Naast moslims droomt ook links tuig over dood Wilders

Plaats reactie
Vrijdenker
Contacteer:

Naast moslims droomt ook links tuig over dood Wilders

Bericht door Vrijdenker »

De moord op Wilders
Sylvain Ephimenco, Trouw, 26 januari 2008
www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article901770.ece

Gisteren weer een nieuw internetfilmpje gezien waarin een moord op Geert Wilders wordt afgebeeld. Er werd in dit geval op een levensgrote foto van de PVV-leider geschoten. In hoofd, ogen en mond. De vorige keer was het de keel van een Wilders-lookalike, waaruit nepbloed rijkelijk gutste, die doorgesneden werd.

Het zijn de gebruikelijke uitspattingen op het web die steeds meer ingeburgerd raken. Het taboe op de dood is in Nederland allang verbrijzeld. Maar op moord rustte tot voor kort een onvermurwbaar verbod, centraal in ons bewustzijn want diep verankerd in de joods-christelijke moraal. Met Geert Wilders, de politicus die gevaarlijke provocaties niet schuwt en risico’s opzoekt, heeft het taboe op moord, althans die op Wilders, aan kracht ingeboet. Wie kaatst kan de bal verwachten, klinkt het steeds vaker uit fatalistische of wraakzuchtige monden. Terwijl Wilders zelf nooit iemand heeft vermoord of tot moord heeft opgeroepen.

Dr. Meindert Fennema, hoogleraar migratie omschreef het zo in een interview: ’Men ziet Wilders als een slecht mens, ten diepste een racist. (*) Zo iemand verdient niet anders dan dat-ie geëlimineerd wordt. Dat is de boodschap.’ Drie jaar geleden legde de Rotterdamse kunstenaar Jonas Staal zestien herdenkingsmonumenten op locaties in Den Haag en Rotterdam. Alsof Wilders al vermoord was, waren waxinelichtjes, teddyberen en foto’s op straat gelegd. Volgens bijzonder hoogleraar terrorisme Bob de Graaff verdween hiermee een verbod: ’Staal maakt duidelijk dat het taboe op Wilders’ dood verdwenen is. Dat zegt wat over onze samenleving en de gevaren die op de loer liggen.’

Feit is wel dat het bij sommige kleine kunstenaars bijna modieus is geworden om een eventuele moord op de PVV-leider openlijk toe te juichen. Zo zei de rapper Appa vorige week in Goedemorgen Nederland: ’Ik vind het niet erg als Wilders iets overkomt.’ De twee aanwezige journalisten keken er amper van op en zetten de discussie routineus voort. De vierde aanwezige, PvdA-stadsdeelvoorzitter Els Iping, zei dat ze het grotendeels met de rapper eens was zonder afstand van zijn opmerking te nemen. Appa is overigens vorig jaar aangeklaagd voor bedreiging na een interview in De Pers: ’Als ik Wilders ooit tegenkom, is ’ie van mij. Ik zweer je, ik pak hem aan.’

Stand-up comedian Raoul Heertje gaat iets minder ver: hij wenst geen aanslag op Wilders maar hoopt op zijn spoedige dood. Ook Rita Verdonk moet van hem dood. Maar hoe dan? Twee weken geleden in het NPS-programma Ab en Sla zei Heertje: ’Ik zou het leuk vinden als ze naar ons zitten te kijken en op het moment dat ik ’hup’ zeg, sterven ze.’ Bij intellectuelen zijn we nog niet zover. Alleen de linkse socioloog Dick Pels bekent ’fantasieën’ te hebben. In een stuk vol fictie (Groene Amsterdammer vorige week) laat hij in 2011 de regering de beveiliging van Wilders opheffen waarna de gehate politicus zelfmoord pleegt. Dankzij Wilders zijn we ons aan het bevrijden van taboes en trauma’s. Van ons mag hij creperen, beschoten en gekeeld worden. Het toppunt van verlichting en beschaafdheid is eindelijk in zicht.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ariel

Bericht door Ariel »

Schunnig hoor.
Moeten wij eens zeggen over een moslim of over iemand uit dit linkse kabinet. Ik zou het niet in mijn hoofd halen, want zo iets goors komt niet in een normaal hoofd op.

Dit soort mensen gun ik wel een paar jaar onder het regime van Islam.
En dan niet hier, waar de suikerversie van Islam ( nog) hoogtij viert, maar in een echt Islamitische land.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Links is alleen goed om je kont mee af te wegen.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Dutch

Bericht door Dutch »

Mee af te Wegen ? Nou, goed dan.

Nee, ik vind dat vele mensen met linkse sympathieen nog steeds een soort idealen hebben waar niks oneerbaars aan is, hierbij afgaand op diegenen die ik ken (Sprot, voel je ook maar aangesproken). Volgens mij zijn heel wat 'linksen' de islam net zo beu als alle anderen. Ze hebben enkel pech dat hun verkozenen mikken op de moslim-achterban.

Wat maken we nou toch mee ? Te gek voor woorden : linksen die met hand en tand een religie, en welke religie dan nog, gaan verdedigen...

stropke

Bericht door stropke »

Dutch schreef:
Hij bedoelt vegen tuurlijk, :lol: klein typfoutje.
Zal volgende keer bij de Aldi vragen waar het linkse WC-papier ligt... :razz:
Tja moet kunnen, bij de yogurt is da ook zo, links of rechts gedraaide.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

rudy12

Bericht door rudy12 »

Ik stel me de vraag wat de reactie zou zijn moest het ooit zover komen dat Geert Wilders hetzelfde lot zou ondergaan als Pim Fortuyn en Theo Van Gogh. Daar heb ik al verschillende keren over nagedacht en dat idee vind ik toch beangstigend.

Persoonlijk wens ik niemand iets ergs toe, laat staan iemand vermoorden. Ik ben al wat ouder en heb in mijn leven geleerd: doe nooit iemand iets aan wat je zelf niet graag hebt. Mensen vermoorden of hen dood wensen vind ik barbaars. Ik stond en sta nog steeds paraat om mensen te helpen daar waar ik kan en wat in mijn mogelijkheden ligt.

Mijn grootmoeder vertelde vroeger altijd: beesten hebben een muil om te bijten, mensen hebben een mond om te spreken. Naast 2 kinderen van 19 en 25 heb ik ook nog 2 honden die ik gekregen heb toen ze 4 weekjes oud waren en die zijn nu al bijna 7 jaar. Met veel liefde heb ik ze grootgebracht en die liefde krijg je dag in dag uit dubbel en dik terug. Het zal me zwaar vallen als deze op een dag uit mijn leven zullen verdwijnen.

Mensen met gevoel en een warm hart kunnen niet op die slechte gedachten komen om anderen iets ergs aan te doen of ze te vermoorden. En ik ga nog altijd van de veronderstelling uit dat in ieder mens iets goed moet te vinden zijn. Daar ben ik van overtuigd.

Geert Wilders gebruikt woorden om zijn gedachten te uiten. Indien anderen het daar niet mee eens zijn moeten ze in debat gaan en praten. Dat is volgens mij de enigste oplossing om tot resultaten te komen. Immers: mensen hebben een mond om te spreken.

Vriendelijke groeten aan iedereen. :)

naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

rudy12 schreef:Geert Wilders gebruikt woorden om zijn gedachten te uiten. Indien anderen het daar niet mee eens zijn moeten ze in debat gaan en praten. Dat is volgens mij de enigste oplossing om tot resultaten te komen. Immers: mensen hebben een mond om te spreken.
Als je in gesprek gaat met mensen die je bedreigen dan ben je niet aan het debatteren, dan ben je aan het marchanderen, afpingelen.
Dan gaan de onderhandelingen niet over: of je gaat inleveren, maar over: hoeveel je gaat inleveren.
RTFM

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Dutch schreef:

Nee, ik vind dat vele mensen met linkse sympathieen nog steeds een soort idealen hebben waar niks oneerbaars aan is, hierbij afgaand op diegenen die ik ken (Sprot, voel je ook maar aangesproken). Volgens mij zijn heel wat 'linksen' de islam net zo beu als alle anderen. Ze hebben enkel pech dat hun verkozenen mikken op de moslim-achterban.

Wat maken we nou toch mee ? Te gek voor woorden : linksen die met hand en tand een religie, en welke religie dan nog, gaan verdedigen...

Helaas bestaan echte linksen niet meer. De linksen van nu verdedigen krankzinnige idealen, en zijn fascistischer dan iemand anders in het politiek milieu.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

surheila

Wilders

Bericht door surheila »

Jeetje.....iemand iets vreselijks toe te wensen....iets wat je zelf ook niet zou willen dat het jou overkomt.........moet daar niet aan denken en dat zal ook niet in mijn hoofd op komen iemand anders dat toe te wensen!!!!!

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Welkom Suheila.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

surheila

Bericht door surheila »

Dank je wel Chaimae, en iedereen de groetjes.
:razz:

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Je bent een moslim? Ik moet zeggen dat je een mooie naam hebt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Bericht door Ariel »

Welkom surheila
Ik ben vergeten om je welkom te heten. Wat slordig. :oops: Ik schaam me.
Neem me niet kwalijk, en als nog van harte welkom op dit forum.
Misschien kan jij je even voorstellen in Welkom nieuwe forummers ?
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... m.php?f=28

Vriendelijke groet, en fijn om je hier te zien.

Ariel
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Roelof

Re: Wilders

Bericht door Roelof »

surheila schreef:Jeetje.....iemand iets vreselijks toe te wensen....iets wat je zelf ook niet zou willen dat het jou overkomt.........moet daar niet aan denken en dat zal ook niet in mijn hoofd op komen iemand anders dat toe te wensen!!!!!
Je zou eens in de koran moeten lezen wat een pedofiele woestijnrover uit de middeleeuwen genaamd "Mohammed" de mensen toewenst die niet voor zijn dominante totalitaire dictatuur buigen...

nederlandsemoslim

Re: Naast moslims droomt ook links tuig over dood Wilders

Bericht door nederlandsemoslim »

Vrijdenker schreef:De moord op Wilders

Gisteren weer een nieuw internetfilmpje gezien waarin een moord op Geert Wilders wordt afgebeeld. Er werd in dit geval op een levensgrote foto van de PVV-leider geschoten. In hoofd, ogen en mond. De vorige keer was het de keel van een Wilders-lookalike, waaruit nepbloed rijkelijk gutste, die doorgesneden werd.

Het zijn de gebruikelijke uitspattingen op het web die steeds meer ingeburgerd raken. Het taboe op de dood is in Nederland allang verbrijzeld. Maar op moord rustte tot voor kort een onvermurwbaar verbod, centraal in ons bewustzijn want diep verankerd in de joods-christelijke moraal. .

tjah.. wie heeft er nou geen hekel aan die haatzaaier ?

links of rechts... zo een kop kan je gewoon niet weerstaan...
zelfs pim was niet zo '' grof'' bebekt als deze a la mozart....

gideong

Bericht door gideong »

nederlandsemoslim schreef:
Vrijdenker schreef:De moord op Wilders

Het zijn de gebruikelijke uitspattingen op het web die steeds meer ingeburgerd raken. Het taboe op de dood is in Nederland allang verbrijzeld. Maar op moord rustte tot voor kort een onvermurwbaar verbod,
.

tjah.. wie heeft er nou geen hekel aan die haatzaaier ?

links of rechts... zo een kop kan je gewoon niet weerstaan...
zelfs pim was niet zo '' grof'' bebekt als deze a la mozart....

Fascisme is met geweld een ideologie opleggen.

In landen geleid volgens de islamitische wet, worden met geweld andere godsdiensten dan de islam onderdrukt.

De islam als leer is dus fascistisch.

Geert heeft gelijk.
De boom herken je aan zijn vruchten

Ariel

Bericht door Ariel »

Jonas Staal is vrijgesproken. Het is niet bewezen dat hij Wilders wilde bedreigen met zijn 'kunst"werkje.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jonas had niks anders verwacht....“Mijn vrijspraak is een formaliteit. Veel groter belang hecht ik aan mijn pogingen de rechtszaken als onderdeel van mijn werk te presenteren, als een vorm van publiek debat, waarin niet alleen mijn kunstwerk zelf maar ook de maatschappelijke rol van de beeldende kunst ter discussie werd gesteld”. sprak hij zweverig.
Afbeelding

Kunst...Omdat het mag. whistling:
Jonas Staal is ook een keer weggelopen uit Nova College Tour . De uitzending ging over de vrijheid van meningsuiting.

Schepsel

Bericht door Schepsel »

Een inhoudsloos driftkikkertje.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Rechtsliberaal

Bericht door Rechtsliberaal »

Je ziet hier dat links niets leerde van de moord op Fortuyn. Ook daar ging eerst een demagogische felle haatcampagne aan vooraf, op bijna communistische wijze werd Fortuyn toen hij de politiek inging zwartgemaakt. Fortuyn kreeg uit linkse hoek talrijke doodsbedreigingen en toen kwam 6.5.2002.

Er zijn nog andere overeenkomsten tussen Fortuyn en Wilders. Zij hebben een propgramma ten dele sociaaldemocratisch en breken daarbij in het door links geclaimde monopolie van sociaal zijn. Ook de VVD geldt bij links standaard als asociaal. Links onderling beschouwt zich niet als vrienden. PvdA en SP gelden niet als vrienden, de eerste jaren dat de SP in de Tweede Kamer zat werd deze stelselmatig genegeerd door de PvdA. In de GroenLinkse kringen van de jaren negentig was afgeven op D66 heel gewoon, twee GroenLinks aanhangers uit die tijd die ik ken vonden D66 een stel eigenheimers of rechts en Rechts is in de ogen van links Fascistisch, dus Fout, zeker in dat nihilistische decennium van de jaren negentig.

De schijnheilige politiekcorrecte practijken van Links en de linkervleugels van CDA en VVD heeft me gemaakt tot een rechtse hardliner.

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Schepsel schreef:Een inhoudsloos driftkikkertje.
... die vrijwel zeker al eerste gaat merken dat er flinke bezuinigingen o.a. op de kunst komen. :evil:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Monique

Bericht door Monique »

Rechtsliberaal schreef:Je ziet hier dat links niets leerde van de moord op Fortuyn. Ook daar ging eerst een demagogische felle haatcampagne aan vooraf, op bijna communistische wijze werd Fortuyn toen hij de politiek inging zwartgemaakt. Fortuyn kreeg uit linkse hoek talrijke doodsbedreigingen en toen kwam 6.5.2002.
Ik denk juist dat ze wel iets geleerd hebben van de moord op Fortuyn.
Het lukt dit keer alleen niet op tijd.
Amorele atheistische nitwit

mercator

Bericht door mercator »

Ik vind dat kunstwerkje wel vermakelijk, bedreigend kan ik het niet noemen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Dutch

Bericht door Dutch »

Deze "artiest" moet dringend in een écht moslimland zijn kunsten gaan tentoonstellen, bvb Iran met foto's van de lokale islampolitici...

Zijn kunstwerk is voor mij walgelijk en doorbreekt de normen van het fatsoen!

mercator

Bericht door mercator »

Dutch schreef: Zijn kunstwerk is voor mij walgelijk en doorbreekt de normen van het fatsoen!
Jaaa....maar dat is net hetzelfde als wat de moslims zeggen over de Mohammed-cartoons. Best dat we er ons niet "plaatsvervangend" druk in maken, wat zou Wilders zelf ervan denken ? Hij weet toch al dat honderden miljoenen moslims en hun linkse vriendjes zijn huid willen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Scarlatti

Bericht door Scarlatti »

als die cartoons zo behandeld worden dan ook die 'kunststukjes' vdit arrogante tantrum kwakkend weerzinwekkende kwalletje...

daarbij komt trouwens dat ik t idee heb dat die vergelijking niet opgaat... met die cartoons wordt niemand dood gewenst en dat doet die staal wel, hij suggereert dat zelfs op een stiekeme achterbakse wijze, zijn gedrag spreekt boekdelen, duidelijk een kind wat geen grenzen heeft opgelegd gekregen tijdens zijn opvoeding naar volwassenheid...
alleen al hoe t menneke wègloopt hahaha, roep me terug roep me terug, maar neee niemand deed dat... net goed!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

Plaats reactie