Drie doden door schietpartij Luik

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Twee agenten en voorbijganger overleden
Drie doden door schietpartij Luik.

Bij een schietpartij in Luik zijn deze voormiddag twee politieagenten en een persoon die in een wagen voorbijreed om het leven gekomen. Twee andere agenten raakten gewond, zo meldt de politie van Luik. De dader van de schietpartij werd neergeschoten door de politie.

Rond 10.30 uur werden schoten gehoord in het centrum van Luik. Een gewapende man opende het vuur op twee politieagenten ter hoogte van het café des Augustins, in de gelijknamige straat. De man vluchtte weg en hield vervolgens een poetsvrouw gegijzeld in het lyceum van Waha. De politie heeft de dader neergeschoten. De leerlingen van de school zijn in veiligheid gebracht.

De burgemeester van Luik Willy Demeyer is ter plaatse gegaan en staat in contact met de korpschef. Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) meldt op Twitter dat “het Crisiscentrum de situatie in kaart brengt”.

Volgens La Dernière Heure heeft de politie aan journalisten van de krant vertelt dat de dader “Allahu akbar” zou hebben geroepen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door mercator »

Ondertussen is de officiële versie al helemaal aangepast. Het zou gaan om een wat uit de hand gelopen "normale" autodiefstal. De dader is niet gekend als terrorist en het Allah Akhbar verhaal is ook al verdwenen.
Autodiefstallen met geweld in Brussel en Luik zijn echt wel normaal te noemen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

mercator schreef:Ondertussen is de officiële versie al helemaal aangepast.
Verwarde man dus. We zullen ook niet te horen krijgen hoe het verwarde mens heet en wat zijn achtergrond is. .

Via de Telegraaf.

Getuigen verklaren tegenover het Nieuwsblad: „Hij kwam naar mij toe, draaide zich om en schoot opnieuw.” Echt het gedrag van een autodief... :no1:
De 46-jarige B.C. kwam met zijn auto vanaf de Rue Louvrex en stond bij een stoplicht te wachten toen hij knallen hoorde. „Ik dacht niet dat het geweerschoten zouden zijn”, zegt hij tegen Sudpresse. „Ik keek in mijn achteruitkijkspiegel en zag een vrouw rennen met een hond.”

Oog in oog met schutter
De getuige reed richting het lawaai en kwam oog in oog met de schutter. „Ik zag een man, volledig gekleed in het zwart, met een rugzak en twee revolvers in zijn handen, die heel rustig een vrouw uit een wagen trok.”

„Hij kwam vervolgens op mij af, draaide zich om en schoot opnieuw”, vervolgt B.C. zijn verhaal. „Ik zag een persoon op de grond vallen. Ik weet niet of zij dat deed om te schuilen of omdat ze geraakt was. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Het was waanzin.”

„Hij schoot ze in koelen bloede dood.”

Een andere getuige zag hoe de schutter de twee agenten doodde. „Ik hoorde verschillende schoten. Ik "Ik hoorde verschillende schoten" zag een jongeman die twee revolvers vast had. Hij schoot op twee agenten. Hij vermoordde ze in koelen bloede op de kruising van de Rue des Augustins en Boulevard d’Avroy”, vertelt hij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Volgens een verslaggever van omroep VTM is de dader neergeschoten in de hal van de school, waar de gijzeling plaatsvond. Dat is niet bevestigd door de politie. Volgens het parket is de dader een gevangene die gisteren met verlof is gegaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Pizzaman »

De Franstalige krant La Dernière Heure meldt dat de dader “Allahu akbar” zou hebben geroepen hebben tijdens zijn daden.

HIER OOK:

https://nieuws.vtm.be/binnenland/4-dode ... artij-luik
Bij een schietpartij in Luik zijn vier doden gevallen, onder wie de dader. Een man schoot eerst op twee politieagenten en gijzelde daarna een poetsvrouw. De twee agenten zijn overleden, meldt de brandweer. Het derde slachtoffer, een vrouw, zat in de auto. Ook de schutter zelf is omgekomen.

Rond 10.30 uur hoorden verschillende mensen schoten in de Rue des Augustins. Daar schoot een man op twee politieagenten, zij zijn overleden. Twee andere agenten raakten gewond. Hij ging op de vlucht en gijzelde dan een poetsvrouw in het Wahalyceum. In de inkomhal van de school zou hij geneutraliseerd zijn door de politie.

Volgens een ooggetuige gaat het om een man van rond de veertig die twee wapens bij zich had. Hij zou ook "Allahu Akbar" geroepen hebben. Het federaal parket is een onderzoek naar terreur gestart. Het Crisiscentrum meldt dat het dreigingsniveau niet verhoogt en op niveau twee blijft.

Het parket van Luik zegt dat de man eerst het wapen van een agent heeft afgenomen. Met dat wapen schoot hij de agent en zijn collega dood. Nadien schoot hij ook een passagier in een voorbijrijdende auto dood. Er werd ook geschoten op twee andere agenten, zij raakten gewond.

Het zou gaan om een 36-jarige man uit Rochefort. Dat bevestigt een gerechtelijke bron aan VTM NIEUWS. Hij zat in de gevangenis Lantin voor “klassieke” misdaden, maar was met penitentiair verlof. De schietpartij zou het resultaat zijn van een politiecontrole die uit de hand liep. De man zou een cuttermes bij zich gehad hebben, maar pakte later het wapen van een van de agenten.

Het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken volgt de situatie op de voet en vraagt de omgeving te vermijden. Er is een perimeter ingesteld.
Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2094696 ... drie-doden
LUIK - Een man heeft in het centrum van Luik twee politieagenten en een voorbijganger doodgeschoten. Twee andere agenten raakten gewond, meldt de politie. De politie schoot de man dood nadat hij een schoonmaakster had gegijzeld in een school. De politie heeft de omgeving ontruimd. Het parket, het Belgische openbaar ministerie, gaat uit van een terreurdaad.

De schutter, volgens Le Parisien zou het gaan om Benjamin H., opende rond 10.30 uur het vuur op twee agenten, ter hoogte van café des Augustins. Hij vluchtte vervolgens en gijzelde een schoonmaakster in een school.

Volgens meerdere bronnen zou de schutter gisteren zijn vrijgelaten uit de gevangenis van Lantin. Hij mocht met penitentiair verlof en zou niet geradicaliseerd zijn. Hij zat een tijdlang vast voor drugsfeiten, diefstallen en andere kleine criminaliteit, maar in de gevangenis had hij contact met geradicaliseerde gedetineerden.

De politie is massaal aanwezig. Het Crisiscentrum van de federale regering in Brussel brengt de situatie in kaart en geeft het advies het gebied te vermijden en de hulpdiensten niet te belemmeren. Burgemeester Willy Demeyer is ter plaatse.

Het motief van de dader is nog onduidelijk. Volgens de krant La Dernière Heure heeft de politie gemeld dat de dader ’Allahu Akbar’ zou hebben geroepen. Hulpdiensten roepen op het centrum van Luik te mijden.

Leerlingen school in veiligheid

De leerlingen van de school, waar de schoonmaakster werd gegijzeld, zijn in veiligheid gebracht. De leerlingen van de middelbare school werden naar een nabijgelegen park gebracht, de kinderen van de lagere school naar een kantoor van de provincie in de rue Beeckman.

Getuigen verklaren tegenover het Nieuwsblad: „Hij kwam naar mij toe, draaide zich om en schoot opnieuw.”

De 46-jarige B.C. kwam met zijn auto vanaf de Rue Louvrex en stond bij een stoplicht te wachten toen hij knallen hoorde. „Ik dacht niet dat het geweerschoten zouden zijn”, zegt hij tegen Sudpresse. „Ik keek in mijn achteruitkijkspiegel en zag een vrouw rennen met een hond.”

Oog in oog met schutter
De getuige reed richting het lawaai en kwam oog in oog met de schutter. „Ik zag een man, volledig gekleed in het zwart, met een rugzak en twee revolvers in zijn handen, die heel rustig een vrouw uit een wagen trok.

„Hij kwam vervolgens op mij af, draaide zich om en schoot opnieuw”, vervolgt B.C. zijn verhaal. „Ik zag een persoon op de grond vallen. Ik weet niet of zij dat deed om te schuilen of omdat ze geraakt was. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Het was waanzin.”

„Hij schoot ze in koelen bloede dood.”

Een andere getuige zag hoe de schutter de twee agenten doodde. „Ik hoorde verschillende schoten. Ik "Ik hoorde verschillende schoten" zag een jongeman die twee revolvers vast had. Hij schoot op twee agenten. Hij vermoordde ze in koelen bloede op de kruising van de Rue des Augustins en Boulevard d’Avroy”, vertelt hij.

Gruwelijke daad

„Onze gedachten zijn bij de slachtoffers van deze gruwelijke daad in Luik”, liet minister van Binnenlandse Zaken en Veiligheid Jan Jambon weten. „We brengen momenteel in kaart wat er precies is gebeurd.” Premier Charles Michel en minister van Justitie Koen Geens lieten zich in soortgelijke bewoordingen uit.
Je verwacht het niet... en nog steeds 'het motief is onduidelijk'. Ja dikke lul drie bier.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Herman, een dertiger met Belgische nationaliteit uit Marche-en-Famenne, zou gisteren zijn vrijgekomen uit de gevangenis van Lantin. De man had een uitgaansvergunning gekregen. Dat betekent dat de gedetineerde enkele uren de gevangenis mag verlaten in het kader van de voorbereiding van zijn reklassering.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Mahalingam »

Hier zie je hem staan met twee revolvers of zijn het pistolen?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door King George »

En kan diegene wiens schuld het is dat hij verlof heeft gekregen gewoon in functie blijven?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

De aanslagpleger in Luik, die twee vrouwelijke agenten en een voorbijganger doodde in Luik, heeft mogelijk enkele uren daarvoor ook een overval en een moord gepleegd. Dat melden Franstalige en Belgische media.

Maandagnacht werd Michael W. vermoord met een kogel door zijn hoofd in On, een deelgemeente van Marche-en-Famenne. De politie houdt er rekening mee dat Benjamin H. de dader is. Bronnen melden dat de moord op Michael W. een afrekening zou zijn in het drugsmilieu.

Benjamin H. zou eerder die nacht, samen met twee andere mannen, een gewapende overval hebben gepleegd op een juwelier in Rochefort. Hij komt zelf uit de buurt van Rochefort. Mogelijk was de later vermoorde Michael W. een van de kompanen bij de overval, waarbij drie keer werd geschoten, maar geen gewonden vielen.

Het parket van België bevestigt de moord op Michael W. maar kan de berichtgeving over een link met ’Luik’ niet bevestigen. In die stad doodde H. drie mensen en gijzelde later een schoonmaakster.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Aanslagpleger Benjamin H die in Luik zijn slag sloeg wordt geëerd op een IS kanaal op telegram hij was geradicaliseerd,zo stond hij ook bekend dus niet een verwarde man.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Mahalingam »

Ongemerkt in de gevangenis radicaliseren. kan dat in België?
“Koran en gebedskleed gevonden in cel van dader, voorlopig geen andere aanwijzingen van radicalisering”
De onderzoekers zouden in de cel van Benjamin Herman een Koran en een gebedskleed hebben aangetroffen, maar geen andere aanwijzingen dat de man zou zijn geradicaliseerd, aldus RTBF. Het onderzoek wordt voortgezet.
[...]
In een reactie op het "Allahu Akbar"-filmpje zegt minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) dat dit voor hem niet genoeg is om over terreur te spreken.
[...]
Als iemand dagelijks bidt of vast, kan je nog niet concluderen dat hij een terreurdaad gaat plegen", aldus Geens. Ook minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon deelde eenzelfde mening. "Hij was een draaideurcrimineel. ...
[...]
Sp.a-voorzitter John Crombez stelt zich vragen bij het penitentiair verlof dat toegekend was aan de dader van de schietpartij in Luik. "Geradicaliseerd, komt 2 keer voor in dossier Staatsveiligheid, 1 keer in veiligheidsrapport politie, en toch wordt hij vrijgelaten", schrijft Crombez op Twitter. "Wie wordt er dan niet vrijgelaten?"
[...]
"De man werd wel gedetecteerd maar niet in de databank opgenomen. Als we te streng zijn, worden de lijsten ook te lang. Het is onmogelijk om iedereen te inventariseren."
[...]
Een ex-celgenoot van Herman zegt bij de RTBF hoe hij de dertiger zag radicaliseren. "Hij zei dat hij een echte moslim was. Iedere maandag en donderdag vastte hij en at hij niets." Volgens de man waren niet veel mensen in de gevangenis op de hoogte van de radicalisering. "Hij sprak er niet over."
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/li ... ~a62040e2/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Het was mij ontschoten dat er ook nog 4 gewonden waren. Die bekeerde mohammedaan is flink tekeer gegaan. :shock:
Twee van de drie politieagenten die nog in het ziekenhuis lagen voor verwondingen opgelopen tijdens de schietpartij van dinsdagochtend in Luik, kunnen woensdag naar huis. Dat heeft de politiezone Luik laten weten. Eén gewonde moet nog in het ziekenhuis blijven.

Bij de schietpartij kwamen drie mensen, onder wie twee agenten, om het leven. Vier anderen raakten gewond. De gewonden waren politieagenten. Zij werden met spoed naar het ziekenhuis gebracht waar ze onmiddellijk behandeld werden.

Een van de politieagenten mocht het ziekenhuis reeds dinsdagmiddag verlaten. Nu mogen nog twee collega’s naar huis.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201805 ... witterfeed
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door mercator »

King George schreef:Afbeelding
En dat terwijl het allemaal niks met Islam te maken had volgens onze authoriteiten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Gegijzelde poetsvrouw: "Hij vertelde dat hij de politie bang wou maken"

Hoewel de vrouw nog steeds in shock is, wil ze toch praten over wat er precies gebeurde. "Ik was aan het praten met de bewaker van de school, toen ik de buurman van de school in paniek naar binnen zag rennen. Ook begonnen drie meisjes te gillen", zo begint Darifa haar verhaal." Niet wetende wat er aan de hand was, liep Darifa richting de deuren in de hal om die te sluiten. "Eén deur kon ik sluiten, maar toen ik mij omdraaide, stond ik oog in oog met de schutter die twee wapens in zijn handen had."

Benjamin Herman stelde de vrouw twee vragen: "Ben je moslim?" en "Doe je mee aan de ramadan?" Toen Darifa op beide vragen "ja" antwoordde, verzekerde de schutter haar dat ze zich geen zorgen moest maken. "Hij zei mij dat ik me geen zorgen moest maken, dat hij mij niets zou aandoen."

Daarna probeerde de vrouw op hem in te praten. "Ik zei hem dat hij niet op de juiste plaats was, dat het hier een school was en dat er heel veel kinderen aanwezig waren." Vervolgens probeerde ze met enkele gebaren leerkrachten die in de tuin waren, te waarschuwen voor het gevaar. "Ik probeerde aan de leerkrachten buiten op de speelplaats duidelijk te maken dat ze moesten vertrekken, maar ik denk niet dat ze dat begrepen hebben."

Daarop richt Benjamin Herman zijn wapen richting speelplaats. "Ik ben toen beginnen huilen", vertelt Darifa. "Hij zei dat ik moest stoppen met wenen, dat ik moest denken aan mijn Palestijnse en Syrische broers en zussen." Opnieuw liet de schutter weten dat er maar haar niets zou gebeuren.

Volgens Darifa was de schutter verrassend kalm. Hij trok haar wat terug, zodat de politie haar goed kon zien. "Ik ben hier enkel om de politie bang te maken en om mij aan de wereld te tonen", vertelde de dader haar nog.

Toen het de schutter duidelijk werd dat hij volledig omsingeld was, heeft Darifa hem nog een nooduitgang aangewezen. Maar die wou hij niet gebruiken. "Ik wil ze doen koken", zei de schutter wijzend naar de politie.

Daarna vroeg hij aan de poestvrouw om de deuren te openen. "Hij riep naar de agenten dat ze moesten vertrekken." Toen gooide de schutter zijn identiteitskaart weg, zodat ze konden zien wie hij was, daarna stormde hij naar buiten", besluit Darifa.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Om klokslag 13 uur werd het even stil in Belgie ter nagedachtenis van de slachtoffers van de schietpartij die gisteren het leven kostte aan drie slachtoffers. In Luik zelf, maar ook op verschillende andere plaatsen in het land.

De slachtoffers...........

Cyril Vangriecken - 22 jaar

Cyril zat in de wagen van zijn moeder toen hij werd doodgeschoten. De jongeman ging binnen enkele weken afstuderen aan de Haute Ecole van Luik. Hij zou in september aan de slag gaan als onderwijzer.

In een interview met de Franse televisiezender BFMTV vertelt de vader van Cyril hoe geliefd hij was. "Cyril was een fantastische zoon. Hij was alleen maar bezig met zijn studies", zegt de vader. "Vraag dat maar aan al zijn vrienden, hij was de perfecte zoon."

Dat blijkt ook uit de vele steunbetuigingen op sociale media. Een van zijn vrienden reageert vol ongeloof. "Hoe kan ik over u praten, zonder dat ik begin te huilen", schrijft een vriendin. "Je was een buitengewone man." Ook de pentanqueclub van Cyril reageert aangeslagen. De jongeman behaalde in 2012 de zilveren medaille op het Europees kampioenschap.

Mijn zoon is gestorven door een politiekogel, afgevuurd met een pistool van de Luikse politie
In het interview met BFMTV haalt de vader ook uit naar het gerecht. "Hier geven de rechters de voorkeur aan het veroordelen van mensen die een snelheidsovertreding begaan, in plaats van mensen te veroordelen die mensen doden, zegt de man. "Mijn zoon is gestorven door een politiekogel. Hoe vaak moet het nog gebeuren dat onschuldige jongeren sterven door iemand die uit de gevangenis komt."

Lucile Garcia - 54 jaar

Deze agente was nog maar pas getrouwd en grootmoeder geworden. Samen met haar collega werd ze gisteren in koelen bloede neergestoken door Benjamin Herman. Het hele Luikse politiekorps is in diepe rouw. Bij een facebookpost met een foto van de twee agentes staat er: "Er zijn niet genoeg woorden om onze gevoelens te beschrijven."

Voor de vrouw in Luik begon als agente was ze aan de slag bij de Brusselse politiezone Montgomery. De agente verloor enkele jaren geleden haar 21-jarige zoon bij een verkeersongeval. Sindsdien was ze in Luik het aanspreekpunt van 'Ouders van Verongelukte Kinderen'.

Soraya Belkacemi - 45 jaar

Het laatste slachtoffer is de 45-jarige agente Soraya Belkacemi. Zij begon haar carrière bij de politie als hulpagente, maar promoveerde na enkele examens. Belkacemi laat een tweeling van 13 jaar achter. Haar man overleed enkele jaren geleden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door mercator »

Die mensen hun dood zal nu misbruikt worden voor de zoveelste hypocriete linkse multiculturele hoogmis. Met bloemetjes, kaarsjes, ballonnetjes en misdadige politici die zullen kwaken onze eerste gedachten gaan nu uit naar de slachtoffers.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Pilgrim »

Islam-terrorist van Luik heeft nog iemand vermoord. Politie vindt een koran in zijn cel!

Geplaatst op 30 mei 2018

Afbeelding

De aanslagpleger van Luik heeft de avond daarvoor ook al iemand vermoord. Dat werd vandaag bekend gemaakt. De 31-jarige had dinsdag in de binnenstad van Luik drie mensen doodgeschoten en vier politieagenten verwond, voordat hij zelf door een speciale eenheid van de politie werd doodgeschoten.

In een privévideo, die getoond werd door de Belgische zender RTBF, is te zien hoe de man door een straat loopt, schiet, en daarna “allahu Akbar!” roept, een typisch islamitische lofprijzing van Allah. De man was op het moment van de daad twee dagen op verlof uit zijn cel in de gevangenis van Marche-en-Famenne en zou dinsdag weer naar de gevangenis terugkeren. Daar vonden de rechercheurs een koran en een gebedskleedje.

De man zat wegen delicten zoals diefstal en drugshandel in de gevangenis.

Interessant is de aanwijzing dat de rechercheurs in zijn cel een koran en een gebedskleedje hebben gevonden. Houden die dan rechtstreeks verband met islamterreur? Hoe is dat nu mogelijk bij de religie van de vrede?

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/05/30 ... -zijn-cel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Pilgrim »

De gebeden zijn verstomd

Geplaatst op 30 mei 2018

Afbeelding
Twee politieagentes herdenken in Luik een dag na de aanslag hun vermoorde collega´s.

“De mens is een gewoontedier”, wordt er gezegd. Hoezeer hij echt aan alles kan wennen, laten de inmiddels tot het treurige leven van alledag in Europa geworden islamitische aanslagen zoals onlangs in Luik zien. Een “Allah Akbar!” schreeuwende man valt van achteren twee politieagentes met een mes aan, steekt meermaals op hen in om daarna hun dienstwapens af te pakken en hen daarmee dood te schieten. Daarna opent hij het vuur op een geparkeerde auto en doodt een 22-jarige man op de bijrijdersplaats. Daarop verschanst hij zich in een school, waar hij een werkneemster als gijzelaar neemt. Wanneer er een speciale eenheid van de politie arriveert, stormt hij wild schietend naar buiten.

Over zo´n daad in het hart van Europa zouden de mensen enkele jaren geleden nog enorm geschokt zijn. De televisie zou urenlang live in de lucht zijn geweest met speciale uitzendingen en op straat, op het werk, op school en op de universiteit zou er dagenlang over gepraat zijn. Herinnert iemand zich nog de grote emotionaliteit van iedereen na de grote islamitische terreuraanslagen in Parijs drie jaar geleden? Na de terreurdaden in het kader van de interlandwedstrijd Frankrijk-Duitsland of de aanslag op de redactie van het satirische tijdschrift “Charlie Hebdo”?

De gruwel is inmiddels deel van ons dagelijks leven
Intussen hebben er vele andere aanslagen plaatsgevonden. In Parijs, Brussel, Londen en ook in meerdere Duitse steden. De inspanningen, die er in het begin nog waren, om op internet lijsten op te stellen met alle, in naam van de islam gepleegde, aanslagen lijken inmiddels bijna onbegonnen werk.

Met iedere aanslag raken we een beetje meer afgestompt. De gebeden zijn verstomd, net zoals de grootschalige mediale verslaggeving over het islamitisch terrorisme. Inmiddels wordt er zelfs niet meer gerelativeerd. Het leven gaat gewoon door – business as usual.

De gruwel, waar we nooit aan gewend wilden raken, is een bizar deel van ons dagelijks leven geworden. De horror, die voor ons nooit normaal zou moeten worden, is dat op de een of andere manier toch geworden. De islamitische burgemeester van Londen, Sadiq Khan, heeft op tragische wijze gelijk gekregen. Het maakt tegenwoordig een wezenlijk deel van het leven in de grote stad uit om rekening te houden met terreuraanslagen.

De staat is niet geïnteresseerd in onze veiligheid
Onze eerste ontsteltenis heeft plaatsgemaakt voor een algemene voorzichtigheid. Ons medeleven met de slachtoffers een loden berusting. Niets kan ons werkelijk nog echt choqueren. Wie zich in het verleden heeft afgevraagd hoe vroegere generaties Europeanen zo versteend en onverschillig tegenover de verschrikkingen van de oorlog konden worden, hoeft zelf, na de volgende mediale korte melding over de nieuwste islamitische moordaanslag, alleen maar in de spiegel te kijken.

De dader van Luik was bij de veiligheidsautoriteiten bekend. Opnieuw. Hij was een gevangene die net twee dagen verlof had. In de nacht daarvoor zou hij al een voormalige medegevangene vermoord hebben. Ook dat is een bitter besef: om het even hoe onverschillig we worden – de staat, die ons zou moeten beschermen, is altijd nog een stuk onverschilliger.

Bron: https://jungefreiheit.de

Door: Boris T. Kaiser

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/05/30 ... -verstomd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Cipier waarschuwde zaterdag nog voor Herman

Een cipier van de gevangenis waar de schutter van Luik vastzat, heeft zaterdag in een rapport aan de directie zorgen geuit over zijn radicalisering, melden Belgische media. Desondanks mocht hij maandag 36 uur op verlof gaan. Benjamin Herman schoot vervolgens drie mensen dood, onder wie twee vrouwelijke agenten. Hij geldt als hoofdverdachte van een vierde moord.

De gevangenisbewaarder schreef volgens de Sudpresse-kranten dat Hermans gedrag was veranderd sinds hij omging met een gevaarlijke medegevangene, de geradicaliseerde Yassine D. In België bestaan veel vragen over de verlofregelingen en (het gebrek aan) bestrijding van radicalisering in de gevangenis.

Hermans naam kwam zijdelings voor in rapporten van de inlichtingendienst over radicalisering, maar volgens de regering waren er onvoldoende redenen om hem verlof te weigeren of scherp in de gaten te houden.

De 31-jarige Belg zou zich in 2012 hebben bekeerd tot de islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Hermans naam kwam zijdelings voor in rapporten van de inlichtingendienst over radicalisering, maar volgens de regering waren er onvoldoende redenen om hem verlof te weigeren of scherp in de gaten te houden.
Waarmee ook deze zaak weer tot een goed einde is gebracht voor de onovertroffen verantwoordelijken. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Waarmee ook deze zaak weer tot een goed einde is gebracht voor de onovertroffen verantwoordelijken. [icon_lol.gif]
Heel dat idee van "goed gedrag" in de gevangenis is te zot voor woorden. Blijkbaar wordt er van de crimineel verwacht dat hij IN de gevangenis nog wat moorden en diefstallen gaat plegen en als hij dat niet doet wordt hij dan beloond met vakantie-uitstapjes, zoals in een hotel eigenlijk.
"In de gevangenis" zou exact dat moeten betekenen wat het ook is, een bepaalde tijd uitzitten zonder gunstjes en uitzonderingen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Mechelse gevangenen scanderen “Allah Akbar” tijdens minuut stilte voor slachtoffers Luik

In de gevangenis van Mechelen is woensdag de nationale minuut stilte voor de slachtoffers van Luik helemaal teloorgegaan. Toen ‘de minuut’ startte begonnen verschillende gevangenen op de deuren te bonken en “Allah Akbar” te scanderen.

De gevangenisdirectie voelde zich bedreigd en overwoog even om de politie in te schakelen maar dat gebeurde uiteindelijk niet. Volgens onze informatie zou één van de onruststokers nadien een sanctie gekregen hebben.

Kathleen Van De Vijver, woordvoerster van het Gevangeniswezen bevestigt dat “er ongepast gereageerd is tijdens de nationale minuut stilte. Van de betrokken personen zijn de namen genoteerd en overgemaakt aan de bevoegde diensten. Zij worden strik opgevolgd en van nabij geobserveerd”.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ali Yas »

Gevangenissen in Engeland zijn verworden tot jihadistenclubs en in Mechelen is het blijkbaar weinig anders. Het wordt tijd onderscheid te maken tussen gewone criminelen en soldaten op de weg van Allah: die laatsten horen in een krijgsgevangenenkamp voor de rest van hun leven (of tot de jihad voorbij is).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Drie doden door schietpartij Luik

Bericht door Ariel »

Gevangenisrapport over Benjamin Herman: “Hij was de loop­jongen van een groep radicalen”

Benjamin Herman (31) was in de gevangenis de boodschappenjongen van een groep geradicaliseerde gevangenen. Dat staat in het veelbesproken rapport dat vorige week nog werd opgemaakt in de gevangenis van Marche-en-Famenne. Hij had contact met minstens twee mannen, die betrokken waren bij de aanslagen van Parijs en Brussel. “De dag na de schietpartij in Luik liep de leider hier rond met een brede grijns.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie