Lesbrief over Wildersfilm op Amsterdamse scholen

naar boven

Berichtdoor naar boven » Za Feb 09, 2008 3:00 am

"Hoi, ik ben Geert Wilders en ik heb een film gemaakt."

"Nou en..?"

"We kijken toch geen Nederlandse TV"

"Mag ik uw handtekening? En nog één, voor m'n broertje? (Voor op eBay)"
RTFM

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 13, 2008 2:41 pm

Amsterdam past 'anti-Wilders lesbrief' toch aan
woensdag 13 februari 2008 10:42

Onderwijswethouder Hennah Buyne (PvdA) verwijdert omstreden passages over de vrijheid van meningsuiting in een lesbrief voor alle Amsterdamse scholen. De gewraakte teksten zouden tegen politicus Geert Wilders zijn gericht.

De lesbrief moest Amsterdamse scholieren leren over vrijheid en verdraagzaamheid, maar schoot de PVV van Geert Wilders volledig in het verkeerde keelgat.

Wilders voelt zich persoonlijk aangevallen door de tekst in het lesmateriaal en noemt het een ‘anti-PVV lesbrief’.

‘Ik vind het schandelijk. De inhoud is partijdig en bovendien onjuist. Ze proberen de PVV in een schadelijk daglicht te zetten,’ aldus Wilders die Kamervragen over de kwestie heeft gesteld aan minister Ronald Plasterk (PvdA) van Onderwijs.

Goede intenties
Een woordvoerder van Buyne ontkende tegen elsevier.nl dat bepaalde passages over Wilders gaan: 'De lesbrief is gemaakt met goede intenties en is niet gericht tegen een bepaalde politicus,' aldus de woordvoerder.

Toch wordt de tekst nu aangepast. De passage die stelt dat er 'bepaalde politici zijn die denken dat ze populair worden door andere groepen te kwetsen' wordt verwijderd, bevestigt Arthur Zielhorst, de woordvoerder van Buyne, tegen elsevier.nl.

'Indoctrinatie'
De herformulering moet 'elke mogelijke schijn van vooringenomenheid' verkomen, zegt Zielhorst.

Volgens Zielhorst heeft Buyne tot aanpassing besloten omdat de discussie niet meer over de kern van de nieuwsbrief gaat, maar wordt vertroebeld door de discussie over 'mogelijke indoctrinatie'.

Inmiddels hebben de Amsterdamse scholen een brief van Buyne gekregen met daarin de vraag of zij 'feedback' willen geven over aanpassingen van de folder. Daarna gaat de brief weer terug naar het Centrum voor Nascholing, dat medeverantwoordelijk is voor de inhoud.

Door Robbert de Witt

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Feb 13, 2008 4:02 pm

Zou het cartoontje over de rassiestiesse hollanders ook verwijderd worden?

Of wordt het gewoon vervangen door het alternatief met het homo-jongetje of dat met de ex-moslim?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Feb 14, 2008 5:20 pm

De wethouder is niet de auteur, maar grijpt wel in

Willem Beusekamp
gepubliceerd op 14 februari 2008

AMSTERDAM - De zwijgzaamste en minst opvallende wethouder van Amsterdam, Hennah Buyne (PvdA, Onderwijs), is woensdag plotseling onder vuur komen liggen als gevolg van een omstreden lesbrief over geloof en de vrijheid van meningsuiting aan driehonderd openbare scholen.

Partijgenoten en overige collegeleden moesten haar te hulp schieten in een raadsdebat dat zomaar uit de hand dreigde te lopen. Niet over de inhoud van de brief – waarover ook de Tweede Kamer zich druk maakt – maar over de vraag wie politiek verantwoordelijk is voor de inhoud.

Dat is zonneklaar de wethouder – maar Buyne wilde er niet aan. Of de raadsleden het dan niet met haar eens waren dat scholieren moeten leren verdraagzaam te zijn en elkaar te bevechten met woorden in plaats van wapens. Dat was iedereen met haar eens. Maar wie is nu verantwoordelijk voor die brief?

Na enig souffleren kwam de wethouder over de brug: ja, zij is politiek verantwoordelijk, maar heeft de lesbrief niet zelf geschreven. Buyne: ‘Politici moeten zich niet bezighouden met de inhoud van lesmateriaal.’

Des te merkwaardiger dat de wethouder toch heeft ingegrepen. ‘Om elke mogelijke schijn van vooringenomenheid te vermijden’ heeft zij opdracht gegeven het lesmateriaal ‘te herformuleren’.

Dus verdwijnt de passage in de lesbrief waarin met name Geert Wilders zich voelde aangesproken. Er stond: ‘Helaas zijn er politici die denken dat ze populairder worden door heel negatief te zijn over bepaalde groepen mensen. Zij denken dat je alles moet kunnen zeggen, ook als het kwetsend kan zijn. Maar dat maakt het erin Nederland niet prettiger op. Want voor je het weet hitsen ze de een tegen de ander op.’

Nu maar wachten wat er voor in de plaats komt. Een motie van VVD, D66 en CDA om de herschreven lesbrief toch nog even aan de raad voor te leggen, wees Buyne (en met haar SP en de coalitie van PvdA en GroenLinks) af.

BRON!!!!!!!!
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Feb 22, 2008 4:54 pm

Het lijkt erop dat onze linksen e.e.a. leren van onze Mohammedanen. Taqqiya b.v. :D
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3354700/_Bemoeienis_met_brief__.html?p=24,2
Wethouder bemoeide zich toch met brief
De Amsterdamse wethouder Hennah Buyne (Educatie) heeft zich wel met een omstreden lesbrief bemoeid. Ze schrijft dat donderdag in een brief aan de gemeenteraad. Eerder zei ze nog zich niet met de inhoud en de didactiek van het boekje te hebben beziggehouden.
[...]
Buyne verzocht de opsteller van de brief, het Centrum voor Nascholing, vorige week die passage aan te passen. Tegen de gemeenteraad zei ze toen zich verder niet met de lesbrief bemoeid te hebben.

Nu schrijft de wethouder echter dat ze twee eerdere eindversies niet heeft geaccepteerd. Zo was ze ontevreden over een plaatje van een militair die een moslim achtervolgde. Met de tekst zelf zegt ze zich niet te hebben beziggehouden.

„Ik betreur het als ik in de raad mijn rol niet helder heb geschetst. Ik wil dit graag op deze wijze rechtzetten”, schrijft Buyne. Verder laat ze weten dat ze met haar eerdere uitleg wilde „benadrukken dat de overheid zich slechts marginaal met de inhoud en de methodiek van een voor het onderwijs bedoelde lesbrief mag bezighouden”.

Maar de overheid geeft wel een opdracht aan een gegarandeerd en erkend linksig multikul bedrijf.
Geeft ze nu toe dat ze fout zat met haar bemoeienis?
Zouden we het afgekeurde plaatje ooit nog zien?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Mar 01, 2008 8:27 pm

Hennah Buyne over lesbrief en stroeve debat.
http://www.pvda-amsterdam.nl/nieuwsbericht/5149
Tja, een stroef debat als je eerst zegt niks te hebben gedaan, geen verantwoordelijkheid wil nemen, dan zegt dat je je er wel tegenaan bemoeid hebt een beetje, en later blijkt het weer meer te zijn.
Uit haar woorden meen ik op de maken dat het oorspronkelijk ontwerp voor volwassenen zelfs een brug te ver was (voor de doelgroep waarschijnlijk niet?):
Er zijn twee momenten waarin gesteld kan worden dat ik me tegen de inhoud heb aanbemoeid. [...]
Bij eerdere versies lag het er dik bovenop dat er niet aan de opdracht was voldaan. Op de voorkant stond een serie burka-poppetjes en er werd een moslim achtervolgd door een militair. Op de achterkant stonden twee moslimmeisjes met direct daaronder een ME-busje.

Ik neem aan dat de moslim-meisjes herkenbaar waren aan hoofddoek of hadden die folkoristische klederdracht aan?
In wat voor omgeving achtervolgde de militair een onschuldige burger? Hoe was deze burger gekleed? Vragen vragen...
Zouden deze afbeeldingen ooit nog wel eens opduiken?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mar 07, 2008 2:46 pm

Wethouder onder vuur om 'anti-Wilders lesbrief'
vrijdag 7 maart 2008

De Amsterdamse VVD dient een motie van afkeuring in tegen PvdA-wethouder Hennah Buyne. Zij zou hebben gelogen over haar bemoeienissen met de 'anti-Wilders lesbrief' aan Amsterdamse scholieren.

Volgens de VVD-fractie in Amsterdam is het een 'hoofdzonde' dat Buyne doelbewust niet de waarheid heeft verteld over haar invloed op de lesbrief.

De folder moest Amsterdamse scholieren leren over vrijheid en verdraagzaamheid, maar politicus Geert Wilders voelde zich door bepaalde passages persoonlijk aangevallen.

Niet eerlijk
In de gemeenteraad verklaarde Buyne zich 'noch inhoudelijk, noch didactisch' met de oorspronkelijke tekst te hebben bemoeid. Later erkende ze dat dat niet klopte.

VVD-fractielid Eric van der Burg zegt vandaag in De Telegraaf dat Buyne de gemeenteraad daarmee 'bewust onvolledig heeft geïnformeerd'.

Hij neemt het de PvdA'er bijzonder kwalijk dat ze niet eerlijk over haar invloed en bemoeienis op de brief is geweest. Volgende week dient de VVD daarom een motie van afkeuring in tegen Buyne.

Herformulering
Inmiddels is besloten de omstreden tekst aan te passsen. De herformulering moet 'elke mogelijke schijn van vooringenomenheid' verkomen, zo zei een woordvoerder van Buyne tegen elsevier.nl.

Door Robbert de Witt

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mar 17, 2008 12:36 am

Mevrouw stapt op met opgeheven hoofd.
In de Elsevier staat dat mevrouw gezegd heeft:

'Ik ben altijd meer een bestuurder dan een politica geweest. Ik wilde Amsterdamse kinderen hun gevoel voor eigenwaarde teruggeven', verdedigde Buyne haar handelwijze.

Tja.... :? Amsterdamse kinderen hun gevoel voor eigenwaarde teruggeven over onze rug, en ons voor racisten uit maken.

Wethouder Buyne treedt af om lesbrief
zondag 16 maart 2008

De Amsterdamse PvdA-wethouder Hennah Buyne (Werk en Inkomen, Educatie, Jeugd, Diversiteit en Grote Steden Beleid) legt haar functie per direct neer.

Dat heeft de gemeente Amsterdam bekendgemaakt.
Buyne (56) lag onder vuur omdat zij de gemeenteraad verkeerd had geïnformeerd over een omstreden lesbrief aan Amsterdamse scholen. Een maand geleden ontkende Buyne in een debat zich inhoudelijk met de teksten in de brief te hebben bemoeid. Een week later kwam zij daarop terug.
Motie
De VVD diende daarop een motie van afkeuring in. Buyne werd door de gemeenteraad flink op de vingers getikt, maar overleefde de motie.
Buyne volgde een jaar geleden wethouder Ahmed Aboutaleb op die staatssecretaris van Sociale Zaken werd. Geboren in Paramaribo, kwam Buyne op haar negende naar Nederland waar zij rechten studeerde.
Om 15.00 uur licht Buyne haar besluit toe in een persconferentie.
Door Brenda Peeters

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mar 17, 2008 1:53 am

Op de site van het AD is een filmpje te zien van de persconferentie die deze dame gegeven heeft.

Ze werd luid toegejuicht door haar allochtone medemens.

http://www.ad.nl/amsterdam/stad/2140542 ... pt_op.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mar 17, 2008 1:59 pm

Wat een muliticul.
Men moet zorgen dat de beste man of vrouw op deze plek komt, en als dat een allochtoon is dan is dat oke, maar men moet niet een onkundig iemand aannemen alleen maar omdat het een allochtoon is.
Met dit soort idiote gedachten gaat ons land ten gronde.

'Opvolger Buyne ook allochtoon'

Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - De druk is groot om een allochtone wethouder te benoemen als opvolger van de gisteren afgetreden Hennah Buyne.

PvdA-fractievoorzitter Manon van der Garde zei gisteren dat 'het belangrijk is dat het college een afspiegeling is van de bevolking'. ''Dat zullen we bespreken in de fractie.'' De overgebleven wethouders zijn allemaal hoogopgeleide autochtonen. Bij de laatste verkiezingen trok de PvdA het overgrote deel van de allochtone kiezers. Gisteren manifesteerden zich vooral Surinaamse aanhangers van Buyne, die vinden dat de PvdA haar onvoldoende heeft gesteund.

De opvolgingskwestie verdeelt de PvdA-fractie. ''Manon loopt voor de troepen uit,'' zegt een fractielid anoniem. ''De druk is groot om met een zwarte kandidaat te komen, maar een groep in de fractie wil daar niet aan toegeven. De kwaliteit moet centraal staan. We kunnen ons geen gok permitteren.''

De VVD vindt dat staatssecretaris Ahmed Aboutaleb terug moet komen. Aboutaleb was de voorganger van Buyne. ''Laat Cohen maar aantonen dat hij invloed heeft in Den Haag,'' zegt fractievoorzitter Eric van der Burg.

De PvdA zal er waarschijnlijk naar streven iemand te vinden met politieke ervaring. Eerder werd de naam genoemd van raadslid Charlotte Riem Vis als wethouderskandidaat. ''Ik ben er als persoon niet mee bezig. Iedereen kan iedereen noemen,'' is haar reactie. Vanuit de stadsdelen dringt zich de naam van Ahmed Marcouch (Slotervaart) op. Marcouch ging vanmorgen niet in op de vraag of hij interesse heeft in de opvolging. ''Daar ga ik niet over.''

Kamerlid John Leerdam ambieert de positie openlijk. ''Waarom niet? Maar ik ben niet ongelukkig in Den Haag en speel daar een belangrijke rol.'' Vanavond spreekt de PvdA-fractie over het profiel van Buynes opvolger.

Oud-burgemeester Ed van Thijn, een van Buynes externe adviseurs, reageert verbolgen op haar vertrek. ''Ik vind het een intriest gebeuren. Niet alleen voor Buyne, die inderdaad geen door de wol geverfde politica is. Maar ook voor de gesloten Amsterdamse bestuurscultuur, die niet bij machte is gebleken een wethouder van buiten, met een uitstekende reputatie in de rechterlijke macht, wegwijs te maken in het mijnenveld van de politiek. Van collegiaal bestuur was weinig te merken, zomin als van solidariteit in eigen kring.''

http://www.parool.nl/nieuws/2008/MRT/17/p1.html

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Ma Mar 17, 2008 3:22 pm

Zuid-Afrikaanse toestanden.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Mar 26, 2008 3:19 pm

In Duitsland (NRW) is ook een soort lesbrief in gebruik. Het is bedoeld om tegenwind te geven aan de radicalisering (jihadisering) van de 12-16 jarigen.
Het document is hier te vinden:
http://www.andi.nrw.de/Andi2/andi2_start.html

Afbeelding

Werp, als je op de site bent, ook een blik op
http://www.andi.nrw.de/Andi2/Themen/andi2_themen.htm
waar heel wat info bijeen staat

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Mar 28, 2008 1:03 am

Die Amsterdamse lesbrief is toch niet landelijk in gebruik?
Ik vraag mij dit af want in het jeugdjournaal werd mij verteld dat 7 van de 10 kinderen op school de mening hebben dat de fitna film verboden moet worden.
Krijgen ze die mening thuis van hun opvoeders of wordt die hun toegediend door de leraren?
Ik heb geen idee hoe erg het onderwijs aan kinderen doordrongen is van de multikul en politieke correctheid.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mar 28, 2008 1:14 am

Deze kinderen kunnen nog geen eigen mening hebben Mahalingam.
Deze mening is ze opgedrongen door hun leraren en ouders.
Maar het meeste door hun leraren vermoed ik.
Zorgelijk.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 04, 2008 11:33 am

Het blijkt nu dat ook Cohen persoonlijk betrokken was bij de inhoud van de lesbrief. Ik ben van mening dat Cohen een laag miezerig mannetje is. Hij heeft het hoofd van Hennah Buyne laten rollen, en is zelf heel laf op de achtergrond verdwenen.
Bah… Ik heb totaal geen respect meer voor deze man.

Cohen op de hoogte van omstreden lesbrief
ANP
gepubliceerd op 04 april 2008 10:53, bijgewerkt op 4 april 2008 11:00
AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen van Amsterdam was persoonlijk betrokken bij de inhoud van de lesbrief aan scholen die in maart wethouder Hennah Buyne (Onderwijs) de kop kostte.

Een woordvoerster van Cohen bevestigde vrijdag een verhaal van die strekking in De Telegraaf.
Buyne en Cohen hebben twee keer over de inhoud van de brief gesproken, voordat een definitieve versie gemaakt werd. Tijdens een raadsvergadering op 13 februari zei Buyne zich niet met de inhoud van de brief bemoeid te hebben, waarmee ze de raad verkeerd voorlichtte.
Cohen mengde zich niet in het debat, hoewel hij wist dat Buyne wel invloed had gehad op de inhoud van de lesbrief. Volgens zijn woordvoerster kwam dit doordat de burgemeester op dat moment ‘niet alert was’. ‘Cohen heeft er geen seconde aan gedacht om tijdens het debat te interveniëren.’
Wel sprak de burgemeester enkele dagen na het lesbriefdebat met Buyne. Uit dit gesprek kwam de brief van Buyne aan de gemeenteraad voort, waarin zij toegaf zich wel met de inhoud van de brief bemoeid te hebben.
Die brief kwam haar op een motie van afkeuring van de VVD te staan. Enkele dagen later trad de wethouder af.
In de twee gesprekken over de lesbrief spraken de bestuurders over de aandacht voor Wilders en de islam in de brief. Cohen wilde dat de brief niet ging over een film die er nog niet was. Ook zou de brief niet te veel de aandacht moeten leggen op tegenstellingen in de samenleving.
Overigens bleef de invloed van de burgemeester beperkt tot de twee gesprekken. ‘Cohen heeft niet in teksten zitten schrappen’, aldus de woordvoerster.

BRON!!!!!!!!

Ik lees in de elzevier dit.

Verbaasd
De ambtenaren lieten vanochtend tegenover De Telegraaf weten dat ze verbaasd zijn dat de burgemeester niets heeft gezegd over zijn betrokkenheid. Toen Buyne in de gemeenteraad onder vuur lag, hield hij zich stil. Volgens de woordvoerder zweeg Cohen omdat hij 'op dat moment niet alert was'.

Dat Buyne geen steun kreeg, komt volgens De Telegraaf door haar verslechterde verhouding met partijgenoten. Inmiddels zoekt de PvdA naarstig naar een allochtone opvolger voor Buyne
.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 05, 2008 9:17 pm

Raad: wat was rol Cohen bij lesbrief?

Van een verslaggever

AMSTERDAM - De gemeenteraad eist opheldering over de rol van burgemeester Job Cohen in de kwestie rond de lesbrief die leidde tot het aftreden van wethouder Hennah Buyne.

Gisteren werd bekend dat Cohen zich ook over de inhoud van de lesbrief heeft uitgesproken. Cohen vond dat een eerste versie van de lesbrief te veel op Geert Wilders gericht was.

De bemoeienis van Cohen kwam niet naar voren in twee debatten in de gemeenteraad en werd ook niet beschreven in een brief die Buyne aan de raad stuurde.

PvdA, VVD, D66 en CDA willen nu precies weten wat Cohen heeft gedaan. ''Als dit waar is, is het een ernstige zaak. Deze feiten hadden in de brief moeten staan,'' zegt D66-raadslid Petra Hoogerwerf.

De woordvoerster van Cohen zegt dat de burgemeester 'niet alert' was tijdens het eerste debat dat de raad met Buyne over de lesbrief voerde. ''Zijn rol kwam ook niet ter sprake in de brief, want die was minimaal, dus het was gewoon geen issue.''

CDA-fractievoorzitter Maurice Limmen is ontstemd dat op vragen van de raad niet 'het gehele beeld' is geschetst. ''Elke betrokkenheid van de burgemeester is zeer relevant.''

Zijn collega Eric van der Burg van de VVD is 'stomverbaasd': ''Dit hadden we moeten weten. De burgemeester heeft ons niet verkeerd geinformeerd, maar heeft een situatie laten bestaan waarin Buyne dat deed. Formeel was Buyne verantwoordelijk.''

PvdA-fractievoorzitter Manon van der Garde zegt het dat logisch is dat twee bestuurders over een dergelijke zaak praten. ''Maar het is wel van belang om het te weten. Daarna zullen we het bespreken.''

© Het Parool, 05-04-2008,

http://www.parool.nl/nieuws/2008/APR/05/ams6.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 13, 2008 2:19 pm

Cohen zwaar onder vuur wegens rol in lesbrief
donderdag 10 april 2008

De oppositiepartijen in de Amsterdamse gemeenteraad hebben burgemeester Job Cohen (PvdA) er vandaag flink van langs gegeven. De partijen uitten hevige kritiek op Cohen wegens zijn rol bij de totstandkoming van de omstreden lesbrief aan scholen.

De partijen nemen het Cohen kwalijk dat hij heeft gezwegen over zijn gesprekken met wethouder Hennah Buyne (PvdA) over de inhoud van de lesbrief, terwijl de kwestie tot twee keer toe aan de orde is gekomen tijdens debatten van de gemeenteraad.

'Niet alert'
‘U heeft de raad op het verkeerde been gezet en foutief geïnformeerd,’ zei SP-raadslid Laurens Ivens. Ter verdediging verklaarde Cohen ‘gewoon niet alert’ te zijn geweest.

Vorige maand legde Buyne haar functie neer, nadat haar integriteit als gevolg van haar rol in de politiek gekleurde lesbrief ter discussie kwam te staan binnen de gemeenteraad. Begin deze maand werd duidelijk dat ook Cohen zich persoonlijk had bemoeid met de inhoud van de brief.

Door Claudia van Zanten

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 13, 2008 2:21 pm

Buyne moest weg. Mag Job Cohen dan blijven?

woensdag 9 april 2008

Enkele weken waren linkse, extreem-linkse en christelijk-linkse mensen bezig om het Grote Gevaar te weren. Het Grote Gevaar moest onmiddellijk worden gestopt.

Van alles werd georganiseerd: demonstraties, affiches, tegenfilms, pamfletten, bewegingen, en tenslotte een kort geding. Maar het allermooiste was de lesbrief. Ja, de Amsterdamse lesbrief met tekeningetjes en foto’s.

Het Nederlands volk werd in die lesbrief min of meer als een racistisch volk neergezet. En dat racisme zou door populistische politici zijn aangewakkerd. Maar gelukkig, aldus de lesbrief, er zijn ook goede politici, die het opnemen voor de moslims.

Verdraagzaamheid
Moslims zijn tegenwoordig synoniem met 'verdraagzaamheid, en Geert Wilders met het Grote Gevaar. Binnen afzienbare tijd zal de naam van Rita Verdonk daaraan worden toegevoegd.

Tegen het Grote Gevaar is alles toegestaan. Tot stomme verbazing van de Goede Mensen (linkse mensen) groeit het Grote Gevaar met de dag. Maar hoe harder ze tegen het Grote Gevaar optreden, des te sneller groeit het Grote Gevaar. Eigenlijk hebben de Goede Mensen het Grote Gevaar groot gemaakt.

De Amsterdamse lesbrief werd aangepast. De betrokken wethouder beweerde dat zij niets van die lesbrief wist. Het was gewoon een ouderwets links-totalitaire hersenspoelingbrief gericht tegen Wilders, Verdonk en de VVD. In de DDR werden ook regelmatig educatieve brieven gemaakt om onschuldige kinderen te beschermen tegen het Grote Gevaar.

Aftreden
Daarna bleek dat de wethouder wel betrokken was geweest bij de totstandkoming van die lesbrief. PvdA-wethouder Hennah Buyne (Onderwijs) moest uiteindelijk aftreden, omdat zijhaar eigen partij haar niet langer steunde. De Amsterdamse PvdA liet haar dus vallen.

Een paar weken later las ik op deze site: 'Volgens de bronnen is een eerste versie van de lesbrief afgekeurd tijdens een stafvergadering van Cohen omdat de tekst teveel was gericht op de aangekondigde film van Wilders. De raad had afgesproken daar geen aandacht aan te besteden. (..) Cohen en Buyne zouden ook een tweede versie van de brief hebben besproken. Uiteindelijk heeft Buyne een derde versie besproken met de opstellers van de brief. (…) Met deze wetenschap is het optreden van burgemeester Cohen tijdens de twee raadsdebatten over de kwestie opmerkelijk te noemen.'

Nu wordt het interessant: ook Job Cohen was dus intensief betrokken bij deze lesbrief.

Heilige
De Telegraaf onderzocht deze zaak en kwam tot merkwaardige ontdekkingen: 'Verschillende hoge ambtenaren bevestigen tegenover De Telegraaf de betrokkenheid van Cohen en waren verbaasd dat hij hierover tijdens twee geruchtmakende raadsdebatten bleef zwijgen. Door zelf opheldering te geven, had Cohen zijn collega en partijgenoot Buyne eenvoudig kunnen redden, zo menen zij.'

Cohen heeft die arme wethouder laten vallen. Dat is niet sportief. Uit ervaring zeg ik u dat we over Job moeten zwijgen. Want Job wordt als heilige gezien. Desondanks blijkt elke keer dat hij helemaal niet als heilige moet worden beschouwd. Job is gewoon een PvdA-politicus, met alle gevolgen van dien.

Als Cohen zich persoonlijk heeft bemoeid met het opstellen en wijzigen van die beruchte lesbrief, dan is het onontkoombaar dat ook hij moet opstappen. Hij heeft immers een hoofdrol gespeeld in een affaire waarvoor al een politicus is geofferd.

De politieke en morele vraag is: waarom moest mevrouw Buyne weg, en mag Cohen blijven?

AFSHIN ELLIAN

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html

David

Berichtdoor David » Zo Apr 13, 2008 4:47 pm

"If in other sciences we should arrive at certainty without doubt and truth without error, it behooves us to place the foundations of knowledge in mathematics."
- Roger Bacon

Hayat

Berichtdoor Hayat » Zo Apr 13, 2008 6:54 pm

Oe...spannend, zo'n lesbrief mogen ze bij mij op school ook invoeren...het liefst i.p.v. de lesbrief de Wereld.

Maar even serieus, waarom krijgt blondie boy nou zoveel aandacht, het is triest dat in Nederland een man (voor zover hij een man te noemen is) met zo weinig inhoud zoveel aandacht krijgt.
Life is a bitch. Ze is weer terug.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 13, 2008 7:09 pm

Hayat schreef:Oe...spannend, zo'n lesbrief mogen ze bij mij op school ook invoeren...het liefst i.p.v. de lesbrief de Wereld.

Maar even serieus, waarom krijgt blondie boy nou zoveel aandacht, het is triest dat in Nederland een man (voor zover hij een man te noemen is) met zo weinig inhoud zoveel aandacht krijgt.

Hallo Hayat.
Leuk om je weer eens te zien.
Met blondie boy bedoel je waarschijnlijk Geert Wilders?
Waarom hij zoveel aandacht krijgt? Waarschijnlijk omdat hij heel veel mensen aanspreekt en omdat de rest van Nederland bang voor hem is?

En als de lesbrief ook op jouw school ingevoerd moet worden, dan is het slecht gesteld met jouw school. Ik ben blij dat mijn kleinkinderen niet op zo'n soort school zitten.
Op een normale school, waar kinderen met een gemiddelde intelligentie zitten hebben dit soort brieven niet nodig. Die kinderen kunnen namelijk zelf al een beetje nadenken, en hoeven niet geïndoctrineerd te worden.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Zo Apr 13, 2008 7:15 pm

heey ariel, (K) schat van me, hoe gaat het?

Nou nou, van indoctrinatie is geen sprake, zeker niet op Nederlandse scholen (als deze niet Islamitisch zijn dan hè). Als je een dergelijke lesbrief voor je neus geschoteld krijgt zullen de vragen bijna altijd vragen om je persoonlijke mening. Je analyseert de verschillende beweringen en vormt je eigen standpunt. Dergelijke lesbrieven zetten leerlingen aan het nadenken en dat is wat er op scholen moet gebeuren. Verder zie ik de invoering van een lesbrief als deze bij mij op school niet gebeuren.

Wel grappig dat blondie boy zo boos wordt. Waarschijnlijk omdat hij zich zo aangesproken voelt of omdat hij bang is dat de rest van Nederland wakker wordt en inziet dat hij erg inhoudloos is.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 13, 2008 7:24 pm

Hayat schreef:heey ariel, (K) schat van me, hoe gaat het?

Het gaat goed met me lieverd. Dank je wel. En met jou.

Nou nou, van indoctrinatie is geen sprake, zeker niet op Nederlandse scholen (als deze niet Islamitisch zijn dan hè). Als je een dergelijke lesbrief voor je neus geschoteld krijgt zullen de vragen bijna altijd vragen om je persoonlijke mening. Je analyseert de verschillende beweringen en vormt je eigen standpunt. Dergelijke lesbrieven zetten leerlingen aan het nadenken en dat is wat er op scholen moet gebeuren.

Kijk eens aan. :oops: Je kan wel zien dat het heel lang geleden is dat ik op school zat.
Ik ben blij dat men het nadenken op school nog steeds stimuleert.

Wel grappig dat blondie boy zo boos wordt. Waarschijnlijk omdat hij zich zo aangesproken voelt of omdat hij bang is dat de rest van Nederland wakker wordt en inziet dat hij erg inhoudloos is.

Wat bedoel je met inhoudsloos Hayat. Kan je me een voorbeeld geven.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Apr 13, 2008 8:22 pm

Hayat schreef:Oe...spannend, zo'n lesbrief mogen ze bij mij op school ook invoeren...het liefst i.p.v. de lesbrief de Wereld.

De laatste tijd waait de geestelijke wind retrograde in de richting Middeleeuwen. Met toegenomen obscurantisme, hang naar rituelen en leefregels, bijgeloof en complottheorieën.
Dat zie ik oook nu weer aangetoond bij bovenstaande citaat.
Zoals men toendertijd niet durfde te spreken over de Duivel Himself en allerlei omschrijvingen moest gebruiken gebaseerd op zijn vermoedelijke uiterlijk (bokkepoot, staart, hoorntjes), zo omschrijft men tegenwoordig een gedemoniseerd persoon aan uiterlijke kenmerken. De naam Geert Wilders is nagenoeg onuitspreekbaar en men moet het doen met omschrijvingen van het hoofdhaar.

Ik vermoed dat de ideeën en uitspraken etc. van dhr. Wilders niet door Hayat gedeeld worden. Waarom ik dat vermoed? Omdat er op de man gespeeld wordt in bovenstaand citaat en omdat niets gezegd wordt over zijn boodschap, zodat valt aan te nemen dat de boodschap onderwerp van gram is.
Of is het retrograde denken al zover gevorderd dat men zich oost-indisch doof houdt omdat de woorden van een persoon komen die zijn ziel aan de Duivel heeft verkocht? Vandaar die steeds terugkerende bezwerings-mantra "geen inhoud, geen oplossingen" ?

Hayat

Berichtdoor Hayat » Zo Apr 13, 2008 8:46 pm

Ariel schreef:
Hayat schreef:heey ariel, (K) schat van me, hoe gaat het?

Het gaat goed met me lieverd. Dank je wel. En met jou.

Hartstikke goed lieverd :D....voel me groot nu EINDELIJK :P!!

Wat bedoel je met inhoudsloos Hayat. Kan je me een voorbeeld geven.

Ik kan je geen voorbeeld geven, maar wel een vermoeden en een youtube linkje die ik onlangs te zien kreeg...

Mijn vermoeden ontstond toen ik las dat hij niet in debat wilde gaan met de Islamitische gemeenschap.

Verder zag ik een linkje....

http://www.youtube.com/watch?v=vjx4acMCMi4
Die man lult aan een stuk ONZIN door....Inhoud? waar ik ben opzoek
[/url]

Terug naar “Nederland”