Groepering drijft op jodenhaat

sprot

Berichtdoor sprot » Vr Sep 08, 2006 8:51 am

T HOMAS B., de hoofdverdachte in het grootschalige onderzoek naar extreem-rechts, is lid van Bloed, Bodem, Eer, Trouw, of BBET. Dat is een afscheuring van Blood & Honour. Beide zijn beruchte extreem-rechtse groeperingen die dwepen met de nazi's. Racisme, antisemitisme en negationisme dragen ze hoog in hun vaandel. Thomas B. is ook de ex van de uitbaatster van de Viking, een café in Leopoldsburg waar extreem-rechts graag toeft.

De boodschap van BBET is open en bloot na te lezen op hun website. Er staan besprekingen op van films en boeken die meer goedkeuring krijgen naarmate ze tegen de Joden ingaan of argumenten leveren tegen de multiculturele samenleving. Je vindt er ook interviews met onder anderen de negationist Sigfried Verbeke.

Ceterum censeo Judaicam esse delendam, sluit hun hoofdpagina. Een verwijzing naar de Romeinse senator Cato die elke rede afsloot met de uitspraak dat hij ,,voor het overige van mening was dat Carthago vernietigd moest worden''. In de BBET-versie luidt dat: de Joodse wereld moet kapot.

Niet verrassend moet ook de minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (VLD), het ontgelden. Dewael deed onlangs een oproep om xenofobe en antisemitische verenigingen buiten de wet te stellen. De minister oordeelde dat de antiracismewet en de wet op de privémilities tekortschieten om verenigingen en organisaties zoals BBET te bestrijden.

Meer van hetzelfde op de website van Blood & Honour Vlaanderen. Op de introductiepagina staat, in het Engels: ,,de ochtend zal aanbreken dat de wereld van ons is''. Met een pistool ernaast. Verderop beroepen de websitemakers zich op het grondwettelijke recht op vrije meningsuiting.

De site brengt onomwonden hulde aan Adolf Hitler, die rust in vrede wordt toegewenst. De nazileider is volgens Blood & Honour niet gestorven op 30 april 1945 maar ons ontnomen . Wordt ook gehuldigd: Remi Schrijnen, vrijwillig lid van de SS-divisie Langemarck - het Vlaams legioen - die in de Tweede Wereldoorlog aan de zijde van de Duitsers tegen de Sovjet-Unie vocht. Ene Reinaert legt in een soort beginselverklaring uit dat de echte macht niet bij de politieke partijen ligt, maar bij de zionisten.

Blood & Honour ontstond bij de skinheads uit de harde supporterskernen van Club Brugge en RWDM. De groep haalde dit jaar de media met muziekconcerten waar steeds grote geheimdoenerij mee gemoeid was. Muziek is in die kringen het vehikel om de politieke verbondenheid te uiten. Ze dwepen met muziekgroepen die veelzeggende namen dragen als Angry Aryans, Better Dead Than Red of Whitelaw. Het eerste optreden vond op 4 maart plaats in de parochiezaal van het anders zo rustige Vremde (Boechout). De burgemeester noch de zaalexploitant waren ervan op de hoogte. Wie er wel op uitkwam, was een VTM-cameraman. Hij filmde de concertgangers en werd prompt in elkaar geslagen.

Het tweede concert had plaats op 12 augustus in zaal 't Spoor in Boortmeerbeek (nabij Mechelen). Wrange ironie: in die gemeente werd in april 1943 een Jodentransport naar Auschwitz door verzetslui tot staan gebracht.

De Liga voor de Mensenrechten diende in mei een klacht in tegen de sites van onder meer Blood & Honour. De Liga meent dat de racistische taal strafbaar is. Volksvertegenwoordiger Koen T'Sijen (Spirit) vraagt dergelijke fascistische organisaties te verbieden, zoals in Spanje en Duitsland.

Volgens Blokwatch, de vereniging die uiterst rechts in de gaten houdt, is het neonazisme in Vlaanderen erg versnipperd en kleinschalig.

http://www.bbet.org

http://www.bhvlaanderen.com
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Mahalingam

Re: Groepering drijft op jodenhaat

Berichtdoor Mahalingam » Wo Mar 09, 2011 3:29 pm

Nu 4 jaar verder hebben we een veroordeling via de antiracismewet. En wel tegen die engers van Blood & Honour.
Blood & Honour-leden krijgen 3 maand voor naziconcert
De rechtbank van Veurne heeft drie leden van de extreemrechtse organisatie Blood & Honour veroordeeld tot drie maanden cel. De eerste twee beklaagden krijgen die straf met uitstel. Het drietal had naziconcerten georganiseerd waarop racistische uitspraken werden gedaan, en had in 2008 een huldiging van SS-helden op touw gezet in het West-Vlaamse Bellegem.

Het vonnis kan een belangrijk precedent vormen. Het is de eerste keer dat het openbaar ministerie de leden van de organisatie vervolgt op basis van de antiracismewet. Voordien werd er uitgegaan van vrijheid van vergadering. Louter de deelname aan neonazistische samenkomsten was volgens de rechter al strafbaar.

Ik denk dat Vrouwe Justitia alleen maar naar rechts kijkt. En het is een beperking van het recht op samenkomst, zo meen ik uit de laatste zin op te maken.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1233401/2011/03/09/Blood-Honour-leden-krijgen-3-maand-voor-naziconcert.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mar 14, 2011 2:12 pm

Het gaat over een overtreding van de anti discriminatiewet naar het schijnt.

Het Centrum stelde zich burgerlijke partij voor de inbreuk op artikel 22 van de Antiracismewet, dat stelt dat het strafbaar is om te “behoren tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie of segregatie verkondigt in openbare omstandigheden, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verlenen”.

Het Centrum reageert tevreden op deze uitspraak. "Het Centrum heeft er steeds voor gepleit dat politie en justitie de nodige vaststellingen doen wanneer dergelijke concerten plaatsvinden", aldus Jozef De Witte, Directeur van het Centrum. "In deze zaak heeft de politie prima werk geleverd, waardoor justitie kon overgaan tot de veroordeling van de medewerkers aan deze concerten." De rechter onderlijnde dat dergelijke oproepen tot haat en geweld een aanval zijn op de menselijke waardigheid, en dat de maatschappij zich moet verdedigen tegen dergelijke aanvallen.

Dit vonnis toont aan dat de Antiracismewet een effectief instrument is om medewerking aan dergelijke concerten te vervolgen en te straffen, en zal ongetwijfeld een afschrikkend effect hebben.

Het is toch weldegelijk het CONCERT dat verboten ist!

van de site van de Inquisitie van het CGKR:
Proces-Blood and Honour Vlaanderen: neonazi concerten organiseren is strafbaar.

---------------------

(....)]strafbaar is om te “behoren tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie of segregatie verkondigt in openbare omstandigheden, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verlenen

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u

4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.

5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet

8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Sep 03, 2012 8:25 pm

Ik kwam een vermelding van de groep BBET (Bloed, Bodem, Eer en Trouw) tegen.
Vanwege rechts-radicaal neo-nazistisch neo-fascistisch geweld door ze.
Met zijn 8-en hebben ze 4 allahtone mannen geslagen.
Later kwam er ook nog een motorclub te hulp.
Eerst dit:
Gewonden bij massale knokpartij op fuif
De politie werd rond 03.30 uur opgeroepen naar aanleiding van een vechtpartij op een KSA-fuif. Ze stelde vast dat een 200-tal personen op straat stond, in hoofdzaak toeschouwers. De politie kon enkele heethoofden identificeren. Bij de vechtpartij raakten enkele mensen lichtgewond. Tot opeens een motorbende ter plaatse kwam. Hierop ontstond een tweede vechtpartij.
Een man geviseerd
Een tien- tot vijftiental leden van de motorbende richtte zich tot één specifieke man. De politie trachtte deze man onmiddellijk te ontzetten en kon hem in een combi plaatsen. Toen de politie wegreed, werd zij nog even achternagereden door de motorbende.
Inmiddels was er een groot aantal politiediensten uit de omliggende zones te hulp gekomen. Na het vertrek van de motorbende keerde de rust terug en vertrokken alle fuifgangers terug naar huis. De politie kon niemand van de motorbende arresteren.
http://www.gva.be/regio-waas/buggenhout/gewonden-bij-massale-knokpartij-op-fuif-2.aspx
Het duurt even voordat de media de juiste duiding gevonden hebben:
Neonazi aanstoker rellen KSA-fuif
Thomas B., terreurverdachte en kopstuk van de groepering BBET (Bloed, Bodem, Eer en Trouw), was een van de aanstokers van de rellen zaterdagnacht in Buggenhout.
http://www.gva.be/regio-waas/buggenhout/kopstuk-bbet-aanstoker-rellen-ksa-fuif.aspx
En er zijn gewonde jongeren. Wat voor soort jongeren?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Di Sep 04, 2012 12:00 am

Bedankt links!

Een beetje eerlijkheid, een beetje redelijkheid had veel kunnen voorkomen. Nu krijgen we een toekomst met Merah's en Breiviks.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Di Sep 04, 2012 8:15 am

Ik heb zelf een afkeer voor Neo-Nazis.
Leesvoer!

mercator

Berichtdoor mercator » Di Sep 04, 2012 9:25 am

Teva Teff schreef:Ik heb zelf een afkeer voor Neo-Nazis.

Een dwangneurose zal je bedoelen.
Maar dat kan behandeld worden hoor, je moet het alleen zélf willen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Di Sep 04, 2012 10:15 am

Teva Teff schreef:Ik heb zelf een afkeer voor Neo-Nazis.
Leesvoer!

Afkeer:
afschrik, afschuw, afstoting, antipathie, aversie, degout, griezel, haat, hekel, tegenzin, walg, walging, weerzin

mercator schreef: Een dwangneurose zal je bedoelen.
Maar dat kan behandeld worden hoor, je moet het alleen zélf willen.

Dwangneurose staat niet in het synoniemenrijtje. Dus keur ik deze flauwekulsuggestie af.
Mercator, ik heb forse walginggevoelens voor Neo-Nazis en hun sympathisanten?
Hoe voel jij je daarbij?

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Di Sep 04, 2012 10:41 am

Als hij exact hetzelfde bedoelde hoefde hij het niet neer te zetten.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

mercator

Berichtdoor mercator » Di Sep 04, 2012 11:43 am

Teva Teff schreef:Mercator, ik heb forse walginggevoelens voor Neo-Nazis en hun sympathisanten?
Hoe voel jij je daarbij?

Ik ga me niet slecht voelen omdat jij braakneigingen hebt. Daar moet je dan maar een Rennie tabletje voor nemen.
Van al dat hysterisch links leesvoer( zoals in Islamitisch stemvee) ga je je alleen maar slechter voelen.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Di Sep 04, 2012 11:47 am

Uit belangstelling, Teva Teff: Wat zijn jouw gevoelens over Antifa, of extreemlinkse organisaties/groeperingen?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Di Sep 04, 2012 1:37 pm

mercator schreef:
Teva Teff schreef:Mercator, ik heb forse walginggevoelens voor Neo-Nazis en hun sympathisanten?
Hoe voel jij je daarbij?

Ik ga me niet slecht voelen omdat jij braakneigingen hebt. Daar moet je dan maar een Rennie tabletje voor nemen.
Van al dat hysterisch links leesvoer( zoals in Islamitisch stemvee) ga je je alleen maar slechter voelen.

Toch ben ik redelijk tevreden over de kwaliteit van de info betreffende de jodenhaatgroepering op betreffend link.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Sep 04, 2012 1:42 pm

Ik krijg van heel dat gebeuren en de informatie die we dan weer uit de pers horen een raar gevoel.

Ze hebben hun BBET zondebok, dus dàt was de oorzaak.

Nochtans waren er anderen die al lang aan knokken waren:

Op een KSA-fuif in het centrum van Buggenhout kwam het tot een zware vechtpartij waarbij ook enkele gewonden vielen. Eerst werd geknokt op de fuif, nadien ging het op straat verder. Thomas B., bekend bij het gerecht voor zijn betrokkenheid bij het radicale BBET en het internationale Blood and Honour, lokte de vechtpartij mee uit.

Nadat de eerste politiewagens waren gearriveerd, kwamen vijftien leden van een motorbende ter plaatse om de ex-beroepsmilitair te helpen bij zijn gevecht met een andere fuifganger.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... -fuif.aspx

Wat zou de politieke overtuiging van die andere vechtersbaas zijn geweest? niet belangrijk genoeg?

De man in kwestie is trouwens VERDACHTE in een terreurzaak. Blijkbaar is het voor sommigen niet nodig om de onschuldig tot bewezen stelling in acht te nemen. Een terreurdaad van BBET heb ik in feite ook nog nooit geweten. Maar laat dat de pret niet derven.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Sep 05, 2012 8:09 am

Teva Teff schreef:Toch ben ik redelijk tevreden over de kwaliteit van de info betreffende de jodenhaatgroepering op betreffend link.

Ja, als je propaganda verwart met info krijg je zoiets.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Sep 05, 2012 9:42 am

mercator schreef:
Teva Teff schreef:Toch ben ik redelijk tevreden over de kwaliteit van de info betreffende de jodenhaatgroepering op betreffend link.

Ja, als je propaganda verwart met info krijg je zoiets.

Jouw mening over mij heeft voor mij geen enkele waarde. Deze staat mij te vaak te ver van de realiteit.
De vraag die ik mij stelde na het doorlezen van dit topic was: Is het een jodenhaatgroepering?
Het antwoord is: Ja!

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Sep 05, 2012 12:54 pm

Teva Teff schreef:Het antwoord is: Ja!

Juist ! :
Afbeelding

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Sep 05, 2012 12:57 pm

mercator schreef: Afbeelding

Een duidelijke poster. Komt er nog een verhaaltje van mercator bij?

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Sep 05, 2012 12:59 pm

Teva Teff schreef:Een duidelijke poster. Komt er nog een verhaaltje van mercator bij?

Geen verhaaltje maar een vraagje. Weet je nu al wat "88" betekent?

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Sep 05, 2012 1:06 pm

mercator schreef:
Teva Teff schreef:Een duidelijke poster. Komt er nog een verhaaltje van mercator bij?

Geen verhaaltje maar een vraagje. Weet je nu al wat "88" betekent?

Ik vraag me af of jij of wellicht je ouders/grootouders een fout oorlogsverleden hebben.
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het verhaal achter die foute hobby van je om op dit forum foute naziposters te plaatsen.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Sep 05, 2012 1:15 pm

Toevalig ken ik Mercator persoonlijk en ik kan je verzekeren dat hij uit een geheel ander milieu stamt dan jij hier durft te suggereren.

Ik weet niet of jezelf inderdaad van jezelf vind dat jij de enige ware waarheid in pacht hebt maar ik verzoek je toch dringend zo menselijk te zijn dat je zulke absurde aannames achterwege laat. Het is min en zeer laag bij de grond om mensen zo op de persoon aan te vallen.

Nog even en je bent precies datgene wat je meent moeten te bestrijden.

De Jodenhaat in Nazi-Duitsland is namelijk precies op de dezelfde manier begonnen als dat jij je hier opstelt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Sep 05, 2012 1:20 pm

Dhana schreef:Toevalig ken ik Mercator persoonlijk en ik kan je verzekeren dat hij uit een geheel ander milieu stamt dan jij hier durft te suggereren.

Ik weet niet of jezelf inderdaad van jezelf vind dat jij de enige ware waarheid in pacht hebt maar ik verzoek je toch dringend zo menselijk te zijn dat je zulke absurde aannames achterwege laat. Het is min en zeer laag bij de grond om mensen zo op de persoon aan te vallen.

Nog even en je bent precies datgene wat je meent moeten te bestrijden.

De Jodenhaat in Nazi-Duitsland is namelijk precies op de dezelfde manier begonnen als dat jij je hier opstelt.

Aangezien jij mercator persoonlijk kent, mag jij mij ook vertellen wat de bedoeling van het plaatsen van de poster is.
Ik ben van mening dat het op dit forum ongepast is dat je een dergelijke poster zomaar plaatst.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Sep 05, 2012 1:24 pm

Teva Teff schreef:
Dhana schreef:

Aangezien jij mercator persoonlijk kent, mag jij mij ook vertellen wat de bedoeling van het plaatsen van de poster is.
Ik ben van mening dat het op dit forum ongepast is dat je een dergelijke poster zomaar plaatst.

Nee meneer Tova, zo werkt dat niet. Ten eerste ga ik niet voor een spreken voor een ander en ten tweede laat ik mij door niemand vertellen wat ik wel en niet zou mogen en al helemaal door de heer Teva Teff.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Sep 05, 2012 1:26 pm

Teva Teff schreef:Ik ben van mening dat het op dit forum ongepast is dat je een dergelijke poster zomaar plaatst.

Jouw mening telt hier niet. Ventileer die maar op antifa bijeenkomstjes,op krapuul.nl en de Freethinkers . Ariel is hier de Führer.
Jij bent echt lachwekkend: als ik hier een foto zou plaatsen van een moslim met een enorme pluisbaard en een bidvlek ter grootte van een spiegelei betekent dat dan dat Mercator een salafist is ?

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Sep 05, 2012 1:29 pm

Teva Teff schreef:Ik vraag me af of jij of wellicht je ouders/grootouders een fout oorlogsverleden hebben.

Mijn ouders en grootouders niet.Dat waren respectievelijk communisten en katholieken. Ik ben zelf pas 105 jaar oud geworden dus ik was in 1940 oud genoeg om zelf SSer te zijn.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Sep 05, 2012 1:30 pm

Dhana schreef:
Teva Teff schreef:
Dhana schreef:

Nee meneer Tova, zo werkt dat niet. Ten eerste ga ik niet voor een spreken voor een ander en ten tweede laat ik mij door niemand vertellen wat ik wel en niet zou mogen en al helemaal door de heer Teva Teff.

De jodenhaat is helemaal niet op dezelfde manier begonnen. Maar het is mij duidelijk dat ik deze illusie in jouw hoofd niet met rede eruit kan en mag praten.
Voorlopig ben ik dan ook klaar met jou.

Terug naar “België - Vlaanderen”