De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Pilgrim »

Ondertussen op de Erasmus Universiteit Rotterdam...

Geplaatst op 7 juni 2016

Afbeelding

Krankzinnig!! – Lezing van de Moslimbroederschap(!?) op de Erasmus Universiteit Rotterdam: seksescheiding in Nederland!

Zie hier

Geplaatst door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/06/07 ... rotterdam/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:Afbeelding
Het toont maar weer eens aan hoe de geintegreerde, aangepaste, beschaafde, westers-denkende moslim voor het grootste deel een gefabriceerde mythe, een sprookjesbeest is. Zij is de uitzondering die bevestigt hoe achterlijk de andere moslims in de regel zijn. Met een vergrootglas moet je naar dat mythische wezen zoeken, die enigszins normale moslim, die vervolgens vaak met veel tamtam in de media wordt opgevoerd om het maar te proberen te verkopen aan de mensen dat die massa-immigratie heus niet zo erg is. Die zwaar bekrompen seksuele moraal, die verstikkende sociale controle, die ziekelijke bemoeizucht om elkaar maar in de pas te laten lopen krijg je er niet uit met een paar tv-shows en een lokaal sociaal programma. De vrouwen zitten elkaar netjes achter de vodden, roddelend, pestend, stokend en al en de mannen blijven even zielig, labiel, opgefokt, moeizaam en ego-trippend als in het thuisland.

Maar met de meeste moslims is niks mis! Nee hoor, mevrouwtje! Het zijn allemaal sprookjesbeesten, en als je heel goed kijkt, zie je hoe ik gelijk heb! : nono3: :sly7:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dit soort smerig geestelijk armoedige islamitische kopvodden proletariërs van de afvalgebieden uit de zandbak van Allah zou zoiets in Marokko onder geen beding gedurfd hebben. Dit islamitisch tuig wordt onmiddellijk in de kopvod gegrepen en krijgt - mogelijk - een flinke aframmeling in de gevangenis. De kopvoddenpest tref je dan ook voornamelijk aan in Nederland en NIET in Marokko.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Pilgrim »

KRANKZINNIG!: Bezoek aan de moskee

Geplaatst op 29 juni 2016

Afbeelding

Wij, de groepen 7a en 7b, zijn op dinsdag 14 juni zeer gastvrij ontvangen in de moskee in Hoofddorp. Doordat je in de moskee altijd je schoenen uit moet, voelden we ons gelijk al een beetje thuis en zeer welkom. We mochten alles vragen en hebben ook geoefend met een gebed. Aan het eind kregen we cake en wat drinken, dat terwijl zij zelf niks mochten, want het is nu ramadan! (citaat van de leerlingen van groep 7b)

Bron: www.jozefschool.net

https://ejbron.wordpress.com/2016/06/29 ... de-moskee/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Aanschouw het plaatselijk wereldwonder van Hoofddorp.
Een super moderne westerse uitvinding: de moskeelift.


Toch wel slim voor ze bedacht: een minaret die dat bouwtechnisch niet is en dus mag.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Het schijnt in de mode te zijn.Vanwege ramadan en komende vakanties soms?
In ieder geval worden overal schoolklassen de plaatselijke moskee ingestuurd om daar de multimonoculturaliteit aan den lijve te ondervinden.
Zo ook in de StaatsMoskee (Turks) van Dongen.
8-/11-jarige leerlingen Katholieke Noorderpoort #Dongen bezoeken #Diyanet-moskee: https://t.co/MG7TAtLQIM #Rotterdam pic.twitter.com/jwWDE8tyBE
— 2tongig (@2tongig) June 29, 2016
Met video: https://twitter.com/2tongig/status/748273038647517184

En dan moeten die kinderen vele minuten lang dat afgrijselijke gekrijs (=Mohammedaanse gebedsoproep) aanhoren met een geïnteresseerd gezicht.

Ik denk dat ze zo'n optreden veel leuker hadden gevonden:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Als tijdens de bouw het hoogste punt bereikt wordt dan is er een ritueel. De bouwvakkers gaan dan het zgn. pannebier drinken. Is cultuur.
Nu las ik over zo'n ceremonie op de bouwplaats waarbij alcoholvrij pannebier werd geschinken. Ik dacht eventjes: 'het zal toch niet'...?
Maar nee, het komt door de ARBO-wet. Geen alcohol op de bouwplaats. Want wie wel dat er dronken Polen aan het werk zijn?
Weer een traditie naar zijn mallemoer.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

De islamisering van Nederland kan me niet snel genoeg gaan. Laat deze generatie die niet gewaarschuwd wil worden voor het gevaar van islam, ook maar wat islam ellende voelen .
Zorg over salafistenschool Rotterdam

Een omstreden salafistische organisatie heeft in Rotterdam een voormalig roc-gebouw gekocht. Het complex van ruim 7.000 vierkante meter wordt verbouwd tot 'islamitisch lesinstituut', bericht NRC.

De financiering voor de aankoop van het complex is volgens de krant vermoedelijk afkomstig uit het Midden-Oosten. Radicaliseringsexperts zijn bezorgd over de komst van de salafistenschool. Die zou voeding kunnen geven aan de radicalisering van moslimjongeren.

De koop van het gebouw is getekend door Nasr el Damanhoury, voorzitter van stichting Al Waqf in Eindhoven. Die organisatie raakte in opspraak doordat het buitenlandse 'haatpredikers' naar Nederland haalt. Zo nodigde Al Waqf vorig jaar een geestelijke uit die betrokken zou zijn bij de gewapende jihad in Syrië.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: Ik denk dat ze zo'n optreden veel leuker hadden gevonden:
Fantastisch! Ik kende dat niet . Je moet het maar kunnen. Toen was de avant garde kunst tegen het rechtse establishment gericht, nu staat diezelfde kunst in het gevlei bij het inmiddels linkse establishment. Wat wel logisch is.

Dat Islamitisch gejank kan je horen en zien op de Belgische televisie, télévision Maghreb. Live uitzendingen vanuit het hellegat van de Mohammedaanse achterlijkheid, nl. Mekka. Urenlang hysterisch gebral van Koranverzen en Allahoe Akhbar.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

En hier zou dan het grote clubhuis, de 'stamping ground' van de Wahabieten sekte en wel de variant 'salafi' komen.
En aangezien het een school was en het weer een lesinstituut wordt, zal er weinig tegen te doen zijn.
Dus geen gezeur over een moskee en er kunnen ook geen problemen met parkeerruimte komen want het schoolplein is groot.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Nog even terug komen op dat: " 8-/11-jarige leerlingen Katholieke Noorderpoort #Dongen bezoeken #Diyanet-moskee"
Daar kwamen nogal wat reacties op die de school met de neus op de feiten drukt: er is tweedeling in de maatschappij: met knuffelt Moslims of met knuffelt ze juist niet. En dat laatste is heel fout volgens de Registerdirecteur (wat is dat nou voor iets, register accountant ken ik maar dit?) van de school.
Een ouder heeft de mail van de Registerdirecteur aan de ouders niet geheim gehouden dus kunnen we nu meelezen:
Beste ouders/ verzorgers.

Zoals ik u eerder vandaag liet weten, is onze Facebook site uit de lucht gegaan. De reden daarvoor zal ik u hieronder uitleggen.

Afgelopen week heeft groep 6 een moskee in Rotterdam bezocht. Een prima, leerzame dag en bovendien hebben de kinderen natuurlijk ook plezier gehad.

Helaas zijn er op internet, in de social media, via mail, telefoon en op onze Facebook pagina vervelende reacties gekomen over het bezoek. Dit voelt bijzonder oneerlijk en niet terecht. Onze school, kinderen, ouders, leerkrachten en de andere personeelsleden, waar we zo trots op zijn worden in een kwaad daglicht geplaatst. Dit laat ik samen met mijn team niet toe. Ik kan mijn woede hierover wel uitschreeuwen. Toch is dat niet hetgeen wat ik ga doen.

Onze school is een mooie weergave van onze wijk en onze samenleving. We hebben respect voor elkaar en gaan op een prettige manier met elkaar om. Naast een kerkbezoek past dan ook een bezoek aan een moskee. We willen onze kinderen breed ontwikkelen en zullen vanuit allerlei invalshoeken hen willen leren hoe de wereld er uit ziet. Als je namelijk meerdere invalshoeken in beeld hebt, word je een rijker mens en kun je ook kiezen welke kant je uit wil in je latere leven. Dat is wat het maakt dat we ons allen daarom ook zo prettig voelen op Noorderpoort. Ik ben er vast van overtuigd dat “NEGEREN” het beste werkt. We besteden nu verder geen aandacht aan mensen die geen idee hebben hoe je op een fatsoenlijke manier met elkaar omgaat. Het wordt vanzelf snel weer stil en er komt helaas waarschijnlijk snel een ander slachtoffer in beeld.

Met dit bericht wil dan ook iedereen oproepen om NIET te reageren op wat voor melding u ook tegenkomt op het internet of elders.

We gaan in een rap tempo een nieuwe Facebook pagina aanmaken, waar jullie weer kunnen genieten van berichten over allerlei activiteiten die wij samen (kinderen, ouders en team) vanuit de onderwijsdriehoek gestalte geven, om van onze kinderen een compleet mens te maken. Mogelijk dat er onder u andere meningen bestaan over hoe om te gaan met dit soort lui die deze berichtgeving uitzetten, ik hoop echter dat u mijn standpunt respecteert en steunt.

Samen sterk voor Noorderpoort en onze kinderen.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Raymond

R.J.C.F. Smeets
Registerdirecteur basisonderwijs KBS Noorderpoort
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more

"Naast een kerkbezoek past dan ook een bezoek aan een moskee."
Het zou inderdaad wel heel raar zijn als de kinderen op een Katholieke school nooit een katholieke kerk hebben bezocht.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Raymond Smeets is vast een Groenlinks mannetje. Hij was de eerste in Dongen die zonnepanelen op zowel het dak als de gymzaal van basisschool St. Jan liet plaatsen.

Waardeloos dat dit soort mensen de hersenen van onze kinderen kunnen verzieken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Dit is gewoon je reinste penetreren van minderjarige kleine kinderen met politiek correct geleuter. Dit riekt naar "Steek je politiek correct geleuter in een kleuter". Gewoon maatschappelijke perversie dus.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Koper Salafistenschool Rotterdam moet plan uitleggen'

Een 7000 vierkante meter groot, voormalig schoolgebouw in Rotterdam is drie weken geleden voor 1,7 miljoen euro aangekocht door een stichting die is gelieerd aan de Al Waqf-organisatie uit Eindhoven. Waarschijnlijk is de koop gefinancierd vanuit het Midden-Oosten. Al Waqf is al jaren omstreden, onder meer omdat ze 'haatpredikers' naar Nederland zou halen.

De organisatie staat bekend als salafistisch, een fundamentalistische stroming in de islam. De voorzitter van Al Waqf, Nasr El Damanhoury, wil niet zeggen welke plannen hij met het gebouw heeft.

De gemeente Rotterdam, die pas sinds kort op de hoogte is van de aankoop, zegt dat de eigenaar het gebouw wil onderverhuren aan verschillende organisaties. In Nederland zijn verscheidene salafistische lesinsituten die koranlessen, islamcursussen en conferenties met (internationale) sprekers organiseren. Islamdeskundige Martijn de Koning vermoedt dat 'het een instituut met landelijke uitstraling moet worden'.

Regeringspartijen PvdA en VVD reageerden fel. Ahmed Marcouch (PvdA): ,,Het kabinet en de gemeente Rotterdam moeten alles in het werk stellen om de salafistenschool in Rotterdam tegen te houden. Het salafisme maakt de geesten van onze jongeren rijp om zich bij IS aan te sluiten''. De VVD vindt het plan 'bizar'.

Minister Asscher (PvdA, sociale zaken) stelt dat een 'echte' salafistische school er nooit zal komen. Ook over een lesinstituut is hij niet enthousiast. Hij vindt het een slechte zaak dat de kopers van het gebouw 'niet transparant waren' over de financiering. ,,Dat zijn ze niet wettelijk verplicht, maar het is wel de bedoeling. Ik ga er vanuit dat ze tekst en uitleg geven aan de gemeente Rotterdam." De gemeente stelt ín gesprek' te zijn.

Duitse link
Volgens voorzitter El Damanhoury heeft Al Waqf niets met de aankoop te maken, maar is het gebouw gekocht door de Al Nour Foundation. Die is gevestigd op een postadres in Heidelberg, Duitsland. In de koopovereenkomsten worden echter zowel Al Waqf en Al Nour genoemd, El Damanhoury is vertegenwoordiger van beiden. Verdere vragen wil hij niet beantwoorden.

Al Nour bestaat pas sinds 2014 en wil een 'religieuze dialoog starten'. De verkoper, vastgoedbelegger Kaslee, stelt dat het geld voor de aankoop uit het Midden-Oosten komt. Landen als Saudi-Arabië verzorgen vaker het geld voor de bouw of aankoop van moskeeën en islamitische instituten in Nederland. De Tweede Kamer vreest dat op die manier de fundamentalistische vorm van de islam in Nederland wordt gestimuleerd.

Salafisme groeit
Het salafisme in Nederland groeit, maar slechts een klein deel van de Nederlandse moslims voelt zich er toe aan getrokken. Inlichtingendienst AIVD schreef afgelopen najaar dat ' het verspreiden van onverdraagzame en antidemocratische opvattingen door salafistische predikers een zorgelijke ontwikkeling is'. Salafisme kan leiden tot radicalisering, maar de dienst legt geen direct verband tussen de salafistische instellingen in Nederland en Nederlandse Syriëstrijders.

Salafisten grijpen terug op de oorsprong van de islam, het handelen van Mohamed is hun leidraad. Er zijn salafistische centra in Eindhoven, Utrecht en Den Haag. Daar lijkt nu Rotterdam bij te komen.

Logische stap
Martijn de Koning, antropoloog en islamdeskundige aan de Radboud Universiteit Nijmegen, is niet verrast. ,,Het is eigenlijk wel een logische stap. Salafistische clubs zijn gericht op uitbreiding en als je nog verder wilt groeien, moet je iets groters opzetten: een instituut met landelijke uitstraling. Dat zou dit kunnen zijn."

De Koning deed veel onderzoek naar salafisme in Nederland. Hoe groot de groep Nederlanders is die zich tot het instituut aangetrokken kan voelen, vindt hij lastig in te schatten. ,,Dat ligt er heel erg aan wat voor cursussen, lezingen en conferenties ze gaan aanbieden."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:Dit is gewoon je reinste penetreren van minderjarige kleine kinderen met politiek correct geleuter. Dit riekt naar "Steek je politiek correct geleuter in een kleuter". Gewoon maatschappelijke perversie dus.
Op zich snap ik het best wel dat je van alles bezoekt. Een kerk, een moskee, een synagoge.
Maar ik zou graag gecheckt zien of de moslim-kindertjes dan niet stiekem thuis gehouden zijn.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Suikerfeest op scholen geen discussie meer

Scholen in grote steden gaan praktisch om met de viering van het Suikerfeest komende week aan het einde van de vastenperiode ramadan. Onderwijsinstellingen met veel leerlingen met een islamitische achtergrond zijn dinsdag 5 juli dicht of hebben een studiedag ingeroosterd.

Op andere scholen kunnen leerlingen vrijaf vragen op grond van artikel 13 van de Leerplichtwet 1969. Daarin is de vrijstelling voor plichten voortvloeiend uit godsdienst of levensovertuiging neergelegd.

In de dagelijkse praktijk is vrijaf voor het Suikerfeest nauwelijks een issue meer, melden schoolbestuurders in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.

Vrij op verzoek
Volgens BOOR in Rotterdam, een groep van 82 scholen in het basis- en voortgezet onderwijs, is het staande praktijk om leerlingen vrij te geven als hun ouders daarom verzoeken. Scholen met veel islamitische leerlingen gaan dicht of lassen een studiedag in.

Inspectie
Volgens bestuurder Jo Willenborg van stichting De Haagse Scholen, waarbij 53 scholen in de Haagse regio zijn aangesloten, is er de afgelopen jaren een gewoonte gegroeid die nauwelijks meer tot vragen leidt. Sommige scholen geven hun leerlingen vrij, andere zijn gewoon open en geven individuele leerlingen vrijaf. Verlofaanvragen moeten wel schriftelijk worden ingediend, want leerplichtambtenaren voeren regelmatig controles uit. Bij een ondeugdelijke administratie kunnen schooldirecteuren zelfs boetes krijgen, aldus Willenborg.

Studiedag
Een van de scholen die dinsdag 5 juli de scholieren vrijaf geeft, is de Haagse basisschool Het Galjoen. De school is niet dicht, want de leerkrachten hebben een studiedag. Met veel islamitische leerlingen heeft het geen zin om les te geven. ,,We zouden dan maar een paar kinderen in elke klas hebben en dat schiet niet op'', aldus directeur Isolde van Liefland. ,,Dus gaan we er praktisch mee om.'' Bijna alle scholen in de Schilderswijk en Transvaal volgen dat voorbeeld.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door mercator »

Dan moeten we ook maar "practisch omgaan" met de 11de september, dat is ook een feestdag voor de moslims.
k Stel voor die dag officieel te benoemen als OSAMADAG, naar hun grote held en lichtend voorbeeld.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Willen Gutmenschen van dat Suikerfeest een nationale feestdag maken?
Niet allemaal want maar 1 op de tien ongelovigen wenst dat.
'Een op tien niet-moslims wil Suikerfeest als feestdag'
Ruim een op de tien niet-moslims in Nederland vindt dat het Suikerfeest een nationale feestdag moet worden. Dat blijkt uit een peiling van NU.nl onder 2331 Nederlanders die niet islamitisch zijn.

Zo'n 71 procent van de ondervraagden zei het Suikerfeest, de afsluiting van de ramadan, niet als officiële feestdag te willen.
De nieuwssite stelde de vraag ook aan 371 moslims. Van die groep zei zo'n 63 procent het goed te vinden als het Suikerfeest een nationale feestdag wordt.
http://www.ad.nl/nieuws/een-op-tien-nie ... ~a7c0ceba/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Willen Gutmenschen van dat Suikerfeest een nationale feestdag maken?
Niet allemaal want maar 1 op de tien ongelovigen wenst dat.
[icon_lol.gif] 1 op de tien WEL, klinkt veel beter dan 9 van de tIen NIET.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Soms kost het veel moeite om een school geld toe te stoppen. En soms is het ook lastig om een school geen geld te geven. Maar het is gelukt.
Definitief geen geld voor islamitische school
Het bestuur van een geplande islamitische school voor voortgezet onderwijs in Amsterdam krijgt definitief geen geld van het Rijk.

Dat heeft staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) maandag aan de Tweede Kamer laten weten.

Eind mei meldde hij al er niet voor te voelen, omdat de vrees bestaat dat de Stichting Islamitisch Onderwijs Amsterdam en Omstreken (SIO) de leerlingen van de maatschappij laat afkeren. Een bestuurslid van de Stichting Islamitisch Onderwijs Amsterdam en Omstreken betuigde medio 2014 openlijk zijn sympathie voor de terreurgroep Islamitische Staat.

De bestuurder in kwestie vertrok, maar de rest van het bestuur zou onvoldoende afstand van deze uitlatingen hebben genomen.

De SIO gaf afgelopen maand een eigen visie op de kwestie. "Die zienswijze en de mondelinge toelichting daarop geven mij geen aanleiding mijn voornemen niet uit te voeren. Ik heb besloten SIO niet te bekostigen," aldus Dekker maandag.
http://www.parool.nl/amsterdam/definiti ... ~a4337786/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Pilgrim »

Geld voor islamitische school

Door: Ebru Umar, 12 juli 2016

Nog beter dan advocaten praten politici recht wat krom is. Maar hoop doet leven – bovendien heb je die nulzes van Sander Dekker, staatssecretaris van Onderwijs. Dus húp! Bellen! En uitleg vragen over zijn besluit om een islamitische middelbare school in Amsterdam niet te financieren (BRAVO!). Of we niet beter al die hutten sluiten. Helaas krijg je precies wat je verwacht. Geen realiteitszin over het huidige Nederland en geen twijfel of islamitische scholen niet bijdragen aan segregatie.

Want hoe kunnen islamitische kindjes in hemelsnaam integreren, volwaardige burgers worden, als ze zo afzijdig van Nederlanders opgroeien? Het antwoord is gelikt: „Een school mag nooit naar binnen gekeerd zijn en moet actief werk maken van sociale integratie en burgerschap uitdragen. De onderwijsinspectie let daarop. Op islamitische scholen zie je geen witte kindjes, vooral omdat er vooral Turkse en Marokkaanse kinderen in die wijken wonen.”

Is er dan een puntenlijst voor die sociale integratie? „Er is geen vast recept. Maar een school moet wel laten zien hoe ze er aandacht aan besteedt, anders komen ze niet in aanraking voor bekostiging. Bestuurders die ‘lang leve IS’ roepen, laat ik niet gebeuren.”

In die achttien jaar die ik uitkeek op een islamitische basisschool in Amsterdam, heb ik de boel zien veranderen: van speelse kindjes en redelijk westerse juffen en meesters, naar kindjes met hoofddoeken, gesluierde juffen in tenten en meesters in soepjurken met vlasbaarden – IS zou er trots op zijn. Heeft de staatssecretaris enig idee wat dat doet met het wereldbeeld van kinderen, die de toekomst van Nederland moeten vormen? „Het is de keuze van ouders waar ze hun kind heen brengen. Er is in Nederland ruimte voor bijzonder onderwijs, voor joods, protestants, vrijzinnig en ook islamitisch onderwijs. Bijzonder onderwijs is echter geen vrijbrief voor slecht onderwijs of onderwijs dat indruist tegen onze kernwaarden. Slechte scholen sluiten we maar er zijn ook scholen die het goed doen.”

Dan maar het paardenmiddel – er zit niets anders op. Want als we straks een islamitische staat zijn geworden, is dat dan niet ook de schuld van Sander Dekker, die het aan de basis heeft laten gebeuren? „Ik vind dat een behoorlijke beschuldiging en ik zie dat niet gebeuren. Er is geen land ter wereld waar ouders uit zoveel verschillende onderwijsvormen kunnen kiezen; het is onzin om die rijkdom overboord te gooien omdat er een probleem met een islamitische school is. En nee, ik kan me niet voorstellen dat er op die scholen jihadisme wordt gepreekt of dat kinderen wordt geleerd zich af te keren van de Nederlandse maatschappij. Het beeld dat jij schetst, herken ik echt niet.”

http://www.metronieuws.nl/columns/2016/ ... che-school
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

In 2010 was er dit over de padvinderij in Engeland:
New Muslim scout leaders sought by Mosaic charity
A charity is launching a campaign to recruit more Muslims to lead scouting packs across London.
Moadh Kheriji, chairman of the Muslim Scouts Fellowship, said it would help with the "urgent need".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 671753.stm

Ik dacht oen: we hebben/hadden ons land de Katholieke , de Protestante en de seculiere padvinderij. (verzuiling) En ik wist niets over Mohammedaanse padvinderij.
Maar die bestaat. Leve de verzuiling multikul! Rotterdan 2016:
Afbeelding
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Ook nog eens... :thinking:

Hoe Diyanet aan de benodigde middelen komt, is niet duidelijk, behalve dat het voornamelijk ’giften’ krijgt. Ook verhuurt de moskeekoepel gebouwen die dienst doen als supermarkt of restaurants. Het vastgoed wordt zonder hypotheek aangekocht.

Meer hier.
Spoiler! :
In Nederland heeft Diyanet de afgelopen jaren vele miljoenen geïnvesteerd. De afgelopen vijf jaar is voor meer dan vier miljoen euro aan grond en gebouwen gekocht. Daarnaast wordt op grote schaal nieuw gebouwd. Hypotheken zijn daarbij niet nodig, blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.

Een lap grond in Ede ter waarde van 900.000 euro, 735.000 euro voor een politiebureau in Breda: de Islamitische Stichting Nederland, zoals Diyanet zich in Nederland noemt, kon het allemaal zo ophoesten.

De Turkse staatsmoskeeën zitten in Nederland goed in de slappe was: de reserves bedroegen eind 2014 ruim 42 miljoen euro. Ter vergelijking: de rooms-katholieke kerk had in dat jaar 91 miljoen euro in de algemene reserve, aldus het tv-programma Brandpunt. Het verschil: in Nederland zijn zo’n 4 miljoen katholieken tegenover 400.000 Turkse Nederlanders.

Uit onderzoek van De Telegraaf blijkt dat Diyanet in ons land lang niet alleen moskeeën bestiert, en woningen voor imams. Zo is de dienst van de Turkse staat ook eigenaar van een hele rij gebouwen aan de Amsterdamse Rozengracht, waarin eettentjes gevestigd zijn. Ook bezit Diyanet panden waarin supermarkten of kapperszaken zitten.

Via de moskeeën van Diyanet, het Turkse staatsorgaan voor geloofszaken, kan president Erdogan wekelijks zijn boodschappen doorgeven aan het volk. Ook in ons land staan de ruim 140 moskeeën van de organisatie rechtstreeks onder gezag van de Turkse overheid. Imams worden uit Ankara betaald, en krijgen wekelijks te horen wat ze moeten vertellen tijdens het vrijdaggebed.

Het is onduidelijk hoe Diyanet aan al dat geld komt voor haar bouwplannen. Het meeste geld komt binnen via giften, maar het is onduidelijk of die alleen van Nederlandse gelovigen komen of dat ook Ankara gul geeft. De stichting was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.

Milli Görus
Langs parlementaire weg opnieuw een islamitische staat maken van Turkije, was bij oprichting het doel van Milli Görüs. Nu is de organisatie vooral buiten Turkije bekend, het is een van de grootste islamitische organisaties in Europa, met naar schatting enkele tienduizenden aanhangers in Nederland.

Van oudsher is Milli Görus in ons land vooral de koepel van enkele tientallen moskeeën, waar volgens deskundigen orthodoxer gepredikt wordt dan door imams van Diyanet. Toen hij nog burgemeester van Istanbul was, was Recep Tayip Erdogan een prominent aanhanger van MG. Zo opende hij in 1993 nog een moskee van die organisatie in Deventer. Het is dus niet vreemd dat veel aanhangers van de beweging Erdogan steunen na de coup.

De organisatie kent haar weg in het Nederlandse welzijns- en subsidielandschap uitstekend, alleen in de gemeente Amsterdam stuiten we al op bijna twee ton gemeenschapsgeld die ten behoeve van de stichting werd vrijgemaakt.

Milli Görus houdt zich niet alleen met religie bezig. De organisatie is in ieder geval eigenaar van twee bedrijven: een reisbureau en een belastingadvieskantoor.

Het ontvangst bij Milli Görüs in het hart van de Haagse Schilderswijk is gastvrij. Vriendelijk wijzen bezoekers van de moskee Mimar Sinan de weg naar imam Abdullah Guvenir. De geestelijke staat in een kleine groep te kijken naar een item van het Journaal over de persconferentie van de Nederlandse Gülen-beweging. ,,Jullie mogen gerust weten dat die mensen huilen en zielig doen om steun te krijgen. Ze spelen een slachtofferrol.”

Guvenir vertelt waarom na de coup ook in Nederland sprake was van ’Turkse toestanden’. ,, Wij steunen ons land, onze democratie. Als dit hier een probleem zou worden doen we met Nederlandse vlaggen precies hetzelfde. Wij geven anderen les door de straat op te gaan.”

Suleymancilar
Een relatief onbekende beweging in Nederland is de Suleymancilar, een organisatie die zich vooral richt op Koranonderwijs, en geen politieke ambities zegt te hebben. In Nederland heeft de organisatie een aantal internaten, onder meer in de grote steden.

Wat er op die internaten gebeurt, is een goed bewaard geheim. De scholing levert wel successen op: het van de sociaaldemocraten afgescheiden Kamerlid Kuzu is volgens meerdere bronnen aanhanger van de stroming.

In de Haagse Schilderswijk hebben de Suleymanci’s aan de Delftselaan een waar imperium opgebouwd: ze bezitten er een rij met acht panden. Bij dit bolwerk praten ze lieven niet over politiek, nergens zijn Turkse vlaggen te zien. Drie oudere heren op straat willen niets kwijt. ,,Het ligt veel te gevoelig.”

Gevraagd naar wat er allemaal speelt en hoe de Suleymanci’s buiten de discussie lijken te blijven volgt opnieuw een afwijzend antwoord. ,,Als u iets wilt weten moet u bij die andere groepen zijn”, zegt hij kortaf.

In Turkije sloten de Suleymancilar zich aan bij de rechts-nationalistische MHP. Dat is ook de politieke partij van de ultranationalistische Grijze Wolven (die als Turkse Federatie Nederland ook in ons land actief zijn). Opvallend is dat de Suleymanci’s vorige week geen gehoor gaven aan een oproep van de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb om te praten over de spanningen in de Turkse gemeenschap.

Gülenbeweging
Islamisten in pak, volgens critici. Tolerante, open moslims met oog voor andere religies, zeggen ze zelf. De aanhangers van Abdullah Gülen zijn volgens president Erdogan de aanstichters van de coup, en dat wordt de Gülenisten overal nagedragen. Tientallen aangiften wegens bedreiging werden alleen in Nederland al gedaan.

De beweging is in Nederland niet zo makkelijk te herkennen. Wel zijn er allerlei stichtingen die aan Gülen gelieerd zijn. Gisteren belegden ze voor het eerst een persconferentie in ons land, om te waarschuwen dat aanhangers al moeten onderduiken wegens alle bedreigingen.

Onderwijs is het voornaamste middel om de aanhangers op te stuwen in de vaart der volkeren, in Nederland onder meer via stichtingen met onopvallende namen als Witboek, Waterval en Comenius. Maar het meest bekend is wel de krant Zaman Vandaag, een van de weinige Turkse media die ook een Nederlandstalige editie kennen.

De Gülenisten hebben niet het vermogen van het door de staat gesponsorde Diyanet, maar zijn allesbehalve arm. Zo had de stichting Nida in Rotterdam eind 2014 ruim achthonderdduizend euro in de reserves.

Een Haagse bron vertelt dat de beweging geraffineerde methodes toepast om een voet tussen de deur te krijgen bij de gevestigde politieke partijen. In de maanden voor de verkiezingen worden kandidaat-Kamerleden uitgenodigd voor klasjes in achterstandswijken, waar in keurige kleding gestoken jongeren intelligente vragen stellen over van alles en nog wat. ,,Het lijkt een toonbeeld van integratie, maar de organisatie heeft toch echt een islamiseringsagenda”, aldus de getuige, die zich voor een van de grote partijen verdiepte in de beweging.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Heerlijk. icon_thumbup.gif Sharia praktijken in Nederland. Daar hebben ze recht op.
Man die bruidsschat terug wil, moet meewerken aan scheiding

DEN BOSCH - Een man uit Veldhoven moet van de rechtbank in Den Bosch meewerken aan de scheiding van zijn vrouw. De man wil dit alleen vrijwillig doen wanneer zijn vrouw de gouden sieraden die hij haar heeft gegeven, teruggeeft. Ook wil hij het bedrag van vierduizend euro dat hij haar schonk bij hun huwelijk terug.

De twee, afkomstig uit Irak, sloten twee jaar geleden een islamitisch huwelijk. Een jaar geleden gingen ze uit elkaar en vroeg de vrouw een scheiding aan.

De man betoogde dat een echtscheiding naar islamtisch recht alleen kan worden uitgesproken door een shariarechter. De rechtbank in Den Bosch is hiertoe volgens hem niet bevoegd.

'Onrechtmatige daad'
De rechtbank oordeelde woensdag dat de rechter het huwelijk inderdaad niet kan ontbinden. De vraag of de man een ‘onrechtmatige daad pleegt ten opzichte van zijn vrouw’, kan de rechter volgens de rechtbank echter wel beantwoorden. En volgens de rechtbank is dat laatste het geval.

Als het huwelijk in stand blijft, wordt volgens de rechter inbreuk gedaan op de rechten en vrijheden van de vrouw. Het islamitisch huwelijk maakt het voor de vrouw namelijk niet mogelijk een nieuwe relatie aan te gaan.

Eerwraak
Ook loopt de vrouw het risico om bij het aangaan van een nieuwe relatie blootgesteld te worden aan eerwraak en strafvervolging.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie