Ex-moslim en zin om te getuigen?

Plaats reactie
simon
Berichten: 1
Lid geworden op: ma nov 27, 2017 4:40 pm

Ex-moslim en zin om te getuigen?

Bericht door simon »

Dag iedereen

Ik ben Simon, een student Journalistiek aan de Arteveldehogeschool. Ik schrijf, samen met twee andere studenten, een bachelorproef over geloofsafvalligen. Het gaat hier om alle grote religies, maar ex-moslims blijken het moeilijkst te vinden.

Via exmoslim.org kwam ik op deze website terecht. Hier zouden ex-moslims kunnen praten over hun ervaringen. Het meeste forumverkeer is anoniem, en ik kan begrijpen waarom. Het liefst hadden wij wel iemand geïnterviewd die het niet erg had gevonden om met naam en toenaam over zijn afvalligheid te getuigen. Als dat echt niet kan, kunnen we ook eventueel wel anonimiteit naar het 'grote publiek' garanderen. Dan zullen enkel mezelf, twee medestudenten en een lector je naam kennen.

Zijn hier ex-moslims die willen getuigen? Je zou niet alleen ons ermee helpen, maar ook andere ex-moslims of moslims die hun geloof willen afvallen, maar hier de moed nog niet voor hebben gevonden.

Stuur me gerust een persoonlijk bericht en ik beantwoord het met mijn e-mailadres dat ik via mijn schoolinstelling heb.

Alvast heel erg bedankt

Simon
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex-moslim en zin om te getuigen?

Bericht door Ariel »

Hi Simon. Alle ex-moslims hebben op dit moment het pand verlaten, ( they moved on) en ik denk dat jij je geluk beter op deze site kan proberen.

Lukt dat niet, dan kan ik proberen om je met een ex-moslima in contact te brengen.


http://www.exmoslim.org

Mailadres. [email protected]

Vriendelijke groet.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2497
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Ex-moslim en zin om te getuigen?

Bericht door Pizzaman »

simon schreef:.... Het liefst hadden wij wel iemand geïnterviewd die het niet erg had gevonden om met naam en toenaam over zijn afvalligheid te getuigen. Als dat echt niet kan, kunnen we ook eventueel wel anonimiteit naar het 'grote publiek' garanderen. Dan zullen enkel mezelf, twee medestudenten en een lector je naam kennen.

Zijn hier ex-moslims die willen getuigen? Je zou niet alleen ons ermee helpen, maar ook andere ex-moslims of moslims die hun geloof willen afvallen, maar hier de moed nog niet voor hebben gevonden.
Je gaat ze niet vinden Simon. Ex-moslims bestaan niet, want daar zorgt de islam wel voor.
ERGER dan een ongelovige (kuffaar odf kafir, wij dus) is een afvallige van het geloof.
In de koran staat dat die dood moeten. En er is maar 1 koran. Voor ALLE moslims.
Dat betekent dat ELKE moslim de PLICHT heeft een afvallige te vermoorden.

Nou zullen de gematigden een afvallige niet vermoorden. Maar beschermen zullen ze 'm ook niet.
Ik wens jou veel succes met het vinden van een afvallige, ik hoop dat je 'm vindt voordat de extremisten 'm te pakken krijgen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ex-moslim en zin om te getuigen?

Bericht door mercator »

simon schreef: Ik ben Simon, een student Journalistiek aan de Arteveldehogeschool. Ik schrijf, samen met twee andere studenten, een bachelorproef over geloofsafvalligen. Het gaat hier om alle grote religies, maar ex-moslims blijken het moeilijkst te vinden.
Over het reilen en zeilen bij de Jehovah's Getuigen kan je hier dubbel en dik terecht bij Hans van de Mortel. Dat onderzoek naar ex moslims kan je beter opbergen, je brengt die mensen alleen maar in gevaar. Een ex moslim doet er het best aan zich zo low profile mogelijk te houden om in leven te blijven. Gelukkig voor hen beseffen de meesten dat.
Hans vd Mortel heeft in het slechtste geval af te rekenen met medelijden en meewarige blikken van JG-overtuigden [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Driepinter
Berichten: 61
Lid geworden op: za jan 01, 2011 12:54 pm

Re: Ex-moslim en zin om te getuigen?

Bericht door Driepinter »

Bij gebrek aan ex-moslims die willen getuigen zou je informatie kunnen zoeken over bijvoorbeeld Hamed Abdel-Samad. Een Egyptische duitser die ook nog eens wordt aangevallen door een Duitse bekeerlinge ! (ARD-TV). Of Ayaan Hirsi Ali. Misschien op het Engelstalig forum van Faith Freedom.
Plaats reactie