproepen om buddy te worden voor 1 of meer "nieuwkomers"
Wat let je Mercator. Volgens mij ben jij de perfecte persoon om buddy te worden voor nieuwkomers. Ik vermoed dat jij er wel 5 aan kan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Wat let je Mercator. Volgens mij ben jij de perfecte persoon om buddy te worden voor nieuwkomers. Ik vermoed dat jij er wel 5 aan kan.
Dat zeker. Ik heb wel geen mesthoop en ook geen tuinhuis. Alleen een compostvat achter in de tuin maar dat zal wat krap zijn. En ik heb ook geen filosofie of iets dergelijks gestudeerd dus ik sta niet aan de Goede Kant van de Geschiedenis.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Tibo (20) verrot geslagen en geschopt aan garage, vrienden van daders verspreiden filmpje van aanval op sociale media

Tibo Viaene (20) uit Marke is in de nacht van vrijdag op zaterdag in Kortrijk zomaar in elkaar geschopt en geslagen. Dat gebeurde vlak bij ’t Straatje. De daders sloegen toe op het moment dat Tibo zijn fiets uit een garage in de buurt wou halen. “Het was vijf minuten lang de hel”, zegt de jongeman. Vrienden van de daders filmden het zinloos geweld en verspreidden de beelden op sociale media.

De Warmste Week brengt niet bij iedereen gevoelens van samenhorigheid naar boven, zo bleek afgelopen weekend. Samen met vrienden trok Tibo Viaene naar de Burgemeester Reynaertstraat (’t Straatje, in de volksmond). “We wilden er op het gemak eentje drinken”, zegt Tibo. “Omdat er binnen veel volk was, stonden we buiten op het terras. Op een bepaald moment zag ik hoe een vriend van me werd aangesproken door een trio dat hem een sigaret vroeg. Hij weigerde beleefd en dat konden ze niet appreciëren. Ik ging rustig vragen wat het probleem was, maar uit het niets sloeg een van de drie me vol in het gezicht.”

Geen onbekende
De politie, die al in de buurt aanwezig was, snelde meteen toe. “We kregen de raad om naar binnen te gaan, het trio moest vertrekken”, zegt Tibo. “De agenten zeiden me dat de kerel die me geslagen had, een Tsjetsjeen, gekend was voor dergelijke feiten. ‘Laat hem met rust’, gaven ze mee. We probeerden toch nog het beste te maken van de avond, al spookte het voorval wel door mijn hoofd. Maar ik had niet het minste vermoeden van wat me nog te wachten stond, toen we anderhalf uur later naar huis vertrokken.”

Tibo had z’n fiets in een garage geplaatst, om de hoek van de Burgemeester Reynaertstraat. “Toen ik de poort opende, tikte iemand me op de rug. Ik draaide me om en stond oog in oog met twee van de drie gasten die eerder voor moeilijkheden hadden gezorgd. Ze duwden me naar binnen, sloegen me verrot en schopten waar ze maar konden. Ik viel op de grond, maar ze trokken me recht om opnieuw zwaar te kunnen uithalen. Tegen twee man had ik geen verhaal. Ik dacht alleen aan mijn defibrillator waarmee ik al vrijwel m’n hele leven rondloop. Die moest ik beschermen, want een kwalijke trap kan zomaar een shock veroorzaken en dan is het gedaan met mij.”

Plastische chirurgie nodig
Na vijf minuten vertrokken de daders, die mogelijk wisten dat ze daar niet konden gefilmd worden door bewakingscamera’s. “Ik heb mijn vader gebeld en ben naar de spoedafdeling gebracht”, vertelt Tibo die over zowat het hele lichaam kneuzingen opliep. “Maar mijn gezicht is er het ergst aan toe. Mijn neusvleugels zijn kapot, het neusbeen is verbrijzeld. Er was ook overal bloed. Maandag komt er plastische chirurgie aan te pas om weer iets van mijn neus te maken.”

De jongeman probeert te bekomen van de gebeurtenissen, maar makkelijk is dat niet. “Er was helemaal geen aanleiding om mij zo hard aan te pakken”, vertelt hij. “Intussen weet ik ook dat vrienden van de daders het zinloos geweld gefilmd hebben en intussen via Facebook en Instagram hebben verspreid. Ik heb daar screenshots van genomen en ben er mee naar de politie gestapt. Die zijn bezig met het onderzoek en de daders zullen geïdentificeerd worden. Hopelijk volgt dan een serieuze straf”, aldus de jongeman.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:De Warmste Week brengt niet bij iedereen gevoelens van samenhorigheid naar boven, zo bleek afgelopen weekend.
Dat melige Warmste Week gedoe mag snel stoppen. Die opgefokte show van lieve samenhorende mensen staat in schril contrast tot de realiteit. Elke dag is er wel zo'n nieuws over (bruine)jongere die andere (blanke) jongeren in elkaar rammen. Het gaat ook crescendo wat erop wijst dat de indringers zich steeds sterker voelen.

Nog iets: in de sneeuwvlokjes massa die staat te dansen en te springen om centjes op te halen voor liefdadigheid en zo hun geweten te sussen is er nooit maar dan ook nooit een kopvod te zien. Die willen uitsluitend aan de ontvangende kant van de liefdadigheid staan en hebben dus geen last van een geweten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Dat melige Warmste Week gedoe mag snel stoppen. Die opgefokte show van lieve samenhorende mensen staat in schril contrast tot de realiteit. Elke dag is er wel zo'n nieuws over (bruine)jongere die andere (blanke) jongeren in elkaar rammen. Het gaat ook crescendo wat erop wijst dat de indringers zich steeds sterker voelen.
Chris was gisteravond aan het zappen, en zo kwamen we een interview tegen, aan een voor mij onbekend zangeresje.

Het meisje werd gevraagd..."Hoe vier jij kerst." Het kind antwoorden. "Ik vier Kerst altijd heel warm" :huh:

We hebben haar snel weer weggezapt. "Ik vier Kerst altijd heel warm" :nietverstaan: Wat moet je daar bij voorstellen. Warm in huis? Extra jas aan? Is het de rest van het jaar koud bij haar?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Het meisje werd gevraagd..."Hoe vier jij kerst." Het kind antwoorden. "Ik vier Kerst altijd heel warm" :huh:
Dat "warm" is ook zo'n betekenisloos woordje zoals verbinden, solidariteit, diversiteit . Wie niet minstens 1 van deze termen gebruikt mag het vergeten in showbusiness en media. Vandaar dat het zangeresje daarmee op de proppen kwam in deze Adventstijd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Asielzoekers die een huis kunnen kopen van kindergeld? “Zeer problematische uitspraak van Jambon”, zegt Groen

Jambon deed zijn uitspraak zowel voor de Vlaamse zakenclub De Warande als voor een lezing in Hasselt, waar De Tijd bij aanwezig was voor een reportage die vandaag in de krant verscheen. De minister-president hekelde het systeem waarbij vluchtelingen met kinderen na de eventuele erkenning van hun asielaanvraag de kinderbijslag gestort kregen voor de hele periode waarin de asielprocedure liep.

De nieuwe Vlaamse regering besliste bij zijn aantreden dat systeem stop te zetten, aangezien vluchtelingen tijdens de procedure sowieso al onderdak en verzorging krijgen. Erkende asielzoekers zullen dan enkel nog kindergeld krijgen vanaf hun erkenning.
Hoe dan ook draait de parasiteren-op-onze-kenniseconomie-en-beschavingsmagneet nog steeds op volle toeren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:het systeem waarbij vluchtelingen met kinderen na de eventuele erkenning van hun asielaanvraag de kinderbijslag gestort kregen voor de hele periode waarin de asielprocedure liep.
Dus al wat de vluchtelingen moeten doen is zo snel mogelijk en zo veel mogelijk kinderen maken. Nog afgezien van de financiële plundering die dit veroorzaakt , vergroot het de overbevolking en de milieuverwoesting. Iets waar de Groenen hier geen enkel probleem mee hebben want die huilen als eersten als er zelfs maar plannen worden gemaakt om deze diefstal aan te pakken.
Jambon wordt doelbewust verkeerd geciteerd. Natuurlijk kan je met 30.000 € geen huis kopen maar je kan het kindergeld opgeven als een vast inkomen bij de bank en dan een lening krijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Jambon wordt doelbewust verkeerd geciteerd. Natuurlijk kan je met 30.000 € geen huis kopen maar je kan het kindergeld opgeven als een vast inkomen bij de bank en dan een lening krijgen.
Ik las ergens op twitter....
Jan Jambon heeft gewoon gelijk : " Bedrag kindergeld is ruim voldoende voor de beschrijving Lening voor de woning komt van sociaal leningfonds en mag maandelijks betaald worden met OCMW geld. Dit is geen veronderstelling maar realiteit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Ik las ergens op twitter....
Jan Jambon heeft gewoon gelijk : " Bedrag kindergeld is ruim voldoende voor de beschrijving Lening voor de woning komt van sociaal leningfonds en mag maandelijks betaald worden met OCMW geld. Dit is geen veronderstelling maar realiteit.
Uiteraard is dat zo. Jambon zei ook dat hij weet heeft van zo 1 geval en niet dat alle asielzoekers dat doen. Maar de Gutmenschen verdraaien dat onmiddellijk, niet inziende dat haast iedereen nu hun fake news door heeft.
Ik heb een dochter van 25 jaar en heb als autochtone Belg nooit 1 cent kindergeld gekregen. Ook geen studiebeurs, geen werklozensteun, geen gratis dit en gratis dit, helemaal niks. Wel fortuinen aan belasting betaald.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Joden Blanken niet welkom roepen deze negers Belgische mensen van kleur .

Het zal druk worden op de studentenvereniging .

Afbeelding
Lid Vlaamse Jeugdraad richt vereniging op waar blanken niet welkom zijn

Leuven is een studentenvereniging rijker, namelijk een studentenvereniging uitsluitend voor studenten van Afrikaanse origine. Dat meldt De Standaard. Naast het feit dat het opmerkelijk is dat een studentenvereniging blijkbaar studenten mag uitsluiten op basis van ras, is ook de oprichtster frappant. Het gaat om Félicia Mukendi, adviseur bij de Vlaamse Jeugdraad, dat de Vlaamse jeugd zou moeten vertegenwoordigen.

Félicia Mukendi werd adviseur bij de Vlaamse Jeugdraad als vervangster van de adviseurs die ontslagen werden naar aanleiding van de reportage over Schild & Vrienden. Mukendi, die amper 84 stemmen kreeg, werd aangesteld bij de Vlaamse Jeugdraad als vertegenwoordiger van de Vlaamse jeugd. Maar ze vertegenwoordigt blijkbaar niet de voltallige Vlaamse jeugd.

Alleen studenten van Afrikaanse origine welkom
In de studentenvereniging die Mukendi zonet heeft opgericht is immers geen plaats voor blanke mensen. Karibu, wat welkom betekent in het Swahili, is een nieuwe Leuvense studentenvereniging waar enkel mensen met Afrikaanse roots verwelkomd worden. De bedoeling van die racistische opzet? “Wij willen Afrikaanse jongeren bewuster maken van hun Afrikaanse roots en de historische context waarin ze hier, als zwarte persoon in Europa, opgroeien.”

Ook wil Karibu jongeren met Afrikaanse roots trotser maken over hun afkomst en hen leren daar meer bij stil te staan. “De soms diepgewortelde stereotiepe beelden over zwarte mensen beïnvloeden het denken en zelfbeeld van zwarte jongeren. We maken hen daarvan bewust en bieden context. ­Alleen dan kunnen ze hun volledige potentieel als mens bereiken en participeren in de maatschappij. Ze moeten zichzelf leren wortelen binnen hun westerse én Afrikaanse identiteit.”

Volgens Mukendi is het als zwart persoon immers bijzonder moeilijk om aan een Vlaamse universiteit te studeren. “Aan de universiteit voel ik me nauwelijks gerepresenteerd,’ zegt Mukendi-Kalonji, ‘niet bij de professoren, de studenten, de assistenten. Zelfs niet bij de universiteitspsychologen. Veel mensen begrijpen niet op welke drempels zwarte studentenbotsen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Joden Blanken niet welkom roepen deze negers Belgische mensen van kleur .

Het zal druk worden op de studentenvereniging .
Zwarten gediscrimineerd aan de Belgische universiteiten? Wel integendeel, ik zie ze daar juist heel veel rondlopen. Wel uitsluitend in de faculteiten nep-wetenschap, taalkunde, psychologie, sociologie etc., nooit bij de ingenieurs of wiskundigen.
Ik zag net nog een reportage over een Afro Amerikaan die in Afrika een heus negerdorp heeft opgebouwd waar dan meer gefortuneerde Amerikaanse zwarten terug aansluiting kunnen vinden met hun grootse voorouderlijke cultuur. Ze krijgen een Afrikaanse naam met een heus doopsel in de rivier, lange gewaden en initiatie in de Godenwereld. Alles tegen betaling uiteraard. Wel goed gezien. Volgens de oprichter werd er ook gewerkt om de post traumatische stress van het slavenverleden weg te werken.
Mss moeten we dat in België ook maar eens imiteren om de vele op ons grondgebied verblijvende Congolezen hun eigenwaarde terug te schenken?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Begrijp ik goed dat witte mensen zwart gemaakt moeten worden?

Dat schijnt makkelijker te gaan dan zwarten wit te maken. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Dertigtal jongeren slaags aan station van Denderleeuw

DENDERLEEUW Aan het station van Denderleeuw hebben woensdagvond een dertigtal jongeren van Afrikaanse afkomst onrust veroorzaakt. De problemen begonnen kort voor 19 uur en duurden ongeveer een uur. De politie kwam massaal ter plaatse, maar er kon niemand gearresteerd worden. “Er vielen gelukkig geen gewonden”, zegt Wim Van Vaerenbergh van de politie.

Waarom de jongeren voor amok zorgden aan het station is nog niet duidelijk. Er waren wel verschillende schermutselingen, die een hele tijd duurden. De jongeren speelden ook een kat- en muisspel met de politie en liepen steeds weg. Volgens getuigen in het station zouden de jongeren ook in en uit treinen gelopen zijn.

Bij de schermutselingen vielen geen gewonden. Er werden geen arrestaties uitgevoerd. De politie bleef nog een hele tijd aanwezig in de buurt van het station.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Bericht door Ariel »

Jongeren.... :unsure:
Jeugdbende teistert Vlaams dorp: “Ze dealen drugs, poseren met wapens, vechten met buren en maken huisdieren af”

Een anonieme getuigenis werpt nieuw licht op het aanhoudende vandalisme in Tildonk. Maandag bracht Het Laatste Nieuws het verhaal van James, de kat van Maxim in Tildonk die overleden is nadat vandalen hem beschoten hadden met een loodjesgeweer. Maar daar houdt het niet bij op. Al maandenlang zouden gewapende jongeren in bendes drugs dealen, vechten met buurtbewoners en zich schuldig maken aan dierenmishandeling.

Tildonk, een deelgemeente van het Vlaams-Brabantse plattelandsdorp Haacht, wordt al maandenlang geplaagd door vandalenstreken gaande van inbraken in de schoolgebouwen tot het beschadigen van grafzerken en dierenmishandeling. Een anonieme getuigenis van Marie* en Sofie*, een moeder en haar jonge tienerdochter die dicht bij de jongeren staan, schetst de situatie in Tildonk die niet meer houdbaar is. Gewapende jongeren, mogelijk met vuurwapens, zouden drugs dealen, vechten met buurtbewoners en dieren vermoorden. “Ouders durven hun kinderen niet meer op straat te laten”, zegt Marie. “Het begon met wat kleinere vandalenstreken, maar sinds de zomervakantie is het echt geëscaleerd.”

Hoe zijn jullie in contact gekomen met die jongeren?

Sofie: “Ik heb ze leren kennen via gemeenschappelijke vrienden en heb een paar maanden met hen opgetrokken. De meesten van hen gaan nu niet meer naar school. Ze hangen nog steeds rond in Tildonk op de verschillende pleintjes en in het leegstaande schoolgebouw. Het zijn twee bendes van elk 15 jongeren. Enkele van hen zijn van Tildonk zelf, de anderen van gemeenten uit de buurt.”

Je hebt een paar maanden met de jongeren in contact gestaan. Welke vandalenstreken of strafbare feiten heb je hen zien plegen?

Sofie: “Enkele van hen gebruiken alleen maar (drugs red.), sommigen maken zich schuldig aan inbraak en vernieling en anderen dealen drugs, poseren met wapens op sociale media en schieten of stampen op katten van buurtbewoners. Volgens een vriendin van mij hebben ze nu ook echte wapens. Een paar weken geleden was er bijna iemand van hen overleden. Hij had heel veel gedronken en zoveel drugs genomen dat zijn pupillen even groot waren als zijn ogen. De anderen bleven hem aanmoedigen om te blijven drinken en snuiven.”

Marie: “Ze hebben een paar maanden geleden op een nabij gelegen school ingebroken om daar alles te gaan vernielen (hier was door de inbraak voor 30.000 euro schade red.). Vorig jaar zijn hier op een ochtend zes honden overleden, waaronder twee van mij. Na onderzoek van de dierenarts bleek dat ze allemaal vergiftigd waren. Ik heb toen klacht ingediend tegen onbekenden, die jongerenbende was toen nog niet zo prominent aanwezig op straat met drugs en wapens. Maar nu heb ik heb een sterk vermoeden dat het dezelfde jongeren zijn die de kater van Maxim hebben vermoord en recent nog een andere kat mishandeld hebben. Die heeft ondertussen een ijzeren pootje.”

Hoe zijn jullie er zo zeker van dat het telkens om dezelfde jongeren gaat?

Marie: “Ze zetten alles op sociale media. Ze poseren met loodjesgeweren, echte wapens en drugs op de weegschaal die ze gaan verkopen. Ik heb al van alles gezien: weed, xtc, ketamine.. Ze vinden dat duidelijk geweldig. Ze filmen hun vechtpartijen en er was zelfs een filmpje waar een van hen op een kat schoot. Dat hebben ze vrij snel weer verwijderd. Een van hen heeft een tijdje politiebescherming gekregen, omdat hij via sociale media doodsbedreigingen had ontvangen. Maar dit is opgeheven omdat de politie bij hem thuis drugs had gevonden. Die jongeren gaan niet meer naar school, ze lopen hier hele dagen en nachten rond. Ze zitten vaak bij het leegstaande schoolgebouw waar ze recent nog dakpannen naar beneden hebben gegooid waarbij ze een graf beschadigd hebben. Zowel op school als in de straten en op pleintjes dealen ze vaak drugs, dag en nacht. Er lopen hier veel kleine kindjes rond, stel je voor dat die in aanraking komen met verloren of vergeten drugs... Ouders zijn echt bang om hun kinderen nog op straat te laten spelen.”

Marie
Hoe is Sofie uiteindelijk uit het groepje geraakt?


Marie: “Ik heb mijn dochter al vrij snel bij hen weggehaald, ze wist zelf dat het niet oké was wat daar allemaal gebeurde. Een van hen heeft haar ook regelmatig geslagen en bedreigd. Hij maakt volwassenen in de buurt uit voor het vuil van de straat en vecht met hen. Er valt niet meer te praten met hem. In het algemeen valt niet meer te praten met die jongeren.”

Sofie: “De jongen in kwestie moet je, of hij moet je niet en dan heb je een probleem. Dat hebben al vele mensen uit de buurt gemerkt ondertussen. Er rijden hier regelmatig auto’s rond, gewapende volwassenen waarmee die jongeren contact hebben. Een vriendin heeft mij verteld dat ze vorige week nog drugs hebben gekocht, voor echt veel geld.”

Wat met de ouders van de jongeren? Weten zij waar hun kinderen mee bezig zijn?

Marie: “Ja, ze weten het allemaal, maar de thuissituatie is bij veel van hen echt niet oké. De ouders staan met hun rug tegen de muur. Bij sommigen is er ook fysiek geweld in het spel, de jongeren zijn onhandelbaar en zeer agressief. Een van hen heeft zijn vader met een schaar in het been gestoken.”

Hebben jullie de politie hierover al ingelicht?

Marie: “De politie is op de hoogte en heeft alle foto’s en filmpjes die de jongeren op hun sociale media hebben gezet. Een vrouw die bij het kerkhof woont, heeft de politie al een paar keer verwittigd. Maar dan komen ze aangesneld met sirènes en zwaailichten waardoor de jongeren het natuurlijk op een lopen zetten. Maar de politie onderneemt nu wel echt actie. Gisteren nog zijn er twee van de jongeren opgepakt. Er moet hier echt een oplossing komen, niet alleen voor de buurtbewoners, maar ook de jongeren zelf moeten dringend geholpen worden.”

* Marie en Sofie zijn schuilnamen. De moeder en haar dochter zijn in het verleden al ernstig bedreigd geweest door de jongeren.

De politiezone Boortmeerbeek/Haacht/Keerbergen heeft ondertussen laten weten dat het onderzoek lopende is:

“In het kader van de feiten van vandalisme in Tildonk werd door het Lokaal Informatiekruispunt van de politiezone een grondige beeldvorming gedaan. Deze beeldvorming werd gekoppeld aan politionele acties en vaststellingen. Daarnaast is er intens samengewerkt tussen de interventiedienst, de wijkdienst en de lokale recherche van de Politiezone Boortmeerbeek/Haacht/Keerbergen.Dit leverde al tal van bijzonder nuttige bewijzen op die verder moeten onderzocht worden. Vandaag gaat er in de politiezone een coördinatievergadering door om de verdere aanpak te bespreken. De processen-verbaal van de vaststellingen worden overgemaakt aan het parket teneinde verdere onderzoeksdaden te kunnen stellen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie