Malaysia Airlines. MH17

Ariel

Re: Malaysia Airlines. MH17

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 28, 2017 10:37 am

Teva Teff schreef:Je zou toch helemaal vergeten dat dit topic over het uit de lucht schieten van een verkeersvliegtuig gaat.

Je bent zelf of-topic gegaan lieverd. Maar je hebt gelijk, back to businesses en back to MH17.

De aanleg van het Nationaal Monument MH17 is in volle gang.

Afbeelding

Op dit groene lint worden de 298 bomen geplant.

Elke boom in het monument representeert een slachtoffer. Het overzicht van de bomen en het slachtoffer waaraan deze gekoppeld is kunt u bekijken op Locatie bomen. Het bomenlint wordt omringd door een krans van zonnebloemen die rond 17 juli in bloei staat en aan het herinneringsbos een gouden gloed geeft. De keuze voor de boomsoorten is gedaan in overleg met de landschapsarchitect, de boomkweker en Stichting Vliegramp MH17.

Zo moet het er uit gaan zien.

Afbeelding

Ik heb de boom van jouw zoon opgezocht Hans. Het is nummer 244. En de boomsoort die ze voor hem gekozen hebben is de Malus toringo ‘Scarlett’ (Sierappel)

Je schoondochter en kleindochter staan naast de bomen van je zoon Jeroen. 245 en 246. Ze hebben alledrie dezelfde boom.

Afbeelding
Wim Camp, CDA... 'De islam is onze bondgenoot"
I Stand with Israel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 26, 2017 4:01 pm

Hebben de mensen in Oekraïne die vasthouden aan hun verhaal dat ze een vliegtuig gezien hebben bij het verkeerstoestel toch gelijk?

Er is een geheim document uitgelekt waarin staat dat Oekraïense vliegtuigen de vlucht MH17 neergeschoten heeft.

BREAK! Leaked documents: Ukrainian Air Forces shot down #MH17 - confirms conspiracy and guilt

http://www.place4free.com/Watamula/Asse ... 7/MH17.pdf

Doorscrollen en dan wordt er in het Engela uitgelegd wat er in het document staat.

Jammer dat Teva Teff niet aanwezig is om ons verder te helpen met informatie over dit document.

Afbeelding
I Stand with Israel

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Jul 01, 2017 1:59 am

Kabinet beslist op korte termijn over berechting MH17

Gepubliceerd: 30 juni 2017

Het is de bedoeling dat het kabinet op korte termijn een beslissing neemt over de manier waarop verdachten van het neerhalen van vlucht MH17 in de toekomst berecht zullen worden.

Dat melden Haagse bronnen vrijdag. Mogelijk valt er volgende week al een besluit.

Het kabinet zei eerder al er nadrukkelijk rekening mee te houden dat de daders uiteindelijk door de Nederlandse rechter zullen worden berecht. Nederland bepaalt echter niet zelf hoe en waar de berechting plaatsvindt.

Het gaat om een gezamenlijk besluit van alle landen die samenwerken in het strafrechtelijk onderzoek: behalve ons land zijn dat Australië, Maleisië, Oekraïne en België.

Mogelijkheden
Het is een ingewikkeld proces. Een rechtbank moet bijvoorbeeld voor slachtoffers van alle nationaliteiten kunnen optreden, wat juridisch complex is. Hierin zijn nog belangrijke stappen nodig, aldus een bron.

Wanneer het besluit valt, staat daarom nog niet helemaal vast. Formeel liggen er nog twee mogelijkheden op tafel: een nog op te richten internationaal tribunaal of nationale vervolging in een van de landen die samenwerken in het Joint Investigation Team (JIT).

Als de beslissing is genomen, betekent dit niet dat de daadwerkelijke berechting ook snel zal beginnen. Het strafrechtelijk onderzoek is nog in volle gang. Hoewel er een groep betrokkenen in beeld is, zijn er nog geen mensen in staat van beschuldiging gesteld. Daar komt nog bij dat het maar de vraag is of bijvoorbeeld Rusland verdachten zal uitleveren.

VN
De mogelijkheid van een VN-tribunaal om verdachten te berechten is na een veto van Rusland al een tijd van de baan. Het is op 17 juli drie jaar geleden dat de Boeing 777 van Malaysia Airlines werd neergeschoten boven oorlogsgebied in Oost-Oekraïne.

Door: ANP

http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/480 ... -mh17.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jul 16, 2017 11:59 am

Afbeelding

Nu ook nog en bankje voor de Oekraïne ambassade? En één op binnenhof?

MH17-nabestaanden houden stil protest bij Russische ambassade: 'Stop met spelletjes'

Afbeelding

Een groep MH17-nabestaanden houdt een stil protest bij de Russchische ambassade in Den Haag. Morgen is het drie jaar geleden dat vlucht MH17 werd neergehaald.

De groep neemt een uur lang zwijgend plaats in het park tegenover de ambassade. De nabestaanden verwijten Rusland dat ze de waarheidsvinding verhinderen.

'Helderheid is nodig'
"Niet vaststellen wat er is gebeurd, is onaanvaardbaar," schrijven de nabestaanden in een boodschap aan Rusland. "Helderheid is nodig om familieleden de kans te geven voor verwerking."

De groep heeft een duidelijke boodschap: "Stop met spelletjes. Wees een natie zo trots en waardig als uw volk. Wij zullen wachten. Voor alle onschuldige levens die op brute wijze zijn genomen. Voor de menselijkheid.”

De nabestaanden hebben een herinneringsbank meegenomen naar het protest. Op de rugleunig is een metalen plaatje bevestigd ter nagedachtenis aan de slachtoffers. 'Menselijkheid gaat boven politiek' staat er in het Russisch.

Afbeelding

Onderzoek in volle gang
Drie jaar na de ramp is het strafrechtelijk onderzoek nog in volle gang. Hoewel er een groep betrokkenen in beeld is, zijn er nog geen mensen in staat van beschuldiging gesteld.

Anderhalve week geleden maakte het kabinet bekend dat een rechtszaak tegen MH17-verdachten in Nederland zal worden gehouden. Verdachten uit Rusland en Oekraïne zullen niet aan Nederland worden uitgeleverd. De grondwet van die landen verbiedt de uitlevering van onderdanen.
I Stand with Israel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jul 18, 2017 12:34 am

Afbeelding

Vandaag is het Nationaal Monument MH17 in Park Vijfhuizen geopend. Voor elk slachtoffer van de rampvlucht MH17 is een boom geplant

Het nu nog jonge bos met verschillende soorten bomen heeft de vorm gekregen van een lusvormig lint. Elke boom heeft een naamplaatje. De bomen staan voor groei, hoop en leven. In het midden staat een lange wand met daarvoor een gedenkteken, een oog dat omhoog is gericht, waarin alle namen staan gegraveerd. De nabestaanden hebben gezamenlijk gekozen voor deze ontwerpen. Het park ligt vlak naast Schiphol en is goed bereikbaar en toegankelijk.

Maar aan wiens handen kleeft het bloed van de slachtoffers van Malaysia Airlines MH17. :nietverstaan:

Zullen we dat ooit te weten komen?

Victims of MH17 crash ‘died a second time’ from lack of proper investigation – Willy Wimmer

From the very beginning of this inquiry into the crash of Malaysian Flight MH17, the process has been highly politicized, Willy Wimmer, former vice president of the OSCE, told RT. Too many questions remain, he added.

Today, many questions remain unanswered regarding the crash, including the process of the investigation.
I Stand with Israel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jul 18, 2017 3:27 pm

Schunnig.

I Stand with Israel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jul 19, 2017 12:27 pm

In mei van dit jaar, om precies te zijn op 11 mei werd een lezing gehouden over MH-17 in de Vrije Universiteit van Amsterdam. Tijdens die lezing meldde zich een getuige die zei dat ook hij gezien had dat er Oekraïense vliegtuigen in de lucht waren op het moment van neerstorten van MH-17, zoals er zoveel zijn die dit zagen. De man vraagt bij wie hij terecht kan, omdat ook hij als getuige systematisch wordt genegeerd en aan de kant geschoven.

Het arrogante en onbeschofte antwoord van de smeerlap in het midden van de tafel is dat hij zich kan melden bij de hoogste desinformatie afdeling van Poetin. Met andere woorden, getuigen die hebben gezien en gehoord wat er gebeurde, worden niet gehoord en hun getuigenis wordt beschouwd als Russische propaganda.

I Stand with Israel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jul 20, 2017 10:10 am

Hanina Ajarai schrijft wekelijks over wat haar bezighoudt. Dat had ze deze week beter niet kunnen doen. Soms is het namelijk beter om je hersenspinsels en je bekentenis onder je te strakke hoofddoek te houden Hanina. Dan kan je de families en naasten van de 298 slachtoffers van MH17 geen rotdag bezorgen.

Nouri vs. MH17

Deze week was het drie jaar geleden dat Nederland werd getroffen door een ramp: vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd boven Oekraïne geraakt door een raket waarna het vliegtuig neerstortte. Geen van de inzittenden overleefde. Het was een zwarte dag voor de families en naasten van de 298 slachtoffers maar omdat het vooral om Nederlanders ging, was het ook een nationaal trauma. Wekenlang domineerde het de voorpagina’s.

Drie jaar na dato is er nog steeds nieuws te melden. Over het onderzoek naar de daders natuurlijk maar ook, zoals een paar dagen geleden, over de onthulling van het MH17-monument ter nagedachtenis van de slachtoffers. Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

De ontwerper van het monument kwam dit weekeinde bijvoorbeeld in meerdere kranten aan het woord om uit te leggen hoe moeilijk hij de opdracht vond. Niet boeiend. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar.

De ineenstorting van Abdelhak Nouri wel. Ik geef geen snars om voetbal, ik had voor die fatale dag in Oostenrijk nog nooit van hem gehoord. Toch heb ik sindsdien intens meegeleefd, ik heb gehuild bij het zien van filmpjes waarin zijn familie treurt en bij de beelden van de massale en hartverwarmende steunbetuigingen. In mijn nachtgebeden prevel ik zijn naam en bid tot God voor totale genezing, voor een wonder. Normaal gesproken is dat een moment waarop ik alleen voor mijzelf en mijn naasten bid.

Ik begrijp er zelf ook niks van. Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Is het omdat Nouri moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn?

Misschien deels, maar hoe verklaar ik dan dat ik ook intens meeleefde met de ouders van Savannah en Romy? Bovendien, als het puur om zijn geloof is, waarom doen die talloze berichten over slachtoffers van aanslagen in moslimlanden me ook niet zo veel?

Is het omdat de vliegramp zo veel slachtoffers kende dat die geen specifiek gezicht had? Het is tenslotte makkelijker om je in te leven in de tragedie van één iemand, dan in die van 298 mensen. Aan de andere kant: rationeel gezien is het verlies van zo veel levens toch erger dan het tragische lot van één jonge voetballer met een hartritmestoornis?

Deze bekentenis is niet bedoeld om te provoceren of iemand te kwetsen, ook al kan ik de scheldkanonnades die zullen volgen op deze column wel vast uittekenen. Ik werd gisteren gewoon plots getroffen door het verschil in hoe deze twee gebeurtenissen binnenkomen bij mij en ben oprecht benieuwd naar de oorzaken hiervan. Ongetwijfeld zijn er psychologen of sociologen die dit prima kunnen uitleggen. Misschien is het gewoon mijn moederhart dat uiteindelijk bepaalt wie het meest betreurenswaardig is.
I Stand with Israel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jul 20, 2017 2:38 pm

Nabestaande MH17 over column in AD: 'Dit is scoren over de hoofden van nabestaanden en slachtoffers'

Afbeelding

Een column van Hanina Ajarai in het AD over de vliegramp met de MH17 levert veel boze reacties op. In haar stukje schrijft Ajarai dat de ramp met het toestel van Malaysia Airlines, waarbij 298 mensen om het leven kwamen, haar helemaal niets doet. Niet alleen op internet wemelt het van de reacties. Er waren veel Nederlanders aan boord. Een van de slachtoffers was de 17-jarige Elsemiek de Borst uit Monster. Haar vader, Hans de Borst, is behoorlijk ontstemd over de column, zo zegt hij tegen Omroep West.

In de gewraakte column schrijft Ajarai onder meer: 'Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.' En: 'Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar.'

De Borst, die vrijdag bij de herdenking van de ramp nog liet weten elke seconde aan zijn dochter te denken, las donderdagochtend de column nietsvermoedend in de krant, waarop hij geabonneerd is. 'Mijn eerste reactie was: doodzwijgen die hap. En daarna dacht ik: weg met die krant, ik ga opzeggen.' Eigenlijk wil hij er het liefst geen aandacht aan besteden, want, zegt hij: 'het is aandachttrekkerij van iemand die zichzelf interessanter vindt dan iets wat grote impact heeft in de maatschappij, zoals het ongeluk met de MH17.'

'Over de schreef'

In haar column schrijft Hanina Ajarai dat ze wél geïnteresseerd is in de ineenstorting van Ajacied Abeldhak Nouri. 'In mijn nachtgebeden prevel ik zijn naam en bid tot God voor totale genezing, voor een wonder.' Waarom ze niet rouwt om de slachtoffers van de vliegramp maar wel om de voetballer, zegt ze zelf ook niet kunnen verklaren. 'Is het omdat Nouri een moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri's moeder mijn moeder had kunnen zijn?'

Ajarai heeft wat De Borst betreft de vrijheid om een column te schrijven. 'Maar iemand van de hoofdredactie zou toch moeten zeggen: Kan dit wel? Nou, kennelijk wel. Maar ik vind het over de schreef gaan.' In de gewraakte column merkt de schrijfster zelf op dat het niet haar bedoeling is te provoceren of iemand te kwetsen, 'ook al kan ik de scheldkannonades die volgen op deze column vast wel uittekenen.'

'Misschien scoren ze nog wat nieuwe lezers'

De Borst: 'Ik vind het vooral verdrietig. Het is scoren over de hoofden van nabestaanden of slachtoffers. Maar als de hoofdredactie dat prachtig vindt, scoort het misschien nog wel wat nieuwe lezers.' Hij was aanvankelijk van plan een ingezonden brief aan de krant te sturen. 'Maar ik zeg het nu tegen Omroep West, dat zie ik dan bij dezen maar als platform.'

De hoofdredactie van het AD zegt donderdag in een reactie tegenover Omroep West de ontstane ophef te begrijpen. Adjunct-hoofdredacteur Jan 't Hart zegt dat het niet de mening van de krant is, maar dat het gaat om de 'persoonlijke worsteling van een columniste.' Of de column tot veel opzegging heeft geleid, kon hij niet zeggen. Hanina Ajarai was niet bereikbaar voor commentaar.
I Stand with Israel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jul 20, 2017 5:04 pm

Hanina Ajarai biedt haar excuses aan voor de column die vandaag in het AD verscheen.

,,Mijn woorden zijn nooit bedoeld als trap na richting de nabestaanden van de MH17-ramp. Nu ik weet dat ik deze mensen heb gegriefd met mijn column, bied ik mijn excuses aan. Het was beter geweest als mijn overpeinzingen hen niet hadden bereikt. De vragen en verwondering waarmee ik mezelf gesteld zag, waren weliswaar bedoeld als opmaat naar een oprechte discussie maar ik begrijp heel goed dat deelnemen aan zo’n discussie te pijnlijk is voor nabestaanden. Dat spijt mij oprecht.''
I Stand with Israel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jul 20, 2017 5:22 pm

Ook de hoofdredactie van het AD geeft een reactie.

Hoofdredactie AD over omstreden column MH17: 'Niet onze mening, maar het is een vrij land'

Adjunct-hoofdredacteur Jan 't Hart van het AD snapt de commotie die is ontstaan na een column in zijn krant over de ramp met de MH17. Dat zegt hij donderdagmiddag tegen Omroep West. In de betreffende column schrijft Hanina Ajarai dat ze 'geen seconde heeft getreurd' over de 298 slachtoffers van de vliegramp. Bij die ramp kwamen veel Nederlanders om het leven. De column zet niet alleen kwaad bloed bij nabestaanden, maar leidt ook tot veel negatieve reacties op internet.

De ophef ontstond nadat het AD donderdagochtend de column van Ajarai in de krant afdrukte en op internet publiceerde. Tegen Omroep West zei Hans de Borst uit Monster, wiens dochter van 17 jaar oud omkwam bij de vliegramp, dat de column hem verdriet deed. 'Het is scoren over de hoofden van nabestaanden en slachtoffers.'

De adjunct-hoofdredacteur van de krant zegt dat hij de column voor publicatie heeft gelezen. 't Hart: 'Het is mijn mening niet, zeker niet. Ook niet van de krant. We hebben als krant juist altijd veel compassie getoond met de slachtoffers en nabestaanden. Dat zullen we blijven doen. Maar Hanina is een columnist en zij beschrijft hier haar persoonlijke worsteling. Het is niet mijn worsteling, maar die van haar.'

Nabestaanden kunnen AD bellen

Wat zegt hij tegen nabestaanden zoals De Borst, die bepaald niet te spreken zijn over de column? 'Nabestaanden kunnen zeker met mij bellen. Ik zal hen dan zeggen dat het geen standpunt is van de krant, maar een persoonlijke worsteling van de columnist. Dat mag, het is een vrij land.'

't Hart voelde wel aan dat er gedoe ging komen de krant deze column zou publiceren. 'We hebben meer columnisten en we hebben vaker dit soort reacties. Dat is het wezen van een dagblad. Maar wij zijn er ook heel erg voor dat mensen, zeker columnisten, gewag doen van hun persoonlijke worsteling. Dingen verbieden zit niet in ons DNA.'

Columniste niet gevraagd vanwege achtergrond

Op sociale media speelt de Marokkaanse en islamitische achtergrond van columniste Ajarai een rol in de veelal negatieve reacties. In haar column vraagt ze zich bijvoorbeeld af waarom ze wel rouwt voor Ajacied Abeldhak Nouri en niet om MH17. 'Komt het omdat Nouri moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik?', schrijft ze. Maar of haar achtergrond een rol speelt in de hoeveelheid negatieve reacties, daarover wil 't Hart niets zeggen. 'Dat moet u aan de mensen vragen die kritiek leveren.' Sommige reacties suggereren dat de krant de columniste alleen maar heeft aangenomen vanwege deze achtergrond. 'Dat is niet zo', zegt 't Hart met enige nadruk.

Ook wordt door veel mensen op sociale media geschreven dat ze hun abonnenement op het AD gaan opzeggen vanwege de gewraakte column. Maar of de abonneeservice van de krant al wordt platgebeld? 'Daar hebben we nog niks van gemerkt, maar ik heb nog geen goed overzicht daarvan', vertelt 't Hart. Ajarai zelf is donderdagmiddag niet voor commentaar bereikbaar. Ze heeft wel op de site van het AD gereageerd.
I Stand with Israel

Pizzaman

Berichtdoor Pizzaman » Do Jul 20, 2017 5:44 pm

Ariel schreef:Hanina Ajarai biedt haar excuses aan voor de column die vandaag in het AD verscheen.

,,Mijn woorden zijn nooit bedoeld als trap na richting de nabestaanden van de MH17-ramp. Nu ik weet dat ik deze mensen heb gegriefd met mijn column, bied ik mijn excuses aan. Het was beter geweest als mijn overpeinzingen hen niet hadden bereikt. De vragen en verwondering waarmee ik mezelf gesteld zag, waren weliswaar bedoeld als opmaat naar een oprechte discussie maar ik begrijp heel goed dat deelnemen aan zo’n discussie te pijnlijk is voor nabestaanden. Dat spijt mij oprecht.''

Sommige excuses hoeven niet aanvaard te worden, je kan het voor kennisgeving aannemen, en d'r gewoon een suffe takketrol blijven vinden.
Een dergelijk stukje laat gewoon een stuk zien van hoe iemand eigenlijk denkt. Excuses achteraf naar aanleiding van een grote shitstorm zijn dan futiel.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.

mercator

Berichtdoor mercator » Do Jul 20, 2017 6:09 pm

Pizzaman schreef:Een dergelijk stukje laat gewoon een stuk zien van hoe iemand eigenlijk denkt.

Zelfs dat kom je niet te weten. De kopvod weet immers zgz. zelf niet waarom ze tranen met tuiten plengt voor een voetballertje en niet voor de doden van MH17. Wij op FFI weten het wél natuurlijk, het is de Mohammedaanse kuddegeest die opspeelt. Het bruine voetballertje is een moslim, de MH17 slachtoffers niet. Als het kopvodgeval helemaal eerlijk is-maar dat is een moslim dus nooit-zou ze ons meedelen dat ze het maar net goed vindt dat die vervloekte ongelovige kaaskoppen naar beneden zijn gevallen.
onzalig zijn de armen van geest

Terug naar “Nederland”