Allochtonen gratis naar festival Zwarte Cross

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Allochtonen gratis naar festival Zwarte Cross

Bericht door sprot »

Bron: diverse kranten

Iedereen in het bezit van een buitenlands paspoort mag op zaterdag 26 juli gratis naar het festival Zwarte Cross in het Gelderse Lichtenvoorde. Wie een Nederlands paspoort heeft, heeft pech en moet gewoon betalen.


Allochtonen gratis naar Zwarte Cross
‘We hebben dit bedacht als tegenreactie op de ruwe toon van het maatschappelijk debat. Het is bedoeld als een positieve en ludieke actie,’ zegt Pieter Holkenborg, verantwoordelijk voor de promotie van het festival, tegen elsevier.nl.

'Moraalridder'
Op de vraag of deze actie niet discriminerend is voor autochtonen, zegt Holkenborg: ‘We willen geen Nederlanders discrimineren, dat is helemaal niet bij ons opgekomen. Er zit niet veel achter, het is puur positief bedoeld. We willen niet de moraalridder uithangen.’

Het driedaagse festival Zwarte Cross wordt dit jaar voor de twaalfde keer georganiseerd. Volgens de website van het festival is Zwarte Cross het grootste muziekfestival van Oost-Nederland en het grootste motorcrossevenement van West-Europa.

Bands als Normaal, Leaf, Beef en Napalm Death treden op.


De reacties op hun website zijn hevig !
http://www.zwartecross.nl/2008/index.php?p=57
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat de organisatie van dit festival een rare pijp gaan roken.
Er mogen geen Surinamers, Antilianen, Koreanen, Hindoestanen , enz gratis naar binnen, want die zijn niet in het bezit van een buitenlands paspoort.
Dit genoegen is dus voor Marokkanen en Turken, en als het goede moslim zijn dan komen die ook niet want muziek is haram.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Ondertussen is het Forum verdwenen! 95 % van de reactieswas HEEL NEGATIEF !!!!

Het forum is door onderstaande tekst vervangen:

Beste mensen,

Onze actie om allochtonen op vertoon van een buitenlands paspoort op zaterdag 26 juli gratis binnen te laten is niet veel mensen ontgaan. Op dit moment staat de telefoon roodgloeiend en de mailboxen stromen vol. We zijn erg blij met de grote hoeveelheid positieve en enthousiaste reacties. :shock: Superleuk om te lezen en te horen natuurlijk!

Zojuist hebben we besloten om het Zwarte Cross gastenboek te sluiten. Niet omdat we niet open staan voor kritiek, maar omdat we een grote hekel hebben aan racistische praat. Wil je echt graag je hart luchten en ons complimenteren en/of bekritiseren: Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Iedereen krijgt een antwoord, al kunnen we niet beloven dat dit op korte termijn al gebeurt vanwege de grote drukte hier op dit moment.

Tot slot zouden wij iedereen die ons wil mailen willen vragen om eerst nog eens ons persbericht en de bijbehorende bijlage m.b.t. deze actie door lezen. Die kun je allebei hier lezen. We leggen daarin precies uit wat het doel en de aanleiding zijn voor deze actie en wellicht kunnen deze twee teksten al veel vragen en kritiek bij jullie wegnemen.

Grijp dus deze unieke kans om je allochtone buren eens te laten zien wat jij in het weekend allemaal uitspookt en nodig ze uit voor de Zwarte Cross!

Salaam Aleikum!

De Feestfabriek
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Volgens een jurist mag die niet..
Actie Zwarte Cross 'discriminatie'

De actie van motorcrossfestival De Zwarte Cross om dit jaar allochtonen gratis toe te laten, is discriminerend. Dat zegt een jurist van de Landelijke Vereniging van Anti Discriminatie Bureaus tegen het ANP. "Iemand die een klacht indient wegens discriminatie krijgt gelijk," zegt de jurist.

"Je mag volgens de wet geen onderscheid maken op basis van nationaliteit," gaat de jurist verder, "Dit is juridisch onhoudbaar." De organisatie van de Zwarte Cross wilde met de actie juist een positieve impuls geven aan het "verhardende debat over de positie van allochtonen".

Dat debat werd sinds het nieuws bekend werd, ook uitgebreid gevoerd op de site van het crossfestijn. Het gastenboek is inmiddels gesloten na een stroom van racistische leuzen.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... minat.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Dat debat werd sinds het nieuws bekend werd, ook uitgebreid gevoerd op de site van het crossfestijn. Het gastenboek is inmiddels gesloten na een stroom van racistische leuzen.
Vette leugens, ik heb gister álle reacties gelezen in hun gastenboek, er waren géén racistische leuzen, veel reacties van Nederlanders dat zij gediscrimineerd worden, sommigen eisten hun geld terug die al tickets gekocht hadden, sommigen zouden niet, nóóit meer naar het crossfestijn komen...en een paar schreven dat ze een klacht gingen indienen wegens discriminatie...ik heb ook een reactie geplaatst dat ik hoopte dat ze zóveel aanklachten wegens discriminatie aan hun broek zouden krijgen dat ze hun crossfestivalleke moesten aflasten, en daarna was hun gastenboek weg!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
buurvrouw
Berichten: 47
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 9:34 am

nou dan weet je het wel

Bericht door buurvrouw »

http://www.dumpert.nl/mediabase/17704/5 ... euken.html

Nu mensen met een dubbel passpoort kunnen zich hier helemaal uitleven en zijn 100% ingeburgert als ze hier aan mee hebben gedaan.

beter nog het zou verplicht moeten zijn.

buurvrouw :wink:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

:razz: Nou dat is leuk. Ik vermoed dat er weinig moslims naar dit festival gaan. Dit is zo anti Islam. Ik denk dat deze boeren totaal niet in de gaten hebben hoe en wat Islam is.

Ik denk ook dat de muziek die op dit festival gedraaid wordt, niet echt de smaak van Marokkaanse en Turkse jongens is.

Ik kan niet wachten op de afloop van dit feest.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Dag buurvrouw :)
Ben het met je eens, zou verplichte kost moeten zijn voor moslims om naar dat festival te gaan...oei...dat slechte westen :evil:
Geen wonder dat de toegang gratis was voor allochtonen, die organisatoren hebben écht totaal geen benul van islam
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat Marokkanen hun achterban liever niet op zo'n zuip feest zien, dus ik denk dat die aardige aanbod gedoemd is om te sterven.
Ergernis over gratis festival allochtonen
Door ANTON SLOTBOOM

LICHTENVOORDE - Belangengroepen van allochtonen en anti-discriminatiebureaus vinden het onbegrijpelijk dat het festival Zwarte Cross, dat jaarlijks bijna 100.000 bezoekers trekt, allochtonen een dag gratis naar binnen laat.

Mensen met een Nederlands paspoort moeten wel 17,50 euro betalen.

Dat is discriminerend, vindt de landelijke anti-discriminatievereniging Art. 1, dat het Achterhoekse festival waarschuwt. ,,Deze actie is in strijd met de Nederlandse wetgeving,’’ stelt woordvoerder Dick Houtzager. De anti-discriminatievereniging heeft het festival geadviseerd ervan af te zien.

Ook Samenwerkingsverband Marokkanen Nederland zet grote vraagtekens bij het nut van de actie. ,,Op deze manier werk je onvrede en onderbuikgevoelens juist in de hand,’’ zegt voorzitter Fouad Sidali. Hij overweegt nog geen stappen, tenzij de achterban van de vereniging in de regio waar het driedaagse festival eind juli plaatsvindt, daarom vraagt.

De festivalorganisatie wil van afblazen niets weten. Organisator Gijs Jolink, zoon van Normaal-zanger Bennie, is verontwaardigd. ,,Zwarte Cross wil in deze tijd van verruwing een positieve actie houden. Dat we juist uit de hoek van de discriminatiebestrijding kritiek krijgen, vind ik van een infantiliteit zonder weerga. Vorig jaar konden bewoners van Lichtenvoorde gratis naar binnen, dat was toch ook geen discriminatie?’’ Op de dag dat allochtonen gratis naar binnen mogen staan ondermeer de bands Leaf, Beef en Moke op het programma.
http://www.ad.nl/binnenland/2243113/Erg ... tonen.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Op de dag dat allochtonen gratis naar binnen mogen staan ondermeer de bands Leaf, Beef en Moke op het programma. .

Gaan ze nu nog een beetje lachen met de profeet, ook ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik kan mij niet voorstellen dat allahtonen zich naar een plek begeven waar iets gedaan wordt met de naam 'cross' (kruis) anders dan om te hinderen.
Ik lees dat de gratis toegang is afgeblazen:
http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/bin ... ss_vervalt
Gratis entree allochtonen Zwarte Cross vervalt
De allochtonen-actie deed veel stof opwaaien. Een tiental mensen heeft een klacht ingediend bij de Commissie Gelijke Behandeling op basis van artikel 1 van de Grondwet. De organisatie ziet nu van de ludiek bedoelde actie af ''om een negatieve spiraal te voorkomen''. ,,Onze actie is niet bedoeld om deze lieden een podium te geven hun onvrede te uiten over bepaalde maatschappelijke ontwikkelingen", aldus een woordvoerder.
En hier is een foto van het evenement. Er is weinig op te zien; het regent, het is koud en iemand staat ondersteboven:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie