Man en ouders aangehouden voor poging abortus

Plaats reactie
sprot
Contacteer:

Man en ouders aangehouden voor poging abortus

Bericht door sprot »

Man en ouders aangehouden voor poging abortus op vriendin in Assenede
De onderzoeksrechter in Gent heeft maandag een koppel uit Assenede en hun zoon aangehouden op verdenking van poging tot vruchtafdrijving, vrijheidsberoving en opzettelijke slagen en verwondingen.

Het gezin mishandelde de zwangere vriendin van de zoon urenlang in een poging haar zwangerschap af te breken. Dat bevestigt de Gentse parketwoordvoerster Annemie Serlippens. Het koppel verzette zich tegen de zwangerschap van de vriendin, een 29-jarige Marokkaanse.

Ze sloten de drie maanden zwangere vrouw op in hun woning in Bassevelde, een deelgemeente van Assenede. Volgens de verklaring van de vrouw werd ze geslagen en geschopt. Ze kreeg ook stroomstoten toegediend met een prikstok voor koeien. Het slachtoffer kon zondag ontsnappen en de politie waarschuwen.

Ze werd opgenomen in het ziekenhuis. De vrouw en de foetus stellen het relatief goed. De drie verdachten hebben bekentenissen afgelegd. Ze verschijnen vrijdag voor de Gentse raadkamer, die zal beslissen over hun verdere aanhouding.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

tomc

Bericht door tomc »

volgens knack

http://www.knack.be/nieuws/belgie/koppe ... e1729.html

Is het slachtoffer een marokkaanse.

Geen woord over de daders, waarschijnlijk om noodzakelijk te impliceren dat ze niet marokkaans waren. Ik vraag het mij af.

Ook de standaard beweerd dat het zo is :
http://standaard.be/Artikel/Detail.aspx ... 032007_014

Assenede heeft in elk geval een meer dan voldoende complement marokkaanse gezinnen. Maar geen informatie.

En daar komt natuurlijk bij dat deze daad volledig consistent is met de islam en helemaal inconsistent is met christendom of humanisme en dergelijke. Zolang de baby niet geboren is heeft hij (of zij) geen bescherming in de islam. Enkel in geval van een pasgeboren baby wordt de steniging van de vrouw 2 jaar uitgesteld (niet afgesteld), zodat de baby kan zogen. Wat er na die steniging met het kind moet gebeuren is zelden duidelijk, aangezien de reden voor de steniging waarschijnlijk is dat de vader het kind niet aanvaard, en dus blijft er niemand over.

Manon

Bericht door Manon »

waarschijnlijk om noodzakelijk te impliceren dat ze niet marokkaans waren. Ik vraag het mij af.
Ik vraag het me ook af.

Volgens de "vlaamse cultuur" is het niet de gewoonte dat toekomstige grootouders zich gaan bemoeien met de zwangerschap van een 29-jarige vriendin van hun zoon!

Dit lijkt me eerder op familie-eer toestanden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Linda Danvers

Bericht door Linda Danvers »

We zullen het wel horen.

In alle gemeenschappen komen gestoorde mensen voor. Het artikel impliceert dat de daders autochtonen waren, omdat hun afkomst niet wordt genoemd.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op do mar 01, 2007 7:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Manon

Bericht door Manon »

Ondertussen staan ze al met naam en toenaam in de kranten, inclusief een foto van de familiewoning.

Waren dus wel autochtonen. Zelfs de werkgever van de zoon wordt vernoemd.

Sana Ammi kwam anderhalf jaar geleden naar België. De jonge Marokkaanse ontmoette in Marrakech Frederik Van de Velde, een 29-jarige ingenieur uit Assenede. «Hij werkte er bij Dredging International. We werden een koppel en hij nam me mee naar België, maar zijn ouders hadden het niet graag,» vertelt Sana Ammi. Na vijf maanden logeren op de boerderij, verhuisde het koppel naar Gent. Sana begon een cursus Nederlands te volgen, «om met hen te kunnen praten.» Drie maanden geleden werd Sana zwanger. «Toen ze dat hoorden, werden ze gek. Ze eisten dat ik abortus deed. Frederik liet zich ompraten, we kregen veel ruzie, hij sloeg me zelfs.»

vermoorden

Vorige week vrijdag pikte Frederik Sana bij een vriendin op. «Hij wou praten. We reden naar Assenede en ik werd bang. Ik probeerde uit te stappen, maar hij hield me tegen. Ondertussen belde hij zijn ouders. Op de boerderij sleurde hij mij uit de auto. Zijn ouders wachtten ons op. Ik vroeg of ze me zou vermoorden. Moeder zei 'neen' terwijl ze de rolluiken en de deuren sloot. Met een stethoscoop luisterde ze naar de hartslag van mijn baby of het nog leefde. Daarna werd ik opgesloten in de kamer waar Frederik en ik vijf maanden logeerden. Een uur later moest ik een soort pyjama, een zelfgemaakte dwangbuis aantrekken. De lange mouwen werden gekruist en achter mijn rug samengebonden. Ik werd geblinddoekt en naar de garage gebracht. Daar begon iemand op mijn buik te duwen, daarna schopten en sloegen ze me en gaven me elektrische schokken met een prikstok die ze voor de koeien gebruikten. Ze goten ook een verdovingsmiddel voor koeien op me. Ik viel flauw van de pijn. Toen ik bijkwam kreeg ik andere kleren en werd op bed gelegd. Frederiks vader zei dat ze zaterdag nog eens zouden proberen zodat de baby zeker dood zou zijn. Het was beter dat hij één keer afzag in plaats van 20 jaar lang te betalen.»

echografie

Sana Ammi kon de marteling niet langer aan en beloofde Frederik dat ze maandag bij een dokter zou gaan voor een abortus en niet zou vluchten. Zondagmiddag werd ze plots vrijgelaten. «In de namiddag mochten Frederik en ik gaan fietsen. We reden tot in Gent. Toen we het appartementsgebouw van een vriendin passeerden, sprong ik van mijn fiets en vluchtte naar binnen. Frederik wou me stoppen, maar een buurman stuurde hem weg.»

Zondagnacht werden Frederik Van de Velde, zijn vader Roland en zijn moeder Gerda Vandewalle, opgepakt. Ze bekennen de feiten en werden aangehouden. Enig lichtpunt is dat de foetus de folteringen doorstond. «Op de echografie is te zien dat de baby nog leeft. Ik weet niet wat ik nu moet. Frederik pakte mijn papieren af, ik kan niet aan het geld op onze rekeningen. En ik kan niet terug naar Marokko», weent Sana Ammi. «Frederik was een lieve man, ik zie hem graag, zelfs nu nog. Maar zijn ouders hebben hem gek gemaakt.»

Publicatie: Het Laatste Nieuws
------------

De drie hebben reeds bekend, maar ik vind het verhaal toch nog raar. Het lijkt wel alsof ze vooraf had ingestemd om een vruchtafdrijving te ondergaan?

katie

Bericht door katie »

Van zo'n onmenselijke praktijken word ik echt ziek ; daar zijn geen woorden voor.

BFA

Bericht door BFA »

Geschifte mensen vind je overal. Je mag er zeker van zijn dat hij zijn koeien dit niet zou aandoen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

sprot
Contacteer:

Bericht door sprot »

,,Ze wilden geen half-Marokkaans kleinkind''

GENT. Sana Ammi (29), een poetsvrouw uit Marrakesh, leerde Frederik (29) kennen in juni 2005 op een terras in de Marokkaanse havenstad Tanger, waar hij werkte als technisch ingenieur voor de baggerfirma Dredging International. Ze werden verliefd en na twee maanden al werd Sana een eerste keer zwanger.

,,Het was een ongelukje en allebei besloten we de foetus te laten aborteren'', zegt Sana. Dat gebeurde in een ziekenhuis. Frederik betaalde vijfduizend euro.

De ingenieur werd teruggeroepen naar Antwerpen, maar de band met zijn Marokkaanse vriendin was ondertussen zo hecht dat hij maandelijks terugkeerde naar Marokko.

In december 2005 werd Sana voor de tweede keer ongewenst zwanger van haar Vlaamse vriend. ,,Ik nam de pil, maar de kwaliteit daarvan is in Marokko niet goed. Dit keer wou ik het kind houden, maar onder dwang van Frederik liet ik het opnieuw verwijderen, deze keer zonder verdoving.'' Haar vriend kwam opnieuw met het geld op de proppen.

Zes maanden geleden kwam Sana Ammi naar België. Het koppel trok in bij zijn ouders in Bassevelde maar Sana merkte snel dat de ouders niet konden begrijpen dat hun zoon ,,zich had laten verleiden'' door een Marokkaanse.

Toen Sana voor de derde keer zwanger bleek, zat het spel helemaal op de wagen.

Het paar vreesde grote moeilijkheden en sloot twee dagen later stiekem een samenlevingscontract in Assenede. Toen een en ander toch aan het licht kwam, waren de ouders in alle staten.

Sana Ammi: ,,Het kind moest weg omdat ze de vernedering niet wilden oplopen een half-Marokkaans kleinkind te hebben. Ze verweten me ook dat ik met de erfenis naar Marokko zou vluchten. Frederik werd voor de keuze geplaatst: ik of zijn ouders.''

Omdat samenleven onder één dak niet langer houdbaar was, verhuisden beiden naar een appartement in Gent. Maar de spanningen bleven. Sana werd door haar partner geslagen en kwam terecht in vluchthuis De Schelp.

,,Ik verwijt het vluchthuis dat ze daar na een tijdje niet langer kon blijven'', zegt haar raadsman Abderrahim Lahlali. ,,En toen ze na een verblijf in het ziekenhuis aan de politie vroeg wat ze moest doen, werd ze niet geholpen.''

Terug bij haar partner liep het vrijdag helemaal fout. Frederik lokte haar in zijn wagen en ontvoerde haar naar het huis van zijn ouders. Daar hadden vader, moeder en zoon een waanzinnig plan gesmeed. De rolluiken gingen naar beneden en moeder zette een stethoscoop op Sana's buik.

,,Ik werd opgesloten in een kamer waar alleen een bed en een emmer stonden. Ze ontkleedden me en trokken me een pyjama aan waarvan de mouwen waren samengenaaid. Ik werd geblinddoekt en naar de garage gebracht. Daar werd ik geschopt en geslagen. Terwijl Frederik zeer koud water over mijn buik goot en op mijn buik duwde, gaf de vader mij elektroshocks.'' Dat gebeurde met een prikstok die wordt gebruikt bij koeien.

Sana huilde en smeekte. ,,Ik dacht dat niet alleen mijn kind maar ook ikzelf gedood zou worden.'' Toen ze van de pijn en angst in haar broek plaste, dacht ze dat haar foetus dood was.

De hele zaterdag bleef Sana opgesloten in het huis van de schoonouders met enkel een fles water en een homp brood. Haar vriend bleef bij haar om haar te troosten. Toen de vader zaterdagavond na zijn werk aanstalten maakte ,,om het nog eens te proberen'', verhinderde zijn zoon dat. Toen Sana zei dat ze maandag zelf naar een abortuskliniek zou stappen, keerde de rust een beetje terug.

Zondagnamiddag mochten zoon en schoondochter van de ouders zelfs een luchtje scheppen met de fiets. Ze fietsten helemaal naar Gent en toen Sana voorbij het appartement van haar vriendin fietste aan de Leiekaai, slaagde ze erin met een smoes in de woning van haar vriendin binnen te gaan, de politie te bellen en uit de woning te ontsnappen.

Frederik, zijn vader Roland V.D.V. en zijn moeder Gerda V. werden aangehouden voor gijzeling, wederrechtelijke vrijheidsberoving en poging tot vruchtafdrijving. Vandaag verschijnen ze voor de raadkamer. Ze hebben al gedeeltelijke bekentenissen afgelegd. Voor de feiten riskeren ze maximaal vijf jaar cel.

Advocaat Lahlali heeft ondertussen ook het Centrum voor Gelijkheid van Kansen gecontacteerd. ,,Het Centrum overweegt om zich net als mijn cliënte burgerlijke partij te stellen. De martelingen hebben duidelijk een racistisch motief. Hier is zelfs racistisch geweld gebruikt op een ongeboren wezen.''

Sana Ammi is nog lang niet bekomen van de schok. ,,Ik was naar België gekomen omdat Frederik en ik van elkaar hielden. Ik zie hem nog graag. Hij heeft gehandeld onder morele dwang van zijn ouders, maar ik besef dat ik hem niet meer kan zien. Uit angst voor mijn kindje.'' Dat volgens een echografie de drie maanden oude foetus de gruwelijke abortuspoging zonder herkenbare letsels heeft overleefd, is voor haar het enige lichtpuntje waaraan ze zich vastklampt.
Sapere aude!

Raszlik

Bericht door Raszlik »

Gruwelijk.
Hoe laag kan je zinken.
Freedom in danger!

pd7835

Bericht door pd7835 »

vrijdag 02 maart 2007

Man blijft aangehouden voor poging abortus

GENT - De man uit Assenede die beschuldigd wordt van poging tot vruchtafdrijving, vrijheidsberoving en opzettelijke slagen en verwondingen, blijft voorlopig in de cel. Zijn ouders, die verdacht worden van dezelfde feiten, zijn vrijgelaten onder voorwaarden. Dat heeft de raadkamer in Gent beslist.

Het gezin mishandelde vorige week de zwangere vriendin van de zoon, een 29-jarige Marokkaanse, urenlang in een poging haar zwangerschap af te breken. Ze sloten de drie maanden zwangere vrouw op in hun woning in Bassevelde, een deelgemeente van Assenede. De vrouw werd geslagen en geschopt, en kreeg volgens haar verklaring ook stroomstoten toegediend met een prikstok voor koeien. Het slachtoffer kon zondag ontsnappen en de politie waarschuwen. De foetus bleef ongedeerd.

De advocaat van het slachtoffer, meester Abderrahim Lahlali, beweert dat het trio racistische motieven hanteerde bij de poging tot abortus. De schoonouders zouden geen half-Marokkaans kleinkind gewild hebben. Dat wordt tegengesproken door meester Walter Van Steenbrugge, de raadsman van de 29-jarige zoon. ,,We betwisten voor 200 procent dat er sprake is van racisme. In de verklaringen van de vrouw in het dossier wordt er met geen woord over gerept. Alleen wanneer ze voor de camera’s sprak, haalde het slachtoffer het vermeende racisme aan.''

De gezinsleden erkennen wel dat ze de zwangerschap probeerden af te breken. Volgens de verdediging gebeurde dat omdat het kind geen toekomst zou gehad hebben in de onstabiele relatie tussen de zoon en zijn vriendin.

De Gentse raadkamer laat de ouders vrij, onder voorwaarde dat ze geen contact zoeken met het slachtoffer. Het openbaar ministerie kan nog in beroep gaan. Het heeft daarvoor tot vrijdag 16.00 uur de tijd.

De zoon blijft in de cel, in afwachting van het verslag van een psychiater. De verdediging kan voor de zoon beroep aantekenen, maar de advocaat moet daarover nog overleggen met zijn cliënt.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 032007_058

Parket in beroep tegen vrijlating koppel Assenede

Sana Ammi

Frederiek Vande Velde
Aansluitend bij dit artikelMan blijft aangehouden voor poging abortus

Vandaag in De StandaardFamilie doet gruwelijke poging tot abortus op allochtone schoondochter

GENT - Het Gentse parket heeft in de zaak van de poging tot abortus in Assenede beroep aangetekend tegen de beslissing van de raadkamer om de schoonouders van het slachtoffer vrij te laten. Door het beroep blijft het koppel, net als hun zoon, voorlopig in de cel.

De Gentse kamer van inbeschuldigingstelling moet zich nu binnen een termijn van vijftien dagen uitspreken over de verdere aanhouding van de verdachten.

Het trio wordt beschuldigd van poging tot vruchtafdrijving, vrijheidsberoving en opzettelijke slagen en verwondingen. Het gezin mishandelde vorige week de zwangere vriendin van de zoon, een 29-jarige Marokkaanse, urenlang in een poging haar zwangerschap af te breken.

Ze sloten de drie maanden zwangere vrouw op in hun woning in Bassevelde, een deelgemeente van Assenede. De vrouw werd geslagen en geschopt, en kreeg volgens haar verklaring ook stroomstoten toegediend met een prikstok voor koeien. Het slachtoffer kon zondag ontsnappen en de politie waarschuwen. De foetus bleef ongedeerd.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 032007_080

Ariel

Bericht door Ariel »

Ik snap niet hoe mensen dit soort zaken kunnen doen.
Hoe kan je in Godsnaam een zwangere vrouw mishandelen.
Deze man had zijn speeltje in zijn broek moeten houden, of anders de verantwoordelijkheid van zijn daad op zich moeten nemen.
Het arme kind is dubbel gestraft.
Waarschijnlijk heeft ze geen toekomst in Belgie, en straks in Marokko wordt ze als als uitschot behandeld, omdat ze als ongehuwde moeder een kind heeft.

Schandalig.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

stropke

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Ik snap niet hoe mensen dit soort zaken kunnen doen.
Hoe kan je in Godsnaam een zwangere vrouw mishandelen.
Deze man had zijn speeltje in zijn broek moeten houden, of anders de verantwoordelijkheid van zijn daad op zich moeten nemen.
Het arme kind is dubbel gestraft.
Waarschijnlijk heeft ze geen toekomst in Belgie, en straks in Marokko wordt ze als als uitschot behandeld, omdat ze als ongehuwde moeder een kind heeft.

Schandalig.
Zo zie ik maar weer dat twee verschillende culturen niet samengaan blijkbaar, ook al is een moslimse daar slachtoffer van.
En die daders mogen een flink aantal jaarkes den bak in van mij. :twisted: :twisted:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Linda Danvers

Deze vrouw was met een niet-Moslim getrouwd. Zij wilde best integreren. Haar schoonouders zijn helaas zwaargestoorde racisten.

Ik hoop dat ze na haar scheiding gewoon een verblijfsvergunning krijgt in België.

Haar man verdient haar niet.

Manon

Bericht door Manon »

Linda Danvers schreef:Deze vrouw was met een niet-Moslim getrouwd. Zij wilde best integreren. Haar schoonouders zijn helaas zwaargestoorde racisten.

Ik hoop dat ze na haar scheiding gewoon een verblijfsvergunning krijgt in België.

Ik blijf het een raar zaakje vinden Linda, en ik denk dat we best wachten tot het gerecht alles heeft uitgezocht.

Ze waren helemaal niet getrouwd: ze had dus evenmin een vaste verblijfsvergunning.
reeds tweemaal was ze "ongewenst" zwanger : de eerste maal "per ongeluk", de tweede maal "omdat de pil in Marokko van slechte kwaliteit is": tweemaal onderging ze een abortus (door de man betaald).

de derde maal zwanger was dus hier in Belgie (nochtans is de pil hier wèl van goede kwaliteit) en toen werd er plots snelsnel overgegaan tot het sluiten van een samenlevingscontract (niet nodig om kinderen te erkennen, wel praktisch om een vaste verblijfsvergunning te verkrijgen).

Ik ga ervan uit dat deze dame telkens bewust zwanger werd om op die manier het boterbriefje in de wacht te slepen.
Na het ondertekenen van het samenlevingscontract was die zwangerschap (als chantagemiddel?) niet meer nodig.

Ik houd rekening met de mogelijkheid dat ze ermee had ingestemd om een derde poging tot vruchtafdrijving te ondergaan, evenwel zonder te weten welke "middelen" ze zouden gebruiken.

Even doordenken: stel dat het werkelijk onder dwang gebeurde, wat hadden die daders dan in mind? Dat het slachtoffer nadien gewoon netjes uit hun leven ging verdwijnen of zo?
Het is toch EVIDENT dat indien je zulke toestanden uithaalt dat het slachtoffer later klacht gaat neerleggen?
Dit doe je enkel indien het slachtoffer eerst toestemming gaf tot die poging tot abortus. Dat het met slagen en elektrische stroomstoten zou gepaard gaan zal het slachtoffer wel zelf niet voor ogen hebben gehad.

Maar uiteraard: TOTAAL VERWERPELIJK!

Linda Danvers

Als deze vrouw zelf een abortus wilde, waarom ging ze dan niet gewoon naar een kliniek? Dat kan ik België tot 15 weken en in Nederland tot 22 weken.
Dat het met slagen en elektrische stroomstoten zou gepaard gaan zal het slachtoffer wel zelf niet voor ogen hebben gehad.
Dat klinkt meer als paniekvoetbal van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik geloof niet dat dit vrijwillig was.
Even doordenken: stel dat het werkelijk onder dwang gebeurde, wat hadden die daders dan in mind? Dat het slachtoffer nadien gewoon netjes uit hun leven ging verdwijnen of zo?
Daders denken vaak helemaal niet logisch. Ik heb weleens geanonimiseerde politieverhoren gelezen. Zowel de leugens als de feiten die tal van criminelen opdissen zijn geen aanbeveling voor hun logisch denkvermogen. Criminele mensen zijn gemiddeld dommer dan mensen die dat soort dingen niet doen.

Ik blijf het ook een rare zaak vinden.

sprot
Contacteer:

Bericht door sprot »

't wordt 'leuker' ....

Slachtoffer abortuspoging dient een klacht in tegen Gentse crisisopvang

Gent/Bassevelde - Sana Ammi (29), de Marokkaanse vrouw op wie haar Vlaamse vriend en zijn ouders een abortus probeerden uit te voeren, dient vandaag een klacht in tegen het Gentse crisisopvangcentrum bij wie ze in januari hulp zocht.

Sana Ammi en haar Gentse advocaat Abderrahim Lahlali dienen een klacht met burgerlijke-partijstelling in tegen crisisopvangcentrum De Schelp en de koepelorganisatie CAW Artevelde wegens schuldig verzuim en schending van het beroepsgeheim. De raadsman stuurt ook een brief naar Vlaams minister van Welzijn Vervotte (CD&V). ,,Daarin toon ik aan dat de niet-deontologische en onprofessionele manier van afhandeling van de hulpkreet van Ammi haar fysieke en psychische integriteit in gevaar heeft gebracht. Ik wil de minister ook wijzen op de gebrekkige hulpbegeleiding van mensen uit etnische minderheden.''

Toen Sana Ammi begin december voor de derde keer zwanger bleek, sloeg haar Vlaamse vriend, technisch ingenieur Frederik Van De Velde uit het Oost-Vlaamse Bassevelde, in paniek. Zij ouders hadden al twee keer ettelijke duizenden euro besteed aan abortussen in Marokko.

,,Frederik smeekte mij verschillende keren niet aan zijn ouders te vertellen dat ik weer zwanger was'', verklaarde Sana Ammi aan de politie. ,,Hij zei zelfs dat zijn ouders racistisch waren en niet wilden dat hun schoondochter een moslim was.''

Twee dagen later sloot het paar in Assenede stiekem een samenlevingscontract.

Vlucht naar Gent

Lang bleef de zwangerschap echter niet geheim en de spanning steeg half januari tot het kookpunt in de woning van de ouders Van De Velde in Bassevelde, waar Sana en Frederik al enkele maanden verbleven.

In de nacht van 12 op 13 januari 2007 vluchtte Sana ,,om te ontsnappen aan de dreigementen. De familie van mijn vriend had me ongeveer 100.000 euro geboden om abortus te plegen maar ik wou het kind absoluut houden.''

Sana diende een klacht in bij de politie in Gent, die haar in contact bracht met crisisopvangcentrum De Schelp aan de Elyzeese Velden.

Meester Lahlali: ,,De volgende dag al werd haar partner erbij betrokken. Een zware deontologische fout want hij was de agressor die ze probeerde te ontvluchten! Zo verloor mijn cliënte meteen alle vertrouwen in het centrum. In het verslag van De Schelp staat dat men de indruk had dat mijn cliënte het kind zag als een middel om in België te kunnen blijven. Maar wie was de tolk? Frederik zélf! Dat is schending van het beroepsgeheim.''

,,Dezelfde dag liet men Sana weer gaan met Frederik. Ze keerden terug naar Bassevelde, maar omdat Sana dreigde opnieuw te vluchten, namen ze hun intrek bij de broer van Frederik in Gent, in afwachting van het vrijkomen van een appartement.''

Veertien dagen later, op 30 januari, stapte Sana Ammi voor het eerst naar een advocaat. ,,Ik nam contact met De Schelp en vroeg haar in een vluchthuis onder te brengen'', zegt mr. Lahlali. ,,Ik kreeg als antwoord dat dit niet mogelijk was omdat het quota voor Marokkaanse vrouwen al was bereikt. Ik kon mijn oren niet geloven bij zo'n flagrante schending van de antidiscriminatiewet.''

,,Na een week in de Schelp werd dan toch een intakegesprek geregeld met vrouwenopvangcentrum De Schreiboom. Maar omdat Sana de weg niet kende en geen Nederlands spreekt, vroeg ze begeleiding. Dat kon men haar niet geven. Sana heeft dan een hysterische aanval van hyperventilatie gekregen en is naar het ziekenhuis gevoerd met een ambulance. Het centrum heeft meteen beslist de behandeling af te breken.''

Ontvoering

,,Ze hebben mijn cliënte op een crisismoment laten vallen en weer in de armen gedreven van haar agressors. Uit hun verslagen blijkt overigens dat de hulpverlening meer op maat was geschoeid van de partner dan op die van de vrouw die een noodkreet had geslaakt.''

,,Een week later, op 17 februari, heeft Frederik Van De Velde zijn vriendin in hun Gentse appartement vastgebonden met het koord van een kamerjas in een poging haar te ontvoeren naar Bassevelde. Enkel dankzij de tussenkomst van een buurvrouw die de politie belde, kon dat verhinderd worden. De politie verhoorde hen beiden apart en trad bemiddelend op: Frederik Van De Velde moest de sleutels afgeven en terugkeren naar zijn ouders. Twee dagen later kwam hij zich verontschuldigen en won opnieuw het vertrouwen van Sana. Nog geen week later ontvoerde hij haar een tweede keer, met de gekende gevolgen.''

Het CAW Artevelde wenst de klacht af te wachten vooraleer te reageren.
bron: Het Nieuwsblad
Sapere aude!

Manon

Bericht door Manon »

100.000 euro ? Dat is 4.000.000 oude BF?

,,Ik kreeg als antwoord dat dit niet mogelijk was omdat het quota voor Marokkaanse vrouwen al was bereikt. Ik kon mijn oren niet geloven bij zo'n flagrante schending van de antidiscriminatiewet.''
ook nog een doordenkertje.

Tanger

Bericht door Tanger »

Linda Danvers schreef:Deze vrouw was met een niet-Moslim getrouwd. Zij wilde best integreren. Haar schoonouders zijn helaas zwaargestoorde racisten.

Waarom vind iedereen het nodig om allerlei veronderstellingen te doen terwijl bijna niemand van jullie echt weet wat er precies gebeurd is en deze personen kent?

Ken immers zowel Sana als Frederik van de periode toen ze elkaar leerden kennen in Tanger.

Sana heb ik slechts 2 maal ontmoet maar leek me absoluut niet verliefd op hem... Ze heeft vanaf de eerste dag op zoek geweest naar een ticketje "europa" en zou net zoals 90% van de andere Noord-Afrikanen alles gedaan hebben om daaraan te geraken.

Toen ze op een gegeven ogenblik vraagde aan Frederik om een appartementje te huren voor haar en haar zoontje, stond enkele dagen later de volledige familie van Marrakech al op de stoep in Tanger voor een zomervakantie aldaar...

Frederik stond bij ons bekend als een rustige, heel naieve jongen die weliswaar op sociaal vlak ingetogen was en wiens EQ wel wat lager ligt dan de gemiddelde persoon. Sana was inderdaad het eerste meisje dat hem aandacht gegeven had in zijn leven tot dantoe en hij is daar met zijn beide pootjes ingelopen...

Dit ondanks de pogingen van lokale en Belgische collega's die hem geprobeerd hebben duidelijk te maken dat haar motieven absoluut niet oprecht waren.

Van rascisme is in zijn geval absoluut geen sprake, waarom zou hij haar anders meegenomen hebben naar Belgie? Wat zijn ouders betreft gaat het inderdaad zoals iemand op deze website beschreef, om mensen die in hun dorp bekend staan als harde en noeste werkers voor wie sparen het allerbelangrijkste is. Mensen met een mentaliteit van 50 jaar geleden toen je als aanstaande aan de familie nog moest bewijzen dat je het waard was...

En dan zullen we ons maar geen vragen stellen hoe dat je in godsnaam op zulke korte termijn (alleen van hem???) driemaal zwanger geraakt...

Dit wil absoluut niet zeggen dat wat er gebeurd is, kan goedgepraat worden en zij zullen de consequenties hiervoor moeten dragen voor hun acties.

Van een verblijfsvergunning mag echter geen sprake zijn en zeker niet vermits het me niet zou verbazen dat Frederik de vader niet eens is van die kinderen... (de voorbeelden zijn legio in Marokko)

De enige in deze zaak die steun verdient is Frederik zelf die dit alleen in een vlaag van wanhoop kan gedaan hebben en wens hem het beste toe om dit misschien nog te boven te komen maar ik vrees ervoor.

Ariel

Bericht door Ariel »

Bedankt voor je verhaal Tanger.
Welkom op het forum, en tja, zo zien we maar weer dat elk verhaal twee kanten heeft.
Ik heb ook met Frederik zelf te doen, en zelfs met zijn ouders, want zo'n misstap zullen ze hun leven lang niet vergeten.
Ik vermoed dat ze misschien al spijt van hun daad hebben.

Jammer voor iedereen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Linda Danvers

Beste Tanger,

Het is heel goed mogelijk dat die vrouw uit is op een verblijfsvergunning.

Dat rechtvaardigt echter geen zware mishandeling.

Ik weet niet hoe de wet in België is maar in Nederland geldt dat een man niet automatisch als de vader van een kind wordt beschouwd als dat kind wordt geboren na dat de echtscheiding defintief is. Van samenlevingscontracten kun je stukke makkelijker af dan van een huwelijk. Als je denkt dat je niet de vader van een kind bent dan laat je de relatie juridisch verbreken. Dan ga je niet proberen een zwangere vrouw te dwingen tot een misgeboorte.
Tanger schreef:De enige in deze zaak die steun verdient is Frederik zelf die dit alleen in een vlaag van wanhoop kan gedaan hebben en wens hem het beste toe om dit misschien nog te boven te komen maar ik vrees ervoor.
Je verdient steun als je een zwangere vrouw mishandelt?

Ben jij wel lekker?

Dat ongeboren kind heeft niemand iets gedaan om het even wie de vader is.

Bovendien heeft deze man niet alleen gehandeld. Zijn ouders hebben meegedaan en het was mogelijk zelfs hun idee. Het was met zijn drieën tegen een en dan doe jij alsof een van de daders het slachtoffer is.
En dan zullen we ons maar geen vragen stellen hoe dat je in godsnaam op zulke korte termijn (alleen van hem???) driemaal zwanger geraakt...
Misschien is je goede vriend niet zo handig met condooms?

Het is maar een gedachte.
Van racisme is in zijn geval absoluut geen sprake, waarom zou hij haar anders meegenomen hebben naar Belgie? Wat zijn ouders betreft gaat het inderdaad zoals iemand op deze website beschreef, om mensen die in hun dorp bekend staan als harde en noeste werkers voor wie sparen het allerbelangrijkste is. Mensen met een mentaliteit van 50 jaar geleden toen je als aanstaande aan de familie nog moest bewijzen dat je het waard was...
Ik heb niet zo'n vertrouwen in jouw vermogen om een racist te willen herkennen om eerlijk te zijn. Jij verdedigt hier de zware mishandeling van een Marokkaanse vrouw omdat ze naar jouw mening op een verblijfsvergunning uit was.

Ik houd niet van opportunisten, maar het zijn wel mensen om het even welke etniciteit ze hebben. Zou je ook zo over deze vrouw schrijven als ze een Europese vrouw was die naar jouw mening een naïeve man om haar pink had gewonden? Er zijn heel veel mensen die van hun partner profiteren. Dat is niet okee, maar dat rechtvaardigt nog geen mishandeling en andere vormen van eigenrechting.

Aangezien deze vrouw al eerder de weg had gevonden naar de abortuskliniek geloof ik niet in Manon's theorie dat deze vrouw aanvankelijk met een amateurabortus heeft ingestemd.

Nee, ik ken deze mensen inderdaad niet persoonlijk en ik kan alleen maar op nieuwesberichten afgaan. Ik kan echter ook niet checken of jij deze mensen wel echt kent en niet alles hier uit je duim zuigt.

Jouw ideeën zijn echter alles behalve sympathiek.

Met vriendelijke groet,

Manon

Re: Man en ouders aangehouden voor poging abortus

Bericht door Manon »

Toevallig vond ik nog het uiteindelijke staartje aan dit verhaal: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G4M23I2PK" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen proces voor familie die vrouw mishandelde om abortus uit te lokken
dinsdag 02 december 2008

Sana Ammi en Frederik Van de Velde hebben zich verzoend en wonen nu samen in Gent.© repro FVDV

BASSEVELDE - Frederik Van de Velde en zijn ouders moeten niet voor de rechtbank verschijnen voor de mislukte abortus die ze op Frederiks Marokkaanse vriendin Sana Ammi pleegden. De familie heeft zich verzoend en een proces zou meer kwaad dan goed doen, oordeelde de raadkamer. Het openbaar ministerie kan wel nog in beroep gaan.

Een gruwelijke, racistische misdaad, zo klonk het toen begin 2007 aan het licht kwam dat de familie Van de Velde geprobeerd had om met stroomstoten een einde te maken aan een niet-geplande zwangerschap van Sana Ammi.

De vrouw, die haar vriend na een werkopdracht in Marokko gevolgd was naar ons land, werd in de ouderlijke woning in Bassevelde vastgebonden, waarna de familie met koud water en stroomschokken een abortus probeerde uit te lokken.

Volgens haar Marokkaanse advocaat was de vrouw anderhalve dag gegijzeld en urenlang gefolterd met zware stroomstoten. Hij beweerde bovendien dat de grootouders geen Marokkaans kleinkind wilden en verweet ook de Gentse politie en een welzijnscentrum dat ze schromelijk tekort waren geschoten. Bijna twee jaar later blijft daar niet veel van over. 'Ik werd opgestookt om de zaken erger voor te stellen dan ze waren', gaf de vrouw toe.

De feiten bleven niettemin voldoende erg om het drietal voor een correctionele rechtbank te brengen, maar ook dat hoeft nu niet meer. 'Het blijft verschrikkelijk wat Sana Ammi aangedaan is, maar de familie heeft intussen alles in het werk gesteld om de gevolgen te beperken. Inclusief een billijke schadevergoeding. De ouders hebben ontzettend veel spijt en gaan zelf zwaar gebukt onder hun fout', zegt advocate Christine Mussche.

Frederik Van de Velde en Sana Ammi hebben zich intussen verzoend en wonen nu samen in Gent, met hun zoontje en een kind uit een eerdere relatie van Sana Ammi. Ook met de ouders zijn alle plooien gladgestreken. 'De drie beklaagden krijgen opschorting van straf: de feiten zijn bewezen, maar de raadkamer acht het niet nodig om hen een extra straf te geven bovenop de twee maanden voorhechtenis', zegt Mussche.

'De voorzitter tilde zeer zwaar aan de feiten, maar heeft gekozen voor de weg van de minste bijkomende schade. Een proces had meer kwaad dan goed gedaan: dan zou de verdediging van de ouders niet anders kunnen dan negatieve dingen pleiten over Sana, waardoor de relatie opnieuw onder druk zou komen.'

Zowel de ouders als Frederik Van de Velde kregen zwijgplicht. 'We kunnen alleen maar zeggen dat we samen verder willen en dat we hopen dat die nare periode voorgoed voorbij is', zegt Frederik.

Het gelukkige gezinnetje:
Afbeelding

Plaats reactie