Bouchra Ismaili: "Jullie zijn hier de allochtonen"

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 29, 2008 2:32 pm

Lees ook het artikel "waar rook is , is vuur" op de site van Het Vrije Volk.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=529 ... is_is_vuur

Leuk om te lezen is, wat deze dame eens geschreven heeft.

Ik herken mij in de woorden van het Marokkaanse kamerlid Arib. Zij zei gelukkig te zijn dat ze een land heeft waar ze naar toe kan als het nodig is. Ook ik ben sinds de aanslagen van september 2001 blij dat ik een land heb om naar terug te keren.”

En mevrouw vindt ook.....

Volgens Hatice Can-Engin, directeur van het IOT, kunnen imams die voor een paar jaar naar Nederland komen hun "religieuze taak" ook uitvoeren zonder Nederlands te spreken. "Omdat zij tijdelijk in Nederland zijn is het niet nodig verplicht een inburgeringscursus te volgen. Het moet vrijwillig blijven",

http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/03/24/Vp/05.html

Ik vraag me bezorgd af waar haar loyaliteit ligt..
Bij Nederland, Turkije, of bij Islam.

Ik heb mijn conclusie al getrokken.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Jan 29, 2008 2:57 pm

Ariel schreef:Foto van dit heerschap.

Afbeelding

Hoe oud zou Arie Broere zijn?
De Euromast werd in 1960 ter gelegenheid van de Floriade geopend. De toren was toen honderd meter hoog en daarmee het hoogste bouwwerk in de stad.
De Euromast in 1970 verhoogd met een `space tower' van 85 meter. Dit gebeurde nadat twee jaar eerder de Medische Faculteit van de Erasmus Universiteit de Euromast in hoogte voorbij was gestreefd.
Volgens eigen zeggen heeft Arie Broere de Euromast zien bouwen.
Mogelijk doelt hij op de 'space tower'.

Maar inderdaad, het is niet onmogelijk dat in het kader van de Eurabia besprekingen de 'space tower' als minaret bedoeld is (geweest).
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 29, 2008 3:33 pm

Weet je naar boven. Ik kan me dat herinneren.
Achter in mijn hoofd zit dat verhaal over dat de 'space tower' als minaret bedoeld is/was.
Ik kan me herinneren dat ik toen al uit mijn dak ging om deze opmerking.
Ik heb gezocht op internet , maar ik vermoed omdat internet er in die tijd nog niet was, er alleen in de kranten over gesproken is.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Jan 29, 2008 4:06 pm

Hij is geboren in 1942, dus nu 65.
De tekst van zijn ingezonden brief in AD is:
Ismaili (7)
Ik ga niet mee met de opvatting dat het PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili dubbel in de fout is gegaan door haatmail te sturen en Hizb-ut-Tahrior te ondertekenen. Hoewel Rotterdam een havenstad is, is Nederland nog steeds met apartheid bezig. Tijdens mijn aanmelding bij de PvdA heb ik de hoop uitgesproken dat we de Euromast, gebouwd in mijn jeugd, als minaret gaan beschouwen. Er kan dan openlijk worden gebeden in het park waar ik heb leren schaatsen.
A. Broere, Hoogvliet

Ik heb het vandaag al gemeld in het draadje 'islamisering van nederland'.
Zie daar verder commentaar van mij.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 29, 2008 4:11 pm

Ach goshie....PvdA-wethouder Hatice Can-Engin is helemaal over haar toeren.

Burgemeester René Roep (CDA) van de Brabantse gemeente bevestigt dat Can-Engin haar naam zette op de petitie, zo meldt De Pers. Eerder ontkende de wethouder van Turkse afkomst dat ze de petitie had ondertekend. Can-Engin heeft inmiddels spijt betuigd.

Dit weekend meldde website Het Vrije Volk dat haar naam op de lijst ondertekenaars stond. ‘Ze is helemaal over haar toeren’, zegt Roep. In zijn opdracht doet de politie onderzoek naar de organisatie erachter.

Hizb ut-Tahrir (‘Bevrijdingspartij’) vindt dat de hele wereld onder de vlag van de islam moet komen. De AIVD heeft al eerder gezegd dat de organisatie bestaat uit moslimradicalen.

Voorzitter Okay Pala zei onlangs tegen De Telegraaf: "Al die types die ons beledigen, verschuilen zich achter de vrijheid van meningsuiting. Dat is juist het probleem. Wij zijn het niet eens met de vrijheid van meningsuiting, want we verwerpen de democratie! Ons alternatief is de islam. Er is geen tussenweg: wij kiezen voor de absolute waarheid, het woord van Allah."

De petitie waarmee de Hu T rondgaat bevat allemaal radicale commentaren, zoals de opmerking 'dat Nederland een bomaanslag nodig heeft’. Can-Engin was jarenlang directeur van het Inspraakorgaan Turken, maar zegt de HuT niet te kennen.

Volgens De Pers gingen ook PvdA'ers Najia Siamari (IJsselstein) en Bouchra Ismaili (Rotterdam) in de fout met ondertekening.

Ehsan Jami werd uit de PvdA gezet omdat hij kritiek had op de islam. De Pers vraagt zich af: 'Hoe zit dat dan met een club als de Hizb ut-Tahrir?'

Can-Engin heeft inmiddels afstand genomen van de ondertekening. 'Ik heb deze boodschap onderschreven omdat ik veel waarde hecht aan dialoog en harmonie in de Nederlandse samenleving. Omdat ik zo hecht aan democratie, dialoog en harmonie neem ik nu ten stelligste afstand van deze organisatie', zo meldt de PvdA-politica.

De PvdA zegt dat daarmee de kous af is.

BRON!!!!!!!!

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Jan 29, 2008 4:29 pm

Ariel schreef:Weet je naar boven. Ik kan me dat herinneren.
Achter in mijn hoofd zit dat verhaal over dat de 'space tower' als minaret bedoeld is/was.
Ik kan me herinneren dat ik toen al uit mijn dak ging om deze opmerking.
Ik heb gezocht op internet , maar ik vermoed omdat internet er in die tijd nog niet was, er alleen in de kranten over gesproken is.

Arie Broere blijkt inderdaad van 1942 te zijn.
Een oude foto, zeker (mijn echtgenote taxeerde hem op: 'tussen de 40 en de 50')
Ach ja. In de periode 1986-1989 had de PvdA nog 52 zetels in de Tweede Kamer.
'Those were the days' voor de rooien..

Van de plannen voor een minaretfunctie van de 'space tower' herinner ik me niets.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat ik me daar toen druk over gemaakt zou hebben.
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 29, 2008 5:11 pm

Dit is de wordfile met de complete lijst met ondertekenaars van de HuT-petitie t/m dinsdag 22 januari 23:02:11 CET.

http://www.hetvrijevolk.com/files/docs/hutlijst.rtf

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jan 31, 2008 5:12 pm

Niet echt verstandig en netjes om je te verlagen tot het sturen van mail met scheldpartijen en doodsbedreigingen.
Dat doet onze zaak geen goed. Ik neem dus afstand van dit soort mensen. Beter was het, als ze op een correcte manier links Nederland kunnen overtuigen van het gevaar van Islam.

RIJEN - Niet alleen PvdA-wethouder Can-Engin uit Gilze en Rijen blijkt een haatmail te hebben ontvangen. Ook diverse raadsleden in Goirle en in Dongen kregen de afgelopen dagen een soortgelijke mail van een onbekende afzender. Dat zegt burgemeester Roep van Gilze en Rijen.
Wethouder Can-Engin van die gemeente ontving de haatmail afgelopen week, nadat zij een petitie had ondertekend van een extreme islamitische organisatie. Overigens ontkennen Dongen en Goirle dat raadsleden haatmails hebben gekregen.

PvdA-fractievoorzitter van Loenhout vindt het dom van wethouder Can-Engin van de gemeente Gilze en Rijen om de petitie tegen het lasteren van de islam te ondertekenen. Volgens Van Loenhout heeft de PvdA-wethouder met de beste bedoelingen de petitie ondertekend, zonder te weten dat die van een radicale moslimorganisatie afkomstig was.

Dat leverde een haatmail op met woorden als 'Jij vieze kanker-islam-aanbidder', 'Je kinderen worden verkracht' en 'immigrant'. De mail kwam bij alle PvdA-leden terecht. De partij heeft aangifte gedaan bij de politie.

Ariel

Ultimatum voor Ismaili

Berichtdoor Ariel » Za Feb 02, 2008 8:51 pm

Ultimatum voor Ismaili

ROTTERDAM - Ismaili, het in opspraak geraakte deelraadslid uit de Rotterdamse deelgemeente Charlois, moet vóór maandag een beslissing nemen over haar politieke toekomst.

Ze heeft twee keuzes: haar zetel beschikbaar stellen aan de PvdA of doorgaan als eenmansfractie. Als ze zondagavond nog geen besluit heeft genomen, dan zal de PvdA-fractie het hoofdbestuur in Amsterdam vragen om in te grijpen.

De verhouding tussen Ismaili en de fractie is onwerkbaar geworden sinds bekend werd dat deelraadslid een petitie heeft ondertekend van de moslimradicale Hizb ut-Tahrirbeweging. De PvdA heeft haar daarom vorige week opgeroepen uit de fractie te stappen, maar daar heeft ze vooralsnog geen gehoor aan gegeven. Met als gevolg dat ze formeel nog altijd fractielid is. ,,Vandaar dat wij haar hebben gevraagd: stel je zetel beschikbaar of ga desnoods door als eenmansfractie, zegt Ursul Schaap namens de PvdA. ,,Ze heeft vrijdagmiddag echter laten weten er nog steeds niet uit te zijn.

Schaap zegt dat zijn partij het PvdA-hoofdbestuur in Amsterdam zal inschakelen als een besluit van Ismaili uitblijft. De partij zal dan een soort scheidsrechter naar Charlois sturen. Diegene moet bepalen wie niet thuis hoort binnen de partij: Ismaili of de andere fractieleden. In dit geval zal Ismaili zeer waarschijnlijk aan het kortste eind trekken: ze zal dan onvrijwillig uit de partij worden gezet. Schaap: ,,Nu is de keus nog aan haar zelf.

Ismaili heeft niet alleen een omstreden petitie ondertekend, maar ook een man per mail bedreigd die haar had gewezen op het bestaan van radicale uitspraken. Ze schreef de man dat hij moest doodvallen en zich bekeren tot de islam.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article2019162.ece

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 04, 2008 3:42 pm

Omstreden PvdA'er Ismaili weigert op te stappen

maandag 4 februari 2008 .

Het Rotterdamse PvdA-lid Bouchra Ismaili blijft weigeren haar deelraadszetel op te geven, ondanks een ultimatum van haar eigen partij. Ismaili raakte in opspraak omdat ze een petitie ondertekende van de radicale moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir.

Ondertekening van die petitie, waar Ismaili bovendien in eerste instantie over had gelogen, was de laatste druppel voor de PvdA.

Ismaili stuurde eerder al een dreigmail een Rotterdammer die haar had gewezen op uitspraken van diezelfde Hizb ut-Tahrir. De woedende, van oorsprong Marokkaanse politicus gebruikte in de uitgelekte mail termen als 'val dood' en 'je hebt je ziel verkocht'.

Alleen verder
Door de twee incidenten oordeelde haar fractie dat de verhouding 'onwerkbaar' is geworden. 'Toen was het al een uiterst kwetsbare situatie, maar wij hadden zoiets van laten we het nog proberen,' aldus PvdA-fractielid Ursul Schaap twee weken geleden.

De PvdA-fractie vroeg Ismaili daarom haar deelraadszetel op te geven, of alleen verder te gaan in de deelraad van de Rotterdamse wijk Charlois.

'Laf'
Maar de PvdA'er weigert te reageren op het ultimatum van haar partij dat gisteravond om acht uur afliep: 'Ik kon me niet vinden in beide opties. Bijna 600 kiezers hebben op me gestemd. Ik wil daarom doorgaan als lid van de PvdA,' aldus Ismaili in dagblad AD.

Volgens Ismaili wil de PvdA van haar af vanwege alle commotie: 'Erg laf dat de PvdA zwicht voor de publieke opinie.'

Het is onduidelijk hoe het nu verder gaat in PvdA-fractie. Schaap zal vandaag het PvdA-hoofdbestuur in Amsterdam om hulp vragen. 'Doorgaan alsof er niets is gebeurd, kan niet.'

Door Robbert de Witt

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 04, 2008 6:52 pm

Quote Wouter Bos...
"We krijgen vast ongelukken met nieuwe allochtone raadsleden. "

Nou hij heeft problemen.

PvdA start procedure tegen Rotterdams raadslid
maandag 4 februari 2008

(Novum) - De PvdA-fractie in de Rotterdamse deelgemeente Charlois begint maandag een zogeheten terugroepingprocedure tegen het omstreden raadslid Bouchra Ismaili. Dat zegt fractievoorzitter van de PvdA in Charlois Michel de Baan. Het landelijk partijbestuur besluit na de procedure hoe de kwestie wordt opgelost. Haar fractiegenoten vroegen Ismaili onlangs haar zetel aan de partij terug te geven.

De fractie is tot de procedure overgegaan nadat Ismaili een door de fractie gestelde deadline heeft genegeerd. Ismaili zou voor zondag 20.00 uur aangegeven moeten hebben of ze haar zetel al dan niet zou opgeven. De Baan zegt tot nu toe niets van het raadslid te hebben gehoord. Bouchra Ismaili was maandagmiddag niet voor commentaar bereikbaar, maar eerder zei ze er niets voor te voelen haar zetel op te geven.

Voor de procedure wordt een commissie met drie leden samengesteld. Een lid wordt door de fractie aangedragen, een door Ismaili, en een door beide. Deze commissie heeft twee maanden tijd om een advies uit te brengen, wat vervolgens naar het landelijk bestuur wordt doorgestuurd. Mocht de commissie besluiten dat Ismaili haar zetel moet inleveren en zij weigert dit, dan verliest Ismaili automatisch haar partijlidmaatschap.

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Feb 04, 2008 8:45 pm

Mij staat bij dat Jami heel wat vlotter zijn tulband aan de wilgen kon hangen bij de PvdA. Zeker een verkorte procedure gevolgd.
Nu gaat men zo te horen de lange weg door de instituties afleggen.
Eerst moeten ze met Bouchra I. kontakt krijgen. Tijdsduur onbeperkt? Dan moet ze een lid voor de commissie voorstellen. Tijdsduur onbeperkt? Dan moet lid nr. 3 met wederzijdse instemming in de commissie komen. Tijdsduur onbeperkt? Dat gaat de commissie aan het werk. Een absolute tijdslimiet van 2 maanden werk? (met aftrek van vakantie- en feestdagen?)
Dan het rapport naar het landelijk bestuur. (2 dagen postbezorging) Dan op agenda zetten van volgende? bestuursvergadering . Zal die direct beslissen? Of uitstellen vanwege noodzakelijke externe consultatie?
Enz. enz.
Ik verwacht daadwerkelijke verandering pas komende zomer. Maar als ze het niet voor de vakantietijd voor elkaar hebben, kan het best wel herfst worden.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 06, 2008 1:18 am

Never a dull moment bij de PVDA.
Wat ik net las op het Vrije Volk... :smile:

spreekverbod voor Arie Broere

PvdA-er Broere lanceerde onlangs een geniaal plan: "Maak van de Euromast een minaret." En wat denk je? Stank voor dank!

De PvdA heeft Arie Broere een keihard spreekverbod opgelegd. Hij mag geen woord meer zeggen, of schrijven over zijn briljante voorstel.

En dat is toch wel jammer ... want dit deelraadslid heeft een scherpe pen, en een neusje voor onderwerpen die een sneeuwbal-effect kunnen veroorzaken

BRON!!!!!!!!

Hier is hij nog een keer... Arie Broere !!!!!
Afbeelding

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Feb 06, 2008 1:25 am

Ariel, je was me net voor. Dan toch maar mijn bericht over hetzelfde:
Om even terug te komen op Arie Broere die visioenen had over een Euromast omgewerkt tot minaret.
Zijn partijgenoten hebben wat moeite om zijn visie toe te juigen. Naar het schijnt heeft Arie nu een algemeen totaal spreekverbod. Hij is nu dus binnen de partij een soort TBS-er geworden.
Ik heb nog niet elders een bevestiging van dit bericht gezien. Het kan dus onjuist zijn.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 06, 2008 2:40 pm

Omstreden raadslid Ismaili overweegt opgeven zetel

woensdag 6 februari 2008

(Novum) - Het Rotterdamse PvdA-lid Bouchra Ismaili 'neigt ertoe' haar zetel in de raad van deelgemeente Charlois op te geven. Dat zegt zij woensdag in een interview met de Volkskrant. De PvdA-fractie begint maandag een procedure tegen haar, waarna het landelijk partijbestuur besluit hoe de kwestie wordt opgelost. Haar fractiegenoten willen dat Ismaili haar zetel aan de partij teruggeeft.

Er ontstond ophef nadat Ismaili had geantwoord op een e-mail waarin werd gewezen op uitspraken van de radicale moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir. De van oorsprong Marokkaanse politica reageerde in een vlaag van woede, waarbij ze termen gebruikte als 'val dood' en 'je hebt je ziel verkocht'. Later bleek Ismaili ook een petitie van de organisatie te hebben getekend.

Eerder zei Ismaili niet van plan te zijn haar zetel af te staan en negeerde een door de PvdA gestelde deadline. In de Volkskrant zegt zij nu haar standpunt te heroverwegen. 'Al realiseer ik mij dat dan altijd het beeld zal blijven hangen van die oliedomme, leugenachtige, extremistische gek', stelt ze. 'Ga ik alleen door, dan heb ik nog een kans mijn geschonden imago op te vijzelen. Maar politiek bedrijven in je eentje is lastig. Ik loop dan het risico dat de PvdA mij naast oliedom, leugenachtig, extremistisch en gek straks ook nog kan afschilderen als incapabel.'

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 06, 2008 2:44 pm

Ah, wat zielig. Bouchra Ismaili lijdt aan 'stress'

woensdag 6 februari 2008

Wat is stress toch een vervelend iets. Raadslid Bouchra Ismaili, uit Rotterdam, heeft er ook al last van. Ze is in opspraak geraakt omdat ze eerst een woedende reactie stuurde op een dreigmail. ‘Luister goed, jij vuile gek. Wij blijven hier. Val dood.’ Een tekst die al niet bepaald van beschaving en zelfbeheersing getuigt, maar goed.

De PvdA-fractie vond het nog wel kunnen, want ze werd kennelijk enorm geprovoceerd. Mijn moeder zegt altijd, als ze je plagen moet je niet reageren, dan hebben ze er geen plezier van en houdt het vanzelf op.

Maar bovendien was ze pardoes vergeten dat ze een petitie van de radicale islamitisch organisatie Hizb ut-Tahrir had getekend. Zoek even op het internet en je ziet dat deze beweging de sharia wil invoeren in Europa en er een islamrijk van wil maken. Een kalifaat, welja.

In hun ogen is het fenomeen democratie verwerpelijk. Daaraan kun je je natuurlijk nooit verbinden, op wat voor manier dan ook. Zeker niet wanneer je een democratisch gekozen raadslid bent in een democratie.

'Vergeten'
Waarom heeft Ismaili dan toch haar handtekening gezet? Ze was het mailtje 'vergeten' en ze wist bovendien niet wat de achtergrond was van Hizb ut-Tahrir. Die mail had ze getekend omdat die in haar ogen ‘een positieve strekking had, gericht op vrede’.

En toen haar naar die mail werd gevraagd, sloeg het toe. Stress, meneer. Jawel. Ze wist er gewoon niks, nada, meer van.

Ja, vreemd zeg, dat je dan het predikaat van leugenaarster krijgt, en dat je inderdaad een oliedomme indruk maakt. En over die stress: ik geloof echt niet dat het werk als lid van een deelraad, al is het van de wijk Charlois in de grote stad Rotterdam, voor ondraaglijkse stress zorgt.

En wie heeft het gedaan? Haar eigen partij! Die had voor meer steun moeten zorgen! Tussen neus en lippen door beweert deze mevrouw dat ‘de haat tegen moslims in Nederland veel duidelijker voelbaar is dan de haat van moslims tegen Nederland.’ Nogal een opmerking – wat zou Mohammed Bouyeri daarvan vinden?

Zeven vakjes
Maar ja. Stress. Een paar maanden geleden was er ook al zo’n gek gevalletje van stress. Statenlid Cheryl Braam (GroenLinks) had er last van en kruiste bij de verkiezingen pardoes in plaats van één – dat weet een kind – alle zeven vakjes aan. Daardoor verloor haar partij een zetel. Vond de partij allemaal niet erg en Braam kon in eerste instantie gewoon blijven, maar werd er later uitgegooid.

Stress doet gekke dingen met een mens. En laten we eens wat verder teruggaan. De legendarische GroenLinks parlementariër Tara Singh Varma, had die ook niet zoveel last van stress dat ze kanker voorwendde en zich in een rolstoel gezeten door de Tweede Kamer liet karren?

Ik zou zeggen: je doet iets doms en het komt uit. Dan moet je waardig vertrekken. Gewoon je fout toegeven, niet een ander de schuld geven maar zelf de volledige verantwoordelijkheid nemen. Dat is netjes. En zeker niet beginnen met dat rare containerbegrip ‘stress’ de schuld te geven.

Liesbeth Wytzes

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Feb 07, 2008 12:26 am

Ismaili zwelgt in zelfmedelijden. Ze heeft haar verlaagd tot een niveau van schelden en kwetsen waar Geert Wilders patent op heeft. :?

Ismaili: spijt van scheldmail

ROTTERDAM - Na een scheldkanonnade per e-mail en een steunbetuiging aan een petitie van een radicaal islamitische organisatie trok de PvdA de handen af van Bouchra Ismaili, deelraadslid in Rotterdam-Charlois.

Ismaili: ,,Ik heb spijt van de toon van mijn mail. Ik heb mij verlaagd tot een niveau van schelden en kwetsen waar Geert Wilders patent op heeft.’’

Ze is uit de fractie gezet. De PvdA eist dat ze haar zetel opgeeft of op eigen houtje haar politieke carrière voortzet. Bouchra is er nog niet uit. ,,Ik maak me druk om opvoedingsproblemen, schooluitval, emancipatie van vrouwen. Maar in de deelraad kun je slechts wat bereiken als je niet alleen staat.’’

Ismaili is vooral verbaasd over het feit dat zij de afgelopen weken is omschreven als deelraadslid met terroristische of fundamentalistische idealen. ,,Ik ben bepaald niet het toonbeeld van een vrome moslima.
Gek genoeg hebben de bijbelverhalen die ik op mijn christelijke basisschool leerde een behoorlijke invloed gehad op de manier waarop ik mijn geloof en spiritualiteit ervaar. Ik was er het enige Marokkaanse meisje en stond juist midden in de Nederlandse samenleving.’’

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article2031814.ece

Ruth

Berichtdoor Ruth » Do Feb 07, 2008 9:18 am

Ismaili is vooral verbaasd over het feit dat zij de afgelopen weken is omschreven als deelraadslid met terroristische of fundamentalistische idealen. ,,Ik ben bepaald niet het toonbeeld van een vrome moslima.
Gek genoeg hebben de bijbelverhalen die ik op mijn christelijke basisschool leerde een behoorlijke invloed gehad op de manier waarop ik mijn geloof en spiritualiteit ervaar. Ik was er het enige Marokkaanse meisje en stond juist midden in de Nederlandse samenleving

:shock: huh?? Nu breekt mn klomp. Wie dreigde er met van alles en nog wat??
Niet Geert... Maar Mw. Ismaili als een volleerd terroriste en vroom moslima.
En die bijbelverhalen is ze toch echt vergeten, anders had haar mailtje er iets anders uitgezien.
Wat een jankerd zeg, doet alles om haar baantje te behouden. Nooit gehoord van trots of eergevoel Mw. Ismaili??
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Manon

Berichtdoor Manon » Do Feb 07, 2008 11:41 am

ja! ik struikelde daar ook over.

Dus het feit dat ze zich gedraagt als een scheldkanon met twee hersencellen is volgens haar het gevolg van het feit dat ze op school de bijbelse verhalen heeft moeten leren?

Dan snel terug achter de schoolbanken meisje! Zo'n goede islamitische hersenspoelopleiding! hurry up!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 23, 2008 12:25 am

De PVDA in Rotterdam kan wel eens stemmen gaan verliezen.
Bij de volgende verkiezingen kunnen Moslims wel eens op haar gaan stemmen, en zal ze tot lengte van dagen toch in deelraad blijven zitten.
Ik vermoed dat Rotterdam zijn eerste moslim partij heeft.

Omstreden raadslid Ismaili gaat alleen verder
vrijdag 22 februari 2008

Het in opspraak geraakte Rotterdamse PvdA-lid Bouchra Ismaili geeft haar zetel niet terug aan de partij, maar gaat in haar eentje verder als De Lijst Ismaili.

Dat is vrijdag bekendgemaakt. De PvdA-fractie in de Rotterdamse wijk Charlois vroeg Ismaili eind januari haar zetel op te geven of alleen verder te gaan, omdat de verhouding met het Marokkaanse deelraadslid ‘onwerkbaar’ was geworden. Ze weigerde toen op dat ultimatum in te gaan.
Dreigmail
Ismaili raakte vorige maand twee keer kort na elkaar in opspraak. De eerste keer omdat ze een dreigmail had verstuurd in reactie op een e-mail van een Rotterdammer, die haar wees op uitspraken van de radicale moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir.
Korte tijd later bleek dat Ismaili een petitie had ondertekend van diezelfde Hizb ut-Tahrir. Ondertekening van die omstreden petitie, waar Ismaili bovendien in eerste instantie over had gelogen, was de laatste druppel voor de PvdA.
Gedachtegoed
Nu heeft Ismaili dan toch een keuze gemaakt. Maar, ‘ondanks haar eigen lijst blijft ze het gedachtegoed van de PvdA aanhangen’, aldus een woordvoerder.

Door Claudia van Zanten

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mar 07, 2008 2:05 am

'Moet ik excuses maken omdat ik moslim ben?'
Door YVONNE KEUNEN

ROTTERDAM - In deze tijden voelen veel Marokkanen zich ontheemd, zegt de Rotterdamse politica Bouchra Ismaili. Het hele land mag dan over de Rotterdamse politica zijn heengevallen, het heeft geen invloed gehad op Bouchra Ismaili's populariteit in Carnisse.

Afbeelding

In de Rotterdamse volkswijk wordt ze op straat voortdurend aangeklampt. Door de winkelier van de overkant. Spelende kinderen op straat. Een vrouw die voorbij fietst. Allemaal willen ze weten hoe het gaat. Maar ook: wanneer de winkel weer opengaat.

,,Mijn winkel is weken dicht geweest,'' verklaart Ismaili. Ze had even te veel aan haar hoofd. Weliswaar verkoopt Ismaili samen met haar zus tweedehands spullen, de kleine kringloopwinkel aan de Ebenhaëzerstraat is ook een ontmoetingsplaats. Buurtbewoners vallen er binnen voor een praatje en koffie. Of om de weg te vragen in bureaucratisch Nederland.

De afgelopen twee jaar was Ismaili deelraadslid voor de PvdA in de deelgemeente Charlois. Tot ze in opspraak raakte. Ze stuurde een haatmail naar een burger en ondertekende een petitie van een radicale moslimbeweging.

De PvdA dwong haar vorige maand haar zetel af te staan. Ismaili weigerde en besloot alleen verder te gaan als de Lijst Ismaili. ,,Ik heb die zetel dik en dwars verdiend met voorkeurstemmen. Bovendien komen voortdurend mensen naar me toe die vinden dat ik moet doorgaan.''

Spijt heeft ze ervan dat ze een petitie ondertekende van een organisatie waarvan ze de achtergronden niet kende. Ook betreurt ze de scheldkanonnade die ze iemand stuurde. ,,Die mail was afschuwelijk.'' Oké, ze is assertief. Soms explosief. ,,Maar nooit agressief of haatdragend.''

Ismaili kan moeilijk onder woorden brengen wat haar precies bezielde. De haatmail waarop ze reageerde, was de bekende druppel. Van een emmer die langzaam maar zeker volliep na 'nine eleven'. ,,De aanslagen in New York waren voor mij een omslag. Ik was ineens geen Nederlandse meer, maar een moslim. Dat frustreert.'' Zeker als ze als deelraadslid ook nog eens tal van vervelende mailtjes ontvangt, enkel vanwege haar naam.

Ismaili is Marokkaanse, Beatrix is haar koningin. ,,Ik ga graag op vakantie naar Marokko, maar na drie weken wil ik weer naar huis. Thuis, dat is Nederland.'' Of beter gezegd: was. Want sinds 2001 voelt ze zich ontheemd. ,,Voor Nederlanders ben ik een moslim. En voor de Marokkaanse gemeenschap ben ik te verwesterd.''

Waar het pijnpunt zit? ,,Ik ben 30 jaar, niet getrouwd en ik doe waar ik zin in heb. Niet bepaald een Marokkaanse traditie.'' Ismaili is een rebel. Op haar 14de stuurden haar ouders haar naar haar grootouders in Marokko. Voor een strenge opvoeding. Ze heeft er veel van geleerd. Maar niet afgeleerd. ,,Toen ik na twee jaar terugkwam zei mijn vader: 'Al stuur ik je voor veertig jaar naar Marokko, jij verandert nooit'.''

Ze maakt graag grappen. Is een flapuit. Kleedt zich modern. Het maakt dat mensen haar gemakkelijk accepteren. En dat doet eigenlijk het meeste pijn. ,,Veel mensen zien moslims als radicalen. Maar mij niet, want ik ben anders, zeggen ze dan. Dat is kwetsend. Want ik draag misschien geen hoofddoek, mijn moeder en mijn zus wel.''

Verdraagzaamheid zal een speerpunt zijn van haar eenpersoonsfractie. ,,En de schooluitval is iets waar ik me grote zorgen om maak. Ik heb alleen mavo gedaan en heb daarna nooit meer iets afgemaakt. Dat is me later opgebroken. Toen ik alleen verder wilde in de politiek, werd me gezegd dat het beter was dat niet te doen. Ik had immers een lage opleiding.''

Het was een stimulans het toch te proberen. ,,Ik voel me meer burger dan politica. De afstand van de politiek tot de straat is groot. Ik ben geen dossiervreter, maar weet vanuit de praktijk wat er leeft. Ik woon in een Vogelaar-wijk. Dan weet je wat er mis kan gaan in een buurt.''

BRON!!!!!!!!

naar boven

Re:

Berichtdoor naar boven » Ma Mar 16, 2009 10:51 pm

naar boven schreef:
Ariel schreef:Foto van dit heerschap.

Spoiler! :
Afbeelding

Hoe oud zou Arie Broere zijn?
De Euromast werd in 1960 ter gelegenheid van de Floriade geopend. De toren was toen honderd meter hoog en daarmee het hoogste bouwwerk in de stad.
De Euromast in 1970 verhoogd met een `space tower' van 85 meter. Dit gebeurde nadat twee jaar eerder de Medische Faculteit van de Erasmus Universiteit de Euromast in hoogte voorbij was gestreefd.
Volgens eigen zeggen heeft Arie Broere de Euromast zien bouwen.
Mogelijk doelt hij op de 'space tower'.

Maar inderdaad, het is niet onmogelijk dat in het kader van de Eurabia besprekingen de 'space tower' als minaret bedoeld is (geweest).

Het gaat gebeuren! Niet verwonderlijk met de huidige burgervader.
Marokkaanse aan roer van de Euromast

Van bijbaantje als assistent in het restaurant tot directeur van Rotterdams icoon

Na een Marokkaanse burgemeester krijgt Rotterdam ook een Marokkaanse directeur van de Euromast. Souâd el Hamdaoui is trots: ’Dit is toch het icoon van Rotterdam.’

Als kind ging Souâd el Hamdaoui (30) nooit op schoolreisje naar de Euromast, met een rondvaart op de Spido als toetje. In het Veluwse Epe waar ze geboren werd en opgroeide waren andere bestemmingen in trek: het Dierenpark in Emmen en het Avonturenpark Hellendoorn. In de introductieweek van de Erasmus Universiteit in 1998 beklom ze voor het eerst de 185 meter hoge toren. Veel indruk maakte het bezoek toen niet. „Ik wist wel dat het hét icoon van de stad Rotterdam was.”

Bij een nieuw bezoek zes jaar later sloeg de vonk wel over. Het sjofel geworden symbool van Rotterdamse wederopbouw onderging een restyling onder toezicht van de onvermijdelijke Jan des Bouvrie. Het kobaltblauw, appelgroen en beige werd vervangen door zwart en heel veel wit. Voortaan kon er gelounged worden op de witlederen banken met uitzicht op de havenstad, in de avonduren gegeten op niveau in het nieuwe restaurant en overnacht in de twee hotelsuites op honderd meter hoogte.

De Euromast werd ineens een plek om romantisch af te spreken of om uitgebreid te tafelen met een club vriendinnen. Souâd el Hamdaoui was verkocht en nam zo’n ’Mastkaart’ waarmee je voor een prikkie het hele jaar toegang hebt. Het is een ontdekking die ze meeneemt als directeur, zegt ze: ook Rotterdammers zelf moeten weer de Euromast gaan gebruiken.

Na voltooiing van haar studie bedrijfskunde deed ze een tijdelijk baantje bij de Euromast. Haar voorganger Robert Jan Piek ontdekte al gauw dat ze hospitality in haar bloed had. „Hij zei tegen me: ’Kom nou eens een jaartje bij me werken. Dat is wel onder je niveau, maar je weet nooit wat de toekomst brengt’.” Van assistent in het restaurant werd ze manager eten en drinken, operationeel manager en met ingang van deze week directeur.

Ze moet hartelijk lachen bij de vraag of Wilders al Kamervragen gesteld heeft. En dat er ook al een Marokkaanse burgemeester is op de Coolsingel, doet haar weinig.

De meeste toeristische attracties in Rotterdam heeft ze al bezocht, behalve de Rotterdam Port Experience, de nieuwe havenattractie onder de Erasmusbrug. Daar gaat ze volgende week met haar hele team naartoe. „Als je tickets verkoopt in combinatie met de Experience moet je je bezoekers kunnen vertellen hoe het is.”

Over haar plannen met de Mast wil ze nog weinig kwijt, behalve dat haar creatief team hard nadenkt over het vijftigjarig jubileum en de start van de Tour de France, allebei volgend jaar. Van de kredietcrisis merkt de Euromast niets: de bezoekerscijfers zijn identiek aan begin vorig jaar. Vorig jaar trok de Euromast meer dan 250.000 bezoekers.

En Souâd el Hamdaoui zelf („Nee, geen familie van de topscorer in de Nederlandse competitie”), hoe lang kan de Euromast zo’n jonge ambitieuze bedrijfseconoom vasthouden? „De komende jaren ga ik me vol passie en energie op de Euromast storten. En daarna? Ja, dat weet je nooit. De sky is the limit!”
RTFM

Ariel

Re: Bouchra Ismaili: "Jullie zijn hier de allochtonen"

Berichtdoor Ariel » Ma Mar 16, 2009 11:12 pm

Ze ziet er wel leuk uit.

Afbeelding

naar boven

Berichtdoor naar boven » Ma Mar 16, 2009 11:18 pm

Ariel schreef:Ze ziet er wel leuk uit.

Afbeelding

Gaat best.

Hier zit ze helaas klem in een kolenkit:
Afbeelding
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mar 16, 2009 11:26 pm

De volgende stap halal dineren op de Euromast ?
Het blijkt dat ze gek zijn op halal eten in Rotterdam
Burgemeester Aboutaleb kreeg ook al traditionele ( nou ja...traditioneel :smile: ) erwtensoep met worst opgedient in de tram.

http://www.ad.nl/video/3077741/Lekker_b ... nsoep.html

Hij vond het wel lekker, maar volgens hem is erwtensoep geen typisch Nederlands recept. Hij kreeg het als kind bijna dagelijks te eten.

Terug naar “Nederland”