Scholier doodgestoken op ROC Amsterdam

sprot

Scholier doodgestoken op ROC Amsterdam

Berichtdoor sprot » Do Okt 11, 2007 6:15 pm

AMSTERDAM - Een scholier is donderdag rond 12:30 voor het ROC TeC aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam doodgestoken door een andere leerling.

Volgens omstanders zou het gaan om een puberale ruzie tussen twee allochtone jongens. Dader en slachtoffer komen allebei uit de derde klas voertuigtechniek.

De ruzie zou volgens medeleerlingen zijn ontstaan toen het slachtoffer, in de klas, een pen tegen het achterhoofd van de dader gooide.

Buiten liep de ruzie volledig uit de hand waarna 'de pennengooier' werd neergestoken. Het 16-jarige slachtoffer van Marokkaanse afkomst zou in zijn nek zijn geraakt en is later in het ziekenhuis overleden.

Het slachtoffer heeft een aantal minuten in een grote plas bloed op de grond gelegen, voordat hij naar het ziekenhuis vervoerd kon worden. De traumahelikopter was ter plaatse om assistentie te verlenen.

Vluchtpoging

De 14-jarige verdachte van Turkse afkomst vluchtte na het incident naar het metrostation Henk Sneevlietweg. Ongeveer 20 leerlingen van de school gingen hem achterna en hielden hem tegen op het perron van de metro.

Volgens een ooggetuige begonnen de leerlingen eerst met hem te praten, waarna ze hem op de grond gooiden en tegen zijn hoofd begonnen te slaan. De jongen riep zeker tien keer "ik heb hem niet geraakt".

De scholieren sleurden hem de trap af naar de ingang van het metrostation. Daar sloegen ze hem verder in elkaar totdat hij overgeleverd kon worden aan de politie.

Consternatie

De steekpartij leidde tot een hoop consternatie op het schoolplein. Scholieren waren volledig overstuur en probeerden de pers het werk onmogelijk te maken.

Onderzoek

De politie onderzocht donderdagmiddag de achtergrond en de toedracht en zette de straat bij het college af. In het schoolgebouw waren op dat moment mensen maar de lessen leken stilgelegd.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Do Okt 11, 2007 6:20 pm

Verschrikkelijk.

Allahie rahmoe. Ina ilahi wa ina lilahi raji3oen.

Mijn medelijden gaat uit naar zijn ouders en nabestaanden.

En dit één dag voor de Suikerfeest.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

alice

Berichtdoor alice » Do Okt 11, 2007 8:54 pm

Ik erger me aan steeds die Islamitische spreuken bij jou berichten, kun je in het vervolg er rekening mee houden dat de gemiddelde bezoeker van dat taaltje geen woord verstaat? Nederlands graag de volgende keer!

Dutch

Berichtdoor Dutch » Do Okt 11, 2007 9:03 pm

Allahie rahmoe. Ina ilahi wa ina lilahi raji3oen.

Vert. :
"allah schenke hem de rust. We komen van allah en tot hem keren we terug"

Inderdaad, je hebt gelijk Alice, daar hebben de meesten onder de mensen niks aan, pure prietpraat. Stop daarmee Chaimae, spreek normaal.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Do Okt 11, 2007 9:13 pm

Rahmoe betekent geen rust, maar barmhartigheid. Afgeleid van het woord Rahman, de Barmhartige.

:wink: ..

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Do Okt 11, 2007 9:23 pm

Wollahila, die Dutch denkt volgens mij echt dat ze een Arabist is :D.
Dutch, laat het vertalen maar aan Hansje jansen over, jij bakt er namelijk niets van.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?

Silly

Berichtdoor Silly » Do Okt 11, 2007 10:13 pm

RIP

:cry:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

alice

Berichtdoor alice » Vr Okt 12, 2007 10:21 pm

Wollahila, weer zo eentje waar ik duizelig van wordt, waar slaat dat op, en wil ik dat wel weten? Graag taal die voor het hele forum te begrijpen is!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 12, 2007 10:29 pm

Gewonden bij steekpartij voor Rotterdamse school
Door onze verslaggever Peter de Waard

ROTTERDAM - Eén dag na de steekpartij op een vmbo-school in Amsterdam zijn in Rotterdam ook een medeleerling en een adjunct-directrice door een scholier neergestoken. Beiden liepen zodanige verwondingen op dat ze naar een ziekenhuis moesten worden gebracht, maar verkeren buiten levensgevaar.

De steekpartij vond plaats even buiten de middelbare school Accent Delfshaven aan de Japarastraat in Rotterdam-West. De klas was op weg naar een schooluitje toen twee leerlingen onenigheid met elkaar kregen.

Een 15-jarige leerling pakte een steekwapen waarmee hij de eveneens 15-jarige medeleerling te lijf ging. Hij werd gestoken in de arm en in het gezicht. De adjunct-directrice probeerde tussenbeide te komen, maar liep ook forse steekwonden op. De dader is gearresteerd.

Volgens de politie staat het incident op zichzelf en heeft het niets te maken met de steekpartij van een dag eerder in Amsterdam.

In de bewuste school in Amsterdam, het TeC, kwamen vrijdag meer dan honderd docenten en scholieren bijeen om te praten over de dood van de16-jarige leerling. De emoties liepen hoog op. Ook in moskeeën in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart was het erg druk met mensen die steun bij elkaar zochten na de steekpartij van donderdag.

http://www.volkskrant.nl/
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Okt 12, 2007 10:32 pm

BaniIsrael schreef:Wollahila, die Dutch denkt volgens mij echt dat ze een Arabist is :D.
Dutch, laat het vertalen maar aan Hansje jansen over, jij bakt er namelijk niets van.

Dat is me ook al opgevallen.

Ze denkt dat ze het Arabisch vloeiend beheerst, terwijl ze het nog maar een aantal jaren onder de knie heeft.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Vr Okt 12, 2007 10:37 pm

Chaimae schreef:
BaniIsrael schreef:Wollahila, die Dutch denkt volgens mij echt dat ze een Arabist is :D.

Dat is me ook al opgevallen.

Ze denkt dat ze het Arabisch vloeiend beheerst, terwijl ze het nog maar een aantal jaren onder de knie heeft.

Ten opzichte van jou zou ze de titel proffessor hebben!!!!
Ik denk datDutch meer verstand in haar pink heeft dan jij in de rest van je lichaam.

Maar buiten dat om.....zij spreekt die taal veel langer dan dat jij bestaat!!!!

Ik zou me wat bescheidener opstellen Chaimae.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 13, 2007 9:26 am

Laat me toch niet lachen.

Het Arabisch is mijn moedertaal en spreek ik van jongs af aan al in tegenstelling tot Dutch die het pas op een latere leeftijd is gaan spreken en verstaan.

Het spreekt voor zich dat iemand waarvan Arabisch de moedertaal is de taal beter spreekt en verstaat dan iemand waarvan het niet de moedertaal is.

Ik praat de laatste tijd alleen maar Arabisch thuis, met vriendinnen praat ik alleen maar Arabisch. De mensen in de trein kunnen het meestal niet waarderen en opbrengen. De TV staat meestal op aan Arabische zender, Al- Jazeera en ik beluister altijd Arabisch muziek.

Zo heb ik mijn Arabisch in de loop der tijden weten te verbeteren.

Dat hoor je toch te weten Thomas? :lol:

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 13, 2007 9:35 am

Ik doe een beroep op je.

Zou je een dua willen doen voor onze broeder Yousef? Opdat hij het zo makkelijker zal krijgen in zijn graf, Insa'Allah.

Zijn moeder bevindt zich in een kritische toestand, en is gisterochtend flauwgevallen.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 13, 2007 9:41 am

tomc

Berichtdoor tomc » Za Okt 13, 2007 9:41 am

Chaimae ... waarom folter allah een dode vriend zijn moeder ? Heb je weer niet genoeg gebeden ?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 13, 2007 9:45 am

tomc schreef:Chaimae ... waarom folter allah een dode vriend zijn moeder ? Heb je weer niet genoeg gebeden ?

Wij moslims vertrouwen op Allah en leggen ons over aan Allah, de Barmhartige.

[9;51]
Zeg: "Niets kan ons overkomen, behalve hetgeen God voor ons heeft verordend. Hij is onze Beschermer. En in God zullen de gelovigen hun vertrouwen leggen."

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Okt 13, 2007 9:55 am

Chaimae schreef:Laat me toch niet lachen.

Het Arabisch is mijn moedertaal en spreek ik van jongs af aan al in tegenstelling tot Dutch die het pas op een latere leeftijd is gaan spreken en verstaan.

Het spreekt voor zich dat iemand waarvan Arabisch de moedertaal is de taal beter spreekt en verstaat dan iemand waarvan het niet de moedertaal is.

Ik praat de laatste tijd alleen maar Arabisch thuis, met vriendinnen praat ik alleen maar Arabisch. De mensen in de trein kunnen het meestal niet waarderen en opbrengen. De TV staat meestal op aan Arabische zender, Al- Jazeera en ik beluister altijd Arabisch muziek.

JIj bent al een aantal keren op je vingers getikt voor je Arabisch.
En wel door.....Dutch.
Context???

Uitleg???

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Okt 13, 2007 10:00 am

Thomas schreef:Schaam je leugenaresse.

Liegen blijft liegen in welke taal ook...

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 13, 2007 10:02 am

Thomas schreef:
Chaimae schreef:Laat me toch niet lachen.

JIj bent al een aantal keren op je vingers getikt voor je Arabisch.
En wel door.....Dutch.

Dutch denkt dat ze het Arabisch tot in de puntjes beheerst.

Iemand waarvan Arabisch de moedertaal is spreekt en verstaat de taal beter dan iemand waarvan het niet de moedertaal is! Dat is wetenschappelijk bewezen.

Laten we dat even voorop stellen.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Okt 13, 2007 10:06 am

Chaimae schreef:Ik praat de laatste tijd alleen maar Arabisch thuis, met vriendinnen praat ik alleen maar Arabisch. De mensen in de trein kunnen het meestal niet waarderen en opbrengen. De TV staat meestal op aan Arabische zender, Al- Jazeera en ik beluister altijd Arabisch muziek.

En wat denk je daarmee te bereiken in een land waar geen hond deze achterlijke woestijntaal verstaat?

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Okt 13, 2007 10:06 am

Roelof schreef:
Thomas schreef:Schaam je leugenaresse.

Liegen blijft liegen in welke taal ook...

ZO is dat.
Alleen heb ik dat zinnetje later weer weggehaald.
Ik wilde haar nog het voordeel van de twijfel gunnen.
(Ja Roelof, ik ben heeeeel zwak.....)

Goed je weer te zien trouwens. :D :D

Met vr.gr.

Thomas
Context???

Uitleg???

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 13, 2007 10:09 am

Roelof schreef:
Chaimae schreef:Ik praat de laatste tijd alleen maar Arabisch thuis, met vriendinnen praat ik alleen maar Arabisch. De mensen in de trein kunnen het meestal niet waarderen en opbrengen. De TV staat meestal op aan Arabische zender, Al- Jazeera en ik beluister altijd Arabisch muziek.

En wat denk je daarmee te bereiken in een land waar geen hond deze achterlijke woestijntaal verstaat?

Ik hecht een grote waarde aan mijn moedertaal. Het Arabisch staat bij mij hoog in het vaandel en zal het daarom ook aan mijn kinderen doorgeven.

Als ik elk jaar terugkeer naar mijn moederland Marokko dan behoor ik natuurlijk wel te kunnen communiceren en in dialoog te treden met de Marokkaanse inwoners.

Bovendien versta ik Al - Jazeera en alle Arabische- Islamitische zenders en kan ik me perfect redden in alle Arabische landen. Handig toch?
Laatst gewijzigd door Chaimae op Za Okt 13, 2007 10:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Okt 13, 2007 10:09 am

Roelof schreef:

Ze bewijst hiermee alleen maar dat ze niet in Nederland thuis hoort. Dat ze ons - en ook haar - land en cultuur minacht.
En ook de mensen in haar omgeving.

Kortom Chaimae: WAT DOE JIJ NOG HIER???
Context???

Uitleg???

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Okt 13, 2007 10:12 am

Thomas schreef:(Ja Roelof, ik ben heeeeel zwak.....)

Maar (in tegenstelling tot Chaimae) wel eerlijk...

Goed je weer te zien trouwens. :D :D

Het genoegen is geheel wederzijds Thomas.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 13, 2007 10:12 am

Thomas schreef:
Roelof schreef:

Ze bewijst hiermee alleen maar dat ze niet in Nederland thuis hoort. Dat ze ons - en ook haar - land en cultuur minacht.
En ook de mensen in haar omgeving.

Kortom Chaimae: WAT DOE JIJ NOG HIER???

Ik ben net zo nederlands als jij.

Ik ben hier geboren en getogen en ben geen gevaar voor de Nederlandse maatschapij.

Ik blijf hier. Alhoewel mijn laatste rustplaats Marokko zal zijn.

Terug naar “Nederland”