Geert Wilders en zijn PVV

Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Pilgrim schreef:Ik ben niet zo blij met die Nederlandse Volksunie. Kunnen ze niet geweerd worden? alhoewel, je kan ze misschien niet herkennen... :thinking:
Inderdaad,dat is lastig, Ze zien er net zo uit als de tegenpartij.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Ze kunnen alleen maar als zodanig herkend worden als ze hun 'attributen' meenemen, maar zonder die attributen natuurlijk niet.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Inmiddels wordt er een vuurtje aangeblazen in Almelo waar de PVV mee doet en dat vinden de gevestigde regenten heel erg.
Hier gaan we dan:
Kandidaat-raadslid PVV Almelo onder vuur om uitspraken 'Marokkaans tuig'
Er zijn omstreden uitspraken opgedoken van Patricia Pol, kandidaat-raadslid voor de PVV in Almelo. Op Facebook heeft ze het onder meer over “Marokkaans tuig” en noemt ze burgemeester Marcouch van Arnhem een “kneus van een moslim”.
Door wie omstreden en wat is de kontext?
Hier de eerste geschokte (die er vast niet van kan slapen):
Nestor van de raad Gijs Stork (77) van Lokaal Almelo Samen (LAS) reageert verbijsterd: “Ik was totaal niet van deze uitspraken op de hoogte en vind dit schokkend.”
En de kontext:
Na de rellen vorig jaar november in Brussel houdt de aspirant-politica op haar Facebookpagina een tirade: “22 agenten gewond. Aangevallen door Marokkaans tuig. Massale vernielingen, plunderingen en brandstichtingen door Marokkanen uit België en Nederland.”
Allemaal waar maar 'tuig' is een kwalificatie die niet had gehoeven: 'jeugdigen' is de term die gebruikt behoort te worden.
En het tweede gevalletje is er een waar de TOON verkeerd is:
En als politiek leider Wilders meldt dat hij gaat demonstreren tegen de voorgenomen benoeming van Marcouch tot eerste burger, valt Pol hem op Facebook bij met de woorden: “Deze kneus van een moslim wordt de nieuwe burgemeester van Arnhem.”
Een burgemeester een 'kneus' te noemen. Je moet maar durven !
En ja die TOON:
Maar het is vooral ook de toon die Pol op internet aanslaat, die bij haar critici in het verkeerde keelgat schiet. Wie het niet eens is met haar politieke uitlatingen, wordt uitgemaakt voor rotte vis.
Een beetje creatief ludiek schelden is toch nooit weg? (er wordt geen voorbeeld gegeven)
En, foei, foei, ze heeft ook kritiek op het reilen en zeilen van de Almelose politiek. Ook dat is 'not-done'.
Zo gaat Pol niet alleen flink tekeer tegen de journalistiek, maar uitgerekend ook de politiek, waarvoor ze juist nu ambities koestert. “Het zijn de misselijkmakende journalistieke leugens en de smerige politiek, waardoor ik mij gedwongen voel de politiek in te gaan.”
En wie is zo fel tegen de komst van de PVV: de toekomstige verliezer.
Gijs Stork van Lokaal Almelo Samen vindt de uitlatingen uiterst kwalijk: “Als je dit soort uitspraken in de raad zou doen, zou de raad op z’n achterste benen staan. Dit kán gewoon niet. Ik hoop dan ook dat de Almeloërs goed beseffen wat ze boven ‘t hoofd hangt, als je dit soort mensen in de raad krijgt. Dan denk ik niet dat ze erop zullen stemmen. En ik hoop ook dat ze zo verstandig zijn dat ze dit zullen afstraffen.”
PVV’ers staan bekend om hun klare taal, maar Stork ziet dit anders. “Dit is geen klare taal, het is bewoon beschamend dit soort uitspraken te doen. Er zijn grenzen.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/284090/ka ... aans-tuig#
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is - of kontekst - of context. Kontext kan echt niet. Nou ja, ik probeer de logica aan te hangen en daar is toch niks mis mee?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Geert Wilders doet zegetocht door Hongarije: “Enthousiaste reacties, boeken uitverkocht!”

Afbeelding
Foto: Geert Wilders op het podium in Hongarije. Bron: GeertWildersPVV / Twitter.

Door Michael van der Galien 28 januari 2018

De PVV-leider heeft het prima naar zijn zin in het land van zijn vrouw (en president Viktor Orban).

Geert Wilders is dit weekend bezig met iets dat feitelijk een enorme zegetocht is door Hongarije. De PVV’er blijkt namelijk niet alleen “meer dan welkom te zijn” in het land van zijn vrouw, maar zelfs een echte held. Bij de ene na de andere bijeenkomst wordt hij toegejuicht, zijn boek — dat onlangs in het Hongaars verscheen — is overal uitverkocht. Iedere Hongaar wil Wilders zien, hem horen praten, en zijn boek Marked for Death lezen.
Voor Wilders is dit natuurlijk fantastisch. Zelfs in Nederland kan hij niet zulke mooie reizen maken. Nou ja, misschien dat het wel kan, maar hij doet het niet wat ongetwijfeld een oorzaak heeft. In Hongarije kan hij net zo op pad als in Amerika. Het moge duidelijk zijn dat hij zich veiliger voelt in die twee landen dan in Nederland, wat natuurlijk reden moet zijn voor ons Nederlanders om ons kapot te schamen.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

PVV-campagnespotje gemeenteraadsverkiezingen 2018
PVVpers - Gepubliceerd op 2 feb. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Wilders: ‘Links-liberalen en radicale moslims hebben veel gemeenschappelijk’

Door Michael van der Galien, 5 februari 2018

Afbeelding

Geert Wilders heeft Twitter weer eens in brand gezet.

Het wordt langzaam maar zeker duidelijk dat Geert Wilders maar al te goed begrijpt dat hij Twitter minstens net zo effectief kan gebruiken als Donald Trump dat doet in Amerika. Nou is hij al jaren actief op Twitter, maar de manier waarop hij dat doet — de toon van zijn tweets en de inhoud — is wel degelijk aan het veranderen. Case in point:
Geert Wilders
@geertwilderspvv

Links-liberalen en radicale moslims hebben veel gemeenschappelijk.

Ze haten onze Nederlandse cultuur, ze willen geen natiestaat maar de EU of Ummah, ze misbruiken open grenzen voor hun eigen gewin én ze willen critici keihard de mond snoeren.

Maar ze zullen nooit winnen.
14:18 - 3 feb. 2018
“Links-liberalen en radicale moslims hebben veel gemeenschappelijk,” schrijft de PVV-leider. “Ze haten onze Nederlandse cultuur, ze willen geen natiestaat maar de EU of Ummah, ze misbruiken open grenzen voor hun eigen gewin én ze willen critici keihard de mond snoeren.”

Zo. Die kunnen GroenLinks en D66 in hun eurofiele, weg-met-ons zak steken.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/ ... happelijk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

GEERT WILDERS: Lessen van het Oosten voor het Westen

Geplaatst op 7 februari 2018

Afbeelding

Het afgelopen weekend was ik in Hongarije voor de presentatie van de Hongaarse vertaling van mijn boek ‘Marked for Death; Islam’s War Against the West and Me’. Ik sprak in volgepakte vergaderzalen en conferentiecentra in Boedapest, Nyíregyháza, Debrecen, Gyór en Sopron. Ik heb tientallen interviews gegeven. En ik heb met de Hongaarse premier Viktor Orbán geluncht.

Een bezoek aan Hongarije is een geweldige ervaring voor elke westerse politicus die zich verzet tegen de islamitische invasie van het Westen. In Hongarije zijn er nauwelijks enige tekenen van islamisering. De Hongaren maken geen geheim van hun besluit om dat zo te houden. De houding in Hongarije en, wat dat betreft, in Centraal-Europa in het algemeen, is heel anders dan die in het Westen. In Midden-Europa aarzelen de mensen niet om uiting te geven aan hun gehechtheid aan hun eigen nationale identiteit, die geworteld is in de joods-christelijke principes van de westerse beschaving. Zij maken het ook heel duidelijk dat ze bereid zijn om hun erfgoed te verdedigen.

Het was ook een vreemde gewaarwording om mijn boek, dat waarschuwt voor de gevaren van de islam, zo openlijk in de Hongaarse boekhandels te zien. Ik heb mijn boek oorspronkelijk in het Engels in de Verenigde Staten uitgegeven. Ik deed dit, omdat Amerika een eerste amendement heeft, dat mensen in staat stelt vrijuit te kunnen spreken, zelfs wanneer een bericht politiek onjuist is. De Hongaarse vertaling is de eerste vertaling van het boek. In mijn eigen land heeft geen enkele uitgever de moed om het te publiceren.

Een Duitse uitgever, die geïnteresseerd was, trok zich terug toen het onmogelijk bleek om het in het Duits te vertalen zonder de strenge wetten in verband met de vrijheid van meningsuiting van Duitsland te overtreden. Vandaar dat de uitgever me vroeg om de term ‘islam’ systematisch te vervangen door de verhullende uitdrukking ‘islamisme’. Ik weigerde, omdat de boodschap van mijn boek precies aangeeft, dat de islam zelf het probleem is.

De islam – niet het islamisme, maar de islam zelf – predikt de politieke onderwerping van de hele wereld aan Allah. Mohammed liet er geen twijfel over bestaan: “Ik kreeg de opdracht om tegen alle mensen te strijden, totdat ze zeggen: ‘Er is geen god dan Allah’”, zei hij.

De Koran is er even ondubbelzinnig over. “Strijd tegen hen, totdat er geen verdeeldheid meer is en de religie helemaal aan Allah toebehoort”, staat er in vers 8:39. De Koran bevat ook de toestemming om Joden en christenen te doden in vers 9:29, het bevel om niet-moslims te terroriseren in vers 8:12, de verplichting om oorlog te voeren tegen de ongelovigen in vers 9:123, en de opdracht om de hele wereld aan Allah te onderwerpen in vers 9:33.

In Hongarije en Centraal-Europa kan men in het algemeen veel vrijer over de islam spreken dan in West-Europa. Daar realiseren mensen zich veel beter wat er op het spel staat. Hongarije bouwde zelfs een grensafscheiding om de stroom immigranten uit overwegend islamitische landen een halt toe te roepen. Viktor Orbán doet in zijn eentje al veel meer voor de veiligheid en de beveiliging van het hele Europese continent dan de Duitse bondskanselier Merkel, de Franse president Macron, de Britse premier May, mijn eigen Nederlandse premier Mark Rutte en alle andere West-Europese leiders samen.

Net als de Poolse, Tsjechische en Slowaakse leiders herhaalt Orbán voortdurend dat zijn land christelijk is en dat hij wil dat dit zo blijft. Hij wil de fout die West-Europa heeft gemaakt niet herhalen, door zijn deuren te openen voor islamitische massa-immigratie. Onlangs waarschuwde het Pew Research Center dat, indien de huidige trends aanhouden, Frankrijk, Duitsland, België en Oostenrijk in 2050 voor bijna 20% islamitisch zullen zijn. Groot-Brittannië en Nederland volgen daar dicht achter, terwijl Zweden rond de eeuwwisseling zelfs voor meer dan 30% islamitisch zal zijn.

Dit is buitengewoon gevaarlijk. Omdat, hoewel de meeste moslims gematigd en niet-gewelddadig zijn de islamitische ideologie dat niet is. Die heeft veel van de volgelingen van de islam geïndoctrineerd, die de oorlogvoerende bevelen van Mohammed en de Koran zeer serieus nemen. Vorige maand werd in Duitsland aan het licht gebracht dat 30% van de islamitische studenten in de deelstaat Niedersachsen zich kan voorstellen dat hij zal vechten en sterven voor de islam. In mijn eigen land, Nederland, toonde onderzoek van de Universiteit van Amsterdam aan dat 11% van de moslims het acceptabel vindt om geweld in naam van de islam te gebruiken. Dat zijn meer dan 100.000 mensen, wat twee keer het aantal soldaten in ons leger is.

Waarom kan men in Hongarije en de andere Visegrád-landen zoveel vrijer praten over de gevaren van de islam dan in het Westen? Waarom gedragen onze elites in de politiek, de academische wereld en de media zich op zo’n laffe en verzoenende manier ten opzichte van de islam?

Misschien heeft het te maken met de gijzelingsmentaliteit die het Westen heeft doordrongen. Vanwege de al aanzienlijke aanwezigheid van de islam in hun landen lijken veel West-Europese burgers bang te zijn om hun wens te uiten dat deze landen geworteld blijven in hun joods-christelijk erfgoed. Onze elites zijn zeker te laf om daaraan vast te houden. Maar er is nog een groot verschil tussen de westerse en de oostelijke helft van het Europese continent.

Vijftig jaar geleden brak overal in het Westen de ‘weg met het Westen’-mentaliteit van de zelfbenoemde’ progressieven’ door. Die leidde tot straatgeweld, de studentenopstanden in Berkeley, Parijs en elders. Westerse zelfhaat werd de nieuwe mode. We mochten niet langer zeggen dat onze beschaving de beste was, ons werd verteld dat die de ergste was. Cultureel relativisme werd de overheersende trend onder de heersende klassen in het Westen.

Deze klassen maakten het islamiseringsproces mogelijk. Ten eerste door te ontkennen dat immigranten moeten assimileren, omdat dit de Europese cultuur boven de inheemse culturen van de immigranten zou stellen. Ten tweede door de critici van de islam en de verdedigers van het Westen aan te vallen. En ten derde door zogenaamde ‘lawfare’: Een proces waarbij islamitische sympathisanten, zowel moslims als niet-moslims, westerse wets- en juridische systemen exploiteren om hun critici te onderdrukken en hen de mond te snoeren.

Geen van deze dingen heeft plaatsgevonden in landen zoals Hongarije, Polen of de Tsjechische Republiek. Hun burgers worden niet dag na dag geïndoctrineerd met de boodschap dat zij schuldig zijn aan alle onrechtvaardigheden in de wereld. Hun culturele erfgoed wordt niet systematisch ondermijnd door de elites. Hun verleden wordt niet belasterd door professionele activisten. Ze mogen nog steeds trots zijn op hun land. Terwijl we in het Westen te horen krijgen dat we ons ervoor moeten schamen.

Deze schaamte en zelfhaat verstikt ons. Het is tijd om daar een einde aan te maken. Des te meer onze elites landen als Hongarije, Polen en de Tsjechische Republiek bekritiseren, hoe meer we hen moeten steunen en hun voorbeeld moeten volgen. Als we in het Westen willen overleven, als we de existentiële crisis waarmee we geconfronteerd worden, willen overwinnen, dan zullen we onze samenlevingen moeten de-islamiseren. Dit kunnen we alleen doen als we opnieuw trots zijn op onszelf, onze cultuur, ons verleden en ons nationale erfgoed. Dat is de belangrijkste les die Centraal-Europa ons kan leren. Een volk dat zich schaamt voor zijn verleden heeft geen toekomst. De toekomst behoort toe aan trotse mensen, die zich bewust zijn van hun culturele en nationale identiteit en bereid zijn om die te verdedigen.

Bron: www.breitbart.com

Door: Geert Wilders

Vertaald uit het Engels door: “Wachteres” en “Henk V.”

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/07 ... et-westen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders/PVV: “Nederland moet eigen nationale identiteit behouden”
PVVpers - Gepubliceerd op 8 feb. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Geert Wilders gaat naar Rusland. Hij twittert...
Mooi. De officiële uitnodiging van het Russische parlement - Duma - is binnen. Dat wordt een zeer interessant bezoek. Er zijn behalve verschillen ook veel gemeenschappelijke belangen met Rusland. Het is tijd voor Realpolitiek ipv Russofobie!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

En Halbe Zijlstra gaat niet. Nou ja, we hebben met Geert Wilders een betere ambassadeur in het buitenland dan met Halbe Zijlstra.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

PVV-leider Wilders uitgenodigd door het Russische parlement

PVV-leider Wilders is uitgenodigd voor een bezoek aan het Russische parlement, de Doema. Dat heeft hij op Twitter bekendgemaakt.

"Mooi. De officiële uitnodiging van het Russische parlement is binnen", schrijft Wilders. "Dat wordt een zeer interessant bezoek. Er zijn behalve verschillen ook veel gemeenschappelijke belangen met Rusland. Het is tijd voor Realpolitiek in plaats van Russofobie!"

De uitnodiging is afkomstig van de Commissie Internationale Zaken van de Doema, zegt correspondent David Jan Godfroid. De reis duurt van 24 februari tot 2 maart. Meer is er nog niet bekend. Ook de PVV is gevraagd naar meer informatie over de inhoud van de reis.

Patriotten
In november zei Wilders graag naar Moskou te willen om duidelijk te maken dat niet iedereen in Nederland tegen Rusland is, zoals hij het verwoordde. "Om te laten zien dat er ook hier patriotten zijn." Volgens hem kunnen wij qua patriottisme nog veel leren van de Russen. Hij ging naar de Russische ambassade om het reisprogramma te bespreken.

Vandaag, een dag na het aftreden van minister Zijlstra, die loog over een bezoek aan president Poetin, volgt de officiële uitnodiging. Het is niet duidelijk of deze twee gebeurtenissen met elkaar te maken hebben.

Grote regelmaat
Het bezoek van een buitenlandse parlementariër aan de Doema is op zich niet uniek. "Het gebeurt met grote regelmaat dat afgevaardigden van buitenlandse politieke partijen de Doema bezoeken. Meestal zijn het partijen met een politieke kleur zoals de PVV, bijvoorbeeld de Italiaanse partij Lega Nord", zegt Godfroid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Justitie vervolgt Rutte niet voor 'discriminatie van alle Nederlanders'
In een brief aan de politicus, die Wilders vanmorgen zelf op Twitter zette, benadrukt de hoofdofficier van justitie dat er in de regelingen voor asielzoekers en migranten sprake is van 'positieve discriminatie', wat niet strafbaar is.

Wilders noemt de beslissing van het OM 'onbegrijpelijk en laf'. Hij overweegt een zogenoemde artikel 12 Sv-procedure om rechtstreeks vervolging af te dwingen bij een gerechtshof. Het OM in Den Haag laat weten dat deze procedure niet zal slagen, omdat het OM sowieso niet bevoegd is een premier voor een ambtsmisdrijf te vervolgen. Wilders moet daarvoor bij de Tweede Kamer of de Kroon zijn, aldus een woordvoerder.
https://www.ad.nl/politiek/justitie-ver ... ~a9c30af8/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Maarten »

@Mahalingam ...Je had toch ook niet anders verwacht hé?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Verkiezingsprogramma PVV Rotterdam: Aboutaleb moet weg

Donderdag 15 februari 2018

Afbeelding

De PVV in Rotterdam wil dat burgemeester Aboutaleb zo snel mogelijk wordt afgezet. Niet alleen vanwege zijn 'salafisme-uitspraken', maar ook omdat hij een dubbele nationaliteit heeft. Daarnaast wil de partij een aparte wethouder voor de-islamisering, zo staat te lezen in het verkiezingprogramma van de partij dat donderdag is gepresenteerd.

"Wij vinden het heel gevaarlijk dat hij zich salafist noemt. Leefbaar Rotterdam diende een motie van treurnis in; wij zijn niet van dat soort pappen en nathouden. Hij moet zo snel mogelijk weg", zegt lijsttrekker Maurice Meeuwissen.

Na bijna twee maanden in de anonimiteit presenteert Meeuwissen het verkiezingsprogramma van de PVV in Rotterdam. En dat programma bestaat uit één A4-tje.

De partij van Wilders zet in op vier thema's: minder islam in de stad, zorg, veiligheid en lagere lokale lasten.

Islam
Meeuwissen ziet de islam als hét grootste probleem van Rotterdam, groter dan armoede of een tekort aan woningen.

"Als we zo doorgaan moet je in een boerkini naar Hoek van Holland, kijk maar naar landen als Saudi-Arabië en Iran."

De PVV wil veel dingen in Rotterdam die alleen landelijk geregeld worden, zoals de bezuinigingen op de thuiszorg terugdraaien en het sluiten van moskeeën.

Dat vindt Meeuwissen geen kiezersbedrog. "Wij zijn landelijk de tweede partij, wij gaan dus samenwerken met onze Tweede Kamerfractie en ervoor zorgen dat die moskeeën gaan sluiten."

Er moet een wethouder voor de-islamiseren komen, een verbod op islamitisch onderwijs en het AZC in de Beverwaard moet dicht, vindt de partij.

De PVV wil lagere gemeentelijke belastingen, minder vergunningseisen en een gratis abonnement op de bibliotheek voor 65-plussers. Hoe gaat de PVV dat betalen?

Meeuwissen: "Tweehonderd miljoen gaat naar onzinsubsidies voor kunst en cultuur. Daar willen we mee stoppen."

Leefbaar Rotterdam
Op het gebied van veiligheid lijken veel standpunten van de PVV op die van Leefbaar Rotterdam. Zo pleit Meeuwissen voor keiharde aanpak van straatterreur, uitbreiding van preventief fouilleren en de patseraanpak.

Toch zet Meeuwissen zich ferm af van die partij: "Dankzij Leefbaar is het AZC er gekomen in de Beverwaard en ze doen niets aan islamitische scholen. Dat heeft mij als Leefbaarkiezer ook zwaar teleurgesteld."

Lees hier het verkiezingsprogramma van de PVV Rotterdam!

https://www.rijnmond.nl/nieuws/164925/V ... b-moet-weg
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Justitie vervolgt Rutte niet voor 'discriminatie van alle Nederlanders'

Maarten van Ast, 15-02-18

Afbeelding

Het Openbaar Ministerie (OM) zal premier Mark Rutte niet vervolgen wegens discriminatie. PVV-leider Geert Wilders deed eind vorig jaar aangifte tegen de premier omdat die de 'gewone Nederlander' zou achterstellen, maar het OM liet vanmorgen weten dat daar geen sprake van is.

In een brief aan de politicus, die Wilders vanmorgen zelf op Twitter zette, benadrukt de hoofdofficier van justitie dat er in de regelingen voor asielzoekers en migranten sprake is van 'positieve discriminatie', wat niet strafbaar is.

Wilders noemt de beslissing van het OM 'onbegrijpelijk en laf'. Hij overweegt een zogenoemde artikel 12 Sv-procedure om rechtstreeks vervolging af te dwingen bij een gerechtshof. Het OM in Den Haag laat weten dat deze procedure niet zal slagen, omdat het OM sowieso niet bevoegd is een premier voor een ambtsmisdrijf te vervolgen. Wilders moet daarvoor bij de Tweede Kamer of de Kroon zijn, aldus een woordvoerder.
Aangifte

De PVV-leider deed eind november aangifte tegen Rutte bij een politiebureau in Den Haag. Hij bracht een kar mee vol met dozen waarin steunbetuigingen zouden zitten. De straat was volledig afgezet met dranghekken, zodat het verkeer er niet langs kon.

,,Rutte laat Nederlanders voor hun boodschappen meer btw betalen, terwijl buitenlandse beleggers nul procent dividendbelasting betalen. Hij regelt ook dat asielzoekers in Nederland geen ziektekosten hoeven te betalen en geen eigen risico hebben, terwijl Nederlanders daar grof voor moeten betalen", aldus Wilders voor de deur. Volgens hem zijn er nog honderden voorbeelden te noemen waaruit zou blijken dat de premier de 'gewone Nederlander' discrimineert. Ook zouden buitenlandse beleggers worden voorgetrokken. ,,Crimineel gedrag", meent hij.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders zet aanklacht discriminatie tegen Rutte door
Zoomin.TV Nederland - Gepubliceerd op 15 feb. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Dus... PVV!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Interview met Maurice Meeuwissen, PVV-lijsttrekker Rotterdam
RTV Rijnmond - Gepubliceerd op 15 feb. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Wilders is de baas

zondag 18 februari 2018 | BNNVARA | David van der Wilde

Tijdens het Datsja-debat deze dinsdag werd duidelijk dat Geert Wilders de onbetwiste oppositieleider is, zegt politiek redacteur David van der Wilde.

Hij wipt wat met zijn rechtervoet en wacht af. Als Klaas Dijkhoff zijn betoog afrondt staat hij op. Geert Wilders heeft een plan. Rustig maar met grote stappen loopt hij op de interruptie microfoon af. “Voorzitter, zou ik aan collega Dijkhoff mogen vragen of hij vindt dat de premier de Kamer had moeten informeren?” De blosjes op de wangen van de VVD-leider worden roder. Klaas stamelt wat.

Het duurde even, maar het Datsja-debat ontbrandt. Hier heeft Dijkhoff geen duidelijk antwoord op. De inleidende beschietingen waren van Asscher, Klaver en Marijnissen, maar zijn ongevaarlijk. Ook Esther Ouwehand (Partij voor de Dieren) trekt en duwt zonder resultaat. De coalitie staat zwak, heeft geen antwoorden, maar blijft moeiteloos overeind. De spanning stijgt pas als Wilders opstaat.

Slimme stunts en incompetente optredens

Best opvallend als je bedenkt dat vooral naar links wordt gekeken in de zoektocht naar de oppositieleider. Asscher, Klaver en later Marijnissen proberen al maanden hun stempel op de debatten te drukken. Dat lukt ze nog niet. Alleen Thierry Baudet weet de journaals te halen, met grote gebaren, slimme stunts en incompetente optredens.

De debatten in de plenaire zaal waren soms spectaculair en zeker de moeite van het volgen waard. Toch valt op dat de oppositie vooralsnog geen vuist weet te maken. Misschien is het de onervarenheid die Asscher en Marijnissen parten speelt. Wellicht wordt er te veel van Klaver verwacht. Als je de balans opmaakt zie je dat niemand de strijd aanvoert tegen de coalitie. Het is vooral een gevecht om de baas van de oppositie te worden.

Voor Rutte III is dat goed nieuws. Zo sterkt staan ze niet. Pechtold is minder in zijn element als verdediger van het beleid dan als aanvaller. Hij straalt meer arrogantie dan macht uit. Kroonprins Klaas Dijkhoff houdt zich tot nu toe staande met retorische trucs of ’stijlfiguren’ zoals hij het zelf graag noemt. Buma weet zich knap buiten de schijnwerpers te houden en Segers blijft vooralsnog totaal buiten schot. Ze zijn soeverein, want ze worden niet getest.

Aanvalsdiscipline

De oppositie mist aanvalsdiscipline. De truc is namelijk een gezamenlijk front te voeren. Door in ‘treintjes’ te interrumperen kun je het een minister of coalitiepartij heel moeilijk maken. Kuzu stelt bijvoorbeeld een paar lastige vragen, vervolgens gaat Asscher daar op door, dan maakt Marijnissen het nog moeilijker en uiteindelijk schiet Klaver het punt binnen. Maar daarvoor moet je op elkaar zijn ingespeeld, de ander wat gunnen.

Zo ver is het nog niet. De treintjes lopen stroef of ontsporen. Asscher en Klaver lijken elkaar te kunnen vinden, maar de één-tweetjes worden steeds onderbroken. Vrijwel altijd komt een derde partij door de afgestemde aanval heen klieren. Iedereen lijkt te jagen op aandacht. Niemand lijkt de kunst van effectief oppositievoeren te beheersen.

De oppositieleider

Nou ja, op Wilders na dus. Toch lijkt hij in de schaduw te verdwijnen. Het Forum voor Democratie pikt de spotlights die hij altijd kreeg. De PVV moet knokken voor een podium en weet alleen bij nieuws als debielengate en de Rotterdamse racistenrel nog de camera’s op zich gericht. Raar eigenlijk voor de tweede partij van het land.

Zeker als je kijkt naar hoe de PVV eigenlijk presteert. In de belangrijke debatten weten ze steeds de leiding te pakken. In het referendum-debat schitterde Bosma, bij het aftreden van Hennis stond Popken te shinen en Wilders was de baas deze dinsdag. Alleen tijdens het Groninger gasdebat liet Alexander Kops het afweten. Duidelijk is dat de PVV weet waar ze mee bezig is, op de momenten dat het er toe doet staan ze er.

Het is misschien niet wat de linkse partijen willen horen, maar op dit moment is Geert Wilders de oppositieleider. Dinsdag onderstreepte hij dat door Thierry Baudet de les lezen. In een haast achteloze onderbreking werd de jonge parlementariër op zijn plichten en plek gewezen door de PVV-leider. Hij had zijn punt tegen de VVD toen al gemaakt, de buit was al binnen. Maar hier stond Geert nog wel even voor op, deze scalp van Baudet was nice to have.

David van der Wilde is politiek redacteur voor De Nieuws BV
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

ALLEEN de PVV erkent dat de islam de hoofdoorzaak is van de terreur(-dreiging) die NL en Europa teistert.

Werkelijk verbijsterend, zoveel LAFHEID bij ALLE andere partijen!

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:Geert Wilders gaat naar Rusland. Hij twittert...
Mooi. De officiële uitnodiging van het Russische parlement - Duma - is binnen. Dat wordt een zeer interessant bezoek. Er zijn behalve verschillen ook veel gemeenschappelijke belangen met Rusland. Het is tijd voor Realpolitiek ipv Russofobie!
Deze had ik verleden week gemist.
Russofobie?
Dat valt me echt tegen van een man als Wilders.
Maar zoals ik al eerder schreef.
Geert Wilders is een PoetinPositivo.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:ALLEEN de PVV erkent dat de islam de hoofdoorzaak is van de terreur(-dreiging) die NL en Europa teistert.
Het FvD gaat voor de baantjes, niet voor de principes, zo veel is wel duidelijk. Jammer, een gemiste kans.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders na eurokritische (schokkend!) reportage Telegraaf: Nexit!

Door Michael van der Galien, 21 februari 2018

Afbeelding

De PVV is helemaal klaar met de Europese Unie.

De Telegraaf heeft vandaag een artikel gepubliceerd dat — en dit is ronduit schokkend — zowaar kritisch is over het functioneren van de EU. Aangezien het huisblad van de VVD dat niet zo vaak doet is dit feit alleen al nieuwswaardig.

Maar eindigt het verhaal niet. In het artikel worden namelijk een paar belangrijke feiten vermeld over het wangedrag van de Brusselse bureaucraten, die geld uitgeven als dronken zeemannen mét een gat in de hand. Ja, dat is dubbelop, maar zo erg is het nou eenmaal.

Eén voorbeeld is “het op- en neerreiscircus tussen Brussel en Straatsburg door het Europees Parlement.” Deze waanzin kost de Europese belastingbetaler elk jaar opnieuw 114 miljoen euro. Ja, dat lees je goed. We zijn meer dan 100 miljoen euro per jaar kwijt aan verhuis-gekkigheid.

Mark Rutte kon daar vorig jaar iets aan doen, maar weigerde dat. Om dit te veranderen moest het Verdrag van Lissabon namelijk open worden gebroken, en volgens hem zou dat de deur openzetten voor wensenlijstjes van andere lidstaten. Onzin, Nederland kan dat gewoon blokkeren en heeft daar als nettobetaler ook alle recht toe, maar helaas, Rutte wilde de andere Europese leiders niet tegen zich in het harnas jagen — want daar ging het hem natuurlijk écht om.

En zo zijn er veel meer manieren waarop ons geld over de balk gesmeten wordt:

Is de betekenis van het gereis naar Straatsburg vooral symbolisch, de echte bulk van het geld wordt uitgegeven aan twee dingen: landbouw en de zogeheten cohesiefondsen. Die laatste pot geld is bedoeld voor regionale ontwikkeling en daar zijn vooral de armere lidstaten mee geholpen. Zo’n 35 procent van het meerjarenbudget, 370 miljard euro, zal aan ’cohesie’ worden uitgegeven in een volgende periode van zeven jaar als er niks verandert. Landbouw hapt 400 miljard euro uit het EU-budget, goed voor 37 procent.

De vraag is hoe nuttig de besteding van die berg geld is. Voorbeelden van misbruik zijn er te over.


Met name Oost-Europese landen staan erom bekend dat ze hier flink misbruik van maken. Dat zijn dezelfde landen die erop staan dat ze hun nationale soevereiniteit behouden en dat de EU zich nergens mee bemoeit. Dat laatste is hun goed recht, maar dan kan West-Europa daar wel voorwaarden aan verbinden: minder geld. Als neveneffect daarvan zal de EU minder machtig worden, wat natuurlijk bijzonder goed nieuws.

Want, zoals Geert Wilders laat weten op Twitter, het enige echt antwoord voor deze problematiek is een Nexit. Dus.
Geert Wilders
@geertwilderspvv

#NEXIT

Zo morst de EU uw geld https://www.telegraaf.nl/nieuws/1699192 ... eu-uw-geld via @telegraaf
08:01 - 21 feb. 2018
Afbeelding

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/ ... aaf-nexit/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Geert Wilders is in Moskou aangekomen voor een bezoek aan het Russische parlement. „Rusland is geen vijand en dat moeten wij er niet van maken”. zei Wilders in het interview. Hij ziet het land vooral als een bondgenoot in de strijd tegen terrorisme en massa-immigratie uit Afrika.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie