Campagne voor vrije partnerkeuze

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ariel »

De Rotterdamse wethouder Ronald Schneider (Leefbaar) lanceert woensdag een campagne voor vrije partnerkeuze en tegen huwelijksdwang in de stad. Het zelf kiezen van je partner moet volgens de wethouder (Integratie) vanzelfsprekend zijn voor iedereen.

En de campagne wordt afgetrapt met deze poster. Ik ben benieuwd hoelang die poster blijft hangen.

Een moslima die zoent met een joodse man, open en bloot, pal voor de Erasmusbrug.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ariel »

Shabir Burhani‏ ,of wel Maiwand de thuisblijver, het vriendje van Mark is zeer ontstemt. Dit soort vieze sexy poster hang je niet op. Zeker niet vlak voor de ramadan. Heel onrespectvol tegenover alle moslims.

Hij twittert...
Verwerpelijke posters van Gemeente Rotterdam net voor Ramadan. Onrespectvol en onzedelijk!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ariel »

En ook de DENK-jongeren keren zich tegen geile postercampagne waarin een jood met een moslima trouwt. Op Facebook maakt de jeugdclub veel misbaar vanwege een postercampagne van de Gemeente Rotterdam.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door sjun »

De humor ligt weer op straat. Bepaald niet de meest nozelen worden Denk-jongeren genoemd.
:smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:En ook de DENK-jongeren keren zich tegen geile postercampagne waarin een jood met een moslima trouwt. Op Facebook maakt de jeugdclub veel misbaar vanwege een postercampagne van de Gemeente Rotterdam.
Volgende keer een homo-islamiet met een geit, zet je d'r bij 'echte liefde kent geen grenzen', zal je ze dan horen. :finger:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Posters met zoenende moslima leiden tot woedende reacties.

De posters die wethouder Ronald Schneider (integratie, Leefbaar) ophing tegen huwelijksdwang roepen weerstand op. ‘Ze doen meer kwaad dan goed’.

Nida en de PvdA zijn uiterst kritisch op de posters van de zoenende stelletjes die reclame moeten maken voor een vrije keus van de partner. ,,Ik zie niet in hoe dit de situatie kan verbeteren’’, zegt PvdA-raadslid Fatima Talbi. ,,Ik zie dit vooral als een verkiezingsuitlating van leefbaar Rotterdam. Het is roeptoeteren en van de zotte om een serieus probleem zo neer te zetten.’’

Nourdin el Ouali, fractievoorzitter van Nida: ,,Ik vind het stereotyperend, etnocentrisch en provocerend. Hier is echt niemand bij gebaat.’’ Beide partijen benadrukken dat zij achter de boodschap staan die Schneider wil uitdragen; een vrije keus voor een partner. Zij hebben echter grote moeite met de vorm.

Talbi: ,,Ik strijd al jaren voor gelijke rechten voor vrouwen, maar dit doet meer kwaad dan goed.’’ De PvdA’er noemt de campagne stigmatiserend. ,,Het wekt bij mij al weerstand op en ik heb al talloze verontwaardigde en boze reacties gezien. Als je de moslimgemeenschap wil betrekken bij de oplossing van dit probleem, moet je deze niet met deze posters afstoten.’’ Talbi noemt de campagne daarnaast ‘belerend’. ,,Het straalt uit; in Nederland doen we het zo.’’

Daar is El Ouali het mee eens. ,,Deze Leefbaar-wethouder (Ronald Schneider, integratie red.) roept hiermee het beeld op dat zijn cultuur het beste is, alsof blanke Leefbaar-stemmers allemaal zo divers en open-minded zijn’’, briest het raadslid. ,,Ik ken genoeg meisjes uit deze kringen die een groot probleem zouden hebben als ze thuiskomen met een Marokkaanse of Antilliaanse jongen.’’

Ook de overkoepelende, Rotterdamse moslimorganisatie SPIOR is niet te spreken over de posters. ,,Wij ondersteunen het doel van de campagne, eigen partnerkeuze voor iedereen, volledig’’, zegt directeur Marianne Vorthoren. ,,De vorm is echter niet effectief en roept vooral weerstand op bij de doelgroep.’’

Daarnaast vindt ook de directeur de nadruk op moslims onterecht. ,,Het helpt niet om een gemeenschap eruit te halen en zo direct te benoemen. Huwelijksdwang komt ook in veel andere gemeenschappen voor.’’

Het leverde volgens Vorthoren al een vervelende situatie op. ,,Iemand uit ons netwerk, met een baard en samen met zijn vrouw met een hoofddoek, kreeg vanochtend op CS een flyer aangeboden’’, vertelt zij. ,,Die weigerde hij beleefd, maar degene die de flyer uitdeelde was heel erg volhardend en dwong hem die flyer echt op. Deze man gaf aan dat hij zich hierdoor etnisch geprofileerd voelde, alsof hij met zijn baard en vrouw met hoofddoek ook zijn kinderen uit zou huwelijken. Dat roept natuurlijk weerstand op.’’

Leefbaar Rotterdam, D66 en VVD zijn juist erg enthousiast over de verschillende posters. ,,De posters zijn een duidelijke steunbetuiging aan mannen en vrouwen die zich niet gesteund voelen in hun partnerkeus door hun omgeving’’, zegt Leefbaar-raadslid Tanya Hoogwerf.

Dat de posters averechts werken, ontkent zij stellig. ,,We hebben dit probleem jarenlang geprobeerd aan te pakken op hun manier’’, wijst zij naar PvdA en Nida. ,,Met cursussen, de beste tajines koken of thee drinken. Dat heeft allemaal niet gewerkt. Hiermee laten we duidelijk zien welke normen en waarden er zijn en wat die inhouden. Het is normaal om en leuk om gevoelens voor elkaar te hebben en met iemand van het andere geslacht over straat te lopen.’’

D66-raadslid Nils Berndsen vindt de campagne goed en nodig. ,,Iets dat eigenlijk heel normaal is, wordt gezien als prikkelend. Dat maakt het belang van de campagne duidelijk. Ik vind de posters juist beschaafd en vrij netjes’’, stelt hij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ariel »

Er zullen waarschijnlijk nog vele posters volgen.
Poster met zoenende moslima vernield in Rotterdam

Een poster over vrije partnerkeuze van de gemeente Rotterdam is vernield door een tegenstander van de campagne. Op een video, die geplaatst is op een afgesloten Instagram-account, valt te zien hoe iemand de poster – die hangt in een bushokje – in stukken scheurt.

Op de poster staat een moslima afgebeeld die zoent met een ogenschijnlijke niet-moslim, met daarbij de tekst ‘In Nederland kies je je partner zelf’. De poster is duidelijk tegen het zere been van de filmer moslim: “Hier, zulke dingen krijg je”, zegt hij nadat hij de foto van de moslima in stukken scheurt.

‘Trek die poster eraf’

Het is onduidelijk of het bushokje ook door de filmer moslim vernield is. Om toegang te krijgen tot de poster is het glas van de abri ingegooid. “Even onze shit afmaken”, zegt de vandaal moslim terwijl hij de gaten in glas filmt. “Trek die poster eraf!”

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ali Yas »

Die poster verwijderen is één ding, dat doen Rotterdamse burgemeesters ook wel eens, maar een abri inbeuken is gewoon onrechtmatig en moet worden vergoed. Ik hoop dat die filmer een potje heeft voor dat soort dingen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ariel »

Het was te verwachten. Beveiliging personen rond zoencampagne
Vrouwen die folders uitdeelden voor de campagne over vrije partnerkeuze in Rotterdam zijn afgelopen week beveiligd. De campagneposters met zoenende moslima's zorgden de afgelopen weken voor commotie.

Shirin Musa van Femmes for Freedom, de organisatie die betrokken was bij de campagne van de gemeente Rotterdam, kreeg zelf dreigende tweets. Ze werd ook gebeld door boze mannen. ,,Daarom hebben we afgelopen week met beveiligers gefolderd", zei Musa donderdag na afloop van een debat over de campagne.

Ook dat debat, bij de Hogeschool Rotterdam, was streng beveiligd; bezoekers mochten geen tassen mee naar binnen nemen en voor de deur stonden bewakers. De discussie verliep overigens zonder één wanklank: de deelnemers aan het debat waren daar allemaal op uitnodiging.

,,We hebben een hetze over ons heen gekregen", zei Musa. ,,Mannen bellen ons op: 'u zet onze vrouwen aan tot het hebben van seks met joden'. Maar vrouwen die problemen hebben omdat ze een verboden relatie hebben, voelen zich gesteund door de campagne. We hebben zóveel reacties gehad, juist ook van die vrouwen."

Musa zegt dat ze inmiddels gesprekken met de gemeente Amsterdam voert over een vergelijkbare campagne. VVD-raadslid Samira Bouchibti heeft de Amsterdamse wethouder van integratie gevraagd om een dergelijke campagne in de hoofdstad op te zetten. ,,Wij ondersteunen dat van harte", zegt Bouchibti.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Het was te verwachten. Beveiliging personen rond zoencampagne
Vrouwen die folders uitdeelden voor de campagne over vrije partnerkeuze in Rotterdam zijn afgelopen week beveiligd. De campagneposters met zoenende moslima's zorgden de afgelopen weken voor commotie.

Shirin Musa van Femmes for Freedom, de organisatie die betrokken was bij de campagne van de gemeente Rotterdam, kreeg zelf dreigende tweets. Ze werd ook gebeld door boze mannen. ,,Daarom hebben we afgelopen week met beveiligers gefolderd", zei Musa donderdag na afloop van een debat over de campagne.

Ook dat debat, bij de Hogeschool Rotterdam, was streng beveiligd; bezoekers mochten geen tassen mee naar binnen nemen en voor de deur stonden bewakers. De discussie verliep overigens zonder één wanklank: de deelnemers aan het debat waren daar allemaal op uitnodiging.

,,We hebben een hetze over ons heen gekregen", zei Musa. ,,Mannen bellen ons op: 'u zet onze vrouwen aan tot het hebben van seks met joden'. Maar vrouwen die problemen hebben omdat ze een verboden relatie hebben, voelen zich gesteund door de campagne. We hebben zóveel reacties gehad, juist ook van die vrouwen."

Musa zegt dat ze inmiddels gesprekken met de gemeente Amsterdam voert over een vergelijkbare campagne. VVD-raadslid Samira Bouchibti heeft de Amsterdamse wethouder van integratie gevraagd om een dergelijke campagne in de hoofdstad op te zetten. ,,Wij ondersteunen dat van harte", zegt Bouchibti.
Ik hoop stiekem dat het flink rel geeft, dan zien ze ook eens de tolerantie van de islam... :sheik:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ali Yas »

Pizzaman schreef:
,,Daarom hebben we afgelopen week met beveiligers gefolderd", zei Musa donderdag na afloop van een debat over de campagne.
Verstandig natuurlijk, maar het was misschien beter geweest een aantal stillen in te zetten. Om dan eventuele bedreigers meteen & ogenblikkelijk in de boeien te kunnen slaan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Pizzaman »

Ali Yas schreef:
Pizzaman schreef:
,,Daarom hebben we afgelopen week met beveiligers gefolderd", zei Musa donderdag na afloop van een debat over de campagne.
Verstandig natuurlijk, maar het was misschien beter geweest een aantal stillen in te zetten. Om dan eventuele bedreigers meteen & ogenblikkelijk in de boeien te kunnen slaan.
Ik heb het idee dat, wat jij als 'mooie gelegenheid' beschouwt, bij die lafbekken bekend staat als 'risico'. icon_shh.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ariel »

In Vlaardingen zijn op veel plekken reclameborden van suitsupply waar twee zoenende mannen op zijn afgebeeld vernield.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:In Vlaardingen zijn op veel plekken reclameborden van suitsupply waar twee zoenende mannen op zijn afgebeeld vernield.
Vernieling is onrechtmatig, maar die afbeeldingen vind ik ook niet leuk.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:In Vlaardingen zijn op veel plekken reclameborden van suitsupply waar twee zoenende mannen op zijn afgebeeld vernield.
Vernieling is onrechtmatig, maar die afbeeldingen vind ik ook niet leuk.
Geheel juist. Met dit soort uitbundige avances is de kans groot dat een zwelling in de onderbroek ontstaat die tot doel heeft het aanzetten tot gezinsuitbreiding. Dat is tegennatuurlijk omdat mannen bij elkaar nu eenmaal niet voor een nageslacht kunnen zorgen. Een andere conclusie zou kunnen zijn dat het een ziekelijke afwijking betreft. Dit laatste bevestigt mijn bezwaar tegen onnodige homoreclame. Homo zijn is een ziekte, een natuurlijke afwijking die ook in de natuur bij dieren voorkomt en onuitroeibaar is.

Ik maak er verder geen morele kwestie van omdat ziektes nu eenmaal niet leuk zijn. Nou ja, behalve dan bij homo's voor eigen gebruik.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Campagne voor vrije partnerkeuze

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef: Vernieling is onrechtmatig, maar die afbeeldingen vind ik ook niet leuk.
Ik word liever ook niet geconfronteerd met tongende homo's, maar het is van de gekke om die posters te slopen. We begrijpen hier vast wel wie the usual culprits zijn die dat wel doen. Inmiddels zijn er al ruim dertig abri’s met homoposter Suitsupply vernield.
Door heel Nederland zijn de afgelopen dagen meer dan dertig abri's met posters van de nieuwe campagne van kledingmerk Suitsupply ingegooid. Vele tientallen billboards en bushokjes met de afbeelding van twee mannen werden beklad of met tape afgeplakt.

Dat heeft CEO Fokke de Jong van Suitsupply dinsdag gemeld aan NU.nl. De posters werden eind vorige week op vijfduizend plaatsen in Nederland opgehangen. De vernielingen vonden door het hele land plaats.

Eerder verloor Suitsupply al meer dan tienduizend volgers op sociale media toen de campagne online werd gelanceerd. De campagne bestaat uit een aantal afbeeldingen waarop twee mannen te zien zijn. Op één foto zoenen twee mannen elkaar; op de andere raakt een man in een pak een man in een strak kort zwembroekje liefkozend aan.

De foto's zijn de afgelopen weken opgehangen in bijna honderd winkels in 22 landen waar Suitsupply actief is. Alleen in Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten worden de posters niet verspreid.

Kinderen uitleggen
"We hadden best heftige reacties verwacht", stelt de Jong. "Maar niet in deze mate. En zeker niet in Nederland."

Suitsupply wil met haar campagnes naar eigen zeggen de aantrekkingskracht tussen mensen uitlichten "omdat dat een belangrijk onderdeel is van mode. Het is niet raar dat we ook intieme aantrekkingskracht tussen homoseksuele mannen uitlichten, hoewel dat inderdaad niet heel gangbaar is in mainstream reclameuitingen."

Ook via de mail ontving Suitsupply de afgelopen dagen vele honderden klachten en verwensingen. "Veel mensen vragen ons hoe ze deze posters aan hun kinderen moeten uitleggen", vertelt De Jong. "Dat zijn vragen die we nooit krijgen als we een erotisch geladen poster met een man en een vrouw gebruiken."

Nieuwe klanten
De oprichter van de modeketen beklemtoont overigens ook veel positieve reacties te hebben ontvangen. "We merken dat dankzij deze campagne een hele nieuwe groep klanten ons ontdekt", zegt hij. "Dat merken en horen we ook in onze winkels. Maar ik snap dat de negatieve commentaren meer tot de verbeelding spreken."

In Nederland krijgt de keten alleen maar klachten over het homoseksuele aspect van de campagne. In andere landen worden ook kritiek geuit op het feit dat het een interraciale zoen tussen twee mannen betreft. "Er zijn in sommige landen daadwerkelijk mensen die hun bestelde pakken niet meer op komen halen", vertelt De Jong.

De posters zijn nog een paar dagen op de billboards en abri's te zien; de campagne zelf loopt het hele voorjaar. "De slogan luidt 'find your own perfect fit’, niet alleen als het om kleren gaat, maar ook in het leven zelf", aldus De Jong. "Ik kan me zomaar voorstellen dat we rond dat thema nog veel meer campagnes kunnen verzinnen waar niet iedereen het mee eens zal zijn."

Acceptatie
Tanja Ineke, voorzitter van het COC Nederland, zegt dat het vernielen van de posters weer aantoont dat "de acceptatie te wensen overlaat".

JCDecaux, het bedrijf dat de reclameborden en abri's met de posters van Suitsupply beheert en exploiteert, doet geen uitspraken over het totaal aantal abri's en billboards dat is vernietigd. "Als mensen het niet eens zijn met een campagne, kunnen zij naar de Reclame Code Commissie stappen", stelt een woordvoerder. "Dat zien wij liever dan dat mensen een steen pakken zoals nu gebeurt."

De Reclame Code Commissie laat desgevraagd weten "inderdaad een aantal klachten" over de campagne te hebben gehad. Over het exacte aantal doet de RCC geen uitspraken. De klachten worden binnen twee tot zes weken behandeld.

https://www.nu.nl/binnenland/5164028/me ... gooid.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie