Zeven ( kuch) "Nederlanders" gearresteerd voor zware mishandeling ober in Praag

Hans v d Mortel sr

Re: Zeven ( kuch) "Nederlanders" gearresteerd voor zware mishandeling ober in Praag

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Mei 15, 2018 6:07 pm

Ariel schreef:De Praagse ober wil graag een schadevergoeding van hen ontvangen.

Op zich heel begrijpelijk en wat mij betreft mag hij die idioten helemaal financieel leegtrekken. Echter... onze wetgeving is niet gemaakt voor slachtoffers en als er al een minimale schadevergoeding wordt toegekend, is het nog maar de vraag of hij dat zal krijgen. Wij kennen hier in Nederland namelijk nog steeds de absurde, criminaliteit opstuwende regel, dat als de dader geen geld heeft, dan hoeft ie niks te betalen.

En weet je waarom dit is lieve schat?

Omdat wij behept zijn met een constante corrupte regeringsvorm en corrupte rechters. De verzekering betaalt uit, waarmee alles weer in het reine is gebracht en achterom kijken zinloos is. O jee . . . niet goed verzekerd? Dat is dan vette pech. Maar . . . je mag op zijn minst verwachten dat een fatsoenlijke regering genoegdoening voor ogen staat van het slachtoffer. De dader moet en zal dokken wat hij heeft aangericht. Hij is niet voor niets veroordeeld. Kan hij niet betalen? Tsja . . . dan heeft de crimineel pech en zal net zo lang in de gevangenis moeten blijven bivakkeren tot hij met het loon van wasknijpers maken zijn schuld aan het slachtoffer in persoon of gemaakte schade aan zijn bezit heeft terugbetaald. Mocht dit levenslang betekenen dan heeft hij geluk gehad. Want van mij had hij direct de kogel door zijn zotte kop gehad.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Pilgrim

Re: Zeven ( kuch) "Nederlanders" gearresteerd voor zware mishandeling ober in Praag

Berichtdoor Pilgrim » Wo Mei 16, 2018 12:49 pm

Praagse ober lag drie dagen in coma en denkt na over schadeclaim

Victor Schildkamp, 15-05-18

Afbeelding
Mirek toont hoe zijn oogkas eruitzag. © Victor Schildkamp

De Praagse ober Mirek, die 3,5 week geleden volledig in elkaar werd geslagen door een groep Nederlandse feestvierders denkt na over een schadevergoeding, maar is vooralsnog vooral druk met zijn gezondheid. De ober zegt na de mishandeling drie dagen in coma te hebben gelegen. Hij ontving vanuit Nederland tientallen steunbetuigingen.

Na de molestatie, toen Mirek in het ziekenhuis lag, zag de ober de videobeelden van de mishandeling. ,,Vreselijk”, zei hij vandaag tijdens de persconferentie. ,,Ik had dood kunnen zijn.” Mirek kwam strompelend aanlopen en houdt z’n zonnebril op. Zijn oogkas is gemolesteerd, hij kan slecht tegen licht. Hij zegt dat er in het ziekenhuis zelfs even voor zijn leven gevreesd is, vanwege bloedingen.

De onenigheid begon volgens hem binnen in het restaurant, nadat de uit de regio Den Haag afkomstige gasten te verstaan was gegeven dat ze geen zelf meegebrachte alcohol mochten nuttigen. ,,Toen we vroegen of ze weg wilden gaan, begonnen ze tegen tafels te schoppen.” Daarop werd hen verzocht te vertrekken en ontstond de vechtpartij met voor Mirek catastrofale gevolgen. Hij zegt sinds de mishandeling niet meer restaurant Polpo te willen gaan, omdat dat te moeilijk voor hem is.

De ober zegt dat hij tot nu toe niks gehoord heeft van de zeven betrokken Nederlanders. De twee verdachten die nog vast zitten hebben via andere kanalen wel excuses en financiële hulp aangeboden. Tijdens de persconferentie zegt de ober een eventuele schadeclaim voorlopig aan de rechter te laten. Hij denkt er wel over na, maar zegt ook dat zijn gezondheid nu voorgaat.

Vrienden van de ober zijn inmiddels een inzamelingsactie gestart, om in het levensonderhoud van Mirek en zijn gezin te voorzien. De uitkering bij ziekte is in Tsjechië daarvoor te laag, zeggen zij. Ook vanuit Nederland kreeg de ober tientallen steunbetuigingen, in de vorm van berichten, bloemen en chocola. Sommige mensen boden zelfs hun excuses aan.

Ophef
De zaak leidde tot veel ophef in Tsjechië en Nederland, onder meer vanwege die beelden waarop de asociale molestatie te zien is. Met name de broers Armin en Arash N., die ook aan vechtsporten doen, slaan meerdere malen vol in op de inmiddels gevallen ober. Armin slaat hem vele malen in het gezicht, terwijl Arash de ober in zijn rug schopt. Beide broers werden op basis van de beelden twee dagen later opgepakt en zitten nog vast in Tsjechië. Hun excuses en aangeboden financiële hulp hebben daarin nog niks veranderd. Zij riskeren jaren cel.

De broers maakten deel uit van een groep van zeven mannen die een vrijgezellenfeest vierden. Drie andere mannen kregen al voorwaardelijke celstraffen opgelegd maar mochten daarna wel het land uit.

Lomp en agressief
Volgens de groep Nederlanders begonnen de obers namelijk als eerste met lomp en agressief gedrag en duwden zij de mannen de zaak uit. Mirek ontkent dat nu dus. Op de beelden is niet te zien wat er binnen gebeurde, maar is wél te zien dat een van de obers een schop uitdeelt aan een van de mannen, juist de enige die de boel probeerde te sussen. De vechtpartij is dan echter al aan de gang.

De 36-jarige ober en vader van een zoontje moet vermoedelijk nog maanden herstellen van zijn verwondingen.

https://www.ad.nl/buitenland/praagse-ob ... ~acc37816/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

King George

Berichtdoor King George » Wo Mei 16, 2018 1:00 pm

Jammer dat ze dat vuilnis niet langer vastgehouden hebben. Ik had die "diversiteit" graag langer kennis hebben willen maken met een normaler gevangenisregime in Tsjechë in plaats van vrij op straat hier in Nederland.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jul 12, 2018 11:06 am

Kopschopper Praagse ober biedt excuses aan vanuit cel, en hoopt op een Praagse D66 rechter die hem gelooft en vrijspreekt.

Een van de Nederlanders die in Praag een ober hebben mishandeld, heeft in een brief zijn excuses aangeboden. In de brief zegt Armin N. spijt te hebben en biedt hij niet alleen de ober, maar ook Nederland zijn excuses aan. Ook is hij van plan de ober financieel te steunen.

Aan de Nederlandse media en het Nederlandse publiek,

Dit bericht betreft het geweldincident van 21 april in Praag waarbij een ober van een restaurant gewond is geraakt. Door middel van dit bericht wil ik mijn spijt betuigen voor het incident en persoonlijk mijn excuses aanbieden voor het voorval en de schaamte die het heeft gebracht aan Nederland en de mensen thuis. Ik heb uiteraard al het slachtoffer benaderd en mijn diepste gevoelens van spijt en schaamte aan hem uitgedrukt. Het is moeilijk om uit te drukken hoe erg het mij spijt en hoeveel schaamte ik voel nadat er een persoon door mijn handen gewond is geraakt en vele andere onschuldige mensen getuige zijn geweest van dit zinloze geweld.

Het is erg spijtig dat wat bedoeld was een gezellig vrijgezellenfeest te worden zo uit de hand heeft kunnen lopen. Ik denk dat ik voor iedereen van ons spreek als ik zeg dat niemand van ons er op uit was om in zo een vechtpartij te belanden in een vreemd land. Als ik een reden moet bedenken hoe dit heeft kunnen gebeuren en ik de controle zo kon verliezen dan zou ik zeggen dat ik te veel alcohol en te veel adrenaline (mede door het gevoel dat we in gevaar waren) zeker een rol hebben gespeeld. Ik wil uiteraard benadrukken dat dit niet bedoeld is al poging om het goed te praten of ‘smoesjes’. Ik zat fout en ben niet op zoek naar enige vorm van medelijden.

Ik word momenteel vastgehouden in detentie (ofwel:voorarrest) en ontvang geregeld bezoek van mijn advocaat omtrent verwikkelingen in de zaak. Mijn doel is niet om hier nu z.s.m. uit te komen. Ik realiseer mij dat ik een fout heb gemaakt en daarom nu hier zit. Mijn doel is het slachtoffer te helpen, de situatie voor hem en zijn gezin te verbeteren. Ik heb inmiddels geschreven naar alle betrokken partijen zoals o.a. het medisch personeel dat hem behandeld heeft. Ik ben hen uiteraard erg dankbaar en schuldig. Daarnaast wil ik ook graag de schade herstellen die is verricht aan het Nederlandse imago als gevolg hiervan. Ik ben mij ervan bewust dat ik als Nederlander mijn vrienden, familie, collega’s en mijn gemeenschap thuis hiermee schaamte heb toegebracht en dit spijt mij enorm.

Ik zou willen dat ik de tijd terug kon draaien, maar helaas gaat dit niet. Dus ik ga het beste maken van de situatie tot het uiterste van mijn kunnen. Mijn enige prioriteit is om het slachtoffer te steunen zodat hij volledig kan herstellen. Ik ben dus ook van plan de familie van het slachtoffer financieel te steunen.

Armin Nahvi
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jul 12, 2018 11:10 am

Praagse ober verwerpt excuses terrastuig

De Praagse ober Mirek, die in april ernstig werd mishandeld door enkele Nederlandse toeristen, heeft alle excuses verworpen van het terrastuig, dat nog altijd voor poging tot moord vervolgd kan worden.

Dat stelt Jiri Brych, een Tsjechische ex-agent en vriend van Mirek die eerder in Nederland op bezoek was om onderzoek naar de daders te doen, tegenover De Telegraaf.

Armin N, personal trainer bij een sjieke Haagse sportschool, bood in mei al excuses aan via een brief, en zijn broer Arash N. heeft inmiddels ook schriftelijk zijn spijt betuigd. Beide daders hebben laten weten dat ze de ober financieel willen helpen, net als zijn familie.

Maar de mishandelde kelner gelooft helemaal niets van de woorden van de twee knokbroers, die al geruime tijd in de Tsjechische gevangenis zitten in afwachting van hun proces.

„Alle verontschuldigingen en aanbiedingen zijn niet oprecht”, zegt Brych die nauw contact heeft met Mirek. „Hun aanbod is alleen symbolisch. Hun advocaten hebben ook contact opgenomen, maar eveneens zonder concreet te worden.”

De voormalig politieagent vermoedt dat de twee broers, van Iraanse komaf, niet concreet willen worden omdat hun doel louter is strafvermindering te krijgen. „Ja, wij denken dat dit allemaal een ander doel heeft: als de zaak in de toekomst dient bij de rechtbank.”

Het onderzoek naar de zware mishandeling loopt nog, zegt Brych. „Ook wij wachten tot het onderzoek is afgerond. Uit de verklaring van de procureur-generaal zal duidelijk worden of de zaak gekwalificeerd wordt als poging tot moord.” In september komt de zaak voor de Praagse rechter. De daders riskeren een jarenlange gevangenisstraf.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 07, 2018 11:47 am

Twee Nederlandse broers die worden verdacht van het mishandelen van ober Miroslav in Praag, kunnen daar langer achter de tralies verdwijnen dan eerder gedacht. Het Openbaar Ministerie (OM) in de hoofdstad Praag beschouwt de vechtpartij nu als een poging tot moord.

Dat kan worden bestraft met een gevangenisstraf van achttien jaar cel, bericht de krant Deník. Het OM baseert zich op medisch onderzoek naar de ernst van de verwondingen.

King George

Berichtdoor King George » Wo Aug 08, 2018 2:37 pm

Hoe langer, hoe beter. Indien ze echt 18 jaar Tsjechische cel krijgen hebben wij 18 jaar twee stuks vuilnis minder minder minder. Ik zal ze hier boor geen dag gaan missen.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Terug naar “Nederland”