<< Main Site >>

Aangifte tegen Alexander Pechtold

Berichtdoor Ariel » wo nov 04, 2009 2:58 am

:laugh1: Dit is grappig. Geert zijn dag is weer goed.
Boontje komt om zijn loontje?

De Stichting Vrienden van Pim Fortuyn en de Stichting Beeld van Pim hebben dinsdagavond gezamenlijk aangifte gedaan tegen D66-fractieleider Alexander Pechtold. Dat liet woordvoerder Rinus van den Heerik van de Stichting Beeld van Pim weten.

De aangifte is onder andere gericht tegen de uitspraken die Pechtold jegens Geert Wilders deed in het tv-programma De wereld draait door. ,,Met de uitlatingen dat Geert Wilders staatsgevaarlijk, extreem rechts en haatzaaiend zou zijn, gaat de heer Pechtold zijn boekje ver te buiten'', laat Van den Heerik weten. ,,Met de aangifte willen we voorkomen dat er een derde politieke moord wordt gepleegd na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.''

Zowel de Stichting Beeld van Pim als de Stichting Vrienden van Pim Fortuyn zijn na de moord op de politicus in het leven geroepen om Fortuyns gedachtegoed te bewaken. ,,Met de uitspraken beledigt de heer Pechtold een groot deel van de mensen die zowel Pim Fortuyn als Geert Wilders een warm hart toe dragen. Dat laten wij niet zomaar over onze kant gaan.''

http://www.depers.nl/binnenland/350266/ ... htold.html
Ariel

Berichtdoor Ariel » wo nov 04, 2009 7:06 pm

Hilbrand Nawijn gaat Pechtold aanpakken
John Wanders
Gepubliceerd op 04 november 2009

ROTTERDAM - Leden van de stichtingen ‘Vrienden van Pim Fortuyn’ en ‘Beeld van Pim’ hebben dinsdagavond bij de politie in Rotterdam aangifte gedaan tegen D66-leider Alexander Pechtold. Ze vinden dat Pechtold zich met zijn kritiek op PVV-leider Geert Wilders schuldig heeft gemaakt aan smaad, opruiing en het zaaien van haat.

De indieners van de aangifte worden juridisch bijgestaan door voormalig LPF-minister van Vreemdelingenzaken Hilbrand Nawijn, tegenwoordig advocaat en gemeenteraadslid (Lijst Hilbrand Nawijn) te Zoetermeer.

Nawijn, die najaar 2002 de voorpagina’s van de kranten haalde met een pleidooi voor herinvoering van de doodstraf, was sinds zijn ministerschap vooral in het nieuws als 'wannabe popstar' en politieke broeder van Filip Dewinter, leider van het Vlaams-nationalistische Vlaams Belang.

Goede kans
Hij schat dat zijn cliënten een goede kans maken bij de rechter, omdat Pechtold collega-fractievoorzitter Wilders in dagbladen en op radio en televisie expliciet een racist en een rechts-extremist heeft genoemd. Nawijn: 'Hij was heel duidelijk.'

Initiatiefnemer van de aangifte tegen Pechtold, de Rotterdamse Fortuyn-volgeling Rien van den Heerik, overweegt tevens PvdA-minister Eberhard van der Laan (PvdA) aan te pakken.

Van der Laan verkondigde deze week in het openbaar dat een grote PVV-aanhang wel eens zeer bedreigend zou kunnen uitpakken voor de rechtsstaat. Zo vraagt de minister van WWI zich bij nader inzien af of het eigenlijk wel verstandig overheidsbeleid is om te registreren op etnische afkomst, al jaar en dag praktijk in onder meer de probleemwijken van Rotterdam. Wat gebeurt er met die gegevens als de PVV de macht heeft in Nederland?

Minder expliciete bewoordingen
Van der Laan, zelf voortkomend uit de advocatuur, koos in zijn analyse minder expliciete bewoordingen dan Pechtold. ‘Vandaar dat ik mijn cliënten heb geadviseerd zich op Pechtold te richten, die is het duidelijkste van de twee’, aldus Nawijn.

De D66-fractie in de Tweede Kamer neemt de aangifte serieus. ‘We zijn aan het uitzoeken wat Alexander precies waar en wanneer gezegd heeft’, reageert Pechtolds woordvoerder Roy Kramer.

Van den Heerik zegt intussen dankzij Pechtold en Van der Laan de periode te herbeleven die voorafging aan de moord op Pim Fortuyn in mei 2002: ‘Toen waren het Paul Rosenmöller, Thom de Graaf en Ad Melkert die Pim demoniseerden. Met Wilders gebeurt nu precies hetzelfde. Als dit zo doorgaat, gaat het weer mis. Wilders mag dan goed beveiligd zijn, er hoeft er maar eentje op een dak te liggen en dan is het ook met hem gebeurd.’

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _aanpakken
Ariel

Re: Aangifte tegen Alexander Pechtold

Berichtdoor Ariel » wo nov 04, 2009 9:27 pm

Je kan zeggen wat je wilt, maar politiek is op dit moment niet meer saai. :smile:

Gerard Spong verdedigt Alexander Pechtold
woensdag 4 november 2009

DEN HAAG (ANP) - Advocaat Gerard Spong zal D66-leider Alexander Pechtold verdedigen in de zaak die de Stichting Vrienden van Pim Fortuyn en de Stichting Beeld van Pim tegen Pechtold willen aanspannen. Dat heeft D66 woensdag gemeld.

De twee stichtingen deden dinsdag aangifte vanwege uitspraken die Pechtold over Geert Wilders deed in het tv-programma De wereld draait door. ,,Met de uitlatingen dat Geert Wilders staatsgevaarlijk, extreem rechts en haatzaaiend zou zijn, gaat de heer Pechtold zijn boekje ver te buiten'', vinden de stichtingen. ,,Met de aangifte willen we voorkomen dat er een derde politieke moord wordt gepleegd na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.''

D66 laat weten de beslissing van het Openbaar Ministerie over vervolging met vertrouwen tegemoet te zien.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... chtold.htm
Ariel

Berichtdoor circe » wo nov 04, 2009 9:31 pm

ik zou graag hulde brengen aan de "vrienden van pim fortuyn" die deze zaak aanhangig maken.

Ik denk niet dat we in Vlaanderen zulke moedige mensen zouden hebben.
Waarom is iemand die gelooft in ontvoeringen door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten, een godvruchtig persoon wiens overtuiging moet 'gerespecteerd' worden? (pdw)
KLIK HIER
circe

Berichtdoor birdie » wo nov 04, 2009 11:10 pm

Ariel schreef:Je kan zeggen wat je wilt, maar politiek is op dit moment niet meer saai. :smile:

Gerard Spong verdedigt Alexander Pechtold
woensdag 4 november 2009

DEN HAAG (ANP) - Advocaat Gerard Spong zal D66-leider Alexander Pechtold verdedigen in de zaak die de Stichting Vrienden van Pim Fortuyn en de Stichting Beeld van Pim tegen Pechtold willen aanspannen. Dat heeft D66 woensdag gemeld.

De twee stichtingen deden dinsdag aangifte vanwege uitspraken die Pechtold over Geert Wilders deed in het tv-programma De wereld draait door. ,,Met de uitlatingen dat Geert Wilders staatsgevaarlijk, extreem rechts en haatzaaiend zou zijn, gaat de heer Pechtold zijn boekje ver te buiten'', vinden de stichtingen. ,,Met de aangifte willen we voorkomen dat er een derde politieke moord wordt gepleegd na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.''

D66 laat weten de beslissing van het Openbaar Ministerie over vervolging met vertrouwen tegemoet te zien.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... chtold.htm

Nee, het is bepaald niet saai! Maar is de verdediging van Spong geen 'belangenverstrengeling'?
birdie

Berichtdoor naar boven » do nov 05, 2009 12:04 am

birdie schreef:Nee, het is bepaald niet saai! Maar is de verdediging van Spong geen 'belangenverstrengeling'?

Belangenverstrengeling is het niet, maar er onstaat wel een rare situatie.

Wilders wordt nu twee keer berecht. Een keer in januari in het politieke proces en nu ook als er een zaak tussen de Pim-fans en Pechtold komt. Spong kan Pechtold alleen maar verdedigen door de aanval op Wilders te openen en zo proberen aan te tonen dat de uitlatingen van Pechtold hout snijden.

Eigenlijk zou het debat vanaf nu nooit meer over 'de toon van het debat' kunnen gaan, omdat de tegenstanders van Wilders zich nu ook schuldig gemaakt hebben aan hetgeen ze Wilders al die tijd verweten hebben.

Maar dat het debat nu eindelijk eens een keer over de islam zal gaan is natuurlijk een illusie.
RTFM
naar boven

Berichtdoor Peter Louter » do nov 05, 2009 10:38 am

Spong liet in een televisieuitzending weten dat baby's als moslim worden geboren en je dan eigenlijk wel van ras kunt spreken.

Dat was nogal geestig eigenlijk. De islamitische leer is immers dat we allemaal als mosllim worden geboren en dat het aan onze ouders is te wijten dat we op het verkeerde pad zij terechtgekomen.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Peter Louter

Berichtdoor Monique » do nov 05, 2009 10:56 am

Peter Louter schreef:Spong liet in een televisieuitzending weten dat baby's als moslim worden geboren en je dan eigenlijk wel van ras kunt spreken.

Je kunt je dus bekeren tot een ander "ras" ??????? [c045.gif]

Dan wil ik mij wel "bekeren" tot het zwarte ras..... scheelt een paar uur zon :cool:
Alles wat ik zeg in mijn postings is geheel en alleen MIJ aan te rekenen. Wat ik zeg is MIJN mening/overtuiging en heeft geen enkele relatie tot de standpunten van FFI.
Monique

Berichtdoor circe » do nov 05, 2009 11:02 am

Peter Louter schreef:Spong liet in een televisieuitzending weten dat baby's als moslim worden geboren en je dan eigenlijk wel van ras kunt spreken.

Dat was nogal geestig eigenlijk. De islamitische leer is immers dat we allemaal als mosllim worden geboren en dat het aan onze ouders is te wijten dat we op het verkeerde pad zij terechtgekomen.

Mag ie dat zomaar zeggen? dat is verdorie héél erg straf en brengt ons op glad terrein ---->
Als moslims een ras zijn, zijn joden dan ook een ras mijnheer Spong, en wat te denken van het christelijke ras, het atheistische ras?????

En babiekes die als moslimse ras worden geboren mogen dan nadien niet van ras wisselen op straffe van de doodstraf mijnheer Spong?
Waarom is iemand die gelooft in ontvoeringen door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten, een godvruchtig persoon wiens overtuiging moet 'gerespecteerd' worden? (pdw)
KLIK HIER
circe

Berichtdoor Mahalingam » do nov 05, 2009 11:39 pm

Er zitten nog een paar lijken in de kast uit de tijd dat Pechtold in Leiden wethouderde.
Stan de Jong heeft het even opgehaald:
http://www.standejong.nl/2008/12/05/het-duistere-verleden-van-alexander-pechtold/
Het duistere verleden van Alexander Pechtold (+naschrift)
....Die kwamen erop neer dat de gemeente Leiden bij een onteigeningsprocedure van een stuk bedrijfsgrond t.b.v. woningbouw een ernstige,niet bestaande, bodemverontreiniging in scene had gezet. Daarom werden de noodzakelijke saneringskosten vanwege het principe dat de vervuiler betaalt, bij de hevig protesterende eigenaar in mindering gebracht op de onteigeningsprijs. Anders gezegd: Leiden kwam door deze truc voor een koopje aan de bouwgrond want eenmaal onteigend was de sanering natuurlijk niet meer nodig. Die werd dan ook nooit uitgevoerd, maar kereltje Pechtold weet alles van rattige en smerige politieke spelletjes.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam

Berichtdoor Ariel » za nov 07, 2009 2:43 pm

Pechtold: geen spijt uitspraken over Wilders
zaterdag 7 november 2009

BREDA (ANP) - D66-leider Alexander Pechtold heeft ,,absoluut geen spijt'' van zijn uitspraken over Geert Wilders die hij eerder deze week als extreem rechts en racistisch neerzette. Dat stelde Pechtold zaterdag tijdens het najaarscongres van D66 in Breda.

De stichtingen Vrienden van Pim Fortuyn en Beeld van Pim deden na die uitlatingen aangifte. De vraag van een bezorgd partijlid of het geen juridische uitglijder is om Wilders als racist neer te zetten, leidde niet tot een antwoord met enige twijfel van Pechtold. ,,Het wordt tijd dat progressief Nederland uit de kramp komt en daarvoor moet je dingen benoemen. Ik vind het racistisch als je mensen en groepen op basis van geloof wegzet, systematisch met geweld dreigt als het schieten op knieën en afhakken van neuzen en dat keer op keer herhaalt.''

Pechtold herhaalde dat hij al drie jaar de discussie met Wilders opzoekt. ,,Daar loop ik niet voor weg. En Ik heb absoluut geen spijt dat ik er, kijkend naar het oordeel van drie wetenschappers, stevig ben ingegaan''.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... ilders.htm
Ariel

Berichtdoor H.Numan » za nov 07, 2009 2:51 pm

"Ik vind het racistisch als je mensen en groepen op basis van geloof wegzet, systematisch met geweld dreigt als het schieten op knieën en afhakken van neuzen en dat keer op keer herhaalt.''

Kijk eens hoe pechvogel doordraait: het bekritiseren van een geloof kan per definitie geen racisme zijn. Tenzij je dat doet niet op grond van religie kritiek maar op afkomst. Het afhakken van neuzen heeft de PVV nooit gedaan. Mooi voorbeeld van het uit z'n verband rukken van tekst om het later compleet anders te kunnen gebruiken. Heeft hij vast van Den Uyl geleerd!
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
H.Numan

Berichtdoor Mahalingam » za nov 07, 2009 4:50 pm

Neuzen afhakken. Dat was toch de Taliban die daarmee dreigde, niet Geert?
Taliban’s latest threat: cutting off noses and ears to anyone who dares voting
http://www.asianews.it/index.php?l=en&art=16062&size=A
maar wat wil je? De PVV wordt al in verband gebracht met 'wat de nazi's ook wilden en deden' , dus is het een kleine stap om de PVV ook in verband te brengen met andere hedendaagse griezels: de Taliban.
A small step for Pechtold, a big step for sanity.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam

Berichtdoor birdie » zo nov 08, 2009 12:33 am

Als er iemand 'staatsgevaarlijk' is, dan is het Pechtold. Hij verdraait uitspraken van Wilders en verteld leugens.
Pechtold schijnt ook een rare rol te hebben gespeeld in in de zaak van de moord op Pim Fortuyn. Ik heb gelezen dat hij de inhoud van de computer van V. van der Graaf verdonkeremaand heeft. Maar er zijn ook geluiden over deze man over fraude met bouwgronden.
birdie

Berichtdoor Petra » zo nov 08, 2009 12:44 am

D66 spint er wél garen bij, ze stijgen in de peilingen. Toch denk ik dat het een domme zet is. CDA en VVD laten D66 lekker hun gang gaan, want tegen de tijd dat het verkiezingen is, hebben beide (D66 en PVV) een negatief imago vanwege al die herrie en processen.
Dus, laat ze maar lekker vechten.
Petra

Berichtdoor Cas » zo nov 08, 2009 12:56 am

Pechtold: 'Ik hou mijn mond niet tegen Wilders'

BREDA - D66-leider Alexander Pechtold is ondanks kritiek en een aangifte tegen hem, niet van plan zijn mond te houden tegen Geert Wilders.

Eerder deze week betitelde Pechtold Wilders als extreem rechts en racistisch. De stichtingen Vrienden van Pim Fortuyn en Beeld van Pim deden daarop aangifte tegen Pechtold.

'Ik benoem het, ik ontmantel het, en ik zet er mijn eigen ideeën tegenover.' Op het D66-congres zaterdag in Breda riep Pechtold de middenpartijen op hetzelfde te doen.

'Wilders maakt niet alleen zijn kiezers bang. Hij maakt ook zijn tegenstanders bang. En dat laat ik niet gebeuren.'

100 nieuwe leden per week
Het Chassé Theater in Breda was afgeladen vol. De partijleider werd als een held ontvangen. D66 verwelkomt dezer dagen honderd nieuwe leden per week en ligt op koers om volgend jaar het ledenrecord van 1981 te breken. Op de vraag hoeveel nieuwe leden er in de zaal zaten, ging bijna helft van de handen omhoog.

Pechtold trapte op het congres de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen af. De nieuwe leus: 'Anders Ja. D66.' Volgens Pechtold is de kans voor D66 om door te breken nog nooit zo groot geweest, ook om een bredere partij te worden. 'Wij zijn er niet alleen voor het jonge gezin in het Haagse Benoordenhout, maar ook voor het jonge gezin in de Haagse Schilderswijk. Onze agenda is er voor iedereen.'

Angst
Hij riep de kiezer op zich niet te laten regeren door een coalitie van angst. 'Door hen die de wereld van gisteren najagen, uit angst voor het vreemde. Uit angst voor 150 boerka's op zestien miljoen inwoners. Uit angst zelfs voor een Kinderen voor Kinderen-liedje over Allah.'

Mager management
Het kabinet kreeg het van Pechtold flink voor de kiezen. 'Drie jaar lang hebben wij aangedrongen op daadkracht, leiderschap, vernieuwing en vooruitgang. In plaats van een krachtig kabinet, kregen we mager management en labiel leiderschap.' D66 daarentegen is volgens Pechtold de 'partij van de ambitie'. Hij wees voor de komende maanden vijf campagnethema's aan: de arbeidsmarkt, de woningmarkt, het onderwijs, het klimaat en de democratie.

'Verandering vraagt om daadkracht', aldus de partijleider. De coalitie werpt mensen zonder uitleg ingrijpende maatregelen voor de voeten, zegt hij. 'Je moet mensen winnen voor je ideeën. Een stip op de horizon. Dan krijg je mensen mee. Niet naar het Malieveld, niet naar het Museumplein. Nee, mee naar de toekomst.'

Nieuwe verkiezingen
D66 is niet van plan lijdzaam toe te zien als premier Balkenende president van Europa wordt, en Verhagen doorschuift als nieuwe premier. Dan moeten er volgens Pechtold hoe dan ook nieuwe verkiezingen komen.

'Democratie is niet een minister-president die nog voor een mogelijk vertrek even snel een opvolger regelt. Straks zitten we met premier Verhagen. Die had in 2006 nog minder voorkeursstemmen dan ik!'

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... en_Wilders
Cas

Berichtdoor Ariel » zo nov 08, 2009 11:44 pm

Pechtold slaat medewerkers

Zomaar omdat het kan een alleraardigst filmpje over Alex Pechtold. :D

Ariel

Berichtdoor birdie » ma nov 09, 2009 1:02 am

birdie schreef:Als er iemand 'staatsgevaarlijk' is, dan is het Pechtold. Hij verdraait uitspraken van Wilders en verteld leugens.
Pechtold schijnt ook een rare rol te hebben gespeeld in in de zaak van de moord op Pim Fortuyn. Ik heb gelezen dat hij de inhoud van de computer van V. van der Graaf verdonkeremaand heeft. Maar er zijn ook geluiden over deze man over fraude met bouwgronden.

Hieronder een reactie op het forum van elsevier over de rol van Pechtold in de moord op Fortuyn.

John op zondag 8 november 2009 17:59
Ten tijde van de moord op Pim Fortuyn was Pechtold burgemeester van Wageningen.
Een van zijn wethouders van GroenLinks lichtte als een haasje de echtgenote van Volkert van der Graaf in, zodat zij zijn computer in 'veiligheid' kon brengen.
Er is nooit boven tafel gekomen wat de rol van Teflonbuikspreekpop daarin geweest is.

reactie:
jawel, Pechthold is persoonlijk telefonisch op de hoogte gebracht van de moord en heeft toen ogenblikkelijk zijn linkse groene wethouder geinformeerd. Pechthold heeft zich dus medeschuldig gemaakt aan het verdwijnen van bewijzen. Dit moet dagelijks aan de burgers gemeld worden. De man deugt niet.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... owall=true
birdie

Berichtdoor Ariel » ma nov 09, 2009 12:21 pm

D66 is schadelijk voor maatschapelijke cohesie
maandag 9 november 2009

Ooit had Wouter Bos' PvdA in de peilingen meer dan 60 zetels. Uiteindelijk zakte hij weg en verloor hij de verkiezingen.

Nu doet D66 het ontzettend goed in de peilingen. Maar D66 kan de verkiezingen niet verliezen, want dat betekent dat de partij minder dan 3 zetels moet halen. En dat is bijna ondenkbaar. D66 zal winnen, maar wellicht niet conform de peilingen. En in dat geval heeft Alexander Pechtold toch verloren. Imaginair, ten opzichte van de peilingen.

De peilingen kwamen voor de PvdA niet uit, omdat de partij geen antwoorden had op de maatschappelijke problemen. De PvdA voerde alleen maar oppositie. Dezelfde logica zou kunnen gelden voor D66.

Racist
Volgens de laatste peilingen van Maurice de Hond verliest D66 deze week twee zetels. Precies in de week waarin Pechtold veelvuldig in de media was. Pechtold noemde Geert Wilders een racist en een rechts-extremist. Dat deed zijn voorganger Thom de Graaf ooit met Pim Fortuyn.

Kennelijk willen de burgers een inhoudelijk antwoord op Wilders’ standpunten. En zijn ze niet voor criminalisering van Wilders.

Heeft D66 een inhoudelijk antwoord op Wilders? Nee. Pechtold ontkent zelfs de politieke werkelijkheid. Hij heeft geen enkele oplossing voor de maatschappelijke problemen. We zien zelfs geen begin van een analyse bij D66.

Alleenstaanden
Wat het economische beleid van D66 betreft, is Pechtold rechts, nee ontzettend rechts, bijna radicaal rechts.

D66 is door Pechtold omgedoopt tot de partij voor alleenstaanden. Naast lokale ouderenpartijen bestaat ook nu een partijen voor alleenstaanden.

De radicaal rechtse standpunten van Pechtold hebben te maken met zijn even radicale individualistische denken. Als de alleenstaande als het centrum van de werkelijkheid wordt gezien, moeten er economische maatregelen worden genomen, die hem of haar boven families met kinderen stellen.

Pechtolds beleid is niet gunstig voor kinderen en gezinnen. Hier zien we het verschil met de VVD. Het is daarom jammer dat Mark Rutte en zijn vrienden dit verschil niet willen benadrukken. De liberalen zijn voor individuele initiatieven, maar niet voor het individualisme. Een radicaal individualistische samenleving is gewoon een ten dode opgeschreven samenleving.

Volk
Individuen zorgen niet voor een coherente samenleving. Niet voor niets berusten de drie belangrijke stromingen in onze politieke geschiedenis op het begrip volk.

De sociaaldemocraten, christendemocraten en liberalen zien de maatschappelijke cohesie in het begrip volk. Het D66 van Pechtold is niet voor maatschappelijke cohesie, maar voor atomaire individuen.

Ja, u begrijpt mij goed: de politiek van D66 is schadelijk voor de maatschappelijke cohesie.

Ontmantelen
CDA en VVD doen er te weinig aan om de maatschappelijke gevolgen van het uiterst rechtse individualistische economische perspectief van Pechtold te ontmantelen.

Vooral de VVD lijkt niet te begrijpen dat zij zich moet onderscheiden van D66. De opkomst van Fortuyn had ook te maken met ‘de verweesde samenleving’. D66, de partij van alleenstaanden, is de politieke vertegenwoordiger van de verweesde samenleving.

Redelijkheid
De verkiezingen zullen over twee zaken moeten gaan: de multiculturele problemen en de economische vraagstukken. Hierover zal de kiezer zich een oordeel moeten vormen.

De redelijkheid moet weer terug in de politiek. Het moet niet gaan om de Alexanderiaanse of Wilderiaanse flauwekul. De inhoud moet weer centraal staan. Er moet 35 miljard euro worden bezuinigd. Dat zal iedereen raken. De economische vraagstukken zijn daarom buitengewoon urgent.

Zodra de debatten over de sociaal-economische vraagstukken beginnen, zullen de peilingen anders eruit zien.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... ohesie.htm
Ariel

Keer terug naar Nederland