Geert Wilders in Hollywood. Kritische film over Islam

Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Geert geeft maar steeds geen uitsluitsel wat die waar en hoe met de film gaat doen. En vooral wanneer. Onze regenten kunnen niets anders doen dan afwachten; hun is de regie uit handen genomen. En dat pikken ze niet; het ondergraaft de fundamenten van hun bestaansrecht.
Heden komt dit duidelijk over het voetlicht met de woorden van Hirsch Ballin:
http://www.nu.nl/news/1487830/11/'Wilde ... sten'.html
'Wilders bemoeilijkt werk veiligheidsdiensten'
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders bemoeilijkt het werk van de veiligheidsdiensten door de inhoud van zijn anti-Koranfilm en het moment van publicatie geheim te houden.
Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) woensdag gezegd in een overleg met de Tweede Kamer over de bestrijding van terrorisme.

Inhoud

Om de risico's goed te kunnen inschatten en de juiste maatregelen te kunnen nemen, zou het volgens de bewindsman beter zijn de inhoud van de film Fitna te kennen en het tijdstip waarop die verschijnt. "Dan zou ons werk minder moeilijk zijn", zei hij.

Hirsch Ballin stelde ook dat de verantwoordelijkheid die al op Wilders rust, groter wordt als hij de regering hiervan niet van tevoren op de hoogte brengt.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) had Wilders eerder al gevraagd de film van tevoren te laten zien om veiligheidsmaatregelen te kunnen nemen.

Garantie

De politicus eiste echter de garantie dat de voorvertoning niet wordt gebruikt om de film te verbieden of het Openbaar Ministerie (OM) te informeren als er een strafbaar feit wordt geconstateerd. Die toezegging kon de minister niet doen.

Hirsch Ballin zei verder dat de onbekende film nog geen concrete dreiging voor de staatsveiligheid vormt. Afhankelijk van de inhoud ervan kan dat veranderen, bijvoorbeeld als de film leidt tot polarisatie tussen bevolkingsgroepen en bedreigingen jegens personen en objecten in binnen- en buitenland.

Zorg

Volgens de minister zijn er geen concrete aanwijzingen voor een mogelijke terroristische aanslag in Nederland. Wel zijn er signalen die "aanleiding geven voor zorg".

PVV-Kamerlid Raymond de Roon maakte tijdens het overleg op aandringen van de VVD een einde aan speculaties dat er helemaal geen film van Wilders is. "Ik kan u verzekeren: de film bestaat", zei De Roon. Hij wilde na afloop niet ingaan op de vraag of hij Fitna zelf al heeft gezien. Wilders zei dinsdag dat hij de film voor 1 april op internet zet. Een exacte datum noemde hij nog niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Komt het door de 'tegenwerking' van Geert dat onze beveilingsdiensten het zo moeilijk hebben? In ieder geval is de film de oorzaak van de meldplicht voor kamerleden.
Meldplicht Kamerleden
Er bestaan grote veiligheidszorgen over de Nederlandse parlementariërs. Alle Tweede Kamerleden moeten vanaf vandaag hun publieke en mediaoptredens buiten het Binnenhof melden bij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb). [...]
Dat de meldingsplicht vrijwel per direct ingaat, zou erop kunnen wijzen dat de Wildersfilm aanstaande is. De brief laat zich daar overigens niet over uit. In de brief staat dat er " geen concrete aanwijzingen" zijn dat de film "uitstraling zal hebben naar de publieke optredens" van Tweede Kamerleden. "Toch wenst de NCTb in preventieve zin een aantal acties voor te bereiden", aldus het schrijven. [...]
Het is een unicum dat Kamerleden hun optredens buiten de Kamer uit veiligheidsoverwegingen moeten opgeven. Na de moord op Fortuyn werden alle lijsttrekkers wel een tijd bewaakt. Datzelfde gold voor bewindslieden en een aantal Kamerleden.
Vele kamerleden zullen dit niet leuk vinden en het zeker Geert aanwrijven. Ik lees in het bericht wel iets zorgwekkends:
De informatie zal dagelijks worden doorgespeeld aan de betreffende regionale politiekorpsen.
In Engeland zitten ze momenteel met veel gevallen van allahtone politiemannen die de organisatie geïnfilteerd hebben en informatie naar terroristen laten lekken. Nu hebben we in ons land wel veel minder allahtone bij de politie zitten dan in Engeland, maar het risico is van vergelijkbare aard.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nog meer nieuws over onze man de imam Fawaz Jneid . Hij is slim, en vermoed dat het nog maar de vraag is of Wilders alleen handelt. 'Misschien zijn er wel mensen die Wilders helpen om wat men noemt 'de islamisering' van Europa tegen te houden',
Imam: 'Fitna' voorbode van anti-islamwetten
donderdag 20 maart 2008

(Novum) - Achter de film 'Fitna' van Geert Wilders zit een vooropgezet plan om ervoor te zorgen dat westerse politici anti-islamwetten doorvoeren. Door moslims doelbewust te irriteren en aan te zetten tot geweld zou draagvlak voor zulke wetten worden gecreëerd. Dat stelt imam Fawaz Jneid van de salafistische As Soennah-moskee in Den Haag. De Deense spotprenten van de profeet Mohammed zouden hetzelfde doel voor ogen hebben.

In een interview met Mzine TV, het online televisiekanaal van het tijdschrift Mzine, zet hij zijn complottheorie uiteen. Volgens de imam is het nog maar de vraag of Wilders alleen handelt. 'Misschien zijn er wel mensen die Wilders helpen om wat men noemt 'de islamisering' van Europa tegen te houden', zo vertaalt Mzine zijn woorden.

'Wettelijk gezien kunnen ze niets tegen de islam doen, dus gaan ze moslims irriteren', zegt de imam in het filmpje, dat woensdag op de website is geplaatst. 'Door bijvoorbeeld de cartoons van Denemarken proberen ze de moslims tot geweld aan te zetten. Zodat westerse politici nieuwe wetten zullen maken gericht tegen de islam.'

Fawaz Jneid licht niet toe wie de touwtjes achter de schermen in handen zouden hebben. Wel benadrukt hij dat hij ervan overtuigd is dat de meeste politici in Nederland het niet eens zijn met de methode-Wilders. 'Wat Wilders, zijn partij en aanhangers zeggen en doen is pure discriminatie en nog meer dan dat: het is fascistisch', zo valt de imam de man aan die de koran afschildert als fascistisch boek.

De As Soennah-moskee staat bekend als orthodox. Imam Fawaz Jneid kwam eerder in het nieuws toen hij Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh vervloekte. In het interview op MzineTV noemt hij Wilders een arrogante en 'psychisch zieke' man.
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

'Moslims, ga zelf de Koran lezen'

door onze correspondentAd Bloemendaal
In tegenstelling tot Geert Wilders leest Mohammed Dajani juist gematigdheid en tolerantie in de Koran. De Palestijnse hoogleraar houdt zijn publiek voor dat fundamentalisme nergens toe leidt.
JERUZALEM - Hij is fel gekant tegen de fundamentalistische islam, maar van de houding van de Nederlandse politicus Geert Wilders en andere Europese rechtsradicalen moet prof. Mohammed Dajani niets hebben. ,,Radicale moslims bestrijd je niet door de Koran te omschrijven als een fascistisch boek'', zegt hij. ,,Dat werkt averechts. Wat je wel moet doen, is de Koran goed lezen. Dan vind je er gematigdheid in en tolerantie. Die boodschap moet je verspreiden.''

Dajani doceert politieke wetenschappen aan de Palestijnse Al-Quds Universiteit in Oost-Jeruzalem. Maar in academische kringen is hij beter bekend als oprichter van Wasatia, een nieuwe beweging die de Palestijnse bevolking ervan wil doodringen dat godsdienstig fundamentalisme onvermijdelijk leidt tot meer ellende. ' Wasatia ' - het woord dat de Koran gebruikt voor gematigdheid of balans - moet leiden tot een betere toekomst.

Dajani komt uit een traditionele islamitische familie.

,,Ik ben opgegroeid in het besef dat mensen buiten het geloof vijanden waren die niet in de hemel zouden komen'', vertelt hij op een bijeenkomst in Jeruzalem.

,,Tegen mensen met dat soort ideeën zeg ik tegenwoordig: laat de Koran de scheidsrechter zijn. Maar dan merk ik steeds dat veel moslims de Koran helemaal niet lezen, laat staan begrijpen'', zegt Dajani.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... &id=110779
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wilders: film is geen 1 aprilgrap
vrijdag 21 maart 2008

(Novum) - De antikoranfilm van Geert Wilders is geen 1 aprilgrap. Dat schrijft de PVV-politicus op zijn weblog. Onder anderen VVD-Kamerlid Fred Teeven vroeg zich afgelopen week hardop af of de film wel echt bestond, of dat het om een grap ging.

Wilders houdt vol dat hij de film voor het einde van de maand via internet publiek maakt. 'Het wordt inmiddels de hoogste tijd dat u de korte film te zien krijgt.' De precieze datum is nog onbekend. Eerder deze week zei Wilders dat onder meer nog wordt gezocht naar een manier om te voorkomen dat de website waarop de film moet worden gepubliceerd, bezwijkt bij massale belangstelling
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het volgende staaltje van Dhimmitude in optima forma. Een veraadt aan onze driekleur. Wat een lafheid.
Hang een Islamitische vlag uit, dan hebben we dat ook maar achter de rug.
Afbeelding

Vlag ambassade niet uit ondanks woede in Kamer
vrijdag 21 maart 2008

De Nederlandse vlag wappert voorlopig niet bij de ambassade in Libanon. De ambassade en het ministerie van Buitenlandse Zaken blijven erbij, dat de vlag om veiligheidsredenen niet zichtbaar mag zijn.

Dat heeft een woordvoerder van het ministerie bevestigd aan elsevier.nl. Gisteren toonden Kamerleden zich woedend over het weghalen van de vlag. Het CDA, de PvdA de SP en de VVD zijn verontwaardigd en CDA-Kamerlid Karien van Gennip eist opheldering.

Uitzondering
De Nederlandse vlag hangt sinds 13 maart niet meer voor de ambassade. Daartoe is besloten na overleg tussen de ambassade en het ministerie van Buitenlandse Zaken. ‘Dit is een uitzonderlijk geval’, benadrukt de woordvoerder, ‘omdat de vlag in principe bij alle ambassades gewoon uithangt.’ Overal ter wereld wappert de nationale driekleur dan ook, behalve in Libanon.

Volgens de woordvoerder is er ‘regelmatig’ overleg over veiligheid in Beiroet en het hijsen van de Nederlandse vlag. Wat de veiligheidsredenen voor het weglaten van de vlag zijn, wilde de woordvoerder niet zeggen. Sinds gisteren is de ambassade dicht, omdat in Libanon de geboortedag van de profeet Mohammed wordt herdacht.

Tribunaal
Vorige week was de ambassade in Libanon wegens 'veiligheidsredenen' enkele dagen gesloten. De veiligheid zou niet in gevaar zijn vanwege de koranfilm van Geert Wilders. Mogelijk gaat het om het Hariri-tribunaal dat deze zomer in Den Haag wordt gehouden. Dan wordt de moord op oud-premier van Libanon, Rafik Hariri, onderzocht.

De Nederlandse ambassade ligt vlakbij het voormalig Deense consulaat dat twee jaar geleden naar aanleiding van de cartoonrel werd bestormd door woedende moslims.

Door Maartje Willems
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Portret Wilders in brand gestoken

AMSTERDAM - Woedende Afghanen hebben in de hoofdstad Kabul een beeltenis van Geert Wilders verbrand.

Ze protesteerden tegen de film over de Koran die de Nederlandse politicus wil uitzenden en tegen Deense spotprenten over de profeet Mohammed.

De vijfduizend betogers verbrandden ook Nederlandse en Deense vlaggen. Bovendien riepen ze betogers leuzen als ’dood aan Nederland’ en ’dood aan Denemarken’
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

vr 21 mrt 2008,
Kort geding Wilders over vertoning Fitna

DEN HAAG - De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) heeft een kort geding aangespannen tegen politicus Geert Wilders over de vertoning van zijn anti-Koranfilm Fitna. De organisatie wil juridisch afdwingen dat een onafhankelijke expert de film voor de première beoordeelt of hij grievend is voor moslims en de islam. Als dat het geval is, wil de NIF op basis daarvan de vertoning van de film verbieden.

Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdag laten weten. Het kort geding dient vrijdag 28 maart. De federatie gaat ervan uit dat Wilders zijn film niet naar buiten brengt voordat het kort geding heeft gediend.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Dus de film komt uit deze zondag?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Het volgende staaltje van Dhimmitude in optima forma. Een veraadt aan onze driekleur. Wat een lafheid.
De Nederlandse vlag wappert voorlopig niet bij de ambassade in Libanon. De ambassade en het ministerie van Buitenlandse Zaken blijven erbij, dat de vlag om veiligheidsredenen niet zichtbaar mag zijn.
Politici zijn tuig! Tuig van de bovenste richel. Tuig dat beslist over de vrijheid van andere mensen. Het liefst zou ik nu willen aanzetten tot een revolutie in ons steeds meer bekrompen wordende landje van zich terugtrekkende trollen in hun pannekoekenhuisje. We zijn te laf, we missen temperament en waardigheid, anders zou een staatsgreep zeker op zijn plaats zijn.

Waarom vind ik juist vooral NU politici tuig van de richel? Omdat bij het begin van de Tweede Wereldoorlog Nederland zich niet direct overgaf aan de Duitsers! Ik zou dat namelijk wel gedaan hebben. Ik zou mijn verstand gebruikt hebben. Ik zou mij verantwoordelijk hebben gevoeld voor een stelletje slecht bewapende Nederlandse soldaten met houten geweertjes die er eerder als zwervers en armoedzaaiers uitzagen dan verdedigers van het vaderland. Mijn tante vertelde mij toen ik nog veertien lentes telde dat ons leger stond te zwaaien met ratels die door vuilnismannen werden gebruikt om ons voor de oprukkende vijand te waarschuwen. Zoiets vergeet je nooit meer. Op de Grebbeberg vielen gewillige sukkels bij bosjes aan wie de dienstplicht was opgelegd om het ultra moderne leger van de Duitsers een halt toe te roepen. Bij de beesten af. Wie bedenkt zoiets? Rotterdam moest eerst door de Duitsers plat gebombardeerd worden zodat we met trots later konden zeggen dat wij ons niet zonder slag of stoot hadden overgegeven. Politiek is smerig en zal altijd smerig blijven. Maar wij moeten wel onze mond open doen en die politici verachten.

En wat zien we nu? De gore NSB-ers van de Nederlandse staat halen de vlag naar beneden. Dat tuig bepaalt voor ons hoe het buitenland tegen onze waardigheid moet opkijken. Ik kots van dit huidige kabinet. Ik word er echt onpasselijk van en van al die mensen die straks NIET op Wilders gaan stemmen. Het is maar dat u weet hoe ik er over denk. Wat een ongelooflijk tuig van de richel. 67 jaar geleden werd de mens geofferd aan de god van het politieke inzicht in dit kutland. Nu in 2008 bent u als Nederlander nog niks waard en verkeert u nog steeds in hetzelfde bekrompen calvinistische rotlandje. Voor een vlag!

Ik heb er geen zin in en ik heb het geld niet, dat zeg ik eerlijk. Maar als ik een oproep zou zien om morgen massaal Nederlandse vlaggen te verbranden, zal ik de eerste zijn om mij aan te melden.

Bah! Wat een ongelooflijk stelletje waardeloze trutten en lullen in dit kabinet!

Geef mij maar een oprechte NSB-er. Daar was niks mis mee in vergelijking met dit kabinet.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:
vr 21 mrt 2008,
Kort geding Wilders over vertoning Fitna

DEN HAAG - De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) heeft een kort geding aangespannen tegen politicus Geert Wilders over de vertoning van zijn anti-Koranfilm Fitna. De organisatie wil juridisch afdwingen dat een onafhankelijke expert de film voor de première beoordeelt of hij grievend is voor moslims en de islam. Als dat het geval is, wil de NIF op basis daarvan de vertoning van de film verbieden.

Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdag laten weten. Het kort geding dient vrijdag 28 maart. De federatie gaat ervan uit dat Wilders zijn film niet naar buiten brengt voordat het kort geding heeft gediend.
BRON!!!!!!!!
Aanvulling bij: nu.nl
Wet

"Als meneer Wilders stelt dat zijn uitlatingen binnen de wet vallen, kan hij ook wel even wachten tot de wet dat al dan niet heeft bevestigd", stelt raadsman E. Köse van de NIF. Een andere vordering in de dagvaarding is dat de PVV-leider stopt met zijn kwetsende opmerkingen jegens de islam.

Het is nog niet duidelijk waar de zaak dient. Wellicht verplaatst de rechtbank het geding naar een rechtbank met een makkelijker te bewaken gebouw dan Den Haag.

Geert Wilders was vrijdagmiddag niet voor commentaar bereikbaar.
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

naar boven schreef:
Kort geding Wilders over vertoning Fitna

Een andere vordering in de dagvaarding is dat de PVV-leider stopt met zijn kwetsende opmerkingen jegens de islam.
Nog niet één keer en nergens heb ik kunnen vernemen over welke kwetsende opmerking(en) van Wilders het nu gaat over de islam.

Dit land is echt goed aan het doordraaien. We zijn gek geworden! Helemaal van slag af! Met dank natuurlijk aan dat soort imbecielen als Balkenende en zijn islamlopers binnen het ’red light district’
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Als het je niet lukt om onwelgevallige taal te onderdrukken door dreigementen (als je eenmaal een doodmaak-fatwa aan je broek hebt en bewaking hebt, dan hoef je je geen zorgen te maken over nog meer fatwa's e.d.), dan kan je nog altijd een 'Holy Litigation' beginnen. Het doel is niet om rechtzaken te winnen maar om de tegenstanders op kosten te jagen en van tijd te beroven.
Raadsmannen kunnen wat raaskallen tegenwoordig. De opleiding van ze is ook niet ontsnapt aan de algehele onderwijsverdomming.
"..stopt met zijn kwetsende opmerkingen jegens de islam" is totaal onhaalbaar zolang er nog geen sharia is.
Waar hij voor pleit is dus een soort "Kulturkammer" waarin islamitische rechtsgeleerden (dat zijn onafhankelijke experts in de ogen van Mohammedanen) bepalen of iets wel of niet mag worden geopenbaard.
Een kansloos voorstel op dit moment.
Dit weet die raadsman ook wel; daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben. Het doel van de rechtszaak is dus lastig vallen van Geert.
Als er 1 schaap over de dam is dan volgen er meer.
Die Nederlandse Islamitische Federatie is een Turkse aangelegenheid, gelieerd (minimaal) aan de bekende oplichtersbende van Milli G.
Zij doen hun zegenrijke financieele werk in beslotenheid via Stichting Yeni Çınar :
Stichting Yeni Çınar is geen verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. Stichting Yeni Çınar is een solidariteitsfonds voor moslims die in Nederland leven. Alleen donateurs, hun gezinsleden en bezoekende familieleden kunnen een beroep doen op de stichting onder de voorwaarden welke hiervoor zijn vermeld.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Leuk.... :razz:

Geert Wilders president van Europa?
Je kan wedden wie de president van Europa wordt.

Misschien Geert Wilders?

http://www.depers.nl/video/?ID=279890&ref=rss#
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nederland steeds nerveuzer over film Wilders

RIJSWIJK - Naarmate de deadline van de aangekondigde anti-Koranfilm van Geert Wilders nadert, lijken organisaties in Nederland steeds zenuwachtiger te worden over de uitwerking ervan in binnen- en buitenland. Inmiddels wordt een kort geding aanhangig gemaakt, reizen delegaties naar het buitenland en veroorzaakt zelfs een neptrailer voor de film beroering.

Vrijdagochtend leek het er even op alsof er een voorstukje van Fitna, zoals de film heet, al op de populaire downloadsite YouTube stond. Er werden beelden getoond met daaronder teksten van professor Hans Jansen, bijzonder hoogleraar islamitisch denken aan de Universiteit van Utrecht. Jansen zegt echter niets te maken te hebben met de neptrailer. Waarschijnlijk zijn de teksten die te horen waren opgenomen tijdens een van zijn colleges.

De film was rond twee uur in de middag van YouTube verwijderd. Dat lot staat Fitna mogelijk ook te wachten, als het aan het Meldpunt Discriminatie Internet ligt. In een gesprek naar aanleiding van het 10-jarig bestaan van de club zei directeur Niels van Tamelen vrijdag dat zij klaar zijn voor de film. ,,Ons harnas tegen Fitna is klaar. Als er strafbare uitingen in zitten, staan we klaar om die film van het web te krijgen. Desnoods zetten we extra mensen in.’’
Lees het hele artikel op de AD.

BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Geert Wilders krijgt steun van Deense bladen


Voor de Deense kranten Jyllands- Posten (die in 2005 de roemruchte Mohammed-cartoons publiceerde) en Berlingske Tidene staat een ding vast: de film van Geert Wilders moet worden uitgezonden omwille van de vrijheid van meningsuiting. Artistieke vrijheid is een basisvoorwaarde voor het bestaan van de democratie, schreef hoofdredacteur van Jyllands-Posten Carsten Juste onlangs in een hoofdredactioneel commentaar.
‘Hoe onsympathiek de film ook zal zijn en wat je verder ook mag vinden van Geert Wilders is irrelevant in deze kwestie.’

Jyllands-Posten vindt dat de Nederlandse regering een ‘verwerpelijke knieval’ maakt door de pogingen om Wilders van zijn filmideeën af te brengen. Die knieval komt volgens de krant voort uit een ‘mengeling van politieke correctheid en uit angst voor wat beledigde extreme moslims kunnen bedenken aan bedreigingen, brandstichtingen, moordplannen en wat men verder in die kringen gebruikt als alternatief voor argumenten’.

Ook Berlingske Tidene vindt het ontoelaatbaar dat er in Nederland ‘politieke krachten zijn die de film willen verbieden’, zelfs al zou de film uit louter grofheden bestaan. ‘Een kenmerk van de democratie is dat iedereen zich alleen voor de rechter hoeft te verantwoorden, schrijft de krant in een commentaar. Om dat te illustreren citeert het dagblad de Franse verlichtingsdenker Voltaire: Ik ben het oneens met wat u zegt, maar ik zal sterven om uw recht te beschermen om het te zeggen.

‘Geert Wilders is een provocateur en deze soort is gelukkig toegestaan in de vrije wereld.’

http://www.ad.nl/binnenland/2157717/Gee ... laden.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

De film was rond twee uur in de middag van YouTube verwijderd. Dat lot staat Fitna mogelijk ook te wachten, als het aan het Meldpunt Discriminatie Internet ligt.
ik hoop dat Wilders zijn site toch wel in de VS zal hebben gestationeerd?

Ik heb de nep-trailer gezien, zie niet in wat er aan moest gecensureerd worden dat het verwijderd werd.

het wordt hier wel hoe langer hoe erger zeg.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wilders: Fitna is laatste waarschuwing
zaterdag 22 maart 2008

De koranfilm is de laatste waarschuwing voor het Westen tegen de islam, zegt Geert Wilders. 'Het gevecht om de vrijheid is nog maar net begonnen.

Wilders schrijft dit in een opiniestuk in de Volkskrant als reactie op de uitspraak van programmamaker Harry de Winter, dat zijn uitspraken over de islam racistisch zijn. Wilders noemt die kritiek ‘ronduit verwerpelijk’ en 'werkelijk ziek'.

Kapot
Wilders benadrukt in zijn opiniestuk dat zijn film, die ‘binnenkort gelanceerd wordt', niet over moslims gaat, maar over de Koran en de islam. ‘De islamitische ideologie heeft als hoogste doel het kapot maken wat ons het meest dierbaar is: onze vrijheid,’ schrijft de PVV-leider. Als het westen niet opkomt voor zijn vrijheid, staat het volgens hem de verdere groei van de islamitische ideologie toe.

Volgens Wilders heeft het westen nu nog het geluk dat veel moslims hun eigen ideologie niet goed kennen, bijvoorbeeld omdat ze geen Arabisch spreken of lezen. ‘Dat is (voorlopig) ons voordeel en geeft ons de tijd tegenmaatregelen te nemen,’ schrijft Wilders.

Protest
Het opiniestuk van Wilders komt op de dag dat er op er de Dam in Amsterdam een demonstratie gehouden wordt door de Anti-Wildersbeweging Nederland Bekent Kleur (NBK). De Kamerfracties hebben laten weten vandaag niet naar de manifestatie te komen, omdat de bijeenkomst uitdraait op een persoonlijk protest tegen Wilders.

Gisteren noemde Carel Brendel, auteur van het boek Het Verraad van Links, NBK een 'trotskistische club' met een extreemlinkse achtergrond.

Door Maartje Willems
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html


Wereldomroep
Radio Nederland Wereldomroep heeft een korte film gemaakt in verband met Fitna. Hiermee wil de omroep 'antwoord geven op de vele vragen die wereldwijd over de kwestie leven'. Het filmpje staat sinds vandaag online, ook in het Engels en Arabisch.


FILM!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
Wilders: Fitna is laatste waarschuwing
zaterdag 22 maart 2008

De koranfilm is de laatste waarschuwing voor het Westen tegen de islam, zegt Geert Wilders. 'Het gevecht om de vrijheid is nog maar net begonnen.

Wilders schrijft dit in een opiniestuk in de Volkskrant als reactie op de uitspraak van programmamaker Harry de Winter, dat zijn uitspraken over de islam racistisch zijn. Wilders noemt die kritiek ‘ronduit verwerpelijk’ en 'werkelijk ziek'.

Kapot
Wilders benadrukt in zijn opiniestuk dat zijn film, die ‘binnenkort gelanceerd wordt', niet over moslims gaat, maar over de Koran en de islam. ‘De islamitische ideologie heeft als hoogste doel het kapot maken wat ons het meest dierbaar is: onze vrijheid,’ schrijft de PVV-leider. Als het westen niet opkomt voor zijn vrijheid, staat het volgens hem de verdere groei van de islamitische ideologie toe.

Volgens Wilders heeft het westen nu nog het geluk dat veel moslims hun eigen ideologie niet goed kennen, bijvoorbeeld omdat ze geen Arabisch spreken of lezen. ‘Dat is (voorlopig) ons voordeel en geeft ons de tijd tegenmaatregelen te nemen,’ schrijft Wilders.

Protest
Het opiniestuk van Wilders komt op de dag dat er op er de Dam in Amsterdam een demonstratie gehouden wordt door de Anti-Wildersbeweging Nederland Bekent Kleur (NBK). De Kamerfracties hebben laten weten vandaag niet naar de manifestatie te komen, omdat de bijeenkomst uitdraait op een persoonlijk protest tegen Wilders.

Gisteren noemde Carel Brendel, auteur van het boek Het Verraad van Links, NBK een 'trotskistische club' met een extreemlinkse achtergrond.

Door Maartje Willems
Heel goed Geert! Je hebt een boodschap en blijf die herhalen, wijk er niet vanaf. Dit opiniestuk stemt keurig overeen met wat Wilders in een interwiew voor de TV verwoordde in Denemarken. Als ik nog denk aan dat slappe gebrabbel van die Harry de Winter . . . ik zou me kapot schamen als ik hem was. Hoe noemt mijn zoon van 12 ook alweer zo iemand? O ja, een nurt, als ik het goed zeg, een nieuw Nederlands woord in straattaal. Maar ja, ik denk eerst na, en dat kun je van de meeste lafhartige arrogante kwiebussen en linkse islamlopers niet zeggen. Bah!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Wereldomroep
Radio Nederland Wereldomroep heeft een korte film gemaakt in verband met Fitna. Hiermee wil de omroep 'antwoord geven op de vele vragen die wereldwijd over de kwestie leven'. Het filmpje staat sinds vandaag online, ook in het Engels en Arabisch.

FILM!!!!!!!!
Leuke gevonden ook, de tijdsduur van dit filmpje. Dat u het maar weet!
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

naar boven schreef:
Leuke gevonden ook, de tijdsduur van dit filmpje. Dat u het maar weet!
:shock: Verhip....9/11
Zou dit per ongeluk gebeurd zijn of met opzet.
Ik kan bijna niet geloven dat men dit met opzet gedaan heeft, want het filmpje is heel politiek correct.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

circe schreef:
ik hoop dat Wilders zijn site toch wel in de VS zal hebben gestationeerd?

Ik heb de nep-trailer gezien, zie niet in wat er aan moest gecensureerd worden dat het verwijderd werd.

het wordt hier wel hoe langer hoe erger zeg.
Ik was net te laat , en heb de trailer gemist.
Hans Jansen is gek gebeld....

Gelezen in de telegraaf.

Afbeelding
Neptrailer Fitna bezorgt Arabist lastige dag

UTRECHT - Op downloadsite YouTube heeft vrijdag korte tijd een neptrailer van de anti-Koranfilm Fitna van Geert Wilders gestaan. Onder de beelden waren teksten te horen van professor Hans Jansen, bijzonder hoogleraar islamitisch denken aan de Universiteit van Utrecht.

Jansen ontkent echter iets met het filmpje te maken te hebben. „Ik word de hele dag al gebeld”, verzucht hij. „Ik ben de dupe van een practical joke, vrees ik.” De teksten die te horen waren, bestonden uit citaten die een toehoorder vermoedelijk tijdens een college heeft opgenomen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

naar boven schreef:
Ariel schreef:Wereldomroep
Radio Nederland Wereldomroep heeft een korte film gemaakt in verband met Fitna. Hiermee wil de omroep 'antwoord geven op de vele vragen die wereldwijd over de kwestie leven'. Het filmpje staat sinds vandaag online, ook in het Engels en Arabisch.

FILM!!!!!!!!
Leuke gevonden ook, de tijdsduur van dit filmpje. Dat u het maar weet!
Aardige film. Dat wel. Voor analfabeten en idioten. Waar gaat het nu over? Over dat achterlijke fascistische boek de koran! Maar geen woord daarover. Alleen maar dat wij Nederlanders het eigenlijk niet zo zien zitten met Wilders. 95% van onze bevolking is voor het omhelzen van de moslims. Sinds Hitler en zijn maatje Goebbels is er niet veel veranderd in de wereld van de smerige propaganda. Ach, eigenlijk is zo’n filmpje wel slim. Die domme moslims geloven toch alles en nadenken kunnen ze niet. Dus, filmpje geslaagd. Doel bereikt.

Die film is ook niet bedoeld voor al die domme moslims die niet doorhebben dat die woestijnboef Mohammed, allah alleen maar voor zijn eigen karretje heeft gespannen. Hoe naïef kan een mens zijn. Nee, de Wilders film is bedoeld voor mensen die nog zelfstandig kunnen denken en hopelijk tot de meerderheid in dit land behoren zodat onze beschaving weer op koers komt te liggen.

Zelfrespect vind ik belangrijker dan rijkdom en belangrijker dan respect voor luizen in de pels.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

J.W.v Steijn zegt op weblog van NRC: vrijdag 21 maart 2008, 20:18 uur

Lelijke dingen van Hitler zeggen in de jaren dertig, werd gestraft wegens belediging van een “bevriend” staatshoofd.
Later bleek hij eigenlijk niet zo vriendschappelijk te zijn en hadden we Amerika nodig om hem een kopje keiner te maken.
Van de Islam is dat gelukkig veel duidelijker; die komen er duidelijk voor uit de wereld te willen veroveren en ieder af te slachten die daaraan niet meewerkt.
Het is dus zeer wijs en moedig dat Wilders probeert daar aandacht op te vestigen; en onvoorstelbaar stom van iedereen, die niet afwacht wat Wilders precies zegt en formuleert.
In allerlei vormen wroet links, ondergronds en bovengronds, om de maatschappij te ontwrichten en hopen waarschijnlijk daardoor nog meer baantjes onder elkaar te kunnen verdelen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Islam is het probleem, niet de moslims


Geert Wilders en Martin Bosma 22 maart 2008



De islam is een politieke ideologie die streeft naar wereldheerschappij en die het Westen bedreigt, betogen Geert Wilders en Martin Bosma.


SP-sympathisant Harry de Winter verdiende miljoenen met het tv-spelletje Lingo. De lingo die hij maandag op de voorpagina van de Volkskrant deponeerde, is ronduit verwerpelijk. Eigenlijk adverteerde hij vooral zijn eigen onnozelheid.

Het zou niet belangrijk zijn daarop te reageren, ware het niet dat zijn redeneertrant kenmerkend is voor de progressieve elite. Wat De Winter schrijft vertolkt de mening van de linkse grachtengordel, het mediapark in Hilversum en de biotoop aan het Binnenhof in Den Haag.

Althans, hun mening in het openbaar. Wij zijn ervan overtuigd dat de bovenonsgestelden wel degelijk aanvoelen dat er iets fundamenteel mis is met de islam. Dat deze zogenaamde godsdienst een bedreiging is. Maar politiek-correcte groepsdwang of ontkenning van de werkelijkheid verhindert hen het beestje bij de naam te noemen.

Om aan die innerlijke verwarring een einde te maken, komen de Geert Maks, Clairy Polakken en Doekle Terpstra’s met vergelijkingen die het probleem moeten weg-veralgemeniseren. ‘Er is in elke godsdienst wel iets mis’, of ‘vroeger droegen vrouwen in Nederland ook hoofddoekjes’ of ‘de kruistochten waren ook heel erg’ of ‘Staphorst!’.

Allemaal drogredeneringen die ons afhouden van de realiteit: de islam is uniek. Onvergelijkbaar en zeker niet te vatten in westerse begrippen. Als we dat niet begrijpen, wacht ons een donkere toekomst.

Praten over de islam als een godsdienst is levensgevaarlijk. Het geeft de islam een onaantastbaarheid die ons ervan weerhoudt het gevaar in de ogen te kijken.

Weliswaar heeft de islam bepaalde religieuze kenmerken (een opperwezen, een hiernamaals et cetera) maar de doelen van de islam liggen hier op aarde: de invoering van de sharia, werelddominantie, de jihad, dhimmitude (de onderdrukking van ongelovigen), de apartheid tegen vrouwen en het onderdrukken en vermoorden van niet-moslims. De islam is allesomvattend van erfrecht tot strafrecht. Daarom is het meer een politieke ideologie dan een religie.

Links is niet altijd blind geweest. Jacques de Kadt (groot denker en toch lid van de PvdA) noemde in 1939 niet voor niets het nationaal-socialisme de nieuwe islam. Maar tegenwoordig kan de progressieve elite alleen maar wegvluchten in dwaze vergelijkingen.

Bijvoorbeeld dat keppeltjes hetzelfde zijn als hoofddoeken. Dat sluit de ogen voor het imperialistische karakter van de islam. Waar elke bidruimte, moskee, hoofddoek of begraafplaats een zegepraal is; territorium dat nooit meer zal worden opgegeven aan de minderwaardige kaffir.

Maar pas werkelijk ziek is het gelijkstellen van het lot van de Joden in de holocaust met het brede volksverzet tegen de islamisering. De shoa is een volstrekt dieptepunt in de geschiedenis: de industriële vernietiging van een totaal volk. Elke vergelijking holt dat unieke karakter uit en reduceert de herinnering aan de zes miljoen tot een goedkope speelbal in een vrijblijvend debat.

De derde onzinvergelijking is dat de Harry de Winters van deze wereld steeds aankomen met andere heilige boeken waar ook dubieuze dingen in zouden staan. Zo van: ‘kijk eens in Leviticus’.

Al die pseudo-intellectuelen weigeren echter oog te hebben voor deze keiharde waarheid: dat de Koran het zeer letterlijke woord van Allah is, en via Mohammed op aarde gekomen. Plus dat Mohammed de perfecte mens is. Die twee zaken maken het onmogelijk voor de ware moslim ooit afstand te nemen van de Koran of het verwerpelijke gedrag van Mohammed.

Geluk bij een ongeluk is dan dat veel moslims hun eigen ideologie onvoldoende kennen, bijvoorbeeld omdat ze geen Arabisch spreken of de Koran niet lezen. Dat is (voorlopig!) ons voordeel en geeft ons de tijd tegenmaatregelen te nemen. Nu het nog kan. Daarbij is het belangrijk een verschil te maken tussen de islam en moslims. Ons probleem ligt bij de ideologie, niet bij de mensen.

Binnenkort wordt de film Fitna gelanceerd. Die film gaat niet zozeer over moslims, maar over de Koran en de islam. De islamitische ideologie heeft als hoogste doel het kapot maken wat ons het meest dierbaar is: onze vrijheid.

Het ‘weldenkend’ deel der natie weigert trots te zijn op wat onze voorouders hebben opgebouwd en waar zwaar voor is geofferd. Hun morele relativisme is zover doorgeslagen dat zij bereid zijn ons voortbestaan in de waagschaal te stellen om maar te bewijzen dat alle culturen gelijk zijn en dat de islam ‘gewoon’ een godsdienst is. Democratie of sharia, het maakt ze niet uit. Anders discrimineer je en ben je een racist.

Fitna is de laatste waarschuwing voor het Westen. Of we kiezen ervoor onze vrijheid door te geven aan de kinderen van Nederland, of we laten onze vrijheid afzinken in het multiculturele moeras en staan de verdere groei van de islamitische ideologie toe. Dat is geen lingo die populair is bij het ‘weldenkend’ deel der natie. Maar populariteit in de grachtengordel of in het mediapark is nooit ons doel geweest. Wij hebben een andere verantwoordelijkheid.

Het gevecht voor de vrijheid is nog maar net begonnen.

Geert Wilders en Martin Bosma zijn voorzitter en lid van de Tweede Kamerfractie van de PVV. Dit artikel verscheen eerder in de Volkskrant.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=5711
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie