Bouchra Ismaili: "Jullie zijn hier de allochtonen"

Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Beste mensen, er is niks gebeurt, er was niets aan de hand, er was geen reden voor paniek, u kunt rustig gaan slapen, het probleem is voorbij, de kwestie is uit de wereld want:
Er is spijt betuigd
Bouchra Ismaili, deelsraadslid namens de PvdA in de Rotterdamse wijk Charlois, heeft spijt van een e-mail die ze aan een bezorgde burger heeft gestuurd. [...]
Omdat Ismaili nu spijt heeft betoond, is de kous af voor de Rotterdamse PvdA-fractievoorzitter Peter van Heemst. Hij noemt de e-mail van Ismaili "een oliedomme reactie", maar die zal verder geen gevolgen hebben. Om verdere problemen te voorkomen is het e-mailadres van Ismaili van de Rotterdamse PvdA-website (cache) gehaald.
U hoort het: 'kappen met die handel' zegt onze Rotterdamse Leidsman.
En niet lullen over het aanzien van de politiek: daar is alles goed mee. Daar heeft de fractie democratisch over gestemd!
Zou het een "plas, glas, was"-geval worden?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

heu.. en dat half miljoentje aan soepsidies? ook spaait zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

BRON!!!!!!

Reactie Leefbaar Rotterdam op e-mail Bouchra Ismaili.
door Ronald Sørensen
Aan de vruchten herkent men de boom


Deze wijsheid staat in het Nieuwe Testament en is waarschijnlijk 500 jaar eerder opgeschreven dan de mythe van Mohammed die in het jaar 622 uit de hemel kwam vallen en waarin zijn Opperwezen nogal afgeeft op andersdenkenden. Dat zijn volgelingen dit nog als een vaststaande waarheid accepteren behoeft ons niet te verwonderen. Dat ze echter vaste voet aan de grond hebben gekregen binnen de sociaal democratie in Nederland wel!

Al een jaar geleden werden onze deelraadsleden op Feijenoord onaangenaam verrast door een serie foto’s van verminkte kinderen op hun e-mail. Slachtoffertjes van de inval door Israël in Libanon. Het spreekt vrijwel vanzelf dat daarbij antisemitische teksten stonden. Ze kregen deze ongevraagde e-mail van Faouzi Achbar, PvdA deelraadslid in Feijenoord.

Enkele maanden geleden werden we weer onaangenaam verrast door Hayat Benameur, deelraadslid voor de PvdA in Noord, die bij Raymann antwoordde op de vraag of ze ooit met een jood zou trouwen “niet gek te zijn” (RADAR heeft het zo gelaten).

Dit keer komt het bericht uit Charlois. Bouchra Ismaili, deelraadslid voor de PvdA - we konden het vermoeden - schrijft een e-mail naar andersdenkenden. Ik neem aan dat de inhoud ondertussen gevoeglijk bekend is. Ik zal me tot een samenvatting beperken.

Andersdenkenden zijn mensen die hun ziel aan de duivel verkocht hebben, terroristen, leeg zijn en ze krijgen het advies om zich tot de islam te bekeren. Niet Bouchra, maar zij zijn van haat vervuld. Daarnaast herhaalt ze de leugen dat haar ouders Nederland zouden hebben opgebouwd. Er is ook nog een soort verwensing over Vrijmetselaar maar die is helemaal oninteressant. Dat is die hele e-mail inhoudelijk natuurlijk, want laten we eerlijk zijn, wie wist niet dat zij en haar geloofsgenoten zo denken? (Sinds vorige week mag ik ze ook van Van Heemst over één kam scheren.)

Bouchra is gewoon een van de weinigen die eerlijk haar mening geeft en dat mag ze van me. Ik volg haar adviezen niet op, dat natuurlijk niet. Sterker nog: ik moet er van rillen, maar op zich ben ik blij met de blik in haar (halal)keuken. Ze is veel eerlijker dan haar partijgenoot Mohammed Talbi, die stiekem de raadzaal uitvlucht als er over homo’s gestemd moet worden.

Er zijn echter een aantal andere interessante aanknopingspunten. Bouchra verstuurt haar genuanceerde e-mail naar aanleiding van kritiek, die iemand heeft op de beweging Hizb ut Tahrir, die verschrikkelijke uitlatingen heeft gedaan en die in vele brievenbussen een oproep heeft gedaan om de Koran te verdedigen als Geert Wilders gebruik maakt van zijn grondwettelijke recht van vrijheid van meningsuiting. Dat vind ik nou echt kwalijk. Dat je als politica, die existeert bij die vrijheid een club steunt, die nota bene tot geweld oproept en zich van de democratie afkeert.

Merkwaardig daarom dat de grote denker Van Heemst, die vorige week nog zijn angst voor escalatie na de eventuele film van Wilders uitte en die en passent alle moslims op één hoop gooide (nogmaals dank) het voor zijn partijgenote opneemt. Je zou verwachten dat hij haar de mantel uitveegt of de club uitgooit, omdat ze de grondprincipes van de sociaal democratie ten grabbel gooit, maar niets daarvan. Wederom manifesteert hij het in PvdA- en moslimkringen zo bekende adagium “right or wrong, my country.” Doet er niet toe wat ze zegt, ze is lid en kan dus geen fouten maken.

Mijn ervaring met de helft van de land- en geloofgenoten van Bouchra is, dat ze grote moeite hebben met het erkennen van fouten (het kan een uitvloeisel van religieussuperioriteits gevoel zijn). Lijkt het voor de buitenwereld wel een fout dan komt dat nooit door betrokkenen en altijd door anderen. Zelfreflectie en zelfkennis zijn niet wat je noemt islamitische deugden. Ik kan vanuit mijn onderwijstijd enkele schrijnende gevallen noemen.

Van Heemst stinkt erin. Niet Bouchra is fout, maar het arme meisje is haar geduld eventjes verloren door de vele haatmails, die ze gekregen heeft. Dat lijkt me geen echt excuus om zelf ook haatmails te sturen. Sterker nog, juist de ontvangers moeten zich er extra van distantiëren. Sommige leden van Leefbaar Rotterdam waaronder ikzelf weten daar alles van. Wat je wel moet doen na het ontvangen van haatmails is de politie inschakelen. Die geeft dan het advies alles door te sturen! Volgens mij heeft ze dat nog nimmer gedaan. Misschien kan ze er nog een paar tevoorschijn toveren? Zolang dat niet het geval is neem ik het recht om haar excuus naar het land der fabelen (1001 nacht?) te sturen. Zonder enige terughoudendheid wordt haar valse argument geaccepteerd en laat Bouchra zich in de slachtofferrol dringen, waar ze zich zo thuis voelt.

Van Heemst, die zich natuurlijk rot geschrokken is van de blik in de keuken, geeft zo volkomen ten onrechte de schuld aan fantomen. Hij zou zich ondertussen toch wel moeten realiseren dat er nogal wat haatdragende partijgenoten om hem heen lopen, die niet in hun eerste leugentje stikken.

De sociaal democratie in Rotterdam heeft een pact geloten om de verkiezingen te winnen. Het is ze gelukt door tienduizenden “eigen volk eerst “stemmen (ik blijf het tot vervelens toe herhalen). De prijs leek laag. Jullie je subsidie en wij onze subsidies. Wij bestuurders, jullie bestuurders! (Dit gaf op Feijenoord al problemen.) Dat er ook een pact gesloten was met totaal andersdenkenden leek geen probleem.

Dat valt nu na bovengenoemde incidenten niet meer vol te houden. PvdA leden die zich scharen achter een club die oproept tot geweld en het verwerpen van de democratie? PvdA leden die zich religieus uiterst onverdraagzaam opstellen? Die leden worden dus gesauveerd door het partijkader: wederom de schaamte voorbij. Alle regels waar de sociaal democratie zich ooit hard voor heeft gemaakt, inclusief de grondwettelijke, worden met voeten getreden door spreekbuis Bouchra.

Wie heeft nu zijn ziel aan de duivel verkocht
?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

BFA schreef:Rotterdams deelraadslid Bouchra Ismaili: "Jullie zijn hier de allochtonen", "bekeer je tot de islam".
Bij mij lag dat stuk pretentie al lang het land uit. Naar het land dat op haar 2de identiteitskaart staat.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik vraag me alvast af waar al dat niet-verantwoord belastingsgeld naartoe is gesluisd en of dat allemaal zo straffeloos mag gebeuren in Nederland!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

circe schreef:Ik vraag me alvast af waar al dat niet-verantwoord belastingsgeld naartoe is gesluisd en of dat allemaal zo straffeloos mag gebeuren in Nederland!
Het maakt niet uit, want anders was dat geld doorgesluisd naar de nieuwe moskee in Amsterdam, of naar de prachtwijken van Vogelaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Spoedberaad om uitspraken in dreigmail Ismaili
donderdag 17 januari 2008 17:14

De fractie van Leefbaar Rotterdam (LR) heeft de deelraad Charlois bijeengeroepen voor een spoedvergadering. De partij wil dat de PvdA afstand doet van de uitlatingen van deelraadslid Bouchra Ismaili.

'De uitspraken van Ismaili zijn racistisch', vindt LR-fractievoorzitter Ronald Tol. 'De partij neemt op geen enkele manier afstand van de uitspraken van Ismaili.' Tol hoopt in het spoeddebat meer over het standpunt van de PvdA in deze kwestie te weten te komen.

Val dood
Het deelraadslid van de wijk Charlois had geantwoord op een e-mail waarin gewezen werd op uitspraken van de moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir. Deze beweging verwerpt de democratie en predikt bomaanslagen.

De van oorsprong Marokkaanse politica reageerde in een vlaag van woede, waarbij ze termen gebruikte als 'val dood' en 'je hebt je ziel verkocht'.

Oliedom
In een reactie op de ophef rondom de mail van Ismaili zei Peter van Heemst, PvdA-fractievoorzitter in de Rotterdamse gemeenteraad, dat het beantwoorden van haatmails 'oliedom' is. Volgens Van Heemst heeft Ismaili spijt van haar reactie. Slim vindt de fractievoorzitter haar optreden niet. 'De afzenders van de mail zullen in hun handen wrijven. Dit is wat zij willen.'

Volgens Van Heemst zijn er twee personen die honderden gemeente- en deelraadsleden met zogenaamde stookmail overladen. De mail waarop Ismaili antwoordde was van een van hen afkomstig. Alle PvdA-medewerkers in Rotterdam was geadviseerd niet te reageren op de e-mails.

Spoeddebat
De Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft Kamervragen aangekondigd over de mailwisseling.

Het spoeddebat van de Rotterdamse deelraad Charlois heeft dinsdagmiddag plaats in Ahoy. De vergadering is in principe openbaar, tenzij de voorzitters van de verschillende fracties in de deelraad anders besluiten.

Door Brenda Peeters
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

PvdA laat deelraadslid niet vallen
Door DÉNIS VAN VLIET

ROTTERDAM - De PvdA peinst er niet over het Rotterdamse deelraadslid Bouchra Ismaili uit de partij te zetten.

Ismaili, deelraadslid in Charlois, ligt onder vuur omdat zij een man die haar had aangeschreven heeft doodgewenst in een e-mail.

Vol ongeloof en verbijstering is gereageerd op Ismaili’s mail. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders noemt de e-mail in Kamervragen ‘afgrijselijk’ en vindt dat zij moet opstappen.

Voor de Rotterdamse PvdA is de zaak afgedaan nu Ismaili heeft beloofd nooit meer dreigmails te sturen. Peter van Heemst, fractieleider van de Rotterdamse PvdA, noemt haar actie wel ‘oliedom’.

De e-mail van de van oorsprong Marokkaanse politica, waarin zinnen staan als ‘val dood’, ‘bekeer je tot de islam’ en ‘jullie zijn hier de allochtonen’, was gericht aan Jos Parbleu. Hij had het raadslid een mail gestuurd met citaten van Okay Pala van de omstreden moslimbeweging Hizb ut-Tahrir. Enkele uren na het verzenden van het bericht, dat hij ook aan honderden andere lokale politici stuurde, ontving hij de gewraakte antwoordmail van Ismaili.

Volgens Van Heemst, die haar omschrijft als een ‘warme, bevlogen vrouw’, worden leden van zijn partij al weken bestookt met e-mails uit extreem rechtse hoek. ,,Mijn advies aan partijgenoten: haal twee keer diep adem en gooi die mail weg.’’
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1972998.ece
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
jpmante
Berichten: 92
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 9:47 pm
Locatie: Zeist

Bericht door jpmante »

Ariel schreef: JP, waar ben je? We willen je even sterkte toewensen....
Bedankt Ariel, sorry dat ik zo laat antwoord was enorm bezig met van alles. Ondertussen begint dit verhaal zich tot een ware saga te ontwikkelen daar ik antwoord kreeg van een woedende Nova op mijn schrijven naar hen.

Ik heb alles op http://forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=6305 staan en zal het even niet allemaal hierheen kopieeren.

SIOE gaat ook door, maar we richten ons nu geheel op de demonstratie van de 26st. Hoop je daar ook te kunnen ontmoeten.
"Europa capituleert op elk terrein dat te maken heeft met de islam, in een geest van zelfvernedering, politieke correctheid en multiculturalisme''.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat een rare reactie van NOVA JP.
Weet je, er blijkt ook een zender te zijn die "Het Gesprek "heet of zo.
Misschien kan je die benaderen? Al vermoed ik dat Bouchra geen zin meer heeft.

En natuurlijk komen we naar Amsterdam. Ik kijk uit naar onze ontmoeting.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
jpmante
Berichten: 92
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 9:47 pm
Locatie: Zeist

Bericht door jpmante »

Beste Ariel,
Ariel schreef: Wat een rare reactie van NOVA JP.
Ja ik vond die reactie op zijn minst vreemd, nu is het een bekend feit dat Nova niet echt aan onze kant staat maar dit sloeg toch weer eens alles.
Ariel schreef:
Weet je, er blijkt ook een zender te zijn die "Het Gesprek "heet of zo.
Misschien kan je die benaderen?
Bedankt voor de tip, ik heb net even een mailtje uit laten gaan naar de heer heer Lagrouw van "Het Gesprek" ben benieuwd wat de reactie zal zijn.
Ariel schreef:
Al vermoed ik dat Bouchra geen zin meer heeft.
Daar ben ik eigelijk wel zeker van en zelfs indien zij dat dan nog zou willen staat de PvDA dat zeker niet toe. Die willen tenslotte dat Nederland de hele affaire snel weer vergeet en in de droom blijft dat er zo iets als een vredelievende schattige islam zou bestaan,
Ariel schreef:
En natuurlijk komen we naar Amsterdam. Ik kijk uit naar onze ontmoeting.
Ja ik ook, heel fijn ik kijk hier ook naar uit.
"Europa capituleert op elk terrein dat te maken heeft met de islam, in een geest van zelfvernedering, politieke correctheid en multiculturalisme''.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Even op een rijtje wat uitspraken die aangeven hoe men 'damage control' doet op marxistische wijze.

++++++++
Volgens Van Heemst zijn er twee personen die honderden gemeente- en deelraadsleden met zogenaamde stookmail overladen. De mail waarop Ismaili antwoordde was van een van hen afkomstig. Alle PvdA-medewerkers in Rotterdam was geadviseerd niet te reageren op de e-mails.

Jos Parbleu, de man die de e-mail van Ismaili ontving, stuurde honderden lokale politici een e-mail met uitspraken van Okay Pala van Hizb ut-Tahrir. Hij maakt zich zorgen over de opmars van deze ook door de AIVD gevolgde beweging.

Zij zegt dat zij de mail verzond in een opwelling van woede, omdat zij die dag in Rotterdam iemand racistische taal had horen uitslaan. ,,Ik wil het niet goedpraten, maar ik word als moslimpolitica al jarenlang bestookt met mail van extreem-rechtse figuren. Normaal gesproken gooi ik die ongelezen weg. Toen ik thuis de mail zag, brak er iets bij mij. Temeer, omdat ik iemand die dag had horen zeggen dat alle Marokkanen dood moeten. Voor mij was dat de spreekwoordelijke druppel.’’

Peter van Heemst, fractievoorzitter PvdA Rotterdam en Michel de Baan, fractievoorzitter PvdA Charlois geven op de website van de PvdA Rotterdam te kennen een streep te willen zetten onder de kwestie Ismaili.

"Want het echte probleem is natuurlijk niet de emotionele reactie van een warm, sociaal en betrokken deelgemeenteraadslid. Het echte probleem is dat er mensen zijn die er hun levenswerk van maken raadsleden te bestoken met gemene en laag bij de grondse teksten."
+++++++++

De dader/slachtoffer rol wordt vakkundig omgedraaid. De kern van de zaak wordt als niet-relevant geduid. De daders zijn Duistere Demonen die zich ophouden in rechtse hoek: the 'usual suspects' met hun reactionaire praatjes.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Haatmails, daar moet je tegen kunnen als politicus
Rotterdams raadslid: Ongewenste berichten slikken en wegklikken

Ludette el Barkany

Ook bij gemeenteraadsleden loopt de inbox vol met haatmail. Slikken en wegklikken, is het devies. Maar het laat je niet onberoerd.

De eerste keer dat hij een haatmail binnenkreeg kan Fouad el Haji, PvdA-raadslid in Rotterdam, zich niet goed herinneren. Maar hij schrikt nog dagelijks van de hoeveelheid ongewenste e-mails die binnenkomen. „Toch moet je als politicus tegen een stootje kunnen: slikken en wegklikken, deleten dus.”

Deze week kwam zijn PvdA-collega Bouchra Ismaili in opspraak nadat zij een woedende e-mail stuurde naar een onbekende belager. De man, zo verklaarde de Rotterdamse PvdA-top, verzond maandenlang zogenoemde haatmails naar honderden politici. Bij Ismaili zou ’iets geknapt zijn’, waarna zij haar frustraties uitte. De tekst van haar mail stond gisteren in alle kranten.

Onverstandig, noemt El Haji de reactie van zijn collega. „De ongewilde e-mails die ook ik binnenkrijg lees ik niet eens, laat staan dat ik reageer.” Hij scant ze wel op vijandigheden en soms op esthetische elementen want, zo zegt hij, „er zitten soms verbluffende mailtjes bij waar mensen erg veel tijd in hebben gestoken”.

Met voorbeelden noemen heeft hij moeite, hij wil de provocateurs niet hun zin geven. „Dan hebben ze je precies waar ze je hebben willen, dat gun ik ze niet. Ach, ik zet het van me af, je raakt eraan gewend. Misschien ben ik, in de vijfentwintig jaar dat ik inmiddels in Nederland woon, ook immuun geworden voor de verharding in onze samenleving.”

El Haji, net als Ismaili van Marokkaanse komaf, merkt wel dat de hatelijke e-mails toenemen als de actualiteit daar aanleiding toe geeft. „De aankondiging van de film van Wilders bijvoorbeeld, zorgt voor een toename. Maar eerder gebeurde het bij de loyaliteitsvraag naar aanleiding van de dubbele nationaliteit. Er zijn altijd mensen die het nodig vinden de partij de huid vol te schelden. Anoniem, dat wel, maar na een tijd zie je overeenkomsten in schrijfstijl, opmaak en woordkeuze. Dan weet je wel wie erachter zit. Internet maakt het ook erg makkelijk.”

Een reden om te reageren heeft hij nooit gehad. Onderling praten over de haatmails doen de raadsleden ’in principe’ niet. „Het hangt af van de gradatie en of de e-mails verzonden worden naar de partij in zijn geheel of naar een politicus in het bijzonder. Hoe je ook handelt: het reflecteert altijd op de partij en daarom vind ik de reactie van Ismaili onverstandig. Zij is een PvdA-politica met verantwoordelijkheden, zo had ze ook moeten reageren.”

Onervarenheid bij nieuwe raadsleden mag volgens El Haji nooit een reden zijn om zo uit je slof te schieten. „Daar hebben we protocollen voor. Algemene haatmail wordt genegeerd en dreigmail wordt aangegeven bij de politie. Moeilijk is wel welke e-mails te ver gaan. Peter van Heemst (fractievoorzitter, red.) kan mij niet vertellen wanneer de grens van mijn incasseringvermogen is bereikt. Dat kon hij evenmin bij Ismaili.”

Eén vrouwelijke raadslid, wie dat is wil Van Heemst niet zeggen, heeft inmiddels een doodsbedreiging gekregen. „Dat hebben we met de burgemeester besproken en we kijken nu of we daar aangifte van kunnen doen”, aldus Van Heemst.
En kijk eens, Bouchra Ismaili heeft spijt van haar woorden.
Maar voor wie zijn deze excuses?


Ismaili telt tot tien
Bouchra Ismaili heeft spijt van de woorden die ze heeft gebruikt en betreurt het dat ze mensen heeft gekwetst met haar e-mail aan een onbekende belager. „Ik schaam mij diep dat ik ook de moslimgemeenschap in verlegenheid heb gebracht”, schreef ze gisteravond in een verklaring. De PvdA-fractie van Rotterdam Charlois noemt de verwensingen ’verwerpelijk’ en ’een PvdA-raadslid onwaardig’, maar meldt dat er ook een goed gesprek is gevoerd met mevrouw Ismaili over de wijze waarop zij verder kan functioneren. „Daarbij hoort ook het iets vaker tot tien tellen.”


BRON!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Parbleu: ‘Ik ben een bezorgde burger’

Door: Wouter Engler

Jos Parbleu blijft bij zijn standpunt dat hij geen hate-mail stuurde naar Charlois-deelraadslid Bouchra Ismaili. Een interview met een ‘bezorgde burger’ die bang is voor het toenemende moslim-fundamentalisme in Nederland: ‘Als mijn ware identiteit uitkomt, willen ze mij de keel doorsnijden’

‘Jos Parbleu’ blijkt al snel een pseudoniem van de inmiddels tamelijk omstreden verstuurder van talloze e-mailtjes naar PvdA’ers in de regio van Rotterdam. Hij weigert zijn naam te geven, maar omschrijft zichzelf onder meer als een ‘bezorgde burger’ en lid van de Partij voor de Vrijheid (PvV). ‘Er zijn veel aanhangers van de ‘religie van de vrede’, die mij vol overgave de keel willen doorsnijden. Ik beschik helaas niet over voldoende beveiliging zoals Geert Wilders.’

Parbleu geeft toe dat hij in zijn jonge jaren meer op had met linkse partijen dan tegenwoordig: ‘Ik moest mij vroeger het schompes werken voor een habbekrats, maar inmiddels is de armoede verdwenen. En zie ik dat er sprake is van een onbeschofte zelfverrijking onder vertegenwoordigers van die linkse politieke partijen. Ze proberen de burger tot op het bot leeg te schrapen. Hier doen ook mensen van het CDA en ChristenUnie (CU) aan mee.’

‘De laatste dertig jaar stemde ik VVD, totdat deze partij vrolijk mee ging helpen aan de verkwanseling van Nederland.’ Parbleu noemt het ‘lasterlijk’ dat hij op internet wordt gezien als ‘extreem-rechts’: ‘Ik maak me alleen ernstige zorgen over de huidige situatie in ons land. De heilstaat wordt totaal in de prak gedraaid, niet in de laatste plaats door de PvdA die mijn waarschuwingen per e-mail zien als hate-mail of bedreigingen.’

De reactie van PvdA’er Peter van Heemst noemt hij dan ook ‘ politiek correct’ en ‘uiterst laf’: ‘Van Heemst is een ras-dhimmi, baantjesjager én gewetenloze zakkenvuller. Ik kan alleen verwijzen naar de e-mail die ik stuurde naar het deelraadslid Ismaili. Laat de mensen in het land maar beoordelen of dit een hate-mail is zoals Van Heemst beweerde. Ik stuur het wel naar u op, inclusief de originele reactie van Ismaili.’

Was u ook degene die een telefonisch doodsbedreiging heeft geuit aan een PvdA’er werkzaam in Rotterdam? ‘Vanwege veiligheidsredenen kan ik met niemand telefoneren. Nooit heb ik iemand met de dood bedreigd. Wél gewezen op hun toekomst! Dat deze toekomst bij ongewijzigd overheidsbeleid er niet vrolijk voor hen uitziet is hun eigen schuld en het gevolg van hun uitverkoop van Nederland.’

‘Koffie-en theedrinken met moslim-fundamentalisten laat ik wel aan burgemeester Job Cohen van Amsterdam over. Zijn wereldvermaarde privilege wil hem niet afpakken, de aandelen Rooibos-thee zullen dan direct kelderen.’

Parbleu heeft tot slot een boodschap aan de wat hij noemt ‘de uiterst linkse media’: ‘Het is een grote verschrikking voor dit land. Onvoorstelbaar wat een rampen deze club de afgelopen veertig jaar heeft veroorzaakt. De journalisten moeten wel door de duivel zelf geïnspireerd zijn om dit land zo naar de afgrond te helpen. Het zijn de grote landverraders. Het heulen met de dodencultus en de vervloekte koran is ten hemel schreiend.’
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ephimenco
Haatmails en godsdienstwaanzin

Zeker, een haatmail is er altijd één te veel en zo’n giftig, meestal anoniem epistel, kan je behoorlijk uit je evenwicht brengen. Iedereen die enigszins in het openbaar optreedt of media-aandacht geniet, kan hier slachtoffer van zijn.

Eergisteren en gisteren, berichtte deze krant over de affaire rond de Rotterdamse Bouchra Ismaili, een PvdA-politica en moslima die een woeste mail terugstuurde naar haar vermeende islamofobische belager: ’Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahah VAL DOOD’.

Het mailtje belandde op de internetsite Het Vrije Volk en wat krantenredacties: de rel was geboren. Vervolgens moest Ismaili haar excuses aanbieden om haar politieke leven te redden. Het eerste wat mij en anderen opviel, was dat de mail die een zekere Jos Parbleu op 13 januari om 12.43 uur naar het Rotterdamse deelraadslid stuurde, helemaal geen haatmail was.

Het bevat alleen twee zeer omstreden citaten, zonder verder commentaar, van Okay Pala van de fundamentalistische islamitische beweging Hizb ut-Tahrir. Volgens de Rotterdamse PvdA-fractievoorzitter Peter van Heemst zou die Parbleu in het verleden wel honderden echte haatmails hebben gestuurd. Helaas beschikt kennelijk niemand over voorbeelden hiervan, zodat we het met het onbeduidende tekstje van 13 januari moeten doen. Heeft Parbleu Ismaili in het verleden bijvoorbeeld ook de dood toegewenst?

Een ander punt is dat het deelraadslid in een reactie in het Algemeen Dagblad niet zozeer het accent legt op die aan haar gerichte elektronische hatelijkheden, maar spreekt van een ander incident als directe aanleiding voor haar uitglijder. Op die zondagmiddag zou ze op straat een racistische opmerking hebben gehoord. De vrij onschuldige mail die ze daarna thuis aantrof, werd ’de spreekwoordelijke druppel’.

Om 16.08 uur schreef ze haar frustratie van zich af. Alleen is die mail veel explicieter dan we in de twee Trouw-artikelen mochten vernemen. Bijvoorbeeld: ’Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!! (*) Raar, wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen. Jouw soort zijn de ergste terroristen (*) Jullie zijn hier de allochtonen!!!! (*) Met Allah aan mijn zijde vrees ik niks en niemand (*) Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart.’ In de mail staat ook dat Ismaili de meeste Nederlanders ’ontwikkeld en tolerant’ vindt. Ze eindigt haar tekst in het Arabisch: ’Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!’

Met permissie: de enige haatmail in deze zaak komt van de hand van het opgefokte PvdA-deelraadslid. Bouchra Ismaili lijkt verder op een soort godsdienstwaanzinnige, in dienst van een op papier seculiere partij, die zich op Allah beroept om kritiek op de islam met satan te associëren. Door haar krankzinnige reactie op een neutrale mail komt ze in feite op voor de opperfundi van Hizb ut-Tahrir, die door haar ’belager’ in zijn mail werd geciteerd. Hoe een van de twee citaten luidt? ’Wat jullie nodig hebben, is een zware bomaanslag’.
BRON!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En.. wat lees ik nog meer over deze dame?
Bouchra: ook voor al uw adresfraude

Die Bouchra Ismaili toch. Het Rotterdamse PvdA-deelraadslid blijkt niet alleen goed in het schrijven van hatemails, maar ook in adresfraude. Ze woont volgens haar partij aan de Ebenhaezerstraat in Charlois. Klopt, woont ze ook. Alleen lijkt het haar subsidietechnisch handiger om ingeschreven te staan aan de Walchersestraat. Waarom dit zo is, blijft gissen. Maar feit is dat juist dit kabinet adresfraude wil aanpakken om gesjoemel met uitkeringen te voorkomen. Sterker, Ismailis partij is daar zelf groot voorstander van. Maar voor mevrouw de 'jullie zijn hier de allochtonen'-predikster maken ze natuurlijk graag een uitzondering. Dus die boete die er straks komt, zal de partij wel voor haar betalen.
http://nederlandpraat.blogspot.com/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

En wat doet de PvdA tegen adresfraude? Dat kunnen we hier lezen:

PvdA
Adresfraude: een kwestie van aanpakken
31.10.2006

Het respecteren van regels is de basis van onze samenleving. We kunnen sociale voorzieningen alleen in stand houden als niemand de boel flest. Voor de PvdA is fraude met uitkeringen, huurtoeslag en studiefinanciering onacceptabel. De PvdA trekt als enige partij extra geld uit voor fraudebestrijding: 130 miljoen euro. Ook onze wethouders in de grote steden pakken fraude met steeds meer succes aan. Maar we kunnen nog meer doen. Veel van het misbruik heeft te maken met adresfraude. Om dat aan te pakken stelt de PvdA het volgden voor:
• Een kwart van de mensen die naar een gemeente verhuist krijgt van de gemeente een huisbezoek. Mensen worden welkom geheten. Dit werkt preventief voor fraude, want de gegevens kunnen worden gecontroleerd. Als mensen een huisbezoek niet toestaan, worden verschillende databestanden aan elkaar gekoppeld, zodat een check wordt gevoerd op fraude. Degenen die het nodig hebben kunnen ook worden gewezen op gemeentelijke regelingen voor armoede en schuldenproblematiek. Zo bestrijden we armoede gericht. Het Rijk moet hiervoor geld uittrekken, want er zal vooral geld bespaard worden op huursubsidie en studiefinanciering.
• De hoofdbewoner van een adres kan bij de gemeente doorgeven dat mensen die bij hem staan ingeschreven, niet op zijn adres wonen. Deze mensen worden dan direct uitgeschreven. Nu is dat veel te ingewikkeld. De gemeente is verantwoordelijk en dient onmiddellijk uit te zoeken waar die mensen wel wonen.
• Best practices op het gebied van fraudebestrijding met behulp van huisbezoeken , zoals in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam, worden landelijk beter gedeeld.
Het kabinet Balkenende gaf op dit terrein de afgelopen jaren niet thuis. Het aantal fraudebestrijders daalde onder het bewind van Balkenende. De PvdA accepteert niet dat er wordt gefraudeerd. Misbruik van voorzieningen is onacceptabel. Een socialer Nederland kan alleen als we keihard inzetten op het bestrijden van fraude.
Ferme woorden. En de daden? Er komt vast wel een witwas onderzoek uit de PvdA koker die haar thuis zal bezoeken (welk huis?) en zal concluderen dat het beroep van volksvertegenwoordiger zo intensief is dat ze geen aandacht heeft kunnen schenken aan dergelijke trivialiteiten. A la Herfkens.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De ellende is nog niet voorbij voor Bouchra Ismaili.
Ze kan maar beter haar functie neerleggen.
Spoeddebat over 'doodsmail'
zondag 20 januari 2008

ROTTERDAM - De affaire rond het in opspraak geraakte PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili krijgt nog een staartje. Op verzoek van de Leefbaar Rotterdam-fractie in Charlois houdt de deelraad dinsdagavond een spoeddebat over de ontstane commotie.

De PvdA’ster raakte vorige week in opspraak vanwege een e-mail. In haar mail, die was gericht aan een man die haar had geattendeerd op uitspraken van een islamitische beweging, stonden zinnen als ‘val dood’ en ‘bekeer je tot de islam’.


De doodsbedreiging leidde tot verbijsterde reacties. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders stelde er Kamervragen over en vindt dat Ismaili moet opstappen.


De PvdA daarentegen peinst er niet over het deelraadslid te schorsen of uit de partij te zetten. De Rotterdamse fractievoorzitter Peter van Heemst noemde de actie van Ismaili wel ‘oliedom’, maar zei ook dat leden van zijn partij al weken worden bestookt met e-mails uit extreem rechtse hoek.


De fractie in Charlois distantieerde zich van de e-mail, maar legde zich na een gesprek met Ismaili neer bij de kwestie. Ismaili zelf bood haar excuses aan en zei zich te schamen voor het feit dat zij ‘de moslimgemeenschap in verlegenheid had gebracht’.


Voor Leefbaar Rotterdam is daarmee de kous nog niet af. De partij vindt onder meer dat de PvdA veel te laat naar buiten is gekomen met excuses. Ook bevreemdt het Leefbaar dat Ismaili zo extreem heeft gereageerd op een mail, waarin volgens de partij ‘geen enkele bedreiging’ aan haar adres werd gemaakt.


http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1983052.ece
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Live, nou ja bijna live, uit Rotterdam!

Bericht door naar boven »

PvdA’ster dubbel in de fout
ROTTERDAM - Het Rotterdamse PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili blijkt haar naam te hebben gezet onder een petitie van de moslimbeweging Hizb ut-Tahrir.
Deze beweging verwerpt de democratie en predikt bomaanslagen. Desondanks mag Ismaili van haar partij aanblijven als deelraadslid in Charlois, zo bleek gisteravond tijdens een spoeddebat over haar gedragingen.

Ismaili is in opspraak sinds zij afgelopen weekeinde een haatmail verzond aan een man die haar had geattendeerd op uitspraken van Hizb ut-Tahrir. De fractie van Leefbaar Rotterdam heeft informatie boven water weten te halen waaruit blijkt dat zij datzelfde weekeinde ook nog eens een petitie ‘tegen het lasteren van de islam’ heeft getekend. ,,Daar is op zich niks mis mee, ware het niet dat het gaat om een petitie van de in veel landen verboden Hizb ut-Tahrir,’’ aldus fractievoorzitter Ronald Tol van Leefbaar Rotterdam in Charlois.


Op Leefbaar Rotterdam na namen alle partijen in de deelraad genoegen met de excuses die Ismaili maakte voor haar misdragingen. ,,Door mijn gedrag is de Rotterdamse moslimgemeenschap in verlegenheid gebracht en dat had niet mogen gebeuren,’’ aldus het raadslid, dat overigens nog geen excuses heeft aangeboden aan de man die zij per e-mail heeft dood gewenst.

Ismaili ondertekende de petitie van Hizb ut-Tahrir met de zinnen ‘Het word tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam.’

Fractievoorzitter Peter Diepenhorst van het CDA vindt de ophef rond Ismaili zo overtrokken dat hij zich de afgelopen dagen naar eigen zeggen heeft geschaamd om Nederlander te zijn.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Heel interessant filmpje op de AD site. Dit kan de PVDA toch niet over hun kant laten gaan?
Ze kunnen wel zeggen dat ze afstand nemen van extremistische partijen, maar mevrouw Bouchra Ismaili heeft toch maar mooi met deze woorden de petitie van Hizb ut-Tahrir ondertekend.
Ik vind het nog al wat… ‘Het word tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam.’
Schandalig als deze mevrouw gewoon haar werk mag blijven uitvoeren bij de PVDA .

Nou ja, deze muis zal wel weer een flinke staart krijgen, en ik ben blij dat ze eerlijk is, want het is beter om je vijand te kennen.

Mind you. Deze dame ziet er uit als een liberale moslim. Geen hoofddoek. Zo zie je dat we niet meer weten wie we nou wel of niet kunnen vertrouwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:...want het is beter om je vijand te kennen.

Mind you. Deze dame ziet er uit als een liberale moslim. Geen hoofddoek. Zo zie je dat we niet meer weten wie we nou wel of niet kunnen vertrouwen.
:shock: Eh...wisten we dat niet, dan?

De bewuste petitie van Hizb ut-Tahrir.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

. Ik wordt zo boos als ik zie wat al die stomme Nederlanders op deze site neergekwakt hebben. :mad:
Hebben ze geen verstand, weten ze niet wat voor organisatie dit is.

Hein..
Ik ben officieel een christen, maar houd mij meer bezig met de islam. De koran is goed en vredig ! geert wilders, die naar mijn weten nog nooit een zin uit de koran heeft gelezen, want anders zou hij weten dat hij het nooit met mein kampf zou mogen vergelijken. Een man als geert wilders die zulke uitlatingen doet over een geloof (1 van de grootste van de wereld en de snelstgroeiende), zou niet in de politiek mogen vind ik. Want hun zouden toch juist een goed voorbeeld moeten geven aan het nederlandse volk, maar door zulke mensen gaat het de hele verkeerde kant op, omdat het niet meer gaat om vrijheid van meningsuiting, maar een belediging van de islam en tast de mensen in het diepste van hun gevoel aan, want dat is het voor de moslims (hun hart en ziel). Ik wil zeggen dat ik er 100 % volledig achter sta. HALT TEGEN HET LASTEREN VAN DE ISLAM !!


Ik zou zo graag deze domme kerels over de knie leggen....

gerard wijnen
Het lasteren van de Islam moet ook in mijn ogen (ik ben een zogenaamde autochtone nederlander) stoppen. Het getuigd van geen enkel respect. De Islam verdient het niet telkens zo te worden afgeschilderd. Het is naar mijn gevoel een prachtig geloof gebaseerd op respect en oog voor de zwakkeren.

Janneke Anink
Wat een goed initiatief!

Joyce fabriek
gelijk hebben jullie

Manon van Zwol
De Islam is een liefdevolle en vredelievende religie. Bepaalde mensen brengen de Islam in een kwaad daglicht wat ik heel kwalijk vindt!! Laten we de Islam waarderen en tot uiting brengen zoals het bedoeld is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik heb het filmpje van de vergadering bekeken op
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1989541.ece
En de tekst van haar excuses is ook bekend: goed lezen!
,,Door mijn gedrag is de Rotterdamse moslimgemeenschap in verlegenheid gebracht en dat had niet mogen gebeuren,’’
In die vergadering heeft ze ook glashard gelogen. Toen haar ondertekening van de Hizb verklaring ter sprake kwam ontkende ze.
Toen kwamen de screendumps op papier te voorschijn en werd de vergadering geschorst.
Daarna bleek alles met de liefhebbende deken van de multikul bedekt te zijn. Een echte regent die PvdA-er die duidelijk vroeger geleerd heeft hoe je zo iets stalinistisch doet.
"in zijn algemeenheid ondersteunt de PvdA als partij de extremistische organisaties niet". Wat natuurlijk niet weg neemt dat de partij individuele leden en volksvertegenwoordigers telt die wel extremistische organisaties omarmen.
Vakkundig een gevalletje "glas, plas, was" ervan maken; je moet het maar kunnen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

in zijn algemeenheid ondersteunt de PvdA als partij de extremistische organisaties niet".
Natuurlijk niet!
Zolang ze Ehsan Jami maar vakkundig monddood konden maken is alles peis ende vree....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

PVDA stemmers moeten zich eens gaan realiseren op wat voor partij ze stemmen.

De PVDA zegt NEE tegen Eshan Jami, een man die het gevaar van Islam bloot legt.
Die niet wil dat Nederland een Islamitisch land wordt, omdat hij geproefd heeft wat het betekend om in een Islamitisch land te wonen . Hij weet namelijk waar Islam voor staat.
Islam is de religie die er op uit is om de wereld te domineren, en die onze vrijheid wil beknoppen door achterlijke regeltjes in te voeren, Islam die sharia wetten naar het westen wil brengen , Islam die denkt dat hun religie de enige goede religie is waar een ieder zich maar aan moet onderwerpen.

Deze PVDA is de partij die Eshan een schop gegeven heeft en nog een trap na, maar er niet voor terug deinst om mevrouw Ismaili het hand boven het hoofd te houden.

De mevrouw die openlijk verkondigd dat ze tegen democratie is en openlijk op de site van de extremistische Hizb ut-Tahrir beweging durft te zeggen….. ‘Het word tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt en de ware schoonheid van de islam uitdragen. Alleen zo zullen wij groeien in onze islam.’

mevrouw Bouchra Ismaili is een wolf in schaapskleren. Ze heeft haar ware gezicht laten zien , en daar moeten we blij om zijn. Ze is niet de enige moslim die door de PVDA met plezier als een paard van troje binnen gehaald is, en waarin misschien ook een ongewenste lading is verborgen. Er zijn er veel meer.

Laten we even kijken naar staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken).
Ook hij heeft naar mijn idee meer op met zijn “eigen volk” dan met het belang van Nederland. Kijk maar naar zijn voorstel om mensen die in de bijstand zitten dus uitkeringsgerechtigden van wie wordt verwacht dat ze niet (meer) aan het werk gaan, langere vakanties dan vier weken te gunnen. Zelfs wel tot een half jaar zonder dat hun uitkering in gevaar komt. Enig idee wat voor mensen dat zijn?

PVDA kiezers zijn argeloos, of minder argeloos onze ondergang aan het bewerkstelligen

En dan hebben we ook nog het CDA. Het zelfde laken een pak. Wat moeten wij burgers vinden van deze opmerking van Fractievoorzitter Peter Diepenhorst van het CDA, die vindt dat de ophef rond Ismaili zo overtrokken dat hij zich de afgelopen dagen naar eigen zeggen heeft geschaamd om Nederlander te zijn.

Nou ik schaam me ook dat ik Nederlander ben. Ik schaam me voor deze regering die ons land aan het randje van de afgrond gebracht heeft. Nog een duwtje, en we gaan over de rand heen. Nederland is verkocht voor olie, geld en “goede betrekkingen’ met het midden oosten.
Het is niet 5 voor twaalf, maar het is twaalf uur, en vluchten kan niet meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie