Scholieren zorgen in hele land voor onlusten

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Scholieren zorgen in hele land voor onlusten

Bericht door Ariel »

In Nederland hebben we al een paar dagen last van rellende scholieren.
Deze rellen hebben niks meer met acties te maken, want de actie ging oorspronkelijk tegen de zogeheten 1040-urennorm.
CDA-staatssecretaris Marja van Bijsterveldt had gisteren al afgesproken om de norm te versoepelen. 1040 blijft de norm, maar scholen mogen 40 uur hiervan zelf invullen
Toch riep DWARS, de jongerenorganisatie van GroenLinks, de leerlingen gisteren op om vandaag opnieuw de straat op te gaan.

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html

Wat mij pakte uit dit artikel was deze zin .
Volgens het Leidsch Dagblad hadden de acties met een protest weinig te maken, en waren de scholieren vooral uit op relschoppen. Ze gooiden met eieren en vuurwerk en riepen leuzen als 'Hamas, Hamas, joden aan het gas'.
Do I have to say more?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Binnenstad toneel van rellen (update)

Gepubliceerd op 26 november 2007, 12:10
Laatst bijgewerkt op 26 november 2007, 16:17

Leiden -
Een demonstratie van middelbare scholieren is maandag in Leiden uitgelopen op rellen. De politie verrichtte zeker vier arrestaties. Samen met de ME werden charges uitgevoerd om de relschoppers uit elkaar te drijven.

De protesten begonnen rond de scholen op de Kagerstraat en de Mariënpoelstraat. Daarna trokken leerlingen naar het Stadhuisplein, waar de demonstratie al snel een grimmig karakter aannam. Scholieren scandeerden leuzen als 'Joden, joden' en 'Hamas, Hamas, joden aan het gas'. Honderden eieren vlogen door de lucht, er werd met zwaar vuurwerk en rookbommen gegooid. Leerlingen wrikten de ijzeren railing van de Koornbeursbrug los, een ruit van een café aan de Botermarkt sneuvelde, glas-in-loodruiten in het stadhuis werden ingedrukt, vuilnisbakken omgegooid en auto's beschadigd. Langsrijdende fietsers en automobilisten kregen eieren naar naar het hoofd, wat in sommige gevallen tot ruzies leidde. Ook sloopten een groep passerende leerlingen een hek van het Bonaventuracollege op de Kagerstraat.

De politie en de leerlingen voerden urenlang een kat- en muisspel uit door de binnenstad. De actievoerders werden verdreven van het stadhuisplein, over de Breestraat naar de Garenmarkt. Daarna kwamen ze terug naar het stadhuis en verspreidden de groepjes zich naar de Aalmarkt en de Haarlemmerstraat. Tegen twee uur doofden de rellen langzaam uit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hier het gore verslag over de ettertjes die zich laten opstoken door een zooitje links schorem.
Geweld en vernielingen bij scholierenacties
Van onze redactie


AMSTERDAM - In diverse steden zijn scholierenacties uitgebroken in rellen. Tientallen scholieren zijn gearresteerd na vernielingen en geweldpleging. Dit ondanks de toegezegde versoepeling van de 1.040-urennorm, waar de stakingen om te doen zijn.


Staatssecretaris Van Bijsterveldt van Onderwijs roept de scholieren op te stoppen met de rellen. Ze vindt dat ze de leerlingen genoeg tegemoet is gekomen met een versoepeling van de lestijden. ‘Ik verwacht nu van leerlingen dat ze zich gedragen. Auto's kapot trappen en relletjes schoppen horen daar niet bij’, aldus Van Bijsterveldt maandag bij de presentatie van de overeenkomst met de VO-raad, de koepel van scholen in het voortgezet onderwijs.

Museumplein
De Amsterdamse politie had maandagmiddag liters water nodig om de uit de hand gelopen scholierendemonstratie te stoppen. Pas toen om één uur een waterkanon het Museumplein opreed en zijn lading leegspoot over de joelende menigte verdwenen de meeste jongeren van het plein.

Daarvoor golfde de massa van honderden scholieren joelend heen en weer over het Museumplein en de omringende straten. In de wijk de Pijp werden ruiten ingegooid. De scholieren gooiden met vuurwerkbommen. Politieagenten dreven de jongeren terug naar het Museumplein. ‘Amsterdam Hooligans´, schreeuwden de fanatiekste actievoerders. Dat waren vooral jongens, met capuchons op hun hoofd en sigaretten in de hand. De meisjes stonden hen op een afstandje toe te juichen.

Toen de Mobiele Eenheid met schild en wapenstok charges ging uitvoeren en er arrestaties werden gedaan, reageerden de jongeren woedend. Ze bekogelden de agenten met lunchpakketten, appels en flessen water.

Niet alle relschoppers leken werkelijk benul te hebben van de aanleiding voor de demonstratie. ‘Minder school’ wisten sommigen uit te brengen. Maar ook: ‘Lekker niet naar school.’ En: ‘Staken geeft je adrenaline.’

Tientallen arrestaties
De politie arresteerde 21 scholieren in Amsterdam. Ook op vele andere plaatsen werden arrestaties verricht. Zo werden in Deventer vier jongeren aangehouden voor belediging en het gooien van vuurwerk en eieren. In Almere zijn nog eens elf scholieren in de leeftijd van 13 tot 18 jaar aangehouden. In verschillende Friese plaatsen heeft de politie scholieren opgepakt en bekeuringen uitgedeeld. In Alkmaar werd een scholier aangehouden voor het opblazen van een putdeksel met vuurwerk. Ook twee anderen werden aangehouden. In Zwolle is een scholier opgepakt voor het afsteken van vuurwerk.

Inhalen
In Haarlem zijn tien arrestaties verricht omdat de actievoerders pakjes brood naar het stadhuis gooiden. Volgens de rector van de Schoter Scholengemeenschap in Haarlem besloten leerlingen van haar school spontaan te gaan protesteren, omdat ze vrijdag niet hebben meegedaan. ‘Ze wilden wat inhalen. De meesten weten echter nauwelijks waar ze actie voor voeren.’

In het Limburgse Panningen een meisje gewond geraakt tijdens de demonstratie. Volgens wethouder Rinus Janssen (CDA) viel ze van een muurtje af en verdraaide ze haar knie. Ze is met een ambulance afgevoerd.

Treinvertragingen
Tientallen scholieren zorgen voor treinvertragingen in Amersfoort. Rond het station ontstond een gevaarlijke situatie door de aanwezigheid van grote groepen scholieren. Ook het treinverkeer bij Naarden en Bussum liep vertraging op. Scholieren passeerden hier massaal een overweg. Treinreizigers liepen hierdoor een vertraging van 30 tot 60 minuten op.

Stinkbom bij Tweede Kamer
Ruim tweehonderd leerlingen van verschillende Haagse scholen protesteerden maandag op het Buitenhof in Den Haag voor de poorten van het regeringsgebouw. Kort daarvoor hadden leerlingen op het Binnenhof en vanaf het Plein het gebouw van de Tweede Kamer bekogeld met eieren. Kort na 13.00 uur verdreven twee politieagenten te paard de leerlingen van de ingang van het Binnenhof. De scholieren hielden zich tamelijk rustig, maar enkelen van hen reageerden baldadig op de agenten. Behalve een dozijn eieren werd een stinkbom gegooid.

Coolsingel
In Rotterdam hadden ruim vijfhonderd jongeren zich verzameld op de Coolsingel. Zij bekogelden met eieren het stadhuis. De politie voorkwam dat de scholieren het stadhuis binnengingen. Rond het middaguur verspreidde de menigte over de stad en was het weer rustig op de Coolsingel.

In Lelystad protesteerden zo’n 250 scholieren van het Groenhorst College, omdat door de plannen van de staatssecretaris Van Bijsterveld van Onderwijs het succesvolle hulphalfuurtje voor individuele begeleiding verdwijnt. Een paar leerlingen hadden eieren meegenomen, maar die bleven in de doosjes.

Pamfletten
In Eindhoven gingen onder meer ongeveer tweehonderd leerlingen van het Novalis College in staking. Volgens directrice Marion Beijer waren ze dat net als vrijdag niet van plan maar heeft de politie de actie uitgelokt. Maandagochtend verscheen onaangekondigd een politiebusje op het schoolplein. Agenten deelden pamfletten uit waarop werd uitgelegd dat iedereen het recht heeft om te staken en waarop een aantal gedragsregels stonden opgesomd. Dit was aanleiding voor de scholieren weer de straat op te gaan.

Ook in andere steden door het hele land gingen scholieren de straat op, zoals in Leiden, Middelburg, Alphen aan den Rijn, Ede, Gouda en in verschillende Brabantse steden. Zoals in zoveel plaatsen riepen scholieren elkaar op mee te doen via sms-berichten en msn.

Opgesloten
Scholieren van de Winkler Prins Scholengemeenschap in Veendam wilden ook protesteren, maar konden niet. Een geplande scholierenactie in de Groningse plaats werd door docenten voorkomen. Deze sloten de hekken van de school, waardoor de leerlingen het schoolplein niet af konden. Naast leraren waren er ook politieagenten aanwezig om te controleren of de leerlingen binnen de hekken bleven. De leerlingen gaven hun poging het plein te verlaten na de pauze op.

Versoepelen
Het Landelijk Aktiekomitee Scholieren LAKS had de leerlingen opgeroepen maandag wel naar school te gaan, in afwachting van het Tweede Kamerdebat van woensdag. Voorzitter Sywert van Lienden van het LAKS, vindt de nieuwe afspraken die gemaakt zijn ‘zeer positief’ maar ‘absoluut niet genoeg’ en heeft een verdergaand plan naar de Tweede Kamer gestuurd.

Staatssecretaris Van Bijsterveldt had aangegeven de omstreden 1.040-urennorm te zullen versoepelen. De scholen mogen vanaf volgend jaar 40 van de 1.040 uren grotendeels zelf invullen. Ook krijgen de scholen veel meer geld om ziektevervanging te kunnen betalen: 5 procent in plaats van 2 procent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

CDA: GroenLinks stookt scholieren op
maandag 26 november 2007 18:02

GroenLinks zet scholieren aan tot relletjes schoppen en gooit alleen maar olie op het vuur door de jongeren op te roepen te blijven demonstreren.


Dat heeft CDA-Tweede Kamerlid Jan de Vries maandag gezegd. Volgens hem hebben veel actievoerende leerlingen geen benul waar de acties over gaan, maar reageren ze op oproepen van onder meer DWARS, de jongerenorganisatie van GroenLinks.

Lieve acties
De Vries beschuldigt de GroenLinks-jongeren er daarom van de kinderen aan te zetten tot relschoppen. Hoewel DWARS zondag vroeg om 'lieve acties', kwam het maandag op veel plekken in het hele land tot soms ernstige ongeregeldheden en vernielingen door de stakende scholieren.

De Vries vindt dat de rellen die de scholieren veroorzaken 'met kracht de kop in moeten worden gedrukt'.

Hoewel de politie vandaag veelal terughoudend was met optreden, kwam er op het Amsterdamse Museumplein ME en een waterkanon aan te pas om de losgeslagen scholieren te verspreiden.

Excuus
In Alkmaar, waar twee- tot driehonderd scholieren door de binnenstad trokken, werden dertien relschoppers opgepakt voor het vernielen van een auto, het opblazen van een putdeksel en het uitschelden en slaan van agenten.

Ook elders werden aanhoudingen verricht voor vernielingen en baldadigheid. In Leiden scandeerden de scholieren antisemitische leuzen. Volgens de politie gebruiken jongeren in veel plaatsen de stakingen als excuus om rotzooi te schoppen.

Vrijdag liepen protestacties van stakende scholieren ook al uit op rellen en vandalisme. De Vries heeft het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) opgeroepen een voor vrijdag geplande actie af te gelasten. 'Een demonstratie is onverantwoord en zorgt voor onnodige spanning,' denkt de CDA'er.

Concessie
Ondanks concessies van CDA-staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt, die zondag besloot de besteding van jaarlijks 40 verplichte lesuren aan de scholen over te laten, riep DWARS toch op tot een scholierenstaking.

De oppositie vindt dat Van Bijsterveldt daarmee te makkelijk heeft toegegeven aan de scholieren. 'Het CDA is de partij van zwenkwieltjes,' zei VVD-Kamerlid Dezentjé Hamming, die de scholieren kwalificeerde als 'verwende tieners die rotzooi trappen'.

Ook voor de SP gaat de concessie van de staatssecretaris te ver. 'Dit toont aan dat leerlingen succes hebben,' stelt Jasper van Dijk van de SP vast.

Door Bas Benneker
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Do I have to say more?
Was ook al bij me opgekomen...

Ik zie het probleem niet helemaal:

1040 uur per jaar, à rato van ongeveer 9 maanden les (2 maanden zomerverlof, 2x2 weken kerst/pasen) = +/- 29 lesuren per week?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

25 uur per week is 5 uur per dag.
Ik kan niet wachten tot dat deze ettertjes een volle week moeten werken.
Laat ze maar zweten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

EDE - Een uitgelaten stemming. Die overheerste vrijdagochtend op het schoolplein van scholengemeenschap Het Streek aan de Bovenbuurtweg. Alle leerlingen stapten na de eerste ochtendpauze naar buiten voor een 'wilde staking' tegen de voorgenomen plannen van de overheid om meer lesuren te draaien. De rectors van de scholen kwamen begin van de middag voor overleg bijeen op de vmbo-locatie van Het Streek aan de Amsterdamseweg.

Het personeel probeerde hun 'kroost' nog naar binnen te dirigeren, maar dat bleek een tevergeefse poging. Lesgeven was er niet meer bij. Ook het sluiten van het hek rond het gebouw, bleek eerder olie op het vuur. Alle leerlingen wisten toch de straat op te komen, ook nadat een personeelslid uiteindelijk zelf het hek weer opende.

,,Nee, dit was niet echt meer nodig'', reageert Chris Zelle, conciërge van Het Streek. ,,Gisteren hebben de vakbonden een akkoord bereikt. De voorgenomen staking van docenten aanstaande maandag is daarom van de baan.''

Omstreeks elf uur stroomde een lang lint van leerlingen richting centrum. Onderweg ontmoetten zij leerlingen van Het Marnix. Hier gingen de lessen nog gewoon door, terwijl volgens Leo Spelt, directeur van het Marnix, maar liefst driekwart van alle leerlingen ook de straat op ging.

,,Het is mij volstrekt onduidelijk wie hier achter zit. Ik werd een half uur geleden gebeld door mijn collega van Het Streek, die mij vertelde dat er een gigantische massa onze kant op kwam. Ja, dit heeft een aanzuigende werking. Het is net een school vissen. Ze schijnen het te doen vanwege angst voor de invoering van een negende lesuur'', aldus Spelt.

Omstreeks 11.15 uur begaf de aangezwollen meute tieners zich richting Pallas Athene College aan de Peppelensteeg, om ook deze leerlingen te betrekken bij de staking. Hier reageerde de schoolleiding preventief, door de eigen leerlingen alvast naar buiten te sturen. Teamleider Antoinette Baalman: ,,Onze leerlingen hebben de staking niet geïnitieerd. Ze werden opgehaald door leerlingen van Het Streek en het Marnix. Die stormden bij ons naar binnen. Er ontstond een onveilige situatie. Een klein deel van onze leerlingen ging mee, een heleboel bleven echter in de klassen. Vanwege de druk van buiten hebben we besloten de leerlingen naar huis te sturen. We hebben hen een veilige weg gewezen. Een groot deel van de leerlingen is rustig vertrokken."

Daarna vervolgde de massa haar weg richting Amsterdamseweg, om ook vmbo-leerlingen van Het Streek bij de staking te betrekken. Het plan zou bestaan om daarna richting gemeentehuis te gaan.

De stakende leerlingen van scholengemeenschap Het Streek, Pallas Athene College en het Marnix College arriveerden aan het begin van de middag op het Raadhuisplein. De ongeveer achthonderd leerlingen wilden het gemeentehuis binnendringen, maar de deuren bleven op slot. Vervolgens begonnen leerlingen met brood en eieren te gooien. Ook werd er vuurwerk afgestoken. Een aantal jongeren klom op het dak en één jongen klom in een lantaarnpaal. Ondertussen was ook de politie gearriveerd. Zij stuurden leerlingen van de trappen bij het Raadhuis. De 17-jarige Lunteraan die in de lantaarnpaal klom, werd opgepakt. Dit bracht een hoop gejoel teweeg. Ook werd een politieauto besmeurd met eieren. De stoet ging vervolgens verder richting het politiebureau aan de Breelaan. Daar bleef een groep van ongeveer tweehonderd stakers staan. Uiteindelijk kwamen een stuk of tien agenten naar buiten en die mengden zich in de massa. Ze controleerden wat tassen op eieren en vuurwerk. Na verloop van tijd keerde de rust terug en werd de staking beëindigd.

zie elders op deze pagina meer foto's en een verslag van het begin van de staking.
Bron: edestad.nl




Ik geef toe, ik heb deze vrijdag 23 november ook meegelopen. Ik zie zelf de nutteloosheid van deze 1040 uur in. Als ze ons 1040 uur willen geven, laat ons dan op een fatsoenlijke manier leskrijgen. Dat gaat niet als er te weinig leraren zijn. Dit resulteert in de zogenaamde Z-uren, of KWT-uren, waar je echt totáál niks aan hebt. Je krijgt er een gatenkaasrooster van, en je zit dus veelste lang onnodig op school. Bovendien verzint de school idiote dingen om aan deze 1040 uur te komen.

Ik ben nooit een kei geweest in rekenen, en vergeef me als ik nu een rekenfout maak, maar dit is mijn berekening.
Ervan uitgaand dat de 1040 uur, 1040 klokuren betekenen (dat moet haast wel, want er zijn ook scholen die een 45minutenrooster aanhouden) betekent het dat men 1040x60 62400 minuten per jaar moet hebben. Omgerekend naar mijn 50 minutenrooster zouden dit 62400;50 1248 uur per jaar zijn. 1248 delen door het aantal schoolweken (41 in mijn geval) geeft 30,4 uur per week. Das ongeveer 6 uur les per dag. Geen probleem. Wél als er te weinig docenten zijn en de klas dan maar een Z-uur laten hebben! Of een gatenkaasrooster geven!
Toevallig geldt de 1040 norm niet voor mij, maar mijn rooster wordt er nadelig door beinvloed, ik zit veelste lang onnodig op school. Ik kan begrijpen dat mensen er dan tegen in willen gaan, en dat is ook een reden dat ik heb meegelopen, maar het loopt uit de hand.
Vandaag werd er weer een poging gedaan ons tot staken te krijgen (we werden opgehaald door andere scholen) maar de school werd heel streng bewaakt. Niemand mocht naar binnen of naar buiten, tenzij hij kon bewijzen dat hij daar op school zat of uit was. Wel terecht, ik zou vandaag liever ook niet meelopen. Ik vind het prachtig wanneer mensen voor hun rechten opkomen, maar er wordt misbruik van gemaakt. Vandaag is ons winkelcentrum overhoop gehaald, en dat was helemaal niet nodig. Alle scholen hebben ook een boete van 10.000 euro gekregen.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Alle scholen hebben ook een boete van 10.000 euro gekregen.
Kijk, en dat vind ik nou oneerlijk. De school heeft niet om deze actie gevraagd.
Ze moeten de schade op de ouders van de rel kinderen verhalen.
En toen mijn zoon op het vwo zat, had hij dal uren. Dat betekende dat hij zijn huiswerk in deze uren kon/moest maken.
Ik snap niet waarom jongelui dat nu niet kunnen doen.
Een beetje dom om de extra uurtjes te verspillen aan gein en rotzooi trappen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Tja Ariel, die motivatie zit er gewoon niet meer in. :( Ik geef toe, op school kan ik minder goed werken in tussenuren dan thuis. Op school hebben altijd wel een paar vriendinnen tegelijk een tussenuur met mij, en het is dan echt lastig om geconcentreerd aan het werk te gaan ipv het te hebben over andere dingen.

De 10.000 boete is voor school, maar de mensen die iets hebben vernield krijgen ook een rekening opgestuurd. De gemeente was er niet helemaal blij mee. Gelukkig werkte de politie wel mee. We hebben zelfs een tijdje gebabbeld met hen, en zij zorgden er (samen met enkelen uit mijn klas) voor dat de tocht zonder veel ongelukken verliep. Vrijdag was het dus wel een geslaagde staking, rekening houdend met hen feit dat niks was gepland. Vandaag was het echter gewoon rellenschoppen. Triest.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De Nederlandse cavalerie lijkt in betere conditie dan de Belgische.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:25 uur per week is 5 uur per dag.
Ik kan niet wachten tot dat deze ettertjes een volle week moeten werken.
Laat ze maar zweten.
Dat houden ze niet eens vol, ze zijn nu al zo ''verwend''.
Wedden dat ze er straks mee komen dat 40 uur werken ongezond is, en dat ze na de 1e werkdag al een burnout hebben?
Ik vind het echt belachelijk, wat piepen ze nou.
Wij gingen vroeger 8 uur per dag naar school! en aangezien de vakanties en de vrije dagen bij elkaar op geteld, ben je onderhand nog een half jaar vrij :shock:
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_ ... schol.html

Tijdens de laatste minuten van het filmpje worden waterkanonnen gebruikt.
Zoals iedereen weet, ben ik een voorstander van het uiteendrijven van rellen, bij voorkeur met stokslagen en waterkanonnen. Het maakte mij zeer blij om mijn geliefde machinerie in werking te zien. Dit maakte mij blij om verschillende redenen.
Ten eerste geeft het mij een warm en een aangenaam gevoel wanneer ik waterkanonnen gebruikt zie worden.
Ten tweede is het zo dat men techniek af en toe moet gebruiken, zodat er geen stof of kalk vastkomt in de fijne machinerie van de pomp en de spuit. Tegelijk werd door het draaien van de motor de olie verspreid door de machine heen, wat voor een langere levensduur zorgt.
En uiteraard was ik blij dat dit rellenseizoen niet zonder waterkanonnen is geweest, want bij de bilalrellen heb ik de schatjes helaas niet in actie gezien. Uiteraard zal de polietsie hun redentjes hebben om de kanonnen te sparen en pas gebruiken wanneer deze echt vereist zijn.













En nu serieus: Toen dat de relletjes over "bilal" uitbraken, waar waren de waterkanonnen? Waar was de cavallerie? Waar was de rellenpolitie? He? Kan iemand antwoorden, beste Nederlandse PoCo-politici? Stukken addergebroed, ongedierte onder ongedierte, dragers en verspreiders van Encyfalitis, Lime, AIDS, Rabies en andere exotische ziektes, cultiveerders van schaamluis en schimmel, verkrachters van cavia en hamster? Is dit wat jullie zijn? Waterkanonnen inzetten tegen schoolkinderen, maar niet tegen allochtoons uitschot dat auto's verbrandt?

Ik geef een zulk Europa nog 30 jaar.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

migrantenjong schreef:http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_ ... schol.html

Tijdens de laatste minuten van het filmpje worden waterkanonnen gebruikt.
Zoals iedereen weet, ben ik een voorstander van het uiteendrijven van rellen, bij voorkeur met stokslagen en waterkanonnen. Het maakte mij zeer blij om mijn geliefde machinerie in werking te zien. Dit maakte mij blij om verschillende redenen.
Ten eerste geeft het mij een warm en een aangenaam gevoel wanneer ik waterkanonnen gebruikt zie worden.
Ten tweede is het zo dat men techniek af en toe moet gebruiken, zodat er geen stof of kalk vastkomt in de fijne machinerie van de pomp en de spuit. Tegelijk werd door het draaien van de motor de olie verspreid door de machine heen, wat voor een langere levensduur zorgt.
En uiteraard was ik blij dat dit rellenseizoen niet zonder waterkanonnen is geweest, want bij de bilalrellen heb ik de schatjes helaas niet in actie gezien. Uiteraard zal de polietsie hun redentjes hebben om de kanonnen te sparen en pas gebruiken wanneer deze echt vereist zijn.

En nu serieus: Toen dat de relletjes over "bilal" uitbraken, waar waren de waterkanonnen? Waar was de cavallerie? Waar was de rellenpolitie? He? Kan iemand antwoorden, beste Nederlandse PoCo-politici? Stukken addergebroed, ongedierte onder ongedierte, dragers en verspreiders van Encyfalitis, Lime, AIDS, Rabies en andere exotische ziektes, cultiveerders van schaamluis en schimmel, verkrachters van cavia en hamster? Is dit wat jullie zijn? Waterkanonnen inzetten tegen schoolkinderen, maar niet tegen allochtoons uitschot dat auto's verbrandt?

Ik geef een zulk Europa nog 30 jaar.
Ik denk dat er genoeg "allochtoons uitschot" tussen die scholieren zat !!
Maargoed ook het nederlandse tuig liet zich niet onbetuigd. Laten ze niet alleen de ouders maar vooral die blagen zelf keihard aanpakken.
Dat ze staken/protesteren is tot daar aan toe maar die vernielzucht moet zo hard afgestraft worden dat ze zich in het vervolg wel zullen bedenken.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Volkomen mee akkoord, ik heb niets tegen het neerslaan van kinderrelletjes hoor. Maar ik zag vooral autochtone jongeren op de foto's van de rellen. De allo's gaan waarschijnlijk toch niet naar school.
Uiteraard moet zulk vandalisme hard bestrafd worden. Maar wat mij kwaad maakt is dat de politie wel optreedt tegen kinderen, maar niet tegen allochtonen die auto's afbranden.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

tja, das het grote probleem hier in Nederland. De linkse rakkers hebben veel touwtjes in handen en dus moeten de allochtonen vooral geknuffeld worden. Ook als kwaadwillend/onaangepast deel van deze allochtonen aan t vernielen slaat om een totaal onlogische reden.
Bovendien waren ze bang voor verdere escalatie (al vind ik dat geen excuus)

Ik denk dat bij veel agenten de handen gejeukt hebben, tijdens die rellen in A'dam om er eens ff flink de wapenstok overheen te halen maar dat ze van hogerhand geen toestemming hadden.

Nu ging het om opgeschoten jeugd, merendeels autochtonen.... tja dan gelden er andere regels.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Er waren blijkbaar zelfs politici die de politievrouw die "bilal" elimineerde een racistische moordenares noemden. Uiteraard gelden er andere regels.

"Schrik voor escalatie..." O ja? Dan is mijn vraag, als men nu al schrik heeft voor escalatie, wanneer is men van plan om er geen schrik meer van te hebben? Of zullen de allo's meer en meer op straat komen, met debiele eisen zoals "wij willen een eigen shariapolitie in onze straten", en Linksch gaat gewoon ja knikken om "deze andersbecultureelden" niet te provoceren, terwijl dat betogingen door mensen waarvan men niets te vrezen heeft hard worden neergeslagen om de woede af te reageren?

Hoe ver kunnen de allo's gaan met hun eisen?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

"wij willen een eigen shariapolitie in onze straten"
In Bxl loopt die al rond.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

BFA schreef:
"wij willen een eigen shariapolitie in onze straten"
In Bxl loopt die al rond.
Ja, maar de uniformen en de zwepen om alcoholrazzia's met lijfstrafen te kunnen organiseren, dag mag de belasdhimmgenbetaler wel betalen vind ik.

En wat is er precies aan de hand in Brussel? Ik weet wel dat in Frankrijk er al vrouwen gestenigd waren.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kijk eens aan. Er word daadkrachtig opgetreden door het CDA. :wink:

Amsterdam en Rotterdam gaan na de rellen maandag controleren of scholieren vandaag wel naar school gaan: doen ze dat niet, dan gaan leerplichtambtenaren hun ouders boetes geven.

Ze moeten alle scholieren die met deze actie meegelopen hebben een boete opleggen. De goede moeten dan maar onder de kwade lijden.
50 euro boete voor elke scholier, ( gaan ze maar voor werken) en dan kan van dat geld de schade die ze aangericht hebben betaald worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

migrantenjong schreef: Hoe ver kunnen de allo's gaan met hun eisen?
Zou t niet weten, ligt er helemaal hoelang de doorsnee Ollander zn mond nog houdt. Als ik t mag inschatten, zolang deze regering stand houdt kunnen ze nog heel wat eisen.... Bij nieuwe verkiezingen komt er een rechtse regering. Dan is het afgelopen met eisen, dan wordt het inleveren. (of ben ik te optimistisch :cry: )
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik hoop het ook Ruth, maar rechts is te veel versplinterd.
Ik voel wel wat voor het idee van Wiegel, dat de aanhangers van van Geert Wilders en Rita Verdonk in één liberale partij op gaan samen met de VVD.
Alleen zal dat niet gaan lukken. Jammer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ariel schreef:Kijk eens aan. Er word daadkrachtig opgetreden door het CDA. :wink:

Amsterdam en Rotterdam gaan na de rellen maandag controleren of scholieren vandaag wel naar school gaan: doen ze dat niet, dan gaan leerplichtambtenaren hun ouders boetes geven.

Ze moeten alle scholieren die met deze actie meegelopen hebben een boete opleggen. De goede moeten dan maar onder de kwade lijden.
50 euro boete voor elke scholier, ( gaan ze maar voor werken) en dan kan van dat geld de schade die ze aangericht hebben betaald worden.
Ja, maar enkel en alleen maar als "V.Z.W. Friends of Bilal" ook hun schade moeten terugbetalen.
Alles of niets.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat ben ik met je eens migrantenjong.
Iedereen die spullen van een ander vernield moet dokken.
Ik vermoed dat dat het meeste pijn doet.

Trouwens, bij die rellen waren ook heel jonge kinderen aanwezig hoor.
Dat waren ook kinderrelletjes, en de politie had wat mij betreft harder mogen optreden
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

En wat is er precies aan de hand in Brussel?
Molenbeek is een stukje Islamterritorium geworden.Loopt een soort shariapolitie rond die zedelijkheid in het oog houdt, alcoholgebruik en het nemen van fotos en film in de weg staat.
Deze groep houdt zich ook op in de buurt van de Moskee in Koekelberg.
Plaats reactie