De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Ariel »

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Molenbeek op scherp tijdens bezoek Wilders

De politie in de Brusselse gemeente Molenbeek zal ,,extreem waakzaam’’ zijn als Filip Dewinter van het Vlaams Belang PVV-leider Geert Wilders daar volgende maand rondleidt. Als de openbare orde in het gedrang komt wordt ingegrepen, zegt een woordvoerder van de Molenbeekse burgemeester Françoise Schepmans.

Mocht er een bijeenkomst of betoging worden georganiseerd, dan zou Schepmans die verbieden. Dat is volgens Dewinter niet aan de orde. ,,Er komt geen manifestatie. Het beperkt zich tot een wandeling door Molenbeek, deels met de wagen en deels te voet.’’

Mocht er een bijeenkomst of betoging worden georganiseerd, dan zou Schepmans die verbieden. Dat is volgens Dewinter niet aan de orde. ,,Er komt geen manifestatie. Het beperkt zich tot een wandeling door Molenbeek, deels met de wagen en deels te voet.’’


Route blijft geheim

De route is dinsdag vastgelegd, maar Dewinter wil die uit veiligheidsoverwegingen niet vooraf bekendmaken. Om misverstanden te voorkomen heeft hij de burgemeester een brief gestuurd. ,,Het zou mij shockeren als burgemeester Schepmans ons de toegang tot het gebied zou ontzeggen. Maar ik denk niet dat het zover kan en mag komen.’’

Meerdere daders van de aanslagen in Parijs en Brussel hadden banden met Molenbeek of woonden er. ,,Deze islamsafari is een verkenningstocht op verzoek van Geert Wilders'', aldus Dewinter. ,,De essentie is om hem te laten hoe het in zo’n wijk uit de hand kan lopen met straten die integraal islamitisch zijn. Van een Belgische gemeente naar een Noord-Afrikaanse kasba waar de hijab en de djellaba de klederdracht is en de voertaal Arabisch is.’’

IS-terrorisme

,,De radicale islam heeft zich er genesteld en daarmee is Molenbeek een symbool voor Europa geworden'', vervolgt hij. ,,Het IS-terrorisme is daar gekomen vanwege laksheid van de overheid. Men heeft die islamisering toegelaten. Dat is een ontwikkeling die we in heel veel steden in Europa zien. Het is goed als Wilders van dichtbij poolshoogte kan nemen.''

Het duo loopt elders in de stad ook langs de Grote Moskee, volgens Dewinter een ,,kathedraal van salafisme in Brussel op 150 meter van de Europese instellingen’’.

’Opstootjes voorkomen’

De pers is wat de Vlaams Belang-voorman betreft welkom om verslag te doen van de tocht. ,,Wel hebben we eerst nog overleg met de politie en veiligheidsdiensten, opstootjes moeten we uiteraard voorkomen.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Ariel »

Ariel schreef:Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Molenbeek op scherp tijdens bezoek Wilders
Het wordt spannend zaterdag.
Molenbeek weert Wilders om zijn ’islamsafari’

De gemeente Molenbeek neemt „de nodige maatregelen” om een bezoek van PVV-leider Geert Wilders en Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter tegen te gaan. Dat gebeurt in overleg met de politie. „Er is geen sprake van dat mensen die praten over een islamsafari in de jihadhoofdstad van Europa hier welkom zijn”, aldus de woordvoerder van burgemeester Françoise Schepmans. Dewinter weet nog van niets, maar zal zich volgens een woordvoerder niets van de burgemeester aantrekken.

Wilders en Dewinter hebben Schepmans per brief op de hoogte gesteld van hun voornemen de Brusselse deelgemeente te bezoeken. De Vlaamse politicus wil zijn Nederlandse collega volgende week vrijdag deels per auto, deels te voet rondleiden in de gemeente waar meerdere daders van de aanslagen in Parijs en Brussel banden mee hadden. „Dat is provocerend en hun veiligheid kan niet worden gegarandeerd”, aldus de woordvoerder.

’Bezoek kan niet doorgaan’

De gemeente zal de heren „op korte termijn” duidelijk maken dat het bezoek niet door kan gaan. Dewinter laat alvast weten dat hij zijn voorgenomen visite doorzet. Woordvoerder Sam van Rooy van de Vlaams Belang-coryfee wijst erop dat Dewinter en Wilders geen manifestatie, demonstratie of campagne in Molenbeek willen houden of voeren. „Het gaat om twee gekozen volksvertegenwoordigers die gewoon eens poolshoogte komen nemen.”

Van Rooy vraagt zich „wel af hoe ze denken dit bezoek tegen te houden.” „Hardhandig en met geweld? Dat lijkt me toch heel sterk. Wij zijn niet uit op een gewelddadige confrontatie, maar deinzen niet terug en blijven van plan naar Molenbeek te trekken.” Van Rooy sluit niet uit naar de rechter te stappen als Molenbeek zijn voorman inderdaad de toegang ontzegt, maar voelt daar op voorhand weinig voor. „Dan gaat het weer op de lange baan.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
orfeus
Berichten: 86
Lid geworden op: do aug 25, 2011 4:36 pm

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door orfeus »

Komende vrijdag trekken Filip Dewinter en Geert Wilders op islamsafari naar Molenbeek. Aan de vooravond daarvan schuwen de Vlaams Belanger en zijn Nederlandse zielsgenoot de radicale taal niet. “Hoe langer men weigert te luisteren, hoe verregaander mijn voorstellen worden.”

Hij ontmoette Wilders ruim tien jaar geleden voor het eerst, zo vertelt Dewinter vooraf. Dat was ten huize Paul Beliën, een Vlaming die al jaren Wilders’ rechterhand is. “Geert stond toen al onder strenge bewaking. De dag voordien kwam de staatsveiligheid het huis van Paul uitkammen. Twee bodyguards bleven tot de dag nadien, tot Geert effectief binnenkwam. Dat maakte grote indruk op mij. Eens aan tafel, bleek hij een heel aangename man. Ik beschouw hem sinds die dag als een vriend én mentor. Hij heeft mij doen inzien dat de islam dé bedreiging vormt voor onze beschaving.”

Vrienden of niet, Wilders staat nog steeds bovenaan de dodenlijst van de islamitische terreur, en dus moet ook Dewinter schoenen, riem en jasje uitdoen en diverse scanners door om zijn kantoor in de Tweede Kamer, het Nederlandse parlement, te betreden. Dit moeten zowat de enige vierkante meters zijn waar de 54-jarige Venlonaar vrij kan bewegen. In dit kantoor geen bodyguards. Wel een klein salon. En een portret van Winston Churchill. “Een inspiratiebron”, zegt Wilders. “Al in 1899, toen hij nog in het leger zat, waarschuwde hij voor de gevaren van de islam.”

U wil beiden een islamvrije samenleving. Vindt u dat realistisch?

Wilders: Ik wil dat Nederland een vrij land blijft. Dat is het doel. En vrijheid en islam gaan niet samen. Zie de invoering van halalvoedsel, gescheiden zwemmen, de inperking van vrije meningsuiting, om maar enkele voorbeelden te geven. De islam hoort niet thuis in Nederland. En ja, dat is realistisch. Verbied alle islamitische symbolen zoals moskeeën, scholen en boeken. Mein Kampf, dat verboden is, is minder antisemitisch dan de Koran. Stop de immigratie uit islamitische landen. En stuur criminelen terug. Met andere woorden, maak ons land zo onaantrekkelijk mogelijk voor moslims.

Dewinter: Ik wil niet raken aan de vrijheid van godsdienst. Je kan de islam dus niet verbieden. Wie thuis vijf keer per dag zijn mat wil uitrollen, moet dat maar doen. De islam moet weg uit de publieke ruimte. De erkenning en de subsidies moeten ingetrokken worden. Ik heb in mijn boek Verzet twintig punten opgesomd hoe dat kan. Het is vrijheid óf islam. Er is geen tussenweg.

Wilders: Ik zie dat iets anders. De vrijheid van godsdienst geldt niet voor totalitaire ideologieën. De islam is geen religie, maar een totalitaire ideologie. Het beste bewijs is de doodstraf voor afvalligen. Dus verdient de islam die grondwettelijke bescherming niet.

Hoe rijmt u die kritiek met de goede integratie van zoveel moslims?

Wilders: Wie integreert en zich houdt aan onze cultuur, mag blijven. Nederland moet niet moslimvrij worden. Maar ik wil wel minder islam, en dus minder mensen uit islamitische landen. Ik wil minder criminelen, en dus minder Marokkanen want die zijn overdadig aanwezig in misdaadstatistieken. Trouwens, een meerderheid van de moslims plaatst de sharia, de islamitische wet, boven de seculiere wet.

Dewinter: Wij denken altijd dat de moslims zich wel zullen aanpassen. (feller) Neen, dat zullen zij niet doen. De Koran is heilig voor hen. In wezen zijn zij niet geïnteresseerd in de westerse waarden. Elke daad van een moslim staat in functie van de sharia. Zelfs de geboorte van een moslimbaby is een daad van islamisering. We zijn in oorlog met de islam. En dat is niet sinds nine eleven of de aanslag in Zaventem, maar sinds de dag dat onze vriend Mohammed een fax van Allah kreeg in de woestijn en de Koran neerschreef. De islam wil alle ongelovigen en niet-moslims vernietigen. Het probleem zit niet in de islam, het probleem ís de islam.

Meneer Dewinter, gaat uw islamsafari naar Molenbeek door? De burgemeester wil het niet.

Dewinter: Absoluut. In elk geval.

Toont uw woordkeuze niet aan dat u alleen komt om te provoceren?

Dewinter: Neen. Safar is het Arabische woord voor reis. Geert en ik gaan een reisje maken door Molenbeek en Brussel, door die wijken die bezet zijn door de islam. Wat is de realiteit in Molenbeek? Dat Arabisch de spreektaal is, dat de moskee het stadhuis vervangen heeft en de imam de burgemeester. Dát is de provocatie. Maar de buitenwereld mag dat niet weten. En dus mogen wij niet binnen. Dat is de wereld op zijn kop.

Wilders (pikt in): Als u mij toestaat: ik vind uw vraag vreemd. Hoe kan dat een provocatie zijn? Molenbeek is van de Belgen, niet van hén. Ik heb Molenbeek eens vergeleken met Gaza, maar misschien is Raqqa een betere vergelijking. Alleen is Molenbeek nog niet bevrijd. Vindt u dat normaal dat een volksvertegenwoordiger zich moet excuseren omdat hij in eigen land een wandeling maakt? We zouden elke week zo’n wijk moeten doen, met de nationale vlag in de hand. Ik kan Filip de Schilderswijk in Den Haag tonen.

Dewinter: Laten we dat afspreken. (lacht)

Vlaams minister Sven Gatz (Open VLD) noemt uw opzet walgelijk.

Dewinter: Dit moet ik nog tonen aan Geert (haalt een brief boven). Die minister wil ons gidsen doorheen Molenbeek. (tot de bandopnemer) Wij gaan hier niet op in. Anders wordt dat weer een multiculturele, politiek correcte trip. Dat heeft geen enkele zin. Het verhaaltje van Gatz kennen we: leve de diversiteit, alles gaat goed. Ik zal hem uitnodigen enkele wijken in Antwerpen te bezoeken, Borgerhout en Deurne-Noord. Dan kan hij de echte wereld zien.

U hanteert beiden hard taalgebruik tegenover moslims. Bent u nooit bezorgd dat anderen uw woorden in daden zullen omzetten?

Wilders (fel): Ik laat me dat niet aanpraten. Ik propageer geen geweld. Ik wil dat juist voorkomen.

In Antwerpen was er al de moordraid van Hans Van Themsche. Toen werd in uw richting gekeken, meneer Dewinter.

Dewinter: Ik ben mij zeer bewust van de draagwijdte van mijn woorden. Maar ik wil niet de gevangene worden van het politiek correcte denken. Waarom voelt de man in de straat zich steeds minder comfortabel? Omdat hij zijn wijk ziet veranderen in een islamitisch getto. Dat is de fout van de multicultuur en de traditionele partijen die de islam omarmen. Politici zoals wij zijn voor de samenleving een broodnodig ventiel dat geweld juist voorkomt.

Wilders: Weet u wat een legitieme vraag zou zijn? Welke rol spelen politieke leiders à la Merkel? Zij zorgen ervoor dat al die mensen Europa ongecontroleerd binnenkomen, terroristen inbegrepen. Ik heb onze minister-president al gezegd: als Nederland door uw opengrenzenbeleid slachtoffer wordt van een aanslag, dan hou ik u mee verantwoordelijk.

Mark Rutte heeft een nieuwe regering. Bent u ontgoocheld dat u aan de zijlijn moet blijven?

Wilders: Ja, natuurlijk. Maar vooral mijn anderhalf miljoen kiezers zijn ontgoocheld. Ik geef toe: ik was liever de grootste partij geworden. Maar we zijn wel gestegen van vijftien naar twintig zetels. De PVV heeft de verkiezingen gewonnen. Ik vind het onaanvaardbaar dat Rutte niet eens wou praten. Hij heeft gekozen voor zijn eigen baantje. Dat is een belediging voor al die kiezers. Filip kent dat gevoel.

Dewinter: Na dertig jaar ben ik cynisch geworden. Ik heb mij geschikt in mijn rol. Geert nog niet, en terecht. Wat de traditionele partijen doen in België en Nederland, is de democratie verkrachten. Wie anders denkt over migratie, wordt op voorhand uitgesloten. Hebben verkiezingen dan nog zin? Neen, het zijn schijnverkiezingen.

Meneer Wilders, volgens Mark Rutte bent u een vrouw die niet bemind wil worden en zich daarom onaantrekkelijk voordoet.

Wilders (droog): Hoe kan die dat nou weten? Voor zover ik en de rest van Nederland weten, heeft Rutte nooit een vrouw gehad. Kijk, de PVV kán water bij de wijn doen. Dat hebben we in 2010 bewezen met gedoogsteun aan zijn eerste kabinet. Hadden we nu drie dagen rond de tafel gezeten, dan kwamen we wellicht ook tot een akkoord over sociaaleconomische thema’s. Maar over één existentiële kwestie sluiten we geen compromis: de islam. Als de islamisering zo doorgaat, bestaat Nederland dan nog aan het eind van de eeuw? De andere partijen weigeren na te denken over die vraag. Dat is suïcide. Dat is spelen met het voortbestaan van ons vrije land. Heren, ik moet vertrekken. Mijn excuses.

Nog even. Als u dertien jaar in een cocon leeft, bestaat het gevaar niet wereldvreemd te worden?

Wilders: Neen. Mocht ik het gevoel met de werkelijkheid kwijt zijn, dan zou ik geen vijf zetels winnen. Men schrijft dat natuurlijk graag. Kijk, ik ben wat dat betreft zelfs de anti-populist. Ik heb dertien jaar geleden de PVV opgericht. Ik was toen nog een vrij man. En ik zei toen hetzelfde als nu. En ik zal dat blijven zeggen omdat ik overtuigd ben van mijn gelijk. Meer nog, hoe langer men weigert te luisteren, hoe verregaander mijn voorstellen worden.

U zei drie jaar geleden in deze krant dat u bang was te eindigen zoals Pim Fortuyn. Is dat nog steeds zo?

Wilders: Ik besef dat dat elke dag kan gebeuren. Is mijn leven een feest? Neen, en al zeker privé niet. Al praat ik daar zelden over. Ik wil mijn naasten niet in gevaar brengen. Maar ik sta wel nog elke dag op met evenveel passie en energie. Een leven zonder vrijheid is verschrikkelijk. Maar ik weet waarom ik dit doe. En een groot verschil met tien jaar geleden is dat vandaag heel Europa op die dodenlijst staat. Zie de dagelijkse terreurdreiging.

Meneer Dewinter, zou u uw persoonlijke vrijheid opgeven voor uw politieke idealen?

Dewinter: Ik heb veel respect voor Geert. Ik denk niet dat ik dat zou volhouden. Ik heb één jaar onder politiebescherming gestaan, en dat was ruim voldoende. De eerste weken waan je je de president van Amerika. Maar dat gaat snel voorbij. Ik ben vooral bang voor mijn drie dochters. Twee van hen zijn al eens bedreigd. Geert is blij dat hij geen kinderen heeft omdat ze met al die beveiliging geen leven zouden hebben. Ik zou niet tot die opoffering in staat geweest zijn.

De bodyguards verschijnen weer ten tonele, en weg is Wilders. Het zijn drukke tijden voor de man met het unieke kapsel. Ik vraag Dewinter nog of hij hem dankbaar is. Dankzij Wilders komt ook hij weer op het voorplan. “Voor alle duidelijkheid: Geert vroeg mij om hem rond te leiden in Molenbeek, niet omgekeerd. Maar goed, u hebt een punt. Ik steek dat niet weg. Wilders is terecht een wereldster. Matthias Schoenaerts trekt toch ook graag op met Robert De Niro?”
http://www.dezondag.be/wildersdewinter/
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Ariel »

Molenbeek wil Wilders en Dewinter desnoods met politie tegenhouden

De burgemeester van de Brusselse deelgemeente Molenbeek zal desnoods de politie inzetten om te voorkomen dat PVV-leider Geert Wilders en Vlaams Belang-leider Filip Dewinter daar morgen op bezoek komen. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente tegen de NOS gezegd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
orfeus
Berichten: 86
Lid geworden op: do aug 25, 2011 4:36 pm

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door orfeus »

Als Wilders & De Winter Molenbeek niet in mogen kunnen ze misschien eens de Rue d'Aerschot door lopen; is niet Molenbeek maar zeer leuk (...)
https://iliasenellen.wordpress.com/tag/ ... bruxelles/
“Marokko in Brussel” heet deze blog, maar hij kon evengoed “Marokko is Brussel” of misschien nog beter “Brussel is Marokko” heten. De kans dat je er een Vlaming tegenkomt is vrijwel miniem, maar dat maakt het net zo leuk. Je vindt er alles, echt alles, aan zeer aantrekkelijke prijzen en de handelaars zijn er enorm sympathiek. Je voelt je er onmiddellijk de koning te rijk. Voor een simpel jurkje van nog geen €10 sloven de verkopers zich uit om toch maar je gepaste maat te vinden. Je vindt er niet alleen kledingwinkels, maar ook typische interieurzaken en stoffenwinkels. Als je in deze straat je Marokkaanse gading niet vindt, dan nergens.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Ariel »

Het bezoek dat PVV-leider Geert Wilders en Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter vrijdag aan Molenbeek zouden brengen gaat niet door. „Klopt, als wij de wet niet willen overtreden, kunnen we onze plannen niet uitvoeren”, laat Dewinters woordvoerder weten.

Zowel de burgemeester van Molenbeek als die van Brussel heeft de ’islamsafari’ verboden uit vrees voor verstoring van de openbare orde. De twee politici zouden ook naar de Grote Moskee in Brussel gaan, maar de burgemeester zegt geen „racistische haatboodschap” te tolereren.

„Anno 2017 wordt het islamkritische volksvertegenwoordigers verboden om hun werk te doen”, aldus de woordvoerder van Dewinter. Eerder op de dag zei hij nog dat het bezoek ondanks het verbod door zou gaan.

Persconferentie

Wilders en Dewinter geven wel een persconferentie in het federaal parlement. Ze overleggen nog over wat ze eventueel verder kunnen doen in Brussel, aldus de zegsman.

„Brussel en Molenbeek zijn ’shariazones’ geworden waar de islam de plak zwaait en burgemeesters als dhimmi collaboreren”, twitterde Dewinter. Wilders had het over een „Acte van Capitulatie.” „Parlementariërs verboden. Islam en terreur toegestaan. Molenbeek Islamstaat”, aldus de PVV-leider.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Ariel »

Geert Wilders is inmiddels in Brussel en hij roept op tot vreedzaam verzet en demonstraties tegen de islamisering.
Geert Wilders kondigt massademonstraties aan in België en Nederland na verbod op ‘islamsafari’

“Dit is de druppel die de emmer doet overlopen”, zegt Geert Wilders in Brussel. Hij verwijst daarmee naar de geplande ‘islamsafari’ die vandaag niet mag doorgaan. Hij kondigt massademonstraties aan in België en Nederland.

“Het zijn onze landen en die landen moeten we gaan terug veroveren. Nederland is van de Nederlanders. België is van de Belgen. Wij zijn niet islamitisch”, zegt Wilders tijdens een persconferentie naar aanleiding van het verbod op de zogenoemde ‘islamsafari’ in Molenbeek.

Wilders wilde samen met Vlaams Belang-politicus Filip Dewinter een bezoek brengen aan Molenbeek nu vrijdag. Ze hadden het bezoek aan Molenbeek gepland om ‘een inkijk te geven op de plekken in Brussel die het ergst getroffen zijn door de islamisering.”

Op de grens

Toen de plannen van de twee politici bekend waren geraakt, kwam daar heel wat kritiek op. Velen vonden het bezoek provocerend, zeker nadat Dewinter zelf het bezoek omschreef als een ‘islamsafari’. Via een politieverordening werd de uitstap donderdag verboden. Wilders noemde dat verbod “laf”. Dewinter zelf zei dat hij tóch gewoon naar Molenbeek zou gaan. Dat herhaalde hij vrijdagmiddag nog eens. Hij gaat om 14.30 uur naar de grens van Molenbeek, naar de Sainctelettesquare. Wilders zelf keert terug naar Nederland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Mahalingam »

Wilders in beroep tegen Molenbeek-verbod
PVV-leider Geert Wilders en zijn extreemrechtse Vlaamse collega Filip Dewinter gaan in beroep tegen hun toegangsverbod in Molenbeek en delen van Brussel. Dat is hen opgelegd door twee burgemeesters, die zich hebben opgesteld als 'islamcollaborateurs die plat op hun knieën gaan voor het moslimfundamentalisme', aldus Dewinter.

,,Molenbeek is daarmee officieel de eerste islamitische no go zone geworden in ons eigen land", aldus Dewinter. Volgens Wilders is het nog nooit vertoond dat gekozen volksvertegenwoordigers geen toegang hadden tot hun eigen grondgebied. ,,Dat komt door een politieke elite die capituleert. Moslims reizen makkelijker dan gekozen volksvertegenwoordigers, die met arrestatie worden bedreigd als ze hun eigen grondgebied of dat in een buurland willen bezoeken."

Volgens Wilders is ook premier Rutte laf. Hij stelt zich op 'als een ambassadeur van het kalifaat in Nederland', aldus Wilders. Dewinter gaat vanmiddag om half drie alsnog naar de grens met Molenbeek om door een gerechtsdeurwaarder te laten vastleggen dat hij niet welkom is. Hij heeft dat bewijs nodig voor zijn beroep bij de Raad van State. Wilders vergezelt hem daarbij niet, 'omdat dit voor mij (als buitenlander, red.) ingewikkelder ligt'.

Wilders en Dewinter benadrukken niet te hebben willen provoceren met hun bezoek. De twee hadden wel twee persmomenten gepland, waaronder een bij de grote moskee in Brussel, rond gebedstijd. Dat was uiteindelijk een van de redenen voor de Brusselse burgemeester om het bezoek te verbieden: ,,We tolereren geen racistische haatboodschap."
https://www.ad.nl/politiek/wilders-in-b ... ~a52d384f/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Pilgrim »

Islamiseren doen we gewoon zelf

Geplaatst op 3 november 2017

Afbeelding

Geert Wilders en Filip DeWinter wilden Sint Jans Molenbeek bezoeken. De burgemeester van Wali Yan Molenbeek heeft dat nu uitdrukkelijk verboden, dus gaat het bezoek niet door. Dit illegale verbod is een prima voorbeeld van zelf-islamisering. Want ik denk dat het juridisch voor geen millimeter klopt. Kan een burgemeester, in dit geval een boerkameesteres, twee parlementsleden de toegang tot haar stad weigeren? En je kunt je afvragen wat men onder ‘rechts’ verstaat, want deze boerkameesteres heet Françoise Schepmans, en is lid van Mouvement Réformateur. Officieel een centrum rechtse partij, maar die is waarschijnlijk net zo rechts als de VVD bij ons.

Omdat het hier om Wilders en DeWinter gaat, natuurlijk kan dat. Dan kan alles. Maar stel nou eens dat Buma of Pechtold, vergezeld door Elio Di Rupo de toegang tot Sint Jans Molenbeek geweigerd wordt. Wat denkt u? Een diplomatieke rel van formaat! Iets kleiner dan Spanje – Catalonië, maar niet zo gek veel. Gelukkig blijft het heerlijk rustig, want het zijn Wilders en DeWinter maar.

Natuurlijk is dit een provocatie. Wilders en DeWinter hadden ook naar Schiermonnikoog kunnen gaan. Daar wonen 950 personen, waaronder 15 niet westerse allahtonen. Dus ook daar hoeft u niet meer naar toe als u liever geen mohammedanen om u heen ziet op vakantie. Die 15 zullen het niet in hun hoofd halen om te gaan rellen. In Sint Jans Molenbeek huizen 39.359 mohammedanen op een bevolking van 95.576. Dat is dus een iets andere situatie. Dan gaan ze gegarandeerd wel rellen. Als ik Joost van den Vondel mag parafraseren: “Zo is de muzel arm en kaal, zo spreekt hij zeer bescheiden taal. Doch komt hij eens tot hoger staat, dan doet hij God en mensen kwaad.”

Op Schiermonnikoog wonen 2% allahtonen, dat geeft geen problemen. In Sint Jans Molenbeek is dat percentage 41.2%. Een garantie voor heel veel problemen. Dus gaan we zelf-islamiseren. Dan blijft het lekker rustig. Voorlopig. Enig idee hoe intolerant die intoleranten worden als ze 55% of 60% meerderheid hebben? Dat is zo gepiept, hoor. Zo onderhand zou men dat toch wel moeten weten… Sint Jans Molenbeek heeft niet het hoogste aantal allahtonen. Die vernedering (eer kan ik het echt niet noemen) gaat naar Sint Joost ten Node. Daar wonen op een bevolking van 27.332 inwoners 12.293 mohammedanen, dat is 45%.

Voorlopig is dit weer het zoveelste geval van zelf-islamisering. Noodzakelijk? Zekers, als je gelooft dat de mens maakbaar is en enkel reageert op aangedaan onrecht wel. Dat gelooft links, dus smijt men bakken geld in de goot om tijdelijk wat rust te kopen. Tijdelijk, want het is nooit genoeg. Je moet ook een plaat van formaat voor je kop hebben, want autochtone tokkies – die hebben we ook – gedragen zich wel zo als het hoort. In ieder geval veel beter.

Op de vraag ‘kunnen Wilders en Baudet niet beter samenwerken?’ kan ik alleen maar zeggen: wat mij betreft prima. Tot op heden hoor ik heel weinig steun voor Wilders. Geen, eigenlijk. Ook niet van FvD. Toch lijkt me dit iets dat heel veel goodwill creëert aan de rechterkant van de politiek en verder niets kost. Het kost je wel een rondje op de banencarrousel. Want die draait enkel links om.

Door: H. Numan

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/03 ... woon-zelf/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Pilgrim »

Wilders roept op tot massademonstraties

3 nov 2017

Afbeelding

BRUSSEL - Geert Wilders wil grootschalig maatschappelijk verzet tegen de islam gaan organiseren. De PVV-leider roept op tot massademonstraties „tegen het weggeven van ons land.” Samen met Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter wil hij „het maatschappelijk verzet bundelen” in Nederland en België, mogelijk bij moskeeën. Dat zei het islamkritische duo tijdens een persconferentie in Brussel.

Wilders en Dewinter zijn woest omdat de burgemeester van Molenbeek een voor vrijdag geplande ’islamsafari’ in ’Europa’s jihadhoofdstad’ heeft verboden omdat ze een hevige verstoring van de openbare vrede verwachtte.

Grondgebied terugveroveren
De PVV-leider hoopt „op heel veel plaatsen” protesten te kunnen organiseren. Dat zal enige tijd kosten, maar „het lijdzame verzet is voorbij”, zei Dewinter. „Genoeg is genoeg”, aldus Wilders. „We moeten ons grondgebied terugveroveren.”

Beroep tegen Molenbeek-verbod
Ook zeggen Geert Wilders en Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter bij de Belgische Raad van State in beroep te gaan tegen de gebiedsverboden tegen hen in Brussel. Ze nemen daarvoor een Belgische advocaat in de arm, zo maakten ze bekend tijdens de persconferentie.

Volgens Dewinter zijn er „veel argumenten” tegen het verbod dat de burgemeester heeft uitgevaardigd. Daardoor kon hun voor vrijdagmiddag geplande ’islamsafari’ door Molenbeek, volgens het duo ’Europa’s jihadhoofdstad’, niet doorgaan. Ook andere delen van Brussel zijn taboe voor de twee parlementariërs. „We kunnen niet accepteren dat delen van onze steden niet toegankelijk zijn voor parlementariërs. De dreiging van arrestatie is totaal onacceptabel.”

In Gent organiseert Dewinter dinsdag al een demonstratie bij een moskee in aanbouw. Het wordt de grootste van Vlaanderen. ,,Het lijdzame verzet is voorbij", zei hij.

Anders dan Wilders, die naar Nederland terugkeert, wil Dewinter vrijdagmiddag naar de gemeentegrens van Molenbeek gaan om te kijken of het verbod wordt gehandhaafd. Wilders zal daar 'om redenen van veiligheid' niet bij zijn. Hij had al laten weten geen wet of verordening te zullen overtreden. Hij zei wel dat hij Dewinter binnenkort „de islamitische wijken in Nederland” wil laten zien.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Pilgrim »

Wilders naar Molenbeek

Geplaatst op 4 november 2017

Afbeelding

Dat Wilders een dapper vent is, daaraan twijfelt niemand. Hij heeft zijn leven als een vrij mens aan het land opgeofferd. Ondertussen wil deze moedige kerel ook nog het hol van de leeuw betreden, gewoon uit principe; om te laten zien dat het ons gebied is. Maar dat mag niet van de burgemeester, omdat zij het als provocatie ziet. Als de reden “zijn eigen veiligheid” zou zijn, dan was het enigszins te begrijpen, maar als wij telkens weer moeten opletten dat wij de moslims niet beledigen, kunnen wij ons allemaal maar beter snel tot de islam bekeren.

Aan de andere kant, hoe dapper en principieel deze stap van Wilders ook mag zijn, hij is wellicht niet een van zijn slimste zetten. Wilders is tot zo’n uiterst belangrijk positie opgeklommen. Miljoenen mensen rekenen op hem, zodat wij hem eigenlijk “public property” kunnen noemen, waardoor hij het tegenover dit publiek niet kan maken om zulke persoonlijke lichamelijke risico’s te nemen.

Molenbeek is geen België meer, dat kun je niet meer veranderen door je leven te riskeren. Daar wonen immers precies de terroristen die hem zouden willen doden. Als het eenmaal bekend is wanneer precies Wilders in dit moslimland zal zijn, komen honderden gekken samen met alle wapens die ze tot hun beschikking hebben, waaronder granaten en raketwerpers, om hem uit de weg van de islamisering te ruimen. Wat zullen zijn kogelwerend vest en zijn beveiliging met vuurwapens hem dan nog helpen? Tenzij hij van plan is om in een tank te gaan, moet hij het echt niet doen. En in deze video is te zien precies wat er zou kunnen gebeuren:



Door: “Landerdoek”

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/04 ... molenbeek/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door Pilgrim »

Filip Dewinter: ‘Er is een derde islamitische invasie aan de gang’

WNL Op Zaterdag - 4 november 2017

Afbeelding

Europa is momenteel doelwit van “een derde islamistische invasie, waarbij de islam dit keer via immigratie en demografie probeert Europa onder de voet te lopen”. Dit zei Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter vandaag in WNL op Zaterdag.

De eerdere invasies waar Dewinter op doelde zijn hoogstwaarschijnlijk de Ottomaanse invasie van zuidoost Europa en de verovering van het Iberisch schiereiland door het Ummayad-kalifaat. Deze conflicten werden gekenmerkt door veldslagen die aan tienduizenden mensen het leven kostten.

Lees ook: Wilders roept op tot massademonstraties: ‘We moeten ons grondgebied terugveroveren’

Dewinter herhaalde ook de oproep die Geert Wilders gisteren samen met hem deed tot massale demonstraties tegen de “islamisering van Europa”. “Het is tijd om in verzet te komen want het is vijf voor twaalf, als we het nu niet doen hoeven we het nooit meer te doen.” Wilders en Dewinter gaven gisteren in Brussel een persconferentie. Oorspronkelijk zouden de twee ook een bezoek brengen aan de overwegend islamitische wijk Molenbeek, maar de burgemeester van die deelgemeente stak daar een stokje voor en verbood de komst van beide politici.

Dewinter had geen goed woord over voor dit verbod. “Men moet die grenzen niet sluiten voor mij en Geert Wilders, men moet ze sluiten voor die radicale moslims”, zei Dewinter. “Dit toont aan dat sommige buurten feitelijk islamitische no-go zones zijn geworden waar de burgemeester als een volleerd dhimmi plat op de buik gaat voor de islam.”

Ook hiermee verwees Dewinter weer naar middeleeuwse islamitische geschiedenis: dhimmi’s zijn niet-moslims die woonachtig zijn in moslimnaties waarvoor de islamitische traditie bepaalde omgangsvormen voorschrijft.

https://wnl.tv/2017/11/04/filip-dewinte ... -aan-gang/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De "islamsafari" van Dewinter en Wilders

Bericht door mercator »

Allemaal knap en moedig van De Winter en Wilders, maar wat willen ze daar nu mee bereiken ? We weten toch al allemaal dat Brussel-net zoals de meeste West Europese hoofdsteden-verloren is ? Die klok kan niet meer terug gedraaid worden, daar is het zeker al 20 jaar te laat voor.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie