Geert Wilders in Hollywood. Kritische film over Islam

BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Was dat niet die oerlelijke vrouw
Vrouwen oerlelijk vinden is een typisch Moslimtrekje. Het is ook daardoor dat ze liever elke vrouw als een wandelende tent camoufleren of in huis of in huis verstoppen. Sommigen gaan zelfs zover van de vrouw de toegang tot de Moskee te verbieden. Bidden gaat voor dit geslacht even goed zonder over de straat te moeten.

Er is een ding wat iedereen weet van zulke exlusieve mannenclubjes. Zonder vrouwen aanwezig komt niemand het detail te weten van wat er achter het scherm van het fatsoen gebeurt. Maar iedereen weet het: daar komen de Homo's samen, handelen volgens het vb van hun grote profeet. Via het gedrag van de Moslimmannen weet je wat ze liefst verbergen. Mohammed was een Homofiel.

Geef mij dan maar onze Westerse maatschappij, waar de vrouw het ideaal van schoondheid uitbeeldt. Schoonheid die innerlijk en uiterlijk hand in hand gaat. Ayaan is een mooi voorbeeld. Veel beter dan de doorgaans lege omhulsels op de catwalk.

Ik vind Ayaan een mooie intelligente, sexy vrouw.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

YouTube houdt Koranfilm Wilders in de gaten
dinsdag 8 januari 2008 13:10

De website YouTube verbiedt de Koranfilm die PVV-leider Geert Wilders op de site wil zetten niet op voorhand, maar houdt de plaatsing van de film wel goed in de gaten.

Een woordvoerder van de site heeft dat woensdag gezegd. YouTube heeft ‘duidelijke richtlijnen voor het materiaal’. Wilders heeft vorige week aangekondigd zijn film over de Koran op de populaire site te plaatsen. De site verdedigt de vrije meningsuiting ‘en dus ook het recht van iedereen om impopulaire zienswijzen te verkondigen,’ zegt de woordvoerder.

Verwijderen
Iedereen kan filmpjes op de site plaatsen, maar medegebruikers kunnen materiaal aangeven waarvan zij vinden dat het ongepast is. YouTube evalueert dan de video en kan besluiten het filmpje te verwijderen. De site verbiedt ‘haatdragende retoriek’ en het aanvallen of vernederen van mensen ‘op basis van religie’. YouTube zal bekijken of de inhoud van Wilders’ film in strijd is met de richtlijnen van de site.

Provocerend
De Koranfilm moet eind deze maand klaar zijn en wordt ook op de website van de Partij voor de Vrijheid geplaatst. Ayaan Hirsi Ali laat in een interview weten, dat zij niet gelooft in de oplossingen die Geert Wilders biedt op de vraagstukken in het islamdebat. De film 'Submission' die ze samen met Theo van Gogh maakte, staat ook op YouTube.

Het kabinet liet eind november weten bezorgd te zijn over mogelijke gevolgen die de film kan hebben in binnen- en buitenland. En korpschef Bernard Welten van politie Amerstdam-Amstelland vreest zelfs rellen.

Door Maartje Willems
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Oeps!!!!!! Dit had ik niet van Afshin Ellian verwacht.
Hij schrijft heel kritisch over ayaan.
Opmerkelijk: Ayaan is opeens politiek correct!
woensdag 9 januari 2008 10:21

De Koranfilm van Geert Wilders houdt de gemoederen bezig. Er is nog geen film, maar er is wel al veel commotie over. De Amsterdamse politie waarschuwt ons al voor de maatschappelijke gevolgen van de film. De politie doelt op de reacties van Marokkaanse Nederlanders in Slotervaart.

Zijn ze in Slotervaart zo gevoelig voor wat Geert Wilders doet? Steken ze daarom auto’s in brand? Als morgen Geert Wilders verdwijnt, worden ze dan opeens keurige burgers?

Wij weten natuurlijk heel goed dat dit straattuig niets te maken heeft met Wilders. Dat weet de Amsterdamse politie ook. Maar weet Ayaan dat ook?

Provocerend
Ayaan had, een beetje te laat, een interview met de Volkskrant. Daarin was journalist Martin Sommer terecht geïnteresseerd in de mening van Ayaan over de Wilders’ fim:

Martin Sommer: Nederland zet zich nu schrap voor de film van Wilders die eraan komt. Hoe kijkt u daar tegenaan?

Ayaan: 'Die film valt onder de vrijheid van meningsuiting. Hij kan en mag. Commissaris Welten vreest dat hij provocerend zal zijn. Natuurlijk is dat zo. Wilders heeft een onderwerp te pakken en wil dat aan de orde stellen. Ik geloof niet in zijn antwoorden. Ik ben niet voor het verbieden van boeken, niet van de Koran, evenmin van Mein Kampf.

Gelachen
Ik heb, helaas, de afgelopen tijd niet al te vaak gelachen. Maar toen ik dit las, barstte ik in gelach uit. Het is niet te geloven. Ayaan Hirisi Ali vindt de film van Geert Wilders een act van provocatie in negatieve zin. Was Submission dan geen provocatie?

Natuurlijk weet Ayaan wat het juiste antwoord moet zijn: door haar heeft Nederland de kunst van provoceren herontdekt. Het is buitengewoon ironisch om te constateren dat de reactie van Ayaan overeenkomt met de manier waarop Piet Hein Donner en Job Cohen dit soort vraagstukken benaderen.

Juist zij waren volgens Ayaan naïef, en leefden in het Land van Ooit. Leeft Ayaan zelf nu ook in het Land van Ooit?

Rellen
Ook is merkwaardig dat Ayaan de vrees van de Amsterdamse politie bevestigt. Naar aanleiding van Submission braken immers in Amsterdam geen rellen uit.

En als rellen mochten dreigen, dan moeten we die bezorgdheid toch niet gaan delen? Tuig moet immers zonder aanziens des persoons worden aangepakt. Toch? Waarom pleitte Ayaan eerder zo gepassioneerd voor het recht van een cartoonist om te kwetsen? Heeft een democratisch gekozen politicus minder rechten dan een cartoonist? Dit zijn ernstige morele en politieke vragen.

Privileges
En dan nog dat zinnetje: 'Wilders heeft een onderwerp te pakken.'

Wilders is ontstaan, geboren en getogen in één onderwerp: de islam. Maar Ayaan kent kennelijk aan zichzelf meer rechten en privileges toe dan aan anderen, in het bijzonder aan een autochtone Nederlander.

Hebben alleen de mensen uit islamitische landen het recht om de islam te bekritiseren of te verdedigen? Mensen die sinds mensenheugenis in Nederland wonen, hebben niet alleen het recht, maar ook de plicht om zich zorgen te maken over de integratie en de plaats van de islam binnen de Nederlandse rechtsorde en samenleving.

Wat Nederland niet voor elkaar kreeg, schijnt de Amerikanen wel te lukken: Ayaan Hirsi Ali laten evolueren in een politiek correcte figuur.

De moraal van dit verhaal: de politieke correctheid verspreidt zich niet alleen dankzij machtsdreiging, maar ook dankzij machtsverleiding.

Afshin Ellian
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het eerste stuk van dit interview gaat over Curaçao en de problemen daar, maar later in dit interview gaat Geert in op zijn aankomende film over Islam.
Wilders: Mijn fractie heeft gelijk
Door DAVID POORT

JERUZALEM - De Partij van de Vrijheid van Geert Wilders maakt een stormachtig winterreces door. PVV-Kamerlid Hero Brinkman veroorzaakte op Curaçao een staatkundige rel door de Antillen een ‘corrupt boevennest’ te noemen.


En fractievoorzitter Geert Wilders, momenteel op werkbezoek in Israël, is luidruchtig op zoek naar een omroep die zijn controversiële Koranfilm wil uitzenden.

De relatie tussen Nederland en de Antillen is op een historisch dieptepunt beland. Tweede Kamerlid Hero Brinkman wil zo graag van de Antillen af dat hij de eilanden te koop wil aanbieden op Marktplaats.nl. Vanwege zijn uitspraken hebben de Antillianen een streep gezet door het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties op Curaçao. De Nederlandse delegatie zit nu werkloos aan de rand van het zwembad.

Wat vindt u van de commotie op de Antillen?
"Ik ben trots op collega Hero Brinkman. Wat de afgelopen week is gebeurd op Curaçao bewijst wat mij betreft precies het punt dat Brinkman maakt. Het ís gewoon een corrupt boevennest. Er is een motie aangenomen waarin staat dat hij een vergaderzaal niet meer in mag. En hij moet nu worden beveiligd op Curaçao. Dat zijn allemaal zaken die niet horen bij een landsdeel waar je veel aan hebt."

Volgens de Nederlandse delegatie heeft Brinkman de onderhandelingen verpest...
"Dat kan wel zijn, maar ik vindt dat politici moeten zeggen wat ze vinden. Volgens een peiling van Maurice de Hond deelt ruim 50 procent van de Nederlanders de mening van Brinkman. We dragen jaarlijks miljarden naar de Antillen en dat geld kan veel beter besteed worden aan de problemen in Nederland. Het is water naar de zee dragen. Dus laten we dat corrupte boevennest zo snel mogelijk in de verkoop doen. De hoogste bieder mag het wat mij betreft hebben."

Moet de PVV niet op cursus diplomatie?
"Ik vind het eerlijk dat je, voordat de reis plaatsvindt, je standpunt uitspreekt. Brinkman verdient alleen maar lof dat hij op Curaçao zijn rug recht houdt en ons standpunt op een zakelijk manier verwoordt. Hij heeft zelfs van een lokale politicus steun gekregen via een ingezonden brief in de krant. Die politicus bevestigt: het ís daar echt een corrupt boevennest. In een volwassen democratie hoort ook dat je met tegenstanders kunt praten. Je moet elkaar niet boycotten. Dat doen ze dus toch op Curaçao, en dat toont aan dat mijn fractie helemaal gelijk heeft."

Eind deze maand zou uw film over de Koran af moeten zijn. Al een omroep gevonden die ‘m wil uitzenden?
"Ik ben nog met NOVA aan het praten. Die willen de film uiteraard eerst zien voordat ze toezeggingen doen. Maar desnoods huur ik een bioscoop af of nodig ik alle pers uit in Nieuwspoort voor een viewing. De film komt ook op de PVV-website te staan en misschien op YouTube. Dus dat ding wordt echt wel uitgezonden. Maar ik hoop natuurlijk dat de film op nationale televisie te zien zal zijn."

Wat is er te zien in die film?
"Ik wil aan de hand van teksten uit de Koran en bestaande beelden aantonen dat delen uit dat boek, in tegenstelling tot de bijbel en de Thora, nog letterlijk worden toegepast. In sommige landen geldt de tekst als de wet. Die koranteksten inspireren mensen, ook in ons land, tot de meest verschrikkelijk daden. Daarmee wil ik aantonen dat we met de islam in Nederland iets in huis hebben gehaald dat we niet zouden moeten willen."

U weet heel goed dat dit mensen kwetst. Toch zet u dit door?
"Mijn bedoeling is natuurlijk niet om te kwetsen, maar wel om de waarheid te vertellen. De commotie die is ontstaan nog voordat de film af is, toont alleen maar aan hoe hard het nodig is om die film te laten zien. Ik zou geen knip voor de neus waard zijn als ik mijn standpunt zou blijven verkondingen in de Kamer en er vervolgens geen film over zou durven maken. Ik denk dat beelden meer zeggen dan woorden, en dat probeer ik hiermee te laten zien."

En als straks door uw film de Nederlandse ambassade in Cairo in brand wordt gestoken...?
"Een verantwoordelijk politicus denkt na over alles wat kan gebeuren. Ik hoop dat dat allemaal niet gebeurt."

Maar als je ziet hoeveel problemen Denemarken heeft gehad door het plaatsten van cartoons van de profeet Mohammed?
"Ik weet dat niet. Je zou daar hooguit over kunnen gissen."

U zou wel een verstandige inschatting kunnen maken.
"Ja, maar het zou ónverstandig zijn om de problemen die we hebben met de Islam te negeren. Nogmaals, ik hoop niet dat het tot vervelende consequenties leidt, maar de problemen zijn zo ontzettend groot dat ik vind dat ik dat met een hele pittige film moet laten zien."

Geniet u van de reuring die hierdoor ontstaat?
"Nee, sterker nog: ik neem het het kabinet kwalijk dat ze nu al naar buiten heeft gebracht dat er een film van mij aan zit te komen. Dat is in november buiten mijn wil om bekend gemaakt. Het kabinet heeft ook tegen de pers gezegd dat men het een kwalijke zaak vindt dat die film er komt. In half Nederland zijn er al allerlei burgemeesters en politiemensen met imams aan het praten, terwijl die film nog niet eens af is. Daarmee wordt een sfeer gecreëerd waarin het lijkt alsof het alleen maar verkeerd kan gaan met die film. Terwijl ik juist wil laten zien dat we een groot probleem hebben met de islam en dat de Koran niet deugt."
http://www.ad.nl/binnenland/article1952 ... =topStoryA
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit filmpje dat aan Wilders toegeschreven is, zijn fragmenten uit de film. "What the west needs to know"
Op SIOE kan men deze film in zijn geheel bekijken.
Nederlandse ondertiteling!

http://sioenederland.wordpress.com/what ... eeds-know/

Koranfilm Wilders werpt op YouTube al schaduw vooruit
Van onze verslaggever Marc Peeperkorn
gepubliceerd op 10 januari 2008 07:15.


DEN HAAG - Voorvertoning ‘interessante kost’, vindt ook justitie. Alleen is het filmpje niet van Wilders

Hier is het omstreden filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=QG7ttrVJEpY

Forbidden heet de film die PVV-leider Geert Wilders maakt over de Koran, althans volgens de sneak preview (voorvertoning) die te zien is op de filmpjessite YouTube. Met Tony Blair, George W. Bush, Geert zelf en een deskundige die beweert dat de profeet Mohammed al een moordenaar was, zodat niemand vreemd moet opkijken dat zijn volgelingen anno 2008 terroristen zijn. Interessante kost, vindt ook justitie. Alleen het probleem is: het filmpje is niet van Wilders.

De PVV’er bezweert woensdag dat hij ‘helemaal niets’ met de beelden op YouTube te maken heeft. ‘Ik ben vanmorgen door justitie gebeld. Ik heb ze gezegd: schei toch uit, het is onzin.’

In de clip op YouTube betoogt de voormalige Britse premier Blair dat de islam vreedzaam is maar dat terroristen de religie misbruiken. Bush beweert hetzelfde. Opvallend, want Wilders vindt de islam een gewelddadig geloof en wil de Koran – ‘een verschrikkelijk en fascistisch boek’ – verbieden.

Wilders verwacht meer ‘onzin en vervalsingen’ naarmate de première van zijn film dichterbij komt. YouTube biedt al verscheidene, voor de PVV-leider weinig flatteuze clips.

De PVV’er legt de komende dagen de laatste hand aan zijn film. Hij onderhandelt met NOVA over de integrale uitzending ervan (tien minuten). Gaat NOVA daar niet op in, dan zoekt hij een ander medium. Het kabinet is bezorgd over de gevolgen van de beelden.
VOLKSKRANT!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

tegenstanders van Wilders zullen alles uit de kast trekken om de film te voorkomen.
Stel je voor dat deze film mensen gaat wakker schudden en de waarheid doordringt. Dat moet koste wat koste worden voorkomen.

Ik wordt ZIEK van onze overheid. Je mag zo'n beetje alles in Nederland, maar owee als je de rauwe werkelijkheid van de "zuivere" islam wil tonen......
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

( Zucht) Ik had niks anders verwacht.
do 10 jan 2008, 17:59

NOVA zendt film Wilders niet uit

AMSTERDAM - NOVA gaat de film van Wilders niet integraal uitzenden, zegt hoofdredacteur Carel van Kuyl in de Stentor.

De onderhandelingen tussen PVV-leider Geert Wilders en actualiteitenprogramma NOVA zijn daarmee ten einde. Van Kuyl. “We zenden ook geen partijfilmpje uit van de PvdA.”

De hoofdredacteur sluit echter niet uit dat er alsnog fragmenten van Wilders’ film in het programma te zien zullen zijn. “Als er ophef over ontstaat, zullen we er zeker aandacht aan besteden", aldus Kuyl.

Als Wilders geen programma kan vinden dat de film helemaal uit wil zenden, laat hij hem op 25 januari zien in PVV’s zendtijd voor politieke partijen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2994 ... uit__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Natuurlijk kan Rotterdam niet achter blijven bij Amsterdam. Dus gaat de politie ook thee drinken bij allahtone woordvoerders.
BRON!!!!!!
R'dam bereidt zich voor op Wilders-film

In navolging van de Amsterdamse politie houdt Rotterdam ook een vinger aan de pols binnen de moslimgemeenschap naar aanleiding van de film van PVV-Tweede Kamerlid Geert Wilders. Dit liet burgemeester Ivo Opstelten vandaag weten aan de gemeenteraad.

Leefbaar Rotterdam wilde weten of in Rotterdam net zoals in Amsterdam de politie gesprekken voert met imams en andere leiders uit de moslimgemeenschap over de film die Wilders over de Koran wil uitbrengen. Zij spreken onder meer over de mogelijkheden om commotie op straat te beperken.

Repercussies

Volgens Opstelten wordt in Rotterdam onder meer het informatiepunt radicalisering ingezet om te inventariseren hoe de reacties zullen zijn. Het kabinet liet eind november weten bezorgd te zijn over mogelijke repercussies die de film kan hebben in binnen- en buitenland.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Wat een schijtluizen, die mensen van de Nova :?
Gelijk al die maatregelen omdat 'de moslims zich anders weer beledigd voelen'. Sinds wanneer is kritisch zijn beledigen? Moslims beledigen en moorden erop los, maar als iemand hen bekritiseert... Als bijvoorbeeld christenen door het slijk worden gehaald hoor je nauwelijks wat, maar zijn het de moslims, ho maar! Ik zou zeggen, wacht eerst even af tot de film wordt uitgebracht en voel je dán pas beledigd. Als Wilders' beweringen niet (op een rationeel verantwoorde wijze) kunnen worden weerlegd, dan zegt dat toch genoeg? Hopelijk ziet men de realtiteit dan in.

Thumbs up voor Geert!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Cohen: film Wilders moet besproken worden
zaterdag 12 januari 2008 13:00

(Novum) - Het doodzwijgen van de film over de koran van PVV-leider Geert Wilders heeft geen enkele zin. De film moet worden besproken zonder dat mensen zich laten provoceren. Dat zei de Amsterdamse burgemeester Job Cohen (PvdA) zaterdag in het radioprogramma Tros Kamerbreed.

Wilders wil binnenkort een film over de koran uitzenden, die provocerend lijkt te worden voor moslims. Eerder sprak onder anderen de Amsterdamse korpschef Bernard Welten zijn zorgen uit over mogelijke gevolgen.

Mensen hebben een vertekend beeld van de maatschappij doordat gematigden in de media niet aan het woord komen, stelde Cohen verder in het programma. Mensen met een gematigde mening zijn volgens hem in de meerderheid, maar mensen met een duidelijke mening zouden voor journalisten interessanter zijn omdat ze voor een spannender inhoud van hun programma's zorgen.

.
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

zaterdag 12 januari 2008 10:31
Koranfilm: breekt Wilders met traditie?

Mocht Wilders zich in filmpje vergrijpen aan heilig boek islam, dan breekt hij met traditie

Door Gertjan van Schoonhoven

Je kunt van Geert Wilders zeggen wat je wilt, maar het nieuws halen en bepalen kan-ie. Iedereen heeft het erover, maar niemand heeft zijn filmpje over de Koran nog gezien en een zender om hem te vertonen heeft de leider van de PVV ook nog niet. Hij heeft zijn hoop gevestigd op filmpjeswebsite YouTube.

De PVV-leider houdt zich al vele jaren met de islam bezig, dus hij moet in staat zijn om een evenwichtige minidocumentaire aan het onderwerp te wijden waaraan vrijwel niemand aanstoot neemt.

'Verschrikkelijke dingen'
Bij de autoriteiten is de vrees groot dat Wilders het hyperbolischer en dus aanstootgevender gaat aanpakken. En inderdaad ligt het voor de hand dat hij voor de camera gaat doen waartoe hij bijna een jaar geleden moslims opriep: alle 'verschrikkelijke dingen' uit de Koran scheuren.

De beelden zullen in een ommezien alle uithoeken van de wereld hebben bereikt en zeer waarschijnlijk overal een spoor van woedende moslims nalaten.

Wereldwijde statements
Als de reacties van islamitische zijde in eigen land meevallen, zegt dat nog niks. De Deense cartoonrel heeft bewezen dat anti-islamitische statements per definitie wereldwijde statements zijn en daardoor de meest explosieve die je kunt maken.

Intussen heeft Wilders behalve zijn partij en achterban geen bondgenoten meer over in zijn strijd tegen de islam. Zelfs Ayaan Hirsi Ali viel hem deze week publiekelijk af. Wilders overschrijdt een grens die zelfs in de ogen van de meest geharde islamcritici moet worden gerespecteerd.

Godsdienstoorlogen
Welke grens dat is? Oud-vakbondsman Doekle Terpstra zou het vast 'tolerantie' noemen, maar misschien is het trefwoord wel gewoon 'onverschilligheid'.

Het behoort sinds de negentiende eeuw tot de Nederlandse traditie om andersdenkenden een eigen plekje in de samenleving te gunnen en zoveel mogelijk met rust te laten. Van al te grote bemoeizucht en bekeringsdrift komen maar godsdienstoorlogen.
http://www.elsevier.nl/opinie/commentar ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Met dank aan het Pim Fortuin forum.
Dit is een betaald artikel uit de telegraaf


DE KOMENDE ANTI-KORANFILM van Geert Wilders leidt tot grote onrust en dreigende taal in de islamitische gemeenschap. De voorhoede van het verzet wordt gevormd door Hizb ut-Tahrir, een heimelijk opererende beweging met een bijna militaire hiërarchie. Een leger aanhangers verspreidde in diverse steden pamfletten met de oproep tot verdediging van de ’Edele Koran’. Op felle toon eisen volgelingen een eind aan het beledigen van moslims: „Als deze film wordt uitgebracht, dan is het OORLOG!” Hoe ver willen de militanten gaan?

MILITANTE MOSLIMS SLIJPEN MESSEN VOOR ANTI-KORANFILM GEERT WILDERS

’DE HEL ZAL LOSBARSTEN’

’Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag’

door JOOST DE HAAS


ROTTERDAM, zaterdag
De Turk Okay Pala geldt in Nederland als de feitelijk leider van de Hizb ut-Tahrir, de islamitische Bevrijdingspartij. Hij is in alle staten over de voortdurende hetze die in zijn ogen wordt gevoerd tegen de islam, binnenkort uitmondend in de anti-Koranfilm van Geert Wilders. „Wie weet wat er straks gaat gebeuren”, zegt hij deze week. „De mensen pikken dit niet meer!”

Pala en zijn partijgenoten lanceerden onlangs de campagne ’Halt het lasteren van de islam’ en verzamelden op internet duizenden steunbetuigingen. Als het aan Pala ligt, neemt minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) de petitie binnenkort in ontvangst. Dan krijgt zij namens het kabinet ook deze tekst van een ondertekenaar onder ogen: „Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag.”

De emoties lopen hoog op bij aanhangers van Hizb ut-Tahrir (HUT). Zo laat Mehmet in de petitie weten: „Eens zal de hel losbarsten. Wees gewaarschuwd.” Nassira schrijft: „Moge Allah Geert Wilders en de mensen die hem helpen hun nekken breken.” En Hayat vraagt zich af: „Hebben zij geen lering kunnen trekken uit hetgeen er met Theo van Gogh is gebeurd?”

Gevaar
De veiligheidsdienst AIVD, die ressorteert onder Ter Horst, volgt de HUT op de voet omdat de beweging een gevaar kan vormen voor de democratische rechtsorde. Wilders riep eerder op tot een verbod, maar het kabinet liet hem in september 2005 weten dat de HUT voor zover bekend in Nederland geen antidemocratische of gewelddadige activiteiten ontplooit.

Intussen is de aanhang alleen maar groeiende en neemt de woede toe. Onlangs is op grote schaal door de jongeren van HUT in diverse steden een pamflet verspreid om ’het kwaad terecht te wijzen’. In het geschrift worden moslims herinnerd aan hun heilige plicht om de ’Edele Koran’ te verdedigen.

Onder de aanroep ’O, moslims in Nederland!’ staat onder meer de Korantekst: „Voorzeker, Allah zal de huichelaars en de ongelovigen allen tezamen in de Hel bijeenbrengen.” Dit betekent volgens de HUT-jongeren dat „wij niet stilzwijgend toe zullen kijken bij de bespotting van onze religie”.

Aan een demonstratie denkt Pala voorlopig niet. „Ik ben bang dat we een protestmars niet in de hand kunnen houden, zo veel boze en gefrustreerde mensen zijn er. Het gaat niet alleen om Wilders, maar ook om andere lasteraars.”

Pala doelt op Ehsan Jami, die het comité van ex-moslims oprichtte en met zijn eigen film over de profeet Mohammed bezig zou zijn. Ook een expositie van de Iraanse kunstenares Sooreh Hera zette kwaad bloed. De afbeelding van twee Iraanse homo’s met maskers van Mohammed en zijn schoonzoon Ali leidde tot ernstige bedreigingen. De directeur van het Haags Gemeentemuseum weigerde vanwege alle commotie de expositie.

’Hebben zij geen lering kunnen trekken uit hetgeen er met Theo van Gogh is gebeurd?’

„Dergelijke provocaties kunnen inderdaad niet worden getolereerd”, aldus Okay Pala, die met zijn petitie voor minister Ter Horst ’meer harmonie’ in de samenleving’ zegt te willen bereiken.

Maar tegelijkertijd laat hij in een gesprek met ons het ware gezicht van HUT zien: „Al die types die ons beledigen, verschuilen zich achter de vrijheid van meningsuiting. Dat is juist het probleem. Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie! Ons alternatief is de islam. Er is geen tussenweg: wij kiezen voor de absolute waarheid, het woord van Allah.”

Hizb ut-Tahrir strijdt sinds 1953 voor heroprichting van het kalifaat: een islamitische eenheidsstaat onder de strenge, orthodoxe shariawetgeving. Om dat doel te bereiken zal eventueel geweld worden gebruikt als dat nodig is. „Maar dat wordt nu nog niet opportuun geacht. De beweging moet daarvoor eerst krachtiger worden”, aldus de AIVD in een recent rapport.

De HUT is uitgegroeid tot een multinational, die actief is in zeker veertig landen. Het ’zenuwcentrum’ bevindt zich in Londen; het hoofdkwartier in Jordanië.
In de moslimwereld wordt gestreefd naar omverwerping van regeringen, in het Westen poogt HUT de moslims te verenigen om assimilatie te voorkomen. Kapitalisme en democratie zijn goddeloos en moeten fel worden bestreden.

De beweging opereert volgens de AIVD bijzonder heimelijk en kent een cellenstructuur met een bijna militaire hiërarchie. „De ideologie kenmerkt zich door een virulent antizionisme, een intense afkeer van seculiere regeringen en ideologieën, het volledig mijden van andersdenkenden en het voorschrijven van een confronterende en sterk polariserende boodschap”, aldus de veiligheidsdienst.
Duitsland verbood in 2003 de activiteiten van de beweging, wegens de verspreiding van antisemitische propaganda waarbij werd opgeroepen tot de vernietiging van Israël en de moord op joden.
In Nederland richt de partij zich met name op de grootste moslimgemeenschap, de Turken. Maar, zo liet HUT in 2005 in een boze brief aan Wilders weten: „Onder ons bevinden zich ook Arabieren, Nederlanders, Sri Lankanen, Rwandezen en een nog zeer lange lijst andere etniciteiten.”

Het kader staat bekend als hoger opgeleid. Een van de redacteuren van de HUT-website expliciet.nl is drs. Abdullah as Siddiq. Hij is ook auteur van het boekje ’Het Samenleven’, waarin stelling wordt genomen tegen de scheiding tussen kerk en staat. De Nederlandse HUT publiceert ook het blad Expliciet, dat bol staat van de partijretoriek.

De activiteiten van HUT concentreren zich rond Rotterdam, waar in 2004 een rel uitbrak over een geplande conferentie in De Kuip. Nadat deze krant berichtte dat voorstanders van de vernietiging van Israël bijeen zouden komen in het Feyenoord-stadion, werd de reservering door de Kuipdirectie onmiddellijk opgezegd.

Kort daarna presenteerde HUT zich voor het eerst openlijk op een chaotische persconferentie in Rotterdam. Alle aanwezige journalisten werden nauwkeurig op video vastgelegd. Okay Pala trok fel van leer tegen critici. Ook present waren ’partijideoloog’ Ercan Tekin en ’organisator’ Ibrahim Tahtali. Deze laatste staat te boek als voorzitter van een stichting in Breda, die naar verluidt bijeenkomsten belegt met radicale predikers. Tahtali is inmiddels van het toneel verdwenen en heeft geen bekende woon- of verblijfplaats meer in Nederland.

Pala wil niet zeggen waar Tahtali uithangt en weigert in te gaan op vragen over de omvang van zijn partij. Zelf trad hij toe na een roerige jeugd met foute vrienden uit de drugswereld. „In Nederland raak je heel snel op het verkeerde pad.”

Bij toetreding tot een van de cellen moest Pala de eed van trouw afleggen. Elke cel telt drie tot zeven leden. Rekrutering vindt onder andere plaats op hogescholen en universiteiten. Een van de tactieken van de beweging is het heimelijk plaatsen van zo veel mogelijk aanhangers op strategische posities in een samenleving, aldus de AIVD. De strak geleide, geheimzinnige cellenstructuur maakt infiltratie van de beweging door inlichtingendiensten extreem moeilijk.

Sinds het aantreden in 2003 van een nieuwe wereldwijde leider, de Palestijn Abu Yassin, stelt HUT zich steeds radicaler op. Dat meent de Amerikaanse onderzoekster Zeyno Baran, directeur internationale veiligheid van het Nixon Center in Washington.

Onder leiding van ’Amir’ Abu Yassin bepleit HUT actief de botsing van beschavingen en de vernietiging van wat gezien wordt als de Amerikaanse hegemonie. Baran omschrijft de beweging als de voorhoede van de radicaalislamitische ideologie die zijn volgelingen aanmoedigt om terreurdaden te plegen.

Geweld
De onderzoekster spreekt van ’een lopende band voor terroristen’, waarbij na jarenlange indoctrinatie fanatieke moslimextremisten worden afgeleverd die in een ander verband overgaan tot het plegen van geweld. „HUT is een inspiratiebron voor potentiële terroristen”, aldus Baran.

’Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie’

Als afsplitsingen van HUT gelden de Palestijnse Islamitische Jihad en de groep Al-Muhajiroun, die jarenlang onder leiding stond van Osama bin Laden-aanhanger Omar Bakri Mohammed. In Indonesië heeft de beweging naar verluidt banden met Jemaah Islamiyah, verantwoordelijk voor het Bali-bloedbad in 2002. Ook wordt HUT direct in verband gebracht met de Islamic Movement of Uzbekistan, volgens de AIVD een bij AlQaeda aangesloten Oezbeekse terroristische organisatie.

Onlangs werden in Italië bij een grootscheepse antiterreuractie twee leden van HUT gearresteerd. Zij zouden deel uitmaken van een cel die zich bezighield met het ronselen van jihadstrijders voor Irak en Afghanistan.

„Allemaal onzin van de inlichtingendiensten”, beweert Okay Pala. „Het Westen is twee oorlogen begonnen met een enorm aantal doden tot gevolg op basis van dat soort foute inlichtingen. Ik bedoel Irak en Afghanistan. Dat laatste land is aangevallen omdat de Twin Towers waren verwoest, zogenaamd door Al-Qaeda. Ik geloof er niks van dat Bin Laden en Al-Qaeda schuldig zijn. Ook dat is een grote leugen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Intussen is de aanhang alleen maar groeiende en neemt de woede toe. Onlangs is op grote schaal door de jongeren van HUT in diverse steden een pamflet verspreid om ’het kwaad terecht te wijzen’. In het geschrift worden moslims herinnerd aan hun heilige plicht om de ’Edele Koran’ te verdedigen.
Ik heb dit pamflet ook in mijn brievenbus gekregen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Vrees voor boycot en rellen om Koranfilm

van onze redactie binnenland
DEN HAAG - Nederland loopt door de Koranfilm van Geert Wilders een 'reëel risico' op rellen en een economische boycot, zoals Denemarken twee jaar geleden door de cartoonrellen.
Daarvoor waarschuwt terrorismedeskundige van het Instituut Clingendael Edwin Bakker. De publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant leidde begin 2006 tot wereldwijde onlusten.

Bakker houdt er rekening mee dat de reacties op Wilders' Koranfilm in het buitenland heftiger zullen zijn dan in Nederland. ,,Er zijn altijd radicale bewegingen die op kansen loeren om het Westen in een bepaalde hoek te zetten, dit zou een uitgelezen kans zijn.''

PVV-voorman Geert Wilders heeft gezegd in de film 'de verschrikkelijke handelingen' te laten zien van moslims op basis van de 'fascistische Koran'. Het kabinet roept alle provincies en gemeenten op extra alert te zijn op 'verhoogde spanningen tussen bevolkingsgroepen'.
Geert Wilders heeft zijn Koranfilm nog niet af, maar het voorprogramma is al begonnen. Achter de schermen wordt hard gewerkt om mogelijke reacties zoals onlusten en economische schade te voorkomen. Is Nederland klaar voor het 'Uur W.'?

Zijn laatste preek in de Ummah-moskee in Amsterdam-Slotervaart ging over Geert Wilders. Imam Yassine Elforkani (24) had veel telefoontjes gekregen van moslimjongeren. Die zeiden zich zorgen te maken over de aangekondigde film van Wilders, naar alle waarschijnlijkheid een aanklacht tegen de islam van de fractieleider van de Partij voor de Vrijheid.

Elforkani: ,,Tijdens mijn preek heb ik benadrukt dat er altijd kritiek is geweest op de islam. Maar het belangrijkste is: hoe ging de profeet Mohammed daar mee om? Die zei destijds: 'Ik hoop dat God hen zal vergeven, omdat ze onwetend zijn over de islam.''

Elforkani preekt eens per maand in de moskee in Amsterdam-Slotervaart, vlak naast het politiebureau. Daar braken vorig jaar oktober rellen uit, nadat een psychotische Marokkaan twee politieagenten had aangevallen en neergestoken, waarop één van de agenten de man doodschoot. Marokkaanse jongeren trokken vervolgens rellend door de wijk en staken auto's in brand. Door gesprekken te voeren met ouders en jongeren heeft Elforkani meegeholpen de gemoederen te kalmeren.

Ook nu speelt de moslimgeestelijke een rol in het 'kneden van de zielen', in aanloop naar de première van Wilders' film. Niemand kent nog de inhoud, maar er wordt volop rekening gehouden met ernstige gevolgen. De vergelijkingen met de Deense cartoonrellen zijn niet van de lucht. De publicatie van spotprenten van de profeet in een Deense krant leidde twee jaar geleden tot wereldwijde protesten, handelsboycots en de bestorming van Deense ambassades. Zal hetzelfde lot straks Nederland treffen?

Het risico is reëel, waarschuwt terrorismedeskundige Edwin Bakker van Instituut Clingendael. ,,Hét schrikbeeld is natuurlijk dat in een land als Pakisten de vlam gaat in Nederlandse vlaggen. Door de diaspora van moslims is informatie uit elke hoek van de wereld overal snel bekend, ook al wordt de film alleen op de Nederlandse tv uitgezonden. Er zijn altijd radicale groeperingen die loeren op kansen om het Westen in een bepaalde hoek te zetten en dit zou een uitgelezen kans kunnen zijn.''

Stelt Nederland zich in op rellen? ,,Het zou naïef zijn als we ons niet voorbereiden'', aldus de Amsterdamse politiecommissaris Bernhard Welten. In de grote steden liggen draaiboeken klaar voor het geval er onlusten uitbreken. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft provincies en gemeenten per brief gevraagd om 'extra alert' te zijn op signalen van 'oplopende spanning'. In gesprekken met imams is gepolst hoe de moslimgemeenschap op de film zou kunnen reageren.

Die reacties zouden in het buitenland wel eens veel heviger kunnen zijn dan in Nederland, denkt terrorismedeskundige Bakker. ,,In Nederland constateer ik een zekere berusting onder moslims, alsof ze denken 'we weten het nu wel'. Maar in het buitenland is Wilders een vrij onbekend fenomeen, het is de vraag hoe men daar op zijn film reageert.''

Nederlandse ambassades in het Midden-Oosten houden met alles rekening. ,,De gevolgen zouden wel eens vergelijkbaar kunnen zijn met die van de cartoonrellen'', zegt een ambassademedewerker die anoniem wil blijven, ,,Belangrijk is waar de film te zien zal zijn. Het is nogal een verschil of dit via YouTube gebeurt of via de publieke omroep. Het laatste zou de indruk kunnen wekken dat de Nederlandse regering de inhoud van de film onderschrijft.''

Hoogleraar terrorisme Bob de Graaff waarschuwt voor onderschatting van het gevaar voor Nederland zelf. ,,Radicale moslims hebben soms maar een klein duwtje nodig om tot een grote daad over te gaan'', zegt hij. En Wilders mag dan al veel geroepen hebben over de islam, beelden komen vaak harder aan dan woorden.

Inlichtingendiensten houden daarom het internetverkeer nauwlettend in de gaten. Ook wordt de beveiliging van Wilders tegen het licht gehouden, en beveiliging van zijn fractiegenoten is onderwerp van gesprek.

Werkgeversorganisatie VNO-NCW vreest economische consequenties. Met afgrijzen wordt gewezen op de effecten van de Deense cartoons, waardoor Deense producten werden geboycot. ,,We onderkennen de risico's'', zegt een woordvoerster, ,,En we denken hard na hoe we die kunnen beperken.''

Veiligheidsexperts willen niet te nadrukkelijk op de gevaren ingaan omdat alle aandacht voor de film meer verontwaardiging genereert. ,,Als je er te veel nadruk op legt, bestaat het risico dat de film belangrijker wordt dan veel moslims het eigenlijk ervaren'', zegt een justitieambtenaar.

Volgens VVD-kamerlid Hans van Baalen 'komt er helemaal geen film'. ,,Waar vindt Wilders een Theo van Gogh of een andere regisseur van dat niveau? Het is typisch Wilders: de publiciteit zoeken en als er wordt gereageerd zeggen: 'ik word gedemoniseerd, niemand wil nog met mij samenwerken, ik zie ervan af. Hij is net zo'n fantast als Baron van Münchhausen.''

Geert Wilders weigerde zelf elk commentaar. Volgens zijn voorlichter is Wilders daarvoor 'te druk', zei deze gisteren. De Koranfilm is nog niet af, maar aan het beperken van schade wordt al gewerkt Commissaris Welten praat met de pers nadat rellen uitbraken toen een Marokkaan door de politie werd gedood. Gebeurt dat ook na de Koranfilm?

Cartoonrellen
Op 30 september 2005 publiceerde de Deense krant Jyllands-Posten spotprenten van de profeet Mohammed. De profeet wordt onder andere afgebeeld met een bom in zijn tulband. Moslims ervaren dat als diepe belediging. Duizenden moslims gaan in Kopenhagen de straat op, de hoofdredactie van de krant wordt bedreigd. In de maanden die volgen escaleert het conflict. Saoedi-Arabië roept zijn ambassadeur terug en de ambassade van Libië gaat dicht. In diverse landen in het Midden-Oosten worden Deense ambassades bestormd, die in Libanon wordt in brand gestoken. Bij rellen in Afghanistan vallen doden bij een confrontatie tussen demonstranten en ordetroepen.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... &id=106893
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ephimenco / Principeverklaring vooraf
Sylvain Ephimenco

Met de aankondiging van zijn anti-Koranfilm beheerst Geert Wilders al weken de actualiteit. Er is zelfs een maatschappelijke beweging, Benoemen en Bouwen, die haar prille bestaan (indirect) aan dit wilderiaanse project te danken heeft.

Over de eventuele consequenties van Wilders’ film is al druk gespeculeerd. De regering vreest een rel met een omvang als van de cartoons, de Amsterdamse korpschef Welten zoekt medestanders om ’Parijse toestanden’ te vermijden en een moslimorganisatie voorspelt dat het laatste woord aan de ’jongeren op straat’ zal zijn. De film, die nog door niemand is gezien, zou hoe dan ook een ’provocatie’ zijn, vindt zowel Welten als voorvechtster van ’het recht om te beledigen’ Ayaan Hirsi Ali. Mag ik ook op mijn beurt speculeren?

Stel je eens voor dat over enkele weken Gekke Geert zijn bijnaam geen eer aan doet en een normaal product aflevert. Dat wil zeggen: een film gespeend van blasfemische oneliners, zowel tekstueel als visueel. Een korte film dus, waarin de Koran niet door de plee wordt getrokken of verscheurd en verbrand. Waarin de stichter van de islam niet voor vuile dief of gore pedoseksueel wordt uitgemaakt. Maar wel een film die verbanden probeert te leggen tussen islamitische heilige teksten en structurele misdaden als eerwraak, potenrammen, antisemitisme en christenenhaat. Een film die met zijn loeiharde kritiek misschien geen rekening houdt met de gevoeligheid van vele gelovigen, maar wel binnen de wet blijft en niet tot haat of geweld oproept. Er zijn daarvoor verschillende technieken te bedenken. Van verhalende documentaire tot tendentieus feitenrelaas à la Zembla (in het Ayaan-portret) via een pamfletachtige structuur à la Michael Moore met zijn ’Bowling voor Columbine’. Laten we dan verder speculeren. Opgezweept door stoere stokers die gewelddadige reacties voorspellen, slaat na vertoning de vlam in de moslimpan. Nederlandse instellingen in het buitenland worden belaagd en in de grote steden ontstaan rellen en worden tientallen, zo niet honderden auto’s in brand gestoken. Wat dan?

Ik wil hier alvast mijn standpunt bepalen. Hoewel ik een stevige aversie heb tegen de hang van Wilders om alles wat hem niet zint te willen verbieden en uit te sluiten, zal ik mij ertoe verplichten de film los van zijn geestelijke vader te beoordelen. Ook overigens als ik verzachtende elementen die voor Wilders pleiten moet negeren: deze man wordt meer dan ooit op een weerzinwekkende manier bedreigd – clips van rap-idioten waarin hij wordt gekeeld staan overal op internet en zijn privéleven is sinds 2004 nagenoeg vernietigd. Als de film door een explosie van geweld wordt gevolgd zal ik me tegen de fanatieke geweldenaars keren en de vrijheid van meningsuiting, ook al is die van Wilders, verdedigen. Ik zie geen andere weg. Ik zal zeker ook stelling nemen tegen anti-democraten die op hun gebarsten grammofoonplaat hun zaterdagse coupletje blijven herhalen. Dat wie een geloof hard bekritiseert of een religieuze figuur uit de zesde eeuw zogenaamd beledigt, best in elkaar geslagen mag worden.
Visit link!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Tip...

Op Nova kan men stemmen of de film van Wilders wel of niet door de De Publieke Omroep integraal uitgezonden moet worden...

http://www.novatv.nl/index.cfm?

Stand tot nu toe!!!!!!

Eens 49%

Oneens: 51%

Aantal stemmen: 945
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Van: De Jongerencommissie van Stichting El Tawheed

Bericht door naar boven »

OPEN BRIEF AAN DE TWEEDE KAMER n.a.v. provocaties van dhr. Wilders
Donderdag 6 december 2007 - 14:31:41 | 1128 keer bekeken

OPEN BRIEF AAN DE TWEEDE KAMER n.a.v. provocaties van dhr. Wilders

Van: De Jongerencommissie van Stichting El Tawheed
Aan: De Tweede Kamer der Staten-Generaal

Amsterdam, 6 december 2007

Betreft: De plannen van dhr. Wilders van het maken van een provocerende film over de Koran

Geachte leden van de Tweede Kamer,

Wij van de Jongerencommissie van Stichting El Tawheed, schrijven u deze brief naar aanleiding van de plannen van de fractievoorzitter van de Partij Voor de Vrijheid, Geert Wilders, om een provocerende film te maken over de Koran. In deze brief zullen wij u duidelijk proberen te maken waarom wij, als organisatie, hier tegen zijn en waarom wij het als uw taak als volksvertegenwoordigers zien om hier iets tegen te doen.

De islamitische bevolking van Nederland bevindt zich momenteel in roerige tijden, als we kijken naar de impact van de aanslagen van 11 september in de VS en 11 maart in Madrid, de moord op Theo van Gogh en Pim Fortuyn, de affaire Verdonk-Hirsi Ali en de ongelukkige moord van Bilal B. op ons hebben achtergelaten. We hebben nog voorbeelden te over. Om de rust terug te laten keren in dit land, de veiligheid te verzekeren en de integratie te bevorderen, dient Nederland op een wijze en voorzichtige manier bestuurd te worden. Om dit te bereiken is er naar onze mening in dit democratische land, simpelweg geen plaats voor de plannen van dhr. Wilders. Het feit dat zijn plannen niets anders dan oproer en frustratie veroorzaken, getigt van een weinig respectvolle houding jegens de islamitische burgers.

Dhr. Wilders is al eerder veelvuldig in de media gekomen, vanwege zijn opmerkelijke negatieve uitspraken omtrent de Islam. Deze uitspraken hadden meestal betrekking op de Koran: het heilige boek dat door iets meer dan 1,5 miljard moslims dagelijks met de uiterste zorg wordt gelezen. Het is echter schrikbarend te noemen hoe ver dhr. Wilders in zijn uitspraken gaat. Was het nog in augustus 2007 het geval dat de helft van de Koran verscheurd diende te worden, in november 2007 deed hij er nog een schepje bovenop door voor te stellen om de Koran slechts te behouden als studieobject en te verbieden in huiselijke kring en in de moskeeën. Daarnaast maakte hij zijn voornemen bekend een provocerende film te maken waarin de Koran wordt vergeleken met Hitler’s fascistische Mein Kampf. Dat de moslim vervolgens zich hierdoor beledigd voelt, is vanzelfsprekend. Hoe kan de vergelijking worden getrokken tussen een wereldwijd erkend heilig boek van de moslims en een ideologisch boek van een fascistische dictator, wiens (mis)daden door de hele wereld worden verafschuwd? Om maar niet na te denken over hoe de wereld zou reageren als er een vergelijking zou worden getrokken tussen de Bijbel of de Torah en 'het Rode Boekje' van Mao Zedong?

De plannen van dhr. Wilders om een provocerende film te maken zijn, volgens de media, besproken met de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken. Afgaande hierop is alleen het voornemen besproken en is niet gesproken over de inhoud van de film, om de reden dat dhr. Wilders deze niet prijs wil geven. Dit, terwijl dit juist het belangrijkste discussiepunt is. Volgens de minister van Justitie staat het productierecht van dhr. Wilders voor deze film "buiten kijf". In het NRC Handelsblad van 28 november zegt dhr. Hirsch Ballin hierover het volgende:
"We hebben er wel op gewezen dat het gebruik van vrijheid van meningsuiting ook de verantwoordelijkheid met zich meebrengt dat het gesprek in de samenleving daar niet onder lijdt. Er is vrijheid van meningsuiting, maar het moet wel bijdragen tot een dialoog. Er mag discussie zijn, maar met respect voor ieders geloofsovertuiging".
Hier wordt door de minister van Justitie de spijker op de kop geslagen. De vrijheid van meningsuiting dient wel de vrijheid van godsdienst ongeschonden te laten. Dat is nu precies waaraan dhr. Wilders zich de afgelopen maanden in onze ogen hoofdzakelijk wel schuldig aan heeft gemaakt, middels bovengenoemde uitspraken.

Wij zijn diep gekrenkt en ernstig teleurgesteld door de uitspraken en daden van een Tweede Kamerlid in democratisch Nederland. Merendeels omdat dit land de laatste jaren geregeerd wordt door een regering die de normen en waarden in de samenleving hoog in het vaandel heeft staan. Het wederzijdse respect bij dhr. Wilders is simpelweg niet terug te zien, als we kijken naar de uitspraken van dhr. Wilders en de bijbehorende achterliggende gedachten.

Dhr. Wilders zou zijn gewezen op het feit dat alles wat gewelddadig is in de film zal worden afgekeurd en dat de regering zich daartegen zal verzetten. Daarnaast zou dhr. Wilders zijn gewezen op de repercussies die deze film met zich mee zou kunnen brengen. De vraag is echter, waarom we het zover moeten laten komen. Het is toch beter om zo’n film, die enkel ten doel heeft om de Koran in een negatief daglicht te zetten, oproer te veroorzaken en frustraties op te wekken, te weigeren in een democratie als Nederland, waarin de vrijheid van godsdienst grondwettelijk is verankerd. Het plan van dhr. Wilders wordt door ons ervaren als misbruik van de vrijheid van meningsuiting, om vervolgens na het uitbrengen van de film de vrijheid van godsdienst te schaden.

Op basis van de gebeurtenissen die eerder in ons land en in de ons omringende landen hebben plaatsgevonden, lijkt het ons niet meer dan logisch dat het uitbrengen van deze provocerende film wordt tegengehouden, of ten minste serieus ter discussie wordt gesteld. De gebeurtenissen waar wij op doelen zijn bijvoorbeeld het uitbrengen van Submission part I, wat leidde tot de moord op Theo van Gogh en de discussie omtrent de veiligheid van Ayaan Hirsi Ali. Daarnaast waren er de Deense spotprenten over de Profeet Mohammed, vrede zij met hem, wat tot internationale onvrede en een boycot op de Deense producten leidde. Dit zijn slechts enkele voorbeelden die betrekking hebben op het in een ten onrecht negatief daglicht stellen van de Islam, waarbij er altijd wel een groepje is, dat uit een minderheid beslaat, dat op een veruit onacceptabele manier reageert. Dergelijke groepjes zijn er in elke samenleving, ongeacht huidskleur, cultuur, religie en sekse.

Uit angst en afschuw hiervoor en in de hoop dat zulke gebeurtenissen in de toekomst niet meer plaats zullen vinden in een democratie als Nederland, vinden wij het belangrijk dat het plan in de Tweede Kamer resoluut stelling tegen wordt genomen. Ondanks het feit dat dhr. Wilders er met zijn plan niet op uit is om de moslims te kwetsen en/of te beledigen, zien wij dat op dit moment wel als gevolg hiervan, gezien de aard van zijn uitspraken en het doel om de Koran in een negatief daglicht te plaatsen.

Tot slot het volgende; de regering is momenteel bezig om de integratie tussen de bevolkingsgroepen te bevorderen om zo van Nederland een geïntegreerde multiculturele democratische samenleving te maken, waarin plaats is voor iedere cultuur, ras, geloof en sekse, zolang er maar wederzijds respect is en wordt gehouden aan de normen en waarden die in dit land gelden. Wij vrezen dat dit regeringsplan wordt gedwarsboomd door de ideologie van dhr. Wilders, doordat hij met zijn uitspraken de verhoudingen binnen de Nederlandse samenleving schaadt, middels het feit dat hij één specifieke bevolkingsgroep in een negatief daglicht plaatst en zo de kloof tussen de bevolkingsgroepen (in dit geval de moslims en de niet-moslims) vergroot. Aan het klimaat van verdraagzaamheid, waar de minister van Wonen, Wijken en Integratie zoveel waarde aan hecht en probeert te creëren gedurende haar regeerperiode, wordt door dhr. Wilders nauwelijks bijgedragen. Daarom is aan u, als Tweede Kamerlid, de taak om hier werk van te maken. Het is aan u om Kamerlid Wilders te wijzen op zijn beledigende uitspraken en daden. Het is aan u, omdat de meerderheid van het volk hiervoor heeft gekozen en laten we niet vergeten dat de stem van het volk één van de belangrijkste, zoniet het belangrijkste, element is van een democratie. Daarbij moet worden aangekaart dat in Nederland de minderheden hun zegje moeten kunnen doen, om zo ook hun belangen te zien worden behartigd. Echter, deze belangen dienen door de volksvertegenwoordiger te worden behartigd op een respectvolle en acceptabele manier die mensen oproept tot een dialoog.

Wij hopen u met deze brief voldoende te hebben geïnformeerd en vooral te hebben overtuigd waarom dit onderwerp ons zo raakt en waarom wij ons zo aangesproken en daarnaast ook diep beledigd voelen. Wij hopen dat u deze brief c.q dit onderwerp serieus onder ogen zult nemen en dat u er ook werk van zult maken, door het tenminste ter discussie te stellen. In afwachting van uw reactie verblijven wij,

Hoogachtend,

De Jongerencommissie van Stichting El Tawheed.

------------------------------
Noot:
De Jongeren Commissie is officieel de jongerenorganisatie van stichting El Tawheed.
Echter, wij zijn vrij om onze eigen activiteiten te organiseren en eigen standpunten in te nemen. Daarom zouden deze kunnen afwijken van de standpunten van stichting El Tawheed.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Never a dull moment tegenwoordig in deze wereld. Moslims brengen ons ook entertainment.

Ik heb smakelijk moeten lachen om deze brief.
Het is geweeklaag , en tegelijk een dreigement aan Wilders, het Nederlandse volk en de regering.

De islamitische bevolking van Nederland bevindt zich momenteel in roerige tijden, als we kijken naar de impact van de aanslagen van 11 september in de VS en 11 maart in Madrid, de moord op Theo van Gogh en Pim Fortuyn, de affaire Verdonk-Hirsi Ali en de ongelukkige moord van Bilal B. op ons hebben achtergelaten. We hebben nog voorbeelden te over.

Absoluut hebben we voorbeelden te over.
Alleen al deze dingen zijn misdaden uitgevoerd door Moslims, en dat wordt voor de gezelligheid even vergeten. Het lijkt verdorie alsof deze zaken onze schuld zijn.


Om dit te bereiken is er naar onze mening in dit democratische land, simpelweg geen plaats voor de plannen van dhr. Wilders

Ik ben van mening dat juist in een democratisch land er ruimte voor moet zijn voor vrije meningsuiting. Het zal zeer ondemocratisch zijn om de film tegen te houden. Dat noemen wij censuur.

De gebeurtenissen waar wij op doelen zijn bijvoorbeeld het uitbrengen van Submission part I, wat leidde tot de moord op Theo van Gogh en de discussie omtrent de veiligheid van Ayaan Hirsi Ali. Daarnaast waren er de Deense spotprenten over de Profeet Mohammed, vrede zij met hem, wat tot internationale onvrede en een boycot op de Deense producten leidde.

Waarschuwing!!!!!!!! Niet doen jongens, want anders……

Uit angst en afschuw hiervoor en in de hoop dat zulke gebeurtenissen in de toekomst niet meer plaats zullen vinden in een democratie als Nederland, vinden wij het belangrijk dat het plan in de Tweede Kamer resoluut stelling tegen wordt genomen. Ondanks het feit dat dhr. Wilders er met zijn plan niet op uit is om de moslims te kwetsen en/of te beledigen, zien wij dat op dit moment wel als gevolg hiervan, gezien de aard van zijn uitspraken en het doel om de Koran in een negatief daglicht te plaatsen

Waarschuwing!!!!!!!! Niet doen jongens, want anders……
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ja, er staan in de brief zeker rare dingen. Tenminste voor mensen die logisch denken.
Eerst komen ze aanzetten met hun Ummah:
. Deze uitspraken hadden meestal betrekking op de Koran: het heilige boek dat door iets meer dan 1,5 miljard moslims dagelijks met de uiterste zorg wordt gelezen.
Er zijn dus op slag geen analfabeten meer onder de gelovigen? En ze kunnen allemaal oud-Arabisch lezen en begrijpen? En ze hebben allemaal een Koraan bij de hand?
Om maar niet na te denken over hoe de wereld zou reageren als er een vergelijking zou worden getrokken tussen de Bijbel of de Torah en 'het Rode Boekje' van Mao Zedong?
Gebrek aan kennis: is allang gedaan diverse malen. google helpt!
En dan die onverdragelijke sabotage door Wilders:
en is niet gesproken over de inhoud van de film, om de reden dat dhr. Wilders deze niet prijs wil geven. Dit, terwijl dit juist het belangrijkste discussiepunt is.
En zo moeten ze dag na dag hun gal opzouten.
. Er mag discussie zijn, maar met respect voor ieders geloofsovertuiging".
Welke ieders? Alle mohammedanen?
Het plan van dhr. Wilders wordt door ons ervaren als misbruik van de vrijheid van meningsuiting, om vervolgens na het uitbrengen van de film de vrijheid van godsdienst te schaden.
Ja, zij willen godsdienstige wetten boven vrijheid van mening en denken plaatsen.
Je kan van Mohammedanen niet anders verwachten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hot news op de Nederlandse TV.
Waar zijn we bang voor?
Voor Nederlanders die massaal Moslims gaan afslachten?
Of????? Wie de schoen past trekt hem aan.

Brief aan burgemeesters over Wildersfilm
ANP
gepubliceerd op 16 januari 2008 18:02,

DEN HAAG - Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken heeft alle burgemeesters opgeroepen ‘extra alert’ te zijn op spanningen die kunnen ontstaan door de Koranfilm van Geert Wilders.

Ze deed dat in een brief die al eind november is verstuurd, nadat de plannen van de PVV-leider in de openbaarheid waren gekomen. De aankondiging van Wilders ‘zou kunnen leiden tot onrust in de samenleving en spanning tussen bevolkingsgroepen’, waarschuwt de minister. ‘U als bestuurder zult daar als eerste de tekenen van merken. Dat is waarom ik u wil vragen om in uw contacten met uw burgers en in het bijzonder de moslimgemeenschap extra alert te zijn.’

Geweld
Wilders wil met zijn film laten zien dat de Koran, het voor moslims heilige geschrift, een fascistisch boek is dat mensen nog altijd inspireert tot geweld. Ter Horst en haar collega Ernst Hirsch Ballin van Justitie hebben begin november een gesprek gehad met Wilders over de filmplannen. Ze hebben hem daarin gewezen op de risico's ervan voor hemzelf, maar ook op mogelijke repercussies die de film kan hebben in binnen- en buitenland.

‘Het kabinet kent de film nog niet maar de toelichting door de heer Wilders zelf heeft tot de in het gesprek verwoorde zorgen geleid. Deze zorgen zijn gedeeld met de heer Wilders’, schrijft Ter Horst aan de burgemeesters. Eerder verwierp het kabinet het voorstel van de PVV-fractieleider om de Koran te verbieden in Nederland.

De politiekorpsen in onder meer Amsterdam en Rotterdam hebben al aangegeven dat ze zich voorbereiden op mogelijke ongeregeldheden na de film. Zo wordt gesproken met imams en andere leiders uit de moslimgemeenschap over de mogelijkheden om commotie op straat te beperken.

Wilders gaat ervan uit dat zijn film, die ongeveer tien minuten zal duren, eind deze maand klaar is. Het is nog niet precies bekend wanneer hij de film presenteert.

Amsterdam en Rotterdam
De politiekorpsen in onder meer Amsterdam en Rotterdam hebben al aangegeven dat ze zich voorbereiden op mogelijke ongeregeldheden na de film. Zo wordt gesproken met imams en andere leiders uit de moslimgemeenschap over de mogelijkheden om commotie op straat te beperken.

Wilders gaat ervan uit dat zijn film, die ongeveer tien minuten zal duren, eind deze maand klaar is. Het is nog niet precies bekend wanneer hij de film presenteert.

In Rotterdam houden allerlei partijen als gemeente, politie en jongerenwerkers de vinger aan de pols. ‘Een speciaal netwerk van instanties en personen meet de temperatuur in de samenleving en speelt daarop in als er een verhoging is’, legt de woordvoerder van burgemeester Ivo Opstelten uit.

Utrecht
Volgens een woordvoerder van de onlangs aangetreden Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen is er overleg tussen de gemeente en ministeries over de kwestie. Hij stelt dat Wolfsen in zijn reguliere kennismakingsronde met vertegenwoordigers van moslimorganisaties de kwestie aanstipt.

De gemeente Den Haag zegt geen extra maatregelen te hebben genomen naar aanleiding van de brief. ‘We zijn altijd extra alert op mogelijke spanningen en hebben al jarenlang intensief contact met de moslimgemeenschap in de stad.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Je het viel me ook al op in het staats-journaal. Wat een heisa! Ook in de kranten via ANP dat altijd goed luistert naar 'His Masters Voice".
BRON!!!!!!

Ik vraag me af: krijgen we nog een Staat van Beleg afgekondigd als het moment daar is?

Aanvullend nieuws: er is crisisberaad geweest. Wat weten zijn dat wij niet mogen weten?
BRON!!!!!!
Ministers praten over Koranfilm

Een groep ministers heeft gisteravond overleg gevoerd over de mogelijke consequenties van de Koranfilm waar politicus Geert Wilders aan werkt.

Tijdens de bijeenkomst waren onder meer de ministeries van Binnenlandse Zaken, Justitie, Buitenlandse Zaken en Algemene Zaken vertegenwoordigd. Ook de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra was aanwezig. De groep ministers komt sinds geruime tijd regelmatig bijeen om te spreken over de mogelijke gevolgen van de Koranfilm. Dat hebben ingewijden vandaag gezegd.
Tjibbe, de politiek correcte zetbaas boven de veiligheidsdiensten? Waarom niet de mensen van de AIVD die weten waar ze het over hebben?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat het leger terug geroepen wordt uit Afghanistan.

Onze knuffel minister had behoren te zeeggen...

"Jongens, hoor eens, de eerste de beste die maar iets uithaalt wordt onmiddelijk terug gestuurd ( met de gehele familie) naar het land van herkomst, en Nederlandse paspoort wordt afgepakt. "

Ik ben benieuwd of er dan ook rellen zullen uitbreken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

the hype goes on

Bericht door naar boven »

Geheim overleg kabinet met NCTb over Koranfilm
woensdag 16 januari 2008 20:58

De zorgen over de nog uit te zenden film van Geert Wilders over de Koran worden steeds groter, nu zelfs ministers met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra in het geheim overleg hebben gevoerd over de 'mogelijke consequenties' van de film.

Het overleg had gisteravond plaats op het Catshuis. Onder meer de ministeries van Binnenlandse Zaken, Justitie, Buitenlandse Zaken en Algemene Zaken waren aanwezig bij het overleg met de NCTb.

Geheim
De groep ministers komt sinds geruime tijd regelmatig bijeen om te spreken over de mogelijke gevolgen van de Koranfilm. Dat hebben ingewijden woensdag gezegd tegen persbureau ANP. De samenstelling van het gezelschap wisselt.

Tegenover de buitenwereld is het overleg tot dusver geheim gehouden, omdat publiciteit ‘de zaak niet dient,’ verklaart een betrokkene tegenover het ANP.

Noodscenario's
Het lijkt er op dat de regering met alle noodscenario’s rekening houdt. Zo meldt RTL Nieuws dat er zelfs al maatregelen zijn genomen om de snelle evacuatie van Nederlanders uit moslimlanden mogelijk te maken Ook zijn er angsten voor rellen, vlagverbrandingen en handelsboycots.

Niet alleen de ministers bereiden zich voor de op de film die nog uitgezonden moet worden. Eerder vandaag bleek dat alle burgemeesters van minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) een brief hebben ontvangen waarin ze worden gewaarschuwd voor de gevolgen van de film.

Wilders gaat de film sowieso lanceren op YouTube. Wanneer precies is nog niet bekend.

Door Robin van der Kloor
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Zo meldt RTL Nieuws dat er zelfs al maatregelen zijn genomen om de snelle evacuatie van Nederlanders uit moslimlanden mogelijk te maken
Dat doet een regering als de facto de Staat van Oorlog met een land bereikt dreigt te worden.
Maar ik denk dat het punt nog niet bereikt is dat we dit gerucht te horen zullen krijgen:
Zo meldt RTL Nieuws dat er zelfs al maatregelen zijn genomen om de snelle evacuatie van allahtonen naar moslimlanden mogelijk te maken
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89867
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Op de site van de volkskrant is een video te zien.
Het zegt genoeg.
Kijk zelf maar...Even naar beneden scrollen

BRON!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie