Agent schiet messtekende man dood op bureau

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Agent schiet messtekende man dood op bureau

Bericht door Ariel »

Agent schiet messtekende man dood op bureau
zondag 14 oktober 2007 14:07

In het politiebureau op het August Allebéplein in Slotervaart in Amsterdam is zondagmiddag rond twaalf uur een man doodgeschoten door de politie. Een man ging twee agenten te lijf ging met een mes. De agenten raakten hierbij gewond. Een derde schoot de verdachte neer.

Dat heeft Korpschef Bernard Welten van Amsterdam bekendgemaakt.

Mes
De verdachte, een man wiens leeftijd en identiteit nog niet bekend is, kwam zondag rond 12.00 uur politiebureau Slotervaart aan het August Allebéplein binnen en sprong direct over de balie. Hij stak onmiddellijk met een mes in op een vrouwelijke agente die achter de balie stond. De verdachte stak haar in haar borst.

Toen de vrouw vluchtte kwam de verdachte haar achterna en stak haar nog twee keer in haar rug. Een mannelijke collega die haar te hulp schoot, werd vervolgens zelf in zijn nek en schouder gestoken.

Overleden
Een derde, vrouwelijke, agent trok daarop haar wapen en schoot de verdachte neer. Die is kort daarna overleden.

De gewonde agenten zijn naar het ziekenhuis vervoerd, zij verkeren buiten levensgevaar.

Cohen en Marcouch
Burgemeester Job Cohen van Amsterdam en stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch zijn naar het bureau gegaan om zich te laten informeren.

Het politiebureau wordt aan het zicht onttrokken door geplastificeerde hekken. De moskee naast het politiebureau is gewoon open.

De Rijksrecherche onderzoekt de zaak.

Door Robin van der Kloor
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het vervolg op dit verhaal.
Dader steekpartij had contact met Hofstadgroep
maandag 15 oktober 2007 12:12

De man die zondag in een Amsterdams politiebureau werd doodgeschoten nadat hij twee agenten had neergestoken, blijkt een Marokkaan te zijn die in 2005 contacten had met verschillende leden van de terroristische Hofstadgroep

Dat heeft de Amsterdamse hoofdofficier van justitie, Leo de Wit, maandag tijdens een speciaal belegde persconferentie verklaard. Over het motief van de man heeft politie niets bekendgemaakt.

Het gaat volgens de politie om de 22-jarige Amsterdammer van Marokkaanse afkomst Bilal B. Volgens De Wit werd B. in april van dit jaar met psychische klachten opgenomen in een kliniek. Dat gebeurde op last van de rechter.

Zelfmoordneigingen
In augustus werd hij ontslagen, maar afgelopen vrijdag meldde Bilal B. zich weer vrijwillig omdat hij zelfmoordneigingen zou hebben.

Zondagochtend rond half twaalf verliet hij de kliniek onder begeleiding. Maar hij wist te ontsnappen aan zijn begeleider en drong het politiebureau aan het Amsterdamse August Allebéplein binnen.

Gewond
Daar sprong Bilal B. over de balie en stak hij zonder aanleiding de vrouwelijke agent in haar borst. Een collega die haar wilde beschermen, werd in zijn nek en schouder gestoken. De vrouw wist B. nog neer te schieten.

In 1998 kwam Bilal B. voor het eerst met de politie in aanraking wegens een 'ernstig geweldsdelict'. Hij stak toen een man met een schroevendraaier in zijn hoofd. B. kreeg hier een taakstraf voor. Daarna heeft hij nog vastgezeten voor onder meer vermogensdelicten.

Door Robbert de Witt
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Hij stak toen een man met een schroevendraaier in zijn hoofd. B. kreeg hier een taakstraf voor.
..... 4 uur parkje aanharken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Een beetje vreemd dat het de politie 24 uur gekost heeft om identiteit van deze man vast te stellen.

Zou het misschien mogelijk zijn dat de politie bang was voor relletjes?
En wie hadden deze rellen dan moeten veroorzaken?
Nederlanders? Ik vermoed het niet.
Ik denk dat de vlam in het kruidvat geslagen zou zijn, omdat er weer een Moslim door de politie "vermoord "is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Een beetje vreemd dat het de politie 24 uur gekost heeft om identiteit van deze man vast te stellen.

Zou het misschien mogelijk zijn dat de politie bang was voor relletjes?
En wie hadden deze rellen dan moeten veroorzaken?
Nederlanders? Ik vermoed het niet.
Ik denk dat de vlam in het kruidvat geslagen zou zijn, omdat er weer een Moslim door de politie "vermoord "is.

Vermoord??? :roll: :roll:
En nu weer nabestaanden en anderen de zielepoot gaan uithangen zekers en geloven dat hij nu als "martelaar" bij allake op schoot zit.
Nix ervan, volledig gedekt door wettige zelfvedediging wat die agente deed. Hij mag nog van gelukspreken dat de collega, die na de eerste aanval die balie-agente te hulp kwam niet direc geschoten heeft. Waarschijnlijk met de matrak (voor ned. wapenstok) of pepper geprobeerd of met blote handen. Ge weet nie hoe vlug zo een situatie gaat. En als die agent zelf nog verwond wordt is de reactie volledig gedekt, er was gee andere keus.
En het zal echt niet bedoeling geweest zijn de aanvaller te doden, maar buiten gevecht te stellen.
Tja, dat hij in die situatie verkeerd geraakt is, s :oops: rry maar das eigen schuld en verantwoording.

En uit de context nu zie ik maar één verklaring: een rechtstreekse aanval vanuit zijn ideologie op onze rechtstaat. Das gewoon oorlog vlgs moslimprincipes. :twisted:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Dat men bang is voor rellen en dat de ME opgetrommeld moet worden voordat de feiten bekend worden, blijkt niet zo gek. Hedenochtend is verteld waar het probleem zit:
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
Dader steekpartij had contact met Hofstadgroep
Het gaat volgens om de 22-jarige Amsterdammer van Marokkaanse afkomst Bilal B., maakte de Amsterdamse hoofdofficier van justitie, Leo de Wit, maandag bekend. Over het motief van de man heeft politie niets bekendgemaakt.

Volgens De Wit heeft de politie in 2005 overleg gevoerd met inlichtingendienst de AIVD over B.: 'Op 14 oktober 2005, gisteren twee jaar geleden, is een deel van de Hofstadgroep aangehouden. Bilal is toen als getuige gehoord en is onderwerp van aandacht geweest.'

'In oktober 2005 is er over gesproken om Bilal te "verstoren", maar uiteindelijk is besloten dat er op dat moment geen reden voor was,' aldus De Wit.

Zelfmoordneigingen
B. werd in april van dit jaar met psychische klachten opgenomen in een kliniek. Dat gebeurde op last van de rechter.

In augustus werd hij ontslagen, maar afgelopen vrijdag meldde Bilal B. zich weer vrijwillig omdat hij zelfmoordneigingen zou hebben. Zaterdag werd hij daar opgenomen.

Zondagochtend rond half twaalf verliet hij de kliniek onder begeleiding. Maar hij wist te ontsnappen aan zijn begeleider en drong het politiebureau aan het Amsterdamse August Allebéplein binnen.

In 1998 kwam B. voor het eerst met de politie in aanraking wegens een 'ernstig geweldsdelict'. Hij stak toen een man met een schroevendraaier in zijn hoofd. B. kreeg hier een taakstraf voor. Daarna heeft hij nog vastgezeten voor onder meer vermogensdelicten. B. behoorde tot de zogenoemde 'harde kern' van Marokkaanse probleemjongeren in Amsterdam-West.
Toen hij zijn eerste moordpoging deed was hij 12 jaar oud.
Het klinkt cynisch maar gezien de voorgeschiedenis is dit een Gevalletje Darwin. De media zullen wel de gekte sterk naar voren halen maar zelfs dan kan het nog steeds een SJS zijn (Sudden Jihad Syndrome) Was hij gewoon 'in de war' of was die 'in the Holy war'?
Even op AT5 letten. http://www.at5.nl/ Die zijn er als de kippen bij als er gereld wordt om daar politiek correct verslag van te doen. In hun eerste berichtgevingen hadden ze het over "het is vrijwel zeker een blanke man of nederlander."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Tot kalmte oproepen? Waarom?
Misschien moet Nederland tot kalmte opgeroepen worden. Dat zou ik nog kunnen begrijpen.. Maar dat Marokkanen tot kalmte opgeroepen moeten worden is mij onbegrijpelijk. :?
Slotervaart roept op tot kalmte na steekpartij
maandag 15 oktober 2007 17:57

Ahmed Marcouch (PvdA), voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, heeft de buurt opgeroepen tot kalmte na de bekendmaking van de identiteit van de messteker die zondag twee agenten verwondde en daarna werd doodgeschoten.

'De impact op de buurt is gigantisch. Er zijn ook veel emotionele reacties,' zegt de woordvoerder van Marcouch tegen elsevier.nl.

Voorzorg
Er is niet direct aanleiding om te verwachten dat de situatie in het stadsdeel uit de hand gaat lopen, zo zegt de woordvoerder, maar uit voorzorg zijn de buurtbewoners toch opgeroepen zich beheerst te gedragen.

Marcouch krijgt daarbij hulp van onder meer jongerenwerkers, buurtmoeders- en vaders en imams, die de buurt ingaan om geschokte bewoners te vertellen wat er precies is gebeurd. Ook de moskee in het stadsdeel houdt de hele dag bijeenkomsten.

Bilal B.
De 22-jarige Marokkaan Bilal B. uit de wijk Overtoomse Veld (in het stadsdeel Slotervaart) werd zondag rond 12.00 uur doodgeschoten op een politiebureau in het stadsdeel, nadat de man het bureau was binnengedrongen, over de balie sprong en zonder aanleiding begon in te steken op een agente.

Een agent die zijn collega te hulp schoot werd ook neergestoken. De gewonde agente wist uiteindelijk haar dienstpistool te trekken en de Marokkaan neer te schieten. Beide agenten zijn geopereerd en 'maken het naar omstandigheden goed'.

B. kwam negen jaar geleden voor het eerst met de politie in aanraking, toen hij een man aan het hoofd verwondde met een schroevendraaier. Daarvoor kreeg hij een taakstraf. Later zat hij nog enige tijd vast wegens vermogensdelicten. In 2005 had hij contact met verschillende leden van terreurorganisatie de Hofstadgroep.

Schoolplein
Het is het tweede incident met dodelijke afloop binnen enkele dagen in de wijk. Donderdag werd een 16-jarige Marokkaan voor het schoolplein van het Technisch College doodgestoken door een 14-jarige Turkse klasgenoot.

Door Claudia van Zanten
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Tot kalmte oproepen? Waarom?
Misschien moet Nederland tot kalmte opgeroepen worden. Dat zou ik nog kunnen begrijpen.. Maar dat Marokkanen tot kalmte opgeroepen moeten worden is mij onbegrijpelijk.
Dat kan op elk moment en kan geen kwaad: Marokkanen oproepen tot kalmte. Baadt het niet dan schaadt het niet.
Waarschijnlijk werkt de cateringdienst van de gemeente wel overuren vandaag: vele liters rooibosthee zullen nodig zijn.
Marcouch krijgt daarbij hulp van onder meer jongerenwerkers, buurtmoeders- en vaders en imams, die de buurt ingaan om geschokte bewoners te vertellen wat er precies is gebeurd. Ook de moskee in het stadsdeel houdt de hele dag bijeenkomsten.
En ik ben zo benieuwd wat die allemaal "vertellen wat er precies is gebeurd". Een tijdelijk leugentje voor de lieve vrede, dat kan toch wel?
Dat de indentiteit zo lang onbekend werd gehouden zou komen vanwege: "De identificatie van B. was moeilijk omdat zijn vingerafdrukken niet werden herkend." Heel merkwaardig zo een misser gezien B zijn voorgeschiedenis.
Ik denk dat de multikulters even extra tijd nodig hadden. En ook de ME moest geörganiseerd worden voor de komende dagen. Anders kan het zo'n paniekvoetbal worden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

De vraag is welke gebeurtenissen de Marokkaanse gemeenschap in Slotervaart wel aanzet tot nadenken en handelen.

Zolang de salafistische greep op dit stadsdeel steeds sterker wordt is er natuurlijk geen enkele hoop op verbetering.

Multiculturele beleidsmakers worden geconfronteerd met de terugkeer van de cultuur van de schande en een nieuwe vorm van geslotenheid, de Salafistische Ummah.

Alle miljarden die Minister Vogelaar in dit soort wijken wil pompen versterken alleen een gemeenschap die zich wil afkeren van de westerse samenleving.

Maar goed, je kunt net zo goed tegen een muur praten, da's net zo effectief.
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Criminele berbers opruimen is niet raar! Het blijft een achterlijk volk!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

hulde aan die agente!! netjes gedaan..

alleen al deze afgelopen 2 weken betekenen op zn minst 8 zetels erbij voor geertje 8)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Waar is dit nou voor nodig.
Het is erg genoeg wat er gebeurd is, en nu maken Marokkaanse jongeren het nog erger door vernielingen aan te richten.
Niet leuk voor de ouders van deze jongen, en ook niet leuk voor de Marokkaanse gemeenschap.
Toch vernielingen in Amsterdam-Slotervaart
dinsdag 16 oktober 2007 00:11

Ondanks oproepen tot kalmte en massale aanwezigheid van politie hebben tientallen Marokkaanse jongeren maandagavond vernielingen aangericht in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart.

Een groep van dertig jongeren liep 's avonds rond elf uur van de Jan Tooropstraat naar het politiebureau op het August Allebéplein, waar zondag een 22-jarige Marokkaan werd doodgeschoten nadat hij twee agenten met een mes had bewerkt.

Geen arrestaties
Onderweg staken de Marokkanen een particuliere auto in brand, meldt een woordvoerder van de politie. Bij het politiebureau gooiden ze de ruiten in. De afzettingen daar waren eerder op de dag al weggehaald.

Na de vernielingen verspreidden de jongeren zich in de wijk, waar veel politie op de been is. Rond middernacht was het rustig. Er vielen geen gewonden, en geen van de vandalen werd aangehouden.

Kalmte
Eerder op de avond maande stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch (PvdA) de buurtbewoners tot kalmte. Jongerenwerkers en buurtvaders legden hen uit wat er gebeurd is, in de moskee en het stadsdeelkantoor waar broodjes, koffie en thee werden geserveerd.

Hoewel de doodgeschoten jongen, Bilal B., twee agenten levensgevaarlijk verwondde, een crimineel verleden heeft dat teruggaat tot een zwaar geweldsmisdrijf in 1998, contacten had met terroristen en schizofreen was, werd rekening gehouden met rellen zodra bekend werd dat het om een Marokkaan ging.

Door Bas Benneker
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

:( Tja onnodig die vernielingen.
Maar ik wil toch mijn eerste gedacht ff bijstellen.
Gister nog Witteman gezien en ff doorgedacht :roll: :roll: (Ge ziet mij denken, :lol: ) over het daderprofiel. Kan mij idd voorstellen dat het niet in eerste instantie een zelfmoordaanval was op de flikken, want iemand die zelf hulp vraagt bij dergelijk opkomende neigingen past niet in het Jihadjasje.

[Zelfmoordneigingen
In augustus werd hij ontslagen, maar afgelopen vrijdag meldde Bilal B. zich weer vrijwillig omdat hij zelfmoordneigingen zou hebben {quote}


Een Jihadist doet dit weloverwogen en is 100% toerekeningsvatbaar, die gaat bewust op het doel af en vraagt geen hulp om van zijn zelfmoordidee af te komen.
Denk idd dat hij geestelijk wel in de knoop zat en weer eens een blackout heeft gehad met fatale afloop.
Was miss iets te vlug met mijn mening erop. :oops:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Gedragstoornissen als gevolg van inteelt

Bericht door Zwartmeer »

Ik heb gisteravond diverse actualiteiten programma’s gezien over dit onderwerp. Daar werd onder andere gezegd dat er veel autochtone criminelen in psychiatrische instellingen zitten. Bij allochtone criminelen worden stoornissen minder herkend en daarom zitten deze meer in de gewone gevangenissen. Dit bracht mij op de volgende gedachte.

Ik vraag mij af, gezien de hoge criminaliteit onder Marokkanen dan wel moslims, hoeveel van de criminelen ouders en grootouders hebben die familie van elkaar zijn. Gedragstoornissen als gevolg van inteelt dus.

Misschien dat hier een deel van de verklaring ligt voor de onhandelbaarheid en hoge criminaliteit van velen uit deze groep. Ik zei ‘voor een deel’, er is natuurlijk altijd ook nog de religieuze opdracht ongelovigen het leven zo zuur mogelijk te maken.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Ik vraag mij af, gezien de hoge criminaliteit onder Marokkanen dan wel moslims, hoeveel van de criminelen ouders en grootouders hebben die familie van elkaar zijn. Gedragstoornissen als gevolg van inteelt dus.
Dit is helemaal geen gekke gedachte op zich. Marokkanen staan erom bekend bruidjes en bruidegommetjes te importeren, met oa als reden om ook daar bezit binnen de familie te houden. Zo komt het idd vaak voor dat neven en nichten met elkaar huwen..

wat die jongeren betreft... paar agentes op afsturen die van wanten weten :twisted:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

stropke schreef::( Tja onnodig die vernielingen.
Maar ik wil toch mijn eerste gedacht ff bijstellen.
Gister nog Witteman gezien en ff doorgedacht :roll: :roll: (Ge ziet mij denken, :lol: ) over het daderprofiel. Kan mij idd voorstellen dat het niet in eerste instantie een zelfmoordaanval was op de flikken, want iemand die zelf hulp vraagt bij dergelijk opkomende neigingen past niet in het Jihadjasje.

[Zelfmoordneigingen
In augustus werd hij ontslagen, maar afgelopen vrijdag meldde Bilal B. zich weer vrijwillig omdat hij zelfmoordneigingen zou hebben {quote}


Een Jihadist doet dit weloverwogen en is 100% toerekeningsvatbaar, die gaat bewust op het doel af en vraagt geen hulp om van zijn zelfmoordidee af te komen.
Denk idd dat hij geestelijk wel in de knoop zat en weer eens een blackout heeft gehad met fatale afloop.
Was miss iets te vlug met mijn mening erop. :oops:
Ik denk dat hij inderdaad dood wilde en daarom maar voor deze manier koos. Wat hij gedaan heeft, was niets meer of minder dan vragen om doodgeschoten te worden. Gezien zijn onmiddelijke inhakken met zijn mes op de agenten, en dat deze absoluut niet met pepperspray etc. konden reageren op deze dolleman, nam Bilal bewust zo afscheid van zijn leven. Denk ook maar aan Mohammed B., toen hij aangehouden dreigde te worden, deed hij er alles aan om de politieagenten dodelijk te treffen mijn zijn pistool, zodat hij neergeknald zou worden.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gedragstoornissen als gevolg van inteelt

Bericht door Manon »

Zwartmeer schreef:Ik heb gisteravond diverse actualiteiten programma’s gezien over dit onderwerp. Daar werd onder andere gezegd dat er veel autochtone criminelen in psychiatrische instellingen zitten. Bij allochtone criminelen worden stoornissen minder herkend en daarom zitten deze meer in de gewone gevangenissen. Dit bracht mij op de volgende gedachte.

Ik vraag mij af, gezien de hoge criminaliteit onder Marokkanen dan wel moslims, hoeveel van de criminelen ouders en grootouders hebben die familie van elkaar zijn. Gedragstoornissen als gevolg van inteelt dus.

Misschien dat hier een deel van de verklaring ligt voor de onhandelbaarheid en hoge criminaliteit van velen uit deze groep. Ik zei ‘voor een deel’, er is natuurlijk altijd ook nog de religieuze opdracht ongelovigen het leven zo zuur mogelijk te maken.
zat je naast me in de TVzetel? Ik dacht EXACT hetzelfde.

Wel goed dat Marmouch het zei, het had verdorie eens een witte identiteitsloze Nederlander moeten zeggen.

Er zijn studies gemaakt die duidelijk maken dat schizofrenie tot 10% meer voorkomt bij allochtonen.

Maar nee, de nichtjes/neven huwelijken hebben er niks mee te maken! en effectief de ideoligie van een geschifte woestijnrover die er van kleinsaf aan wordt ingepompt natuurlijk evenmin.

Maar zwartmeer: ik dacht niet te hebben gehoord dat hijhet over "autochtone criminelen in instellingen" had, eerder kreeg ik de indruk dat psychiatrisch zieke autochtonen SNELLER in een instelling worden ondergebracht (dus voordat ze scheef beginnen lopen), terwijl de geschifte autochtoontjes gewoon blijven loslopen en hun psychische afwijking slechts wordt vastgesteld nadàt ze in de criminaliteit geraakt zijn.

Tja: die ouders kènnen misschien niks anders? Of zou het "de wil van Allah" zijn?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

@Zwartmeer en Circe, meer mensen denken er zo over:
Bilal B. schizofreen door consanguïne ouders?
dinsdag 16 oktober 2007 09:58

Toen zondag de eerste berichten over de aanslag op twee politieagenten van het bureau August Allebéplein in Amsterdam op de radio klonken, werd over de dader bericht dat hij een ‘Nederlander’ was. De meeste luisteraars vroegen zich, bevooroordeeld of niet, of hij daarnaast ook van Marokkaanse afkomst was.

Volgens de media had de politie moeite om de dader te identificeren. Dat klinkt onaannemelijk. Hij figureerde volop in de databanken van justitie. Het lijkt er eerder op dat de overheid in de maag zat met de manier waarop over hem moest worden bericht.

Een dader van Marokkaanse afkomst die zonder aanleiding politieagenten aanvalt met het doel hen te doden is voor de Amsterdamse politie en gemeente een lastig te verkopen bericht.

Schroevendraaier
Volgens de berichten van gisteren was hij inderdaad van Marokkaanse afkomst. Hij kwam al in 1998 met de politie in aanraking nadat hij iemand met een schroevendraaier ernstig verwond had. Hij moet toen 13 of 14 geweest zijn, ofwel: een jongen met ernstige gedragsstoornissen.

Daarna werd hij voor ‘vermogensdelicten’ veroordeeld. In april van dit jaar werd hij gedwongen opgenomen in de Valeriuskliniek en afgelopen week meldde hij zich daar opnieuw omdat hij suïcidale neigingen zou hebben. Hij werd zaterdag opgenomen. De volgende ochtend verliet hij de kliniek met een begeleider en wist om half twaalf aan dienst toezicht te ontkomen.

Nadat hij bij een naburige moskee had gevraagd waar het politiebureau was, liep hij een half uur na zijn verdwijning het politiebureau binnen, met een mes, dat hij dus uit de kliniek heeft meegenomen of in dat half uur ergens heeft bemachtigd. Aangezien hij naar het adres van het bureau heeft gevraagd, lijkt zijn aanval op een daad met voorbedachte rade. Hij wilde politieagenten doden.

Zelfmoord
Mohammed Bouyeri wilde op eigen wijze ook zelfmoord plegen. Hij probeerde te sterven via de kogels van de politie en als martelaar zijn plek in het paradijs te bemachtigen.

Zijn opzet mislukte, ook al raakte hij gewond in een vuurgevecht met de politie. Was Bilal B. hetzelfde van plan geweest? De islam verbiedt zelfmoord, maar: was zijn aanval een voorbedachte terroristische aanval met als doel ongelovigen te doden en vervolgens als martelaar te sterven? Hij heeft in kringen rond de Hofstadgroep verkeerd, zo is inmiddels bekend, waar de martelaarsdood als een begeerlijke manier beschouwd wordt om naar het hiernamaals te reizen.

Consanguïniteit
Het is ook interessant om te weten of de geesteszieke Bilal B. – die naar verluidt schizofreen was - uit een familie komt waar meer geestesziekten voorkomen. Er is bij mijn weten in Nederland weinig onderzoek gedaan naar de gevolgen van huwelijken tussen mensen die neef en nicht zijn (consanguïniteit of bloedverwantschap).

Er rust een taboe op het onderzoek naar de lichamelijke en geestelijke effecten op kinderen die geboren worden uit dergelijke huwelijken, ook al komen ze door de immigratie van Marokkanen en Turken tegenwoordig veelvuldig voor.

Is er enig verband tussen gedragsstoornissen van Marokaanse jongeren en het fenomeen dat hun ouders via het ‘bloed’ met elkaar verbonden zijn? In het Verenigd Koninkrijk is bekend dat kinderen van consanguïne Pakistaanse immigranten een 16 keer hogere kans op genetische defecten hebben dan de gemiddelde Brit. Is schizofrenie ook een gevolg van dergelijke huwelijken?

Testen
Er is uitvoerig onderzoek gedaan naar de genetische effecten van huwelijken in de besloten ultra-orthodoxe joodse gemeenschappen. Zo is bekend dat de verouderingsziekte Tay-Sachs daar veel voorkomt. Huwelijkspartners laten zich daarop testen voordat ze met elkaar in het huwelijk treden.

Let op, ik beweer niet dat Bilal B. het kind is van consanguïne ouders, maar in het algemeen lijkt het wenselijk om, gezien de huwelijkspatronen van immigranten uit niet-westerse culturen, onderzoek te doen naar de gevolgen daarvan.

De vraag die de aanval van de geesteszieke Bilal B. wel oproept, is of hij ondanks of dankzij zijn ziekte op klassiek jihadistische wijze afscheid van het aardse leven had willen nemen.

Leon de Winter
bron:http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Als ik berichten in de pers mag geloven komt die uit een heel normaal gezin. Zijn ouders kunnen lezen en schrijven en zijn zus en andere broer zouden ook na geslaagde opvoeding en opleidingen een redelijk standaard-normale baan en leven hebben en hun eigen brood verdienen.
Het komt meer voor dat families waar niets mee mis is (allen goede gezondheid en intelligentie) er kinderen komen waar geen land mee te bezeilen is, geen opvoeding mee mogelijk is en die zo gek als een deur zijn; vaak te gek om los rond te laten lopen.
Dat lijkt me in dit geval ook zo te zijn.

Het is zonder meer waar dat inteelt voor elke groep problemen oplevert.
Maar komt er religie bij dan zijn er erg weinig mechanismen over die inteelt tegenwerken. Uitruil van mannen en vrouwen tussen stammen is bij primitieve volkeren een anti-inteelt methode.
Ook vrouwenroof en slaven halen wordt wel eens gezien als heilzaam tegen inteelt. Onze Fijne Christenen hebben ooit korfbal uitgevonden om hun genenpool te mixen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Moslims mogen geen zelfmoord plegen.
Deze jongeman heeft zeer waarschijnlijk een plan bedacht om tijdens jihad gedood te worden, zodat hij als martelaar zou sterven.
Ik ben het met jullie eens.
Hij heeft dus ( zo gek als hij was) er bewust voor gekozen om mensen de dood in te jagen.
Ik wijs met een beschuldigende vinger naar Islam.
Deze jongen was betrokken bij de Hofstadgroep, hij was betrokken bij het plannen van een aanslag op een Boeing van El Al op Schiphol.
Het was dus een gelovige jongen die zijn leven voor Allah wilde geven.
Gek of niet gek.. , Waarschijnlijk heeft hij van huis uit, of vanuit zijn vriendenkring een haat tegen kafirs opgebouwd.
Het is islam die hem geleid heeft. Islam drijft normale mensen over het randje heen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Ariel schreef:Moslims mogen geen zelfmoord plegen.
Deze jongeman heeft zeer waarschijnlijk een plan bedacht om tijdens jihad gedood te worden, zodat hij als martelaar zou sterven.
Ik ben het met jullie eens.
Hij heeft dus ( zo gek als hij was) er bewust voor gekozen om mensen de dood in te jagen.
Ik wijs met een beschuldigende vinger naar Islam.
Deze jongen was betrokken bij de Hofstadgroep, hij was betrokken bij het plannen van een aanslag op een Boeing van El Al op Schiphol.
Het was dus een gelovige jongen die zijn leven voor Allah wilde geven.
Gek of niet gek.. , Waarschijnlijk heeft hij van huis uit, of vanuit zijn vriendenkring een haat tegen kafirs opgebouwd.
Het is islam die hem geleid heeft. Islam drijft normale mensen over het randje heen
:razz:

Berbers.... Niet allemaal... Maar vele zijn gewoon nog achterlijker als de achterse van een Aap. :D:D
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Kijk er eigenlijk niet vreemd van op dat het tot rellen is gekomen.
Het is inmiddels toch wel bekend dat het in de hersenmassa van de gemiddelde marokkaan iets anders werkt dan bij een normaal mens? :evil:

Een crimineel is een held, een doorgedraaide psychiatrische patient moet vriendelijk worden verzocht zn mes neer te leggen en aulstublieft niet nog een keer te prikken en relschoppers moet je thee aanbieden.

Ik wordt witheet van woede van de idioterie hier in dit land. Er was veel politie aanwezig gisteravond en toch is er flink wat vernield EN NIEMAND AANGEHOUDEN. Hoe moet ik me dat voorstellen???? Oom agent stond erbij en keek ernaar?? Waarom wordt dat tuig niet de straat uitgeranseld?
Als ik zonder werkend achterlichtje op mn fiets word aangehouden krijg ik een fikse boete en dat tuig kan ongestraft auto's in de fik steken.

En in dit land moeten mn dochters opgroeien :oops:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik wordt witheet van woede van de idioterie hier in dit land. Er was veel politie aanwezig gisteravond en toch is er flink wat vernield EN NIEMAND AANGEHOUDEN. Hoe moet ik me dat voorstellen???? Oom agent stond erbij en keek ernaar?? Waarom wordt dat tuig niet de straat uitgeranseld?
Dat is toch omdat ze anders gaan radicaliseren?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik wist dat ik er al iets over gelezen had:

In Nederland, zo bleek uit onderzoek, is het risico voor mensen uit de Randstad ongeveer anderhalf keer zo groot als voor personen van daarbuiten.

Migrant zijn is een ander kenmerk. Selten ontdekte dat in Nederland sommige groepen allochtonen veel vatbaarder zijn voor de ziekte. Met name Marokkanen, en zeker die van de tweede generatie, lopen een veel hoger risico dan autochtone Nederlanders.Er is inmiddels veel onderzoek gedaan naar migranten en schizofrenie, vertelt Selten, die zelf een uitgebreide literatuurstudie deed. Steeds weer blijkt dat het hebben van een andere etnische achtergrond dan de meerderheid, een risicofactor is. „Migranten met een zwarte huidskleur blijken extra risico te lopen”, aldus de onderzoeker.

Ook een laag IQ geeft een grotere kans op de ziekte. Uit studies onder met name militairen in Zweden en Israël blijkt dat personen die slecht scoren bij de militaire keuring meer kans lopen op een latere ziekenhuisopname wegens schizofrenie.

Intrigerende, maar nogal ongelijksoortige bevindingen. Volgens Selten kennen ze echter wel degelijk een gemeenschappelijke noemer. Al deze groepen zijn extra kwetsbaar voor social defeat, door de psychiater afwisselend vertaald als maatschappelijke nederlaag en sociale uitsluiting. „De kans om in een positie van ondergeschikte of buitenstaander te raken is groter als je in de stad woont, waar de concurrentie en competitie groot is. Hetzelfde geldt natuurlijk als je maar een beperkte intelligentie hebt.”

Ook migranten moeten sterk concurreren om een plek in de samenleving en slagen daarin lang niet altijd - vaak tegen de eigen verwachting in. Volgens Selten ligt hierin ook een verklaring voor het feit dat migranten van de tweede generatie veelal (nog) vatbaarder blijken voor schizofrenie dan hun ouders. „Je bent in Nederland geboren, je verwacht gelijk behandeld te worden. Als dat dan niet zo is, is dat extra vernederend.”
BRON: TROUW

en : http://frontpage.fok.nl/nieuws/54793/1/168
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je bent in Nederland geboren, je verwacht gelijk behandeld te worden. Als dat dan niet zo is, is dat extra vernederend.”
Ze worden gelijk behandeld als ze gelijk behandeld willen worden.
Het zijn streng gelovige Moslims die zich naast de maatschappij plaatsen.
Een moslim voelt zich verheven boven ongelovige en omdat wij dat niet pikken, is dat voor hun een dubbel vernedering.

Deze onderzoeker heeft zich waarschijnlijk niet in Islam verdiept.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie