Geert Wilders in Hollywood. Kritische film over Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 22, 2008 3:08 pm

dinsdag 22 januari 2008

Wilders moet Koranfilm in Tweede Kamer tonen

Frits Spits deed maandagavond een uitstekende suggestie in het televisieprogramma Pauw & Witteman. De radiopresentator vindt dat Geert Wilders zijn islamfilm, die nog steeds een mysterie is, maar in de Tweede Kamer moet vertonen

Arendo Joustra

Een Kamerlid dat wil debatteren, hoort het parlement als podium te kiezen, aldus dj Spits (60) in het tv-programma. Dit is staatsrechtelijk scherp gezien van de kersverse Ridder in de Orde van Oranje-Nassau, die maandag in zijn woonplaats Laren de versierselen die bij deze onderscheiding horen, kreeg uitgereikt door loco-burgemeester Leo Janssen.

Discussie
Over de islamfilm van de fractieleider van de Partij voor de Vrijheid in de Tweede Kamer wordt al weken gediscussieerd zonder dat iemand buiten de kring van Wilders de productie heeft gezien.

Het kabinet heeft al maatregelen genomen om mogelijke tegenacties van gelovige moslims in binnen- en buitenland op te vangen. Ook kerken, burgemeesters en politiekorpsen bereiden zich voor.

Geweigerd
Naar verluidt heeft zowel het televisieprogramma NOVA als de website van een ochtendblad Wilders geweigerd zijn film in zijn geheel te vertonen.

De suggestie van Spits is echter zeer terecht. Als Wilders iets te beweren heeft over een onderwerp dat hem hoog zit, is voor een fractieleider van de Tweede Kamer der Staten-Generaal het parlement de aangewezen arena.

Gekozen volksvertegenwoordigers (en leden van de regering) dienen in de Tweede Kamer rechtstreeks met elkaar in discussie te gaan. Dat is de functie van een nationaal parlement.

Al te vaak bestoken politici elkaar slechts via de media en ontlopen elkaar daar waar het politieke debat thuishoort en consequenties kan hebben: de rechtstreekse confrontatie in de Tweede Kamer.

http://www.elsevier.nl/opinie/commentar ... index.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Jan 22, 2008 3:50 pm

Ariel schreef:
dinsdag 22 januari 2008

Wilders moet Koranfilm in Tweede Kamer tonen

Frits Spits deed maandagavond een uitstekende suggestie in het televisieprogramma Pauw & Witteman. De radiopresentator vindt dat Geert Wilders zijn islamfilm, die nog steeds een mysterie is, maar in de Tweede Kamer moet vertonen

Als het volk niet voorgelicht mag worden, dan moeten de partijreklamespotjes in de 'Zendtijd Voor Politieke Partijen' ook maar binnen2dekamers blijven..
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 22, 2008 5:40 pm

Film Wilders nog niet af
dinsdag 22 januari 2008 15:00

(Novum) - De anti-islamfilm van Geert Wilders is nog niet af. Dat zei de PVV-leider dinsdag in de wandelgangen van de Tweede Kamer. Wilders constateert dat grote paniek is onder moslims, de Nederlandse regering en journalisten over de door hem aangekondigde film. 'Wacht de film eerst maar af', zei Wilders op vragen van de pers.

Het Nederlandse kabinet heeft een brief naar burgemeesters gestuurd waarin wordt gewaarschuwd voor de gevolgen van de film. Ook zijn de Nederlandse ambassades in het buitenland gewaarschuwd voor de eventuele gevolgen van de productie die Wilders voor het eind van deze maand heeft aangekondigd. Eerder leidden oproepen van Wilders om de Koran te verscheuren tot grote ophef onder moslims.

'Ik laat me niet beïnvloeden door wat iedereen zegt. Ik maak de film daarom niet erger of minder erg', zei Wilders op alle speculaties in de media. 'Ik heb zelfs al burgemeesters afstand horen nemen van de film, terwijl niemand hem heeft gezien.'

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Di Jan 22, 2008 5:57 pm

Krijgen wij die film te zien of niet?

En wanneer eigenlijk?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 22, 2008 6:06 pm

Meneertje ongeduld. :rongue:
Alleen Allah, ( en Wilders) weten wanneer de film klaar is.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Jan 22, 2008 7:04 pm

migrantenjong schreef:Krijgen wij die film te zien of niet?

En wanneer eigenlijk?

De Roon van de PVV heeft kamervragen gesteld aan de minister van Justitie over ongelijke behandeling van burgers die aangifte willen doen (tegen de Aangekondigde Film). Hij vroeg antwoord voor 1 februari 2008.
Dus voor die datum zal de Aangekondigde Film waarschijnlijk niet vertoond worden..
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 22, 2008 11:46 pm

Laatste Nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nog even geduld...

Wilders-film laat nog paar weken op zich wachten

Van onze verslaggever Marc Peeperkorn
gepubliceerd op 22 januari 2008 22:28, bijgewerkt op 22 januari 2008 22:39

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Joustra heeft PVV-leider Wilders gewaarschuwd dat hij mogelijk Nederland tijdelijk moet verlaten na het verschijnen van zijn anti-Koranfilm. De film laat volgens Wilders zeker nog ‘enkele weken’ op zich wachten.

Het gesprek tussen Joustra en Wilders vond afgelopen donderdag plaats, zo blijkt uit een ingezonden stuk van de PVV’er vandaag in de Volkskrant. Daarin schrijft hij verder de afgelopen weken tientallen extra doodsbedreigingen te hebben ontvangen. Wilders stelt dat als zijn film over het fascistoïde karakter van de Bijbel zou gaan, de reacties veel milder waren geweest.

Intolerante ideologie
Hij verklaart de scherpe afwijzende reacties uit de islam, die volgens hem een intolerante ideologie is die geen kritiek verdraagt. Verder illustreert de ‘paniek’ rond zijn film – premier Balkenende sprak vorige week over een crisissituatie – volgens Wilders de mate waarin de islam de Nederlandse cultuur van vrijheid en beschaving afbreekt. ‘Niet het kabinet-Balkenende IV maar de angst voor de islam regeert in Nederland.’

In de Tweede Kamer riep Wilders dinsdag op tot rust. ‘Het is gekkenwerk. Niemand heeft de film nog gezien. Wacht nou eerst tot de film af is. Ik zie panische reacties, bij moslims maar ook bij journalisten. Dat Balkenende het een crisis noemt: wat een ongelofelijke zotheid.’

Eindmontage
Wilders zegt dat hij nog zeker twee weken nodig heeft voor de eindmontage van de film. De verwachting is dat hierin een hard oordeel over de Koran wordt verbeeld, een boek dat volgens hem de PVV-leider verboden moet worden.

Hij is in gesprek met meer momenteel met NOVA, EénVandaag, Netwerk en Het Gesprek over het uitzenden van zijn productie. ‘Deze programma’s sluiten volledige uitzending van mijn film niet uit, maar willen hem eerst zien’, aldus Wilders.

BRON!!!!!!!!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 22, 2008 11:49 pm

Een brief van Geert Wilders.

Angst voor islam regeert Nederland
OPINIE, Geert Wilders
gepubliceerd op 22 januari 2008

DEN HAAG - Met zijn paniekerige reactie op de nog niet vertoonde Koranfilm toont het kabinet dat de islam een intolerante ideologie is, betoogt Geert Wilders.

Stel dat november vorig jaar bekend was geworden dat ik een film ga maken om het fascistoïde karakter van de Bijbel aan te tonen. Stel dat ik een paar maanden daarvoor in een artikel had gepleit de Bijbel te verbieden en daarover ook een motie had ingediend in de Tweede Kamer.

Had minister-president Balkenende dan in zijn persconferentie vrijdag gesproken over een forse crisis met internationale effecten? Was er een extra bijeenkomst van ministers in aanwezigheid van terreurbestrijder Joustra op het Catshuis geweest? Hadden de hoofdredacteuren van de verschillende nieuws- en actualiteitenprogramma’s binnen de publieke omroep dan overleg gehad over hoe met de film om te gaan?

Hadden de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken mij dan verteld dat de gevolgen voor de binnen- en buitenlandse veiligheid en die van mijzelf groot kunnen zijn? Had de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding mij dan donderdag verteld dat het niet is uitgesloten dat ik na het verschijnen van de film naar het buitenland moet vertrekken?

Had het Vaticaan, de nuntius of een aantal aartsbisschoppen van katholieke landen zich dan net zo uitgelaten als de moefti’s van Syrië en Jeruzalem, namelijk dat ik verantwoordelijk ben voor al het bloedvergieten dat na het verschijnen van de film zou gaan plaatsvinden? Hadden de korpsbeheerders een brief ontvangen waarin wordt gesteld dat de politie na het uitzenden van de film aangiften van burgers tegen mij altijd moeten opnemen ook al is er geen sprake van strafbare feiten? En dat ook aandacht moest worden geschonken aan christelijke agenten omdat zij ook wel eens beledigd zouden kunnen zijn?

Waren ultralinkse actiegroeperingen met borden met mijn hoofd en tekst ‘extremist’ erop gaan demonstreren in verschillende steden in Nederland? Had dhimmi (niet-moslim in een islamitisch land – red.) Doekle Terpstra mij het te stoppen ‘kwaad’ genoemd en een heus comité opgericht en hadden politiek correcte lieden van links tot rechts die verklaring ondertekend en in de krant met korting kunnen publiceren?

Hadden burgemeesters in het hele land bijeenkomsten gehouden met priesters en dominees om hen te vragen zich niet te laten provoceren? Had ik dan ook vele tientallen extra doodsbedreigingen mogen ontvangen de afgelopen weken? Hadden vele tientallen mensen aangifte tegen me gedaan en had het Openbaar Ministerie de beslissing om wel of niet te vervolgen ook expres aangehouden tot na het verschijnen van de film?

Hadden Nederlandse ambassades in landen waar veel christenen wonen, zoals Duitsland en België, Nederlanders daar aangeschreven en hun evacuatieplannen uit de kast gehaald? Waren Nederlandse ondernemers dan bang geweest dat vanwege de film de export van hun producten naar landen met veel christenen in gevaar zou komen?

Hadden een christelijke organisatie en een GroenLinks-Kamerlid een tegenfilm gemaakt? Zou een christelijke Nederlandse schrijver een ‘waakhondorganisatie’ oprichten die ten doel heeft iedereen die zich in haar ogen beledigend uitlaat over christenen of het christendom juridisch aan te pakken? Zou een christelijk Italiaans parlementslid gedreigd hebben zijn regering op te roepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen?

Natuurlijk niet.

Nu mijn film echter niet over de Bijbel maar over de Koran gaat, verkeren overheid, media, moslims en anderen al wekenlang in hysterische paniek. Hoe is dat te verklaren?

Ten eerste is de islam een intolerante ideologie die kritiek niet verdraagt. Of het nu gaat om foto’s van Sooreh Hera, het boek De duivelsverzen van Salman Rushdie, de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh, Deense cartoons, een grap van Rudi Carrell, de opera Aisha en de vrouwen van Medina of de door mij aangekondigde film, keer op keer komt het te staan op volgen zeer heftige reacties uit de moslimwereld. Voor zaken als zelfreflectie en zelfkritiek is binnen de islam blijkbaar geen ruimte. Ook voor eigen verantwoordelijkheid en zelfbeheersing lijkt geen plaats.

Zo beweert de grootmoefti van Syrië dat als het na uitzending van mijn film tot rellen komt, ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn. Dat is niet alleen een schoolvoorbeeld van de typisch islamitische houding van wijzen naar de ander en nooit de hand in eigen boezem steken, maar is bovenal in strijd met de westerse rechtsbeginselen. Het is ook bij voorbaat goedpraten van geweld. Het is de wereld op zijn kop.

Ten tweede is er sprake van angst. De noodscenario’s, gesprekken met imams, instructies voor politieagenten aangaande het opnemen van aangiften en mij tussen de regels door dreigen met strafrechtelijke vervolging, illustreren stuk voor stuk de toestand van paniek waarin de Nederlandse overheid op dit moment verkeert. Angst blijkt eens te meer een slechte raadgever.

Niet het kabinet Balkenende IV maar de angst voor de islam regeert in Nederland. Wij mogen nooit als dhimmi’s zwijgend toekijken terwijl onze vrijheid en beschaving door de islamisering van onze cultuur steeds verder worden afgebroken. En dat een nog niet vertoonde film van ongeveer tien minuten volgens sommigen tot economische boycots, rellen en andere ellendige zaken zou kunnen leiden, zegt alles over het wezen van de islam. Niets over mij.

Het kabinet erkent met zijn paniekerige reactie dat de islam niet vergelijkbaar is met het christendom, maar een unieke ideologie is. En die ideologie vraagt dus om een aparte, unieke, aanpak.

De Koranfilm heeft zijn nut daarmee nu al bewezen.

Geert Wilders is voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de PVV.

BRON!!!!!!!!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 23, 2008 12:44 pm

Koranfilm: amateurisme en emoties van kabinet
woensdag 23 januari 2008 10:52

De Koranfilm van Geert Wilders is en blijft een aantrekkelijke casus. Zelden hebben bestuurders en ministers zoveel fouten gemaakt rond een mogelijke crisis. Voor alle duidelijkheid wil ik hier benadrukken dat ik een crisis uiteindelijk niet uitsluit. Maar de vraag is hoe een overheid met een mogelijke crisis moet omgaan.

Laten we de fouten van het kabinet Balkenende rond de Koranfilm op een rijtje zetten:

Dun boekje
In november 2007 gaf Wilders aan de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) door dat hij bezig is met het maken van een film over de Koran. De inhoud ervan werd zo samengevat: als je alle gewelddadige passages uit de koran haalt, blijft een boekje zo dus als de Donald Duck over.

Daarna werd Wilders door de ministers (Guusje ter Horst en Ernst Hirsch Ballin) opgeroepen voor een gesprek. Hij werd gewezen op de gevaren van zijn film voor Nederland. Was dat gesprek nodig? Nee.

Ministers praten niet op deze wijze met hun controleurs, de Kamerleden. Ze hadden gewoon moeten afwachten. Een paar dagen voor de uitzending hadden de veiligheidsdiensten aan Wilders moeten vragen of hij ze de film ter beschikking wilde stellen. Want pas na het zien van dat filmpje, zijn ze in staat om een risicoanalyse te maken.

Naar aanleiding daarvan hadden de ministeries een crisisteam kunnen samenstellen: Justitie, Binnenlandse Zaken, Buitenlandse Zaken, Defensie, NCTB, AIVD, MIVD. Dit team zou dan de noodzakelijke maatregelen nemen. Dat alles achter de schermen en in stilte.

Lekken
Een paar weken na het gesprek met Ter Horst en Hirsch Ballin lekte het nieuws van de Koranfilm naar de Telegraaf. Ik heb hierover met Geert Wilders gesproken. Hij heeft het niet laten lekken.

Het nieuws over de Koranfilm is waarschijnlijk via Justitie, Binnenlandse Zaken of Algemene Zaken naar buiten gebracht. Diezelfde dag, 28 november 2007, nog gaven de ministers van Justitie en Buitenlandse Zaken commentaar over een nog niet gemaakte film. Uitlatingen van Maxime Verhagen gingen vervolgens de wereld over via BBC World. Het debat over een nog niet gemaakte film was al geïnternationaliseerd.

Draaiboeken
In januari 2008 lekten bijna dagelijks overheidsmaatregelen uit rond de film van Wilders. Een voorbeeld: de brief van de minister van Binnenlandse zaken omtrent de Koranfilm naar de burgemeesters. Daarin vroeg de minister om draaiboeken te maken voor het geval dat de openbare orde verstoord dreigt te worden.

Ook een geheim kabinetsberaad werd op 16 januari een openbaar feit. Was dat allemaal nodig? Had dit niet allemaal kunnen worden voorkomen?

Natuurlijk wel. Ten eerste hadden de ministers niet al zo vroeg moeten beginnen met maatregelen af te kondigen. Ten tweede hadden alle notulen, verslagen, adviezen en maatregelen van het stempel staatsgeheim voorzien moeten worden. In elk geval totdat de film openbaar zou worden gemaakt.

Amateurisme
Wat zijn de gevolgen van het amateurisme van het kabinet? Onbewust heeft het Nederlandse kabinet nationaal en internationaal de rol van klokkenluider gespeeld.

Alle vijanden van ons land zijn door het kabinet in een vroeg stadium op de hoogte gebracht van het nieuws. Daarbij gaf het kabinet aan dat ernstige reacties van de zijde van moslimradicalen worden vverwacht. Nu word je als jihadist straks voor gek verklaard, als je niets van je laten horen.

Natuurlijk is het kabinet niet verantwoordelijk voor de daden van jihadisten, maar door verkeerd te handelen, maakt het kabinet het de vijanden wel erg gemakkelijk. De Nederlandse samenleving is wekenlang gewaarschuwd voor een leeg fenomeen: een nog niet gemaakte film.

Crisisbeheersing
We wisten al dat Balkenende het ambacht van crisisbeheersing nog niet onder de knie heeft, maar nu weten we ook dat zijn vicepremier Wouter Bos evenmin in staat is om in een crisissituatie adequaat op te treden en de premier te corrigeren.

Ik houd mijn hart vast voor het moment dat we echt in een crisis komen. Waarom maken ze deze fouten? Amateurisme en emoties. Ze vinden Geert Wilders zo weerzinwekkend, dat ze met de dag ver verwijderd raken van de kille, rationele houding die een professionele bestuurder siert.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Jan 23, 2008 1:51 pm

Mijn Circe-hiernamaals begint zich te bevolken met 72 Afshinnekes, de Denzellekes ben ik al beu met zijn constant gemekker over racisme en slavernij... en trouwens, zijn billen worden te dik. :evil:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Wo Jan 23, 2008 2:46 pm

Manon schreef:Mijn Circe-hiernamaals begint zich te bevolken met 72 Afshinnekes, de Denzellekes ben ik al beu met zijn constant gemekker over racisme en slavernij... en trouwens, zijn billen worden te dik. :evil:

:roll2:

Wat een man he, mijn respect voor deze man groeit met de dag. Hij blijft doorvechten !!

En wat onze rampzalige regering betreft, moge ons een echte crisis bespaard blijven want dan zal de ellende niet te overzien zijn.
Wat een stel klunzen, ik schaam me diep voor de nederlandse overheid.
Dr blijft gewoon niets geheim, alles wat besproken wordt ligt binnen de kortste keren op straat.... is er ooit eens uitgezocht wie alles doorbrieft aan de media?
Zal wel niet, er zijn zoveel mensen die belang hebben bij het lekken van geheimen dat waarschijnlijk niemand van de ministerploeg schone handen heeft.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 23, 2008 3:50 pm

woensdag 23 januari 2008

De regisseurs van de Anti Wilders Film

Nog enkele dagen, en de anti-islam film van Geert Wilders krijgt zijn debuut. En terwijl Media en Politiek zogenaamd extra waakzaam zijn, denkt de gemiddelde burger er weer het zijne van . Kortom de zoveelste Media storm in een glas water.

Je zou in deze dagen maar Geert Wilders heten en volksvertegenwoordiger zijn in een land waar de Media zich zo graag op de borst kloppen, dat ze zo pluriform, democratisch en onafhankelijk zijn. Maar merkwaardig genoeg is er geen enkele journalist te vinden die de standpunten van Wilders durft te verdedigen of zelfs maar toe te lichten, over democratisch en pluriform gesproken. Alleen dit zegt al voldoende over de onafhankelijkheid van de Media in dit land….

Wie de publicaties rondom deze film op een rij zet kan niet anders dan concluderen, dat niet Geert Wilders , maar de Nederlandse Media een film aan het regisseren zijn,
deze anti-Wilders film bevat het volgende script :

Vrijwel alle Media, met voorop NOS en ANP, nemen vrijwel dagelijks berichten op met waarschuwingen zoals dat onze steden ‘extra waakzaam’ zijn en plaatsen er voor het gemak maar een afbeelding bij van stenengooiende jongeren.

Ongevraagd worden Burgemeesters benaderd of een aangifte tegen Wilders al mogelijk is, terwijl het antwoord bekend mag zijn

Anti Wilders pamfletten worden kosteloos geplaatst op voorpagina’s.

Uitspraken van publieke ‘dominees’ als Doukle Terpstra worden ineens prominent en breed geplaatst

Ineens blijken er ‘Woeste Groot Moefti’s’ in beeld te komen en worden er Hysterische taferelen verwacht

Onze economie zou getroffen worden, en de Zuivelexport zou ineens in gevaar gaan komen

Tegenfilms worden aangekondigd

PvdA programma’s als De Wereld Draait door worden volop gevuld met Anti-Wilders sentimenten, met dubieuze termen als ‘oplossing voor het wilders vraagstuk’

Suggesties worden omarmd zoals de opmerkingen dat de film alleen in de kamer vertoond mag worden ( hoe anti democratisch kun je zijn ? )

Suggesties dat Wilders ‘maar beter het land uit kan gaan’ worden gretig door het ANP uur na uur uitgezonden

Blijkbaar zien de Media het gezamenlijk uitbrengen van deze Anti Wilders Film als een noodzaak, om ons als kwetsbare burgers te waarschuwen tegen de komende effecten. De Media zien zich dan ook graag als de waakhond van de democratie, kritisch en zonodig opkomend voor de kernwaarden van onze zo mooie democratie…. Dacht je !

Maar wat blijkbaar geen enkele journalist ziet aankomen, maar de meeste burgers van dit land al lang aanvoelen, is dat er helemaal geen Cartoon of Filmrellen gaan komen. Waar dan ook. Hoogstens zullen enkele Groot Moefti of andere figuren in Iran de straat op gaan, dezelfde lieden die altijd de straat op gaan, en verder zal het hierbij blijven.

De Deense rellen hadden dan ook een heel andere achtergrond, en werden veroorzaakt door een gerichte actie van enkele gefrustreerde afgereisde Deense Imans , iets wat hier helemaal niet speelt.

Waarmee we ons moeten gaan afvragen hoe realistisch de Media hun vak uitoefenen,
want de praktijk is nogal confronterend voor de dames en heren journalisten .
Vrijwel geen enkele eerdere gebeurtenis van formaat is namelijk door de Media vooraf correct voorspeld of op de juiste waarde ingeschat:

De aanslagen in New York van 09.11, De Tsunami van 2 jaar geleden, de rellen in Parijs, de huidige beurscrash, de moord op Fortuyn, de oorlog in Irak. En ook de Deense Cartoonrellen. Telkens blijkt weer dat de Mediavoorspellingen er mijlenver vanaf zaten, of nog erger, in het geheel niet aanwezig waren.

Maar wel weten de Media ons na een gebeurtenis direct daarna te overspoelen met een ongevraagde bangmakerij in een angstwekkende hoeveelheid : Nog jarenlang na 911 worden we dagelijks en onnodig geconfronteerd met nieuwe vermeende aanslagen die vervolgens niet komen. En nog maanden na de Tsunamiramp werden we door de Media opgeschrikt door loze Tsunamiwaarschuwingen , die vervolgens uitbleven.
De buitenwijken van Parijs bleken vervolgens tot in Slotervaart te reiken, en ook nu weer zouden we angstig moeten uitzien naar rellen rondom de Nederlandse variant van de Cartoonrellen…

De stelling lijkt hiermee bevestigd dat de meeste Journalisten geen waakhonden zijn, maar trouwe nalopers en geschiedschrijvers, die blijkbaar blind zijn voor de echte bedreigingen van onze samenleving.

De vraag die we ons als burgers ook weer mogen stellen is wat al die Wilders aandacht straks weer aan publieksgeld en ergernis heeft gekost en vooral wie er weer de oorzaak van zijn dat Moslims en Niet Moslim burgers weer eens uit elkaar zijn gespeeld : Wie dacht je !

Tijd dat deze film eens in de Kamer vertoond wordt !

www.vrijemedia.blogspot.com

E van Lith

22 jan.08

http://www.vrijemedia.blogspot.com/

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Jan 23, 2008 4:36 pm

Zou iemand die radiomaker die een aantal dagen geleden bij P&W fulmineerde tegen - uiteraard Wilders - en voorstelde om de gewraakte film eerst door de 2de kamercensuur te laten controleren alvorens vrij te geven, misschien eens kunnen duidelijk maken wat een FATWA exact is?

Volgens die mens was een fatwa een DOODVONNIS (zoals de fatwa tegen Rushdie voegde hij er héél wijselijk aan toe). Hij had het over de "fatwa" die Wilders ergens had uitgesproken.

nochtans:

Een fatwa (Arabisch: فتوى, meervoud 'fataawa'), is een juridisch advies in de islam, dat door een godsdienstige wetspecialist wordt uitgevaardigd met betrekking tot een specifieke kwestie. Een fatwa kan bijvoorbeeld uitgevaardigd zijn madat een moslim van zijn geloof is afgevallen. Een fatwa hoeft echter niet per definitie op te vatten als een vonnis, en is dan ook niet bindend. Gewoonlijk wordt een fatwa uitgegeven op verzoek van een individu of een rechter om uitkomst te bieden in gevallen waarbij de fiqh, de islamitische jurisprudentie, geen uitkomst biedt. Een geleerde geschikt om fataawa uit te geven noemt men een moefti.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fatwa
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 23, 2008 5:10 pm

De vraag die we ons als burgers ook weer mogen stellen is wat al die Wilders aandacht straks weer aan publieksgeld en ergernis heeft gekost en vooral wie er weer de oorzaak van zijn dat Moslims en Niet Moslim burgers weer eens uit elkaar zijn gespeeld : Wie dacht je

Dit is ook een goeie. De schuld wordt hier bij de journalisten ( lees westen) gelegd, maar voor het gemak worden even de voorbeelden van Islamitische haat tegen het westen vergeten.
De cartoon rellen , De aanslagen in New York, de rellen in Parijs, de aanslagen in trein, metro en bus, worden met een veeg van de tafel gegooid, en het is volgens deze dame zelfs een beetje belachelijk dat de pers daar zoveel aandacht aan heeft geschonken, want door deze aandacht worden Moslims en Niet Moslim burgers weer eens uit elkaar gespeeld.

Wie dacht je heeft deze dingen gedaan.. De pers???

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 23, 2008 8:00 pm

Meiden van halal gaan ook actie ondernemen.
De knuffels moeten wel door andere betaald worden.

Moslims gaan Wilders knuffelen

AMSTERDAM - In tegenstelling dat wat hij waarschijnlijk verwacht, beginnen een aantal vertegenwoordigers van moslimorganisaties een knuffelactie tegen Geert Wilders.

Tweede Kamerlid (PvdA) Samira Bouchibti en Esmaa Alariachi van de Meiden van Halal geven woensdagavond de aftrap. Ze doen dit na een debat over de filmplannen van de PVV-politicus.

De initiatiefnemers, Marokko.nl en Academica Islamica, overhandigen Bouchibti een knuffelbeer en een 'Wilders-vriendelijke' Koran. Zij zal die dan vervolgens in de Tweede Kamer aan hem aanbieden. Verder kunnen mensen via internet (www.knuffelgeert) een knuffel sturen aan de politicus.

http://www.ad.nl/fun/bizar/article1991851.ece

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jan 23, 2008 8:36 pm

Dat AD dit in een folder met de naam 'bizar' heeft geplaatst getuigd van gevoel voor humor.
Ik wil de hallallende dames dolgraag een knuffelbeer aanbieden met de naam "Mohammed'. Op
http://www.ikstemsociaal.nl/renderer.do/menuId/37298/clearState/false/returnPage/200021702/pageId/200021702/q/samira/start/10/
lees ik:
Partij van de Arbeid | Veiligheid
... Om hier een einde aan te maken en deze jongeren weer op het rechte pad te krijgen, presenteren de PvdA-kamerleden Staf Depla en Samira Bouchibti het actieplan ...

PvdA-er onder elkaar. Ik zou willen zeggen: Pas op Samira dat je niet met Staf in een fietsenhok verzeild raakt. Want dan kan er wel eens gewenst/ongewenst geknuffeld gaan worden. (Tip: hij heeft een derde been, ook wel door hem 'mijn staf' genoemd)
Beluister maar deze komende carnaval-hit:
Depla Fietsenhok Lied
http://content.vkmag.com/audio/pauldeplafietsenhok/index.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 23, 2008 10:50 pm

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jan 24, 2008 12:52 am

Salah Edin: Wilders mag kogels krijgen.

Een filmpje op dagblad DePers die je niet mag missen. Een interview met Salah Edin.
Deze jongeman neemt geen blad voor zijn mond.
Hij hoeft misschien geen kogel door je kop, maar wel twee kogels in je knieschijf volgens deze rapper . "Kijk uit man.." zegt hij met enige dreiging in zijn stem.

http://www.depers.nl/video/274661/Kogel ... ders.html#

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jan 24, 2008 1:27 am

Wilders: film komt pas begin maart

Gepubliceerd: 23 januari 2008
Door een onzer redacteuren.

Den Haag, 23 jan. PVV-leider Geert Wilders heeft nog zeker twee weken nodig om zijn Koranfilm af te ronden.

En het kan nog wel tot begin maart duren voordat een omroep zijn film uitzendt. Dat liet Wilders desgevraagd weten. In een opinieartikel in de Volkskrant schrijft Wilders dat hij vorige week in een gesprek met Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra te horen heeft gekregen dat hij na het verschijnen van de film mogelijk het land uit moet. Dit zou nodig zijn voor zijn veiligheid. De NCTb wil niet reageren

BRON!!!!!!!!

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jan 24, 2008 3:01 pm

Toen Ayaan Hirsi Ali een tijd lang verdween bleek dat ze ook tijden ergens in het buitenland was geweest. Ik en velen met mij vroegen zich af waar dat nauw voor nodig was. Maar vragen over beveiliging zijn taboe.
Nu hoor ik weer dat, als het spannend gaat worden, Geert gedeporteerd wordt door zijn beveiligers.
Is hij soms in ons land niet te beveiligen? Of denkt men: als ze hem in het buitenland soms dood maken, dan is er politiek minder fallout?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jan 24, 2008 3:08 pm

Zou goed kunnen Mahalingam, of ze hopen dat hij niet meer terug komt.
Het zou logisch zijn als Geert onderduikt in Israël, en misschien verwachten ze dat hij het daar zo naar zijn zin heeft dat hij Nederland vaarwel zegt.

Moge Allah dit voorkomen.

Het is toch triest dat mensen die kritiek op Islam hebben het land uit moeten? Je zou toch zeggen dat het handiger is, ( en goedkoper) om de mensen die Wilders bedreigen uit te zetten.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Jan 24, 2008 6:30 pm

Het is toch triest dat mensen die kritiek op Islam hebben het land uit moeten?

In de jaren dertig, vorige eeuw, vond men de beste oplossing voor mensen die kritiek hadden op Hitler en Nazis: voor hun veiligheid naar het buitenland. Voor de meesten werd dit Amerika.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Do Jan 24, 2008 10:21 pm

Ariel schreef:Salah Edin: Wilders mag kogels krijgen.
http://www.depers.nl/video/274661/Kogel ... ders.html#

Dat soort gasten als Salah Edin, rappers dus, meesters van het woord zeg maar, zijn blijkbaar netzo onmachtig als hun analfabete geloofsgenoten om Wilders kritiek te weerleggen. Heeft zo’n gast nou echt niet in de gaten dat hij gewoon het gelijk van Wilders bewijst? Dat hij Wilders helpt.

Wanneer Wilders koran-kritiek geeft, zegt dat er een Donald Duck overblijft wanneer je het geweld eruit haalt, is het toch aan woordkunstenaars als Salah Edin om dit, het liefst op poëtische wijze, te weerleggen? Maar wat doen ze? Praten over kogels door kop of knieschijven. Gasten als Salah Edin helpen Wilders en daarmee schaden zij hun eigen zaak.

Maar goed, voor Salah Edin is geweld de norm. Hij kan niet anders. In het vreedzame geloof wordt alles met grof geweld afgedwongen of bestraft. En dat wordt normaal gevonden. De enige reden dat een islamitische vrouw zich uithuwen laat is toch omdat ze anders vermoord wordt? Er is toch geen vrouw op de wereld die uit zichzelf met iemand, met moslimideeën over vrouwen, wil trouwen? Behalve de tienduizenden islamitische vrouwen in blijf van m’n lijfhuizen is er geen moslimvrouw die over het geweld van sura 4.34 klaagt.

Ik zat te denken dat het misschien goed is om Wilders tegenstanders ook maar te gaan bedreigen. Met kogels door kop of knieschijven. Kunnen zij ook mooi onderduiken. Maar nee bedenk ik toch, in wat voor land komen we dan te leven? Een islamitisch land!
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Do Jan 24, 2008 10:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Do Jan 24, 2008 10:22 pm

Het is toch triest dat mensen die kritiek op Islam hebben het land uit moeten? Je zou toch zeggen dat het handiger is, ( en goedkoper) om de mensen die Wilders bedreigen uit te zetten.

Als we alle mensen die kritiek hebben op de islam het land uit werken blijven dr weinig over :twisted:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jan 24, 2008 10:53 pm

Propaganda voor de multikul op de StaatsTV door de NPS
http://player.omroep.nl/?aflID=6357375
na ongeveer 1/3 van het begin
Ab en Sal gaan op zoek naar zaken om trots op te zijn. Zij gaan in gesprek met bevlogen burger Raoul Heertje, bekend van stand-upcomedy en grappen bij het nieuws, over de misplaatste trots van Nederland. Hij is niet bang om te zeggen waar het op staat, want... wie mogen er nu eigenlijk dood?

Ze praten over wie er op hun dodenlijstje zouden staan en hoe die bij voorkeur dood zouden gaan. Wilders en zo mogen gewoon dood neer vallen.
Het is vast en zeker een door de regering dubbel-gesubsidieerd programma.

Terug naar “Nederland”