Helft allochtonen verlaat school zonder diploma

Hume

Berichtdoor Hume » Do Sep 28, 2006 7:51 pm

Zoals je zag heb ik er 4 vertalingen op nageslagen en als je goed leest gaan de uitspraken van de edelman vooraf met "hij zei" en de laatste uitspraak met "want ik zeg u" gevolgd door en toen vertrok Jezus naar Jerusalem, het stukje is een "letterlijk" citaat van Jezus das als er gezegd wordt "want ik zeg u" dan zegt Jezus dit zelf. Maar zelfs als het de edelman was, dan nog is het een oproep tot geweld want Jezus stelt zichzelf gelijk aan die edelman.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Sep 28, 2006 8:07 pm

Beste Hume,

Lees nog maar eens

Lucas 19,11-28

Aan de mensen die stonden te luisteren, vertelde hij nog een gelijkenis, aangezien hij nu dicht bij Jeruzalem was en zij dachten dat het koninkrijk van God nu spoedig zou aanbreken. Hij zei: 'Een man van voorname afkomst ging op reis naar een ver land om het koningschap in ontvangst te nemen en dan terug te keren.
Hij riep tien van zijn dienaren bij zich, gaf elk van hen honderd drachme en zei tegen hen: "Ga daarmee handeldrijven terwijl ik weg ben."
Maar zijn landgenoten haatten hem en stuurden afgevaardigden achter hem aan met de boodschap.
"We willen niet dat die man koning over ons wordt!"

Bij zijn terugkeer, toen hij het koningschap had ontvangen, liet hij de dienaren aan wie hij het geld had gegeven bij zich roepen om te vernemen wat ze met handeldrijven hadden verdiend. De eerste kwam en zei: "Heer, uw geld heeft het tienvoudige opgeleverd."
Zijn meester zei: "Voortreffelijk, je bent een goede dienaar. Omdat je betrouwbaar bent geweest in iets zeer gerings verleen ik je het bestuur over tien steden."
De tweede kwam zeggen: "Uw geld, heer, heeft het vijfvoudige opgebracht."
Tegen hem zei hij: "Jij krijgt het bestuur over vijf steden."
Toen kwam de derde dienaar, die zei: "Heer, hier is uw geld, ik heb het in een doek voor u bewaard.
Ik was bang voor u, omdat u een streng man bent die terugvordert wat hij niet heeft gestort en oogst wat hij niet heeft gezaaid."
Zijn meester zei tegen hem: "Je bent een slechte dienaar, met je eigen woorden zal ik je veroordelen! Je wist dat ik een streng man ben en terugvorder wat ik niet heb gestort en oogst wat ik niet heb gezaaid? Waarom heb je mijn geld dan niet bij de bank in bewaring gegeven? Dan had ik het bij mijn terugkeer met rente kunnen opvorderen."
En tegen degenen die erbij stonden zei hij: "Neem hem de honderd drachme af en geef ze aan de knecht die het tienvoudige verworven heeft."
Ze zeiden tegen hem: "Heer, hij heeft al het tienvoudige!"
"Ik zeg jullie: wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft,
hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen.
En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen."'
Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem.

Het is overduidelijk dat 26-27 nog altijd deel uitmaken van de parabel. Je hebt verschillende vertalingen van dat Bijbel fragment geciteerd, maar ik geloof niet dat je de context gelezen voor je die vier vertalingen postte.

"want ik zeg u" is de Koning die de mensen toespreekt die het oneerlijk vinden dat hij die dienaar die niks met het geld heeft gedaan dat geld afneemt.

Maar zelfs als het de edelman was, dan nog is het een oproep tot geweld want Jezus stelt zichzelf gelijk aan die edelman.

Het is een verhaal. Het is geen rechtstreekse opdracht op specifieke mensen of groepen mensen te doden.

Heel wat andere koek van Mohammed die heel duidelijk opdracht gaf om Ka'b bin Al-Ashraf te doden.

Vergelijk Jezus' parabel maar eens hiermee.
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 05.059.369

De verschillen zijn duidelijk.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op Do Sep 28, 2006 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hume

Berichtdoor Hume » Do Sep 28, 2006 8:23 pm

Aan de mensen die stonden te luisteren, vertelde hij nog een gelijkenis, aangezien hij nu dicht bij Jeruzalem was en zij dachten dat het koninkrijk van God nu spoedig zou aanbreken. Hij zei (Jezus begint te spreken): 'Een man van voorname afkomst ging op reis naar een ver land om het koningschap in ontvangst te nemen en dan terug te keren.

Hij riep tien van zijn dienaren bij zich, gaf elk van hen honderd drachme en zei tegen hen: "Ga daarmee handeldrijven terwijl ik weg ben." (Jezus laat de edelman spreken)

Maar zijn landgenoten haatten hem en stuurden afgevaardigden achter hem aan met de boodschap.
"We willen niet dat die man koning over ons wordt!" (Jezus laat de landgenoten van de edelman spreken)

Bij zijn terugkeer, toen hij het koningschap had ontvangen, liet hij de dienaren aan wie hij het geld had gegeven bij zich roepen om te vernemen wat ze met handeldrijven hadden verdiend. De eerste kwam en zei: "Heer, uw geld heeft het tienvoudige opgeleverd." (Jezus laat de eerste dienaar spreken)

Zijn meester zei: "Voortreffelijk, je bent een goede dienaar. Omdat je betrouwbaar bent geweest in iets zeer gerings verleen ik je het bestuur over tien steden." (Jezus laat de eerste dienaar spreken)

De tweede kwam zeggen: "Uw geld, heer, heeft het vijfvoudige opgebracht." (Jezus laat de 2de dienaar spreken)

Tegen hem zei hij: "Jij krijgt het bestuur over vijf steden."
(Jezus laat de edelman spreken)

Toen kwam de derde dienaar, die zei: "Heer, hier is uw geld, ik heb het in een doek voor u bewaard. Ik was bang voor u, omdat u een streng man bent die terugvordert wat hij niet heeft gestort en oogst wat hij niet heeft gezaaid." (Jezus laat de 3de dienaar spreken)

Zijn meester zei tegen hem: "Je bent een slechte dienaar, met je eigen woorden zal ik je veroordelen! Je wist dat ik een streng man ben en terugvorder wat ik niet heb gestort en oogst wat ik niet heb gezaaid? Waarom heb je mijn geld dan niet bij de bank in bewaring gegeven? Dan had ik het bij mijn terugkeer met rente kunnen opvorderen." (Jezus laat de edelman spreken)

En tegen degenen die erbij stonden zei hij: "Neem hem de honderd drachme af en geef ze aan de knecht die het tienvoudige verworven heeft." (Jezus laat de edelman spreken)

Ze zeiden tegen hem: "Heer, hij heeft al het tienvoudige!" (Jezus laat de toehoorders van de edelman spreken)

Ik zeg jullie: wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen.
En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen."' (Jezus neemt nu zelf het woord, de edelman sprak helemaal niet en zoals je ziet gaat aan iedere uitpraak vooraf wie hem doet, de voorgaande sprekers was de groep aan wie al helemaal niet als "ik" gerefereed kan worden, het kan dus alleen Jezus zijn die spreekt )

Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem.

Die parabel heb je pas opgezocht toen ik die citeerde.

Waar denk je dat ik 19:27 vandaan heb gehaald? Uit de bijbel....

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Sep 28, 2006 8:36 pm

Lucas 19:27 kun je overal vinden op het Net in anti-Christelijke essays.

Dat je dat fragment citeert bewijst niet dat je de rest hebt gelezen. Het feit dat je de context weglaat zegt genoeg.

Jij interpreteerd de parabel op een bepaalde manier. Dat neemt niet weg dat het geen rechtstreekse opdracht tot moord is.

Ze zeiden tegen hem: "Heer, hij heeft al het tienvoudige!" (Jezus laat de toehoorders van de edelman spreken)

De toehoorders van de edelman in het verhaal. Inderdaad.

En in het verhaal antwoort de edelman hen aldus:
Ik zeg jullie: "wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen.
En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen."'

Er werd al eerder in het verhaal genoemd dat er mensen waren die niet wilde dat deze man koning werd. Dit zijn dus gewoon weer de woorden van de edelman.

Lucas 18:20: Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem.

"Deze woorden" verwijst naar het slot van het verhaal wat hij zojuist heeft vertelt.

Simonida

Berichtdoor Simonida » Vr Sep 29, 2006 12:20 am

Linda Danvers schreef:Lucas 19:27 kun je overal vinden op het Net in anti-Christelijke essays.

Dat je dat fragment citeert bewijst niet dat je de rest hebt gelezen. Het feit dat je de context weglaat zegt genoeg.

Jij interpreteerd de parabel op een bepaalde manier. Dat neemt niet weg dat het geen rechtstreekse opdracht tot moord is.

Ik zeg jullie: "wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen.

Er werd al eerder in het verhaal genoemd dat er mensen waren die niet wilde dat deze man koning werd. Dit zijn dus gewoon weer de woorden van de edelman.

Lucas 18:20: Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem.

"Deze woorden" verwijst naar het slot van het verhaal wat hij zojuist heeft vertelt.

Deze gelijkenis in de bijbel is niet bedoeld om mensen aan te sporen het zwaard op te nemen en te doden. Het is een vergelijking met een burgeroorlog. Het is een waarschuwing voor het oordeel dat éénmaal over de wereld zal komen. Jezus verwacht dat wij de talenten die we hebben gekregen, goed zullen gebruiken, zodat ze zich vermenigvuldigen. De man die geen winst maakte deelde niet de interesse van zijn meester, hij vertrouwde hem niet. Hij was alleen trouw aan zichzelf. De talenten die God ons heeft gegeven moeten resulteren in trouw aan de koning, het welzijn van anderen.
Eigenlijk bevinden wij ons ook in een burgeroorlog. Een oorlog tussen de volgelingen van God en de volgelingen van Satan. Maar de Here komt terug om daar een eind aan te maken, door zijn vijanden te vernietigen en de aarde te herscheppen.
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. (bijbel)

Hume

Berichtdoor Hume » Vr Sep 29, 2006 5:27 am

Linda Danvers schreef:Dat je dat fragment citeert bewijst niet dat je de rest hebt gelezen. Het feit dat je de context weglaat zegt genoeg.

De context was niet relevant.

Dar zie ik anders, ook het feit dat er in de naam van Jezus heel veel gemoord is zegt genoeg: ook het NT geeft daar voldoende aanleiding toe.

Dat zie je echt verkeerd, iedere keer dat Jezus de edelman laat spreken gaat dit vooraf met "hij zei" (3de persoon verledentijd), voor de geweldsinstuctie niet, dan staat er "ik zeg jullie" (1ste persoon tegenwoordigetijd), andere tijd en persoon, conclusie iemand anders spreekt.

Maar goed wie ook spreekt is irrelevant aangezien Jezus==de edelman.

gideong

Berichtdoor gideong » Vr Okt 06, 2006 10:20 pm

De gelijkenis van de koning en de drachmen
11 Aan de mensen die stonden te luisteren, vertelde hij nog een gelijkenis, aangezien hij nu dicht bij Jeruzalem was en zij dachten dat het koninkrijk van God nu spoedig zou aanbreken. 12 Hij zei:

‘ [openingsquote] Een man van voorname afkomst ging op reis naar een ver land om het koningschap in ontvangst te nemen en dan terug te keren. 13 Hij riep tien van zijn dienaren bij zich, gaf elk van hen honderd drachme en zei tegen hen: “Ga daarmee handeldrijven terwijl ik weg ben.” 14 Maar zijn landgenoten haatten hem en stuurden afgevaardigden achter hem aan met de boodschap: “We willen niet dat die man koning over ons wordt!” 15 Bij zijn terugkeer, toen hij het koningschap had ontvangen, liet hij de dienaren aan wie hij het geld had gegeven bij zich roepen om te vernemen wat ze met handeldrijven hadden verdiend. 16 De eerste kwam en zei: “Heer, uw geld heeft het tienvoudige opgeleverd.” 17 Zijn meester zei: “Voortreffelijk, je bent een goede dienaar. Omdat je betrouwbaar bent geweest in iets zeer gerings verleen ik je het bestuur over tien steden.” 18 De tweede kwam zeggen: “Uw geld, heer, heeft het vijfvoudige opgebracht.” 19 Tegen hem zei hij: “Jij krijgt het bestuur over vijf steden.” 20 Toen kwam de derde dienaar, die zei: “Heer, hier is uw geld, ik heb het in een doek voor u bewaard. 21 Ik was bang voor u, omdat u een streng man bent die terugvordert wat hij niet heeft gestort en oogst wat hij niet heeft gezaaid.” 22 Zijn meester zei tegen hem: “Je bent een slechte dienaar, met je eigen woorden zal ik je veroordelen! Je wist dat ik een streng man ben en terugvorder wat ik niet heb gestort en oogst wat ik niet heb gezaaid? 23 Waarom heb je mijn geld dan niet bij de bank in bewaring gegeven? Dan had ik het bij mijn terugkeer met rente kunnen opvorderen.” 24 En tegen degenen die erbij stonden zei hij: “Neem hem de honderd drachme af en geef ze aan de knecht die het tienvoudige verworven heeft.” 25 Ze zeiden tegen hem: “Heer, hij heeft al het tienvoudige!” 26 “Ik zeg jullie: wie heeft zal nog meer krijgen; maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft worden ontnomen. 27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.” [sluitingsquote] ’

28 Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem.

© 2004 Nederlands Bijbelgenootschap

Hume,

-1- De openingsquote en de sluitingsquote geven aan wat de gelijkenis is.
-2- {die niet wilden dat ik koning over hen werd,} refereert inhoudelijk aan {“We willen niet dat die man koning over ons wordt!”}
-3- De ik-vorm wordt vaker gebruikt voor de voorname man.
-4- De verzen 25 en 26 horen inhoudelijk bij elkaar: {25 Ze zeiden tegen hem: “Heer, hij heeft al het tienvoudige!” 26 “Ik zeg jullie: wie heeft zal nog meer krijgen;}

Conclusie: de voorname man (en niet Jezus) zegt "dood ze" in de gelijkenis.

Misschien ook relevant dat alle christenen dat zo zien.
De boom herken je aan zijn vruchten

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Okt 12, 2006 6:38 pm

Stropke zal het geweldig vinden dit te lezen. Dat allochtonen al bij hun schoolleven ervoor zorgen dat ze een 0 level carriere kunnen maken.

En nee stropke ik kom niet naar je feestje!
Life is a bitch. Ze is weer terug.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Do Okt 12, 2006 7:45 pm

Hayat schreef:Stropke zal het geweldig vinden dit te lezen. Dat allochtonen al bij hun schoolleven ervoor zorgen dat ze een 0 level carriere kunnen maken.

En nee stropke ik kom niet naar je feestje!

Waarom zeg je zoiets over stropke? Die heeft hier toch niet op gereageerd? Persoonlijk ben ik zeker niet van plan om 'een feestje' te geven wetende dat zoveel jonge mensen hun toekomst hypotikeren. Ik vind dat enorm erg voor ze.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Okt 12, 2006 9:01 pm

Ketter dat vind ike cht goed van je, gelukkig zijne r mensen die neit 'niks gunnen' aan mensen die anders zijn dan zij, als het gaat om uiterlijk karakter afkomst en geloofsovertuiging.

Ik vidn eht heele rg goed van je!

:D

Liefs en veel kusjes, heartbeat:

hayat

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Do Okt 12, 2006 9:25 pm

Het probleem met die geloofsovertuiging van jou is dat hij andersdenkenden omschrijft als achterlijk, doof, dom, blind en leugenaars. Bovendien gaan alle ongelovigen naar de hel. Klopt dat volgens jou? Denk jij daar ook zo over?

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Okt 12, 2006 9:30 pm

Hayat schreef:Ketter dat vind ike cht goed van je, gelukkig zijne r mensen die neit 'niks gunnen' aan mensen die anders zijn dan zij, als het gaat om uiterlijk karakter afkomst en geloofsovertuiging.

Ik vidn eht heele rg goed van je!

:D

Liefs en veel kusjes, heartbeat:

hayat

Inderdaad, gelukkig zijn er mensen anders dan jou....
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Okt 12, 2006 9:30 pm

Ik weet niet hoor. Soms kan ik echt ego zijn, maar ja dat is menselijk.

Ik bepaal neit of mensen naar de hel gaan of niet en weet ook neit of Allah dat besluit zal nemen. Ik ben geen engels die de slechte of goede punten noteert.

Ik ben soms wel een beetje bang enzo voor me vrienden enzo, want er staat wel dat ze naar hel gaan. Dat staat er zeker, maar als ik bid bid ik ook voor hen en vraag ik om vergiffenis voor hen, want het zijn mijn vrienden, zij zouden eht ook voor mij doen.

Verder oordeel ik neit van: 'O jij gaat naar hel jij bent gene moslim.'

Dat doet Allah op dag des oordeels.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Okt 12, 2006 9:33 pm

Hayat schreef:Ik weet niet hoor. Soms kan ik echt ego zijn, maar ja dat is menselijk.

Ik bepaal neit of mensen naar de hel gaan of niet en weet ook neit of Allah dat besluit zal nemen. Ik ben geen engels die de slechte of goede punten noteert.

Ik ben soms wel een beetje bang enzo voor me vrienden enzo, want er staat wel dat ze naar hel gaan. Dat staat er zeker, maar als ik bid bid ik ook voor hen en vraag ik om vergiffenis voor hen, want het zijn mijn vrienden, zij zouden eht ook voor mij doen.

hoe gelovig ben jij hayat ?????

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Do Okt 12, 2006 9:34 pm

Hayat schreef:Ik weet niet hoor. Soms kan ik echt ego zijn, maar ja dat is menselijk.

Ok bedankt voor je antwoord op een gedeelte van mijn vraag. Volgende vraag: Is allah goed of slecht als hij jouw vrienden in het vuur gooit omdat ze niet in hem geloven?

Ketter

Berichtdoor Ketter » Do Okt 12, 2006 9:39 pm

Tiens, ik ook. Dat is een mens: een klein innerlijk gevecht tussen egoisme en altruisme. Beide dienen het voortbestaan van onze genen. Maar de meeste mensen weten dat we de ander nodig hebben omdat we anders heel alleen staan. Dus altruisme is beter.

Hayat schreef:Ik bepaal neit of mensen naar de hel gaan of niet en weet ook neit of Allah dat besluit zal nemen. Ik ben geen engels die de slechte of goede punten noteert.

Tja, God als de "great scorekeeper". Denk jij dat ik als ouder puntjes bijhoud van mijn kinderen en ze nadien erop afreken? Neen, dat is niet efficiënt: je moet ingrijpen terwijl ze de fout maken, niet erna.

Hayat schreef:Ik ben soms wel een beetje bang enzo voor me vrienden enzo, want er staat wel dat ze naar hel gaan. Dat staat er zeker, maar als ik bid bid ik ook voor hen en vraag ik om vergiffenis voor hen, want het zijn mijn vrienden, zij zouden eht ook voor mij doen.

Lieve Hayat, je vrienden gaan niet naar de hel. Mohammed zegt "God houdt van zijn schepping 100 keer meer dan een moeder". Wel, zou een moeder haar kind naar de hel wensen omdat het anders denkt? Of zegt ze: ik ben fier dat het kind voor zichzelf kan denken?

Hayat schreef:Verder oordeel ik neit van: 'O jij gaat naar hel jij bent gene moslim.'

Ik zou willen dat er een schepper bestond. Jawel, maar ik ga niet mijn wensen voor waar houden. Ik ben dankbaar voor het leven en als er een schepper is, alle eer aan Haar. Maar de realiteit is dat Ze zich niet toont, dus ofwel is Ze er niet ofwel wil Ze niet aanbeden worden door een paar insignificante koolstofverbindingen.

Maar ik ben al dankbaar genoeg voor dit leven dat ik niet de arrogantie heb om een eeuwig leven vol hete sex met 72 maagden te wensen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Simonida

Berichtdoor Simonida » Do Okt 12, 2006 10:39 pm

Ik bepaal niet of mensen naar de hel gaan of niet en weet ook niet of Allah dat besluit zal nemen. Ik ben geen engels die de slechte of goede punten noteert.

Verder oordeel ik niet van: 'O jij gaat naar hel jij bent gene moslim.'

De bijbel zegt ook dat er een hel bestaat. Maar die hel is niet gemaakt voor de mensen, maar voor de Satan. Het is wel zo dat wie verbonden is aan de Satan (gebonden is) door Satan, meegesleept wordt.
Maar God wil niet dat de mensen naar de hel gaan. Daarom is Jezus gekomen. Door Jezus kunnen we gered worden van de ondergang. Zo belangrijk is het om Jezus aan te nemen als je Verlosser en Leidsman. Hij heeft er ALLES voor over om ons uit de greep van Satan en hel te verlossen.
Dit zegt God: (Ez. 33)
Zeg tegen hen: “Zo waar ik leef – spreekt God, de HEER –, de dood van een slecht mens geeft me geen vreugde, ik wil dat hij een andere weg inslaat en in leven blijft. Kom toch terug van de heilloze weg die jullie zijn ingeslagen, keer om, want waarom zouden jullie sterven."
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. (bijbel)

nina

Berichtdoor nina » Do Okt 12, 2006 11:25 pm

Nayla schreef:(...) Allah zal diegenen onder jullie die geloven en diegenen aan wie kennis is gegeven in rang verheffen (...)
Koran 58: 11

Beste Nayla,

Dit detail uit een regel gaat niet over belangstelling voor de onderwerpen die op scholen worden onderwezen, maar over kennis van de juiste godsdienst, de islam.

Deze zin is een stukje van een volledige zin, hij is dus heel erg uit de context gehaald. Hier is de hele passage waarin hij hoort.

Het blijkt te gaan over geheime beraadslagingen. Uit exegetische teksten blijkt dat het in bijzonder over geheime gesprekken van joden gaat, die in het openbaar doen of ze moslim zijn, maar die weer terugkeerden naar hun eigen geloof. Hun beraadslagingen werden 'zonde, overtreding en ongehoorzaamheid' genoemd, en er wordt gezegd dat ze van de 'satan' uitgingen.
Dan wordt er gezegd: de gelovigen en hen die kennis wordt gegeven zal in rang worden verheven. Het is duidelijk dat het gaat over mensen die hun kennis putten uit de islam, en niet uit wat de 'satan' verspreid.

Dit is juist het probleem: de islam noemt wat anderen leren 'zonde' en 'overtreding', en mensen worden gestimuleerd alleen te leren wat de islam vertelt. Dat is er de oorzaak van dat moslims zoveel moeite hebben lessen te volgen waar hele andere dingen worden onderwezen, en dat ze hun kinderen niet kunnen helpen.

Koran 58:

Paragraaf. 2 Geheime Beraadslagingen veroordeeld.

7 Ziet gij niet, dat Allah alles weet wat in de hemelen en op aarde is? Er is geen geheim gesprek van drie (personen) zonder dat Hij de vierde is, noch van vijf, zonder dat Hij de zesde is, noch van minder noch van meer, zonder dat Hij met hen is, waar zij ook mogen zijn. Dan zal Hij hun op de Dag der Opstanding mededelen wat zij deden. Voorzeker, Allah heeft kennis van alle dingen.
8 Hebt gij degenen niet waargenomen, wie de geheime samenzwering was verboden maar die daarna terugkeerden naar hetgeen hun verboden was en heimelijk beraadslagen in zonde, overtreding en ongehoorzaamheid jegens de boodschapper? En als zij tot u komen, groeten zij u met een groet, waar Allah u niet mee begroet; maar onder elkander zeggen zij: "Waarom straft Allah
ons niet voor hetgeen wij (tegen de profeet) zeggen?" Genoegzaam voor hen is de hel waarin zij zullen branden; en deze is een slechte bestemming!
9 O, gij die gelooft, als gij tezamen beraadslaagt, spreekt dan niet over zonde, overtreding en ongehoorzaamheid jegens de boodschapper, maar beraadslaagt over deugd en rechtvaardigheid, en vreest Allah tot Wie gij zult worden verzameld.
10 Geheime samenzwering gaat alleen uit van Satan, opdat hij verdriet mogen veroorzaken aan de gelovigen maar het kan hun niet schaden dan met Allah’s toelating. Laat dus de gelovigen in Allah hun vertrouwen stellen.
11 O, gij die gelooft, als er u gezegd wordt: "Maakt plaats in vergaderingen, maakt dan plaats; Allah zal rijkelijk plaats voor u maken. En als er gezegd wordt "Staat op" staat dan op; Allah zal de gelovigen onder u en hen die kennis werd gegeven in rang verheffen. En Allah is goed op de hoogte van hetgeen gij doet.

Terug naar “België - Vlaanderen”