Wallonie

Ariel

Wallonie

Berichtdoor Ariel » Do Aug 22, 2019 2:15 pm

:roll:

Jong N-VA @Jongnva

Dear President @realDonaldTrump, one euro and Wallonia is yours. Call us

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Re: Wallonie

Berichtdoor Ariel » Do Aug 22, 2019 2:28 pm

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Berichtdoor mercator » Do Aug 22, 2019 2:36 pm

Tja de waarheid kwetst...maar ik zou Trump aanraden daarvan af te zien want hij gaat die investering nooit kunnen verzilveren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Maarten

Berichtdoor Maarten » Vr Aug 23, 2019 9:49 am

Wallonië komt bij mijn ervaring over als een oostblokland...Ben er eens op vakantie geweest, in de Ardennen, standplaats Virton...Prachtig gebied, ook geweest in het Kasteel van Godfried in Bouillion...Top.

Minpunt: de wegen zitten vol scheuren en gaten, slecht onderhouden. Verschrikkelijk!
Geen hond die er Duits, Engels of Nederlands verstaat. Kon nog geen zakje frieten bestellen :(
Ik spreek geen Frans en ben dat ook niet van plan om te leren voor een vakantietrip.
Pas op de terugweg in Eupen gestopt om te tanken, heerlijk Duits, balsam voor de ziel. Heerlijk gegeten daar en gewinkeld. Zal nooit meer een voet zetten in Franstalig België (uitzondering de Oostkantons).

Ben dit jaar heerlijk naar Sauerland in Duitsland geweest. Een wereld van verschil met het Walenland. :applause:

mercator

Berichtdoor mercator » Vr Aug 23, 2019 10:12 am

Maarten schreef: ook geweest in het Kasteel van Godfried in Bouillion

Ben dit jaar heerlijk naar Sauerland in Duitsland geweest. Een wereld van verschil met het Walenland. :applause:

Het kasteel van Bouillon was in mijn kinderjaren een verplichte schooluitstap ( jaren 1960). Zeer instructief: je kon er over de grootse daden van de hertog in de eerste kruistocht leren en als pronkstuk lag daar het zwaard waarmee Godfried heel wat moslimhoofden heeft afgehakt in de jaren 1100. Een 15 jaar geleden kwam ik daar nog s en dat was allemaal verdwenen, alleen nog wat didactisch gelul over verbinden, samenleven, dialoog etc. En een paar jaar geleden heeft onze minister van buitenlandse zaken dat zwaard zomaar weggegeven aan de groot moefti van Jeruzalem als een "teken van verzoening". Eerder van onderwerping dus.

Ik kom ook nooit meer in Franstalig België, en bij uitbreiding ook niet meer in Frankrijk. Buiten het algemene verval en de aangeboren luiheid en nonchalance is er daar altijd wel iets dat de vakantie vergalt: stakingen, boze boeren, geweldplegingen, betogingen...
In Duitsland gaat het de laatste jaren anders ook wel achteruit heb ik gemerkt.

Maarten

Berichtdoor Maarten » Vr Aug 23, 2019 1:32 pm

Als je van rust, en groen, veel fietsen houdt, Mercator...Mijn regio is bijzonder intrek bij Belgische (lees:Vlaamse) toeristen.

https://www.tubantia.nl/regio/twente-in ... ~adf8534e/

Belgen ontdekken Twente als vakantieland, zo bleek dit voorjaar uit cijfers van Twente Marketing. In 2018 kwamen 11 procent meer zuiderburen naar onze regio dan het jaar ervoor. Dat was het gevolg van een intensieve marketingcampagne in Belgische media en op vakantiebeurzen. Volgens Twente Marketing waarderen vooral Vlamingen het gemoedelijke van Twente, en de goede kwaliteit van eten en drinken.

mercator

Berichtdoor mercator » Za Aug 24, 2019 9:25 am

Maarten schreef:Als je van rust, en groen, veel fietsen houdt, Mercator...Mijn regio is bijzonder intrek bij Belgische (lees:Vlaamse) toeristen.

Het is juist dat fietsen dat mij ergert . In Duitsland word ik nauwelijks geplaagd door al dat gefiets, terwijl in Nederland...Ik vind Nederland niet aantrekkelijk als vakantieland, veel te plat. De enige regio van Nederland die ik waardeer is Z Limburg daar heb ik een jaar of 5 gewoond. Soms doe ik al s het traject Roosendaal-Hilversum-Apeldoorn en ik vind dat landschap van een volstrekt troosteloze banaliteit.

Maarten

Berichtdoor Maarten » Za Aug 24, 2019 12:00 pm

Qua landschap heb je gelijk. Nederland is idd landschappelijk bekeken karig. Daarom heb ik ook zo genoten tijdens mijn trip naar Sauerland :)
Ook vroeger geweest in de Sloveense bergen, in de buurt van Bled. Gewéldig gewoon :)

Misschien dat we het Walenland kunnen vervlaamsen ? Walen eruit, naar Parijs, en Vlamingen en Nederlanders erin. :) LOL

mercator

Berichtdoor mercator » Za Aug 24, 2019 4:54 pm

Maarten schreef:Misschien dat we het Walenland kunnen vervlaamsen ? Walen eruit, naar Parijs, en Vlamingen en Nederlanders erin. :) LOL

De Walen willen helemaal niet naar Parijs, ondanks hun verering voor de superieure Franse kultuur. Hun levensverzekering is het behoud van België want zo kunnen ze al 150 jaar op de kap van de Vlamingen leven.

Terug naar “België - Vlaanderen”