'Vader Nijvel had weinig tijd voor gezin'

Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ben je echt zo wanhopig geweest, Dutch?

Het is jammer dat deze vrouw niet met haar kinderen is gevlucht.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ja Linda, zeker weten, soms zit iemand in een dusdanige vicieuze cirkel dat je er niet meer uitkomt...een soort lange tunnel van enkel doffe ellende, je zicht is beperkt en psychologisch zoek je dan naar een uitweg. Gelukkig maar dat ikzelf nooit aan zelfmoord en doden van mijn kinderen heb gedacht, het leven is voor mij het voornaamste. Heb, geloof het of niet, ooit wél eens in een moment van opperste ellende aan moord gedacht...ben niet beschaamd om dat te zeggen!
Gelukkig maar heeft mijn gezonde verstand mij altijd weerhouden van extreme dingen!
Nu, enkele jaren later, afstand genomen van de islam en enkele jaren psychotherapie later, zie ik alles weer duidelijk en in de juiste proporties, heb ook mezelf weer teruggevonden en ben beginnen ijveren voor de goede zaak...juist om te vermijden dat vooral vrouwen door de hel van de islam moeten gaan !
Raar om te zeggen, maar ik kan die vrouw begrijpen, keur het niet goed wat ze deed, maar kan haar begrijpen...

Opvang en dan spreek ik van professionele opvang voor deze vrouwen en hun kinderen is dringend nodig! Of anders zullen we nog dergelijke gevallen meemaken! Wie nooit in hun schoenen stond kan zich zelfs niet voorstellen wat ze soms ondergaan!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Linda, ik denk dat ze niet kon vluchten omdat ze hoopte dat iemand haar zou helpen. Maar helaas kan niemand helpen als je niet laat weten dat je hulp nodig had. Ze heeft kennelijk niet om hulp kunnen vragen. Misschien was ze wel zo extreem gewelddadig als verwijt omdat ze zich in de steek gelaten en verraden voelde.

Iemand die in staat is zichzelf te helpen was er allang tussenuit geknepen. Zulke vrouwen worden natuurlijk in de loop van de tijd steeds afhankelijker en onzelfstandiger, en ze raken al hun zelfbewustzijn kwijt. Het is wel een raar idee dat je je zo afhankelijk opstelt van degene die je geestelijk zo mishandelt.
Aangezien die man kennelijk zelden thuis was, had ze alle gelegenheid weg te gaan, en toch deed ze het niet. Natuurlijk zijn de kinderen in zulke huwelijken altijd een chantagemiddel. Maar ze moet psychisch ook flink zijn afgegleden, anders was het nooit zo uit de hand gelopen.

Alleen al daarom erger ik me eraan dat iemand de minderwaardige positie van moslimvrouwen goedpraat alsof het gewoon om een andere cultuur gaat. Vanaf hun jeugd leren vrouwen al dat ze gehoorzaam moeten zijn. Ze leren niet voor zichzelf op te komen of om hun eigen behoeftes te leren kennen, ze leren niet assertief te zijn, of niet eens wanneer ze zich onterecht slecht laten behandelen.

Dit was dan geen moslimvrouw, maar ik heb al vaker gehoord hoe gewone westerse vrouwen eerst in een gelukkige relatie worden gezogen, maar vervolgens steeds verder stapjes terug moeten doen zonder dat ze het in de gaten hebben, zodat ze langzaam steeds depressiever worden en hun zelfbewustzijn totaal verliezen. Het gebeurt zelden in één klap, want dan zouden ze wel gaan piepen.

Alleen aan dit soort excessen zie je hoe slecht het is als iemand niet leert voor ziczhelf op te komen en gewoon rechten en een fatsoenlijke behandeling te eisen. Maar het is maar het topje van de ijsberg.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Misschien heeft deze vrouw ooit wel eens om hulp gevraagd. Maar de klassieke hulpverlening kan niets voor deze vrouwen, aangezien de kinderen in zulke gezinnen het ultieme chantagemiddel zijn én blijven, hoe ver je ook wegloopt. In België kan elke vader gewoon met z'n kinderen de grens oversteken, ook al vermoedt de moeder dat ze ze nooit meer terug zal zien. Als je dat verneemt lijkt het alsof alle muren op je afkomen en je grootste angst wel degelijk waarheid zal worden, wat je ook doet. Zeker als je al depressief bent !
De Arabische landen (lees moslimlanden) hebben dat anders opgelost : een buitenlandse partner kan gewoon het land niet verlaten zonder toelating van de autochtone partner... En reken maar dat ze daarop toezien !
Bovendien hebben de klassieke hulpverleners er ook geen enkel idee van wat het betekent in de islam en diens vrouwengevangenis vast te zitten, geen enkel maar dan ook geen enkel idee ! Zij bieden rationele oplossingen in een irrationele toestand. Islam is niet rationeel en er valt ook geen compromissen mee te sluiten.
Onze wetgeving loopt totaal mank als het op de islam aankomt, vooral zolang de islam als een godsdienst bekeken wordt.
Islam is niet enkel een godsdienst!!!! Het is een manier van zijn of beter gezegd voor de vrouwen een manier van niet-zijn !
Deze vrouw stond er ook nog eens moederziel alleen voor, geen familiebanden meer, nauwelijks en zeer oppervlakkig contact met de buren en de school, nauwelijks of geen vrienden... Hoe zou dat zo gekomen zijn ?!?
Die echtgenoot was wel heel zeker van zijn zaak, hij kon het zich permitteren om veel afwezig te zijn, hij hield zijn vrouw "in de hand". Waarmee denken jullie ?!?
Zeer vaak heb ik meegemaakt dat moslimmannen het extreme westerse "moedergevoel" handig uitbuiten en zo hun vrouw "in de hand houden"... Bij vele moslima's, zeker moslima's uit het buitenlandse moederland, speelt deze factor minder, aangezien zij het huwelijk als een "zakelijke overeenkomst" zien alsook de kinderen die daaruit voortkomen. Bij onenigheid past het dan ook zeer dikwijls in hun kraam dat ze hun kinderen niet zelf dienen op te voeden...Kunnen ze gelijk hertrouwen met een blanco register...

Onze wetgeving en onze sociale hulp gaat ervan uit dat ze te maken hebben met 2 ouders die redelijk zijn en tot een overeenkomst willen komen. Als de vader moslim is, zeker een praktiserende moslim, is die niet redelijk noch wil die een compromis sluiten. Hij wil de kinderen in de moslimwereld houden en zal daar dan ook alles voor doen. Hij ziet dat als zijn heilige plicht als moslim. Daar helpt geen lievemoederen aan, daarvoor kan geen redelijke oplossing gevonden worden, het is de vader die alles voor het zeggen heeft (ook al beweert die het anders, takkeyah !) en de moeder kan voor zijn part naar de hel lopen.
Verder gaat onze wetgeving en onze hulpverlening ervan uit dat beide ouders de wet willen naleven...Naïef en onnozel als het om een moslimvader gaat, die lapt de seculiere wet aan z'n laars als het niet in zijn kraam past.
Een vrouwelijke moslimgevangene (zo noem ik ze) weet dit alles, klopt vergeefs aan deuren, die wel open gaan maar waar ze met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Zo is dat en niet anders.

Komt daarbij nog dat de voltallige familie zegt : we hadden je gewaarschuwd ! En dikwijls hebben zij de vrouw in kwestie zelf al lang "afgeschreven"...
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Gisteren door dns error bijdrage om zeep gedraaid, nu weet ik niet meer wat ik allemaal had geschreven... Opnieuw wat proberen dan maar.

Maar inderdaad Dutch, kinderen zijn een afschuwelijk chantagemiddel. Ik las onlangs een boek van Zana Muhsen. Zij was met haar zuster Nadia door haar vader verkocht aan een Jemenitische echtgenoot, en door misleiding naar Jemen gebracht. Toen ze uit Jemen ontsnapte kwam dat uitgebreid in het nieuws, het is al lang geleden en ik wist toen niet eens waar Jemen lag, maar toen ik het boek begon te lezen wist ik het direct weer.

Een van de dingen waar ze de nadruk op legt, is de manier waarop vrouwen worden opgesloten en geen kant uitkunnen, en dan bewust als eerste zwanger worden gemaakt, omdat de meeste vrouwen niet meer weg kunnen zonder hun kinderen. Het is hun grootste angst dat hun kind wordt afgenomen, vooral ook omdat de vrouwen de enige zijn die hun kind beschermt. Als je je kind achterlaat, weet je eigenlijk dat het kansloos is. Kinderen zonder moeder worden slechter behandeld, een broer van Zana (die ook ooit naar Jemen was gebracht) werd zelfs verkocht aan het leger om van hem af te zijn. En het leger van Jemen is natuurlijk ook geen pretje om in op te groeien.

Ik kan me wel voorstellen dat je je kinderen liever dood ziet dan overgeleverd aan de Jemenitische gekte.

Deze vrouwen leefden niet zomaar als moeder en echtgenote, ze werden zo godsliederlijk slecht behandeld en mishandeld dat je er woedend van wordt dat dit niet als een van de grootste misstanden van onze tijd aan de kaak wordt gesteld, samen met de Duitse concentratiekampen, de inquisitie en de atoombommen op Hiroshima en Nagazaki. Vrouwen zijn minder dan niks, en het maakt niemand uit hoe ze creperen en hoe ze dood gaan.

Ze moesten bijvoorbeeld met de hand broodbakken in een steenoven, maar daar was geen enkele moderne verziening bij, zodat ze voortdurend blaren opliepen als ze de hete broden uit de brandende oven moesten halen. Natuurlijk wilden Engelse meisjes dat niet doen, dus werden ze gedwongen, en de handen van Nadia werden expres in de oven gehouden zodat ze verbrandden en ze ernstige littekens opliep.
Ook stond er een beschrijving in het boek hoe meisjes in Jemen worden besneden. Zana had gelukkig geen meisjes, maar het babydochtertje van Nadia werd onder haar ogen gruwelijk verminkt.

Vrouwen mochten ook totaal niet met andere mannen omgaan dan hun familie, dus in geval van ziektes, zelfs bij levensgevaar en erstige pijn werd er geen arts gehaald. Ze moesten altijd hun sluiers om hun gezicht houden als er mannen bij waren, zelfs als ze regelrecht slavenwerk moesten verrichten, en zij notabene het werk moesten doen terwijl die mannen er hun gemak van namen. In zo'n omstandigheid werd Zana een keer door haar echtgenoot ernstig verwond zodat het bloed door haar gezicht stroomde, terwijl er petroleum in de wonden liep, omdat zij dat in het dorp moest halen en op het hoofd moest dragen. Zelfs in die omstandigheden kon ze haar verstikkende sluier nog niet afdoen.

En dat is nog niet het absurdste, dat was wel toen Nadia een miskraam dreigde te krijgen, en het kind niet geboren kon worden omdat het verkeerd lag. Geen arts, geen keizersnee natuurlijk, maar wel de een of andere dorpsvroedvrouw, die ergens een gebruikt scheermes zag liggen en dit gebruikte om zonder enige vorm van verdoving Nadia's vagina helemaal open te snijden zodat het kind eruit kon. Ergens had ze hiermee wel haar leven gered, en ook nog het leven van het kind, dat verstikt was geraakt in de navelstreng, maar ik was zo razend over de weerzinwekkende achterlijkheid waarin deze vrouwen moeten leven, en waar niemand zich over opwindt en waar niemand wat aan doet omdat vrouwen in de islam halve mensen zijn, en omdat ze totaal aan hun echtgenoot zijn overgeleverd.

En Nadia was dus bereid om in deze hel te blijven omdat ze haar kinderen niet achter wilde laten, en natuurlijk ook omdat de vrouwen nog maar één ding hebben om voor te leven, en dat zijn hun kinderen. Verder hebben ze alleen maar de muren waartussen ze zijn opgesloten, het slavenwerk dat ze moeten verrichten en de mannen die langskomen om ze zwanger te maken of te mishandelen.

Inderdaad ontstond er zelfs in Jemen enige opwinding toen Zana en haar moeder tamtam gingen maken, en sommigen riepen hoe 'achterlijk'deze toestanden wel niet waren, maar er werd niets aan gedaan, en er kon niets aan worden gedaan, want vrouwen zijn gewoon overgeleverd aan hun man, en staan tot hun beschikking, zelfs al zijn deze mannen sadistisch gestoorde idioten.

Jemen begon nog wel te piepen dat Jemenitische vrouwen op een voetstuk staan, en dat de meisjes beslist niet tegen hun wil werden vastgehouden, en dat ze mochten gaan en staan waar ze wilden. Zana werd beticht van leugenverhalen die alleen maar waren verzonnen om Jemen zwart te maken. Dat is dus hoe deze landen omgaan met mensen die de gruwelijkheden die ze ondergingen naar buiten proberen te brengen; ze gaan niets doen aan de totale dominantie van mannen over hun vrouwen, nee, vrouwen die dit naar buiten brengen werden belasterd omdat het ten koste gaat van de 'goede naam' van Jemen.

Natuurlijk konden ze ook niet gaan en staan waar ze wilden. Ze moesten een keer een binnenlandse vlucht maken om hun paspoorten te regelen, in de tijd dat hun moeder na jarenlange strijd eindelijk in staat leek te zijn ze terug te brengen naar Engeland. En wat denk je.... op de vlieghaven hingen overal hun foto's, om te voorkomen dat ze zomaar op een vliegtuig naar Engeland zouden vliegen, en de kinderen mee zouden nemen.

Het leek bijna te lukken, want de vrouwen mochten met hun kinderen naar Engeland op voorwaarde dat hun mannen daar ook een verblijfsvergunning zouden krijgen, maar de mannen hadden over bepaalde dingen gelogen, dus zij kregen geen toestemming om in Engeland te wonen. Dus konden de kinderen niet mee, en Zana's zuster had het hart niet zonder haar kinderen te vertrekken. Zana ging zelf wel en schreef dit absurde boek, waarvoor ze tot leugenaar werd bestempeld.

Ik moet nog wel iets zeggen over die echtgenoten. Dat waren ook hele jonge jongens die geen woord te zeggen hadden over de meisjes met wie ze moesten trouwen. Hun vaders hadden de meisjes in Engeland gekocht, en de jongens werden ook afgeranseld, net zo lang tot ze hun vader gehoorzaamden en de opgesloten meisjes verkrachtten. Het zijn hier de mannen van middelbare leeftijd die totaal gezag hebben over hun familie, op leven en dood, zou je kunnen zeggen. Mannen zijn zelf ook het slachtoffer van deze krankzinnige idiotie.

Waarom de behandeling van vrouwen overal in de islamitische wereld niet te boek staat als een van de gruwelijkste misdaden tegen de menselijkheid is mij een raadsel.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Waarom de behandeling van vrouwen overal in de islamitische wereld niet te boek staat als een van de gruwelijkste misdaden tegen de menselijkheid is mij een raadsel.

Mooi gezegd! Dat wordt mijn nieuwe onderschrift!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Bedankt voor je nieuwe handtekening, Polleke. Misschien is het slim eens een stuk te schrijven over deze wantoestanden in islamitische landen, en dan erbij hoe de wetten en de omgeving in deze landen hierop reageren. Want ik weet ook wel dat er overal verschrikkelijke dingen gebeuren, maar in islamitische landen is het gewoon legaal en wordt er niemand voor gestraft. De man heeft gewoon vaak de rechten over leven en dood van zijn gezin, en als hij het niet toestaat kan een zaak niet voor de rechter komen. De islamitische staten maken ook zichzelf schuldig aan bizar onrecht als het zo uitkomt. In Iran werd bijvoorbeeld een tijd terug een meisje dat was verkracht veroordeeld tot 100 zweepslagen omdat het zogenaamd haar eigen schuld zou zijn, omdat het alternatief was dat anders de daders ter dood zouden moeten worden veroordeeld. Dat verzin je toch niet? De daders kregen veertig zweepslagen.
Nou ja, het lijkt me wel effectief om de gruwelverhalen die ik heb gelezen eens te verzamelen en op een rijtje te zetten, dan krijg je mij een beeld dat niet onderdoet voor de idiotie van de heksenvervolgingen hier in de middeleeuwen. Misschien maakt dat een keer indruk.
Maar ik kan het pas doen als ik even alles weer op een rijtje heb. Ik moet eigenlijk gewoon een paar dagen niet rondhangen hier.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Het Nieuwsblad:

Korte plechtigheid na familiedrama


BRUSSEL - Deze voormiddag vond in Nijvel een korte islamitische begrafenisplechtigheid plaats voor de vijf kinderen die vorige week om het leven werden gebracht door hun moeder. Het drama zorgde voor een schokgolf in het land.

Iets voor 13 uur arriveerden de vijf doodskisten in de Grote Moskee in Brussel. Bouchaïb Moqadem, de vader van de kinderen, was vergezeld door hun peter, een arts die in hetzelfde huis als het gezin in Nijvel woonde.

,,Neem geen overhaaste conclusies''

De islamitische plechtigheid bestond hoofdzakelijk uit gebeden en bezinningsmomenten. Slechts twee medewerkers van de moskee namen het woord, de éne in het Frans en de andere in het Nederlands, om de familie van de vader en de moeder te condoleren. Ook werd de aanwezigen gevraagd geen overhaaste conclusies te trekken over de aanleiding van het gezinsdrama en werd eraan herinnerd dat het gerecht zijn werk doet.

Na het traditionele rouwgebed konden de gelovigen in stilte bidden bij de vijf kisten. De begrafenisstoet trok vervolgens naar Nijvel waar de bevolking maandagnamiddag afscheid kan nemen van de kinderen in het funerarium. Vanavond vindt nog een multireligieuze eredienst plaats in de Eglise des Récollets in Nijvel.
rbo (belga)05/03/2007

Het drama zorgde voor een schokgolf in het land.
En hopelijk ook eens een schok bij de politici dat ze eens wakker worden. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Le Soir van vandaag (vertaling) :
...Cathérine Lhermitte (zus van de dader) verklaarde aan RTL-TVI : "Mijn zus had geen enkel recht op haar eigen persoon, ze werd constant in het oog gehouden, ze mocht zelfs niet naar de kapper, mocht zich niet opmaken... De vader had Yasmine (de oudste dochter) verplicht gedurende 15 dagen een hoofddoek te dragen op school, zij wilde dat niet. Yasmine mocht zich ook niet opmaken zoals elke adolescente die een beetje koket is dat wil doen."
Cathérine vervolgt : ze maakt allusie op de vertrouwelijke informatie die haar zus Geneviève haar gaf. "De laatste tijd vertelde ze me dat ze niet meer van haar echtgenoot hield, dat hij wilde terugkeren naar Marokko om daar te leven terwijl zij dat niet wou. Haar man verbood haar ons te zien, de kinderen mochten niet naar verjaardagsfeestjes gaan, noch vrienden of vriendinnen hebben. Mijn zus mocht niemand ontvangen bij haar thuis. Ze diende alles te doen zonder dat haar man er iets van wist. Ze had schrik. Ze had geen enkele manier om van dit alles te kunnen vluchten. Ze wilde de kinderen met zich meenemen in de dood, opdat ze niet zouden ondergaan wat zij moest ondergaan."
Ik denk steeds meer dat ik het bij het rechte eind had wat het tragische lot van Geneviève Lhermitte betreft... :cry: :cry: :cry:
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

En die vader laat de kinderen dan nog in Marokko begraven. Typisch weer islamitische integratie.
En de hele situatie bekijkend vind ik de vader net zo mee verantwoordelijk, zeker moreel. Ook de wijze waarop hij over haar sprak gaf me een vreemd gevoel.
Wie blijft er nu een maand weg en laat vrouw met kinderen alleen?
En een islam huwelijk tuurlijk, kan me voorstellen in welke toestand die moeder kan zijn geweest. In Journaal zeiden ze dat kinderen als moslim zijn opgevoed.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Dutch schreef:Le Soir van vandaag (vertaling) :
...Cathérine Lhermitte (zus van de dader) verklaarde aan RTL-TVI : "Mijn zus had geen enkel recht op haar eigen persoon, ze werd constant in het oog gehouden, ze mocht zelfs niet naar de kapper, mocht zich niet opmaken... De vader had Yasmine (de oudste dochter) verplicht gedurende 15 dagen een hoofddoek te dragen op school, zij wilde dat niet. Yasmine mocht zich ook niet opmaken zoals elke adolescente die een beetje koket is dat wil doen."
Cathérine vervolgt : ze maakt allusie op de vertrouwelijke informatie die haar zus Geneviève haar gaf. "De laatste tijd vertelde ze me dat ze niet meer van haar echtgenoot hield, dat hij wilde terugkeren naar Marokko om daar te leven terwijl zij dat niet wou. Haar man verbood haar ons te zien, de kinderen mochten niet naar verjaardagsfeestjes gaan, noch vrienden of vriendinnen hebben. Mijn zus mocht niemand ontvangen bij haar thuis. Ze diende alles te doen zonder dat haar man er iets van wist. Ze had schrik. Ze had geen enkele manier om van dit alles te kunnen vluchten. Ze wilde de kinderen met zich meenemen in de dood, opdat ze niet zouden ondergaan wat zij moest ondergaan."
Ik denk steeds meer dat ik het bij het rechte eind had wat het tragische lot van Geneviève Lhermitte betreft... :cry: :cry: :cry:

Ziede wel da mijn vreemd gevoel toch juist was. Verdikkie die vader is meer schuld dan de moeder. Die is net zo goed slachtoffer en ik pleit vrijspraak en hulpverlening.
Die arme duts is geestelijk mishandeld.
Weg met de Islam, en hopelijk leren onze tieners er weer van.
Trouw nooit met een moslim..das nie SLIM.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Weg met de Islam, en hopelijk leren onze tieners er weer van.
Trouw nooit met een moslim..das nie SLIM.
laat het een les zijn ja... dat is de enige goede wending die dit verhaal nog kan maken...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
badkarmazen
Berichten: 6
Lid geworden op: za mar 03, 2007 1:21 am
Locatie: West Vlaanderen

Bericht door badkarmazen »

Ik vrees dat onze tiener meisje niet leren. Dit is al tientallen jaren aan de gang en telkens men er over spreekt krijgt men de klassieke antwoorden.

Je bent rasist en onverdraagzaam.
Mijn vried is lief, hij drinkt niet en rookt niet.

Ze stellen alles in het werk om in die eerste periode van een relatie de perfecte schoonzoon te zijn, de ideale echtgenoot. Tot de eerste kinderen komen, dan blijkt de moeder zich plotseling te bekeren tot de islam. Komt minder en minder in contact met de eigen familie. Dit scenario gebeurt keer op keer. En telkenmale het afloopt met een ontvoering (of extreem zoals het vluchten in de dood) dan blijkt volgens de media het te gaan over een eenmalig geval, een uitzondering ... Dit tot iedereen ervan overtuigd is dat het een uitzondering was. Neen ik heb vrees voor onze tienermeisjes en jonge vrouwen...

We kunnen enkel hoop hebben dat het ditmaal een blijvend signaal word.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

De vrouw uit Nijvel die vorige week haar vijf kinderen zou hebben vermoord, heeft een verklaring afgelegd. :shock: Ze zegt dat zij zich verstikt voelde, door een peetoom. Deze woonde bij het Belgisch-Marokkaanse gezin in huis.
De vrouw probeerde na de dood van haar kinderen zelfmoord te plegen en werd voor deze verwondingen in het ziekenhuis opgenomen. Vanochtend is ze overgebracht naar de psychiatrische afdeling van de gevangenis in Brussel. De lichamen van de vermoorde kinderen worden overgevlogen naar Marokko, waar ze worden begraven.

bron: fok.nl
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Wat meer info over die man die bij het gezin in huis woonde, op de bovenste verdieping. Bron : Le Soir 5 maart 2007
Deze man, geneesheer op jaren, leerde de marokkaanse vader kennen als jongeman in Marokko. Hij zorgde dat hij naar België kon komen om geneeskunde te studeren en financierde zijn studies en verblijf. De Marokkaan voltooide deze studies echter niet. De geneesheer hielp het jonge paar na hun huwelijk financieel, ook bij de aankoop van het huis waar het drama gebeurde en woonde bij hen in op de bovenste verdieping. Hij was ook de peetvader van de 5 kinderen van het koppel.
Mijn interpretatie (kan mis zijn maar denk het niet): zoals zovele oudere mannen lustte deze geneesheer ook een jonge maghrebijn (ken zo nog gevallen) en haalde hem zelfs bij hem in huis. Nadat de jongeman zijn eigen boontjes was beginnen doppen en huwde, maakte hij gewoon deel uit van het gezin en verving hij de vader als die weer eens van huis was. Zo was de moeder van de kinderen altijd goed bewaakt en kon ze echt geen kant op...
Ongezonde situatie als je het mij vraagt.

Enfin, de toekomst en het onderzoek zal het wel uitwijzen hoop ik.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Mijn interpretatie (kan mis zijn maar denk het niet): zoals zovele oudere mannen lustte deze geneesheer ook een jonge maghrebijn (ken zo nog gevallen) en haalde hem zelfs bij hem in huis.
Hij was dus homo?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hij was dus homo?
Dit is maar een zuivere veronderstelling van mijn kant Lodewijk !
Feit is dat die geneesheer wél de jongeman ontmoette op reis in Marokko en hem daarna naar België haalde, onderhield en zijn studies financierde, alsook het huis waarin de familie later woonde. Raar of zelden krijg je iets voor niets hé.
Die man gedroeg zich wel als een "peetvader" in die familie.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Homoprostitutie schijnt veel voor te komen in Marokko. De sociaal-geograag Jan Latten had eens onderzocht dat 1/10 van de Rif-Nederlanders zich laat prostitueren.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

De huidige vader blijkt enkel vader te zijn van het jongste kind, het zoontje.

Heeft iemand al iets vernomen over de eerste vader (vader van de vier dochters)?

------------------

Het zou best wel eens kunnen dat Dutch het bij het rechte eind heeft met haar veronderstellingen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik denk dat deze peetoom wel eens een pederast zou kunnen zijn. Zo'n soort man heeft relaties met oudere jongens en jonge mannen. Je hebt het dan over de leeftijd 14-22.

Als deze mannen relaties hebben met volwassen personen dan zijn dat doorgaans vrouwen. Pederastie is vaak populair in samenlevingen waar mannen geen makkelijke toegang hebben tot vrouwen, maar het wel normaal is om de vriend of mentor van een mannelijke tiener te worden en daar veel tijd mee door te brengen. In het Oude Griekenland was dit zelfs in bepaalde stadstaten geïnstitutionaliseerd en kregen jonge mannen uit de betere klassen standaard een oudere mentor. Mannelijke tieners hebben doorgaans nog geen complete baardgroei en hebben ook nog een zachtere huid. Ze voelen dus enigszins als een vrouw aan. Pedofielen die een relatie hebben met volwassene kiezen ook doorgaans een vrouw als partner.

Veel pederasten zijn geen homoseksuele mannen maar gewoon hetero of ietwat biseksueel. Mannen die wij in het Westen homoseksueel noemen vallen namelijk op mannen en niet of bijna nooit op vrouwen. Iemand die een relatie met een jongen of jonge man heeft als substituut voor een relatie met een vrouw is niet echt homoseksueel te noemen. Iemand die vrijwel exclusief op jonge mannen/vrouwen danwel tieners valt wordt ook wel aangeduid als een hebefiel. Waarschijnlijk is dit geen geaardheid maar komt het voor uit de veel grotere macht die een ouder persoon dan over diens partner heeft. Er zijn ook pedofielen die tieners kiezen die er jonger uitzien omdat het misbruiken van tieners doorgaans minder zwaar gestraft wordt dan het slachtofferen van jongere kinderen.

Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat deze peetoom met meerdere leden van het gezin een verhouding had die niet strikt platonisch was of dat die dreiging bestond. Dat zou de vrouw een extra motivatie hebben gegeven om de kinderen met haar mee te nemen.

Op zich kan een permanente bewaker met wie iemand het niet kan vinden iemand ook tot wanhoop drijven. Als de wanhopige dan ook nog psychiatrische problemen heeft en haar man haar lange tijd met die persoon alleen laat, dan neemt de kans op extreme daden uiteraard ook toe.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op wo mar 07, 2007 2:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

De moeder die de moord heef gepleegd ging al gebukt door het leven sinds haar tienerjaren. Haar zus heeft zelf gezegd dat ze geen gelukkige jeugd heeft gekend. Volgens mij had die vrouw al psychische problemen al voor ze trouwde. Zeker is dat de vrouw geen gelukkig leven heeft gekend, en het zal er in elk geval niet op verbeteren. Ik denk dat ze niet kon leven met de regels die de man in huis oplegde. De vrouw stond praktisch alleen in voor de opvoeding van hun kinderen.
Toch stel ik me de vraag of je de wanhoopsdaad kan afschuiven op de Islam. In elk geval, ik vind het laf wat die vrouw heeft gedaan. Zeg me nu eens eerlijk, wat is het best: je spullen pakken en naar een vluchthuis of dergelijke vluchten of de kelen van 5 onschuldige kinderen door te snijden?! Wat ik ook niet begrijp is dat de vrouw toch nog 5 kinderen heeft kunnen krijgen van een man die nauwelijks aandacht had voor haar. Ik spreek het gedrag van haar echtgenoot zeker niet goed, welke man laat nu zijn vrouw en 5 kinderen achter en gaat zelf een maandje relaxen in Algerije? De man treft schuld maar zijn vrouw evenzeer. Haar daad is zeker geen oplossing geweest voor de situatie.

Nayla
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Nayla,

Ik schuif deze gruweldaad niet geheel op de Islam af. Ik zie de invullig die haar echtgenoot aan de Islam gaf wel als een van de mogelijke factoren die haar heeft doen knappen.

Uiteraard had die vrouw gewoon moeten vluchten. Het probleem is alleen dat deze vrouw een bewaker had, een muur om de tuin en zware depressieve klachten had. Ik weet niet of jij ooit zwaar depressief bent geweest, Nayla. Bij zware depressies heb je geen hoop en nauwelijks energie om je huis te verlaten.
Wat ik ook niet begrijp is dat de vrouw toch nog 5 kinderen heeft kunnen krijgen van een man die nauwelijks aandacht had voor haar.
Je hoeft maar vijf keer of iets vaker seks te hebben om vijf keer kinderen te krijgen.
Ik spreek het gedrag van haar echtgenoot zeker niet goed, welke man laat nu zijn vrouw en 5 kinderen achter en gaat zelf een maandje relaxen in Algerije?
Hij liet zijn kinderen willens en wetens alleen met een vrouw met psychiatrische problemen. Hij was waarschijnlijk mede verantwoordelijk voor haar klachten. Deze man is uitermate verwijdbaar bezig geweest.
De man treft schuld maar zijn vrouw evenzeer. Haar daad is zeker geen oplossing geweest voor de situatie.
Ze zijn zeker allebei schuldig. Hij is echter psychisch gezond dus van hem had je meer mogen verwachten.Wat betreft die oplossing... Dat hangt er maar van af hoe je het bekijkt. Zij zit nu niet meer in dat huis opgesloten. Het was aanvankelijk haar bedoeling dat ze zou sterven. Ik ben het uiteraard niet met haar oplossing eens, maar de situatie waar ze eerst in verkeerde bestaat nu niet meer.
Volgens mij had die vrouw al psychische problemen al voor ze trouwde. Zeker is dat de vrouw geen gelukkig leven heeft gekend, en het zal er in elk geval niet op verbeteren. Ik denk dat ze niet kon leven met de regels die de man in huis oplegde. De vrouw stond praktisch alleen in voor de opvoeding van hun kinderen.
Mensen die problemen hebben kiezen ook vaak een verkeerde partner. Dat deze regels iemand tot meervoudige moord en een zelfmoordpoging drijven, zegt ook het een en ander over de regels. Zelfs mensen die volslagen psychotisch zijn, plegen namelijk zelden zulke misdrijven. Tegenover elke TBS'er staan namelijk tientallen of zelfs honderden mensen die stapelgek zijn maar nooit geweldsmisdrijven of zedenmisdrijven hebben gepleegd. Een deel van de rare doch ongevaarlijke daklozen die je op straat tegenkomt zijn namelijk psychotisch.

Met vriendelijke groet,

Linda
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Nayla schreef:Toch stel ik me de vraag of je de wanhoopsdaad kan afschuiven op de Islam ...
Zoals ze zelf zegt : ze wou niet van haar kinderen gescheiden worden. Zeg me eens Nayla ... van welke wet was ze dus bang ? De Belgische of de moslim horrorwet ?

En zoals je hier weergeeft ben je een moslim. Waarom ben je een moordenaar ?
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

Nayla, het is toch bij heel wat Marokkaanse gezinnen'' gewoon '' dat manlief voor maanden in Marokko zit?
Sommigen hebben er zelfs ''gewoon'' een tweede vrouw ( Islamitisch huwelijk, uiteraard hier niet erkend), wat in Belgie heel goed kan want ook voor kinderen in Marokko bij dame twee wordt hier kindergeld betaald.Dat is vaak voldoende om daar een volledig gezin te laten overleven hoor.
Dus waarom ben je zo verbaasd over die vader die gewoon een maand weggging, dat is helemaal niet ongewoon.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

En na een jaar zijn ze er precies toch mee bezig:

Lhermitte verklaart moord op 5 kinderen

Geneviève Lhermitte, die beschuldigd is van de moord op haar vijf kinderen, voelde zich "in het nauw gedreven" en erkent dat ze al jaren kampt met zelfmoordneigingen. Dat blijkt uit psychiatrisch onderzoek op vraag van de onderzoeksrechter van Nijvel. Le Soir bericht over de grote lijnen van dat onderzoek, dat woensdag uitgebreid in Le Soir Magazine staat.

"Bij spanningen tussen haar en haar echtgenoot, beukte ze met het hoofd tegen de muur of sloeg ze zelfs een keer met haar vuist tegen een raam", zeggen de psychiaters die de vrouw onderzochten. "Mevrouw Lhermitte voelde zich in het nauw gedreven. Dit alles leidde tot een situatie van stijgende patstelling."

Op 28 februari 2007 ging "Geneviève Lhermitte rond 13 uur naar haar kamer. Ze laat alle angstig verzet van de laatste weken varen en geeft zich over aan onbewuste krachten en scenario's", vervolgen die in hun rapport.

"Vanaf dat moment laat ze haar driften vrij en haar gewoonte om haar daden te onderdrukken helpt bij de moord op haar vijf kinderen, zonder evenwel de bewuste wil te verliezen hen liefde te geven, de lichamen toe te dekken, hen te knuffelen en hen hun knuffeldieren te geven".

Geneviève Lhermitte, die sinds de feiten vastzit, heeft de artsen toevertrouwd dat "ze overspoeld wordt door pijn en schuldgevoelens, maar dat ze paradoxaal genoeg zich 'vrijer voelt in de gevangenis'".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie