Homovereniging nodigt tolerante moslims uit

sprot

Homovereniging nodigt tolerante moslims uit

Berichtdoor sprot » Do Jan 03, 2008 6:03 pm

AMSTERDAM - COC Nederland heeft de ondertekenaars van het pamflet ‘Zonder angst voor de ander’ uitgenodigd voor een conferentie over homoseksualiteit in etnische kring. De organisatie maakte dat donderdag bekend.

Verschillende moslimorganisaties hebben zich achter de oproep tot tolerantie van 58 autochtone prominente Nederlanders op initiatief van Doekle Terpstra geschaard. Het COC laat weten blij te zijn dat in het tweede pamflet de angst voor homoseksualiteit als probleem wordt erkend. ‘Maar het is een gemiste kans dat seksuele identiteit geen onderdeel is van de oproep tot tolerantie’, zegt COC-voorzitter Frank van Dalen.

De oproep is volgens Van Dalen te dun. Hij vindt dat de oproep te veel is gericht op religie en vrijheid van meningsuiting. ‘Wij nodigen de ondertekenaars uit om breder te kijken’, aldus Van Dalen. Tijdens een conferentie die in maart wordt gehouden, wil het COC ‘concrete afspraken’ maken met moslimorganisaties om homoseksualiteit uit de taboesfeer te halen.

Angst
‘Alleen op die manier wordt het door de ondertekenaars onderkende probleem van angst voor homoseksualiteit doorbroken’, meent Van Dalen. ‘Dat is goed voor de samenleving, de homogemeenschap en voor de homoseksuelen in islamitische kring zelf.’

In het donderdag verschenen pamflet betuigt een aantal moslimorganisaties steun aan de door 58 prominente Nederlanders ondertekende verklaring, die woensdag in Trouw verscheen.

In het pamflet staat dat de vertegenwoordigers van minderheden weten hoe het is om keer op keer in de hoek gezet te worden. ‘Ook zien we dat er mensen zijn die angst hebben voor de ander vanwege afkomst, sekse, religie of seksuele geaardheid.’

Bron: de volkskrant.nl

++++++++++++++++++++++

Voor commentaar..

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 696#121696
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Terug naar “Nederland”